abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 februari 2024 @ 14:52:19 #151
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212511258
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 14:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het kan wellicht terecht gesteld worden dat de gevestigde partijen in Duitsland niet goed hun werk doen.

Alleen ontwijkt het volledig de verantwoordelijkheid van die kiezer zelf. Een gevestigde partij afstraffen is een handeling. Als alternatief een kwaadaardige partij steunen is toch echt een tweede handeling. En dat is waar men een keuze maakt die niet steeds maar met de mantel der liefde bedekt hoeft te worden.

Dus hoe de Duitse regering het doet daar mag discussie over zijn. Maar over hoe die ontevreden kiezer daar mee om gaat daar mag dat ook wel eens wat meer over komen.
Ik ben je gezuig wel een beetje zat nu.
Ik heb het over de voedingsbodem van protestpartijen, dat betekend niet op geen enkele manier dat ik zeg dat stemmen op de AfD op wat voor een manier dan ook legitiem is.

"Het zit verwerkt in" dat is gewoon een frame van jouw kant.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2024 19:22:00 ]
pi_212511334
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 14:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik ben je gezuig wel een beetje zat nu.
Anders ik wel. Wat moet je nou met zo'n post als deze?

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik heb niet alle kennis in pacht. Maar men zou gewoon eens kunnen beginnen door op te houden met de frame dat deze mensen geen andere keuze hebben dan op een kwaadaardige partij te stemmen. Nu wordt het idee verspreid dat het harstikke normaal is om dat te doen wanneer je niet tevreden bent over gevestigde partijen.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 15:11:10 #153
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212511503
Het is neem ik aan de bedoeling van de kiezer om iets te doen aan de problemen, niet om wild om zich heen te slaan en uiteindelijk van de regen in de drup te belanden?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 20 februari 2024 @ 15:24:39 #154
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212511675
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 13:05 schreef J.B. het volgende:

[..]
Dat frame maak ik helemaal niet, ik stelde slechts dat (helaas) veel mensen daardoor bij de AfD uitkomen. De enige andere politieke partij die momenteel boven de 5% gepeild wordt is BSW (Bündnis Sahra Wagenknecht), en daar wordt je ook bepaald niet vrolijk van. Volgens diezelfde peilingen zou FDP overigens uit de Bundestag verdwijnen, dus dan hou je alleen nog de CDU/CSU, SPD en Grüne over als 'normale' partijen.
Of de CSU in de Bundestag komt is nog maar de vraag, omdat ze in de hele Republiek niet boven de 5% komen.
pi_212512858
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 15:11 schreef Perrin het volgende:
Het is neem ik aan de bedoeling van de kiezer om iets te doen aan de problemen, niet om wild om zich heen te slaan en uiteindelijk van de regen in de drup te belanden?
Het is neem ik aan de bedoeling dat de problemen/zorgen van "de kiezer" (ja, ook van diegenen die niet op 'jou' hebben gestemd) serieus worden genomen.
Blijkbaar voelt de AfD-kiezer zich niet serieus genomen.
Ik zie het zelf in dit topic. Door jou en Hexagon bijv.
Alleen maar loze woorden, Dat de AfD-kiezer zich moet gedragen en heropgevoed moet worden :O
  dinsdag 20 februari 2024 @ 17:13:38 #156
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212512935
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 15:53 schreef Perrin het volgende:

[..]
Waarom is het mijn taak te zorgen dat extreem rechts of populisten geen voedingsbodem hebben? Ik kan die lui alleen maar uitleggen dat ze de ellende voor ons allemaal groter maken met hun onvolwassen en onverantwoorde politieke keuzes.

En dat ze zichzelf moeten informeren en zelf moeten meehelpen deze maatschappij beter te maken ipv mekkeren dat de overheid dat niet voor je doet om vervolgens op elke dodo te stemmen die ze een sprookjesverhaal vertelt.
Tja, zo bestrijd jij dus liever symptomen dan oorzaken.
pi_212513678
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 17:05 schreef DavidTwente het volgende:

[..]
Het is neem ik aan de bedoeling dat de problemen/zorgen van "de kiezer" (ja, ook van diegenen die niet op 'jou' hebben gestemd) serieus worden genomen.
Blijkbaar voelt de AfD-kiezer zich niet serieus genomen.
Ik zie het zelf in dit topic. Door jou en Hexagon bijv.
Alleen maar loze woorden, Dat de AfD-kiezer zich moet gedragen en heropgevoed moet worden :O
Nu loop je gewoon te fantaseren en een slachtoffer rol op te zoeken, dat is nergens gezegd. Wat er constant gevraagd word is waarom het logisch is dat ontevreden kiezers voor extreem-rechts kiezen alsof er geen alternatieven zijn wat niet zo is.

Persoonlijk vind ik het totaal niet logisch om mijn ontevredenheid te uitten door op een partij als de AfD te stemmen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2024 18:02:13 ]
pi_212513872
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 17:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Persoonlijk vind ik het totaal niet logisch om mijn ontevredenheid te uitten door op een partij als de AfD te stemmen.
Kijk, nou komen we ergens: "persoonlijk (...)".
Tja, dat vinden al die AfD-kiezers ook: persoonlijke over- en afwegingen om wél op AfD te stemmen.
pi_212515083
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 17:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
alsof er geen alternatieven zijn wat niet zo is.
Welke reële alternatieven zijn er volgens jou dan om geen AfD te hoeven stemmen?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2024 23:50:33 ]
pi_212519029
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 19:45 schreef DavidTwente het volgende:

[..]
Welke reële alternatieven zijn er volgens jou dan om geen AfD te hoeven stemmen?
Dat is toch een persoonlijke keuze van die kiezers volgens jouw eerdere post? Wat valt daar dan nog over te discussieeren?
pi_212519268
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 23:51 schreef Tijger_m het volgende:
Wat valt daar dan nog over te discussieeren?
Kortom, hoewel je zegt : "alsof er geen alternatieven zijn, wat niet zo is" heb je daar dus geen argumenten bij.
Zwak.
pi_212519288
quote:
16s.gif Op woensdag 21 februari 2024 00:27 schreef DavidTwente het volgende:

[..]
Kortom, hoewel je zegt : "alsof er geen alternatieven zijn, wat niet zo is" heb je daar dus geen argumenten bij.
Zwak.
Nee, ik zeg dat jouw post de discussie op slot gooit. Prima verder.
pi_212519295
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 00:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, ik zeg dat jouw post de discussie op slot gooit. Prima verder.
Vroeger zeiden we dan 'UPG' :D
pi_212520037
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 18:11 schreef DavidTwente het volgende:

[..]
Kijk, nou komen we ergens: "persoonlijk (...)".
Tja, dat vinden al die AfD-kiezers ook: persoonlijke over- en afwegingen om wél op AfD te stemmen.
Wat voor normale overwegingen kunnen je er toe brengen op een partij te stemmen die alleen maar kan slopen en niks aan welk probleem dan ook zal doen te stemmen?

En ja, de Duitsers weten heel goed dat AfD niet meer is dan dat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212523470
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 08:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat voor normale overwegingen kunnen je er toe brengen op een partij te stemmen die alleen maar kan slopen en niks aan welk probleem dan ook zal doen te stemmen?

En ja, de Duitsers weten heel goed dat AfD niet meer is dan dat.
Deze vraag is al gesteld en beantwoord. Kijk even een paar posts terug.
Dan stel ik maar de vraag aan jou die Tijger_M niet wil/kan beantwoorden:
Welke reële alternatieven zijn er volgens jou om geen AfD te hoeven stemmen?
pi_212523535
quote:
7s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:35 schreef DavidTwente het volgende:

[..]
Deze vraag is al gesteld en beantwoord. Kijk even een paar posts terug.
Dan stel ik maar de vraag aan jou die Tijger_M niet wil/kan beantwoorden:
Welke reële alternatieven zijn er volgens jou om geen AfD te hoeven stemmen?
Ik zie geen enkel antwoord op mijn vraag.

Als antwoord op jouw vraag: volgens mij doen er veel meer partijen mee en zijn praktisch alle partijen logischer als je problemen opgelost wil hebben. Ja, ook de huidige regeringspartijen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212523704
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zie geen enkel antwoord op mijn vraag.
Hier:
DavidTwente in POL / Duitse politiek #4
J.B. in POL / Duitse politiek #4
pi_212523810
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
en zijn praktisch alle partijen logischer als je problemen opgelost wil hebben. Ja, ook de huidige regeringspartijen.
Wat maakt alle andere partijen logischer dan de AfD?
pi_212524276
quote:
Dat is geen antwoord op mijn vraag, nog niet eens het begin daarvan.
pi_212524284
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:58 schreef DavidTwente het volgende:

[..]
Omdat alle andere partijen de problemen willen oplossen, ook al lukt ze dat momenteel niet goed. AfD wil het niet.
  woensdag 21 februari 2024 @ 15:25:15 #171
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212525065
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:58 schreef DavidTwente het volgende:

[..]
Aangezien die geen kwaadaardige inborst hebben en geen Poetin beleid willen.

Er is geen enkel excuus voor te bedenken omdat te steunen. Het is niet dat er geen andere keuze is.
pi_212525637
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag, nog niet eens het begin daarvan.
Dan kan ik je verder niet helpen met het antwoord op jouw vraag.
pi_212525690
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omdat alle andere partijen de problemen willen oplossen, ook al lukt ze dat momenteel niet goed. AfD wil het niet.
"Ook al lukt ze dat momenteel niet goed."
Waarom lukt dat niet?

"AfD wil het niet."
Het lijkt mij dat AfD het op haar manier wel wil. Hoe kom je erbij dat ze het niet wil?
pi_212525745
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 15:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het is niet dat er geen andere keuze is.
Je zegt iedere keer hetzelfde en toch wordt er op AfD gestemd.
Waarom doen ze dat dan?
pi_212525831
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 16:17 schreef DavidTwente het volgende:

[..]

"AfD wil het niet."
Het lijkt mij dat AfD het op haar manier wel wil. Hoe kom je erbij dat ze het niet wil?
Omdat ze dat zelf zeggen, ze geven namelijk nergens een oplossing voor. Net als de PVV hier, die hebben ook geen zin om de problemen op te lossen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')