abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 februari 2024 @ 09:39:08 #101
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212493376
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 09:03 schreef J.B. het volgende:

[..]
Het probleem in Duitsland is nou net dat stemmen voor de gevestigde partijen ook nergens toe leidt. Met name dankzij CDU/CSU, maar ook de SPD, FDP en in mindere mate de Groenen (die zaten na Schröder niet meer in een coalitie), is Duitsland ergens tussen 2000-2005 stil blijven staan. Door de kiesdrempel zijn de alternatieven in Duitsland aanzienlijk beperkter dan in Nederland, waardoor kiezers (helaas) al snel bij de AfD uitkomen.
Klopt helemaal, niet dat de AfD een oplossing is, maar het is een symptoom dan de frustratie en machteloosheid die mensen voelen. De huidige regering laat zien dat ze volledig incompetent zijn en niet alleen dat ze maatschappelijke problemen niet aanpakken, maar ze eenvoudigweg ontkennen dat deze er zijn. Men speelt liever Semantische spelletjes. Ook de Burocratie wordt alleen maar wurgender.
Waar de Union bekend stond voor shady deal en nepotisme laten de Grunen zien dat ze dat spel ook uitstekend beheersen.
  maandag 19 februari 2024 @ 09:50:23 #102
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212493524
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 09:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Evenals wanneer een hoop politici en opiniemakers niet voortdurend doen of die mensen heel zielig en hulpeloos zijn en niets anders kunnen doen.
Ook in Brussel is men nogal ontevreden over de Duitse regering
  maandag 19 februari 2024 @ 09:51:52 #103
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212493541
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 09:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
niet dat de AfD een oplossing is,
Precies dat, dus hoeven er ook niet voortdurend excuses gezocht te worden om het maar steeds met de mantel der liefde te bedekken.
  maandag 19 februari 2024 @ 09:52:09 #104
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212493547
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 09:16 schreef Perrin het volgende:

[..]
Exact. Er zijn legio partijen die wel met realistische en constructieve voorstellen willen en kunnen komen.
Dus je geeft nu toe dat er realistische en constructieve oplossingen moeten komen, de stilstand doorbroken en er ander beleid moet komen.
  maandag 19 februari 2024 @ 09:54:08 #105
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212493578
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 09:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Precies dat, dus hoeven er ook niet voortdurend excuses gezocht te worden om het maar steeds met de mantel der liefde te bedekken.
En wie zegt dat dan? Je bent volgens mij gewoon weer aan het framen. Zoals je mij telkens weer probeert te framen dat ik in de bres spring van extreem rechts, om vooral niet in te gaan op de punten die ik maak.
  maandag 19 februari 2024 @ 10:03:41 #106
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212493692
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 09:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En wie zegt dat dan? Je bent volgens mij gewoon weer aan het framen. Zoals je mij telkens weer probeert te framen dat ik in de bres spring van extreem rechts, om vooral niet in te gaan op de punten die ik maak.
Nou er is een duidelijk verschil tussen

-Gevestigde partijen uitkotsen omdat ze hun werk niet goed doen

-Een extreemrechtse partij steunen

Velen maken er een soort logica van dat uit het een per definitie het ander volgt. Terwijl dat niet zo hoeft te zijn. Zoals ik al zeg, de ontevreden burger kan ook op een niet gevestigde partij stemmen die niet extreemrechts is maar gewoon constructief iets wil doen. Dus als je dat toch willens en wetens achter extreemrechts aan loopt doe je iets totaal verkeerds.

Maar dat laatste mag blijkbaar niet gezegd in de nieuwe politieke correctheid. Het moet allemaal met de mantel der liefde bedenkt worden want die burger is zo zielig en kan er niks aan doen. Dat betuttelende gedoe, alsof het normaal is, dat moet eens een halt toe worden geroepen.
  maandag 19 februari 2024 @ 10:05:24 #107
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212493705
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 09:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dus je geeft nu toe dat er realistische en constructieve oplossingen moeten komen, de stilstand doorbroken en er ander beleid moet komen.
Nee, dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg alleen dat als je vindt dat dat zo is, het niet bepaald helpt om op populistische partijen te stemmen. Tenzij je graag meer ellende en achteruitgang wil.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 19 februari 2024 @ 10:09:20 #108
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212493751
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 10:05 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nee, dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg alleen dat als je vindt dat dat zo is, het niet bepaald helpt om op populistische partijen te stemmen. Tenzij je graag meer ellende en achteruitgang wil.
En, wat denk jij dan te doen om te zorgen dat Extreem Rechts geen voedingsbodem heeft, waar ik over schrijf? Ergens heb ik de indruk dat jij dat niet helemaal snapt.
  maandag 19 februari 2024 @ 10:20:40 #109
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212493854
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 10:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou er is een duidelijk verschil tussen

-Gevestigde partijen uitkotsen omdat ze hun werk niet goed doen

-Een extreemrechtse partij steunen
Goh, echt? En je dacht dat ik dat niet wist? Hoe kom je daar bij?
En nogmaals, je hebt mijn vraag niet beantwoord
quote:
Velen maken er een soort logica van dat uit het een per definitie het ander volgt. Terwijl dat niet zo hoeft te zijn. Zoals ik al zeg, de ontevreden burger kan ook op een niet gevestigde partij stemmen die niet extreemrechts is maar gewoon constructief iets wil doen. Dus als je dat toch willens en wetens achter extreemrechts aan loopt doe je iets totaal verkeerds.
Goh, echt? En je dacht dat ik dat niet wist? Hoe kom je daar bij?
quote:
Maar dat laatste mag blijkbaar niet gezegd in de nieuwe politieke correctheid. Het moet allemaal met de mantel der liefde bedenkt worden want die burger is zo zielig en kan er niks aan doen. Dat betuttelende gedoe, alsof het normaal is, dat moet eens een halt toe worden geroepen.
Je mag dat van mij allemaal zeggen, ik heb je nergens gezegd dat je dit niet mag, maar waar heeft dat te maken met wat ik schrijf, en waar jij niet op ingaat?
Ik heb veel meer de indruk dat jij vind dat je niets mag zeggen over waarom mensen naar de AfD over gaan, waar de onvrede vandaan komt (en wat daar aan te doen is) want dan maak jij mij weer uit voor een goedprater van en in de bres springer van extreem rechts. Dit doe je keer op keer en als ik daar wat van zeg geef je niet thuis.
Lekker stropoppen om inhoudelijk de discussie te vermijden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Jan_Onderwater op 19-02-2024 13:53:11 ]
  maandag 19 februari 2024 @ 10:29:23 #110
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212493922
[quote]0s.gif Op maandag 19 februari 2024 10:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 10:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En, wat denk jij dan te doen om te zorgen dat Extreem Rechts geen voedingsbodem heeft, waar ik over schrijf? Ergens heb ik de indruk dat jij dat niet helemaal snapt.
Om te beginnen dat men stopt te doen alsof dat een normale en logische actie zou zijn omdat gevestigde partijen het niet goed zouden doen.

quote:
Ik heb veel meer de indruk dat jij vind dat je niets mag zeggen over waarom mensen naar de AfD over gaan, waar de onvrede vandaan komt (en wat daar aan te doen is) want dan maak jij mij weer uit voor een goedprater van en in de bres springer van extreem rechts. Dit doe je keer op keer en als ik daar wat van zeg geef je niet thuis.
Lekker stropoppen om inhoudelijk de discussie te vermijden.
Nou dat waarom wordt uitgelegd als een logische reactie op slecht beleid van de regering. Wat dus helemaal niet zo logisch is. Maar velen proberen dat in stand te houden met een dergelijk verhaal.
  maandag 19 februari 2024 @ 10:32:24 #111
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212493960
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 10:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Om te beginnen dat men stopt te doen alsof dat een normale en logische actie zou zijn omdat gevestigde partijen het niet goed zouden doen.
[..]
Nou dat waarom wordt uitgelegd als een logische reactie op slecht beleid van de regering. Wat dus helemaal niet zo logisch is. Maar velen proberen dat in stand te houden met een dergelijk verhaal.
En nog steeds ga je niet in op wat ik schrijf, noch beantwoord je waarom je stro-popt.
Je blijft maar framen en suggereren, das toch echt geestelijke armoede aan jouw kant.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jan_Onderwater op 19-02-2024 13:54:19 ]
  maandag 19 februari 2024 @ 14:40:35 #112
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212497417
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 10:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En nog steeds ga je niet in op wat ik schrijf, noch beantwoord je waarom je stro-popt.
Je blijft maar framen en suggereren, das toch echt geestelijke armoede aan jouw kant.
Degene die jou in de bres springer noemt is Kareldestoute.

Maar verder is steeds de schijnwerper zetten op wat anderen niet goed doen, en daar alle verantwoordelijkheid liggen ook een onderdeel van het probleem. Het ontslaat die burger van iedere verantwoordelijkheid om zijn eigen handelen eens te bekijken. En nogal wat van die opiniemakers zijn daar mee bezig.

In principe is er gewoon geen enkele goede reden of noodzaak om extreemrechts te steunen. Helaas verspreiden een hoop mensen uit eigenbelang allerlei frames dat die mensen niet anders zouden kunnen. Daarmee wordt het gelegitimeerd als normaal gedrag. Wat het niet is en wat weer gewoon eens benoemd moet gaan worden.
pi_212497626
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 08:52 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Die logica hoor ik heel vaak, maar hoe werkt dat in jouw ogen? Iemand is een zwevende kiezer, die hoort constant dat AfD een hufterpartij is, ziet dat ze uitgescholden worden en er tegen ze wordt gedemonstreerd en denkt daardoor: o, dan ga ik daarop stemmen?

Ik probeer me dat in te denken, maar ik kan het totaal niet volgen.
Onvrede over eigen situatie, onvrede over heersende machthebbers/politiek, niet iedereen is gevoelig voor politieke correctheid (en dat worden er steeds meer), negatieve aandacht is ook aandacht, underdog, hoop op verandering met een nieuwe partij, charisma partijleider.
Kun je je het nu indenken?
pi_212497761
quote:
15s.gif Op maandag 19 februari 2024 14:58 schreef DavidTwente het volgende:

[..]
Onvrede over eigen situatie, onvrede over heersende machthebbers/politiek, niet iedereen is gevoelig voor politieke correctheid (en dat worden er steeds meer), negatieve aandacht is ook aandacht, underdog, hoop op verandering met een nieuwe partij, charisma partijleider.
Kun je je het nu indenken?
Gewoon losse flarden emotie bedoel je? En dan ook nog de mainstream die daartegen ageert...

Ja, dat volg ik wel, denk ik.

Thanks!
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  maandag 19 februari 2024 @ 15:21:35 #115
38496 Perrin
pi_212497947
quote:
15s.gif Op maandag 19 februari 2024 15:15 schreef DavidTwente het volgende:

[..]
Ja, dat is jouw simpele manier van redeneren. Spijtig.
Je kan de AfD wel verbieden, maar daarmee is de onvrede onder de bevolking niet weg.
Om Pim Fortuyn te citeren:
"Dan word ik maar afgemaakt, maar het probleem meneer, dát blijft!"
En het waanbeeld dat een egomane verlosser of een partij vol populisten daadwerkelijk iets gaat helpen, blijkbaar ook.
  maandag 19 februari 2024 @ 15:22:07 #116
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212497957
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 15:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:

De Overheid heeft zich zaken toegeëigend en ziet zich als eigenaar van planologie, pensioenstelsel, migratie en integratie, openbare orde, loonpolitiek, stabiliteit van de Euro, defensie, wet en regelgeving etc. etc.
De overheid faalt hierop, dan is het nu de burger haar verantwoordelijkheid?

Jazeker, aangezien de burger uiteindelijk verantwoordelijk is wie er aan het stuur van die overheid zitten. Dus wanneer de mensen die aan dat stuur zitten het niet goed doen, is die burger verantwoordelijk hen weg te stemmen en te vervangen met beter functionerende mensen.

Maar voor die verantwoordelijkheid wordt stelselmatig weggedoken. De burger is zielig en hulpeloos en het wordt zelfs vergoeilijkt om die niet goede bestuurders te vervangen door nog grotere mongolen. En waag het niet er wat van te zeggen want dan komt er een rechtse policor brigade langs om met het vingertje even te vertellen hoe schuldig iedereen zich moet voelen behalve die burger zelf.
  maandag 19 februari 2024 @ 15:29:13 #117
38496 Perrin
pi_212498059
De boze burger is ontevreden en geeft haar stem aan iedere politicus die luchtkastelen belooft.
pi_212498396
quote:
15s.gif Op maandag 19 februari 2024 15:15 schreef DavidTwente het volgende:

[..]
Ja, dat is jouw simpele manier van redeneren. Spijtig.
Wat voegt dit nou weer toe? Je noemt een reeks bronnen van emotie, ik bevestig dat gewoon en dan ga je dat een simpele manier van redeneren noemen. Waarom doe je dat?
quote:
Je kan de AfD wel verbieden, maar daarmee is de onvrede onder de bevolking niet weg.
Ik ben niet voor een verbod. Ik ben wel voor redelijkheid. En als er onvrede is onder de bevolking, dan is de democratie er om die onvrede op te lossen. Maar dat verplicht de bevolking ook om zich erin te verdiepen en bedenken wat ze willen en waarom. Anders wordt het helemaal niks met die democratie.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  maandag 19 februari 2024 @ 15:53:51 #119
38496 Perrin
pi_212498436
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 10:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Waarom is het mijn taak te zorgen dat extreem rechts of populisten geen voedingsbodem hebben? Ik kan die lui alleen maar uitleggen dat ze de ellende voor ons allemaal groter maken met hun onvolwassen en onverantwoorde politieke keuzes.

En dat ze zichzelf moeten informeren en zelf moeten meehelpen deze maatschappij beter te maken ipv mekkeren dat de overheid dat niet voor je doet om vervolgens op elke dodo te stemmen die ze een sprookjesverhaal vertelt.
pi_212498488
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 15:51 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Waarom doe je dat?
[..]
Maar dat verplicht de bevolking ook om zich erin te verdiepen en bedenken wat ze willen en waarom. Anders wordt het helemaal niks met die democratie.
Sorry, ik dacht dat je sarcastisch was.
De AfD-kiezer maakt gebruik van diezelfde democratie.
pi_212498566
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 15:57 schreef DavidTwente het volgende:
Geen probleem. Ik was alleen even verbaasd.
pi_212498648
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 15:21 schreef Perrin het volgende:

[..]
En het waanbeeld dat een egomane verlosser of een partij vol populisten daadwerkelijk iets gaat helpen, blijkbaar ook.
quote:
8s.gif Op maandag 19 februari 2024 15:29 schreef Perrin het volgende:
De boze burger is ontevreden en geeft haar stem aan iedere politicus die luchtkastelen belooft.
Tja, zo werkt democratische politiek.
Verbieden van partijen werkt niet. Kijk naar België: Vlaams Blok -> Vlaams Belang.
  maandag 19 februari 2024 @ 17:07:23 #123
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212499225
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 15:57 schreef DavidTwente het volgende:

[..]
De AfD-kiezer maakt gebruik van diezelfde democratie.
Ja door een stel kwaadaardige figuren aan macht te helpen. Dat hoeft niet steeds maar te worden goedgepraat. Daar mag die kiezer ook gewoon op worden aangesproken.
pi_212499531
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 17:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja door een stel kwaadaardige figuren aan macht te helpen. Dat hoeft niet steeds maar te worden goedgepraat. Daar mag die kiezer ook gewoon op worden aangesproken.
Ja ja, "er op worden aangesproken".
Nou, als dat op de toon gaat die jij hier gebruikt, dan kom men niet ver :{w
En voor de rest verandert er voor die ontevreden kiezer dan niets. Lekker dan.
pi_212499681
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 17:33 schreef DavidTwente het volgende:

[..]
Ja ja, "er op worden aangesproken".
Nou, als dat op de toon gaat die jij hier gebruikt, dan kom men niet ver :{w
En voor de rest verandert er voor die ontevreden kiezer dan niets. Lekker dan.
Anderzijds vind ik het feit dat er mensen ontevreden zijn ook niet per se zo relevant. Want is die ontevredenheid terecht? Kunnen ze die niet zelf oplossen? Of is het gewoon zeuren om het zeuren? En als die ontevredenheid terecht is, hoe is die dan op te lossen?

Het is allemaal nogal wat complexer dan vaak voorgesteld wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')