abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212005224
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 15:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat betekent wel dat die dingen raarder zijn dan waar anderen in geloven.Hun geloof resulteert zoals je het zelf zegt in echte problemen. Wanneer je dan vasthoudt aan het geloof ondanks dat je problemen de pan uitreizen durf ik de stelling wel aan dat dat raarder is dan wanneer je in een platte aarde gelooft. Geloven in een platte aarde is absurd maar verder onschadelijk, geloven dat je autonoom/soeverein kan worden terwijl je problemen iedere dag groter worden en je uiteindelijk zelfs dakloos wordt vind ik veel raarder.
Dat vind ik wel een interessante stelling. Dank! Ik ga er even over nadenken.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212005257
Haha ik zit voor de lol in een Telegramgroep met soevereinen / autonomen. Echt hilarisch wat daar allemaal langs komt. Zo meende gisteren iemand dat er overstromingen waren omdat de waterschappen het IJsselmeer niet leeg hadden laten lopen...

En vandaag iemand die graag hulp wil omdat ie van de Belastingdienst moet aantonen dat de duizenden euros die hij in zijn aangifte IB als gift heeft opgenomen daadwerkelijk een gift zijn. Meneer had de door zijn werkgever betaalde loonbelasting namelijk als gift opgevoerd. Dat geld moest namelijk niet naar de Belastingdienst maar naar hem, derhalve was het in zijn ogen een gift uit zijn salaris aan de Belastingdienst. Maar hoe dat nou aan te tonen...
PWBF
  vrijdag 12 januari 2024 @ 15:53:28 #103
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212005269
Echte autonomen die "off the grid" bij de natuur met zo weinig mogelijk proberen te leven heb ik nog respect voor. Dat wilde ik vroeger ook. Soort tolstojaans leven in Oost Europa.

Maar deze autonomen zijn gewoon wanbetalende aso's.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_212005276
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 15:30 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Uiteraard is het in de praktijk onmogelijk om echt soeverein te zijn, anders zat het daar allang echt vol. In hun uppie is er niets te halen voor ze en daar gaat het om. Deze mensen willen maar al te graag ontvangen maar als er echt verantwoordelijkheid bij komt kijken willen ze daarvan af en dan denken ze dat dat "soeverein" is.

Een kennis van me is bezig met een initiatief om met een groep soeverein-achtigen een eigen woonkern te realiseren. Echt hilarisch om van de zijlijn mee te maken, want tot nu toe is het conflict na conflict maar echt iets van de grond krijgen ho maar. Ze komen niet verder dan conflictmanagement in hun manifest steeds verder vast te leggen en zodra er dan echt iets moet gebeuren is het weer hommeles. Het gáát gewoon niet als iedereen alleen van zichzelf en nemen uit wil gaan zonder te willen geven en plichten uit te willen voeren.

Dit zijn trouwens verder geen kwaaie mensen zoals in die filmpjes en ook geen domme mensen. Ik bewonder hun gedrevenheid wel om iets te scheppen naar hun ideeën maar als iets een model is voor het onvermogen van de maakbaarheid van een samenleving dan zijn het dit soort dingen.
Ik zou me aanmelden om mee te doen voor het amusement om te kijken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 15:54:31 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212005279
Kunnen ze niet een nieuwe variant van probleemwijken maken maar dan met dit soort idioten.
pi_212005326
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 15:54 schreef Hexagon het volgende:
Kunnen ze niet een nieuwe variant van probleemwijken maken maar dan met dit soort idioten.
Dat zou top tv opleveren maar bijzonder onethisch want je lacht dan gewoon zwakbegaafde mensen uit die zichzelf steeds dieper in de problemen werken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 januari 2024 @ 16:05:42 #107
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_212005356
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 15:52 schreef Nielsch het volgende:
Haha ik zit voor de lol in een Telegramgroep met soevereinen / autonomen. Echt hilarisch wat daar allemaal langs komt. Zo meende gisteren iemand dat er overstromingen waren omdat de waterschappen het IJsselmeer niet leeg hadden laten lopen...

En vandaag iemand die graag hulp wil omdat ie van de Belastingdienst moet aantonen dat de duizenden euros die hij in zijn aangifte IB als gift heeft opgenomen daadwerkelijk een gift zijn. Meneer had de door zijn werkgever betaalde loonbelasting namelijk als gift opgevoerd. Dat geld moest namelijk niet naar de Belastingdienst maar naar hem, derhalve was het in zijn ogen een gift uit zijn salaris aan de Belastingdienst. Maar hoe dat nou aan te tonen...
:')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 16:08:48 #108
502032 Pedante_Mansplainer
Legt het wel eventjes uit
pi_212005390
quote:
Een kennis van me is bezig met een initiatief om met een groep soeverein-achtigen een eigen woonkern te realiseren. Echt hilarisch om van de zijlijn mee te maken, want tot nu toe is het conflict na conflict maar echt iets van de grond krijgen ho maar. Ze komen niet verder dan conflictmanagement in hun manifest steeds verder vast te leggen en zodra er dan echt iets moet gebeuren is het weer hommeles.
[...]
Dit zijn trouwens verder geen kwaaie mensen zoals in die filmpjes en ook geen domme mensen.
Het feit dat ze ook onderling voortdurend in conflicten belanden laat wel zien dat ze toch op z'n minst redelijk beschadigd zijn :')
pi_212005427
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 11:32 schreef Tekaschi het volgende:
Snap niet dat ze die mensen niet even een weekje hun zin geven, gewoon een groot hek om dat huis, wat agenten als "grensbewaking", en zie maar te overleven. Nee je mag NL niet in, nee geen boodschappen doen in NL, nee geen voorzieningen vanuit NL, jij leeft in je eigen kleine vrijstaat, zie maar hoe je overleefd. Geef het nog geen week en ze staan huilend hun excuses aan te bieden in de rechtszaal.
Daarom moet je hem ook in de koudste periode van het jaar uitzetten. Eigenlijk hadden ze dat de vrijdag voor kerst om 4 uur moeten doen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_212005454
quote:

Het mooie vind ik dat zodra er iemand uit zijn huis gezet worst niemand tijd heeft om te helpen sjouwen oid dan is het ieder voor zich.
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_212005541
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 14:29 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Geinige is dat er potentieel leiderschap genoeg is en dat ik persoonlijk liever een goed bestuurder zie dan een sterke leider zoals delen van de bevolking.

Met andere woorden… de tijd is er weer overheen en de wens tot een dictatuur is weer vers
Zeker, een goed werkende democratie is belangrijk. Probleem is wel dat de huidige bestuurders niet altijd even lekker functioneren. Dan blijkt achteraf weer dat ze tijdens hun werk al aan het lobby'en waren voor hun volgende baan bijvoorbeeld. Of het continu elkaar vliegen afvangen tijdens debatten en ruziemaken in plaats van de problemen in het land oplossen.

Het vertrouwen in de politiek is lang niet zo laag geweest als [url=https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2023/19/minste-vertrouwen-in-tweede-kamer-in-10-jaar-tijd]nu[/nl]. Dat is niet zonder reden natuurlijk.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 16:34:01 #112
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_212005571
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 11:19 schreef Isdatzo het volgende:
Geen huur willen betalen want 'sOEveReiN mEns', maar ondertussen wel een uitkering accepteren natuurlijk.
Is dat een aanname van jouw kant?
Where law ends, tyrrany begins.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 16:48:46 #113
505275 Eriksson666
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_212005670
Als het zo makkelijk was om soevereiniteit te bereiken dan hoefden er niet tienduizenden Palestijnen dood te gaan om dat te bereiken.
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_212005680
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 16:34 schreef Gunner het volgende:

[..]
Nee hoor, in de Telegramgroep komen regelmatig vragen langs of ze wel hun toeslagen of WAJONG behouden als ze straks soeverein zijn. Want die hebben ze wel nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nielsch op 12-01-2024 17:32:35 ]
PWBF
  vrijdag 12 januari 2024 @ 16:56:59 #115
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_212005722
Op een bepaald niveau ben ik het wel met de soevereine gedachte eens, maar de realiteit twisten en ontkennen middels pseudo-juridische wartaal is niet de manier. Wat wel kan, is je eigen geld verdienen, eigen woning kopen, geen schulden maken, noodzakelijke afdrachten aan de samenleving voldoen. Als je het goed doet houd je meer dan genoeg over voor jezelf en ben je niet van de overheid afhankelijk. Ontstijg het niveau van toeslagen- en geniet als vrij mens.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  vrijdag 12 januari 2024 @ 16:59:19 #116
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212005737
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 15:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik zou me aanmelden om mee te doen voor het amusement om te kijken.
Ik kan genoeg meegenieten zo al en ik zal me geen huis kunnen veroorloven ooit op 1x modaal.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 17:02:00 #117
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_212005756
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 16:34 schreef Gunner het volgende:

[..]
Problemen mee?
Huilen dan.
pi_212005825
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 15:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat betekent wel dat die dingen raarder zijn dan waar anderen in geloven.Hun geloof resulteert zoals je het zelf zegt in echte problemen. Wanneer je dan vasthoudt aan het geloof ondanks dat je problemen de pan uitreizen durf ik de stelling wel aan dat dat raarder is dan wanneer je in een platte aarde gelooft. Geloven in een platte aarde is absurd maar verder onschadelijk, geloven dat je autonoom/soeverein kan worden terwijl je problemen iedere dag groter worden en je uiteindelijk zelfs dakloos wordt vind ik veel raarder.
Ik denk dat ik dat platteaardegeloof toch raarder vind, omdat je daarvoor onder andere echt de volledige natuurkunde moet ontkennen. Satellieten zouden dan ook niet kunnen bestaan, eb en vloed, en ga zo nog maar even door. Dat soevereinengedoe zie ik zelf meer als een verdere radicalisering van wat ze onder andere bij FvD geloven. Daarvoor hoef je alleen delen van de mensgerelateerde werkelijkheid te ontkennen.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212005849
quote:

[..]
Uiteraard is het in de praktijk onmogelijk om echt soeverein te zijn, anders zat het daar allang echt vol. In hun uppie is er niets te halen voor ze en daar gaat het om. Deze mensen willen maar al te graag ontvangen maar als er echt verantwoordelijkheid bij komt kijken willen ze daarvan af en dan denken ze dat dat "soeverein" is.

Een kennis van me is bezig met een initiatief om met een groep soeverein-achtigen een eigen woonkern te realiseren. Echt hilarisch om van de zijlijn mee te maken, want tot nu toe is het conflict na conflict maar echt iets van de grond krijgen ho maar. Ze komen niet verder dan conflictmanagement in hun manifest steeds verder vast te leggen en zodra er dan echt iets moet gebeuren is het weer hommeles. Het gáát gewoon niet als iedereen alleen van zichzelf en nemen uit wil gaan zonder te willen geven en plichten uit te willen voeren.

Dit zijn trouwens verder geen kwaaie mensen zoals in die filmpjes en ook geen domme mensen. Ik bewonder hun gedrevenheid wel om iets te scheppen naar hun ideeën maar als iets een model is voor het onvermogen van de maakbaarheid van een samenleving dan zijn het dit soort dingen.
Tsja, wat is dom? Maken ze zelf verharde wegen? Richten ze zelf een spoeddienst op voor noodgevallen? Bouwel ze zelf een ziekenhuis? Als ze te oud zijn om voor zichzelf te zorgen hebben ze dan zelf verzorgers geregeld die ze dan nog kunnen betalen?

Dan mag je toevallig goed kunnen rekenen of whatever, maar dom ben je dan wel.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 17:19:22 #120
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_212005859
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 11:08 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
Portaal stuurt meerdere brieven en uiteindelijk ook de deurwaarder op hem af om hem uit zijn huis te zetten, maar de man geeft niet thuis. Het komt uiteindelijk tot een rechtszaak.
Dus als de gerechtsdeurwaarder met politie voor de deur staat en je doet niet open dan mogen zij de deur niet open breken en je eruit gooien :?
pi_212005884
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 17:19 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Dus als de gerechtsdeurwaarder met politie voor de deur staat en je doet niet open dan mogen zij de deur niet open breken en je eruit gooien :?
Er staat "deurwaarder" en jij maakt daar "gerechtsdeurwaarder met politie" van.

Een deurwaarder kan en mag helemaal niets, behalve je een brief aanreiken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2024 17:24:18 ]
pi_212005969
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 17:23 schreef Viezig het volgende:

[..]
Er staat "deurwaarder" en jij maakt daar "gerechtsdeurwaarder met politie" van.

Een deurwaarder kan en mag helemaal niets, behalve je een brief aanreiken.
Een deurwaarder kan weldegelijk wat als ie een gerechtelijk bevel heeft. Er bestaat geen verschil tussen een deurwaarder en een gerechtsdeurwaarder.

Je bent in de war met een medewerker van het incassobureau.
PWBF
  vrijdag 12 januari 2024 @ 17:37:41 #123
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_212005992
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 16:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat zou top tv opleveren maar bijzonder onethisch want je lacht dan gewoon zwakbegaafde mensen uit die zichzelf steeds dieper in de problemen werken.
Dat is voor sommige afleveringen van "Ik vertrek" ook geen probleem.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Moderator vrijdag 12 januari 2024 @ 17:44:32 #124
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212006028
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 16:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Mwah, denk niet dat dit perse iets is enkel voor mensen die richtig zwakbegaafd gaan. In een vorig topic was er een filmpje van iemand die hier helemaal in geloofde die eigen bedrijf had, landhuis met dikke auto´s voor de deur. Denk wel dat het mensen zijn die al een tijdje in een politieke echokamer leven, mensen aan de randen van het politieke hoefijzer.
pi_212006319
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 17:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Een deurwaarder kan weldegelijk wat als ie een gerechtelijk bevel heeft. Er bestaat geen verschil tussen een deurwaarder en een gerechtsdeurwaarder.

Je bent in de war met een medewerker van het incassobureau.
Ik ben niet in de war.

Een politieagent mag mijn huis niet zomaar betreden zonder toestemming, een politieagent met een huiszoekingsbevel mag dat wel.

Die deurwaarder kan helemaal niets, daarom staat er ook in het artikel dat het uiteindelijk tot een rechtszaak kwam, want dat is nodig voor een deurwaarder ook maar iets kan doen.

Zoals ook heel duidelijk beschreven stond. Eerst een rechtszaak, dan pas echte gevolgen voor deze klaploper.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2024 18:15:01 ]
pi_212006476
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 17:44 schreef Momo het volgende:

[..]
Mwah, denk niet dat dit perse iets is enkel voor mensen die richtig zwakbegaafd gaan. In een vorig topic was er een filmpje van iemand die hier helemaal in geloofde die eigen bedrijf had, landhuis met dikke auto´s voor de deur. Denk wel dat het mensen zijn die al een tijdje in een politieke echokamer leven, mensen aan de randen van het politieke hoefijzer.
Maar dan kun je natuurlijk al zelf invullen dat hij niet naar zijn principes leeft want als je een landhuis of een dikke auto koopt en de rekening vervolgens niet betaalt gaat het feest niet door. Er is natuurlijk een verschil tussen soeverein/autonoom prediken en er daadwerkelijk naar handelen. Maar je hebt gelijk, het zijn niet uitsluitend zwakbegaafden maar ik denk dat als je het werkelijk zo ver laat komen dat je je huis uit wordt gezet dat er echt wel iets mis is met je.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 12 januari 2024 @ 18:40:01 #127
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212006612
Deze deurwaarder _O_ _O_ _O_ _O_ "Wel de lusten maar niet de lasten, zo werkt het niet mevrouw."

https://fb.watch/pxcCa6yWQw/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212006642
Al sinds 2009 slechts 600 euro per maand huur. Wat een debiel om moeilijk te gaan doen. Hoop dat ze gelijk een flinke huurverhoging doorvoeren
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  vrijdag 12 januari 2024 @ 19:19:29 #129
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_212006901
Dat wordt een soevereine slaapplaats in Hoog Catharijne. Of zouden andere soevereinen solidair zijn en hun levende medemensen op willen vangen?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_212011553
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 19:19 schreef livelink het volgende:
Dat wordt een soevereine slaapplaats in Hoog Catharijne. Of zouden andere soevereinen solidair zijn en hun levende medemensen op willen vangen?
Ze hebben elkaar vaker opgevangen. Gaat een paar weken goed. De buitenwereld krijgt te horen dat ze onafhankelijk van een vaste plek leven. Na een paar weken blijkt dat het parasiteren niet alleen op de overheid wordt gedaan, maar ook op elkaar.
Wat je ook ziet, is een stacaravan of een tijdelijke woning, wat misgaat als de goedgelovige eigenaar om huur komt vragen. Overigens wordt dan niet de geen-contract-kaart opgegooid, maar de durf-je-wel-kaart.
pi_212011648
Ik heb begrip voor mensen die soeverein willen zijn, maar niet voor mensen die dat als excuus gebruiken voor parasitair gedrag. Want dat is wat je laat zien als je in een woning leeft die niet van jou is zonder huur te betalen. Je bent dan niet soeverein maar afhankelijk; hoe praten die mensen dat recht?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_212013937
quote:
Hij zit al 2 weken in een cel en blijft daar nog wel een paar maanden zitten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_212014806
quote:
84s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 18:40 schreef Starhopper het volgende:
Deze deurwaarder _O_ _O_ _O_ _O_ "Wel de lusten maar niet de lasten, zo werkt het niet mevrouw."

https://fb.watch/pxcCa6yWQw/
Hoe die dame spreekt, is al een herkenning van het type figuren wat zich autonoom noemt.
Hulde voor de deurwaarder, ik zou er snel klaar mee zijn.
Succes met het autonome bestaan levend mens, vroeg of laat zal komen ze je wel ontruimen *O*
pi_212014846
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 11:46 schreef xpompompomx het volgende:
Van de ene kant denk ik "hihi, mooi. _O- ", maar van de andere kant is het ook erg sneu dat mensen in zulke onzin weten te trappen, want de problemen worden er zo niet minder op, in tegendeel zelfs.
Gevolg van de bezuinigingen op de GGZ.
pi_212015757
quote:
Nee ga maar in de telegram groep kijken van de zomer werd ene Maja uit d'r huis geflikkerd, maanden advies gekregen over hoe ze alles kon stoppen maar toen het puntje bij paaltje kwam en ze uit haar huis gezet werd en om hulp met verhuizen vroeg gaf er niemand thuis allemaal hadden ze smoesjes om geen vinger uit te moeten steken. Uiteindelijk stond Maja d'r rommel bij iemand in de tuin onder een zeiltje en vroeg diegene zich na 3 dagen al af wanneer het wegging..
Met die soevereine hoef je geen medelijden te hebben en je hoeft ze ook op geen enkele manier te helpen zo zijn ze zelf namelijk ook niet.
  zaterdag 13 januari 2024 @ 17:05:12 #136
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212015857
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Bedankt dat je asielzoekers er weer aan de haren bij moet sleuren. :')
Het blijft wel een gevoelig onderwerp hè? Het woord 'asielzoeker', 'migrant' of nog controversiëler 'moslim' hoeft maar te vallen en het schuim staat meteen weer op de monden bij sommigen.
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 15:53 schreef Harvest89 het volgende:
Echte autonomen die "off the grid" bij de natuur met zo weinig mogelijk proberen te leven heb ik nog respect voor. Dat wilde ik vroeger ook. Soort tolstojaans leven in Oost Europa.

Dit dus.

Prima als je echt autonoom wilt zijn, maar dit is gewoon parasiteren onder het eufemisme van 'soeverein' zijn. Wél alle potjes van de overheid willen leegtrekken, maar niet je plichten na willen komen die daarbij horen.

De overheid zou ook veel harder tegen dit soort mafklappers moeten optreden. Gewoon over de grens zetten wij mij betreft. Deze groep moet ook niet te groot worden, want dan kan het al snel echt een blok aan het been zijn voor een samenleving.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_212015861
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 10:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb begrip voor mensen die soeverein willen zijn, maar niet voor mensen die dat als excuus gebruiken voor parasitair gedrag. Want dat is wat je laat zien als je in een woning leeft die niet van jou is zonder huur te betalen. Je bent dan niet soeverein maar afhankelijk; hoe praten die mensen dat recht?
Waarom heb je begrip voor die mensen?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 13 januari 2024 @ 17:13:50 #139
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212015900
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 10:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb begrip voor mensen die soeverein willen zijn

Zoals die lui die in de VS ergens in de bergen in een blokhut vol wapens zitten autonoom te zijn?
pi_212015912
Je zou geneigd zijn om te denken dat je medelijden moet hebben met deze mensen omdat ze simpelweg misleid zijn door een rare complotgroepering. Maar de drijfveer hiervan is puur egoïsme. Het gaat om zo min mogelijk geven en zo veel mogelijk krijgen.
  zaterdag 13 januari 2024 @ 18:12:17 #141
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212016397
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 17:09 schreef HowardRoark het volgende:
De overheid zou ook veel harder tegen dit soort mafklappers moeten optreden. Gewoon over de grens zetten wij mij betreft. Deze groep moet ook niet te groot worden, want dan kan het al snel echt een blok aan het been zijn voor een samenleving.
Hier niet mee eens. Zo versterk of bevestig je alleen maar hun wantrouwen tegen de overheid.
pi_212016468
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 13:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Hij zit al 2 weken in een cel en blijft daar nog wel een paar maanden zitten.
Zit hij in ieder geval droog en warm. En met eten. Als ik zo'n loser was, zou ik daarvoor tekenen.
pi_212020863
quote:

[..]
Bijzonder onethische tv heeft sbs6 geen moeite mee
pi_212021570
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 17:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Waarom heb je begrip voor die mensen?
Omdat ik zelf liever in een land zou leven met op z’n minst een kleinere overheid en meer vrijheid. Het Systeem kan vrij beklemmend zijn.
pi_212022053
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 23:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Omdat ik zelf liever in een land zou leven met op z’n minst een kleinere overheid en meer vrijheid. Het Systeem kan vrij beklemmend zijn.
Met welke taken zou de overheid dan moeten stoppen?
pi_212022265
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 14:21 schreef Hexagon het volgende:
Kunnen we voor deze mensen niet gewoon Rottumerplaat reserveren? Dan sturen we eens per week een boot langs met wat voedselresten die her en der overblijven, en verder kunnen ze het uitzoeken.
Een "Oostvaardersplassen scenario" met autonome dwazen. _O_
pi_212022281
quote:

[..]
Dat maakt voor allerlei andere televisieprogramma's ook niets uit.
pi_212022299
quote:
Och God, het zijn weer eens "kwetsbare mensen" waar we vast en zeker "begrip voor moeten opbrengen" en die ongetwijfeld met bakken belastinggeld verwend moeten worden. :')
pi_212022322
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2024 00:59 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Och God, het zijn weer eens "kwetsbare mensen" waar we vast en zeker "begrip voor moeten opbrengen" en die ongetwijfeld met bakken belastinggeld verwend moeten worden. :')
Als we het niet oplossen, moeten we het toch oplossen: als je deze mensen hun gang laat gaan, veroorzaken ze namelijk een enorme berg problemen en ellende. Dan komt dat op het bordje van de maatschappij. Denk aan allerlei instanties en bedrijven die hier veel last van ondervinden, denk aan allerlei rechtszaken die het systeem belasten, denk aan mensen die dakloos worden en zo de maatschappij tot last zijn, etc.

Het kan hele ernstige gevolgen hebben. Dit zijn bijv. ook mensen die hun verzekeringen niet meer betalen. Als die een verkeersongeluk veroorzaken, kost dat de staat mogelijk miljoenen. Die moet de staat dan vervolgens zien te verhalen bij zo iemand, maar dat gaat natuurlijk niet lukken.

Kortom: als je kunt voorkomen dat mensen dit gedrag gaan vertonen, is dat een stuk beter dan het maar gewoon te laten gebeuren.
  zondag 14 januari 2024 @ 08:41:46 #150
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212023008
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2024 00:59 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Welkom in Nederland
pi_212023032
quote:

Heb je een link naar die groepen? Ben wel benieuwd wat er omgaat
pi_212023041
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 00:12 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Met welke taken zou de overheid dan moeten stoppen?
Een van de belangrijkste is de gigantische herverdelingstaak waar een gedrocht van een belastingstelsel uit is voortgevloeid. Het is dan ook niet toevallig dat veel mensen in de knel zijn gekomen door de Belastingdienst.

En ik zou er zeer gelukkig van worden als de veiligheidstaak mindere ruim wordt geïnterpreteerd zodat mijn privacy daar niet onder lijdt. Beklemmend vind ik bijvoorbeeld de regelgeving tegen witwassen waardoor banken ons in de gaten houden en toegang tot ons geld af kunnen sluiten.
pi_212023081
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 17:44 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik zie het ook regelmatig in landelijk gebied, van die boerderijkavels afgezet
  zondag 14 januari 2024 @ 09:23:19 #154
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_212023187
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:38 schreef Montagui het volgende:
Er zijn nog wat niet geclaimde stukjes aarde, zoals Liberland (in Europa), Bir Tawil (in Afrika) en Marie Byrd Land (Antarctica).

Misschien kunnen ze zich daar vestigen? Uiteraard kunnen ze de naam naar believen veranderen.

Je bent je er bewust van dat dit Liberland is?

En dat men nog geen voet op dat stuk grond heeft weten te zetten? Omdat ze constant opgepakt worden?

Ow en de meeste mensen die zichzelf soeverein noemen zullen afvallen

Want mensen die een strafblad hebben, communisten, neonazi's of andersoortig extremist zijn komen niet in aanmerking voor burgerschap.
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
pi_212023343
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 09:00 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ik zie het ook regelmatig in landelijk gebied, van die boerderijkavels afgezet
Kun je een voorbeeld geven? Ik ken het alleen van woonwagenkampen.
  zondag 14 januari 2024 @ 09:46:08 #156
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212023388
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 08:52 schreef Claudia_x het volgende:

En ik zou er zeer gelukkig van worden als de veiligheidstaak mindere ruim wordt geïnterpreteerd zodat mijn privacy daar niet onder lijdt. Beklemmend vind ik bijvoorbeeld de regelgeving tegen witwassen waardoor banken ons in de gaten houden en toegang tot ons geld af kunnen sluiten.
Waarmee de overheid eigenlijk toegeeft dat ze er zelf niet toe in staat zijn en de aap bij de banken op de schouder zetten.
pi_212023432
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 01:03 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Als we het niet oplossen, moeten we het toch oplossen: als je deze mensen hun gang laat gaan, veroorzaken ze namelijk een enorme berg problemen en ellende. Dan komt dat op het bordje van de maatschappij. Denk aan allerlei instanties en bedrijven die hier veel last van ondervinden, denk aan allerlei rechtszaken die het systeem belasten, denk aan mensen die dakloos worden en zo de maatschappij tot last zijn, etc.

Het kan hele ernstige gevolgen hebben. Dit zijn bijv. ook mensen die hun verzekeringen niet meer betalen. Als die een verkeersongeluk veroorzaken, kost dat de staat mogelijk miljoenen. Die moet de staat dan vervolgens zien te verhalen bij zo iemand, maar dat gaat natuurlijk niet lukken.

Kortom: als je kunt voorkomen dat mensen dit gedrag gaan vertonen, is dat een stuk beter dan het maar gewoon te laten gebeuren.
Dan moet je die mensen de mogelijkheid ontnemen om schade aan de samenleving te kunnen veroorzaken door hen al hun bezittingen en evt. kinderen te ontnemen en hen "vogelvrij" te verklaren. Het met belastinggeld vertroetelen en verwennen van een groeiend leger van allerlei kans- en nuttelozen is op een gegeven moment eenvoudigweg niet meer op te brengen door het werkende deel der bevolking.
pi_212023529
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2024 09:51 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Dan moet je die mensen de mogelijkheid ontnemen om schade aan de samenleving te kunnen veroorzaken door hen al hun bezittingen en evt. kinderen te ontnemen en hen "vogelvrij" te verklaren. Het met belastinggeld vertroetelen en verwennen van een groeiend leger van allerlei kans- en nuttelozen is op een gegeven moment eenvoudigweg niet meer op te brengen door het werkende deel der bevolking.
Gek genoeg ben ik het met je eens. Het willen voorkomen klinkt mij doodeng in de oren. Willen we tweederangsburgers creëren of bepaalde ideeën verbieden? Zorg gewoon dat laakbaar gedrag niet onbestraft blijft. Betaal je je huur niet, dan moet de verhuurder zonder al te veel moeite van je af kunnen komen. Stop met vertroeteling en betutteling. Dat past meteen prima in het gedachtegoed van de consequente soeverein of autonoom.
pi_212023543
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 09:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Kun je een voorbeeld geven? Ik ken het alleen van woonwagenkampen.
Je ziet er een lint omheen staan, een of andere vlag, het is echt gemarkeerd. Ik zie het in de Krimpenerwaard wel eens, ik heb helaas geen foto
pi_212023568
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2024 10:02 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Je ziet er een lint omheen staan, een of andere vlag, het is echt gemarkeerd. Ik zie het in de Krimpenerwaard wel eens, ik heb helaas geen foto
Ik ben nu nog benieuwder! Ik woon in landelijk gebied en heb er mijn hele jeugd gewoond, maar ben zoiets nooit tegengekomen. Wel is er altijd wel één tokkie in de buurt die z'n terrein afzet, er een bende van maakt, regels aan z'n laars lapt en in eeuwige rechtszaken met diverse overheidsinstanties is verwikkeld. Zo één hebben wij er ook in de straat.
pi_212023728
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2024 10:02 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Als je over de A7 van Joure naar Groningen rijdt, kom je er ook een paar tegen. Omgekeerde vlaggen en allemaal spandoeken van wie er in Friesland gedagvaard gaat worden.
Overwinningen van BBB en PVV zijn niet genoeg voor enkele boeren. Toch heb ik niet het idee dat die zo ver gaan dat ze stoppen met betalen van BTW of andere heffingen en blijft het alleen bij het wonderlijke verband van een vaccin tegen een virus en donkere wolken boven agrarisch Nederland.
pi_212023732
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 10:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik ben nu nog benieuwder! Ik woon in landelijk gebied en heb er mijn hele jeugd gewoond, maar ben zoiets nooit tegengekomen. Wel is er altijd wel één tokkie in de buurt die z'n terrein afzet, er een bende van maakt, regels aan z'n laars lapt en in eeuwige rechtszaken met diverse overheidsinstanties is verwikkeld. Zo één hebben wij er ook in de straat.
Het kan even duren, maar ik zal proberen eens een foto te maken.
pi_212023926
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 10:22 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Als je over de A7 van Joure naar Groningen rijdt, kom je er ook een paar tegen. Omgekeerde vlaggen en allemaal spandoeken van wie er in Friesland gedagvaard gaat worden.
Overwinningen van BBB en PVV zijn niet genoeg voor enkele boeren. Toch heb ik niet het idee dat die zo ver gaan dat ze stoppen met betalen van BTW of andere heffingen en blijft het alleen bij het wonderlijke verband van een vaccin tegen een virus en donkere wolken boven agrarisch Nederland.
Ik weet idd ook niet zeker hoe ze zich opstellen naar de belastingdienst, maar ze profileren zich wel als autonoom. En kleine boeren gaan natuurlijk sowieso vaak financieel kapot, sja moeilijk. Idioten zijn het zeker weten.
pi_212026022
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2024 09:51 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Nee, dat moet je juist niet doen. Daarmee maak je de schade alleen maar erger.

Verder heeft niemand het over vertroetelen met belastinggeld. Dat is wat jij ervan maakt. Het gaat er om dat je mensen weer uit deze rare gedachtenkronkel haalt, of (liever nog) voorkomt dat ze er in komen.
pi_212026203
quote:

[..]
Een van de belangrijkste is de gigantische herverdelingstaak waar een gedrocht van een belastingstelsel uit is voortgevloeid. Het is dan ook niet toevallig dat veel mensen in de knel zijn gekomen door de Belastingdienst.

Dat zet niet echt zoden aan de dijk hè? Maximaal een paar honderd mensen weg bij de FIOD, een paar duizend bij de Belastingdienst. Terwijl ongeveer een half miljoen mensen bij de overheid werken. Een heel miljoen zelfs, als je het niet beperkt tot ambtenaren, maar iedereen mee rekent die door de overheid wordt betaald.

Het interessante is ook dat de politiek het al jaren en jaren heeft over een kleinere overheid, maar daar structureel niet in slaagt. Sterker nog: het aantal ambtenaren neemt alleen maar toe. Het is niet zo eenvoudig als het klinkt. Overigens heeft Nederland daarmee al een vrij kleine overheid, zowel als je kijkt naar het percentage van de bevolking dat ambtenaar is, als wanneer je kijkt naar de uitgaven van de overheid als percentage van het BNP. Beide percentages liggen onder het Europese gemiddelde.
pi_212026224
quote:

[..]

Dat laatste zeg je natuurlijk alleen omdat je wat crypto hebt om wit te wassen 🧐
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_212026327
quote:

Ben je 'echt autonoom' (of soeverein) als je off the grid woont? Je bent dan nog steeds onderworpen aan de wetten van het land waarin je woont. Je kunt wel een stuk grond kopen en proberen zelfvoorzienend te gaan leven, maar dan staat er straks toch iemand op de stoep die je vertelt dat je een vergunning had moeten aanvragen voor je windmolen en dat de bebouwing niet past binnen het bestemmingsplan...

Als je werkelijk soeverein wilt zijn, dan zul je je eigen land moeten beginnen. Hetgeen tegenwoordig zo goed als onmogelijk is. De laatste die het (min of meer) gelukt is, was 'Prince Roy of Sealand'. Die heeft een oud zeefort - destijds net buiten de territoriale wateren van Engeland gelegen - uitgeroepen tot zijn eigen land, Sealand. Het bestaat nog steeds, zijn zonen zwaaien er nu de scepter. Sindsdien is het internationaal recht echter veranderd en kun je geen manmade constructies meer uitroepen tot land.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2024 13:28:46 ]
  zondag 14 januari 2024 @ 13:32:05 #168
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212026380
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 13:13 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat zet niet echt zoden aan de dijk hè? Maximaal een paar honderd mensen weg bij de FIOD, een paar duizend bij de Belastingdienst. Terwijl ongeveer een half miljoen mensen bij de overheid werken. Een heel miljoen zelfs, als je het niet beperkt tot ambtenaren, maar iedereen mee rekent die door de overheid wordt betaald.

Jaren geleden nam de directeur van de rekenkamer afscheid, bij zijn afscheidsspeech liet hij zien dat voor iedere herverdeelde euro door de overheid er een euro aan overhead bij komt kijken.
Kortom, als je het overdelen afschaft en dat in lastenverlaging omzet gaat iedereen er op vooruit, behalve de verdelers.
pi_212026447
quote:

[..]
Dat zet niet echt zoden aan de dijk hè?
Ik kan je gerust meer voorbeelden geven, maar om eerlijk te zijn is de lust om er tijd in te stoppen me lange tijd geleden vergaan. Ik weet heel goed dat m'n ideeën niet courant zijn en een open uitwisseling erover nauwelijks mogelijk is. Ik snap de neiging dus wel van "extremisten" om zich terug te trekken in een eigen bubble. Dat doe ik zelf ook, alleen houd ik me aan de wet.
pi_212026488
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 13:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik kan je gerust meer voorbeelden geven, maar om eerlijk te zijn is de lust om er tijd in te stoppen me lange tijd geleden vergaan. Ik weet heel goed dat m'n ideeën niet courant zijn en een open uitwisseling erover nauwelijks mogelijk is. Ik snap de neiging dus wel van "extremisten" om zich terug te trekken in een eigen bubble. Dat doe ik zelf ook, alleen houd ik me aan de wet.
Het is geen onderwerp waar ik zelf veel van weet, maar je zou denken dat er wel manieren moeten zijn om tot een kleinere overheid te komen. Nederland heeft een relatief kleine overheid voor een Westers land, maar landen als Japan en Zuid Korea hebben volgens mij een heel veel kleinere overheid. Terwijl dat toch best aardig functionerende landen zijn. Wat doen zij zo significant anders dan wij? Weet jij dat?
pi_212026502
quote:

[..]

Het interessante is ook dat de politiek het al jaren en jaren heeft over een kleinere overheid, maar daar structureel niet in slaagt. Sterker nog: het aantal ambtenaren neemt alleen maar toe. Het is niet zo eenvoudig als het klinkt. Overigens heeft Nederland daarmee al een vrij kleine overheid, zowel als je kijkt naar het percentage van de bevolking dat ambtenaar is, als wanneer je kijkt naar de uitgaven van de overheid als percentage van het BNP. Beide percentages liggen onder het Europese gemiddelde.
Het leuke van roepen om een kleinere overheid is dat ze vervolgens nooit zeggen welke taak of wet ermee komt te vervallen.
pi_212026560
De afgelopen decennia was dé oplossing voor minder overheid vaak de vrije markt.

Gevolg; mensen en bedrijven die in opdracht van de overheid een veelvoud van het geld binnenharken van wat ze anders als ambtenaar/overheidsdienst hadden gekost.

Of gewoon kapot bezuinigen en de schade voor de burger voor lief nemen.

Minder overheid is gewoon mythisch gelul
pi_212026678
quote:
5s.gif Op zondag 14 januari 2024 13:41 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Het is geen onderwerp waar ik zelf veel van weet, maar je zou denken dat er wel manieren moeten zijn om tot een kleinere overheid te komen. Nederland heeft een relatief kleine overheid voor een Westers land, maar landen als Japan en Zuid Korea hebben volgens mij een heel veel kleinere overheid. Terwijl dat toch best aardig functionerende landen zijn. Wat doen zij zo significant anders dan wij? Weet jij dat?
Ik volg op dit moment de ontwikkelingen in Argentinië met interesse. Maar het blijft lastig om wat daar gebeurt te extrapoleren naar onze samenleving, want wij leven in een compleet andere situatie. Als er een lichtend voorbeeld was, dan was ik er al naartoe verhuisd.

Ik ben bijzonder sceptisch ten aanzien van de mogelijkheid om een overheid kleiner te maken. Elke groep lijkt erop gericht zichzelf in stand te houden en het liefst te laten groeien. Ik zie het in mijn eigen werk ook: we hebben een begrotingstekort, maar het gesprek over minder doen verloopt uitermate moeizaam. De gesprekken gaan dus vooral over zorgen dat er meer geld binnenkomt.

Voor mij vormen cryptovaluta het meest concrete aanknopingspunt om overheidsmacht te doen slinken. Daar doen massa's mensen natuurlijk lacherig over, maar ik vind het een van de spannendste ontwikkelingen van onze tijd. Je zou het idealistische cryptowereldje ook een enclave van autonomen kunnen noemen. Ik voel me er thuis.
pi_212026702
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 13:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik volg op dit moment de ontwikkelingen in Argentinië met interesse. Maar het blijft lastig om wat daar gebeurt te extrapoleren naar onze samenleving, want wij leven in een compleet andere situatie. Als er een lichtend voorbeeld was, dan was ik er al naartoe verhuisd.

Ik ben bijzonder sceptisch ten aanzien van de mogelijkheid om een overheid kleiner te maken. Elke groep lijkt erop gericht zichzelf in stand te houden en het liefst te laten groeien. Ik zie het in mijn eigen werk ook: we hebben een begrotingstekort, maar het gesprek over minder doen verloopt uitermate moeizaam. De gesprekken gaan dus vooral over zorgen dat er meer geld binnenkomt.

Voor mij vormen cryptovaluta het meest concrete aanknopingspunt om overheidsmacht te doen slinken. Daar doen massa's mensen natuurlijk lacherig over, maar ik vind het een van de spannendste ontwikkelingen van onze tijd. Je zou het idealistische cryptowereldje ook een enclave van autonomen kunnen noemen. Ik voel me er thuis.
Dus het antwoord op mijn vraag is nee?
pi_212026722
quote:
6s.gif Op zondag 14 januari 2024 13:58 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dus het antwoord op mijn vraag is nee?
Ik weet inderdaad niet wat Japan en Zuid-Korea anders doen dan wij.
pi_212026748
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 14:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik weet inderdaad niet wat Japan en Zuid-Korea anders doen dan wij.
OK. Argentinië is wel interessant, maar niet als lichtend voorbeeld. Dat zijn plannen die de samenleving gaan ontwrichten en verdelen, voor zover hij ze weet te realiseren.
pi_212026772
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 14:02 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
OK. Argentinië is wel interessant, maar niet als lichtend voorbeeld. Dat zijn plannen die de samenleving gaan ontwrichten en verdelen, voor zover hij ze weet te realiseren.
Milei heeft wel een antwoord op je vraag:

pi_212026832
Ik neem aan dat deze man geen gezin, dus ook geen kinderen enal heeft?
  zondag 14 januari 2024 @ 16:13:26 #179
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212028613
quote:

[..]
Ik volg op dit moment de ontwikkelingen in Argentinië met interesse.
Ik ook, Argentinie heeft niet bepaald goede keuzes gemaakt in het verleden, die hobbelden van één financiële crisis naar de volgende. Triest, want eigenlijk zou een land als Argentine met het juiste beleid een sterke industrienatie kunnen zijn.
  zondag 14 januari 2024 @ 16:15:45 #180
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212028652
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 14:02 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat hebben zijn voorgangers al genoeg gedaan, resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.
  zondag 14 januari 2024 @ 16:20:37 #181
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_212028721
Laat maar :P

[ Bericht 46% gewijzigd door Nyamuk op 14-01-2024 16:35:55 ]
Heel veel sambal
pi_212028867
Nou je hebt op zich natuurlijk niet echt een keuze in Nederland. Of je betaalt netjes huur of een hypotheek, of je woont op straat of bij vrienden op de bank. Er is eigenlijk geen alternatief op mee doen met de samenleving.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_212029112
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 13:42 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het leuke van roepen om een kleinere overheid is dat ze vervolgens nooit zeggen welke taak of wet ermee komt te vervallen.
Ja dat dus.

Daarnaast zijn de duurste takken van de overheid (zorg, sociale zekerheid en onderwijs) ook de takken waar het meeste steun voor is en waarvan de meeste mensen vinden dat er geld bij moet.

Uiteindelijk gaat bij zorg de wal wel het schip keren overigens omdat de groei bij ongewijzigd beleid zowel qua kosten als personeel niet haalbaar is.
pi_212029356
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 16:48 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Ja dat dus.

Daarnaast zijn de duurste takken van de overheid (zorg, sociale zekerheid en onderwijs) ook de takken waar het meeste steun voor is en waarvan de meeste mensen vinden dat er geld bij moet.

Uiteindelijk gaat bij zorg de wal wel het schip keren overigens omdat de groei bij ongewijzigd beleid zowel qua kosten als personeel niet haalbaar is.
Het enige waar de afgelopen jaren echt bezuinigd is, is defensie en de woningbouw. Nu betalen we de hoofdprijs om alles weer op te bouwen.
pi_212029821
quote:
3s.gif Op zondag 14 januari 2024 16:31 schreef NgInE het volgende:
Nou je hebt op zich natuurlijk niet echt een keuze in Nederland. Of je betaalt netjes huur of een hypotheek, of je woont op straat of bij vrienden op de bank. Er is eigenlijk geen alternatief op mee doen met de samenleving.
een andere keuze is een huis kopen met eigen geld.
of een hotelkamer huren...
of... er zijn nog wel meer alternatieven hoor
pi_212030031
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 18:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
een andere keuze is een huis kopen met eigen geld.
of een hotelkamer huren...
of... er zijn nog wel meer alternatieven hoor
Je kunt bijvoorbeeld niet meer als jager/verzamelaar in het bos wonen. Om op die manier compleet zelfvoorzienend te zijn.
Je moet geld hebben en de infrastructuur van onze samenleving gebruiken. Er is geen redelijk alternatief. In dat opzicht kun je ook helemaal niet soeverein zijn: het is zowat letterlijk onmogelijk.
pi_212030178
quote:
3s.gif Op zondag 14 januari 2024 18:18 schreef NgInE het volgende:

[..]
Je kunt bijvoorbeeld niet meer als jager/verzamelaar in het bos wonen. Om op die manier compleet zelfvoorzienend te zijn.
Je moet geld hebben en de infrastructuur van onze samenleving gebruiken. Er is geen redelijk alternatief. In dat opzicht kun je ook helemaal niet soeverein zijn: het is zowat letterlijk onmogelijk.
https://www.ad.nl/buitenl(...)eemse%20indianenstam.
je kan nog steeds leven zoals deze man.
  zondag 14 januari 2024 @ 18:40:24 #188
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212030269
quote:
Is ook de toekomst hier. Kwestie van tijd.
pi_212030350
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 18:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Klinkt romantisch, maar je moet er wel een enorme berg kennis en kunde voor hebben die je ook weer niet zomaar opdoet.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212030618
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 18:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Op plekken waar genoeg ruimte is en natuurlijke voedselbonnen kan dat natuurlijk. Maar hier in Nederland is dat onmogelijk.
pi_212030706
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 12:56 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee, dat moet je juist niet doen. Daarmee maak je de schade alleen maar erger.
We horen als samenleving er juist voor te zorgen dat zij zelf de enigen zijn die schade van hun eigen egoïstische parasietengedrag ondervinden. De samenleving hoeft geen zorg te dragen voor hen die zich middels hun gedrag zelf buiten die samenleving plaatsen.

quote:
Verder heeft niemand het over vertroetelen met belastinggeld. Dat is wat jij ervan maakt. Het gaat er om dat je mensen weer uit deze rare gedachtenkronkel haalt, of (liever nog) voorkomt dat ze er in komen.
Ze hebben er zelf voor gekozen om in allerlei onzinnige complottheorieën te trappen, daar heeft niemand hen toe gedwongen. Je mag van je medeburgers gerust verwachten en verlangen dat ze voldoende intelligent zijn om niet in de fabeltjesfuik zwemmen, de samenleving heeft geen plicht om hen aan het handje te nemen en hen door het leven te leiden.
pi_212031178
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2024 19:17 schreef spicymchaggis het volgende:
We horen als samenleving er juist voor te zorgen dat zij zelf de enigen zijn die schade van hun eigen egoïstische parasietengedrag ondervinden. De samenleving hoeft geen zorg te dragen voor hen die zich middels hun gedrag zelf buiten die samenleving plaatsen.
Echter, als we jouw voorstel volgen dan lijdt de samenleving die schade juist wel. Zelfs nog veel meer dan nu al het geval is. Dan zitten er straks allerlei mensen met onbetaalde rekeningen, krijgt de jeugdzorg allerlei kinderen onder haar hoede van dakloos geworden ouders, krijgen te maken met allerlei niet verhaalbare schade bij onverzekerde mensen, etc, etc.
pi_212034927
quote:

[..]
Kan educatief zijn maar na het programma een bijpraat sessie van waar ze allemaal fout zitten en tot welke gevolgen dit kan leiden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212035071
quote:

[..]

In principe is dat in 90% van de gevallen ook zinniger dan bezuinigen.
Crypto gaat helemaal gereguleerd worden. In 2916 had je misschien nog gelijk maar nu al lang niet meer.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  maandag 15 januari 2024 @ 14:46:19 #195
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212038236
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 13:26 schreef Sodemieters het volgende:
Ben je 'echt autonoom' (of soeverein) als je off the grid woont? Je bent dan nog steeds onderworpen aan de wetten van het land waarin je woont. Je kunt wel een stuk grond kopen en proberen zelfvoorzienend te gaan leven, maar dan staat er straks toch iemand op de stoep die je vertelt dat je een vergunning had moeten aanvragen voor je windmolen en dat de bebouwing niet past binnen het bestemmingsplan...
Klopt, maar je doet dan in elk geval een flinke poging om zelfvoorzienend te leven en een stuk minder te verbruiken.
pi_212038517
Zie ze wel eens langs komen op Twitter, je lacht je broek vol. Wat een vol-idioten die "soevereinen". Ze hebben echt geen idee en werken zichzelf compleet de nesten in, komende jaren kunnen ze fijn op een houtje bijten _O-
pi_212039062
quote:

Ik heb daar ook respect voor, maar zie dat niet als autonomie, maar een vorm van minimalisme of idealisme. 'Off the grid' is overigens niet hetzelfde als zelfvoorzienend, en ook niet hetzelfde als autonoom. In de meeste gevallen moet je bij 'off the grid' inkopen blijven doen voor de gas-/hout-/pelletkachel bijvoorbeeld en ben je dus niet zelfvoorzienend. Geheel zelfvoorzienend/circulair leven is in de Westerse maatschappij nagenoeg onmogelijk.

De autonomen in dit artikel zijn inderdaad vooral asociaal. Ik ken er geen, maar het lijkt wel weer next-level idioterie in een verlangen naar vrijheid. Complete waanzin en doet me denken aan complotdenkers. Waarom dit bij deze lui ooit aantrekkelijk was om er mee te beginnen ga ik nooit snappen.
pi_212040490
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 09:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
In principe is dat in 90% van de gevallen ook zinniger dan bezuinigen.
Wat een onzin om dat in het algemeen te stellen. Waar haal je dat nu weer vandaan? In veel gevallen is een eeuwig groeiscenario juist eerder een soort piramidespel waarin je onvermijdelijke problemen steeds naar voren probeert te schuiven waardoor ze alsmaar groter worden.

quote:
Crypto gaat helemaal gereguleerd worden. In 2916 had je misschien nog gelijk maar nu al lang niet meer.
Er zijn aspecten die je kunt reguleren, bijvoorbeeld door KYC aan handelsplatformen op te leggen. Er zijn ook aspecten die niet te reguleren zijn, zoals het in omloop brengen van een groter volume. Dat laatste is tamelijk essentieel.
pi_212040591
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 18:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wat een onzin om dat in het algemeen te stellen. Waar haal je dat nu weer vandaan? In veel gevallen is een eeuwig groeiscenario juist eerder een soort piramidespel waarin je onvermijdelijke problemen steeds naar voren probeert te schuiven waardoor ze alsmaar groter worden.
[..]
Er zijn aspecten die je kunt reguleren, bijvoorbeeld door KYC aan handelsplatformen op te leggen. Er zijn ook aspecten die niet te reguleren zijn, zoals het in omloop brengen van een groter volume. Dat laatste is tamelijk essentieel.
Ik snap dat het oneindige groeimodel grenzen moet kennen maar toch is het voor bedrijven vaakveel gunstiger om de inkomstenkant te laten groeien ipv aan de kostenkant te korten.
Bron zijn bedrijfseconomie klassen.

Het blijft een belofte voor de toekomst maar de gaat geen centrale bank vervangen.
pi_212040674
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 19:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

Het blijft een belofte voor de toekomst maar de gaat geen centrale bank vervangen.
Waarom niet? Centrale banken zijn ook maar betrekkelijk recente uitvindingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')