Sushi is niet alleen vis.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 08:20 schreef Bargehassus het volgende:
Voor zover ik weet heb ik nog nooit sushi gegeten. Trekt me totaal niet en ben sowieso al geen groot liefhebber van vis. Hoewel een lekker broodje zalm met roomkaas er we in gaat.![]()
Oesters heb ik overigens welgeteld een keer gegeten. Vond er niet echt veel aan, niet vies maar ook niet jammie. Snap die ophef niet zo.
I know. Maar als je naar een sushirestaurant gaat en je laat de vis links liggen hou je denk ik een vrij beperkte kaart over.quote:
Nee hoor. echt niet. En als je een broodje zalm met roomkaas wel lekker vind, is er ook vaak wel een zalm roll met roomkaas.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 08:42 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
I know. Maar als je naar een sushirestaurant gaat en je laat de vis links liggen hou je denk ik een vrij beperkte kaart over.
Zet je eroverheen en probeer het. De combinatie zoet en zout is fantastisch.quote:
Rauwquote:Op vrijdag 5 januari 2024 08:07 schreef chufi het volgende:
Oesters.... yakkes moet er niet aan denken.
Same. Mossels trouwens ook nog nooit gegeten. Of slakken. Of kikkers. Gaat ook niet meer veranderen denk ikquote:Op vrijdag 5 januari 2024 08:07 schreef chufi het volgende:
Heb ik in Schotland gegeten en was prima te doenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:00 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb eigenlijk ook alles wel geprobeerd, maar zou ik het tegenkomen, denk ik niet dat ik hagis zou proberen. Alleen al de wetenschap van de ingrediënten houdt me tegen.
Ik ben al bepaald geen fan van orgaanvlees. Heb het wel eens gegeten, maar nee. Dus het trekt me echt helemaal niet en ik zie ook geen reden om het te proberen, eigenlijkquote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heb ik in Schotland gegeten en was prima te doen
Ja, ik denk dat dat voor de meeste mensen de "waarom" ook wel samenvat: het trekt je gewoon niet. Soms vanwege de structuur, of de smaak, of de geur, of welke reden dan ook, maar het idee staat je gewoon niet aan. Als zo'n gerecht dan je hele volwassen leven niet op je pad komt, is het niet logisch om na vele jaren opeens te besluiten het toch eens te proberen. Zeker niet wanneer er genoeg alternatieven zijn waarvan je zeker weet dat je het wel lekker vindt.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben al bepaald geen fan van orgaanvlees. Heb het wel eens gegeten, maar nee. Dus het trekt me echt helemaal niet en ik zie ook geen reden om het te proberen, eigenlijk
Met knolraap, lof en prei?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:49 schreef Farenji het volgende:
Ik heb gisteren toevallig voor het eerst in mijn leven schorseneren gegeten, maar ik vond het nou niet echt bijzonder.
Ik heb het ook geprobeerd zag er uit als bitterballen. Hij waarschuwde me nog dat ik het waarschijnlijk niet lekker zou vinden. Eerste hap ging nog wel maar ging me steeds meer tegenstaan. Maar ik probeer wel allesquote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heb ik in Schotland gegeten en was prima te doen
Totaal niet bijzonder ook.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 08:07 schreef chufi het volgende:
nooit van gehoord.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:40 schreef Domnivoor het volgende:
Andouillette. Ik ga al over mijn nek als ik het woord zie
Das wel een beetje lastig...quote:
Lekkerquote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:21 schreef Molo het volgende:
Rundertong
Het idee van die vies uitziende lerp in plakken verorberen, meh
Haggis daarentegen vind ik heerlijk, dus heel logisch vind ik mijn aversie niet bepaald
Al behandeld.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 15:31 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Hoe denk je dan over knolraap, lof en prei?
Niet origineel:quote:Op vrijdag 5 januari 2024 15:31 schreef Sodemieters het volgende:
Hoe denk je dan over knolraap, lof en prei?
quote:
Ik las @Aberkulliequote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:40 schreef Domnivoor het volgende:
Dit dus.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:09 schreef golfer het volgende:
Ik probeer in principe alles te eten en pas daarna beslis ik dat ik iets niet meer nog eens wil eten.
Op het nog ontbrekende lijstje staan maden, insecten, kogelvis en surströmming
Kijk eens naar #28...quote:Op vrijdag 5 januari 2024 16:14 schreef marc0871 het volgende:
Haring,
Sushi/sashimi,
Alleen de gedachte aan in rauwe vis te moeten happen![]()
Kapsalon. Nooit
Shoarma,
Gyros,
Kebab,
Ik kom niet zo vaak in zaken die dat hebben.
Raar verhaalquote:Op vrijdag 5 januari 2024 16:27 schreef Managarm het volgende:
Salades, ik krijg dat echt niet naar binnen. Meermalen geprobeerd, maar ik blijf het niet te eten vinden. Allerlei mensen roepen altijd, maar mijn salade is lekker, nee dus.
ook geen pastasalade?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 16:27 schreef Managarm het volgende:
Salades, ik krijg dat echt niet naar binnen. Meermalen geprobeerd, maar ik blijf het niet te eten vinden. Allerlei mensen roepen altijd, maar mijn salade is lekker, nee dus.
Helaas behoor ik tot de groep mensen die alles 1 keer probeertquote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:40 schreef Domnivoor het volgende:
Toch wel uit blik he?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 17:29 schreef Managarm het volgende:
[..]
Nee, pasta vind ik ook niet zo. De enige pasta die ik eet, is Ravioli.
En rauwe groenten an sich dan?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 16:27 schreef Managarm het volgende:
Heldquote:Op vrijdag 5 januari 2024 17:31 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, die staan in de kast voor als ik snel wil eten en niet wil koken.
Je weet niet wat je mistquote:
Ik zou het niet weten, de blikken die ik nog heb, heeft mijn vriendin uit Nederland meegenomen. Ik eet denk ik twee blikken per jaar.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 17:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Held![]()
Wat is het Portugese merk daarvan?
Eenmaal peper-paprikasalade voor Managarmquote:Op vrijdag 5 januari 2024 17:32 schreef Managarm het volgende:
[..]
Peper en paprika kan ik rauw eten, de rest niet echt.
[..]
Die is ook lekkerder!quote:Op vrijdag 5 januari 2024 18:24 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Stiekem vind ik die van Jumbo lekkerder
Dat was toch wel 1 van mijn favoriete seriesquote:Op vrijdag 5 januari 2024 18:22 schreef marc0871 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Uit de tv serie uit de jaren 80
Maar dat is ook wel een hele goede/logische reden dat je het eigenlijk nooit gegeten hebt natuurlijkquote:Op vrijdag 5 januari 2024 18:11 schreef PoesInDoos het volgende:
We hadden het er vanmiddag nog over; vis! Ik ben sinds m'n 13e vegetariër en mijn moeder kon niet koken, dus op kleffe Aldi vissticks na heb ik nog nooit iets vissigs gegeten.
Het vroeg vegetariër zijn of een waardeloze kok als moeder hebben?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 18:26 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Maar dat is ook wel een hele goede/logische reden dat je het eigenlijk nooit gegeten hebt natuurlijk
quote:Op vrijdag 5 januari 2024 18:27 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Het vroeg vegetariër zijn of een waardeloze kok als moeder hebben?
Was het ook, gelukkig was ik drie jaar later het huis uitquote:Op vrijdag 5 januari 2024 18:28 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]![]()
Waardeloze kok als moeder lijkt me ook erg als je vegetarisch eet
Ik ben normaal ook niet van de salades.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 16:27 schreef Managarm het volgende:
Hij was leuk, jaquote:Op vrijdag 5 januari 2024 18:25 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dat was toch wel 1 van mijn favoriete series
Niets bijzonders, vlak van smaak moeten echt kruiden op.quote:
Niets bijzonders, vlak van smaak moeten echt kruiden op.quote:
Ik begin echt niet aan insecten in welke vorm dan ookquote:Op vrijdag 5 januari 2024 09:24 schreef MadMaster het volgende:
Er zijn overigens geen etenswaren die ik niet probeer te eten.
Het kan zijn dat het me, na het proeven er van niet bevalt, maar ik kan geen reden verzinnen om iets niet te proberen…
Waanzinnig veel smaak mits goed gegrild of gepoftquote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:03 schreef halfway het volgende:
[..]
Niets bijzonders, vlak van smaak moeten echt kruiden op.
Ok. Maar waarom precies Goudse kaas? Ik ken mensen die niet van kaas houden, en dat kan ik nog begrijpen. Maar waarom precies Goudse kaas? Edammer is wel ok?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:57 schreef Intint het volgende:
[..]
Hoe het eruitziet, hoe het ruikt… Gadverdamme.
De ingredienten los ken je toch wel en samen in een plastic bakje maakt het alleen maar slappe zooi lijkt me (ook nooit geprobeerd)quote:Op vrijdag 5 januari 2024 23:00 schreef StateOfMind het volgende:
Ik lust veel dingen en hou ervan om onbekende dingen uit te proberen.
Maar ondanks dat het op elke straathoek te vinden is, heb ik nog nooit een friet kapsalon op.
Al is dat voornamelijk omdat ik het vertik om 9 of 10 euro uit te geven aan friet.
Teveel werkquote:Op vrijdag 5 januari 2024 23:06 schreef Evangelion het volgende:
[..]
De ingredienten los ken je toch wel en samen in een plastic bakje maakt het alleen maar slappe zooi lijkt me (ook nooit geprobeerd)
Ik vermoed dat je - zonder het te weten - al lang insecten gegeten hebt. Luizen zitten bijv in heel veel producten.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:04 schreef halfway het volgende:
[..]
Niets bijzonders, vlak van smaak moeten echt kruiden op.
[..]
Ik begin echt niet aan insecten in welke vorm dan ook
Je geeft het natuurlijk ook niet uit aan friet. Het is een complete maaltijd, maar dan in één bakje. Friet, maar ook döner, salade, etc. Vergeleken met andere afhaalzooi (pizza, de chinees, whatever) is een kapsalon juist tamelijk goedkoop.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 23:00 schreef StateOfMind het volgende:
Ik lust veel dingen en hou ervan om onbekende dingen uit te proberen.
Maar ondanks dat het op elke straathoek te vinden is, heb ik nog nooit een friet kapsalon op.
Al is dat voornamelijk omdat ik het vertik om 9 of 10 euro uit te geven aan friet.
bij een goede kapsalon zit de kaas over het vlees (waar het gewoon op hoort ) en is de patat niet zompigquote:Op vrijdag 5 januari 2024 08:57 schreef Sapstengel het volgende:
Kapsalon. Houd niet van gesmolten kaas op eten waar geen kaas op hoort. Pizza, tosti of een cheeseburger prima, maar over de friet en doner lijkt me smerig. En die friet is natuurlijk ook helemaal zompig.
Zelfs Thaise monniken kunnen een goede kapsalon waarderen na een lange pelgrimstocht.quote:
Had je ook wat knolrapen en prei bij moeten doen. Maar w.s. is dat al gezegd.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:49 schreef Farenji het volgende:
Ik heb gisteren toevallig voor het eerst in mijn leven schorseneren gegeten, maar ik vond het nou niet echt bijzonder.
Gebakken kalfslever is heerlijk, als je steak lekker vindquote:Op donderdag 22 mei 2025 23:06 schreef No239SquadronRAF het volgende:
De meeste smaken Fernandez: ooit één smaak geprobeerd maar echt een te zoete en chemische smaak en verwacht dat de rest net zo is.
Bubbelthee: sta ik op zich wel voor open om het een keer te proberen maar ik kom het best vaak tegen en toch heb ik nog nooit de behoefte gevoeld om het op dat moment te proberen. Het lijkt me niet zo dorstlessend?
Die starbucks 'koffie'drankjes: ik denk dat ik wel redelijk in kan schatten wat ik daarvan kan verwachten en geen behoefte aan (wil wel een keer die pumpkin spice proberen gezien de hype).
Haggis heb ik vaker gegeten maar heeft niet zo'n bijzonder uitgesproken smaak als je misschien verwacht (wat je wel hebt bij dingen als bloedworst, pure gebakken lever en pens). Daar hoef je echt niet bang voor te zijn als je jezelf niet gek maakt omdat er organen in zitten.
Ik vind dat echt héél anders dan steak. Ik eet soms wel eens een klein stukje maar het eet snel tegen. Heb ook best vaak van mensen gehoord dat ze het niet lusten (meestal oudere mensen uit de tijd dat het nog gewoon was om te eten) en die eten echt wel graag biefstuk.quote:Op donderdag 22 mei 2025 23:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Gebakken kalfslever is heerlijk, als je steak lekker vind
Een goede kapsalon?quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zelfs Thaise monniken kunnen een goede kapsalon waarderen na een lange pelgrimstocht.
Bekijk deze YouTube-video
Heerlijk, groente met smaakquote:Op dinsdag 27 mei 2025 15:35 schreef SuperNeger het volgende:
Spruitjes, omdat ik ze niet lust denk ik
Ja, net als rettich, radijsjes, raapstelen, warmoes, broeivet, koolsoorten, verse spinazie, artisjokken, snijbietquote:
Rauwe radijsjes met een beetje zout kregen we vroeger wel als snackquote:Op dinsdag 27 mei 2025 17:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja, net als rettich, radijsjes, raapstelen, warmoes, broeivet, koolsoorten, verse spinazie, artisjokken, snijbiet
Allemaal heerlijk
Gezond en lekker. En kraakt net zo als chipsquote:Op dinsdag 27 mei 2025 17:36 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Rauwe radijsjes met een beetje zout kregen we vroeger wel als snack
Kraakt beter dan de chips die vandaag de dag in de super ligt, chips hebben ze totaal verpest.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 17:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Gezond en lekker. En kraakt net zo als chips
Ananas uit blik is per definitie niet lekker. Net als al die andere gore blikvruchten op siroop.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 09:11 schreef Jordy-B het volgende:
Zet je eroverheen en probeer het. De combinatie zoet en zout is fantastisch.
Perziken op siroop zijn mijn Guilty pleasurequote:Op dinsdag 27 mei 2025 18:05 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Ananas uit blik is per definitie niet lekker. Net als al die andere gore blikvruchten op siroop.
Ik mis de paprikachips van vroeger, lekker zout en je had oranje vingersquote:Op dinsdag 27 mei 2025 18:02 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Kraakt beter dan de chips die vandaag de dag in de super ligt, chips hebben ze totaal verpest.
Hebben we het nog niet eens over de smaak, verbeterd recept staat er dan op de verpakking...
Ze smaken zoals ze kraken!quote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik mis de paprikachips van vroeger, lekker zout en je had oranje vingers
Same. Maar ik vind het wel een goede reden.quote:Op donderdag 29 mei 2025 19:44 schreef BillDauterive het volgende:
Filet Americain. Als kind vond ik het er vies uit zien en had ik een hekel aan rauw vlees. Daarna nooit meer geprobeerd, al is daar niet echt een goede reden voor.
Dan zal je van een Duits Mettbroodje wel helemaal walgen, mager rauw varkensgehakt op een broodje, met ui. Is heerlijk btw.quote:Op donderdag 29 mei 2025 19:44 schreef BillDauterive het volgende:
Filet Americain. Als kind vond ik het er vies uit zien en had ik een hekel aan rauw vlees. Daarna nooit meer geprobeerd, al is daar niet echt een goede reden voor.
Wie leverworst eet en een weduwvrouw trouwt weet nooit van te voren wat er in is gedouwdquote:Op donderdag 29 mei 2025 23:30 schreef Fok-it het volgende:
Filet Americain
Leverworst
Slaatjes zoals Huzarensalade
Oesters
Behalve oesters waar ik nog wel nieuwsgierig naar ben taal ik er totaal niet naar de rest te proberen. Vooral die slaatjes lijken me zo kotsopwekkend ranzig
Huzarensalade is gewoon een aardappelsalade, waarbij dat spul uit de supermarkt tot puree gedraaid is.quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:30 schreef Fok-it het volgende:
Vooral die slaatjes lijken me zo kotsopwekkend ranzig
Ow, ondertussen eet ik wel rauw vlees. Ossenworst is ook lekker, dus zal een Mettbroodje ook wel goed smakenquote:Op vrijdag 30 mei 2025 00:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dan zal je van een Duits Mettbroodje wel helemaal walgen, mager rauw varkensgehakt op een broodje, met ui. Is heerlijk btw.
Vind ik echt heerlijk, maar misschien wat op uitgegeten omdat ik het op een gegeven moment echt dagelijks at.quote:Op donderdag 29 mei 2025 19:44 schreef BillDauterive het volgende:
Een beetje toko heeft ze in de diepvries liggenquote:Op vrijdag 30 mei 2025 20:59 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Vind ik echt heerlijk, maar misschien wat op uitgegeten omdat ik het op een gegeven moment echt dagelijks at.
Wat ik graag nog een keer wil eten is Doerian of een Doerian milkshake. Ik had één keer een frisdrank uit Azië die Doerian smaak had, maar dat was een kunstmatige smaakstof. En jezus wat was dat gooi zeg, maar ze zeggen dat je het ook echt kunt leren eten en waarderen, bij sommige is het zelfs hun favoriet. Ik ben heel benieuwd in ieder geval naar echte Doerian.
Oja, en er zijn nog wel een handjevol zeldzame fruitsoorten die ik wil eten, maar kan niet op de namen komen. Dan moet je wel de wereld overreizen in ieder geval.
Edit: Oh, wat voor BEKENDE dingen...![]()
Stierenkloten ook zoiets of ossenstaart.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:21 schreef Molo het volgende:
Rundertong
Het idee van die vies uitziende lerp in plakken verorberen, meh
Haggis daarentegen vind ik heerlijk, dus heel logisch vind ik mijn aversie niet bepaald
Ha!quote:Op vrijdag 5 januari 2024 17:29 schreef Managarm het volgende:
[..]
Nee, pasta vind ik ook niet zo. De enige pasta die ik eet, is Ravioli.
Lekker, ideaal voer voor als je geen zin hebt om te koken.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 12:31 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ha!
Net een paar blikken gekocht.
[ afbeelding ]
Ik zal niet claimen dat het bijzonder is, maar een paar plakken vockingworst bakken in de pan en vervolgens op een broodje is wel echt heel lekker!quote:Op zaterdag 31 mei 2025 13:02 schreef Marsenal het volgende:
Vockingworst![]()
Als je uit Utje komt dan kom je het op elke ouwe wijven verjaardag wel tegen en iedereen doet alsof het een soort delicatesse is, maar het is gewoon een ordinaire grove leverworst en ik ga dat echt niet eten.
Nooit een croissantquote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:15 schreef marc0871 het volgende:
Croissant, trek me niet
Haring, ik ga niet in rauwe vis happen
Kapsalon, ik kom al langer niet meer in snackbars, dan dat ik weet dat de kapsalon bestaat.
Sushi,
Shoarma,
Gyros,
Kebab, ik kom niet zo vaak op plekken waar ze die dingen verkopen.
voor sommige is dit een weekmenuquote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:15 schreef marc0871 het volgende:
Croissant, trek me niet
Haring, ik ga niet in rauwe vis happen
Kapsalon, ik kom al langer niet meer in snackbars, dan dat ik weet dat de kapsalon bestaat.
Sushi,
Shoarma,
Gyros,
Kebab, ik kom niet zo vaak op plekken waar ze die dingen verkopen.
Sinds dit bericht heb ik minimaal al 100 rauwe oesters gegeten. Fantastisch.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 09:18 schreef dimmak het volgende:
[..]
Rauw
Maar van de BBQ zijn ze heerlijK!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |