abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212420774
Is het heel stom idee om te bieden op een huis zodat je de biedingen achteraf kan zien?

Wij willen het huis niet, maar zijn wel op zoek naar een vergelijkbaar huis. Er zijn 20 bezichtigingen geweest, en vrij populaire buurt.

Dus ik denk dat als ik 20k onder de vraagprijs biedt ik wel safe moet zitten. Maar is wel een risico natuurlijk dat je het alsnog moet afslaan als we toch worden uitgekozen.
  woensdag 14 februari 2024 @ 10:31:22 #202
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_212420907
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 10:20 schreef LaDaDiDa het volgende:
Is het heel stom idee om te bieden op een huis zodat je de biedingen achteraf kan zien?

Wij willen het huis niet, maar zijn wel op zoek naar een vergelijkbaar huis. Er zijn 20 bezichtigingen geweest, en vrij populaire buurt.

Dus ik denk dat als ik 20k onder de vraagprijs biedt ik wel safe moet zitten. Maar is wel een risico natuurlijk dat je het alsnog moet afslaan als we toch worden uitgekozen.
Dus je wil een bieding doen op een huis dat je niét wil, omdat je op zoek bent naar een 'vergelijkbaar' huis, zodat je de biedingen kunt zien, zodat je bij dat vergelijkbare huis iets kunt bieden wat valt in de range van de biedingen op het huis dat je niet wil?

Geen 2 huizen zijn hetzelfde. 'Vergelijkbaar' is een breed begrip, en dat geef je zelf ook aan, want het huis waar je nu op wil gaan bieden is zoiets wat je wil, maar toch dermate niet dat je dát huis niét wil.

Ik vind het een beetje onzinnig, maar de laatste keer dat ik een huis kocht was 3 jaar geleden dus hoe het nu eventueel gaat...geen idee.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_212420972
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 10:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dus je wil een bieding doen op een huis dat je niét wil, omdat je op zoek bent naar een 'vergelijkbaar' huis, zodat je de biedingen kunt zien, zodat je bij dat vergelijkbare huis iets kunt bieden wat valt in de range van de biedingen op het huis dat je niet wil?

Geen 2 huizen zijn hetzelfde. 'Vergelijkbaar' is een breed begrip, en dat geef je zelf ook aan, want het huis waar je nu op wil gaan bieden is zoiets wat je wil, maar toch dermate niet dat je dát huis niét wil.

Ik vind het een beetje onzinnig, maar de laatste keer dat ik een huis kocht was 3 jaar geleden dus hoe het nu eventueel gaat...geen idee.
Snap dat dat onlogisch klinkt. Wilde het ook eerst toelichten, maar mijn vriend wil het huis niet omdat je in de tuin licht achtergrond geluid hoort van de autoweg. Een paar huizen verder hoor je dit niet.

Maar het is niet heel erg aanwezig, hij is erg gevoelig voor geluid. Ik zelf heb er bv totaal geen problemen mee. Dus gok niet dat het heel veel gaat uitmaken voor de prijs.

En als je biedt, kan je alle andere biedingen ook inzien. Dus geeft hopelijk een idee van de markt.
  woensdag 14 februari 2024 @ 10:46:13 #204
16180 CoolGuy
pi_212421097
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 10:38 schreef LaDaDiDa het volgende:

[..]
Snap dat dat onlogisch klinkt. Wilde het ook eerst toelichten, maar mijn vriend wil het huis niet omdat je in de tuin licht achtergrond geluid hoort van de autoweg. Een paar huizen verder hoor je dit niet.

Maar het is niet heel erg aanwezig, hij is erg gevoelig voor geluid. Ik zelf heb er bv totaal geen problemen mee. Dus gok niet dat het heel veel gaat uitmaken voor de prijs.

En als je biedt, kan je alle andere biedingen ook inzien. Dus geeft hopelijk een idee van de markt.
En wat nou als je in dat huis wat jullie wél willen luidruchtige buren hebt? :P
pi_212421638
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 10:38 schreef LaDaDiDa het volgende:

[..]

Je kan ook in het kadaster opzoeken voor welk bedrag het uiteindelijk gekocht is.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_212421656
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:21 schreef blomke het volgende:

[..]
Je kan ook in het kadaster opzoeken voor welk bedrag het uiteindelijk gekocht is.
Klopt! Maar het biedboek laat alle biedingen zien. Maar ja, als anderen dan net als ik "nep bieden" heeft het ook minder zin.
pi_212421663
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 10:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
En wat nou als je in dat huis wat jullie wél willen luidruchtige buren hebt? :P
Tsja. Ik vind het zelf ook een beetje overdreven. Maar ja, je moet er beiden achterstaan.
pi_212422197
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:22 schreef LaDaDiDa het volgende:

[..]
Klopt! Maar het biedboek laat alle biedingen zien. Maar ja, als anderen dan net als ik "nep bieden" heeft het ook minder zin.
Klinkt erg omslachtig. Wil je een aankoopmakelaar uitsparen soms?
pi_212422599
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 12:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Klinkt erg omslachtig. Wil je een aankoopmakelaar uitsparen soms?
Klopt... die wil mijn vriend ook niet, vindt het te duur..
  woensdag 14 februari 2024 @ 12:41:26 #210
16180 CoolGuy
pi_212422680
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 12:34 schreef LaDaDiDa het volgende:

[..]
Klopt... die wil mijn vriend ook niet, vindt het te duur..
Ja, lekker een grijpstuiver besparen op een gigantisch bedrag lijkt me niet de beste strategie. Maar, ik krijg zo zoetjes aan het idee dat jouw vriend behoorlijk wat noten op z'n zang heeft. Dat mag natuurlijk, maar hoe meer noten je op je zang hebt hoe moeilijker je het jezelf maakt doorgaans.
pi_212422825
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 12:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, lekker een grijpstuiver besparen op een gigantisch bedrag lijkt me niet de beste strategie. Maar, ik krijg zo zoetjes aan het idee dat jouw vriend behoorlijk wat noten op z'n zang heeft. Dat mag natuurlijk, maar hoe meer noten je op je zang hebt hoe moeilijker je het jezelf maakt doorgaans.
Ja, ik weet het :'). Hij wilde een ander huis niet omdat de tuin teveel bomen had. Ik wordt er zelf ook een beetje moe van, maar ja.

Ik ga inderdaad niet "nep bieden", maar zie het later wel in het kadaster.
  woensdag 14 februari 2024 @ 12:53:48 #212
16180 CoolGuy
pi_212422884
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 12:50 schreef LaDaDiDa het volgende:

[..]
Ja, ik weet het :'). Hij wilde een ander huis niet omdat de tuin teveel bomen had. Ik wordt er zelf ook een beetje moe van, maar ja.

Omdat de tuin 'te veel bomen' had? Wíl je vriend überhaupt wel een huis kopen? Want ik vind het een beetje klinken als excuses zoeken waarom een huis niet voldoet.
pi_212422926
quote:

[..]

Klinkt als spijkers op laag water zoeken.
  woensdag 14 februari 2024 @ 13:00:46 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212422990
quote:

[..]

Bomen zijn een prima filter tegen het geluid van een autoweg :+

Maar wie van jullie wil nou eigenlijk een huis kopen, want het klinkt niet alsof hij dat graag wil.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 14 februari 2024 @ 13:03:27 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212423034
Koop zelf een huis dat jij wilt kopen, als hij dan later groot is en weet wat hij wil kunnen jullie alsnog een huis kopen dat aan beider eisen voldoet.
Kennelijk is hij er nog niet aan toe om (samen) een huis te kopen.
Heb jij iig een dak boven je hoofd waar je thuis bent.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_212423216
Op zich vind ik het best slim bedacht om zo alle biedingen in te kunnen zien. :9
pi_212423279
quote:

Je hoeft als hoogste bieder het huis alsnog niet verplicht te kopen he.
pi_212424269
quote:
Ja, want de biedingen ga je pas zien na de koop.
pi_212424884
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 14:34 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Dat is toch geen probleem? Ze wil het toch niet kopen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_212424899
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 14:34 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Gaat ook om hoeveel anderen bieden. Beetje inzicht in de markt.
pi_212424907
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:03 schreef Leandra het volgende:
Koop zelf een huis dat jij wilt kopen, als hij dan later groot is en weet wat hij wil kunnen jullie alsnog een huis kopen dat aan beider eisen voldoet.
Kennelijk is hij er nog niet aan toe om (samen) een huis te kopen.
Heb jij iig een dak boven je hoofd waar je thuis bent.
Als dat zou kunnen met de huidige markt zou ik het doen. Mijn partner wilt wel een huis kopen, maar is gewoon soms te kritisch.
pi_212424968
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 15:28 schreef LaDaDiDa het volgende:

[..]
Gaat ook om hoeveel anderen bieden. Beetje inzicht in de markt.
Dat kun je toch niet zeggen. Bij het ene huis wordt er flink overboden en het andere huis biedt met krap aan de vraagprijs.
pi_212425041
Ik snap het ook niet zo goed , als je een woning graag wil hebben dan biedt je wat je ervoor over hebt. Ben je de hoogste bieder dan heb je m anders heeft iemand er blijkbaar meer voor over.

Wij hebben afgelopen 10 jaar 3 huizen gekocht en iedere keer weer veel betaald voor ons gevoel, maar qua lasten betaalbaar.

2x verkocht met enorme winst, dus achteraf bleek die hoge prijs wel mee te vallen..
De laatste woning die we verkochten wilde iemand per se een moderne haard en die hadden wij , tja dan is het verschil tussen nr 1 en 2 groot. Zegt verder niet zoveel over de waarde.
pi_212425063
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 15:36 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dat kun je toch niet zeggen. Bij het ene huis wordt er flink overboden en het andere huis biedt met krap aan de vraagprijs.
Je kunt wel zien op Funda hoeveel een huis bekeken is en volgens mij worden er tegenwoordig ook likes toegevoegd? Dat zegt vaak wel wat, hoge populariteit is bijna altijd wel overbieden.
pi_212425087
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 15:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Je kunt wel zien op Funda hoeveel een huis bekeken is en volgens mij worden er tegenwoordig ook likes toegevoegd? Dat zegt vaak wel wat, hoge populariteit is bijna altijd wel overbieden.
Met die gegevens kun je naar mijn mening inderdaad meer dan meedoen in een biedingsproces om achteraf de biedingen in te zien (wat volgens mij helemaal niet kan). De verkoopprijs zie je later wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')