Ik zie het ook in het dorp. Rook of stoom?quote:Op zondag 14 januari 2024 13:31 schreef Hatseflats22 het volgende:
Volgens mij is er nog meer aan het branden, maar ik snap niet helemaal de kaart, maar er is iig nog een rookpluim erbij
Ze zijn afgedaald en er bleek water onderin te zitten, wat zee bleek te zijn (wat ze konden zien aan eb en vloed).quote:
Oh okee, dat wist ik niet.quote:Op zondag 14 januari 2024 13:33 schreef aloa het volgende:
[..]
Ze zijn afgedaald en er bleek water onderin te zitten, wat zee bleek te zijn (wat ze konden zien aan eb en vloed).
Jep. Rechtsboven is een kleine pluim te zien.quote:Op zondag 14 januari 2024 13:32 schreef Estate2 het volgende:
[..]
Ik zie het ook in het dorp. Rook of stoom?
Die houden de lava in de gaten ivm de mensen die het gat in de dijk dichten.quote:Op zondag 14 januari 2024 13:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Staan op die livestream nog 2 poppetjes en een auto beneden op de weg. Lijkt me toch ook geen lekker baantje nu.
Scheuren zullen wel ontstaan langs breuklijnen, maar niet chill neequote:Op zondag 14 januari 2024 13:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Levensgevaarlijk man. Voor hetzelfde geld scheurt het precies onder die gravertjes open
Ze rijden net weg. Asfalt staat ook al in de fik verderopquote:Op zondag 14 januari 2024 13:37 schreef aloa het volgende:
[..]
Die houden de lava in de gaten ivm de mensen die het gat in de dijk dichten.
Het duurt niet lang meer voor het bij de weg is...
Lijkt mij ook ja.quote:Op zondag 14 januari 2024 13:51 schreef Hatseflats22 het volgende:
Op andere livestreams is goed te zien hoe dichtbij de lava al bij het dorp is.
Dat dorp is er geweest lijkt me.
welke stream?quote:Op zondag 14 januari 2024 13:51 schreef Hatseflats22 het volgende:
Op andere livestreams is goed te zien hoe dichtbij de lava al bij het dorp is.
Dat dorp is er geweest lijkt me.
Veel van die huizen zijn van golfplaat en beton, zal minder snel spontaan in de fik vliegen.quote:Op zondag 14 januari 2024 14:14 schreef Ebinas het volgende:
Na het vallen van die plaat dacht ik nu is het snel gedaan.
Maar het valt nog mee.
Het zal gaan, maar de snelheid waarmee bedoel ik
Ah iddquote:Op zondag 14 januari 2024 14:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Veel van die huizen zijn van golfplaat en beton, zal minder snel spontaan in de fik vliegen.
Je mag er hopelijk vanuit gaan dat iedereen inmiddels alles van enige (vooral emotionele) waarde wel naar een veilige plek heeft gebracht, dus dan is het vooral financieel nog kut. Maar ik zou denk ik liever mijn opnieuw te kopen zaken kwijt raken (meubels, gebruiksspullen, etc) dan dingen met emotionele waardequote:Op zondag 14 januari 2024 13:59 schreef aloa het volgende:
[..]
Lijkt mij ook ja.
Die huizen vooraan zullen in de fik gaan en dan volgt de rest van het dorp.
Ben benieuwd wat de financiële impact ook gaat zijn voor die mensen. Stel die hebben ooit een huis gekocht van 5 ton daar, zijn ze compleet verzekerd hiervoor als die door lava wordt vernietigd? En zelfs als je huis aan andere kant van stadje is, zal je er uberhaupt nog kunnen wonen en ooit nog kunnen verkopen aan iemand als je ergens anders heen wil?quote:Op zondag 14 januari 2024 14:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je mag er hopelijk vanuit gaan dat iedereen inmiddels alles van enige (vooral emotionele) waarde wel naar een veilige plek heeft gebracht, dus dan is het vooral financieel nog kut. Maar ik zou denk ik liever mijn opnieuw te kopen zaken kwijt raken (meubels, gebruiksspullen, etc) dan dingen met emotionele waarde
Liever niks, uiteraard, maar ja
Denk dat dit dorpje wel geschiedenis is na nu. Een deel verzekering, een deel rampenfonds van de overheid, en ergens anders opnieuw beginnen. IJsland is een rijk land op zich.quote:Op zondag 14 januari 2024 14:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat de financiële impact ook gaat zijn voor die mensen. Stel die hebben ooit een huis gekocht van 5 ton daar, zijn ze compleet verzekerd hiervoor als die door lava wordt vernietigd? En zelfs als je huis aan andere kant van stadje is, zal je er uberhaupt nog kunnen wonen en ooit nog kunnen verkopen aan iemand als je ergens anders heen wil?
Lijkt er op maar kan ook vertekend zijn dat die stoom/rook komt van de zwik lava die daarvoor ligt.quote:Op zondag 14 januari 2024 14:41 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het eerste huis lijkt nu echt te gaan branden, op de kopse kant
Verdorie, ik heb vijf minuten zonder knipperen gestaard en nu weerleg jij mijn conclusie met inhoudelijke argumenten :-)quote:Op zondag 14 januari 2024 14:43 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Lijkt er op maar kan ook vertekend zijn dat die stoom/rook komt van de zwik lava die daarvoor ligt.
Deze dudequote:
gezeur over rechten. Maar weer weggeklikt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |