abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 januari 2024 @ 21:21:58 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_211998247
Dat iedereen het even weet :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 11 januari 2024 @ 21:24:08 #2
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_211998283
Het is een vreemde lijst, inderdaad. Maar mijn favoriete huisdieren staan er gelukkig gewoon op.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_211998301
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 19:48 schreef F_r het volgende: [..] Die is mooi
Ze is prachtig maar is onwijs fel. Absoluut geen schootkat. En hoewel het met onze stuiterjongens maar goed is dat ze geen teer zieltje is (daar hebben we haar ook wel op uitgezocht), vind ik het toch jammer soms :@.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211998309
Leuk al die beessies O+
Niemand met konijnen?
  donderdag 11 januari 2024 @ 21:25:38 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_211998310
Tja, als er politie te hamster was of drugshamsters, dan hadden ze niet op de lijst gestaan. Maar je hebt wel heel veel hamsters nodig om er 1 agent op te krijgen :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 11 januari 2024 @ 21:26:29 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_211998319
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 21:25 schreef Morgane89 het volgende:
Leuk al die beessies O+
Niemand met konijnen?
Wij hebben hazen, telt dat ook?

Ik wilde eigenlijk kippen en konijnen enzo. Maar nooit van gekomen :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 11 januari 2024 @ 21:26:54 #7
37150 livelink
pi_211998327
quote:
Leuk al die beessies O+
Niemand met konijnen?
Jawel, ik.
pi_211998355
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 21:26 schreef livelink het volgende:

[..]
Jawel, ik.
Die vond ik ook zo gezellig. Misschien als onze kat er niet meer is.
Ik had er 2,een supersociale en een brompot. De leuke lag zomaar ineens dood in het hok ;( en toen heb ik voor de brompot een ander huisje gezocht :@
pi_211998361
quote:
7s.gif Op donderdag 11 januari 2024 21:26 schreef Troel het volgende:

[..]
Wij hebben hazen, telt dat ook?

Ik wilde eigenlijk kippen en konijnen enzo. Maar nooit van gekomen :)
Als ik jouw tuin had, zou ik zeker kippen willen! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211998403
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 21:25 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ze is prachtig maar is onwijs fel. Absoluut geen schootkat. En hoewel het met onze stuiterjongens maar goed is dat ze geen teer zieltje is (daar hebben we haar ook wel op uitgezocht), vind ik het toch jammer soms :@.
Poes hè die zijn vaak feller. Die van ons zijn ook geen schootkatten helaas. We hebben er al heel wat versleten helaas. Dit zijn herplaatsers en tja anders dan de katten die we als kitten hebben gekocht.
pi_211998488
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 21:14 schreef Schanu het volgende:
Campbellis zijn héél leuk, wij hebben er ook 1 (nadat z'n broertje recentelijk is overleden) O+

En daarnaast hebben we 2 gerbils
Zo jammer he, dat ze maar rond de 2 jaar worden. De eerste dwerg van dochter werd 2,5 jaar.
En gerbils O+ Ook die gaan op de lijst. Net zoals chinchilla's. Die wil zoon heel graag (en ik eigenlijk ook, al heel lang) maar daar hebben we de ruimte niet voor, helaas.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_211998501
Gestoord trouwens, waterbuffel in de tuin vinden ze prima maar een dwerghamstertje... :') Wie dit bedacht heeft :N
If they say
  donderdag 11 januari 2024 @ 21:38:33 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211998502
Ja hoi! Poezenspam!

pi_211998547
Een witte O+
pi_211998561
Oooh @BE die onderste lijkt heel erg op mijn vroegere kat! Alleen had mijne een wit snorretje onder zn neus, kin was zwart.

En dochter had een cavia. Elke keer dat de koelkast open ging, begon dat beest te gillen :')
If they say
  donderdag 11 januari 2024 @ 21:46:30 #16
35189 Troel
scherp en bot
pi_211998625
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2024 21:41 schreef Mushanga71 het volgende:
Oooh @:BE die onderste lijkt heel erg op mijn vroegere kat! Alleen had mijne een wit snorretje onder zn neus, kin was zwart.

En dochter had een cavia. Elke keer dat de koelkast open ging, begon dat beest te gillen :')
Ja, want daar kwam het eten uit gok ik :P Dat gefluit van cavia's O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211998645
Leuke opsom, huisdieren.

quote:
Leuk al die beessies O+
Niemand met konijnen?
Ja! Moest even graven voor een foto samen.
  donderdag 11 januari 2024 @ 21:52:10 #18
37150 livelink
pi_211998677
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 21:28 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Die vond ik ook zo gezellig. Misschien als onze kat er niet meer is.
Ik had er 2,een supersociale en een brompot. De leuke lag zomaar ineens dood in het hok ;( en toen heb ik voor de brompot een ander huisje gezocht :@
Ja, ik vind konijnen ook heel leuk. Ik word er gewoon blij van om naar ze te kijken. Veel meer kun je er ook niet mee, want het zijn zeker geen knuffeldieren die graag opgepakt willen worden of zo.
pi_211998680
quote:
7s.gif Op donderdag 11 januari 2024 21:46 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja, want daar kwam het eten uit gok ik :P Dat gefluit van cavia's O+
Jup, zn worteltjes. Maar de koelkast ging zó vaak open... Dat het beest nooit schor geworden is :D
If they say
pi_211998683
Op foto’s vind ik het zo schattig allemaal, maar wij zijn hier alle 4 zo mega allergisch dat we weinig huisdieren zouden kunnen nemen.
Misschien ooit weer een hond, maar vind ik nu nog niet handig in ons leven.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_211998717
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2024 21:52 schreef LeSage het volgende:
Op foto’s vind ik het zo schattig allemaal, maar wij zijn hier alle 4 zo mega allergisch dat we weinig huisdieren zouden kunnen nemen.
Misschien ooit weer een hond, maar vind ik nu nog niet handig in ons leven.
Schildpad?
Heb ik ook serieus overwogen. Maar geen zin om steeds poep te scheppen.
Daarom ook géén papagaai. Wil man graag maar ik weet wie er voor de verzorging opdraait :')
If they say
pi_211999197
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 21:55 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Schildpad?
Heb ik ook serieus overwogen. Maar geen zin om steeds poep te scheppen.
Daarom ook géén papagaai. Wil man graag maar ik weet wie er voor de verzorging opdraait :')
Vogels sowieso niet, want fobie.
Mijn tante heeft een schildpad, dat is wel grappig. Leeft de helft van het jaar in een doos op zolder en dan is ie er weer. Nadeel is wel dat die heeeeel oud worden en er best een kans is dat de schildpad mijn tante overleeft.

Maar nee, voorlopig geen huisdieren hier. Knuffel gewoon met de honden van mijn (schoon)ouders en zus.
pi_211999259
Chinchilla's hebben wij vroeger gehad, erg leuke diertjes zijn dat. O+

Wij hebben momenteel geen huisdieren en die komen er ook niet. Ik weet namelijk wie dan voor de zorg op zou draaien. :')
pi_212000030
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2024 21:41 schreef Mushanga71 het volgende:
Oooh @:BE die onderste lijkt heel erg op mijn vroegere kat! Alleen had mijne een wit snorretje onder zn neus, kin was zwart.

Omg cavia’s :D. Wij hadden die ook vroeger, ook twee nestjes gehad. Ik vind het ook altijd zo leuk dat die beestjes geboren worden met haar al en niet zo kaal :P. Die van ons hadden krulletjes trouwens, super schattig.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 07:07:51 #25
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212000205
Ik wil niks meer met haren, de zooi ervan was ik echt beu. Had twee katten met m'n ex. Leuk, maar voor mijn lol eigenlijk al te veel werk.

Best lang twee konijnen gehad, lekker buiten in een ren met hok erin enzo. Maar eigenlijk had ik daar weinig plezier van. Ik zorgde er keurig voor, maar je kunt er niks mee en echt een band had ik er niet mee.

Nu hebben we twee zebravinkjes, dat vind ik wel echt gezellig. Binnen, behapbaar qua verzorging en rotzooi en geluid.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_212000922
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2024 21:48 schreef Hupje het volgende:
Leuke opsom, huisdieren.
[..]
Ja! Moest even graven voor een foto samen.
[ afbeelding ]
Heeft die ene nou lang haar op z’n kop en een baard, of lijkt dat alleen maar zo door de kleuren? :D

Ik word altijd een beetje jaloers van kattenplaatjes, zou zo graag weer een kat willen, maar zoon is nog steeds allergisch :( ik mis dat echt, zo’n warm zacht beestje naast me. Een schildpad (of vissen oid) als huisdier vind ik dan weer niks. Een huisdier moet wel knuffelaar zijn.
pi_212001088
Ik wil geen nieuwe kat meer. Mijn maatje is er nu 24 jaar niet meer en ik héb het geprobeerd. Nieuwe kat vloog helaas dochter (toen 5 jaar) aan waardoor zij niet meer in de huiskamer durfde als de nieuwe kat er was.
Ik krijg mijn maatje er niet mee terug maar wel veel zorg en nog meer haren. Dus nope, geen kat meer voor mij.

Wat ik wél heel graag zou willen maar nooit gaat gebeuren, zijn ezeltjes O+ Maar ja, die passen niet in mijn postzegeltuintje :')
If they say
pi_212001161
Beessies O+
pi_212001201
SPOILER: Onze beessies
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212001460
Leuke foto’s!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met een meidenkwartet
pi_212001895
Ik vroeg me af wat de tt nou eigenlijk zei, maar staat daar in essentie huisdier x is belangrijker dan wild dier y?
Hebben die 2 een relatie?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212002107
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 10:44 schreef Vanyel het volgende:
Ik vroeg me af wat de tt nou eigenlijk zei, maar staat daar in essentie huisdier x is belangrijker dan wild dier y?
Dwerghamstertjes zoals rusjes en campbelli's mogen vanaf 1 juli niet meer verkocht worden, staan op de verboden huisdierenlijst. Waterbuffel staat op de niet verboden lijst. Als huisdier :')
If they say
  vrijdag 12 januari 2024 @ 11:09:00 #33
35189 Troel
scherp en bot
pi_212002133
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 10:44 schreef Vanyel het volgende:
De waterbuffel wordt als huisdier gezien ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212002192
Doe gek, waterbuffels zijn superzielige mishandelde buffelmelkleveranciers. Als die op een lijst zouden moeten, is het een beschermde dierenlijst.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 12 januari 2024 @ 11:15:33 #35
35189 Troel
scherp en bot
pi_212002211
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 11:13 schreef Vanyel het volgende:
Doe gek, waterbuffels zijn superzielige mishandelde buffelmelkleveranciers. Als die op een lijst zouden moeten, is het een beschermde dierenlijst.
Welkom in Nederland. Waar de waterbuffel dus als huisdier gezien wordt, maar een dwerghamster niet meer mag ;)

(En ik roep al tijden dat ik dus waterbuffels ga fokken. Inmiddels ZEKER genoeg water :D )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212002266
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 11:13 schreef Vanyel het volgende:
Jup maar deze mogen dus wél in mijn postzegeltuintje :{

Nah @Troel kijk maar uit dat die waterbuffels niet verzuipen ;)
If they say
  vrijdag 12 januari 2024 @ 11:31:55 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212002368
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 11:09 schreef Troel het volgende:

[..]
De waterbuffel wordt als huisdier gezien ;)
En daarvoor hoef je niet aan eisen te voldoen waarvoor je bij het houden van ander vee (koeien, schapen) wel moet voldoen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 12 januari 2024 @ 11:48:14 #38
35189 Troel
scherp en bot
pi_212002524
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 11:31 schreef Leandra het volgende:

[..]
En daarvoor hoef je niet aan eisen te voldoen waarvoor je bij het houden van ander vee (koeien, schapen) wel moet voldoen?
Eisen? Retorische vraag zeker he?

(Je zult wel een vakbekwaamheidiets nodig hebben. Maar die heb ik al voor overige zoogdieren, want die had je ook nodig voor de hamsters. Ik mag ook alpaca's enzo houden als ik dat zou willen. Saillant detail: een hondenfokker of kattenfokker hoeft dat niet bij minder dan zoveel nestjes. Dat onderscheid wordt bij hamsters niet gemaakt. Dat is zodat je dus nog wel een keer een nestje kunt hebben. Dat dat bij andere dieren ook voorkomt, doet niet ter zake. En dat de broodfokkers toch allemaal dat bewijs al hebben en je er dus vooral de hobbyfokkers mee hebt, tja. Wel leuk: honden en katten vallen onder hetzelfde bewijs. Dus je hoort hondenmensen zuchten over de kattenvragen en andersom tijdens het examen :D (Alle examens voor de verschillende bewijzen worden op hetzelfde moment afgenomen)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212002538
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 11:31 schreef Leandra het volgende:

[..]
Jawel, waterbuffels vallen onder het houden van runderen. Je mag ze net als een Friese Holstein in je weilandje houden, (mits je een vijver aanlegt meende ik) maar ze moeten wel geregistreerd staan (oormerk) en vanaf een x aantal dieren wordt het niet meer als hobbymatig maar als bedrijfsmatig gezien.

Beetje hetzelfde idee als met kippen, schapen, varkens en ook wel paarden.

Hamsters en chinchilla’s mogen helemaal niet meer gefokt (en daarop volgend) gehouden worden.

@Mushanga71 dit weekend heropent de ezelopvang in Zeist met een open dag. Kun je ezels knuffelen, borstelen en er mee wandelen. Geen idee waar je woont. Maar daarvoor kwam ik eigenlijk even inbreken hier :D
pi_212002559
Als de Koningspython nou ook ff van de reptielenlijst wordt gegooid, kan B dat ook uit zijn hoofd zetten.

Wij hebben 1 kat, we hadden er 2, het is een tuinkat, oftewel een buitenkat maar te oud om de schutting over te gaan. (en te lomp ook)
Beest is stokdoof en volgens mij gaat zijn zicht ook achteruit, hij kan nog wel HEEL HARD miauwen.

Ik zou best een hondje willen (de kinderen ook), maar we doen het niet vanwege de zorg en ook wat je moet regelen als je eens een hele dag weggaat of op vakantie. Want ja wij gaan minstens 3 keer per jaar op vakantie.
De kat wordt dan verzorgd door de buurvrouw, of overburen, of andere overburen of schoonvader. Of allemaal in een rooster _O- Dat is toch wel een stuk makkelijker te regelen.

Overigens wordt de kat wel een binnenkat na de verbouwing want zijn aanleunwoning (schuurtje) wordt bij de werkkamer getrokken.
pi_212002647
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 11:49 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Jawel, waterbuffels vallen onder het houden van runderen. Je mag ze net als een Friese Holstein in je weilandje houden, (mits je een vijver aanlegt meende ik) maar ze moeten wel geregistreerd staan (oormerk) en vanaf een x aantal dieren wordt het niet meer als hobbymatig maar als bedrijfsmatig gezien.

Beetje hetzelfde idee als met kippen, schapen, varkens en ook wel paarden.

Hamsters en chinchilla’s mogen helemaal niet meer gefokt (en daarop volgend) gehouden worden.

@:Mushanga71 dit weekend heropent de ezelopvang in Zeist met een open dag. Kun je ezels knuffelen, borstelen en er mee wandelen. Geen idee waar je woont. Maar daarvoor kwam ik eigenlijk even inbreken hier :D
Leuke inbraak wel :D
Ezels knuffelen O+ Zeist is te doen ware het niet dat ik een schijtbak ben in de auto :@ Ik rij dus nooit waar ik nog nooit geweest ben. En man is er niet.
Als zoiets nou vlakbij zou zitten, was ik daar zó vrijwilligerswerk gaan doen. Want ezels, echt O+
If they say
pi_212002703
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 08:58 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Heeft die ene nou lang haar op z’n kop en een baard, of lijkt dat alleen maar zo door de kleuren? :D
Ja, klopt. Hij heeft een soort manen rondom zijn kop. Ik vind het zo schattig. Al zijn een boel van die haren gekortwiekt door zijn vriendin, die bijt er alle klitten uit :D
In de opvang heb ik hem uitgekozen voor zijn karakter. Dit is dus -op zijn tijd- wél een knuffelkonijn O+
pi_212002738
quote:

@:Mushanga71 dit weekend heropent de ezelopvang in Zeist met een open dag. Kun je ezels knuffelen, borstelen en er mee wandelen. Geen idee waar je woont. Maar daarvoor kwam ik eigenlijk even inbreken hier :D
Er is een ezelopvang in Zeist?
pi_212002781
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:05 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Er is een ezelopvang in Zeist?
:Y

De ezelsociëteit:

vrijdag 12 januari 2024 @ 12:10:30 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212002789
Ik snap het verschil tussen hobbyfokken en broodfokken nooit helemaal.
Ja, ik snap wel dat een broodfokker nog net even wat meer nestjes er doorheen jaagt om zo veel mogelijk geld te verdienen, maar een hobbyfokker verkoopt de jonge dieren toch ook gewoon? Waarom dan dat fokken? Toch heus niet alleen omdat je het fantastisch vindt om je huis een X-aantal weken/maanden te laten slopen door die oh zo schattige jonge dieren?
pi_212002790
Kastgate.

Niet quoten.

SPOILER
Dus vanmiddag de nieuwe kast hopelijk inruimen met lego.
@Phaidra jij vroeg toen welke kast ik besteld had. Dan weet je nu mijn ervaring ;)
If they say
pi_212002827
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:10 schreef BE het volgende:
Ja, ik snap wel dat een broodfokker nog net even wat meer nestjes er doorheen jaagt om zo veel mogelijk geld te verdienen, maar een hobbyfokker verkoopt de jonge dieren toch ook gewoon? Waarom dan dat fokken? Toch heus niet alleen omdat je het fantastisch vindt om je huis een X-aantal weken/maanden te laten slopen door die oh zo schattige jonge dieren?
Broodfok gaat puur om de centen. Hobbyfok gaat om de fun ervan en gaat met liefde, denk ik.
If they say
pi_212002851
Wat slecht Mush! :o Dank voor de waarschuwing!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212002854
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:09 schreef Candaasje het volgende:

[..]
:Y

De ezelsociëteit:

[ afbeelding ]
Pleeggezinnen...
Die mogen die ezel vast niet in de tuin hebben?
pi_212002861
Ik ben op kantoor en Juul is vandaag met haar tante mee vanuit school, zij hebben een hond. Kortom ik bereid me weer voor op 'ik wil ook een hooooond' smeekbedes als ik thuiskom.

Het is een jonge Italiaanse truffelhond waar ze hun handen aan vol hebben. Ze gaan de eettafel al vervangen en een andere vloer omdat de houten vloer er niet meer uitziet.
Hiervoor hadden ze een Rottweiler en die was toch een stukje rustiger, ook als pup.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 12:22:31 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212002927
En ik sta alweer 10 minuten in de wacht bij een bedrijf waar mijn vader klant was, en dan heb ik nog niemand gesproken...

Het is echt bizar hoeveel ik de afgelopen 3 weken al in de wacht heb gestaan bij allerlei bedrijven.
Godzijdank had ik mijn mobiele telefoon abonnement een paar maanden geleden aangepast naar onbeperkt bellen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212002980
Ik heb het juist teruggezet naar 150 omdat ik zo weinig belde en nu moet ik opeens iedereen en zijn moeder de halve dag aan de lijn hebben -O-
pi_212003015
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:17 schreef Phaidra het volgende:
Wat slecht Mush! :o Dank voor de waarschuwing!
Graag gedaan :)
Zal je later een update geven over deze.
If they say
pi_212003088
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:26 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb het juist teruggezet naar 150 omdat ik zo weinig belde en nu moet ik opeens iedereen en zijn moeder de halve dag aan de lijn hebben -O-
Kan je niet over wifi bellen?
pi_212003109
Hier geen huisdieren. Soms vragen de kinderen er wel eens om. Maar ik ben absoluut geen hondenmens (en dan ook nog het idee dat je die poep met een zakje moet opruimen en mee moet nemen tot waar je het weg kan gooien, the horror).

We hebben wel een kat gehad een paar jaar terug. Dat vond ik op zich nog wel leuk. (En kattenpoep in de kattenbak vind ik ook minder erg om op te ruimen). Maar die is na een jaar of twee een keer niet meer terug gekomen.

Ik moet zeggen dat ik het met de kat altijd wel een uitdaging vond als we op vakantie gingen om dan iemand te regelen om dat beestje eten te geven en de kattenbak een keer te verschonen.
Dat eerste deed m’n schoonmoeder wel op zich, maar weet dat ze dat eigenlijk liever niet deed, dus zou dat niet weer willen vragen.

Dochter verzorgt tijdens de vakantie van een vriendinnetje wel haar kat, dat vind ze wel leuk (maar dan kunnen wij dus als niet meer spontaan een nachtje weg als dat is toegezegd 😉 maar dat is makkelijker te overzien dan met een eigen huisdier).

Maar, momenteel weinig vraag om een huisdier, ze hebben (en vooral de jongste) er graag een zusje bij. (Een broertje zou evt ook mogen als tweede optie).
Maar helaas voor de kinderen gaat dat hem sowieso niet worden
  vrijdag 12 januari 2024 @ 12:42:16 #56
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212003170
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:36 schreef hilliebillie het volgende:
Hier geen huisdieren. Soms vragen de kinderen er wel eens om. Maar ik ben absoluut geen hondenmens (en dan ook nog het idee dat je die poep met een zakje moet opruimen en mee moet nemen tot waar je het weg kan gooien, the horror).

We hebben wel een kat gehad een paar jaar terug. Dat vond ik op zich nog wel leuk. (En kattenpoep in de kattenbak vind ik ook minder erg om op te ruimen). Maar die is na een jaar of twee een keer niet meer terug gekomen.

Ik moet zeggen dat ik het met de kat altijd wel een uitdaging vond als we op vakantie gingen om dan iemand te regelen om dat beestje eten te geven en de kattenbak een keer te verschonen.
Dat eerste deed m’n schoonmoeder wel op zich, maar weet dat ze dat eigenlijk liever niet deed, dus zou dat niet weer willen vragen.

Dochter verzorgt tijdens de vakantie van een vriendinnetje wel haar kat, dat vind ze wel leuk (maar dan kunnen wij dus als niet meer spontaan een nachtje weg als dat is toegezegd 😉 maar dat is makkelijker te overzien dan met een eigen huisdier).

Maar, momenteel weinig vraag om een huisdier, ze hebben (en vooral de jongste) er graag een zusje bij. (Een broertje zou evt ook mogen als tweede optie).
Maar helaas voor de kinderen gaat dat hem sowieso niet worden
Hier heb je Stichting Kattenzorg. Als je daar lid van bent a ongeveer ¤ 15,- per jaar kun je het hele jaar gebruik maken van de vakantieregeling. Dat kost ook geld (paar euro per dag), maar er is altijd iemand die voor de kat kan zorgen. Je hoeft dus buren of familie niet lastig te vallen. En de kat kan in zijn/haar eigen omgeving blijven. Zoals katten het prettigst vinden.

Misschien is er in jouw omgeving ook zoiets?

Overigens kunnen katten ook prima 1 tot 2 nachtjes alleen blijven, mits genoeg vers water en genoeg voer en een (schone) kattenbak ter beschikking.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 12 januari 2024 @ 12:43:34 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212003183
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:26 schreef Vanyel het volgende:
Ik zie net dat ik het in augustus al aangepast had, omdat ik iedere keer net boven m'n 120 minuten uitkwam en dus moest bijbetalen.

Mijn zusje kreeg toen haar partner aan Corona overleed ook bijna een rolberoerte, die kreeg een enorme rekening omdat ze ver boven haar normale aantal belminuten uitkwam.

Maar goed 18 minuten in de wacht gestaan voor een gesprek van 10 minuten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 12 januari 2024 @ 12:45:32 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212003218
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:34 schreef exode het volgende:

[..]
Oh, dan is het wel helemaal gratis? Dat scheelt, morgen even kijken of het gesprek van net in m'n lijst staat, want volgens mijn telefoon bel ik nu via wifi.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 12 januari 2024 @ 12:47:39 #59
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212003253
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:43 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik zie net dat ik het in augustus al aangepast had, omdat ik iedere keer net boven m'n 120 minuten uitkwam en dus moest bijbetalen.

Mijn zusje kreeg toen haar partner aan Corona overleed ook bijna een rolberoerte, die kreeg een enorme rekening omdat ze ver boven haar normale aantal belminuten uitkwam.

Maar goed 18 minuten in de wacht gestaan voor een gesprek van 10 minuten.
Hier net 30 minuten in de wacht gestaan voor een gesprek van nog geen 2 minuten. Melden ve storing ad de stadsverwarming die al de hele dag duurt..

Onwijs irritant.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 12:52:08 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212003315
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Hier net 30 minuten in de wacht gestaan voor een gesprek van nog geen 2 minuten. Melden ve storing ad de stadsverwarming die al de hele dag duurt..

Onwijs irritant.
Ja idd.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 12 januari 2024 @ 12:53:08 #61
35189 Troel
scherp en bot
pi_212003324
quote:
Ik heb als hobbyfokker me vooral gericht op het laten bestaan van de hamster zelf. Daarvoor haalden wij dus nieuw bloed uit andere landen, om het dier toekomstbestendig te maken. Waar er in eerste instantie geen stambomen werden bijgehouden, hebben wij als groep ervoor gezorgd dat er steeds meer mensen stambomen bij gingen houden, waardoor het makkelijker is hamsters uit te sluiten als er een ziekte o.i.d. voorkomt, maar ook om inteeltpercentages in de gaten te houden.
Alleen daarom vind ik het dus erg ruk dat het niet meer mag. Omdat we echt wel een verschil hebben gemaakt voor deze hamsters, allemaal voor niets :(
Er wordt dus gericht gekeken naar welke hamsters je bij elkaar zet. Hamsters zitten gewoon in ruime hokken, hoeven niet meteen weer een nestje als ze weer vruchtbaar zijn. En je hebt dus ook lang niet altijd nestjes, want dat is helemaal afhankelijk van de hamsters die je hebt.
Dat is dus echt wel heel wat anders dan een fokker die hamsters in bakjes van weinig bij weinig heeft, zoveel mogelijk nestjes heeft en alles probeert te verkopen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 12 januari 2024 @ 12:53:54 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212003332
Wat me trouwens ook stoort zijn die 14-nummers van de gemeente, die dan weer niet onder het onbeperkt bellen vallen :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212003426
Update over gehoorgezeur... Vandaag was ik op reguliere controle bij de KNO-arts en de oorzaak van het gehoorverlies is duidelijk. Over 2 weken mag ik terug voor een nieuwe hoortest en afhankelijk van de uitkomst (vrij waarschijnlijk) een hoortoestel. Geen verrassing dat dat moment ooit zou komen maar niet iets waar ik naar uitkijk. De arts zelf is trouwens heel fijn en meedenkend O+. Beste die ik in 30 jaar heb gehad denk ik.

[ Bericht 4% gewijzigd door Phaidra op 12-01-2024 13:26:45 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212003430
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:45 schreef Leandra het volgende:

[..]
Oh, dan is het wel helemaal gratis? Dat scheelt, morgen even kijken of het gesprek van net in m'n lijst staat, want volgens mijn telefoon bel ik nu via wifi.
Yes! Ik bel thuis altijd via wifi.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 13:03:51 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212003470
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:01 schreef exode het volgende:

[..]
Yes! Ik bel thuis altijd via wifi.
Ik vooral omdat nieuwbouw, dus soms slechte ontvangst, maar ik let er verder niet op, als het niet automatisch gaat dan bel ik dus soms niet via wifi.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 12 januari 2024 @ 13:05:59 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212003510
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:01 schreef Phaidra het volgende:
Vandaag was ik op reguliere controle en de oorzaak van het gehoorverlies is duidelijk. Over 2 weken mag ik terug voor een nieuwe hoortest en afhankelijk van de uitkomst (vrij waarschijnlijk) een hoortoestel. Geen verrassing dat dat moment ooit zou komen maar niet iets waar ik naar uitkijk. De arts zelf is trouwens heel fijn en meedenkend O+. Beste die ik in 30 jaar heb gehad denk ik.
Succes daarmee, overigens is de vragenlijst die je moet invullen om te beoordelen welke categorie hoortoestel je nodig hebt een van de meest absurde zaken in de hedendaagse zorg, dat vindt ook iedereen die ermee te maken heeft.

Bagatelliseer vooral niets bij het invullen van die lijst, daarmee doe je jezelf tekort.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212003527
Ik vergeet wel even te melden (niet geheel onbelangrijk) dat je dat wel via een App moet doen. Bijvoorbeeld via je whatsapp of via een VOIP oplossing.
Sorry.

Ik doe dat meestal via Whatsapp maar gemeentes en andere bedrijven hebben meestal een wifi bellen oplossing.
pi_212003544
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:05 schreef Leandra het volgende:

[..]
Succes daarmee, overigens is de vragenlijst die je moet invullen om te beoordelen welke categorie hoortoestel je nodig hebt een van de meest absurde zaken in de hedendaagse zorg, dat vindt ook iedereen die ermee te maken heeft.

Bagatelliseer vooral niets bij het invullen van die lijst, daarmee doe je jezelf tekort.
Dank je! Dat wordt nog heel lastig dan. Want mijn gehoor is al zeker 15-20 jaar stabiel 'slecht' (ik heb al eerder een aanbod voor een hoortoestel gehad, maar toen afgeslagen omdat ik de meerwaarde niet zag). Voor mij is dit normaal en leefbaar. Maar nu dus met vlagen zo'n 30 decibel extra verlies en dat is wel fors. Voor die momenten zie ik de meerwaarde wel.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212003548
Ik ben zelf opgegroeid met een hond en ik vond dat fantastisch. Uiteraard.
Ik heb altijd gezegd dat ik ooit een hond zou willen. Maar eerst werd m dat niet met allebei 40 uur werken, dat zou ik dat beestje niet aan willen doen. Toen kwamen er kinderen en waren die nog te jong.
Nu er zoveel thuis gewerkt wordt zou het al beter kunnen. Maar ik zie er ook tegenop. Als ik nu bij iemand kom die een hond heeft vind ik het zo stinken. En we hebben het al druk want tropenjaren. En de hond van mijn schoonouders heeft me ook doen inzien dat het ook tegen kan vallen. Ik ben echt een hondenmens, maar wat is dat een vervelend beest. Springt altijd tegen iedereen (herder dus auw), ze hebben m niet onder controle en ik vertrouw dat beest voor geen haar met de kinderen (ook al zit er geen agressie in). Ik heb zelfs al eens zitten tellen hou oud die is en hoe lang een herder gemiddeld leeft :@
Maar ik gun mijn kinderen ook wel een zelfde soort kindertijd. Ik twijfel nog even door, jongste moet nog iets ouder zijn.

Gerbils hebben we een tijdje gehad, die zijn leuk O+
pi_212003591
Bij ons komt er sowieso geen huisdier bij voor de verbouwing, dan ligt de hele achterkant open en zijn wijzelf hopelijk ook niet thuis. Dat lijkt me helemaal gedoe. Als de kat dan nog leeft, weet ik ook even niet waar we die laten eigenlijk......Hopelijk vinden we een tijdelijk huis waar hij makkelijk bij kan.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 13:30:11 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212003863
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:08 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Dank je! Dat wordt nog heel lastig dan. Want mijn gehoor is al zeker 15-20 jaar stabiel 'slecht' (ik heb al eerder een aanbod voor een hoortoestel gehad, maar toen afgeslagen omdat ik de meerwaarde niet zag). Voor mij is dit normaal en leefbaar. Maar nu dus met vlagen zo'n 30 decibel extra verlies en dat is wel fors. Voor die momenten zie ik de meerwaarde wel.
Je zou eigenlijk eerst een toestel op proef moeten hebben en die situatie dan vergelijken met de situatie zonder toestel.
Je audicien zal prima kunnen beoordelen welke categorie je nodig hebt, het is dan alleen zaak de vragenlijst zo in te vullen dat je ook krijgt wat je nodig hebt, en vergelijken tussen met toestel en zonder toestel is daarvoor de handigste manier.

Dan weet je immers echt wat je mist.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212004002
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:30 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je zou eigenlijk eerst een toestel op proef moeten hebben en die situatie dan vergelijken met de situatie zonder toestel.
Je audicien zal prima kunnen beoordelen welke categorie je nodig hebt, het is dan alleen zaak de vragenlijst zo in te vullen dat je ook krijgt wat je nodig hebt, en vergelijken tussen met toestel en zonder toestel is daarvoor de handigste manier.

Dan weet je immers echt wat je mist.
Dat klinkt wel logisch inderdaad. Ik had geen idee dat er zoveel verschillende categorieën waren joh! :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212004248
quote:

[..]
Deels wel een goed idee :Y
pi_212004272
quote:

[..]
Deels wel een goed idee :Y
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:07 schreef exode het volgende:
Ik vergeet wel even te melden (niet geheel onbelangrijk) dat je dat wel via een App moet doen. Bijvoorbeeld via je whatsapp of via een VOIP oplossing.
Sorry.

Ik doe dat meestal via Whatsapp maar gemeentes en andere bedrijven hebben meestal een wifi bellen oplossing.
Echt? :o
pi_212004944
quote:
Mijn schoonouders hebben ooit een zwerfhondje meegenomen van vakantie die eenmaal thuis zwanger bleek te zijn.
Die puppy’s waren wel echt niet te doen zo schattig O+

Groot huis, tegelvloer en een afgebakende speelruimte.
pi_212005745
Voor de opsom: wij hebben een kat. We hadden er twee, eentje ging dood vorig jaar.

Hele andere vraag: T. (bijna 7), wil Roblox spelen. Ik ben niet anti-gamen, hij speelt regelmatig op de switch, maar ik vind Roblox wel wat lastiger. Hij speelde het vanmiddag bij een vriendinnetje van school en snapt ook niet zo goed waarom man en ik twijfelen. Spelen jullie kinderen Roblox? Waarom wel/niet?
  vrijdag 12 januari 2024 @ 17:12:05 #77
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212005811
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 17:00 schreef Gogo83 het volgende:
Voor de opsom: wij hebben een kat. We hadden er twee, eentje ging dood vorig jaar.

Hele andere vraag: T. (bijna 7), wil Roblox spelen. Ik ben niet anti-gamen, hij speelt regelmatig op de switch, maar ik vind Roblox wel wat lastiger. Hij speelde het vanmiddag bij een vriendinnetje van school en snapt ook niet zo goed waarom man en ik twijfelen. Spelen jullie kinderen Roblox? Waarom wel/niet?
Hier ook niet anti-gamen, maar we houden Roblox ook een beetje buiten de deur hier. Scheelt dat hij geen echte interesse heeft. Eventjes had hij dat, maar dat was zo weer weg.

Er wordt hier in huis Minecraft en FC24 (voorheen Fifa) gespeeld. Maar voorlopig is hij een begroting aan het maken. We hebben een kinderbankrekening voor 'm afgesloten en hij is er zo vol van :D
pi_212005832
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 17:00 schreef Gogo83 het volgende:

Binnen Roblox zijn er weer heel veel verschillende spelletjes. Sommige zijn heel leuk voor kinderen, andere zijn totaal niet geschikt. Via de parental controls kun je best veel afschermen, ook wat betreft de mogelijkheid tot chatten en in-game aankopen.

Maar ik vind al die mogelijke aankopen dus het lastigste en stomste van Roblox. Constant gezeur omdat ze een nieuwe skin of een nieuw diertje willen kopen. Als je daaraan gaat toegeven, tikken al die micro-transacties alles bij elkaar al snel aan.
pi_212005886
Het is bij ons wel heel duidelijk hoe wij denken over in-game aankopen :R. Er wordt nooit om gevraagd. De oudste heeft wel eens een paar Roblox spelletjes gedaan, maar de lol was er al snel weer af. Maar goed, hij was toen al 10/11, dat vind ik ook anders dan bijna 7. Hij speelt momenteel liever Zelda of iets van Mario op de switch.

De jongste van bijna 9 taalt sowieso niet naar gamen. Hij kijkt graag mee met de oudste (en lost tussen neus en lippen door alle puzzels uit Zelda voor hem op _O- ), maar zelf spelen heeft hij geen behoefte aan.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212005927
Hier wordt redelijk wat Roblox gespeeld. Nu hebben we ook geen spelcomputers dus ze hebben alleen een tablet waarop ze kunnen gamen.

Hier worden wel in-game aankopen gedaan. Ze vragen bijvoorbeeld robux voor hun verjaardag en soms kopen ze van hun zakgeld zo'n kaart. Ik vind dat niet erger dan zakgeld aan snoep, pokemonkaarten of ander onzinspeelgoed besteden eerlijk gezegd. Wel kiezen we er - in samenspraak met de kinderen- voor om geen rekeningen aan het spel te koppelen zodat je niet te makkelijk geld kunt uitgeven.
pi_212005934
quote vs edit
  vrijdag 12 januari 2024 @ 17:30:35 #82
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212005935
Mijn kinderen speelden beiden roblox. In-app aankopen doen we hier niet aan.
pi_212005960
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 17:29 schreef Kyara het volgende:
Hier wordt redelijk wat Roblox gespeeld. Nu hebben we ook geen spelcomputers dus ze hebben alleen een tablet waarop ze kunnen gamen.

Hier worden wel in-game aankopen gedaan. Ze vragen bijvoorbeeld robux voor hun verjaardag en soms kopen ze van hun zakgeld zo'n kaart. Ik vind dat niet erger dan zakgeld aan snoep, pokemonkaarten of ander onzinspeelgoed besteden eerlijk gezegd. Wel kiezen we er - in samenspraak met de kinderen- voor om geen rekeningen aan het spel te koppelen zodat je niet te makkelijk geld kunt uitgeven.
Het scheelt bij ons wel dat ze zelf ook helemaal het nut niet zien van een spelletje doen in een geel pakje of rood pakje. Het gaat toch om het spelletje? (<- hun woorden) Van mij mogen ze hun zakgeld uitgeven aan wat ze willen, maar ik ga het in ieder geval niet financieren (zomaar tussendoor zeg maar, als verjaardagscadeau vind ik dan weer anders :+).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212005973
Mijn jongens gamen wel. Zo nu en dan Roblox maar ze hebben meer interesse in Minecraft, fortnite, soms Mario en op de PlayStation fifa diverse jaren en soms gta
pi_212005982
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 17:33 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Het scheelt bij ons wel dat ze zelf ook helemaal het nut niet zien van een spelletje doen in een geel pakje of rood pakje. Het gaat toch om het spelletje? (<- hun woorden) Van mij mogen ze hun zakgeld uitgeven aan wat ze willen, maar ik ga het in ieder geval niet financieren (zomaar tussendoor zeg maar, als verjaardagscadeau vind ik dan weer anders :+).
Ze hebben laatst hier zelf een game card gekocht voor Roblox en Fortnite ben er geen voorstander van maar eigen geld en ze sparen over het algemeen heel erg goed dus oke
  vrijdag 12 januari 2024 @ 17:39:49 #86
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212006001
Hier mogen de kinderen van mij alles spelen minus roblox, we hebben een ps5, een switch, en meerdere emulators en ieder kind heeft een eigen switch lite waar ze geen schermtijd op hebben met andere woorden we zijn heel oke met gamen en content verorberen.

Waar ik nee tegen zeg is roblox, het komt er echt echt niet in.
Omdat het slecht/ ongecontroleerde content is van merken of mensen die er echt alles in kunnen stoppen.
Het bevat echt hele nare dingen, en dat is prima als een kind klein is en bepaalde teksten niet kan lezen en een beetje heen en weer klikt maar zodra leesvaardigheid een ding is wil ik het niet in mijn huis hebben.
Nog los van de uitbuiting waar het bedrijf zich schuldig aan maakt.

Wat betreft andere games ben ik down voor ingame aankopen zoals minecraft of fortnite.
pi_212006035
Mijn vriend werkt in de IT en gamet ook wel eens. Hij heeft een hele duidelijke mening over Roblox en dat komt er hier dus echt niet in. Ik heb er weinig van onthouden behalve dat er niet genoeg controle is over wat kinderen zien. En dat kinderen zelf spelletjes kunnen maken ofzo, maar dat anderen daar dan geld aan verdienen. Geloof ik.
Hier wordt Minecraft gedaan, dat werd wel goedgekeurd.
pi_212006052
De kinderen hebben beiden Roblox gespeeld. En de jongste sinds kort weer iets frequenter dan een tijdje terug (en de oudste af en toe nog eens).

Ik heb met Roblox niet zo’n moeite. In app aankopen worden zelden gedaan, maar dan wel met een voor de verjaardag gekregen kaart met Apple Pay tegoed. En in overleg. Ze kunnen op hun telefoon sowieso niks kopen zonder toestemming te moeten vragen. En we bespreken dan even wat ze willen kopen. Als het een skin is leg ik ook wel duidelijk uit dat dat alleen maar uiterlijk is en dat dat best zonde kan zijn van het geld. Ooit wil ze het dan niet meer en ooit toch wel. Prima, als er maar over na gedacht is.

Ik heb er overigens ook een hele tijd anders in gestaan, maar ik weet dat als ze hun verjaardagsgeld anders besteden dat het dan frutsels uit de action oid worden of iets waar niet meer naar om gekeken wordt. Dat vind ik misschien wel meer zonde of onnodig want hierbij weet ik dat er wel lol aan wordt beleefd. Maar dat is ook voor elk kind anders natuurlijk.

Verder zijn het geen grote bedragen tegelijkertijd waarvan robux gekocht worden. Ook al zijn voordeelbundels goedkoper. Ik wil niet hebben dat er een hele voorraad robux staat die ze ongelimiteerd kan inzetten.

Ik had overigens wel wat meer problemen met Fortnite. Maar nu de oudste 12 is en veel vrienden het ook spelen heb ik me er wat overheen gezet. Maar wel met een tijdslimiet (waar hij wat minder blij mee is ;) )
pi_212006110
Het grootste risico, vind ik, aan Roblox is de in-game chat. Zeker bij jongere kinderen een aandachtspunt.
Maar mijn kinderen hebben super veel lol in roblox, met hun vrienden die ver weg wonen. In game aankopen = zelf betalen. En iPad is dicht getimmerd dus kan alleen met toestemming van mij.
Met een meidenkwartet
pi_212006116
Ik heb wel bij gta en Fortnite enzo de regel als ik merk dat je gedrag negatief verandert door de spellen dan is het klaar.

Grootste grap was nog dat de juf op school helemaal geschokt was dat ze Fortnite spelen. Dus keek haar aan van ja dus.... Heb haar ook even uit de droom geholpen want echt veel jongens uit de klas spelen het.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 17:54:22 #91
37150 livelink
pi_212006117
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 11:59 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Leuke inbraak wel :D
Ezels knuffelen O+ Zeist is te doen ware het niet dat ik een schijtbak ben in de auto :@ Ik rij dus nooit waar ik nog nooit geweest ben. En man is er niet.
Als zoiets nou vlakbij zou zitten, was ik daar zó vrijwilligerswerk gaan doen. Want ezels, echt O+
Ik wou zeggen dat je met het ov naar Zeist kon, maar zag toen pas waar de ezelsociëteit is.. Helaas is dat een echt rottige plek om met het ov te komen.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 18:01:41 #92
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212006192
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 17:45 schreef Hupje het volgende:
Mijn vriend werkt in de IT en gamet ook wel eens. Hij heeft een hele duidelijke mening over Roblox en dat komt er hier dus echt niet in. Ik heb er weinig van onthouden behalve dat er niet genoeg controle is over wat kinderen zien. En dat kinderen zelf spelletjes kunnen maken ofzo, maar dat anderen daar dan geld aan verdienen. Geloof ik.
Hier wordt Minecraft gedaan, dat werd wel goedgekeurd.
Dat klopt, kinderen kunnen dingen maken en de enige die er echt geld van zal zien is roblox.
En inderdaad de content kan iedereen maken en daar kunnen hele rare gedachtes van makers in te zien zijn.
pi_212006343
quote:

Wat een top-idee! Ik denk dat wij onze zaterdagachtiviteit hebben gevonden, morgen naar Zeist! O+
pi_212007158
Voor de wat jongere switch gamers: hier valt ‘go vacation’ heel erg in de smaak. Kunnen ze samen spelen, zitten heeeeel veel minigames in die allemaal gericht zijn op vakantie-activiteiten (dus wintersport, watersport enz.)
Heel onschuldig en dat kunnen ze beter spelen dan Minecraft samen, want dan is er constant ruzie over wie wat bouwt/sloopt :')

Verder ook fc24 en Mario-varianten.
Roblox hebben ze nog nooit echt om gevraagd, maar van wat ik nu dus lees komt dat er dan niet in.
pi_212007681
B is bijna 10 en heeft sinds de zomer Roblox op zijn tablet. Met strikte regels:
Niet je echte naam gebruiken, niet chatten, geen in game aankopen en alleen door ons goedgekeurde spelletjes spelen.

Hij wilde het al veel eerder want zijn hele klas heeft het, maar dat mocht niet van ons.

Verder geen TikTok, geen GTA, geen Fortnite.

We hebben een Switch waarop we vaak samen gamen, al worden wij echt volledig ingemaakt met Mario Kart door B.

En voor iedereen: https://online-masters.nl/. Echt leuk!
pi_212007984
T speelt nu nog heel soms Fortnite of Roblox. Jaar geleden wel meer en toen kocht ze wel een V Bucks.

A speelt minecraft. De hele familie speelt Disney Dreamlight Valley op de Switch.

TikTok is van hun telefoons af.

Pff ik zou toch wel eens willen dat de antibiotica aanslaat. Ik word echt gek van dat gehoest. 20 tot 25x per nacht wakker worden vanwege het hoesten is echt niet leuk meer. Heb echt van alles geprobeerd. Codeïne werkt niet, Vicks onder mijn voeten doet niks, Noscapine en Noscapect doen niks..
Ik was vandaag bij de huisarts voor iets anders
SPOILER
en die vertelde dat er een vervelend virus in de lucht hangt waardoor heel veel mensen zo verschrikkelijk aan het hoesten zijn. Ze had overleg met een longarts en die weten ook niet zo goed wat ze moeten doen. Sommige patiënten moeten een 2e week aan de antibiotica.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_212008064
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 17:53 schreef Cathmar het volgende:
Het grootste risico, vind ik, aan Roblox is de in-game chat. Zeker bij jongere kinderen een aandachtspunt.
Maar mijn kinderen hebben super veel lol in roblox, met hun vrienden die ver weg wonen. In game aankopen = zelf betalen. En iPad is dicht getimmerd dus kan alleen met toestemming van mij.
Ik ken Roblox niet. Is dat een ander gevaar dan bij andere spellen? De mijne is zeer verheugd dat hij nu bij online schaken ook kan chatten (dat mag in Fortnite niet hier), dat vind ik al een tikje ongemakkelijk.
pi_212008109
Roblox komt er hier niet meer in, nu gedoe om het account te deleten. Drama.
*poef* nu is het weg
pi_212008215
Wij weigeren hier in huis Roblox, Fortnite en Minecraft. Die eerste omdat het rommel is, de andere twee omdat wij het stomme spellen vinden en we veel leukere spellen hebben en ik weiger om geld/opslag te besteden aan stomme dingen. We hebben een Switch met zo’n 30 spellen waaronder vrijwel alle titels van Nintendo zelf, en een PS5 met oa FIFA, een Jurassic Park bouwspel en meerdere LEGO-spellen (en een rits spellen die zij voorlopig nog niet hoeven te zien). Kortom, opties genoeg voor kwalitatief vermaak.

Ik zie gamen ook als een sociale activiteit (ook als je in je eentje gamet op groot scherm) dus dat gebeurt alleen in de woonkamer, tot ooit de gamekamer klaar is (lees: geen rommelkamer meer is), dan mag het daar ook. Tablets worden vrijwel nooit gebruikt binnenhuis. Dat is het enige voordeel van die brakke Kurio kindertablets, ze lopen heel snel leeg dus kunnen nooit even snel gebruikt worden :') ik ken helaas binnen de familie aan beide kanten kinderen die aan die dingen vastgeplakt zitten en ook niet kunnen komen logeren zonder hun tablet… bij de ene kant wordt ook vrijwel alleen Roblox gespeeld, dus ook dat is voor mij al een reden om het op eigen tablets te weren.

Wat ze bij anderen spelen maakt me dan weer niet uit, dus zoon kent Fortnite, Roblox en Minecraft wel en heeft het ook allemaal wel eens gespeeld.
pi_212008283
Roblox ken ik niet. De ezelsociëteit wel. O+ Superfijn dat ze weer open gaan!
pi_212008342
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 20:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik ken Roblox niet. Is dat een ander gevaar dan bij andere spellen? De mijne is zeer verheugd dat hij nu bij online schaken ook kan chatten (dat mag in Fortnite niet hier), dat vind ik al een tikje ongemakkelijk.
Het is ook wel belangrijk om ze erin te begeleiden natuurlijk. Wij praten uitgebreid over welke informatie je wel en niet mag delen, dat je nooit weet wie mensen online echt zijn, hoe scammers werken, enzovoorts. En wat je moet doen als iemand dingen zegt die je niet prettig vindt, over online pesten, dat soort dingen. Uiteindelijk gaan ze online toch vanalles uitproberen, dan kun je maar beter met ze meekijken en het samen doen op een leeftijd dat ze dat nog oké vinden - dat is althans onze aanpak :)
pi_212008893
Hier hadden we een poosje geleden een situatie, dat je denkt dat je alles goed weggezet hebt, voorlichting, gesprekken etc, maar dan nog is er een naïef geweest. Wat gelukkig niet op iets ergs uitgelopen is, maar wat wel had kunnen gebeuren.
Echt zo'n situatie: "dat doet mijn kind niet" :X

We houden nu wel meer toezicht op telefoon en laptop gebruik. Ook zijn we meer in gesprek met elkaar over wat wel en wat niet. We gaan er niet meer van uit dat ze het wel weten omdat het een keer besproken is.
*poef* nu is het weg
pi_212009016
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 21:26 schreef Amsel het volgende:

[..]
Het is ook wel belangrijk om ze erin te begeleiden natuurlijk. Wij praten uitgebreid over welke informatie je wel en niet mag delen, dat je nooit weet wie mensen online echt zijn, hoe scammers werken, enzovoorts. En wat je moet doen als iemand dingen zegt die je niet prettig vindt, over online pesten, dat soort dingen. Uiteindelijk gaan ze online toch vanalles uitproberen, dan kun je maar beter met ze meekijken en het samen doen op een leeftijd dat ze dat nog oké vinden - dat is althans onze aanpak :)
Zo doen wij het ook. We checken ook hun telefoons wat ze appen en welke nummers gebeld hebben/zij hebben gebeld ze doen tot nu toe nog geen gekke dingen maar check het wel
pi_212009742
Dank jullie wel voor al jullie meningen en overwegingen. Wij neigen er nu naar om het alleen via de PlayStation te laten spelen, zodat het op groot scherm is en we mee kunnen kijken. En verder timmeren we alles zoveel mogelijk dicht. Maar dit helpt in ieder geval wel. :)
pi_212009774
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 17:54 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik wou zeggen dat je met het ov naar Zeist kon, maar zag toen pas waar de ezelsociëteit is.. Helaas is dat een echt rottige plek om met het ov te komen.
Ik zag het ja. Reizen met OV opzich vind ik niet erg, maar dat lopen :@ Bus of trein van deur tot deur, dat zou handig zijn :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 20:14 schreef exode het volgende:
B is bijna 10 en heeft sinds de zomer Roblox op zijn tablet. Met strikte regels:
Niet je echte naam gebruiken, niet chatten, geen in game aankopen en alleen door ons goedgekeurde spelletjes spelen.

Hij wilde het al veel eerder want zijn hele klas heeft het, maar dat mocht niet van ons.

Verder geen TikTok, geen GTA, geen Fortnite.

We hebben een Switch waarop we vaak samen gamen, al worden wij echt volledig ingemaakt met Mario Kart door B.

En voor iedereen: https://online-masters.nl/. Echt leuk!
Dat had zoon met fortnite. Heel zijn groep speelde behalve hij. Toen heb ik hem, na tig, toch maar toestemming gegeven.

Hij speelt alles maar kijkt wel heel goed uit. Chatten mag soms van mij. Op deze manier heeft ie wel een vriendje gemaakt :)
Laatst had dochter het over een game dus zoon is gaan kijken op YouTube. Vond ie te eng dus dat wil hij niet. Hij weet gelukkig wat zijn grenzen zijn. En wat mijn grenzen zijn :+
Hij kreeg al jong de 3DS, heeft de switch en sinds kort de PS5. Maar hij mag ook nergens met zn eigen naam staan of met zn hoofd op beeld.
Laatst is hij zelf uit een appgroep gestapt omdat er té grof werd gedaan. Daar houdt hij beslist niet van. Goed gedaan dus :)

Wat ook leuk is, animal crossing. Ik kijk nooit als ie aant gamen is, behalve naar dat :D

Edit: we hebben geen creditcard gekoppeld aan welk account dan ook. Hij koopt wel Nintendo en PS5 e-shopkaarten. Ik vind het zonde maar hij vind het gaaf. Nouja, als kind maar gelukkig is :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Mushanga71 op 13-01-2024 00:38:21 ]
If they say
  zaterdag 13 januari 2024 @ 05:21:46 #106
35189 Troel
scherp en bot
pi_212010347
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 21:06 schreef FlyingFish het volgende:
Wij weigeren hier in huis Roblox, Fortnite en Minecraft. Die eerste omdat het rommel is, de andere twee omdat wij het stomme spellen vinden en we veel leukere spellen hebben en ik weiger om geld/opslag te besteden aan stomme dingen.
Sorry, ik moest eerst lachen en toen dacht ik he? Ik vind ook wel eens dingen stom, maar laat mijn kinderen graag zelf keuzes maken. Bovendien vinden kinderen hun ouders ook wel eens stom, verlaat jij dan ook je gezin omdat je geld en opslagruimte kost? :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 13 januari 2024 @ 08:23:27 #107
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212010779
Ik ben goed bezig, al zeg ik het zelf.

Ik heb m'n haar gewassen, ervoor gezorgd dat ik in een schone (afkloppen!), nette en gepaste outfit klaar zit om te gaan. Beide kinderen zijn aangekleed, ik heb drie tassen gepakt (mezelf, kind 1 en kind 2), iedereen heeft wat gegeten en gedronken en alle haren zijn gekamd. Ik heb zelfs nog tijd om te poepen en m'n tanden te poetsen.

Kind 1 is met papa al naar zwemles.
Kind 2 staat klaar om door een vriendin opgehaald te worden voor de peutergym en zodra hij de deur uit is, kan ik op tijd weg voor een crematie.

Ik voel me heel eventjes alsof ik alles onder controle heb.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_212010827
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 20:42 schreef Vicky het volgende:
T speelt nu nog heel soms Fortnite of Roblox. Jaar geleden wel meer en toen kocht ze wel een V Bucks.

A speelt minecraft. De hele familie speelt Disney Dreamlight Valley op de Switch.

TikTok is van hun telefoons af.

Pff ik zou toch wel eens willen dat de antibiotica aanslaat. Ik word echt gek van dat gehoest. 20 tot 25x per nacht wakker worden vanwege het hoesten is echt niet leuk meer. Heb echt van alles geprobeerd. Codeïne werkt niet, Vicks onder mijn voeten doet niks, Noscapine en Noscapect doen niks..
Ik was vandaag bij de huisarts voor iets anders
SPOILER
en die vertelde dat er een vervelend virus in de lucht hangt waardoor heel veel mensen zo verschrikkelijk aan het hoesten zijn. Ze had overleg met een longarts en die weten ook niet zo goed wat ze moeten doen. Sommige patiënten moeten een 2e week aan de antibiotica.
Misschien moet je andere antibiotica?
SPOILER
Beterschap.

Jongste speelt roblox en koopt ook wel eens robux. Die geeft helaas wel om skins :') . Maar goed, zakgeld en eigen keuzes... We hebben het er wel over, waarom wij het een minder goede keuze vinden.
En ook over wat vertel je wel of niet online en waar moet je op letten.
Oudste chat via discord, geen zicht op, maar we hebben het wel met enige regelmaat over dat soort dingen aan tafel.
Naar aanleiding van een nieuwsbericht of laatst toen mijn man thuiskwam met een verhaal over de dochter van een collega. Zijn vaak wel van die mooie gelegenheden.
En dan maar hopen dat ze naar je toe komen als er iets is...

[ Bericht 8% gewijzigd door Nijna op 13-01-2024 08:40:42 ]
Fake it till you make it...
pi_212011674
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 05:21 schreef Troel het volgende:

[..]
Sorry, ik moest eerst lachen en toen dacht ik he? Ik vind ook wel eens dingen stom, maar laat mijn kinderen graag zelf keuzes maken. Bovendien vinden kinderen hun ouders ook wel eens stom, verlaat jij dan ook je gezin omdat je geld en opslagruimte kost? :@
Zodra ze zelfstandig dingen kunnen kopen, kunnen ze ook zelf hun keuzes maken. Zolang ze dat nog niet kunnen hebben ze het met mijn aankopen te doen, en ik koop dat soort dingen niet, ook niet voor verjaardagen of Sinterklaas. En op de ps5 komen we vaak opslagruimte tekort, dus dat gebruik ik voor spellen die wij willen spelen, niet voor kinderdingen. De PS5 mogen ze ook niet zelfstandig op spelen, alleen na overleg. Wie betaalt, bepaalt.

Sowieso is Fortnite voor 12+, met een reden. Mijn oudste is 8… Ouders die kinderen van 12/14 jaar GTA of Call of Duty laten spelen vind ik ook wel wat van bijvoorbeeld, die discussie gaan we thuis straks ook nog wel krijgen verwacht ik. 16 jaar vind ik een ander verhaal. Roblox wordt hier nooit om gevraagd, Minecraft eigenlijk ook niet, alleen direct na het spelen bij een vriendje.
pi_212011949
B gaat helemaal op in Minecraft, ik vind het een enorm lelijk spel, maar hij speelt het met veel plezier. Vaak ook samen met een vriendje. Hij kijkt ook vlogs over Minecraft en zijn Engels is de mijne aardig aan het inhalen hierdoor.

Fortnite speelde hij wel eens bij een vriendje, dan kregen we een ander kind terug, dus dat mag hij echt niet meer. Hebben we ook met betreffende ouders afgesproken. Normaal zijn wij wel van niet ons huis dus ook niet onze regels, maar dit was echt niet leuk meer.

Juul vindt gamen vooralsnog geen donder aan, alleen Dreamlight Valley vindt ze leuk, maar het enige wat ze doet is rondrennen en iedereen aanspreken. _O-

Vanaf maandag gaat B zijn mobiele abo in, na een paar maanden alleen prepaid te hebben gehad. Dan kan mijnheer Pokemon Go gaan doen buiten.
pi_212012115
N (8) speelt sinds kort ook Minecraft, en kijkt er inderdaad veel filmpjes over op Youtube. Lego City vindt ze ook leuk.
Verder vindt ze steden bouwen ook leuk, zoals in Cities & Skylines. En met haar paard door het oude Griekenland lopen in de discovery mode van Assassin's Creed. Maar op de ipad speelt ze ook Paw Patrol apps en dat soort kinderachtige dingen. :D Gewelddadige of stompzinnige dingen zoals Roblox en Fortnite komen er niet in hier, maar dat wil ze ook niet.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zaterdag 13 januari 2024 @ 11:21:50 #112
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212012464
Ik raak vaak ook enthousiast door zijn enthousiasme. Zo heb ik pas de Ikea nagebouwd in Minecraft :D

En zei iemand Animal Crossing? 8-) Vanmorgen aangeschaft.

Scheelt dat onze druif de rest van de tijd buiten loopt te voetballen, dus compensatie zat.

En zelf vond ik gamen vroeger ook zo tof. Leuke herinneringen aan. Ik vind Minecraft echt iets toevoegen. Ben echt van mening dat gamen niet alleen maar slecht is.

Maarrrrr..... Als ze er niet om vragen en je hebt er zelf niks mee, lekker zo laten. Het blijft toch iets dat je moet gaan monitoren.
pi_212012489
@Phaidra ik heb je een pm gestuurd :)

Ben moe. Kleinzoon gister heel de dag hier en vandaag komt er een vriendje van zoon. Vond het moeilijk om nee te zeggen. Heb soms het idee dat ik hem tekort doe :@
If they say
pi_212012937
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 11:21 schreef Quoi het volgende:
Ik raak vaak ook enthousiast door zijn enthousiasme. Zo heb ik pas de Ikea nagebouwd in Minecraft :D

En zei iemand Animal Crossing? 8-) Vanmorgen aangeschaft.

Scheelt dat onze druif de rest van de tijd buiten loopt te voetballen, dus compensatie zat.

En zelf vond ik gamen vroeger ook zo tof. Leuke herinneringen aan. Ik vind Minecraft echt iets toevoegen. Ben echt van mening dat gamen niet alleen maar slecht is.

Maarrrrr..... Als ze er niet om vragen en je hebt er zelf niks mee, lekker zo laten. Het blijft toch iets dat je moet gaan monitoren.
Bereid je maar voor op een hoop uren Animal Crossing :)
pi_212013111
Animal Crossing O+
pi_212013308
Animatie Crossing had ik ooit voor mezelf gekocht. Luigi's mansion had ik gekregen voor kerst. 3x raden wat ik nog nooit gespeeld heb.... juist...

@Nijna ik heb nu doxycycline.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_212013984
Animal Crossing is zo’n game waar je vele uren insteekt, en dan opeens ben je er helemaal klaar mee. Ik heb meerdere delen gekocht (de eerste zelfs nog in de VS besteld met creditcard van mijn toenmalige schoonvader omdat die niet in Europa uit zou komen), en had dat bij elk deel. En als je toch weer gaat spelen krijg je op je kop in het spel voor je afwezigheid en ben je een uur bezig met onkruid wieden.

Brr, mijn zoon had vanmorgen voetbaltoernooi en had beloofd even te komen kijken. Wat ben ik blij dat ik dat normaal uitbesteed aan m’n man. Mij te koud (al vriest het hier al een paar dagen niet meer).

Hebben er nog mensen echt kunnen schaatsen op natuurijs afgelopen week? Ik heb er hier in de buurt 1 gezien maar die nam een (imo te groot) risico, 20 meter verderop lag al geen ijs meer op diezelfde sloot. Verder alleen wat kinderen die elkaar uitdagen om er op te gaan. Ben wel een beetje teleurgesteld, had liever gehad dat het nog wat langer goed gevroren had ipv dit halfzachte gedoe waarbij het wel koud is, maar niet koud genoeg.
pi_212013989
We hebben net een ezel geadopteerd O+
pi_212014007
Ik was Animal Crossing ook ineens zat maar pas na veeeeeele uren spelen. Op dat punt kom ik nu ook met Dreamlight Valley, zeker nu bepaalde updates alleen betaald zijn.

Dus op zoek naar een ander spel ;)
pi_212014178
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 13:40 schreef FlyingFish het volgende:

Hebben er nog mensen echt kunnen schaatsen op natuurijs afgelopen week? Ik heb er hier in de buurt 1 gezien maar die nam een (imo te groot) risico, 20 meter verderop lag al geen ijs meer op diezelfde sloot. Verder alleen wat kinderen die elkaar uitdagen om er op te gaan. Ben wel een beetje teleurgesteld, had liever gehad dat het nog wat langer goed gevroren had ipv dit halfzachte gedoe waarbij het wel koud is, maar niet koud genoeg.
Nee -O- De ijsbaan kwam net 2cm te kort, zo enorm balen!
Ik heb een gebroken (en dubbel gekneusde) staartbeen en kom niet meer op slootjes etc. De ijsbaan durf ik wel aan omdat het daar doorgaans gewoon glad ijs is. Maar helaas -O-
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_212014486
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 13:43 schreef exode het volgende:
Ik was Animal Crossing ook ineens zat maar pas na veeeeeele uren spelen. Op dat punt kom ik nu ook met Dreamlight Valley, zeker nu bepaalde updates alleen betaald zijn.

Dus op zoek naar een ander spel ;)
Wij hebben de update wel gekocht maar spelen met z'n 3en op de Switch

T en ik hebben een heerlijk wandelingetje gehad. T loopt folders voor Spotta en er was gevraagd of ze een ander wijk wilde "tellen". Dan moet je noteren welke sticker er op de deur zit. Hier krijgt ze voor betaald. Was een wandeling van 3,5km.

Zo naar de Intratuin. De kolen voor de BBQ zijn op en we eten vanavond pizza O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_212014565
Bij ons was er een weiland onder water gezet en daar hebben we woensdagmiddag heerlijk geschaatst. De halve stad was er, erg gezellig. Eigenlijk had N dansles, maar dat kan elke week, schaatsen niet :P
En net op tijd, donderdagmiddag was het alweer ontdooid.
pi_212014718
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 14:39 schreef Vicky het volgende:

[..]
Wij hebben de update wel gekocht maar spelen met z'n 3en op de Switch

T en ik hebben een heerlijk wandelingetje gehad. T loopt folders voor Spotta en er was gevraagd of ze een ander wijk wilde "tellen". Dan moet je noteren welke sticker er op de deur zit. Hier krijgt ze voor betaald. Was een wandeling van 3,5km.

Zo naar de Intratuin. De kolen voor de BBQ zijn op en we eten vanavond pizza O+
Kan je dan alle3 de update spelen? Ik lees steeds dat je per gebruiker moet betalen.
De expansion pass bedoel ik, niet de gratis update van 5 december.
pi_212014810
Ik snap Animal Crossing niet. De kinderen ook niet. Wat is het doel, hoe werkt het? We zijn er een paar keer mee gestart, maar hebben het weer opgegeven.
pi_212014887
Even voor het andere geluid, ik speel regelmatig Fortnite (tot dit seizoen want ik vind er nu even geen hol aan) met mijn 9jarige en dat is echt super lollig.
Ja, het is natuurlijk in essentie een schietspel, maar de lol van samen 30288 backflips proberen te maken op een motor, elkaar wegslaan met hamers, samenwerken om iemand te besluipen etc weegt imo ruimschoots op tegen de nadelen.
pi_212015243
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 15:04 schreef exode het volgende:

[..]
Kan je dan alle3 de update spelen? Ik lees steeds dat je per gebruiker moet betalen.
De expansion pass bedoel ik, niet de gratis update van 5 december.
Ja. Wij spelen op 1 switch met 3 verschillende accounts
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_212015336
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 15:15 schreef Amsel het volgende:
Ik snap Animal Crossing niet. De kinderen ook niet. Wat is het doel, hoe werkt het? We zijn er een paar keer mee gestart, maar hebben het weer opgegeven.
het is een beetje dingen verzamelen, huisje bouwen, boompjes planten, allemaal op zn elvendertigst. Ik vind het wel vermakelijk soms, maar hoe die karaktertjes praten vind ik echt :X
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_212015447
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 15:15 schreef Amsel het volgende:
Ach, het is net als de Sims vroeger. Wat had je dan uiteindelijk bereikt als je uren had gespeeld? Niet veel :D maar wel lol gehad.
Ik heb erg mijn best gedaan om het museum vol te krijgen in ieder geval.
pi_212015599
Hoe schrik je je de touwtakketering? Als je zoon de verkeerde tv cast waardoor de tv in je slaapkamer ineens begint te tetteren terwijl je daar in een boek verdiept zit :') }:|
If they say
pi_212016091
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 15:25 schreef Vanyel het volgende:
Even voor het andere geluid, ik speel regelmatig Fortnite (tot dit seizoen want ik vind er nu even geen hol aan) met mijn 9jarige en dat is echt super lollig.
Ja, het is natuurlijk in essentie een schietspel, maar de lol van samen 30288 backflips proberen te maken op een motor, elkaar wegslaan met hamers, samenwerken om iemand te besluipen etc weegt imo ruimschoots op tegen de nadelen.
Zo heb ik in een ver verleden Gears of War gespeeld met mijn lief. Dit soort spellen trekt mij eigenlijk totaal niet (en ik was er ook niet bepaald goed in) maar samen vechten tegen de monsters was echt heel leuk. Naast de hele oude Atari-Mario het enige spel dat ik heb uitgespeeld :P.

Bij Atari ging het na level 99 weer naar level 1. We waren zoooo benieuwd wat er bij level 100 zou gebeuren, wat een teleurstelling was dat :'(.

Animal Crossing: ik vond het idd vooral leuk om alle diersoorten en fossielen te verzamelen. Maar toen die min of meer compleet waren, wist ik ook echt niet meer wat ik er verder mee moest. Dat soort spellen is niks voor mij. Sims en Minecraft idem. Geen idee waar ik moet beginnen en waar het toe moet leiden.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 13 januari 2024 @ 18:15:19 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212016427
Mijnesen (14 en 16) (oh, en die van 46) spelen heel veel Fortnite. Online, met allerlei vrienden van school en van buiten school. De grootst lol, veel geschreeuw, gebrul en dramatische uithalen. Ik heb er zelf niks mee, maar mijn zegen hebben ze. Ja... met vrienden IRL buiten dingen samen doen zou mss nog beter zijn, maar dit is echt verre van een solistische bezigheid. (En heel af en toe happen ze ook wel frisse lucht hoor. ;) )

De jongste heeft echt veel gerobloxt, en nog af en toe en soms ineens weer een minecraft manie.
En ze spelen ook af en toe GTA.
En dat in combinatie met vorig jaar in de VS 'rijles' in de pickup van vrienden van ons op hun eigen landweggetje maakte dat ze dachten dat ze heus wel auto konden rijden. Ook in een schakelauto.
Dus heb ik ze vorige week meegenomen naar een leeg parkeerterrein: laat maar zien dan. :D Dat viel behoorlijk tegen! _O- :+
pi_212016452
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 16:05 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ja. Wij spelen op 1 switch met 3 verschillende accounts
Weet je zeker dat je het over de expansion pass hebt? Die is ¤40 en moet je per account betalen ipv per Switch. Dan krijg je 5 extra landen oa. Zo ja dan hoor ik graag hoe je dat voor elkaar hebt gekregen :)

Wij wachten namelijk tot alle ophef Gameloft zo ver krijgt om per Switch te rekenen ipv account.
pi_212016490
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 18:15 schreef BE het volgende:
met vrienden IRL buiten dingen samen doen zou mss nog beter zijn, maar dit is echt verre van een solistische bezigheid.
Nou dat! Hier is gamen ook een hele sociale bezigheid. Broer en zus elk op hun eigen tablet maar constant met elkaar in overleg over het spel dat ze spelen. En ik word er ook constant bij gesleept omdat ze me alles willen laten zien. Ook leuk: facetimen met vriendjes en ondertussen samen robloxen. Niks treurig alleen op een zolderkamer ;)

Met Oud & Nieuw spelen we elk jaar Mario Party met ze, dat beschouwen ze nu echt als een belangrijke familietraditie :D
pi_212016683
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 12:36 schreef Vicky het volgende:
Animatie Crossing had ik ooit voor mezelf gekocht. Luigi's mansion had ik gekregen voor kerst. 3x raden wat ik nog nooit gespeeld heb.... juist...

@:Nijna ik heb nu doxycycline.
Die schijnt ook te helpen tegen dat mycoplasma, dat had mijn oudste als 2e gekregen, maar de kinderarts was er niet zo fan van (vooral bij kinderen blijkbaar om de bijwerkingen) en toen kreeg ze dus die azitromicine (ze heeft 1 dag doxy gehad).
Ik hoop dat je nu wel gaat opknappen Vicky :*. Hebben ze nog iets gekweekt om te kijken wat de verwekker is of dat niet? Bij mijn oudste hebben ze het uit het bloed gehaald. We kregen de uitslag nadat de kuur al afgelopen was, maar de kinderarts ging er al van uit dat het dat beestje was.

quote:
Mijn man speelt het wel eens samen met de jongste en laatst deed de oudste ook mee. Dat is dan wel grappig.

Animalcrossing doet de oudste, die is er een tijd heel fanatiek mee bezig geweest.
pi_212016902
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 18:18 schreef exode het volgende:

[..]
Weet je zeker dat je het over de expansion pass hebt? Die is ¤40 en moet je per account betalen ipv per Switch. Dan krijg je 5 extra landen oa. Zo ja dan hoor ik graag hoe je dat voor elkaar hebt gekregen :)

Wij wachten namelijk tot alle ophef Gameloft zo ver krijgt om per Switch te rekenen ipv account.
Over Rift in Time? Jazeker
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_212016917
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 18:43 schreef Nijna het volgende:

[..]
Die schijnt ook te helpen tegen dat mycoplasma, dat had mijn oudste als 2e gekregen, maar de kinderarts was er niet zo fan van (vooral bij kinderen blijkbaar om de bijwerkingen) en toen kreeg ze dus die azitromicine (ze heeft 1 dag doxy gehad).
Ik hoop dat je nu wel gaat opknappen Vicky :*. Hebben ze nog iets gekweekt om te kijken wat de verwekker is of dat niet? Bij mijn oudste hebben ze het uit het bloed gehaald. We kregen de uitslag nadat de kuur al afgelopen was, maar de kinderarts ging er al van uit dat het dat beestje was.
[..]
Mijn man speelt het wel eens samen met de jongste en laatst deed de oudste ook mee. Dat is dan wel grappig.

Animalcrossing doet de oudste, die is er een tijd heel fanatiek mee bezig geweest.
Nee niks op kweek gezet
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_212017097
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 18:59 schreef Vicky het volgende:

[..]
Over Rift in Time? Jazeker
Ik ben echt verbaasd, Gameloft zegt zelf ook dat je per account moet betalen. Oa Reddit staat vol met klachten hierover.
https://gameloft.helpshif(...)xpansion-1704450207/

Of jullie hebben een glitch gevonden of geluk gehad of of of. Maar goed daar vervuilen we het topic mee.

Heb je nu ook The Grove en die andere landen? Die zijn volgens mij erg groot, of niet?

Verloofde en ik spelen het echt wel veel, B amper en Juul rent dus rond, vooral op zoek naar Minnie en Elsa.
pi_212017178
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 19:13 schreef exode het volgende:

[..]
Ik ben echt verbaasd, Gameloft zegt zelf ook dat je per account moet betalen. Oa Reddit staat vol met klachten hierover.
https://gameloft.helpshif(...)xpansion-1704450207/

Of jullie hebben een glitch gevonden of geluk gehad of of of. Maar goed daar vervuilen we het topic mee.

Heb je nu ook The Grove en die andere landen? Die zijn volgens mij erg groot, of niet?

Verloofde en ik spelen het echt wel veel, B amper en Juul rent dus rond, vooral op zoek naar Minnie en Elsa.
Net nog even ingelogd met T, die was nog niet gestart met Rift, maar die kan er ook zonder problemen in.

Ik heb alles open
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_212017271
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 19:21 schreef Vicky het volgende:

[..]
Net nog even ingelogd met T, die was nog niet gestart met Rift, maar die kan er ook zonder problemen in.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik heb alles open
Bijzonder! En wie weet kan het bij ons dan ook :)
pi_212017969
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 19:32 schreef exode het volgende:

[..]
Bijzonder! En wie weet kan het bij ons dan ook :)
Gewoon proberen. Ik hoop dat het lukt
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_212018519
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 13:40 schreef FlyingFish het volgende:
Animal Crossing is zo’n game waar je vele uren insteekt, en dan opeens ben je er helemaal klaar mee. Ik heb meerdere delen gekocht (de eerste zelfs nog in de VS besteld met creditcard van mijn toenmalige schoonvader omdat die niet in Europa uit zou komen), en had dat bij elk deel. En als je toch weer gaat spelen krijg je op je kop in het spel voor je afwezigheid en ben je een uur bezig met onkruid wieden.

Brr, mijn zoon had vanmorgen voetbaltoernooi en had beloofd even te komen kijken. Wat ben ik blij dat ik dat normaal uitbesteed aan m’n man. Mij te koud (al vriest het hier al een paar dagen niet meer).

Jazeker! Ondiep ven, buitengebied en uiterste zuiden van Brabant. Het was donderdag heel mooi ijs en prachtig om tijdens golden hour op de schaatsen te staan O+
pi_212019148
De enige betaalde game die ik op mijn telefoon speel is Word Feud, ook maar tegen 1 vaste tegenstander, een vriendin.
De rest van de gratis games hebben altijd zoveel reclames en gezeik dat ik die niet meer speel en betalen vind ik de moeite niet.
  zondag 14 januari 2024 @ 03:10:35 #143
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212022554
Ik heb plafonddienst..
  zondag 14 januari 2024 @ 10:20:16 #144
35189 Troel
scherp en bot
pi_212023704
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 18:15 schreef BE het volgende:
Mijnesen (14 en 16) (oh, en die van 46) spelen heel veel Fortnite. Online, met allerlei vrienden van school en van buiten school. De grootst lol, veel geschreeuw, gebrul en dramatische uithalen. Ik heb er zelf niks mee, maar mijn zegen hebben ze. Ja... met vrienden IRL buiten dingen samen doen zou mss nog beter zijn, maar dit is echt verre van een solistische bezigheid. (En heel af en toe happen ze ook wel frisse lucht hoor. ;) )

De jongste heeft echt veel gerobloxt, en nog af en toe en soms ineens weer een minecraft manie.
En ze spelen ook af en toe GTA.
En dat in combinatie met vorig jaar in de VS 'rijles' in de pickup van vrienden van ons op hun eigen landweggetje maakte dat ze dachten dat ze heus wel auto konden rijden. Ook in een schakelauto.
Dus heb ik ze vorige week meegenomen naar een leeg parkeerterrein: laat maar zien dan. :D Dat viel behoorlijk tegen! _O- :+
Hehe, zoon van mijn vriend wist me te vertellen dat hij meer van auto's en meer van autogames afwist en dat hij het maar belachelijk vond dat we in een automaat reden. Dat gaat hij nooit doen, want zelf schakelen is veel sneller en bla bla bla. Ik kan niet wachten totdat die voor het eerst gaat rijden :+

En verder +1 behalve dat de oudste maandag pas 16 wordt en vriendlief 47 is en geen Fortnite speelt. Maar we spelen inmiddels nu samen met oudste WOW en dat is zo gezellig! Ook jaren samen met de jongens minecraft en roblox gespeeld. Of AoE, noem maar op.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212025387
quote:
7s.gif Op zondag 14 januari 2024 10:20 schreef Troel het volgende:

[..]
Hehe, zoon van mijn vriend wist me te vertellen dat hij meer van auto's en meer van autogames afwist en dat hij het maar belachelijk vond dat we in een automaat reden. Dat gaat hij nooit doen, want zelf schakelen is veel sneller en bla bla bla. Ik kan niet wachten totdat die voor het eerst gaat rijden :+

En verder +1 behalve dat de oudste maandag pas 16 wordt en vriendlief 47 is en geen Fortnite speelt. Maar we spelen inmiddels nu samen met oudste WOW en dat is zo gezellig! Ook jaren samen met de jongens minecraft en roblox gespeeld. Of AoE, noem maar op.
Wij spelen ook WOW, (nog) niet met de kinderen trouwens ;). Maar wel met mijn broertje en zijn lief.
Speel je al lang? We spelen al vanaf het begin, maar ik ben wel een tijdje gestopt tussendoor.
  zondag 14 januari 2024 @ 12:14:26 #146
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212025434
Wat grappig dat zovelen van jullie gamen. Ik speel niks.
pi_212025473
Waarom maken ze die cadeau-vogelhuisjes altijd zo dat je er nog vanalles aan moet doen voor ze meer dan een seizoen mee kunnen gaan?
Ik heb dus net een gekregen vogelhuisje gebeitst :D Twijfel nog over een stukje dakleer.

Ik heb het huis voor mij alleen vandaag, de heren zijn met opa naar een museum O+
  zondag 14 januari 2024 @ 12:41:05 #148
35189 Troel
scherp en bot
pi_212025827
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 12:09 schreef Nijna het volgende:

[..]
Wij spelen ook WOW, (nog) niet met de kinderen trouwens ;). Maar wel met mijn broertje en zijn lief.
Speel je al lang? We spelen al vanaf het begin, maar ik ben wel een tijdje gestopt tussendoor.
Ik heb het heel vroeger drie dagen gedaan, maar ben in juli samen met vriend begonnen :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212027007
Wij hebben helemaal niks met gamen, dus ben benieuwd hoe dat straks gaat als Simon dat evt. bij vriendjes ziet (volgens mij heeft ie al een paar keer iets gespeeld met de Wii, bowlen ofzo). Ik ken ook al die spelcomputers niet en de verschillen, echt 0,0 interesse.
  zondag 14 januari 2024 @ 15:56:00 #150
35189 Troel
scherp en bot
pi_212028185
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 14:28 schreef TolstoiFan het volgende:
Wij hebben helemaal niks met gamen, dus ben benieuwd hoe dat straks gaat als Simon dat evt. bij vriendjes ziet (volgens mij heeft ie al een paar keer iets gespeeld met de Wii, bowlen ofzo). Ik ken ook al die spelcomputers niet en de verschillen, echt 0,0 interesse.
Ik game eigenlijk alleen maar gewoon op de pc hoor, ook al hebben we wel een spelcomputer staan. Dat is vooral een ding voor de jongste :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 14 januari 2024 @ 16:45:16 #151
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_212029077
Qua gamen mis ik eigenlijk nog steeds Rollercoaster Tycoon. Dat was het enige spel dat ik echt heel tof vond.
#omavertelt
pi_212029284
Als kind niet gegamed en niet geLego'd, ik ben gewoon bezig aan mijn 2e jeugd!

En het is gelukt Vicky! Het werkt bij ons allemaal :)
pi_212029533
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 17:04 schreef exode het volgende:
Als kind niet gegamed en niet geLego'd, ik ben gewoon bezig aan mijn 2e jeugd!

En het is gelukt Vicky! Het werkt bij ons allemaal :)
Yeahh top
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 14 januari 2024 @ 18:42:16 #154
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212030294
quote:
Ik speel het ook regelmatig, ik vind het ook zo leuk om gewoon met de kinderen lol te hebben.
Het is ook gewoon heel groots in mogelijkheden met creative erbij
pi_212030444
Kan niet wachten tot ik echt leuk kan gamen met de kinderen. Misschien pak ik WoW dan weer op :P (intens gespeeld tm wotlk en toen heel lang niet. Tijdens mijn eerste zwangerschap weer even opgepakt, maar daarna nooit meer gespeeld dus ik mis een hoop :P en ik kan niet meer bij mijn eerste account, daar baal ik wel van).

Nu gamen we nog niet met ze, ik ben nu eerst bordspelfanaten van ze aan het maken :P Dat lukt aardig moet ik zeggen :D
pi_212030547
Ik kom even melden dat ik net de kerstboom in de doos heb gedaan.
De oorspronkelijke doos, van een jaar of 4 geleden.
Geen tapeje te bekennen *)
pi_212030849
quote:
2s.gif Op zondag 14 januari 2024 16:45 schreef Kyara het volgende:
Qua gamen mis ik eigenlijk nog steeds Rollercoaster Tycoon. Dat was het enige spel dat ik echt heel tof vond.
#omavertelt
Die heb ik blijkbaar nog prima op de laptop staan. :Y
Enige nadeel: voor je het weet ben je uren verder en wil je het niet meer onderbreken voor ouderlijke plichten. }:| :')
pi_212031101
quote:
2s.gif Op zondag 14 januari 2024 16:45 schreef Kyara het volgende:
#omavertelt
Ja! En Theme Hospital O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_212031539
Ik deed theme park, op de DS.
Wat een ogen moet ik gehad hebben.
  zondag 14 januari 2024 @ 20:59:36 #160
208890 June.
Seriously?
pi_212031802
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 19:55 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ja! En Theme Hospital O+
En the sims. Urenlang mee vermaakt.

Met de oudste doe ik nu mariokart op de switch, superleuk.
Shine bright like a diamond.
  zondag 14 januari 2024 @ 21:19:45 #161
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_212032004
Is op de switch anders dan op de tablet? Want op dat laatste hebben wij Mario kart en dat vind ik echt te saai om te spelen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_212032043
Ik vind het op de Switch ook saai.
  zondag 14 januari 2024 @ 21:50:26 #163
35189 Troel
scherp en bot
pi_212032337
Mariokarts hebben wij op de wii. Als gevolg daarvan draai ik nog steeds met mijn xboxcontroller mee bij racespelletjes :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212032358
Mario kart in je eentje is ook saai, dat moet je met meer spelers (irl) doen om het leuk te maken
pi_212032533
Helpt mij niet :N
  zondag 14 januari 2024 @ 22:49:21 #166
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_212032965
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2024 19:29 schreef vencodark het volgende:

[..]
Die heb ik blijkbaar nog prima op de laptop staan. :Y
Enige nadeel: voor je het weet ben je uren verder en wil je het niet meer onderbreken voor ouderlijke plichten. }:| :')
ik heb de spellen op cd rom maar mijn laptop heeft geen cd drive meer helaas.
pi_212033186
quote:
2s.gif Op zondag 14 januari 2024 22:49 schreef Kyara het volgende:

[..]
ik heb de spellen op cd rom maar mijn laptop heeft geen cd drive meer helaas.
Helemaal niet duur zo’n losse cd drive: Bekijk Externe DVD/CD speler voor laptop of computer met USB aansluiting - zwart op: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp
pi_212033916
Op gog.com kun je dergelijke spellen voor een spotprijs opnieuw kopen en downloaden. Roller coaster tycoon Deluxe voor ¤1,39 bijvoorbeeld.
pi_212033962
Hier een nostalgische trip back to the 90's en 00s; https://nationaalarchiefeducatievegames.nl/archief/
pi_212034031
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 23:32 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Helemaal niet duur zo’n losse cd drive: Bekijk Externe DVD/CD speler voor laptop of computer met USB aansluiting - zwart op: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp
:o
Dat is echt bizar goedkoop.
Bedankt voor deze verleiding.
  maandag 15 januari 2024 @ 07:33:12 #171
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_212034037
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 06:55 schreef FlyingFish het volgende:
Op gog.com kun je dergelijke spellen voor een spotprijs opnieuw kopen en downloaden. Roller coaster tycoon Deluxe voor ¤1,39 bijvoorbeeld.

Zeer verleidelijk
pi_212034509
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2024 07:31 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat is echt bizar goedkoop.
Bedankt voor deze verleiding.
Nou dat! Ben heeeel benieuwd of ik mijn Sims 2 verzameling dan nog geïnstalleerd zou krijgen op mijn laptop. :D
  maandag 15 januari 2024 @ 09:14:43 #173
35189 Troel
scherp en bot
pi_212034669
Is het nou vandaag blue monday, want ik heb er niets van gemerkt? Het was wit.

Nouja, heeft oudste een witte verjaardag :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 15 januari 2024 @ 09:15:40 #174
35189 Troel
scherp en bot
pi_212034678
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 07:12 schreef PoesInDoos het volgende:
Hier een nostalgische trip back to the 90's en 00s; https://nationaalarchiefeducatievegames.nl/archief/
Ja, vroeger in groep 7 Thuis in het Milieu :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212034811
Toevallig liep ik gisteren hierlangs: https://www.nationaalvideogamemuseum.nl/
pi_212035062
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 09:28 schreef SaskiaR het volgende:
Voor wie dit leuk lijkt, is het computermuseum in Zwolle misschien ook wel wat :) Je kunt er oude computers zien, maar ook veel games spelen - van heel oud tot PS5.
pi_212035132
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 09:28 schreef SaskiaR het volgende:
Dat is vooral veel Arcade-kasten, rare Japanse dingen en echte klassiekers als duckhunt, vrijwel geen pc games, alleen moderne games.

Wel erg leuk btw, mijn zoon gaat er ook heel graag heen. Hij heeft er vorig jaar ook zijn kinderfeestje gevierd, dat is daar ook redelijk betaalbaar
pi_212035205
Pfffff, nou, de histamine blaastest kunnen we als mislukt bestempelen. Ik ging out. Ja echt, gelukkig terwijl ik lag in een mooie stoel.
Volgende week naar de longarts om te kijken wat, hoe en wanneer we verder gaan.

De rest van de dag rustig aan doen, dus....gamen!
  maandag 15 januari 2024 @ 10:09:12 #179
35189 Troel
scherp en bot
pi_212035214
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212035225
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2024 10:09 schreef Troel het volgende:
Mag je nog wel lachen @:exode ?

https://www.nu.nl/305567/(...)rijsd-wc-papier.html
Ah shit, had ik ook wel even heen kunnen rijden.
  maandag 15 januari 2024 @ 10:15:34 #181
208890 June.
Seriously?
pi_212035263
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 21:19 schreef Lemijn het volgende:
Is op de switch anders dan op de tablet? Want op dat laatste hebben wij Mario kart en dat vind ik echt te saai om te spelen.
Ja, want bij ons is de switch gekoppeld aan de tv. Dus eigenlijk een gewone spelcomputer. Verschillende levels, verschillende moeilijkheden. Kunt tegen elkaar racen etc. Mijn 4-jarige vind het de bom.
  maandag 15 januari 2024 @ 10:16:16 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212035272
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2024 10:09 schreef Troel het volgende:
Mag je nog wel lachen @:exode ?

https://www.nu.nl/305567/(...)rijsd-wc-papier.html
Maar toch he... wat een geld kost dat tegenwoordig. En je zal maar van een heel klein inkomen rond moeten komen.
Laatst bij de Dirk was er ook allemaal page in de aanbieding daar zag ik ook mensen met karrenvol.
pi_212035460
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 10:08 schreef exode het volgende:
Pfffff, nou, de histamine blaastest kunnen we als mislukt bestempelen. Ik ging out. Ja echt, gelukkig terwijl ik lag in een mooie stoel.
Volgende week naar de longarts om te kijken wat, hoe en wanneer we verder gaan.

De rest van de dag rustig aan doen, dus....gamen!
Oi, dat is wel balen!
Rustig aan doen dan verder inderdaad.

@Lemijn Hier is Mario kart wel een tijdje gespeeld op de switch. En dan het liefst met 3 of 4 personen tegen elkaar (online tegenstanders ook wel eens, maar dat is toch minder leuk dan wanneer je samen in dezelfde ruimte zit).

Geen ervaring met hoe dat op de tablet werkt of je dan hetzelfde hebt, maar als ik zie dat het spel in de Appstore gratis is en voor de switch 51 euro kost, verwacht ik wel dat er aardig wat verschil in zal zitten.
  maandag 15 januari 2024 @ 10:31:59 #184
37150 livelink
pi_212035484
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2024 09:14 schreef Troel het volgende:
Is het nou vandaag blue monday, want ik heb er niets van gemerkt? Het was wit.

Nouja, heeft oudste een witte verjaardag :D
Gefeliciteerd met je oudste Troel!
  maandag 15 januari 2024 @ 10:44:41 #185
35189 Troel
scherp en bot
pi_212035585
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 10:16 schreef BE het volgende:

[..]
Maar toch he... wat een geld kost dat tegenwoordig. En je zal maar van een heel klein inkomen rond moeten komen.
Laatst bij de Dirk was er ook allemaal page in de aanbieding daar zag ik ook mensen met karrenvol.
Als je van een klein inkomen rond moet komen, dan moet je denk ik geen Page gebruiken? Page is altijd van dat hele luxe, dikke papier. Je kunt beter iets van twee laagjes nemen, zit veel meer op om te gebruiken omdat het dunner is ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212035591
Gefeliciteerd Troel!
pi_212035731
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2024 10:44 schreef Troel het volgende:

[..]
Als je van een klein inkomen rond moet komen, dan moet je denk ik geen Page gebruiken? Page is altijd van dat hele luxe, dikke papier. Je kunt beter iets van twee laagjes nemen, zit veel meer op om te gebruiken omdat het dunner is ;)
Het Page wcpapier van de aanbieding was was de 2laags.

2laags is niet perse meer om te gebruiken, met dunnere vellen heb je meer vellen nodig. Verschilt dan hoe je het wcpapier precies gebruikt maar heb het hier in huis wel eens geprobeerd met 2laags en dan gingen we een keer zo snel door de rollen heen dus weg besparing.

Met de gierige gerda manier kan je het heel precies per vel per laag uitrekenen

[ Bericht 3% gewijzigd door Elleska op 15-01-2024 11:12:41 ]
pi_212035776
Page :{w
Altijd van dat snipperige papier waarbij de helft achterblijft.
  maandag 15 januari 2024 @ 11:01:50 #189
35189 Troel
scherp en bot
pi_212035802
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 10:56 schreef Elleska het volgende:

[..]
2laags is niet perse meer om te gebruiken, met dunnere vellen heb je meer vellen nodig. Verschilt dan hoe je het wcpapier precies gebruikt maar heb het hier in huis wel eens geprobeerd met 2laags en dan gingen we een keer zo snel door de rollen heen dus weg besparing.

Met de gierige gerda manier kan je het heel precies per vel per laag uitrekenen
Ik snap nooit zo goed waarom je dan meer nodig hebt. Ik heb ook dunne tissues, daar verbruik ik er ook niet meer van dan als ik meerlaags heb zeg maar ;) Maar in het geval van billen afvegen kan ik me voorstellen dat daar onbewust iets inzit dat je bang bent voor vieze vingers ofzo?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212035881
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2024 11:01 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik snap nooit zo goed waarom je dan meer nodig hebt. Ik heb ook dunne tissues, daar verbruik ik er ook niet meer van dan als ik meerlaags heb zeg maar ;) Maar in het geval van billen afvegen kan ik me voorstellen dat daar onbewust iets inzit dat je bang bent voor vieze vingers ofzo?
je gebruikt niet een bepaalde dikte om geen natte vingers te krijgen?
Bij 3laags dat bijvoorbeeld 2 velletjes genoeg zijn en met 2laags dat je er minimaal 3 vellen nodig hebt voor hetzelfde effect. Bij evenveel vellen per rol ga je sneller door een rol heen.

Dat effect is nog groter met het 1laagse zwembad wcpapier, dat is veel goedkoper maar daar ga je het echt niet redden met je normale hoeveelheid velletjes, zelfs niet als je het wcpapier als tissue wil gebruiken.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 15 januari 2024 @ 11:14:13 #191
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_212035903
Niets zo vervelend als je doos afvegen als je ongesteld bent, met te dun papier waardoor je met je vinger doorschiet en met je nagel de wand van je doos bekrast :X
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_212035911
Ik weet wel dat ons toilet minder snel verstopt sinds we de 2laags gebruiken.
pi_212035920
Gefeliciteerd met je oudste @Troel!

Wij hebben sinds de kerst een Nintendo Switch Lite O+ Daar zat Animal Crossing al op en mijn dochters van 5 en 7 zijn daar erg fanatiek mee. Wij twijfelen over Mario Kart, is dat wel of niet leuk op die leeftijd?

Qua sneeuw, hier sneeuwt het tussendoor wel steeds maar het blijft niet liggen. Gelukkig maar, want ik wil nog graag met de auto terug naar huis vandaag :+

En vrouwlief doet hier meestal de boodschappen tijdens de zwemles van de jongste, dus zij is chef wc papier en ik vind alles prima :+
pi_212035927
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 11:14 schreef Ynske het volgende:
Niets zo vervelend als je doos afvegen als je ongesteld bent, met te dun papier waardoor je met je vinger doorschiet en met je nagel de wand van je doos bekrast :X
Nagels kort houden *)
  maandag 15 januari 2024 @ 11:17:53 #195
35189 Troel
scherp en bot
pi_212035943
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 11:11 schreef Elleska het volgende:

[..]
je gebruikt niet een bepaalde dikte om geen natte vingers te krijgen?
Bij 3laags dat bijvoorbeeld 2 velletjes genoeg zijn en met 2laags dat je er minimaal 3 nodig hebt voor hetzelfde effect. Bij evenveel vellen per rol ga je sneller door een rol heen.

Dat effect is nog groter met het 1laagse zwembad wcpapier, dat is veel goedkoper maar daar ga je het echt niet redden met je normale hoeveelheid velletjes, zelfs niet als je het wcpapier als tissue wil gebruiken.
Nee, niet echt. Ik ben een aantal velletjes pakker denk ik :D Ik heb zelf het tweelaagspapier. Mijn ouders hebben dikker papier. Meestal loop ik dus gewoon naar mijn eigen toilet. Ik merk dat met name mijn jongste ook per vel telt, want daar heeft het toilet soms echt moeite mee :D

Ik zag na een googleactie dat men 8 velletjes per toiletbeurt gebruikt, nou, echt niet hoor :o Zelfs niet als ik met gemiddeldes ga werken, dan zou ik wel heeeeel veel papier gebruiken voor een grote boodschap :Y
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 15 januari 2024 @ 11:18:44 #196
35189 Troel
scherp en bot
pi_212035949
quote:
Dit heb ik serieus nog nooit gehad.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212035953
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 11:14 schreef exode het volgende:
Ik weet wel dat ons toilet minder snel verstopt sinds we de 2laags gebruiken.
Het type huis dat wij hebben is uitgerust met een nogal apart aangelegd afvoersysteem. Ik ben fan van dik wc papier maar dus telkens verstoppingen. De vrij nieuwe oprit heb ik liever niet open om bij die put te komen dus het gewone page papier werkt hier goed.

En ziekenboeg hier, ik voel mij inmiddels weer wat beter haar aan griepspierpijn maar man en ean zijn nog goed ziek.
  maandag 15 januari 2024 @ 11:20:11 #198
208890 June.
Seriously?
pi_212035956
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 11:15 schreef Schanu het volgende:
Gefeliciteerd met je oudste @:Troel!

Wij hebben sinds de kerst een Nintendo Switch Lite O+ Daar zat Animal Crossing al op en mijn dochters van 5 en 7 zijn daar erg fanatiek mee. Wij twijfelen over Mario Kart, is dat wel of niet leuk op die leeftijd?

Qua sneeuw, hier sneeuwt het tussendoor wel steeds maar het blijft niet liggen. Gelukkig maar, want ik wil nog graag met de auto terug naar huis vandaag :+

En vrouwlief doet hier meestal de boodschappen tijdens de zwemles van de jongste, dus zij is chef wc papier en ik vind alles prima :+
Ja, mijnes van 4 vind Mario Kart echt heel leuk (uiteraard met rij- en stuurhulp aan). Niks geen online dingen, hij vind het racen an sich tegen de computer ook prima. Verder heeft hij nog een paw patrol spelletje.
pi_212036018
quote:
Ik heb dat ook aaaaltijd! :D ;)
pi_212036047
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2024 11:17 schreef Troel het volgende:

[..]
Nee, niet echt. Ik ben een aantal velletjes pakker denk ik :D Ik heb zelf het tweelaagspapier. Mijn ouders hebben dikker papier. Meestal loop ik dus gewoon naar mijn eigen toilet. Ik merk dat met name mijn jongste ook per vel telt, want daar heeft het toilet soms echt moeite mee :D

Ik zag na een googleactie dat men 8 velletjes per toiletbeurt gebruikt, nou, echt niet hoor :o Zelfs niet als ik met gemiddeldes ga werken, dan zou ik wel heeeeel veel papier gebruiken voor een grote boodschap :Y
Ik heb met ons eigen wcpapier ook een vast aantal maar toen gingen we terug van 3 naar 2 laags en bleek dat vaste aantal niet meer voldoende dus moest ik meer vellen pakken voor hetzelfde effect met als gevolg een hoger verbruik.

Daarom ook de vergelijking erbij met het 1laags zwembad wcpapier want ik ga er vanuit dat niemand dat flutpapier thuis heeft. Daar kom ik wel in de buurt van die 8 vellen denk ik.
  maandag 15 januari 2024 @ 11:38:24 #201
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212036190
Dat zwembaden idd dat soort wc-papier hebben is toch wel bizar. Terwijl je toch al in je natte zooitje daar staat te klungelen.

Ik keek overigens zaterdag tijdens het afslaan met de fiets eens niet over mijn schouder en werd tegelijk ingehaald door een boomer op volle elektrische-fiets-snelheid. Patsboem, daar ging ze. Allemaal geschrokken, incl. Max die naast me fietste. Ik voelde me flink lullig omdat ik niet keek, maar nu sprak ik net mijn verzekering en zij was aan het inhalen, dus dat wordt nog wat over de schuldvraag.

Enfin, belangrijkste was dat ze behalve een bebloede knie en kapotte broek niks had, ook geen schade aan de fiets. Maar de broek was heel duur, zei ze. Daar hebben we dan een verzekering voor gelukkig.
  maandag 15 januari 2024 @ 11:53:43 #202
35189 Troel
scherp en bot
pi_212036398
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 11:28 schreef Elleska het volgende:

[..]
Ik heb met ons eigen wcpapier ook een vast aantal maar toen gingen we terug van 3 naar 2 laags en bleek dat vaste aantal niet meer voldoende dus moest ik meer vellen pakken voor hetzelfde effect met als gevolg een hoger verbruik.

Daarom ook de vergelijking erbij met het 1laags zwembad wcpapier want ik ga er vanuit dat niemand dat flutpapier thuis heeft. Daar kom ik wel in de buurt van die 8 vellen denk ik.

Dit is wat Page zegt. Dan snap ik ook wel dat je in totaal 8 velletjes gebruikt. En dat is dan wel flink dik natuurlijk.
Wat me vooral opvalt na een rondje toiletpapier vergelijken is dat de A-merken nergens melden hoeveel velletjes er op een rol zit.

Alle huismerken (Plus, Jumbo, AH) zijn even duur wat betreft de 2-laags rollen: 27 cent per rol en daar krijg je dan 4320 velletjes voor.
Voor 3 laags is Jumbo goedkoper en als je standaard het 4 laags gebruikt van de AH, dan is er nu een leuke aanbieding voor 2 pakken van 16 rollen voor 12.99 Dan heb je dus 5120 velletjes en betaal je per rol iets meer dan 40 cent in plaats van bijna 50 cent standaard.
Helaas kan ik dus niet aangeven hoeveel velletjes er op de Page rollen zaten die dus voor 1 euro te krijgen waren. Maar zelfs met 135 velletjes per rol (wat de plus heeft bij de 4-laags), ben je wel goedkoper uit dan welke andere versie dan ook. Je moet er dan wel bijna een moord voor plegen :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 15 januari 2024 @ 11:57:13 #203
35189 Troel
scherp en bot
pi_212036436
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 11:38 schreef Quoi het volgende:
Dat zwembaden idd dat soort wc-papier hebben is toch wel bizar. Terwijl je toch al in je natte zooitje daar staat te klungelen.

Ik keek overigens zaterdag tijdens het afslaan met de fiets eens niet over mijn schouder en werd tegelijk ingehaald door een boomer op volle elektrische-fiets-snelheid. Patsboem, daar ging ze. Allemaal geschrokken, incl. Max die naast me fietste. Ik voelde me flink lullig omdat ik niet keek, maar nu sprak ik net mijn verzekering en zij was aan het inhalen, dus dat wordt nog wat over de schuldvraag.

Enfin, belangrijkste was dat ze behalve een bebloede knie en kapotte broek niks had, ook geen schade aan de fiets. Maar de broek was heel duur, zei ze. Daar hebben we dan een verzekering voor gelukkig.
Oei, gelukkig valt de schade mee. Waarschijnlijk ben je allebei de lul omdat je allebei bezig bent met een speciale verrichting. Zo was dat jaren geleden bij mij met de auto zo. Wel zelf netjes richting aangegeven?

(Ik reed achteruit uit een parkeerplekje op de parkeerplaats. Ik stond inmiddels stil, had tijd om te toeteren en de andere auto boorde zich in de zijkant van mijn auto. Maar omdat ik ook achteruit uit het vakje kwam, werd de schuld gespitst, ondanks dat ik dus al stil stond en getoeterd had. Het moest 19 seconden zijn ofzo. Beetje stom.)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212036451
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 11:38 schreef Quoi het volgende:

Oei wat een schrik! Idd wat Troel zegt, waarschijnlijk gedeelde verantwoordelijkheid. De inhaler heeft een hogere snelheid en moet rekening houden met mensen die afslaan, en jij had haar in principe moeten voorlaten als inhaler. Kan beide kanten uitvallen qua vergoeding van schade dus. Maar gelukkig viel de schade mee en zijn jij en Max ongedeerd!
pi_212036483
Ik had een toiletpapier met Aloé Vera en elk velletje rook ernaar. Dat was toch wel lekker maar slaat volgens mij nergens op. Of ruik je dan ook gelijk extra fris? Heeft het effect?
Vragen, vragen. :P
  maandag 15 januari 2024 @ 12:10:24 #206
35189 Troel
scherp en bot
pi_212036547
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2024 12:05 schreef vencodark het volgende:
Ik had een toiletpapier met Aloé Vera en elk velletje rook ernaar. Dat was toch wel lekker maar slaat volgens mij nergens op. Of ruik je dan ook gelijk extra fris? Heeft het effect?
Vragen, vragen. :P
Vraag het aan je partner >:)
"Ja sorry, ik moet voor Fok weten of ik frisser ruik, wil jij even ruiken? Nee, niet bij mijn oksel, daar. En als je daar dan toch bezig bent he O-) "
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212036566
Zelfs met een prima inkomen kopen wij geen Page :D
Koop eigenlijk altijd Hoogvliet eigen merk; 3 laagste, 16 rollen voor ¤ 5,25. Daarnaast altijd Vochtig wc papier.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 15 januari 2024 @ 12:17:14 #208
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212036616
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2024 11:57 schreef Troel het volgende:

[..]
Oei, gelukkig valt de schade mee. Waarschijnlijk ben je allebei de lul omdat je allebei bezig bent met een speciale verrichting. Zo was dat jaren geleden bij mij met de auto zo. Wel zelf netjes richting aangegeven?

(Ik reed achteruit uit een parkeerplekje op de parkeerplaats. Ik stond inmiddels stil, had tijd om te toeteren en de andere auto boorde zich in de zijkant van mijn auto. Maar omdat ik ook achteruit uit het vakje kwam, werd de schuld gespitst, ondanks dat ik dus al stil stond en getoeterd had. Het moest 19 seconden zijn ofzo. Beetje stom.)
Ja het zal 50-50 worden. Ik ben altijd heel netjes met kijken en hand uitsteken, vooral met mijn kind bij me (want voorbeeld etc), maar dit was een impulsieve oh-wacht-we-gaan-hier-links actie. Ik had haar eerder niet ingehaald, dus verwachtte ook niks van achteren. Dat blijf ik wel het lastige met die elektrische dingen vinden, ineens zijn ze er.

Gelukkig met ons niks idd :) En ook relatief onschuldig bij de mevrouw. We hebben er net ook even over gebeld.
pi_212036705
Geen idee hoeveel velletjes ik per keer gemiddeld gebruik hoor. Ik tel ze niet :D

Heb meestal het driedaags papier van de jumbo. Een tijdje terug wel eens een keer een ‘merk’ ik denk page maar weet het niet zeker. Maar dat waren kleinere (dunnere) rolletjes. Die waren ook zo op.

Maar voor dat ik in een supermarkt ruzie ga maken om wc papier of een andere aanbieding.. echt belachelijk dat mensen dat doen. Snap dat als je er voor komt en je het niet breed hebt je graag ook wat mee neemt, maar ga niemand te lijf ofzo.

Maar ik verbaas me wel vaker over sommige mensen.

@Troel gefeliciteerd met je oudste.

@Quoi wat schrikken. Gelukkig geen gewonden! De verzekering zal wel uitzoeken wie schuld heeft.
pi_212036742
Iemand een idee over een fijne deken voor op de bank? Ik heb nu zo’n lelijke fleecedeken. Ben aan het twijfelen of ik een nieuwe fleecedeken koop, maar die vind ik eigenlijk altijd niet heel mooi, of van dat wafeltjes katoen (wel mooi maar is dat ook warm genoeg?) of een van wol (mooi, warm maar prijziger, en tig verschillende soorten wol waardoor ik ook weer twijfel 😅)

Iemand tips?
  maandag 15 januari 2024 @ 12:32:35 #211
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212036764
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 12:30 schreef hilliebillie het volgende:
Iemand een idee over een fijne deken voor op de bank? Ik heb nu zo’n lelijke fleecedeken. Ben aan het twijfelen of ik een nieuwe fleecedeken koop, maar die vind ik eigenlijk altijd niet heel mooi, of van dat wafeltjes katoen (wel mooi maar is dat ook warm genoeg?) of een van wol (mooi, warm maar prijziger, en tig verschillende soorten wol waardoor ik ook weer twijfel 😅)

Iemand tips?
Wafeltjes katoen is heel stug. Beetje zoals gerecycled bruin toiletpapier
  maandag 15 januari 2024 @ 12:33:31 #212
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212036773
Ik heb de allerbeste deken nu over mijn benen liggen :P Maar waar ik 'm ooit kocht, geen idee. Wafeltjeskatoen aan de ene kant, fleece aan de andere kant.
pi_212036944
quote:

Iemand tips?
Hier lelijk fleece want lekker zacht en warm.
  maandag 15 januari 2024 @ 12:49:02 #214
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_212036972
quote:
Iemand een idee over een fijne deken voor op de bank?

Iemand tips?
Deze (ook in andere kleuren verkrijgbaar): https://www.hema.nl/wonen(...)AvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Of valt dat onder lelijke fleece deken? Het is iig een all-time favoriet bij iedereen hier in huis. Moet eigenlijk een nieuwe bijkopen, maar ze hebben 'mijn' kleur niet meer :(
pi_212037139
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2024 12:32 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wafeltjes katoen is heel stug. Beetje zoals gerecycled bruin toiletpapier
Thnx, had er laatst bij de schaatsbaan een over m’n benen liggen en toen leek het wel prima, maar dat is natuurlijk toch anders dan wanneer je relaxed op de bank ligt ;)

Nou ik er beter over terug denk, zal het waarschijnlijk gebreid/gehaakt katoen geweest zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 12:33 schreef Quoi het volgende:
Ik heb de allerbeste deken nu over mijn benen liggen :P Maar waar ik 'm ooit kocht, geen idee. Wafeltjeskatoen aan de ene kant, fleece aan de andere kant.
Dit klinkt wel helemaal prima, mooi aan de ene kant en lekker warm aan de andere kant!

quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 12:49 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Deze (ook in andere kleuren verkrijgbaar): https://www.hema.nl/wonen(...)AvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Of valt dat onder lelijke fleece deken? Het is iig een all-time favoriet bij iedereen hier in huis. Moet eigenlijk een nieuwe bijkopen, maar ze hebben 'mijn' kleur niet meer :(
Niet helemaal wat ik zoek denk ik (ook vrij kort om helemaal relaxed onder te liggen denk ik) maar ziet er wel warm uit
  maandag 15 januari 2024 @ 13:04:59 #216
35189 Troel
scherp en bot
pi_212037141
https://www.bol.com/nl/nl(...)00000034117820/?s2a=

Deze heb ik bij vriendlief liggen en is ook zeer geliefd bij de katten daar (vooral de witte binnenkant)

https://www.bol.com/nl/nl(...)00000034117799/?s2a=

Deze variant heb ik thuis
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 15 januari 2024 @ 13:12:08 #217
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212037233
1 inkomen en wel vaak page, omdat er vaak goedkope bulk aanbiedingen zijn die voor ons dan het voordeligst zijn omdat we met zovelen zijn.

ik koop van die teddy/fluffy dekentjes bij de intratuin *O* lelijk maar warm
pi_212037290
Ik heb een of ander eco wc papier van de Jumbo.
En fleecedeken, 2 dezelfde met verschillende kleuren die we een keer cadeau hebben gekregen, bij telefoonabonnement ofzo denk ik. Die hebben we misschien al wel bijna 20 jaar... :Y
Ooit later als ik een volwassen inrichting heb dan ga ik wel kijken voor volwassenere kleedjes voor op de bank ;).
Ik vind die van de Hema wel leuk die @mousemickey linkte.
Eigenlijk vind ik die dunne fleecedingen een beetje koud soms.
Ik vroeg gister aan de oudste of ik haar oodie aan mocht, ze draagt dat ding nooit namelijk en ik kreeg het maar niet warm. Maar helaas het antwoord was en bleef nee.

Ik zal zo de tandarts nog eens bellen, stond vanmorgen een half uur in de wacht, u bent de eerstvolgende in de rij. Maar ik heb maar opgelegd, moest naar de wc ;). Hoef gelukkig alleen maar een afspraak te verzetten ;).

@exode, weer een beetje bijgetrokken? :*
pi_212037309
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 11:19 schreef F_r het volgende:

[..]
Het type huis dat wij hebben is uitgerust met een nogal apart aangelegd afvoersysteem. Ik ben fan van dik wc papier maar dus telkens verstoppingen. De vrij nieuwe oprit heb ik liever niet open om bij die put te komen dus het gewone page papier werkt hier goed.

En ziekenboeg hier, ik voel mij inmiddels weer wat beter haar aan griepspierpijn maar man en ean zijn nog goed ziek.
Ons toilet beneden heeft deels nog riolering van gres met een gekke knik. Dat deel ligt in de fundering van de uitbouw. Dat wordt dus pas opgelost over een jaar of 1,5 bij de nieuwe uitbouw.

We kregen vandaag bericht van de architect, er schijnt gedoe met onze bouwtekeningen (van de bouw in 1926) te zijn en de omgevingswet. Hij heeft morgen een gesprek bij de gemeente. Het zal ook eens soepel gaan.....
pi_212037315
Onze katten zijn ook dol op de fleecedekens. Zo leuk om dat te stampen met je poten. (dochter noemt het koekjes bakken)
pi_212037340
Troel gefeliciteerd
exode hopelijk knap je snel op. Het is echt geen fijne test
Ik las nog een fiets ongeluk gelukkig niks ernstigs en de verzekering zoekt het wel uit.
pi_212037345
quote:

Iemand tips?
Klippan! HEURLIJK.

@Nijna, hoofdpijn en wiebelig.
pi_212037364
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 13:23 schreef F_r het volgende:
Troel gefeliciteerd
exode hopelijk knap je snel op. Het is echt geen fijne test
Ik las nog een fiets ongeluk gelukkig niks ernstigs en de verzekering zoekt het wel uit.
Ik baal vooral dat de test mislukt is. Ik was bij stap 6. Voordat ik het wist ging ik van misselijk naar duizelig en ik werd meteen op een andere stoel gezet en hop weg was ik.
pi_212037378
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 13:25 schreef exode het volgende:

[..]
Ik baal vooral dat de test mislukt is. Ik was bij stap 6. Voordat ik het wist ging ik van misselijk naar duizelig en ik werd meteen op een andere stoel gezet en hop weg was ik.
Had je dan al niet onder de waarde geblazen?
pi_212037492
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 13:26 schreef F_r het volgende:

[..]
Had je dan al niet onder de waarde geblazen?
Volgens mij niet. Ze zei iig dat ze weinig kon met de 'uitslag' de stappen hierna zou de dosering opgevoerd worden.
pi_212037542
Dat je onderuit ging zegt wel dat er lichamelijk iets niet goed gaat dus compleet mislukt kan het onderzoek niet zijn.
pi_212037640
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 13:34 schreef Elleska het volgende:
Dat je onderuit ging zegt wel dat er lichamelijk iets niet goed gaat dus compleet mislukt kan het onderzoek niet zijn.
Nou, we weten nu iig dat ik eerst misselijk wordt en dan pas licht in het hoofd ;)
Er is iig niet gemeten of mijn longfunctie achteruit gaat door histamine. De longfunctie was nog goed.

Het is gewoon een enorm nare test, maar zolang er niets gemeten wordt....geen idee. Volgende week een afspraak bij de longarts over de volgende stappen.
pi_212037748
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 13:23 schreef exode het volgende:

[..]
Klippan! HEURLIJK.

@:nijna, hoofdpijn en wiebelig.
Ik dacht dat klippan een IKEA bank was :D maar die zien er wel mooi uit
pi_212037771
Nog bij meer mensen flinke sneeuw?
pi_212037778
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 13:56 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ik dacht dat klippan een IKEA bank was :D maar die zien er wel mooi uit
En heerlijk warm :) Ik reageer niet zo lekker op wol, maar van deze dekens heb ik geen last. Wij wassen ze regelmatig en ze blijven als nieuw. (en zacht)
We hebben de kots er zelfs uitgekregen O-)
pi_212037836
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 13:59 schreef F_r het volgende:
Nog bij meer mensen flinke sneeuw?
Net wel, nu niet meer. het begint ineens heel hard te waaien en te sneeuwen...

T heeft een heerlijke Disney fleecedeken . Ik heb een simpele grijze.
Ik zit zelf het liefst in mijn Phoodie

Gekregen voor Kerst

Ik mag beginnenmet kuurtje 2.. hopelijk helpt die wel

[ Bericht 16% gewijzigd door Vicky op 15-01-2024 14:12:05 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 15 januari 2024 @ 14:07:48 #232
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212037851
Hier sneeuwt het al de hele dag (zit in Sittard op kantoor). Ga zo naar huis rijden, vind sneeuw + donker niet zo chill rijden, dus doe m'n laatste belafspraken vanuit huis.
pi_212037974
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2024 14:05 schreef Vicky het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Gekregen voor Kerst

Pooh O+
pi_212038311
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 13:23 schreef exode het volgende:

[..]
Klippan! HEURLIJK.

@:nijna, hoofdpijn en wiebelig.
Dan op de bank met je klippan dekentje :*
Heb je de :r nog uit die deken gekregen? Ze zijn wel mooi!

@Troel, gefeliciteerd!
pi_212038355
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2024 14:05 schreef Vicky het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Gekregen voor Kerst

Ik denk dat ik zo'n trui ding te warm vind (deze is wel gaaf trouwens!), daarom dacht ik ik leen die van de oudste om eens te kijken of het wat is ;). Ze hadden bij de hema laatst van die dingen maar dan gewoon 1 laagje fleece met takkie, had ik toch voor mezelf mee moeten nemen.
Beterschap, hopelijk helpt deze kuur wel :*

Hier begint het net weer te sneeuwen, vanmorgen de pubers maar naar school gebracht toen ik de overbuurjongen een schuiver zag maken met de scooter...
Oudste had een toets en verder niet,straks de jongste ophalen. Tussendoor wassen gedaan en gepoetst.
pi_212039075
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 12:26 schreef hilliebillie het volgende:

Heb meestal het driedaags papier van de jumbo.
Laat je die dan tussendoor drogen? :P

Ik heb een elekrtrisch fleecedekentje voor op de bank. Heerlijk! Maar ik zit ook best op de tocht normaal gesproken. En we wekken toch meer stroom op dan we gebruiken (als er op jaarbasis gesaldeerd wordt), dus dat kost niet veel.
pi_212039708
Gefeliciteerd met Oudste @Troel🎈🎂

Mijn 🌲 staat nog. Heb de puf nog niet gehad die af te tuigen en in de doos te frotten :')
If they say
pi_212039776
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 14:18 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Pooh O+
Jaaa ik ben gek op Pooh.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_212039804
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 14:57 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik denk dat ik zo'n trui ding te warm vind (deze is wel gaaf trouwens!), daarom dacht ik ik leen die van de oudste om eens te kijken of het wat is ;). Ze hadden bij de hema laatst van die dingen maar dan gewoon 1 laagje fleece met takkie, had ik toch voor mezelf mee moeten nemen.
Beterschap, hopelijk helpt deze kuur wel :*

Hier begint het net weer te sneeuwen, vanmorgen de pubers maar naar school gebracht toen ik de overbuurjongen een schuiver zag maken met de scooter...
Oudste had een toets en verder niet,straks de jongste ophalen. Tussendoor wassen gedaan en gepoetst.
Ik heb er nu 3. Heerlijk voor pyjamadag.

Ik hoop het ook.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_212040711
quote:

Iemand tips?
Een tijdje geleden vroeg ik dat ook. Uiteindelijk heb ik deze gekocht (2 stuks), echt heerlijk warm en zacht!
https://www.bol.com/nl/nl(...)2_12.30.ProductTitle
pi_212040736
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 16:16 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Laat je die dan tussendoor drogen? :P

Ik heb een elekrtrisch fleecedekentje voor op de bank. Heerlijk! Maar ik zit ook best op de tocht normaal gesproken. En we wekken toch meer stroom op dan we gebruiken (als er op jaarbasis gesaldeerd wordt), dus dat kost niet veel.
Ja maar alleen die zonder bruine strepen. Die brokkelen af als ze droog zijn 😂
  maandag 15 januari 2024 @ 19:27:51 #242
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212040860
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2024 12:12 schreef Vicky het volgende:
Zelfs met een prima inkomen kopen wij geen Page :D
Koop eigenlijk altijd Hoogvliet eigen merk; 3 laagste, 16 rollen voor ¤ 5,25. Daarnaast altijd Vochtig wc papier.
Wij ook niet hoor. Hier meestal het huismerk van waar ik langs loop. Als ik er aan denk sla ik in bij een XXL aanbieding van de lidl, maar ik heb ook wel eens van het Kruidvat thuis laten bezorgen, dat kwam hier uit het 'zuunigerds' topic in LIF als goedkoopste uit de bus.
Ik zou best met grijs schuurpapier toe kunnen, maar daar protesteren de heren tegen. ;) :D
pi_212041015
Als het maar niet vlokt vind ik alles goed.
pi_212041240
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 19:27 schreef BE het volgende:

[..]
Wij ook niet hoor. Hier meestal het huismerk van waar ik langs loop. Als ik er aan denk sla ik in bij een XXL aanbieding van de lidl, maar ik heb ook wel eens van het Kruidvat thuis laten bezorgen, dat kwam hier uit het 'zuunigerds' topic in LIF als goedkoopste uit de bus.
Ik zou best met grijs schuurpapier toe kunnen, maar daar protesteren de heren tegen. ;) :D
Oh nee dat komt er hier echt niet in. Minimaal 3 laagste hier 🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_212041288
Schoonzusje gebruikt wel bewust page. Die had eerst met toiletpapier van Aldi of Lidl steeds verstoppingen in het riool. Toen op advies van de loodgieter overgestapt naar page. Die lost blijkbaar beter op in water en dus minder kans op verstopping. Sindsdien heeft ze daar geen last meer van gehad.

Maar ik denk dat er dan in het riool al iets niet helemaal goed zit, want hier met jumbo eigen merk nog nooit problemen gehad. (Oké Aldi of Lidl eigenlijk nooit geprobeerd want daar kom ik zelden)
pi_212041876
Ik heb altijd pleepapier van appie, die 9 rollen verpakking. Ook nooit een verstopping van het riool gehad. Hoewel de gootsteen wel moeilijk leegloopt maar daar zit geen pleepapier in. Ook geen vet of troep want vet gooi ik in de prullenbak en ik heb zo'n roostertje wat troep opvangt :? Misschien toch stiekem pleepapier :+
If they say
pi_212041959
Pleerolopsom?

Gefeliciteerd met je oudste Troel! Mijn oudste doet ook mee vandaag O+
Ik heb gewoon een kind van 11…

En hier natte drap sneeuw, maar ik durfde er niet doorheen te rijden… dus geen sport vandaag :)
pi_212042007
Van game naar pleerol opsom :P

Gefeliciteerd met de 11 jarige @Loj🎈🎂
If they say
  maandag 15 januari 2024 @ 20:27:29 #249
35189 Troel
scherp en bot
pi_212042101
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 20:20 schreef Loj het volgende:
Pleerolopsom?

Gefeliciteerd met je oudste Troel! Mijn oudste doet ook mee vandaag O+
Ik heb gewoon een kind van 11…

En hier natte drap sneeuw, maar ik durfde er niet doorheen te rijden… dus geen sport vandaag :)
Gefeliciteerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212042105
Pleerolopsom staat toch leuker ;)
Al is een pleerol opsom natuurlijk de betere spelling

Dank dank!
  maandag 15 januari 2024 @ 20:28:38 #251
35189 Troel
scherp en bot
pi_212042121
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2024 20:27 schreef Loj het volgende:

Dank dank!
Nee hoor, hoort gewoon aan elkaar :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212042187
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2024 20:27 schreef Loj het volgende:

Dank dank!
Toen ik pleerolopsom las, las ik het goed maar toen ik het typte, klopte het in mijn hoofd niet :D
If they say
pi_212042207
Pleerolopsom lijkt best op pleerolmops :+
If they say
pi_212042503
Wat een heerlijk onderwerp weer :D

Ik red het met m'n nieuwe functie gewoon niet om jullie bij te houden hier :') maar ik lees wel alles mee hoor *)
pi_212042516
En wij hebben trouwens AH wcpapier, die nu deze week in de aanbieding is :P
pi_212042874
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2024 20:45 schreef Aure het volgende:
En wij hebben trouwens AH wcpapier, die nu deze week in de aanbieding is :P
Pas maar op met je wc-papieraanbieding, voor je het weet vallen ze je er voor aan als je het wilt kopen

Gefeliciteerd met je oudste @Loj!
pi_212043802
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 20:16 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik heb altijd pleepapier van appie, die 9 rollen verpakking. Ook nooit een verstopping van het riool gehad. Hoewel de gootsteen wel moeilijk leegloopt maar daar zit geen pleepapier in. Ook geen vet of troep want vet gooi ik in de prullenbak en ik heb zo'n roostertje wat troep opvangt :? Misschien toch stiekem pleepapier :+
Die vind ik wat te ruw, de 4=6 verpakkingen zijn hier favoriet. Laatst ook nog in prijs verlaagd! :o
pi_212044425
AH wc papier staat hier ook weer in de bestelling. Als de wc verstopt, weten we meteen hoe dat komt ;) page was vorige week in de bonus maar dat was voor 2 van die enorme verpakkingen en dat kan ik niet kwijt he.

Onze koffie is ook al in de bonus en de lactosevrije proteine kwark van mijn lieftallige ook al. En de Robijn. Hamsteren!
  maandag 15 januari 2024 @ 22:29:06 #259
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212044551
Voor onze wc beneden heb ik het afgelopen jaar pakketten van The good roll gekocht. Vooral de bamboe versie bevalt me prima. Verder ziet het er wel feestelijk uit met al die leuke papiertjes erom, al twijfel ik dan weer over de duurzaamheid daarvan. Maar ja, er wordt wel een goed doel mee gesteund en ze beweren heel duurzaam te produceren.

Voor de wc boven is Edet Comfort (3 laags, met van die ruitjes) al jaren mijn favoriet. Ik sla af en toe een flinke hoeveelheid in als 't ergens in de aanbieding is en dan kunnen we weer lekker lang vooruit. :)
in de haak.
  maandag 15 januari 2024 @ 22:44:06 #260
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212044718
En jongens, over die hamsters he, op zich is toch wel bekend dat die over het algemeen niet bepaald genoeg levensruimte krijgen als huisdieren. Die moeten echt flink tunnels kunnen graven, over grotere afstanden dan de meeste huis-tuin-en-keuken kooitjes te bieden hebben. Ik hoop dat doordat ze van de lijst gehaald zijn een boel huisdierenleed voorkomen zal worden.

Maar goed, ik ben de laatste tijd in het algemeen toch al steeds kritischer naar het hele fenomeen 'huisdieren' gaan kijken. We hebben zelf axolotls in een aquarium dat best aardig van formaat is, maar al met al denk ik toch ook vaak 'wat hebben die beestjes nou toch eigenlijk voor leven joh'. Nou weet ik dat ze in 't wild al helemaal weinig kans tot overleven meer hebben, maar toch. Ik zou er nu niet opnieuw voor kiezen in elk geval. Of alleen als ik ruimte had voor een nog veeeel groter aquarium.
in de haak.
pi_212045089
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 22:19 schreef exode het volgende:
AH wc papier staat hier ook weer in de bestelling. Als de wc verstopt, weten we meteen hoe dat komt ;) page was vorige week in de bonus maar dat was voor 2 van die enorme verpakkingen en dat kan ik niet kwijt he.

Onze koffie is ook al in de bonus en de lactosevrije proteine kwark van mijn lieftallige ook al. En de Robijn. Hamsteren!
Hak is ook in de bonus en die hebben tenminste nog zout in hun bonen zitten. We aten laatst bruine bonen maar het was vies. Blijkt dat appie uit álle bonensoorten en meer, het zout eruit heeft gehaald. En hak dus niet. Én die heeft óók de 0% dus heb je keus. Ik hou er niet van om iets door mn strot gedouwd te krijgen omdat 'gezond'. Bepaal dat graag zelf dus, hallo hak. Maar wel in de bonus want, duur.
En robijn idd. Al had ik laatst een dubbele regenboog aan wasverzachter in mn schuur staan :D
If they say
pi_212045180
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 12:49 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ja, die! Zo zacht O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 16 januari 2024 @ 07:02:40 #263
35189 Troel
scherp en bot
pi_212046481
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 22:44 schreef trui het volgende:
En jongens, over die hamsters he, op zich is toch wel bekend dat die over het algemeen niet bepaald genoeg levensruimte krijgen als huisdieren. Die moeten echt flink tunnels kunnen graven, over grotere afstanden dan de meeste huis-tuin-en-keuken kooitjes te bieden hebben. Ik hoop dat doordat ze van de lijst gehaald zijn een boel huisdierenleed voorkomen zal worden.

Maar goed, ik ben de laatste tijd in het algemeen toch al steeds kritischer naar het hele fenomeen 'huisdieren' gaan kijken. We hebben zelf axolotls in een aquarium dat best aardig van formaat is, maar al met al denk ik toch ook vaak 'wat hebben die beestjes nou toch eigenlijk voor leven joh'. Nou weet ik dat ze in 't wild al helemaal weinig kans tot overleven meer hebben, maar toch. Ik zou er nu niet opnieuw voor kiezen in elk geval. Of alleen als ik ruimte had voor een nog veeeel groter aquarium.
Alle hamsters die ik verkocht heb zitten in bakken van minimaal 100 bij 50. Heb ze zelf in nog grotere bakken zitten. Er is echt een groot verschil tussen een hamster bij een goede fokker kopen of in een iderenwinkel met een kooitje van een a4tje.
Overigens geldt die ruimte dan niet voor alle dieren? Hebben honden, katten, paarden, vogeltjes en dergelijke ook niet veel meer ruimte nodig dan ze soms krijgen en hebben ze geen andere behoeftes? En dat is precies waarom ik tegen die lijst ben. Omdat de criteria die gebruikt zijn niet kloppen. Wij roepen al jaren om een verbod op kleine kooitjes, zoals in Duitsland het geval is, maar dat is hier niet. Daarnaast worden niet alle hamsters verboden. Het grootste formaat mag blijven, terwijl die dus rustig verkeerde huisjes krijgen waar ze niet eens veilig in kunnen leven.

Dus ja, ik snap je opmerking, maar het probleem wordt niet opgelost en ik denk zelfs alleen maar groter.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212046499
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 22:44 schreef trui het volgende:

Dit was toevallig (gisteren) 10 jaar geleden in het nieuws;
https://www.waldnet.nl/wn(...)_AH_in_Drachten.html
pi_212046824
Pleerolopsom óf rolplayopsom is nogal een essentieel verschil. :P
pi_212047012
Wij hebben katten. En ik denk ook weleens best sneu het enige dat ze hebben is ons huis en de tuin. We hebben een manke die kan in het wild nooit overleven
pi_212047243
Onze kinderen zijn nog nooit zo snel hun bed uit gekomen:
'Er ligt sneeuw!'
In recordtempo aangekleed en ontbeten en daarna tot we echt naar school moesten in de sneeuw gespeeld.
  dinsdag 16 januari 2024 @ 08:57:58 #268
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212047273
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 08:56 schreef exode het volgende:
'Er ligt sneeuw!'
In recordtempo aangekleed en ontbeten en daarna tot we echt naar school moesten in de sneeuw gespeeld.
Aah lief!
  dinsdag 16 januari 2024 @ 09:16:45 #269
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212047476
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2024 23:09 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Hak is ook in de bonus en die hebben tenminste nog zout in hun bonen zitten. We aten laatst bruine bonen maar het was vies. Blijkt dat appie uit álle bonensoorten en meer, het zout eruit heeft gehaald. En hak dus niet. Én die heeft óók de 0% dus heb je keus. Ik hou er niet van om iets door mn strot gedouwd te krijgen omdat 'gezond'. Bepaal dat graag zelf dus, hallo hak. Maar wel in de bonus want, duur.
En robijn idd. Al had ik laatst een dubbele regenboog aan wasverzachter in mn schuur staan :D
Of je doet er gewoon een beetje zout over?

En die lijst is idd maf, maar de leefomstandigheden van veel huisdieren ook. Ik denk dan maar weer even aan de husky's van onze buren die drie keer per dag een half uurtje aan de lijn lopen en verder vooral veel blaffen, janken en tegen de ramen omhoog klappen als er buiten iemand langsloopt...
  dinsdag 16 januari 2024 @ 09:39:24 #270
35189 Troel
scherp en bot
pi_212047692
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 09:16 schreef Tink89 het volgende:

[..]

En die lijst is idd maf, maar de leefomstandigheden van veel huisdieren ook. Ik denk dan maar weer even aan de husky's van onze buren die drie keer per dag een half uurtje aan de lijn lopen en verder vooral veel blaffen, janken en tegen de ramen omhoog klappen als er buiten iemand langsloopt...
Zo zielig :( Maar dat mag straks helaas ook nog gewoon.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator dinsdag 16 januari 2024 @ 09:40:50 #271
382129 crew  Donna
pi_212047699
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 22:19 schreef exode het volgende:

1+1 is geen goede aanbieding. :'(
pi_212047748
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 09:16 schreef Tink89 het volgende:

[..]
In een gerecht kan dat ja, maar met bruine bonen op de ouderwetse manier is dat écht niet lekker😖
If they say
  dinsdag 16 januari 2024 @ 09:50:51 #273
35189 Troel
scherp en bot
pi_212047842
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212047951
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 08:56 schreef exode het volgende:
'Er ligt sneeuw!'
Wij stonden om 6 uur in pyjama op blote voeten in de sneeuw O+

En toen weer naar binnen gerend en kleren en snowboots aangetrokken en weer naar buiten om een sneeuwpop te maken *O*
pi_212048264
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 09:40 schreef Donna het volgende:

[..]
1+1 is geen goede aanbieding. :'(
Heb toch 6 flessen in de bestelling gegooid hoor.
  Moderator dinsdag 16 januari 2024 @ 10:30:13 #276
382129 crew  Donna
pi_212048275
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 10:29 schreef exode het volgende:

[..]
Heb toch 6 flessen in de bestelling gegooid hoor.
Dat mag, ik houd je ook niet tegen. :P
pi_212048421
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 10:30 schreef Donna het volgende:

[..]
Dat mag, ik houd je ook niet tegen. :P
Gelukkig woon je ver weg, ik verstop de flessen in de kelder.
pi_212048679
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 19:51 schreef hilliebillie het volgende:
Schoonzusje gebruikt wel bewust page. Die had eerst met toiletpapier van Aldi of Lidl steeds verstoppingen in het riool. Toen op advies van de loodgieter overgestapt naar page. Die lost blijkbaar beter op in water en dus minder kans op verstopping. Sindsdien heeft ze daar geen last meer van gehad.

Maar ik denk dat er dan in het riool al iets niet helemaal goed zit, want hier met jumbo eigen merk nog nooit problemen gehad. (Oké Aldi of Lidl eigenlijk nooit geprobeerd want daar kom ik zelden)
Wij hadden op de peuterspeelzaal vroeger ook verstopping met lidl papier en kregen idd advies om in elk geval dat papier niet meer te kopen.
  dinsdag 16 januari 2024 @ 12:14:16 #279
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212049488
Is het forum zo traag of ligt het aan mij?
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 16 januari 2024 @ 12:28:36 #280
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212049593
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 12:14 schreef Leandra het volgende:
Is het forum zo traag of ligt het aan mij?
Het is inderdaad erg traag.
Of was, want het lijkt nu weer normaal te reageren.
  Moderator dinsdag 16 januari 2024 @ 12:30:08 #281
382129 crew  Donna
pi_212049610
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 12:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het is inderdaad erg traag.
Of was, want het lijkt nu weer normaal te reageren.
Ja dit. Het was vreselijk, lijkt nu weer normaal.
  dinsdag 16 januari 2024 @ 12:37:54 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212049707
Ah, sneller een opmerking over posten dus :+
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 16 januari 2024 @ 12:43:29 #283
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212049754
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 07:09 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Dit was toevallig (gisteren) 10 jaar geleden in het nieuws;
https://www.waldnet.nl/wn(...)_AH_in_Drachten.html
bizar!
in de haak.
  dinsdag 16 januari 2024 @ 12:47:46 #284
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212049809
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 07:02 schreef Troel het volgende:

[..]
Alle hamsters die ik verkocht heb zitten in bakken van minimaal 100 bij 50. Heb ze zelf in nog grotere bakken zitten. Er is echt een groot verschil tussen een hamster bij een goede fokker kopen of in een iderenwinkel met een kooitje van een a4tje.
Overigens geldt die ruimte dan niet voor alle dieren? Hebben honden, katten, paarden, vogeltjes en dergelijke ook niet veel meer ruimte nodig dan ze soms krijgen en hebben ze geen andere behoeftes? En dat is precies waarom ik tegen die lijst ben. Omdat de criteria die gebruikt zijn niet kloppen. Wij roepen al jaren om een verbod op kleine kooitjes, zoals in Duitsland het geval is, maar dat is hier niet. Daarnaast worden niet alle hamsters verboden. Het grootste formaat mag blijven, terwijl die dus rustig verkeerde huisjes krijgen waar ze niet eens veilig in kunnen leven.

Dus ja, ik snap je opmerking, maar het probleem wordt niet opgelost en ik denk zelfs alleen maar groter.
hoe wordt het probleem er precies groter door? En ja, natuurlijk geldt het ruimte-criterium ook voor andere dieren. Ik denk dat mensen voor ze 'n dier nemen eigenlijk beter na zouden moeten denken over of ze dat dier echt voldoende kunnen bieden voor een levenswaardig leven. En anders gewoon niet doen.
in de haak.
pi_212050012
Onze kat heeft momenteel ook een matig leven, hij heeft een warme slaapplek, eten en drinken maar verder bestaat zijn leven alleen uit halve wandelingetjes in de tuin en geaaid worden door B en Juul.
Hij is doof, ziet steeds slechter en durft de tuin al heel lang niet meer uit.
Maar hij heeft het vast beter bij ons dan op die leeftijd nog verhuizen.
  Moderator dinsdag 16 januari 2024 @ 13:08:38 #286
382129 crew  Donna
pi_212050035
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 12:37 schreef Leandra het volgende:
Ah, sneller een opmerking over posten dus :+
Als dat kon. :7
  dinsdag 16 januari 2024 @ 13:15:59 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212050130
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 13:08 schreef Donna het volgende:

[..]
Als dat kon. :7
:D *)
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 16 januari 2024 @ 13:40:07 #288
35189 Troel
scherp en bot
pi_212050409
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 12:47 schreef trui het volgende:

[..]
hoe wordt het probleem er precies groter door? En ja, natuurlijk geldt het ruimte-criterium ook voor andere dieren. Ik denk dat mensen voor ze 'n dier nemen eigenlijk beter na zouden moeten denken over of ze dat dier echt voldoende kunnen bieden voor een levenswaardig leven. En anders gewoon niet doen.
Door alle mensen die geen nieuwe dwerghamster mogen en een Syr in de bak gaan doen die ze al hebben, met de huisjes die ze al hebben.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212051194
Ik ben vandaag met Ean naar de huisarts gegaan, ik vond haar er vanmorgen zo slecht uitzien zo wit, nog steeds koorts en ze blijft maar overgeven bij hoesten. Er zit wel slijm in/bij/achter haar longen maar geen longontsteking. Wat het wel is weet de ha eigenlijk niet. Nu medicatie voor tegen de misselijkheid, ors, witte aquarius en paracetamol hopelijk knapt ze wat op anders moet ze morgen terug.

Ze heeft volgende week toetsweek maar van leren komt zo niet veel terecht wat begrijpelijk is als je je zo beroerd voelt. Man is ook nog steeds ziek. Gaat goed hier.
pi_212052038
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 14:49 schreef F_r het volgende:
Ik ben vandaag met Ean naar de huisarts gegaan, ik vond haar er vanmorgen zo slecht uitzien zo wit, nog steeds koorts en ze blijft maar overgeven bij hoesten. Er zit wel slijm in/bij/achter haar longen maar geen longontsteking. Wat het wel is weet de ha eigenlijk niet. Nu medicatie voor tegen de misselijkheid, ors, witte aquarius en paracetamol hopelijk knapt ze wat op anders moet ze morgen terug.

Ze heeft volgende week toetsweek maar van leren komt zo niet veel terecht wat begrijpelijk is als je je zo beroerd voelt. Man is ook nog steeds ziek. Gaat goed hier.
Beterschap! Hopelijk knapt ze snel op, goed dat de huisarts haar anders morgen weer wil zien.
pi_212052929
De juf van Simons klas had vanochtend besloten om eerst een kwartier met de klas in de sneeuw te spelen O+ . Een deel van het schoolplein was voor gewoon spelen in de sneeuw en een ander deel voor sneeuwballen gooien.
Fijn dat ze daaraan dacht en het normale programma even liet voor wat het was O+

Beterschap voor alle zieken!
pi_212053507
Juul had met alle kleuters een sneeuwballen gevecht vanochtend. Geweldig vond ze het.

Beterschap F_r, goed dat ze er bovenop zitten.

Ik begon de dag voortvarend en voelde me prima. Dat sloeg einde ochtend volledig om. Geen idee of het met gisteren te maken heeft maar laten we het erop houden dat ons Page toiletpapier er doorheen vliegt.
pi_212055009
quote:

Iemand tips?
Even aanhaken:
Voor mijn moeder, ze is ziek en heel héél veel kou, zoek ik een electronisch deken voor op de bank. Zag iets bij Stoov, maar is niet in budget. Hema heeft niets op voorraad. Iemand tips?
Met een meidenkwartet
pi_212056247
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 20:13 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Even aanhaken:
Voor mijn moeder, ze is ziek en heel héél veel kou, zoek ik een electronisch deken voor op de bank. Zag iets bij Stoov, maar is niet in budget. Hema heeft niets op voorraad. Iemand tips?
https://www.blokker.nl/bl(...)0x130cm/3928680.html

Mijn moeder heeft de voorloper, was in november bij AH in de aanbieding. Ze is er erg blij mee.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  dinsdag 16 januari 2024 @ 21:21:03 #295
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212056253
quote:

[..]
Even aanhaken:
Wil je oplaadbaar of mag een stekker eraan ook? Scheelt een hoop geld...
pi_212056333
quote:

[..]
Even aanhaken:
Anwb heeft ook zoiets. Ik heb er een met stekker alleen geen idee meer waar ik die gekocht heb. Is niet zo zacht als een stoov maar ook niet mega stug
pi_212056555
Ooh jammer dat die van de Hema niet beschikbaar is want die is heel fijn
pi_212056788
Die van de lidl is fantastisch maar dan moeten ze hem wel hebben.
pi_212057078
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 21:21 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Wil je oplaadbaar of mag een stekker eraan ook? Scheelt een hoop geld...
Ah ja goed om naar te kijken! Dank voor de tip
Met een meidenkwartet
pi_212057095
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 22:02 schreef Vanyel het volgende:
Die van de lidl is fantastisch maar dan moeten ze hem wel hebben.
Ik ga online eens kijken. Dank!
Met een meidenkwartet
pi_212057105
Fijne tips ladies! Dank
Met een meidenkwartet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')