abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 januari 2024 @ 21:21:58 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_211998247
Dat iedereen het even weet :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 11 januari 2024 @ 21:24:08 #2
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_211998283
Het is een vreemde lijst, inderdaad. Maar mijn favoriete huisdieren staan er gelukkig gewoon op.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_211998301
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 19:48 schreef F_r het volgende: [..] Die is mooi
Ze is prachtig maar is onwijs fel. Absoluut geen schootkat. En hoewel het met onze stuiterjongens maar goed is dat ze geen teer zieltje is (daar hebben we haar ook wel op uitgezocht), vind ik het toch jammer soms :@.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211998309
Leuk al die beessies O+
Niemand met konijnen?
  donderdag 11 januari 2024 @ 21:25:38 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_211998310
Tja, als er politie te hamster was of drugshamsters, dan hadden ze niet op de lijst gestaan. Maar je hebt wel heel veel hamsters nodig om er 1 agent op te krijgen :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 11 januari 2024 @ 21:26:29 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_211998319
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 21:25 schreef Morgane89 het volgende:
Leuk al die beessies O+
Niemand met konijnen?
Wij hebben hazen, telt dat ook?

Ik wilde eigenlijk kippen en konijnen enzo. Maar nooit van gekomen :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 11 januari 2024 @ 21:26:54 #7
37150 livelink
pi_211998327
quote:
Leuk al die beessies O+
Niemand met konijnen?
Jawel, ik.
pi_211998355
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 21:26 schreef livelink het volgende:

[..]
Jawel, ik.
Die vond ik ook zo gezellig. Misschien als onze kat er niet meer is.
Ik had er 2,een supersociale en een brompot. De leuke lag zomaar ineens dood in het hok ;( en toen heb ik voor de brompot een ander huisje gezocht :@
pi_211998361
quote:
7s.gif Op donderdag 11 januari 2024 21:26 schreef Troel het volgende:

[..]
Wij hebben hazen, telt dat ook?

Ik wilde eigenlijk kippen en konijnen enzo. Maar nooit van gekomen :)
Als ik jouw tuin had, zou ik zeker kippen willen! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211998403
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 21:25 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ze is prachtig maar is onwijs fel. Absoluut geen schootkat. En hoewel het met onze stuiterjongens maar goed is dat ze geen teer zieltje is (daar hebben we haar ook wel op uitgezocht), vind ik het toch jammer soms :@.
Poes hè die zijn vaak feller. Die van ons zijn ook geen schootkatten helaas. We hebben er al heel wat versleten helaas. Dit zijn herplaatsers en tja anders dan de katten die we als kitten hebben gekocht.
pi_211998488
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 21:14 schreef Schanu het volgende:
Campbellis zijn héél leuk, wij hebben er ook 1 (nadat z'n broertje recentelijk is overleden) O+

En daarnaast hebben we 2 gerbils
Zo jammer he, dat ze maar rond de 2 jaar worden. De eerste dwerg van dochter werd 2,5 jaar.
En gerbils O+ Ook die gaan op de lijst. Net zoals chinchilla's. Die wil zoon heel graag (en ik eigenlijk ook, al heel lang) maar daar hebben we de ruimte niet voor, helaas.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_211998501
Gestoord trouwens, waterbuffel in de tuin vinden ze prima maar een dwerghamstertje... :') Wie dit bedacht heeft :N
If they say
  donderdag 11 januari 2024 @ 21:38:33 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211998502
Ja hoi! Poezenspam!

pi_211998547
Een witte O+
pi_211998561
Oooh @BE die onderste lijkt heel erg op mijn vroegere kat! Alleen had mijne een wit snorretje onder zn neus, kin was zwart.

En dochter had een cavia. Elke keer dat de koelkast open ging, begon dat beest te gillen :')
If they say
  donderdag 11 januari 2024 @ 21:46:30 #16
35189 Troel
scherp en bot
pi_211998625
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2024 21:41 schreef Mushanga71 het volgende:
Oooh @:BE die onderste lijkt heel erg op mijn vroegere kat! Alleen had mijne een wit snorretje onder zn neus, kin was zwart.

En dochter had een cavia. Elke keer dat de koelkast open ging, begon dat beest te gillen :')
Ja, want daar kwam het eten uit gok ik :P Dat gefluit van cavia's O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211998645
Leuke opsom, huisdieren.

quote:
Leuk al die beessies O+
Niemand met konijnen?
Ja! Moest even graven voor een foto samen.
  donderdag 11 januari 2024 @ 21:52:10 #18
37150 livelink
pi_211998677
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 21:28 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Die vond ik ook zo gezellig. Misschien als onze kat er niet meer is.
Ik had er 2,een supersociale en een brompot. De leuke lag zomaar ineens dood in het hok ;( en toen heb ik voor de brompot een ander huisje gezocht :@
Ja, ik vind konijnen ook heel leuk. Ik word er gewoon blij van om naar ze te kijken. Veel meer kun je er ook niet mee, want het zijn zeker geen knuffeldieren die graag opgepakt willen worden of zo.
pi_211998680
quote:
7s.gif Op donderdag 11 januari 2024 21:46 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja, want daar kwam het eten uit gok ik :P Dat gefluit van cavia's O+
Jup, zn worteltjes. Maar de koelkast ging zó vaak open... Dat het beest nooit schor geworden is :D
If they say
pi_211998683
Op foto’s vind ik het zo schattig allemaal, maar wij zijn hier alle 4 zo mega allergisch dat we weinig huisdieren zouden kunnen nemen.
Misschien ooit weer een hond, maar vind ik nu nog niet handig in ons leven.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_211998717
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2024 21:52 schreef LeSage het volgende:
Op foto’s vind ik het zo schattig allemaal, maar wij zijn hier alle 4 zo mega allergisch dat we weinig huisdieren zouden kunnen nemen.
Misschien ooit weer een hond, maar vind ik nu nog niet handig in ons leven.
Schildpad?
Heb ik ook serieus overwogen. Maar geen zin om steeds poep te scheppen.
Daarom ook géén papagaai. Wil man graag maar ik weet wie er voor de verzorging opdraait :')
If they say
pi_211999197
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 21:55 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Schildpad?
Heb ik ook serieus overwogen. Maar geen zin om steeds poep te scheppen.
Daarom ook géén papagaai. Wil man graag maar ik weet wie er voor de verzorging opdraait :')
Vogels sowieso niet, want fobie.
Mijn tante heeft een schildpad, dat is wel grappig. Leeft de helft van het jaar in een doos op zolder en dan is ie er weer. Nadeel is wel dat die heeeeel oud worden en er best een kans is dat de schildpad mijn tante overleeft.

Maar nee, voorlopig geen huisdieren hier. Knuffel gewoon met de honden van mijn (schoon)ouders en zus.
pi_211999259
Chinchilla's hebben wij vroeger gehad, erg leuke diertjes zijn dat. O+

Wij hebben momenteel geen huisdieren en die komen er ook niet. Ik weet namelijk wie dan voor de zorg op zou draaien. :')
pi_212000030
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2024 21:41 schreef Mushanga71 het volgende:
Oooh @:BE die onderste lijkt heel erg op mijn vroegere kat! Alleen had mijne een wit snorretje onder zn neus, kin was zwart.

Omg cavia’s :D. Wij hadden die ook vroeger, ook twee nestjes gehad. Ik vind het ook altijd zo leuk dat die beestjes geboren worden met haar al en niet zo kaal :P. Die van ons hadden krulletjes trouwens, super schattig.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 07:07:51 #25
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212000205
Ik wil niks meer met haren, de zooi ervan was ik echt beu. Had twee katten met m'n ex. Leuk, maar voor mijn lol eigenlijk al te veel werk.

Best lang twee konijnen gehad, lekker buiten in een ren met hok erin enzo. Maar eigenlijk had ik daar weinig plezier van. Ik zorgde er keurig voor, maar je kunt er niks mee en echt een band had ik er niet mee.

Nu hebben we twee zebravinkjes, dat vind ik wel echt gezellig. Binnen, behapbaar qua verzorging en rotzooi en geluid.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_212000922
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2024 21:48 schreef Hupje het volgende:
Leuke opsom, huisdieren.
[..]
Ja! Moest even graven voor een foto samen.
[ afbeelding ]
Heeft die ene nou lang haar op z’n kop en een baard, of lijkt dat alleen maar zo door de kleuren? :D

Ik word altijd een beetje jaloers van kattenplaatjes, zou zo graag weer een kat willen, maar zoon is nog steeds allergisch :( ik mis dat echt, zo’n warm zacht beestje naast me. Een schildpad (of vissen oid) als huisdier vind ik dan weer niks. Een huisdier moet wel knuffelaar zijn.
pi_212001088
Ik wil geen nieuwe kat meer. Mijn maatje is er nu 24 jaar niet meer en ik héb het geprobeerd. Nieuwe kat vloog helaas dochter (toen 5 jaar) aan waardoor zij niet meer in de huiskamer durfde als de nieuwe kat er was.
Ik krijg mijn maatje er niet mee terug maar wel veel zorg en nog meer haren. Dus nope, geen kat meer voor mij.

Wat ik wél heel graag zou willen maar nooit gaat gebeuren, zijn ezeltjes O+ Maar ja, die passen niet in mijn postzegeltuintje :')
If they say
pi_212001161
Beessies O+
pi_212001201
SPOILER: Onze beessies
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212001460
Leuke foto’s!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met een meidenkwartet
pi_212001895
Ik vroeg me af wat de tt nou eigenlijk zei, maar staat daar in essentie huisdier x is belangrijker dan wild dier y?
Hebben die 2 een relatie?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212002107
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 10:44 schreef Vanyel het volgende:
Ik vroeg me af wat de tt nou eigenlijk zei, maar staat daar in essentie huisdier x is belangrijker dan wild dier y?
Dwerghamstertjes zoals rusjes en campbelli's mogen vanaf 1 juli niet meer verkocht worden, staan op de verboden huisdierenlijst. Waterbuffel staat op de niet verboden lijst. Als huisdier :')
If they say
  vrijdag 12 januari 2024 @ 11:09:00 #33
35189 Troel
scherp en bot
pi_212002133
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 10:44 schreef Vanyel het volgende:
De waterbuffel wordt als huisdier gezien ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212002192
Doe gek, waterbuffels zijn superzielige mishandelde buffelmelkleveranciers. Als die op een lijst zouden moeten, is het een beschermde dierenlijst.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 12 januari 2024 @ 11:15:33 #35
35189 Troel
scherp en bot
pi_212002211
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 11:13 schreef Vanyel het volgende:
Doe gek, waterbuffels zijn superzielige mishandelde buffelmelkleveranciers. Als die op een lijst zouden moeten, is het een beschermde dierenlijst.
Welkom in Nederland. Waar de waterbuffel dus als huisdier gezien wordt, maar een dwerghamster niet meer mag ;)

(En ik roep al tijden dat ik dus waterbuffels ga fokken. Inmiddels ZEKER genoeg water :D )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212002266
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 11:13 schreef Vanyel het volgende:
Jup maar deze mogen dus wél in mijn postzegeltuintje :{

Nah @Troel kijk maar uit dat die waterbuffels niet verzuipen ;)
If they say
  vrijdag 12 januari 2024 @ 11:31:55 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212002368
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 11:09 schreef Troel het volgende:

[..]
De waterbuffel wordt als huisdier gezien ;)
En daarvoor hoef je niet aan eisen te voldoen waarvoor je bij het houden van ander vee (koeien, schapen) wel moet voldoen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 12 januari 2024 @ 11:48:14 #38
35189 Troel
scherp en bot
pi_212002524
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 11:31 schreef Leandra het volgende:

[..]
En daarvoor hoef je niet aan eisen te voldoen waarvoor je bij het houden van ander vee (koeien, schapen) wel moet voldoen?
Eisen? Retorische vraag zeker he?

(Je zult wel een vakbekwaamheidiets nodig hebben. Maar die heb ik al voor overige zoogdieren, want die had je ook nodig voor de hamsters. Ik mag ook alpaca's enzo houden als ik dat zou willen. Saillant detail: een hondenfokker of kattenfokker hoeft dat niet bij minder dan zoveel nestjes. Dat onderscheid wordt bij hamsters niet gemaakt. Dat is zodat je dus nog wel een keer een nestje kunt hebben. Dat dat bij andere dieren ook voorkomt, doet niet ter zake. En dat de broodfokkers toch allemaal dat bewijs al hebben en je er dus vooral de hobbyfokkers mee hebt, tja. Wel leuk: honden en katten vallen onder hetzelfde bewijs. Dus je hoort hondenmensen zuchten over de kattenvragen en andersom tijdens het examen :D (Alle examens voor de verschillende bewijzen worden op hetzelfde moment afgenomen)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212002538
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 11:31 schreef Leandra het volgende:

[..]
Jawel, waterbuffels vallen onder het houden van runderen. Je mag ze net als een Friese Holstein in je weilandje houden, (mits je een vijver aanlegt meende ik) maar ze moeten wel geregistreerd staan (oormerk) en vanaf een x aantal dieren wordt het niet meer als hobbymatig maar als bedrijfsmatig gezien.

Beetje hetzelfde idee als met kippen, schapen, varkens en ook wel paarden.

Hamsters en chinchilla’s mogen helemaal niet meer gefokt (en daarop volgend) gehouden worden.

@Mushanga71 dit weekend heropent de ezelopvang in Zeist met een open dag. Kun je ezels knuffelen, borstelen en er mee wandelen. Geen idee waar je woont. Maar daarvoor kwam ik eigenlijk even inbreken hier :D
pi_212002559
Als de Koningspython nou ook ff van de reptielenlijst wordt gegooid, kan B dat ook uit zijn hoofd zetten.

Wij hebben 1 kat, we hadden er 2, het is een tuinkat, oftewel een buitenkat maar te oud om de schutting over te gaan. (en te lomp ook)
Beest is stokdoof en volgens mij gaat zijn zicht ook achteruit, hij kan nog wel HEEL HARD miauwen.

Ik zou best een hondje willen (de kinderen ook), maar we doen het niet vanwege de zorg en ook wat je moet regelen als je eens een hele dag weggaat of op vakantie. Want ja wij gaan minstens 3 keer per jaar op vakantie.
De kat wordt dan verzorgd door de buurvrouw, of overburen, of andere overburen of schoonvader. Of allemaal in een rooster _O- Dat is toch wel een stuk makkelijker te regelen.

Overigens wordt de kat wel een binnenkat na de verbouwing want zijn aanleunwoning (schuurtje) wordt bij de werkkamer getrokken.
pi_212002647
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 11:49 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Jawel, waterbuffels vallen onder het houden van runderen. Je mag ze net als een Friese Holstein in je weilandje houden, (mits je een vijver aanlegt meende ik) maar ze moeten wel geregistreerd staan (oormerk) en vanaf een x aantal dieren wordt het niet meer als hobbymatig maar als bedrijfsmatig gezien.

Beetje hetzelfde idee als met kippen, schapen, varkens en ook wel paarden.

Hamsters en chinchilla’s mogen helemaal niet meer gefokt (en daarop volgend) gehouden worden.

@:Mushanga71 dit weekend heropent de ezelopvang in Zeist met een open dag. Kun je ezels knuffelen, borstelen en er mee wandelen. Geen idee waar je woont. Maar daarvoor kwam ik eigenlijk even inbreken hier :D
Leuke inbraak wel :D
Ezels knuffelen O+ Zeist is te doen ware het niet dat ik een schijtbak ben in de auto :@ Ik rij dus nooit waar ik nog nooit geweest ben. En man is er niet.
Als zoiets nou vlakbij zou zitten, was ik daar zó vrijwilligerswerk gaan doen. Want ezels, echt O+
If they say
pi_212002703
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 08:58 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Heeft die ene nou lang haar op z’n kop en een baard, of lijkt dat alleen maar zo door de kleuren? :D
Ja, klopt. Hij heeft een soort manen rondom zijn kop. Ik vind het zo schattig. Al zijn een boel van die haren gekortwiekt door zijn vriendin, die bijt er alle klitten uit :D
In de opvang heb ik hem uitgekozen voor zijn karakter. Dit is dus -op zijn tijd- wél een knuffelkonijn O+
pi_212002738
quote:

@:Mushanga71 dit weekend heropent de ezelopvang in Zeist met een open dag. Kun je ezels knuffelen, borstelen en er mee wandelen. Geen idee waar je woont. Maar daarvoor kwam ik eigenlijk even inbreken hier :D
Er is een ezelopvang in Zeist?
pi_212002781
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:05 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Er is een ezelopvang in Zeist?
:Y

De ezelsociëteit:

vrijdag 12 januari 2024 @ 12:10:30 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212002789
Ik snap het verschil tussen hobbyfokken en broodfokken nooit helemaal.
Ja, ik snap wel dat een broodfokker nog net even wat meer nestjes er doorheen jaagt om zo veel mogelijk geld te verdienen, maar een hobbyfokker verkoopt de jonge dieren toch ook gewoon? Waarom dan dat fokken? Toch heus niet alleen omdat je het fantastisch vindt om je huis een X-aantal weken/maanden te laten slopen door die oh zo schattige jonge dieren?
pi_212002790
Kastgate.

Niet quoten.

SPOILER
Dus vanmiddag de nieuwe kast hopelijk inruimen met lego.
@Phaidra jij vroeg toen welke kast ik besteld had. Dan weet je nu mijn ervaring ;)
If they say
pi_212002827
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:10 schreef BE het volgende:
Ja, ik snap wel dat een broodfokker nog net even wat meer nestjes er doorheen jaagt om zo veel mogelijk geld te verdienen, maar een hobbyfokker verkoopt de jonge dieren toch ook gewoon? Waarom dan dat fokken? Toch heus niet alleen omdat je het fantastisch vindt om je huis een X-aantal weken/maanden te laten slopen door die oh zo schattige jonge dieren?
Broodfok gaat puur om de centen. Hobbyfok gaat om de fun ervan en gaat met liefde, denk ik.
If they say
pi_212002851
Wat slecht Mush! :o Dank voor de waarschuwing!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212002854
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:09 schreef Candaasje het volgende:

[..]
:Y

De ezelsociëteit:

[ afbeelding ]
Pleeggezinnen...
Die mogen die ezel vast niet in de tuin hebben?
pi_212002861
Ik ben op kantoor en Juul is vandaag met haar tante mee vanuit school, zij hebben een hond. Kortom ik bereid me weer voor op 'ik wil ook een hooooond' smeekbedes als ik thuiskom.

Het is een jonge Italiaanse truffelhond waar ze hun handen aan vol hebben. Ze gaan de eettafel al vervangen en een andere vloer omdat de houten vloer er niet meer uitziet.
Hiervoor hadden ze een Rottweiler en die was toch een stukje rustiger, ook als pup.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 12:22:31 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212002927
En ik sta alweer 10 minuten in de wacht bij een bedrijf waar mijn vader klant was, en dan heb ik nog niemand gesproken...

Het is echt bizar hoeveel ik de afgelopen 3 weken al in de wacht heb gestaan bij allerlei bedrijven.
Godzijdank had ik mijn mobiele telefoon abonnement een paar maanden geleden aangepast naar onbeperkt bellen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212002980
Ik heb het juist teruggezet naar 150 omdat ik zo weinig belde en nu moet ik opeens iedereen en zijn moeder de halve dag aan de lijn hebben -O-
pi_212003015
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:17 schreef Phaidra het volgende:
Wat slecht Mush! :o Dank voor de waarschuwing!
Graag gedaan :)
Zal je later een update geven over deze.
If they say
pi_212003088
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:26 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb het juist teruggezet naar 150 omdat ik zo weinig belde en nu moet ik opeens iedereen en zijn moeder de halve dag aan de lijn hebben -O-
Kan je niet over wifi bellen?
pi_212003109
Hier geen huisdieren. Soms vragen de kinderen er wel eens om. Maar ik ben absoluut geen hondenmens (en dan ook nog het idee dat je die poep met een zakje moet opruimen en mee moet nemen tot waar je het weg kan gooien, the horror).

We hebben wel een kat gehad een paar jaar terug. Dat vond ik op zich nog wel leuk. (En kattenpoep in de kattenbak vind ik ook minder erg om op te ruimen). Maar die is na een jaar of twee een keer niet meer terug gekomen.

Ik moet zeggen dat ik het met de kat altijd wel een uitdaging vond als we op vakantie gingen om dan iemand te regelen om dat beestje eten te geven en de kattenbak een keer te verschonen.
Dat eerste deed m’n schoonmoeder wel op zich, maar weet dat ze dat eigenlijk liever niet deed, dus zou dat niet weer willen vragen.

Dochter verzorgt tijdens de vakantie van een vriendinnetje wel haar kat, dat vind ze wel leuk (maar dan kunnen wij dus als niet meer spontaan een nachtje weg als dat is toegezegd 😉 maar dat is makkelijker te overzien dan met een eigen huisdier).

Maar, momenteel weinig vraag om een huisdier, ze hebben (en vooral de jongste) er graag een zusje bij. (Een broertje zou evt ook mogen als tweede optie).
Maar helaas voor de kinderen gaat dat hem sowieso niet worden
  vrijdag 12 januari 2024 @ 12:42:16 #56
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212003170
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:36 schreef hilliebillie het volgende:
Hier geen huisdieren. Soms vragen de kinderen er wel eens om. Maar ik ben absoluut geen hondenmens (en dan ook nog het idee dat je die poep met een zakje moet opruimen en mee moet nemen tot waar je het weg kan gooien, the horror).

We hebben wel een kat gehad een paar jaar terug. Dat vond ik op zich nog wel leuk. (En kattenpoep in de kattenbak vind ik ook minder erg om op te ruimen). Maar die is na een jaar of twee een keer niet meer terug gekomen.

Ik moet zeggen dat ik het met de kat altijd wel een uitdaging vond als we op vakantie gingen om dan iemand te regelen om dat beestje eten te geven en de kattenbak een keer te verschonen.
Dat eerste deed m’n schoonmoeder wel op zich, maar weet dat ze dat eigenlijk liever niet deed, dus zou dat niet weer willen vragen.

Dochter verzorgt tijdens de vakantie van een vriendinnetje wel haar kat, dat vind ze wel leuk (maar dan kunnen wij dus als niet meer spontaan een nachtje weg als dat is toegezegd 😉 maar dat is makkelijker te overzien dan met een eigen huisdier).

Maar, momenteel weinig vraag om een huisdier, ze hebben (en vooral de jongste) er graag een zusje bij. (Een broertje zou evt ook mogen als tweede optie).
Maar helaas voor de kinderen gaat dat hem sowieso niet worden
Hier heb je Stichting Kattenzorg. Als je daar lid van bent a ongeveer ¤ 15,- per jaar kun je het hele jaar gebruik maken van de vakantieregeling. Dat kost ook geld (paar euro per dag), maar er is altijd iemand die voor de kat kan zorgen. Je hoeft dus buren of familie niet lastig te vallen. En de kat kan in zijn/haar eigen omgeving blijven. Zoals katten het prettigst vinden.

Misschien is er in jouw omgeving ook zoiets?

Overigens kunnen katten ook prima 1 tot 2 nachtjes alleen blijven, mits genoeg vers water en genoeg voer en een (schone) kattenbak ter beschikking.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 12 januari 2024 @ 12:43:34 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212003183
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:26 schreef Vanyel het volgende:
Ik zie net dat ik het in augustus al aangepast had, omdat ik iedere keer net boven m'n 120 minuten uitkwam en dus moest bijbetalen.

Mijn zusje kreeg toen haar partner aan Corona overleed ook bijna een rolberoerte, die kreeg een enorme rekening omdat ze ver boven haar normale aantal belminuten uitkwam.

Maar goed 18 minuten in de wacht gestaan voor een gesprek van 10 minuten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 12 januari 2024 @ 12:45:32 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212003218
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:34 schreef exode het volgende:

[..]
Oh, dan is het wel helemaal gratis? Dat scheelt, morgen even kijken of het gesprek van net in m'n lijst staat, want volgens mijn telefoon bel ik nu via wifi.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 12 januari 2024 @ 12:47:39 #59
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212003253
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:43 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik zie net dat ik het in augustus al aangepast had, omdat ik iedere keer net boven m'n 120 minuten uitkwam en dus moest bijbetalen.

Mijn zusje kreeg toen haar partner aan Corona overleed ook bijna een rolberoerte, die kreeg een enorme rekening omdat ze ver boven haar normale aantal belminuten uitkwam.

Maar goed 18 minuten in de wacht gestaan voor een gesprek van 10 minuten.
Hier net 30 minuten in de wacht gestaan voor een gesprek van nog geen 2 minuten. Melden ve storing ad de stadsverwarming die al de hele dag duurt..

Onwijs irritant.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 12 januari 2024 @ 12:52:08 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212003315
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Hier net 30 minuten in de wacht gestaan voor een gesprek van nog geen 2 minuten. Melden ve storing ad de stadsverwarming die al de hele dag duurt..

Onwijs irritant.
Ja idd.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 12 januari 2024 @ 12:53:08 #61
35189 Troel
scherp en bot
pi_212003324
quote:
Ik heb als hobbyfokker me vooral gericht op het laten bestaan van de hamster zelf. Daarvoor haalden wij dus nieuw bloed uit andere landen, om het dier toekomstbestendig te maken. Waar er in eerste instantie geen stambomen werden bijgehouden, hebben wij als groep ervoor gezorgd dat er steeds meer mensen stambomen bij gingen houden, waardoor het makkelijker is hamsters uit te sluiten als er een ziekte o.i.d. voorkomt, maar ook om inteeltpercentages in de gaten te houden.
Alleen daarom vind ik het dus erg ruk dat het niet meer mag. Omdat we echt wel een verschil hebben gemaakt voor deze hamsters, allemaal voor niets :(
Er wordt dus gericht gekeken naar welke hamsters je bij elkaar zet. Hamsters zitten gewoon in ruime hokken, hoeven niet meteen weer een nestje als ze weer vruchtbaar zijn. En je hebt dus ook lang niet altijd nestjes, want dat is helemaal afhankelijk van de hamsters die je hebt.
Dat is dus echt wel heel wat anders dan een fokker die hamsters in bakjes van weinig bij weinig heeft, zoveel mogelijk nestjes heeft en alles probeert te verkopen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 12 januari 2024 @ 12:53:54 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212003332
Wat me trouwens ook stoort zijn die 14-nummers van de gemeente, die dan weer niet onder het onbeperkt bellen vallen :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212003426
Update over gehoorgezeur... Vandaag was ik op reguliere controle bij de KNO-arts en de oorzaak van het gehoorverlies is duidelijk. Over 2 weken mag ik terug voor een nieuwe hoortest en afhankelijk van de uitkomst (vrij waarschijnlijk) een hoortoestel. Geen verrassing dat dat moment ooit zou komen maar niet iets waar ik naar uitkijk. De arts zelf is trouwens heel fijn en meedenkend O+. Beste die ik in 30 jaar heb gehad denk ik.

[ Bericht 4% gewijzigd door Phaidra op 12-01-2024 13:26:45 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212003430
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:45 schreef Leandra het volgende:

[..]
Oh, dan is het wel helemaal gratis? Dat scheelt, morgen even kijken of het gesprek van net in m'n lijst staat, want volgens mijn telefoon bel ik nu via wifi.
Yes! Ik bel thuis altijd via wifi.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 13:03:51 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212003470
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:01 schreef exode het volgende:

[..]
Yes! Ik bel thuis altijd via wifi.
Ik vooral omdat nieuwbouw, dus soms slechte ontvangst, maar ik let er verder niet op, als het niet automatisch gaat dan bel ik dus soms niet via wifi.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 12 januari 2024 @ 13:05:59 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212003510
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:01 schreef Phaidra het volgende:
Vandaag was ik op reguliere controle en de oorzaak van het gehoorverlies is duidelijk. Over 2 weken mag ik terug voor een nieuwe hoortest en afhankelijk van de uitkomst (vrij waarschijnlijk) een hoortoestel. Geen verrassing dat dat moment ooit zou komen maar niet iets waar ik naar uitkijk. De arts zelf is trouwens heel fijn en meedenkend O+. Beste die ik in 30 jaar heb gehad denk ik.
Succes daarmee, overigens is de vragenlijst die je moet invullen om te beoordelen welke categorie hoortoestel je nodig hebt een van de meest absurde zaken in de hedendaagse zorg, dat vindt ook iedereen die ermee te maken heeft.

Bagatelliseer vooral niets bij het invullen van die lijst, daarmee doe je jezelf tekort.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212003527
Ik vergeet wel even te melden (niet geheel onbelangrijk) dat je dat wel via een App moet doen. Bijvoorbeeld via je whatsapp of via een VOIP oplossing.
Sorry.

Ik doe dat meestal via Whatsapp maar gemeentes en andere bedrijven hebben meestal een wifi bellen oplossing.
pi_212003544
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:05 schreef Leandra het volgende:

[..]
Succes daarmee, overigens is de vragenlijst die je moet invullen om te beoordelen welke categorie hoortoestel je nodig hebt een van de meest absurde zaken in de hedendaagse zorg, dat vindt ook iedereen die ermee te maken heeft.

Bagatelliseer vooral niets bij het invullen van die lijst, daarmee doe je jezelf tekort.
Dank je! Dat wordt nog heel lastig dan. Want mijn gehoor is al zeker 15-20 jaar stabiel 'slecht' (ik heb al eerder een aanbod voor een hoortoestel gehad, maar toen afgeslagen omdat ik de meerwaarde niet zag). Voor mij is dit normaal en leefbaar. Maar nu dus met vlagen zo'n 30 decibel extra verlies en dat is wel fors. Voor die momenten zie ik de meerwaarde wel.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212003548
Ik ben zelf opgegroeid met een hond en ik vond dat fantastisch. Uiteraard.
Ik heb altijd gezegd dat ik ooit een hond zou willen. Maar eerst werd m dat niet met allebei 40 uur werken, dat zou ik dat beestje niet aan willen doen. Toen kwamen er kinderen en waren die nog te jong.
Nu er zoveel thuis gewerkt wordt zou het al beter kunnen. Maar ik zie er ook tegenop. Als ik nu bij iemand kom die een hond heeft vind ik het zo stinken. En we hebben het al druk want tropenjaren. En de hond van mijn schoonouders heeft me ook doen inzien dat het ook tegen kan vallen. Ik ben echt een hondenmens, maar wat is dat een vervelend beest. Springt altijd tegen iedereen (herder dus auw), ze hebben m niet onder controle en ik vertrouw dat beest voor geen haar met de kinderen (ook al zit er geen agressie in). Ik heb zelfs al eens zitten tellen hou oud die is en hoe lang een herder gemiddeld leeft :@
Maar ik gun mijn kinderen ook wel een zelfde soort kindertijd. Ik twijfel nog even door, jongste moet nog iets ouder zijn.

Gerbils hebben we een tijdje gehad, die zijn leuk O+
pi_212003591
Bij ons komt er sowieso geen huisdier bij voor de verbouwing, dan ligt de hele achterkant open en zijn wijzelf hopelijk ook niet thuis. Dat lijkt me helemaal gedoe. Als de kat dan nog leeft, weet ik ook even niet waar we die laten eigenlijk......Hopelijk vinden we een tijdelijk huis waar hij makkelijk bij kan.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 13:30:11 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212003863
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:08 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Dank je! Dat wordt nog heel lastig dan. Want mijn gehoor is al zeker 15-20 jaar stabiel 'slecht' (ik heb al eerder een aanbod voor een hoortoestel gehad, maar toen afgeslagen omdat ik de meerwaarde niet zag). Voor mij is dit normaal en leefbaar. Maar nu dus met vlagen zo'n 30 decibel extra verlies en dat is wel fors. Voor die momenten zie ik de meerwaarde wel.
Je zou eigenlijk eerst een toestel op proef moeten hebben en die situatie dan vergelijken met de situatie zonder toestel.
Je audicien zal prima kunnen beoordelen welke categorie je nodig hebt, het is dan alleen zaak de vragenlijst zo in te vullen dat je ook krijgt wat je nodig hebt, en vergelijken tussen met toestel en zonder toestel is daarvoor de handigste manier.

Dan weet je immers echt wat je mist.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212004002
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:30 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je zou eigenlijk eerst een toestel op proef moeten hebben en die situatie dan vergelijken met de situatie zonder toestel.
Je audicien zal prima kunnen beoordelen welke categorie je nodig hebt, het is dan alleen zaak de vragenlijst zo in te vullen dat je ook krijgt wat je nodig hebt, en vergelijken tussen met toestel en zonder toestel is daarvoor de handigste manier.

Dan weet je immers echt wat je mist.
Dat klinkt wel logisch inderdaad. Ik had geen idee dat er zoveel verschillende categorieën waren joh! :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212004248
quote:

[..]
Deels wel een goed idee :Y
pi_212004272
quote:

[..]
Deels wel een goed idee :Y
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:07 schreef exode het volgende:
Ik vergeet wel even te melden (niet geheel onbelangrijk) dat je dat wel via een App moet doen. Bijvoorbeeld via je whatsapp of via een VOIP oplossing.
Sorry.

Ik doe dat meestal via Whatsapp maar gemeentes en andere bedrijven hebben meestal een wifi bellen oplossing.
Echt? :o
pi_212004944
quote:
Mijn schoonouders hebben ooit een zwerfhondje meegenomen van vakantie die eenmaal thuis zwanger bleek te zijn.
Die puppy’s waren wel echt niet te doen zo schattig O+

Groot huis, tegelvloer en een afgebakende speelruimte.
pi_212005745
Voor de opsom: wij hebben een kat. We hadden er twee, eentje ging dood vorig jaar.

Hele andere vraag: T. (bijna 7), wil Roblox spelen. Ik ben niet anti-gamen, hij speelt regelmatig op de switch, maar ik vind Roblox wel wat lastiger. Hij speelde het vanmiddag bij een vriendinnetje van school en snapt ook niet zo goed waarom man en ik twijfelen. Spelen jullie kinderen Roblox? Waarom wel/niet?
  vrijdag 12 januari 2024 @ 17:12:05 #77
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212005811
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 17:00 schreef Gogo83 het volgende:
Voor de opsom: wij hebben een kat. We hadden er twee, eentje ging dood vorig jaar.

Hele andere vraag: T. (bijna 7), wil Roblox spelen. Ik ben niet anti-gamen, hij speelt regelmatig op de switch, maar ik vind Roblox wel wat lastiger. Hij speelde het vanmiddag bij een vriendinnetje van school en snapt ook niet zo goed waarom man en ik twijfelen. Spelen jullie kinderen Roblox? Waarom wel/niet?
Hier ook niet anti-gamen, maar we houden Roblox ook een beetje buiten de deur hier. Scheelt dat hij geen echte interesse heeft. Eventjes had hij dat, maar dat was zo weer weg.

Er wordt hier in huis Minecraft en FC24 (voorheen Fifa) gespeeld. Maar voorlopig is hij een begroting aan het maken. We hebben een kinderbankrekening voor 'm afgesloten en hij is er zo vol van :D
pi_212005832
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 17:00 schreef Gogo83 het volgende:

Binnen Roblox zijn er weer heel veel verschillende spelletjes. Sommige zijn heel leuk voor kinderen, andere zijn totaal niet geschikt. Via de parental controls kun je best veel afschermen, ook wat betreft de mogelijkheid tot chatten en in-game aankopen.

Maar ik vind al die mogelijke aankopen dus het lastigste en stomste van Roblox. Constant gezeur omdat ze een nieuwe skin of een nieuw diertje willen kopen. Als je daaraan gaat toegeven, tikken al die micro-transacties alles bij elkaar al snel aan.
pi_212005886
Het is bij ons wel heel duidelijk hoe wij denken over in-game aankopen :R. Er wordt nooit om gevraagd. De oudste heeft wel eens een paar Roblox spelletjes gedaan, maar de lol was er al snel weer af. Maar goed, hij was toen al 10/11, dat vind ik ook anders dan bijna 7. Hij speelt momenteel liever Zelda of iets van Mario op de switch.

De jongste van bijna 9 taalt sowieso niet naar gamen. Hij kijkt graag mee met de oudste (en lost tussen neus en lippen door alle puzzels uit Zelda voor hem op _O- ), maar zelf spelen heeft hij geen behoefte aan.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212005927
Hier wordt redelijk wat Roblox gespeeld. Nu hebben we ook geen spelcomputers dus ze hebben alleen een tablet waarop ze kunnen gamen.

Hier worden wel in-game aankopen gedaan. Ze vragen bijvoorbeeld robux voor hun verjaardag en soms kopen ze van hun zakgeld zo'n kaart. Ik vind dat niet erger dan zakgeld aan snoep, pokemonkaarten of ander onzinspeelgoed besteden eerlijk gezegd. Wel kiezen we er - in samenspraak met de kinderen- voor om geen rekeningen aan het spel te koppelen zodat je niet te makkelijk geld kunt uitgeven.
pi_212005934
quote vs edit
  vrijdag 12 januari 2024 @ 17:30:35 #82
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212005935
Mijn kinderen speelden beiden roblox. In-app aankopen doen we hier niet aan.
pi_212005960
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 17:29 schreef Kyara het volgende:
Hier wordt redelijk wat Roblox gespeeld. Nu hebben we ook geen spelcomputers dus ze hebben alleen een tablet waarop ze kunnen gamen.

Hier worden wel in-game aankopen gedaan. Ze vragen bijvoorbeeld robux voor hun verjaardag en soms kopen ze van hun zakgeld zo'n kaart. Ik vind dat niet erger dan zakgeld aan snoep, pokemonkaarten of ander onzinspeelgoed besteden eerlijk gezegd. Wel kiezen we er - in samenspraak met de kinderen- voor om geen rekeningen aan het spel te koppelen zodat je niet te makkelijk geld kunt uitgeven.
Het scheelt bij ons wel dat ze zelf ook helemaal het nut niet zien van een spelletje doen in een geel pakje of rood pakje. Het gaat toch om het spelletje? (<- hun woorden) Van mij mogen ze hun zakgeld uitgeven aan wat ze willen, maar ik ga het in ieder geval niet financieren (zomaar tussendoor zeg maar, als verjaardagscadeau vind ik dan weer anders :+).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212005973
Mijn jongens gamen wel. Zo nu en dan Roblox maar ze hebben meer interesse in Minecraft, fortnite, soms Mario en op de PlayStation fifa diverse jaren en soms gta
pi_212005982
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 17:33 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Het scheelt bij ons wel dat ze zelf ook helemaal het nut niet zien van een spelletje doen in een geel pakje of rood pakje. Het gaat toch om het spelletje? (<- hun woorden) Van mij mogen ze hun zakgeld uitgeven aan wat ze willen, maar ik ga het in ieder geval niet financieren (zomaar tussendoor zeg maar, als verjaardagscadeau vind ik dan weer anders :+).
Ze hebben laatst hier zelf een game card gekocht voor Roblox en Fortnite ben er geen voorstander van maar eigen geld en ze sparen over het algemeen heel erg goed dus oke
  vrijdag 12 januari 2024 @ 17:39:49 #86
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212006001
Hier mogen de kinderen van mij alles spelen minus roblox, we hebben een ps5, een switch, en meerdere emulators en ieder kind heeft een eigen switch lite waar ze geen schermtijd op hebben met andere woorden we zijn heel oke met gamen en content verorberen.

Waar ik nee tegen zeg is roblox, het komt er echt echt niet in.
Omdat het slecht/ ongecontroleerde content is van merken of mensen die er echt alles in kunnen stoppen.
Het bevat echt hele nare dingen, en dat is prima als een kind klein is en bepaalde teksten niet kan lezen en een beetje heen en weer klikt maar zodra leesvaardigheid een ding is wil ik het niet in mijn huis hebben.
Nog los van de uitbuiting waar het bedrijf zich schuldig aan maakt.

Wat betreft andere games ben ik down voor ingame aankopen zoals minecraft of fortnite.
pi_212006035
Mijn vriend werkt in de IT en gamet ook wel eens. Hij heeft een hele duidelijke mening over Roblox en dat komt er hier dus echt niet in. Ik heb er weinig van onthouden behalve dat er niet genoeg controle is over wat kinderen zien. En dat kinderen zelf spelletjes kunnen maken ofzo, maar dat anderen daar dan geld aan verdienen. Geloof ik.
Hier wordt Minecraft gedaan, dat werd wel goedgekeurd.
pi_212006052
De kinderen hebben beiden Roblox gespeeld. En de jongste sinds kort weer iets frequenter dan een tijdje terug (en de oudste af en toe nog eens).

Ik heb met Roblox niet zo’n moeite. In app aankopen worden zelden gedaan, maar dan wel met een voor de verjaardag gekregen kaart met Apple Pay tegoed. En in overleg. Ze kunnen op hun telefoon sowieso niks kopen zonder toestemming te moeten vragen. En we bespreken dan even wat ze willen kopen. Als het een skin is leg ik ook wel duidelijk uit dat dat alleen maar uiterlijk is en dat dat best zonde kan zijn van het geld. Ooit wil ze het dan niet meer en ooit toch wel. Prima, als er maar over na gedacht is.

Ik heb er overigens ook een hele tijd anders in gestaan, maar ik weet dat als ze hun verjaardagsgeld anders besteden dat het dan frutsels uit de action oid worden of iets waar niet meer naar om gekeken wordt. Dat vind ik misschien wel meer zonde of onnodig want hierbij weet ik dat er wel lol aan wordt beleefd. Maar dat is ook voor elk kind anders natuurlijk.

Verder zijn het geen grote bedragen tegelijkertijd waarvan robux gekocht worden. Ook al zijn voordeelbundels goedkoper. Ik wil niet hebben dat er een hele voorraad robux staat die ze ongelimiteerd kan inzetten.

Ik had overigens wel wat meer problemen met Fortnite. Maar nu de oudste 12 is en veel vrienden het ook spelen heb ik me er wat overheen gezet. Maar wel met een tijdslimiet (waar hij wat minder blij mee is ;) )
pi_212006110
Het grootste risico, vind ik, aan Roblox is de in-game chat. Zeker bij jongere kinderen een aandachtspunt.
Maar mijn kinderen hebben super veel lol in roblox, met hun vrienden die ver weg wonen. In game aankopen = zelf betalen. En iPad is dicht getimmerd dus kan alleen met toestemming van mij.
Met een meidenkwartet
pi_212006116
Ik heb wel bij gta en Fortnite enzo de regel als ik merk dat je gedrag negatief verandert door de spellen dan is het klaar.

Grootste grap was nog dat de juf op school helemaal geschokt was dat ze Fortnite spelen. Dus keek haar aan van ja dus.... Heb haar ook even uit de droom geholpen want echt veel jongens uit de klas spelen het.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 17:54:22 #91
37150 livelink
pi_212006117
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 11:59 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Leuke inbraak wel :D
Ezels knuffelen O+ Zeist is te doen ware het niet dat ik een schijtbak ben in de auto :@ Ik rij dus nooit waar ik nog nooit geweest ben. En man is er niet.
Als zoiets nou vlakbij zou zitten, was ik daar zó vrijwilligerswerk gaan doen. Want ezels, echt O+
Ik wou zeggen dat je met het ov naar Zeist kon, maar zag toen pas waar de ezelsociëteit is.. Helaas is dat een echt rottige plek om met het ov te komen.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 18:01:41 #92
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212006192
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 17:45 schreef Hupje het volgende:
Mijn vriend werkt in de IT en gamet ook wel eens. Hij heeft een hele duidelijke mening over Roblox en dat komt er hier dus echt niet in. Ik heb er weinig van onthouden behalve dat er niet genoeg controle is over wat kinderen zien. En dat kinderen zelf spelletjes kunnen maken ofzo, maar dat anderen daar dan geld aan verdienen. Geloof ik.
Hier wordt Minecraft gedaan, dat werd wel goedgekeurd.
Dat klopt, kinderen kunnen dingen maken en de enige die er echt geld van zal zien is roblox.
En inderdaad de content kan iedereen maken en daar kunnen hele rare gedachtes van makers in te zien zijn.
pi_212006343
quote:

Wat een top-idee! Ik denk dat wij onze zaterdagachtiviteit hebben gevonden, morgen naar Zeist! O+
pi_212007158
Voor de wat jongere switch gamers: hier valt ‘go vacation’ heel erg in de smaak. Kunnen ze samen spelen, zitten heeeeel veel minigames in die allemaal gericht zijn op vakantie-activiteiten (dus wintersport, watersport enz.)
Heel onschuldig en dat kunnen ze beter spelen dan Minecraft samen, want dan is er constant ruzie over wie wat bouwt/sloopt :')

Verder ook fc24 en Mario-varianten.
Roblox hebben ze nog nooit echt om gevraagd, maar van wat ik nu dus lees komt dat er dan niet in.
pi_212007681
B is bijna 10 en heeft sinds de zomer Roblox op zijn tablet. Met strikte regels:
Niet je echte naam gebruiken, niet chatten, geen in game aankopen en alleen door ons goedgekeurde spelletjes spelen.

Hij wilde het al veel eerder want zijn hele klas heeft het, maar dat mocht niet van ons.

Verder geen TikTok, geen GTA, geen Fortnite.

We hebben een Switch waarop we vaak samen gamen, al worden wij echt volledig ingemaakt met Mario Kart door B.

En voor iedereen: https://online-masters.nl/. Echt leuk!
pi_212007984
T speelt nu nog heel soms Fortnite of Roblox. Jaar geleden wel meer en toen kocht ze wel een V Bucks.

A speelt minecraft. De hele familie speelt Disney Dreamlight Valley op de Switch.

TikTok is van hun telefoons af.

Pff ik zou toch wel eens willen dat de antibiotica aanslaat. Ik word echt gek van dat gehoest. 20 tot 25x per nacht wakker worden vanwege het hoesten is echt niet leuk meer. Heb echt van alles geprobeerd. Codeïne werkt niet, Vicks onder mijn voeten doet niks, Noscapine en Noscapect doen niks..
Ik was vandaag bij de huisarts voor iets anders
SPOILER
en die vertelde dat er een vervelend virus in de lucht hangt waardoor heel veel mensen zo verschrikkelijk aan het hoesten zijn. Ze had overleg met een longarts en die weten ook niet zo goed wat ze moeten doen. Sommige patiënten moeten een 2e week aan de antibiotica.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_212008064
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 17:53 schreef Cathmar het volgende:
Het grootste risico, vind ik, aan Roblox is de in-game chat. Zeker bij jongere kinderen een aandachtspunt.
Maar mijn kinderen hebben super veel lol in roblox, met hun vrienden die ver weg wonen. In game aankopen = zelf betalen. En iPad is dicht getimmerd dus kan alleen met toestemming van mij.
Ik ken Roblox niet. Is dat een ander gevaar dan bij andere spellen? De mijne is zeer verheugd dat hij nu bij online schaken ook kan chatten (dat mag in Fortnite niet hier), dat vind ik al een tikje ongemakkelijk.
pi_212008109
Roblox komt er hier niet meer in, nu gedoe om het account te deleten. Drama.
*poef* nu is het weg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')