Ah iddquote:Op zondag 14 januari 2024 14:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Veel van die huizen zijn van golfplaat en beton, zal minder snel spontaan in de fik vliegen.
Je mag er hopelijk vanuit gaan dat iedereen inmiddels alles van enige (vooral emotionele) waarde wel naar een veilige plek heeft gebracht, dus dan is het vooral financieel nog kut. Maar ik zou denk ik liever mijn opnieuw te kopen zaken kwijt raken (meubels, gebruiksspullen, etc) dan dingen met emotionele waardequote:Op zondag 14 januari 2024 13:59 schreef aloa het volgende:
[..]
Lijkt mij ook ja.
Die huizen vooraan zullen in de fik gaan en dan volgt de rest van het dorp.
Ben benieuwd wat de financiële impact ook gaat zijn voor die mensen. Stel die hebben ooit een huis gekocht van 5 ton daar, zijn ze compleet verzekerd hiervoor als die door lava wordt vernietigd? En zelfs als je huis aan andere kant van stadje is, zal je er uberhaupt nog kunnen wonen en ooit nog kunnen verkopen aan iemand als je ergens anders heen wil?quote:Op zondag 14 januari 2024 14:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je mag er hopelijk vanuit gaan dat iedereen inmiddels alles van enige (vooral emotionele) waarde wel naar een veilige plek heeft gebracht, dus dan is het vooral financieel nog kut. Maar ik zou denk ik liever mijn opnieuw te kopen zaken kwijt raken (meubels, gebruiksspullen, etc) dan dingen met emotionele waarde
Liever niks, uiteraard, maar ja
Denk dat dit dorpje wel geschiedenis is na nu. Een deel verzekering, een deel rampenfonds van de overheid, en ergens anders opnieuw beginnen. IJsland is een rijk land op zich.quote:Op zondag 14 januari 2024 14:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat de financiële impact ook gaat zijn voor die mensen. Stel die hebben ooit een huis gekocht van 5 ton daar, zijn ze compleet verzekerd hiervoor als die door lava wordt vernietigd? En zelfs als je huis aan andere kant van stadje is, zal je er uberhaupt nog kunnen wonen en ooit nog kunnen verkopen aan iemand als je ergens anders heen wil?
Lijkt er op maar kan ook vertekend zijn dat die stoom/rook komt van de zwik lava die daarvoor ligt.quote:Op zondag 14 januari 2024 14:41 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het eerste huis lijkt nu echt te gaan branden, op de kopse kant
Verdorie, ik heb vijf minuten zonder knipperen gestaard en nu weerleg jij mijn conclusie met inhoudelijke argumenten :-)quote:Op zondag 14 januari 2024 14:43 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Lijkt er op maar kan ook vertekend zijn dat die stoom/rook komt van de zwik lava die daarvoor ligt.
Deze dudequote:
gezeur over rechten. Maar weer weggeklikt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |