Oh ja dat is mij ook weleens overkomen. Als er dan amper een rij staat ga ik naar de normale kassa.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Wat ook wel vaak zal zijn is dat de zelfscan een product niet kent, mensen geen zin hebben om een kwartier te wachten op de medewerker en het dan maar zonder te scannen in de tas flikkeren.
Alles is toch duur op het moment? Of het nu een supermarkt is, een pretpark, een mediawinkel, online shoppen, het is allemaal duur. Dat heeft ook een reden, maar ik weet niet of de supermarkt daar debet aan is.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:31 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik steel, nog nooit gedaan
Zeg alleen dat ik supermarkten ook dieven vind door de hoge prijzen die ze vragen
Klopt maar je zult moeten leven, ik blijf me verbazen over de prijs van veel productenquote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:35 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Alles is toch duur op het moment? Of het nu een supermarkt is, een pretpark, een mediawinkel, online shoppen, het is allemaal duur. Dat heeft ook een reden, maar ik weet niet of de supermarkt daar debet aan is.
Ja, dat is ook stelen. Snap de irritatie op zich wel. Je kiest voor een snelscankassa en vervolgens zijn allerlei producten niet te scannen. En voor er dan een medewerker ter plekke is...quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:19 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ook dat is toch onredelijk? Je koopt producten en daar betaal je voor, als het even niet scant wacht je even, men laat je echt geen minuten staan en anders klaag je daarover. Maar dan maar een product stelen is natuurlijk kolder.
Ja, ik ook. Ik ga bij voorkeur naar een normale kassa. Alleen als er één kassa open is en daar staan 9 bejaarden te koekeloeren, dan naar de zelfscan.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Oh ja dat is mij ook weleens overkomen. Als er dan amper een rij staat ga ik naar de normale kassa.
Ook dat nog. Paar producten die niet te scannen zijn, een controle, twee keer wachten op een medewerker... Dan kun je onderhand net zo goed in de gewone rij aansluiten.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:44 schreef Cupfighter het volgende:
Ik ga altijd naar de gewone kassa tegenwoordig omdat ik naar mijn mening te vaak gecontroleerd werd bij de zelfscan, voordat er dan iemand bij je is, dan kan ik net zo goed in de rij gaan staan
Bij de kassa word je altijd gecontroleerd.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:44 schreef Cupfighter het volgende:
Ik ga altijd naar de gewone kassa tegenwoordig omdat ik naar mijn mening te vaak gecontroleerd werd bij de zelfscan, voordat er dan iemand bij je is, dan kan ik net zo goed in de rij gaan staan
Eh hoezo, ik zet daar de producten op de band en de caissière scant het en ik doe het in mijn tasquote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:53 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Bij de kassa word je altijd gecontroleerd.
Triester kom je ze bijna niet tegen. En maar janken over die vuile asielzoekers.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:09 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Politie komt niet hoor voor een simpele diefstal. Ik geef dan aan dat ik het vergeten ben te scannen. Blank, Tesla, ja dan geloven ze je wel
Je helpt de prijzen alleen maar omhoog infantieltje. Dát niet snappen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:15 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Ik betaal wat ik wil betalen visje. De schandalige prijzen in de supermarkt zijn voor velen een doorn in het oog en ze leren het maar op 1 manier - stelen. Verlaag de prijzen, dan betaalt men wel. Maar dat snap jij natuurlijk niet.
Als je eerlijk bent wel, inderdaad. Zo zijn er ook mensen die afval op de straat gooien omdat een prullenbak vol is. Dat is net zo sneu natuurlijk, want die kunnen het ook even langer bij zich houden totdat ze wel een prullenbak vinden waar het in past. Als iets niet scant ga ik het niet maar meenemen, omdat iemand even druk is. Als je ergens hebt gewerkt, dan weet je dat zulke dingen wel eens gebeuren, omdat ineens de barcode veranderd is, bijvoorbeeld. Dan loop je naar een medewerker of ga je inderdaad alsnog langs bij de kassa. Ja, soms duurt het wat langer, het is allemaal wat.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ook dat nog. Paar producten die niet te scannen zijn, een controle, twee keer wachten op een medewerker... Dan kun je onderhand net zo goed in de gewone rij aansluiten.
Ja net zoals bij de zelfscan. Als je het daarvoor al in je jas stopt dan ben je al van plan het niet te kopen. Dan maakt een zelfscan of kassa ook niet meer uit.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:55 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Eh hoezo, ik zet daar de producten op de band en de caissière scant het en ik doe het in mijn tas
Klopt, maar bij de zelfscan krijg ik controle ook als het wel klopt, bij de gewone kassa alleen als ze je iets in de jas hebben zien stoppen, dat is het verschilquote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:57 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja net zoals bij de zelfscan. Als je het daarvoor al in je jas stopt dan ben je al van plan het niet te kopen. Dan maakt een zelfscan of kassa ook niet meer uit.
Jawel dat zijn ze wel. Liegend steeldieftuig is het.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:41 schreef over_hedge het volgende:
Supermarkten zijn ook duur. En als je naar de winst van een ahold kijkt. Dan zouden ze hier echt wel iets aan kunnen doen. Maar maakt ze nog geen dieven. Je hoeft er niet te kopen. Doe je dat wel. Dan weet je dat je naar een supermarkt gaat die duur is.
Mocht je geld echt zo belangrijk vinden dan ga je dus überhaupt niet naar deze supermarkt.
Liegen is niet stelen. Dus nee nog steeds geen dieven. Je kiest er zelf voor om daar je boodschappen te doen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jawel dat zijn ze wel. Liegend steeldieftuig is het.
Grote bek hebben dat hun kosten hoger zijn door allerlei redenen en een veelvoud doorberekenen naar de klant. Maar ow owow oww wat hebben ze het toch goed voor met hun klanten, ze doen er 'alles' aan om die kosten zo laag mogelijk houden, zeggen ze.
Doe enorm hard groeiende winsten zeggen iets anders. Ahold, jumbo, weet ik veel wie, allemaal meer winst dan voorgaande jaren.
Ook weer niet om het goed te praten, maar een volle prullenbak levert natuurlijk extra rommel op. Mensen gooien het boven op de hoop tot het op de grond valt of er naast. Dan kun je er nog beter geen prullenbak neer zetten als je 'm toch niet van tijd tot tijd leegt.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als je eerlijk bent wel, inderdaad. Zo zijn er ook mensen die afval op de straat gooien omdat een prullenbak vol is. Dat is net zo sneu natuurlijk, want die kunnen het ook even langer bij zich houden totdat ze wel een prullenbak vinden waar het in past. Als iets niet scant ga ik het niet maar meenemen, omdat iemand even druk is. Als je ergens hebt gewerkt, dan weet je dat zulke dingen wel eens gebeuren, omdat ineens de barcode veranderd is, bijvoorbeeld. Dan loop je naar een medewerker of ga je inderdaad alsnog langs bij de kassa. Ja, soms duurt het wat langer, het is allemaal wat.
Trots zijn op jatten.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:09 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Politie komt niet hoor voor een simpele diefstal. Ik geef dan aan dat ik het vergeten ben te scannen. Blank, Tesla, ja dan geloven ze je wel
[..]
Absoluut.
[..]
Jumbo niet hoor
[..]
De supermarkten moeten zich de ogen uit de kop schamen. Schandalig.
Welke vestiging werk je? Misschien een keer samen sparren over jouw zienswijse?
Het voordeel van de volle prullenbak is dat het meeste afval toch nog in de buurt terecht komt zet je nergens een prullenbak meer dan creëren je meer zwerfafval.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ook weer niet om het goed te praten, maar een volle prullenbak levert natuurlijk extra rommel op. Mensen gooien het boven op de hoop tot het op de grond valt of er naast. Dan kun je er nog beter geen prullenbak neer zetten als je 'm toch niet van tijd tot tijd leegt.
Zeker als je het je kan veroorloven. Maar ja is niet de eerste keer dat hij diefstal hier staat goed te praten.quote:
Wat ook zo bizar is, is dat dezelfde producten in Duitsland 40 tot 60% goedkoper zijn. In Nederland worden we echt belazerd.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Grote bek hebben dat hun kosten hoger zijn door allerlei redenen en een veelvoud doorberekenen naar de klant. Maar ow owow oww wat hebben ze het toch goed voor met hun klanten, ze doen er 'alles' aan om die kosten zo laag mogelijk houden, zeggen ze.
Doe enorm hard groeiende winsten zeggen iets anders. Ahold, jumbo, weet ik veel wie, allemaal meer winst dan voorgaande jaren.
Eerlijk is eerlijk: de Albert Heijn is veruit de beste supermarkt die je je als consument kunt wensen qua aanbod en de ruime opzet van de (meeste) locaties. En ja, daar betaal je voor.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
https://www.gondola.be/nl(...)-met-jumbo-nederlandquote:“Want AH mag dan by far de grootste zijn, als er naar omzet per winkel wordt gekeken, komen ze op de 3de plaats. Nettorama staat op de eerste plaats met een omzet/winkel van 18.4 miljoen ¤ op jaarbasis. Dirk van den broek staat op 2 met 15.8 miljoen ¤ en AH dus op plaats 3 met 16 miljoen ¤. Het aantal winkelpunten per keten ligt wel heel ver uit elkaar. Nettorama heeft 33 winkels, Dirk van den Broek heeft er 131 en AH 1173. De totale omzet van de supermarktsector zal in 2024 een stuk lager zijn, aangezien er vanaf juli geen rookwaren meer verkocht mogen worden in supermarkten. Volgens experts zal de markt 1.5% verliezen door deze maatregel.”
Hoe kan het dan zijn dat supermarkten in Nederland dan toch maar rond de 3 a 4% winstmarge cijfers bij hun jaarrekening publiceren?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat ook zo bizar is, is dat dezelfde producten in Duitsland 40 tot 60% goedkoper zijn. In Nederland worden we echt belazerd.
Daar zit wel wat in, maar dan moet men ook niet klagen als het op de grond ligt (weliswaar in de buurt) als de prullenbak vol zit.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het voordeel van de volle prullenbak is dat het meeste afval toch nog in de buurt terecht komt zet je nergens een prullenbak meer dan creëren je meer zwerfafval.
Duitsland en Nederland laat zich lastig vergelijken. In Duitsland zijn veel dingen veel goedkoper. En dat ligt echt niet alleen aan graaiende supermarkten. Ook in Duitsland zijn dat geen filantropische instellingen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat ook zo bizar is, is dat dezelfde producten in Duitsland 40 tot 60% goedkoper zijn. In Nederland worden we echt belazerd.
Er spelen wel wat zaken mee. Zo kennen we bijvoorbeeld in NL de frisdrankbelasting die best hoog is. Daarnaast is het BTW tarief iets lager. Maar vergeet ook niet dat heel veel A-merken in NL om de week in de aanbieding zijn. Dat soort aanbiedingen is in DE gewoon minder normaal.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
De Nederlandse ondernemers doen niet aan klantenbinding, klanten mogen slechts werken om de schappen vol te houden.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Bij de AH hier moet je groente en fruit pas bij het afrekenen bij de zelfscan afwegen om een barcode te krijgen om te scannen. Sta je met vier van die zakjes te kutten want de rest van je spul staat verderop bij zo'n zelfscankassa. Dus dan ga ik maar eerst die zooi wegen en scannen en dan afrekenen. Maar al met al kun je dan net zo goed bij de gewone kassa afrekenen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ook dat nog. Paar producten die niet te scannen zijn, een controle, twee keer wachten op een medewerker... Dan kun je onderhand net zo goed in de gewone rij aansluiten.
Jumbo bijvoorbeeld heeft een goede omzet, 10+ miljard. Maar met een nettowinst van rond de 80 miljoen in 2023 is dat niet bijster bijzonder. Er wordt bv al meer gestolen dan dat (100 miljoen per jaar)quote:Op dinsdag 13 februari 2024 14:29 schreef Nyamuk het volgende:
Mogen ze van de recordwinsten aftrekken.
Voor die 100 mio per jaar kunnen ze toch wel wat personeel fatsoenlijk betalen zodat ze achter de kassa gaan zitten?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 14:40 schreef Gunner het volgende:
[..]
Jumbo bijvoorbeeld heeft een goede omzet, 10+ miljard. Maar met een nettowinst van rond de 80 miljoen in 2023 is dat niet bijster bijzonder. Er wordt bv al meer gestolen dan dat (100 miljoen per jaar)
Met ~700 locaties kun je 2 full-time caissières per locatie ermee betalen. Duur grapje, die zelfscanpoortjes.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Voor die 100 mio per jaar kunnen ze toch wel wat personeel fatsoenlijk betalen zodat ze achter de kassa gaan zitten?
Met die 2 erbij, zijn de rijen bij de normale kassa ook minder lang. En degene die nu bij de zelfscan staat te controleren kan ook wat anders gaan doen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met ~700 locaties kun je 2 full-time caissières per locatie ermee betalen. Duur grapje, die zelfscanpoortjes.
Creatief boekhouden?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe kan het dan zijn dat supermarkten in Nederland dan toch maar rond de 3 a 4% winstmarge cijfers bij hun jaarrekening publiceren?
Je weet dat je die winsten gewoon op kan zoeken online? Winst is max 3-4% en soms eerder richting de <1%. Niet bepaald 'recordwinst'.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 14:29 schreef Nyamuk het volgende:
Mogen ze van de recordwinsten aftrekken.
Leveranciers steken veel in hun zak. Moet je voor de grap maar eens de winstmarge van Unilever opzoeken.quote:
Ik ben overigens nog nooit gecontroleerd na het zelfscannen. Wellicht helpt het dat ik nooit meer als een stuk of 8 artikelen in mijn mandje heb zodat het met een oogopslag wel te zien is.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Met die 2 erbij, zijn de rijen bij de normale kassa ook minder lang. En degene die nu bij de zelfscan staat te controleren kan ook wat anders gaan doen.
Probleem opgelost.
Supermarkten wilden van personeel af, bedachten iets waarvan ze dachten dat het goedkoper zou zijn, blijkt duurder te zijn, maar terug naar de oude, betere variant is blijkbaar geen oplossing
Ik word vaker wel gecontroleerd dan niet, eigenlijk.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik ben overigens nog nooit gecontroleerd na het zelfscannen. Wellicht helpt het dat ik nooit meer als een stuk of 8 artikelen in mijn mandje heb zodat het met een oogopslag wel te zien is.
Je steelt. En je bent rijksambtenaar. Die dingen gaan niet samen. Als ik je topics zo bekijk ben je een ontzettend ranzig iemand. Ik wil best koffie met je drinken, maar dan moet je je wel beseffen dat ik als ik weet wie je bent, ik die informatie doorspeel aan je leidinggevenden hoe je je gedraagt. Ik vind je een waardeloos iemand.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:09 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
[..]
Absoluut.
[..]
Jumbo niet hoor
[..]
De supermarkten moeten zich de ogen uit de kop schamen. Schandalig.
Welke vestiging werk je? Misschien een keer samen sparren over jouw zienswijse?
Ook dan wordt er nog genoeg gestolen. Geen camera die mij in de gaten houdtquote:Op woensdag 14 februari 2024 09:06 schreef Jor_Dii het volgende:
De techniek gaat ons sowieso heel snel inhalen als je kijkt naar de mogelijkheden die Amazon met hun Go supermarkten al heeft neergezet. Dan wordt het stelen van producten vrijwel compleet kansloos gemaakt omdat alles wordt geregistreerd door hypermoderne camera's. Ik denk dat Albert Heijn dit nu ook versneld uit wil gaan rollen in de komende 5-10 jaar (zijn er al ruim 5 jaar mee bezig om te ontwikkelen voor onze markt). Over 20-30 jaar weten we niet meer beter.
Jawel, want alles wat je pakt wordt direct gescand en van je rekening gehaald als je naar buiten loopt.quote:Op woensdag 14 februari 2024 09:19 schreef C.L.Werner het volgende:
Ook dan wordt er nog genoeg gestolen. Geen camera die mij in de gaten houdt
Lekker selectief shoppen in de Ahold cijfers waarbij je vergeet te vermelden dat de meeste winst uit de vs komt en in Nederland de marges onder druk staan.quote:Op woensdag 14 februari 2024 09:19 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Ook dan wordt er nog genoeg gestolen. Geen camera die mij in de gaten houdt
Tevens - Moederbedrijf Ahold Delhaize kende in 2023 niet zo'n goed slot van het jaar. De winst kwam in het vierde kwartaal uit op 451 miljoen euro, wat 40 procent lager was dan het jaar ervoor. Dit kwam vooral door hogere kosten. De omzet bedroeg 23 miljard euro, een fractie minder dan in dezelfde periode van 2022.
Slechts 451 miljoen euroen maar zeuren over die paar klanten die hun beifstukje niet afrekenen.
Al dat jatten gaan ze overigens gewoon weer doorberekenen in de prijzen, dus bedankt paupers voor jullie steelgedragquote:Op woensdag 14 februari 2024 09:44 schreef Basp1 het volgende:
Blijf jij maar lekker je biefstukjes jatten echt pauper gedrag.
Okee chefquote:
Boeit mij niets. De marges onder druk in Nederlandquote:Op woensdag 14 februari 2024 09:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Lekker selectief shoppen in de Ahold cijfers waarbij je vergeet te vermelden dat de meeste winst uit de vs komt en in Nederland de marges onder druk staan.![]()
Blijf jij maar lekker je biefstukjes jatten echt pauper gedrag.
Als collega schaam ik me gewoon voor jou. Als ik je pohi bekijk, dan denk ik, wat is dit voor een gast. Dit is manager bij de rijksoverheid? Wat ben je manager lege dozen, manager strontscheppen? Ik heb zelf totaal andere ervaringen met mijn managers bij de Rijksoverheid.quote:Op woensdag 14 februari 2024 08:29 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En wat ga je zeggen beste V. Student? Ik heb koffie gedronken met een manager die zich als een ranzig ventje voordoet op Fok! en claimt dat hij steelt bij de zelfscan kassa (!). De kans is groter dat ze jou een vrije dag geven om je fantasieen te verwerken dan dat ze mij een berisping geven. Ik loop anders wel even mee, zou graag de reactie van mijn leidinggevenden willen zien als je met screenshots aan komt lopenDM even voor een afspraak, lijkt me leuk!
[..]
Dat claimen ze, zou me niets verbazen als de cijfers zijn aangedikt.
[..]
Trots zijn op de schandalige prijzen die de supermarkt vraagt. Kijk eens in Duitsland, daar hanteren ze normale prijzen. Trots zijn dat je alles afrekent
BonusFeyenoord
[..]
You mad bro?
Prima dat jij scant, ik scan niet alle boodschappen en ben daar eerlijk in. Snap niet waarom je zo gepikeerd reageert.
Ik heb je een dm gestuurd voor een afspraak op 6 maart. Als je een rijkspas hebt kun je zo binnen, anders moet ik je aanmelden.quote:Op woensdag 14 februari 2024 08:29 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En wat ga je zeggen beste V. Student? Ik heb koffie gedronken met een manager die zich als een ranzig ventje voordoet op Fok! en claimt dat hij steelt bij de zelfscan kassa (!). De kans is groter dat ze jou een vrije dag geven om je fantasieen te verwerken dan dat ze mij een berisping geven. Ik loop anders wel even mee, zou graag de reactie van mijn leidinggevenden willen zien als je met screenshots aan komt lopenDM even voor een afspraak, lijkt me leuk!
[..]
Dat claimen ze, zou me niets verbazen als de cijfers zijn aangedikt.
[..]
Trots zijn op de schandalige prijzen die de supermarkt vraagt. Kijk eens in Duitsland, daar hanteren ze normale prijzen. Trots zijn dat je alles afrekent
BonusFeyenoord
[..]
You mad bro?
Prima dat jij scant, ik scan niet alle boodschappen en ben daar eerlijk in. Snap niet waarom je zo gepikeerd reageert.
De meeste Nederlandse ondernemers doen toch al het liefste, veel pijn in de portemonnees van mensen die te weinig inkomsten hebben.quote:Op woensdag 14 februari 2024 09:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Al dat jatten gaan ze overigens gewoon weer doorberekenen in de prijzen, dus bedankt paupers voor jullie steelgedrag
Dat wordt ook gestuwd door onze onbegrenste drang naar consumeren.quote:Op woensdag 14 februari 2024 11:30 schreef torentje het volgende:
[..]
De meeste Nederlandse ondernemers doen toch al het liefste, veel pijn in de portemonnees van mensen die te weinig inkomsten hebben.
Of er nu wel of niet gestolen wordt.
Hier staat een kartonnen politievrouw alles in de gaten te houdenquote:Op woensdag 14 februari 2024 11:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hier staat de laatste tijd vaak een peloton medewerkers bij de zelfscans, waar het verder zeer rustig is. Ineens kiezen veel mensen dan voor de gewone kassa, kennelijk vindt men het toch niet zo prettig om als een potentiële winkeldief gezien te worden en van die medewerkers in je nek te hebben hangen.
Goede zaak, gewoon boycotten dat bezuinigingsexperiment.quote:Op woensdag 14 februari 2024 11:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hier staat de laatste tijd vaak een peloton medewerkers bij de zelfscans, waar het verder zeer rustig is. Ineens kiezen veel mensen dan voor de gewone kassa, kennelijk vindt men het toch niet zo prettig om als een potentiële winkeldief gezien te worden en van die medewerkers in je nek te hebben hangen.
quote:Op woensdag 14 februari 2024 11:11 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ik heb je een dm gestuurd voor een afspraak op 6 maart. Als je een rijkspas hebt kun je zo binnen, anders moet ik je aanmelden.
De winst van zo'n AHOLD is netto zo'n 1a1.5%.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:41 schreef over_hedge het volgende:
Supermarkten zijn ook duur. En als je naar de winst van een ahold kijkt. Dan zouden ze hier echt wel iets aan kunnen doen. Maar maakt ze nog geen dieven. Je hoeft er niet te kopen. Doe je dat wel. Dan weet je dat je naar een supermarkt gaat die duur is.
Yup, dit is klaarblijkelijk maar moeilijk voor te stellen. Marges zijn gemiddeld erg klein van supermarkten, ze moeten het vooral van massa hebben. Overhead is ook flink gestegen, evenals de kosten vanuit de distributie en productieketens en supermarkten zijn nou eenmaal geen non-profitorganisaties.quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:48 schreef Inbox het volgende:
[..]
De winst van zo'n AHOLD is netto zo'n 1a1.5%.
Nou, wat een winst!
Dan kunnen ze misschien eens beginnen met die zelfscankassa's op te heffen en gewoon weer mensen achter de kassa te zetten?quote:Op woensdag 14 februari 2024 22:21 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Yup, dit is klaarblijkelijk maar moeilijk voor te stellen. Marges zijn gemiddeld erg klein van supermarkten, ze moeten het vooral van massa hebben. Overhead is ook flink gestegen, evenals de kosten vanuit de distributie en productieketens en supermarkten zijn nou eenmaal geen non-profitorganisaties.
Wordt de winst daardoor hoger, denk je?quote:Op woensdag 14 februari 2024 22:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan kunnen ze misschien eens beginnen met die zelfscankassa's op te heffen en gewoon weer mensen achter de kassa te zetten?
Er wordt dan in elk geval veel minder gestolen. Van het geld dat er wordt gestolen en dat het helpen en controleren bij die zelfscankassa, kun je echt wel wat mensen achter de kassa zetten.quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:37 schreef Inbox het volgende:
[..]
Wordt de winst daardoor hoger, denk je?
Hier bij de lokale AH staan iets van vijf bemande kassa's en maar liefst acht onbemand. Wat je ziet is dat mensen meer naar bemand gaan als er geen rij is maar als ze daar moeten wachten dan wordt het onbemand. De onbemande zijn denk ik gemiddeld voor een derde tot de helft van de tijd in gebruik. Zelden is alles vrij maar nog zeldzamer dat er niets meer vrij is.quote:Op donderdag 15 februari 2024 07:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er wordt dan in elk geval veel minder gestolen. Van het geld dat er wordt gestolen en dat het helpen en controleren bij die zelfscankassa, kun je echt wel wat mensen achter de kassa zetten.
Die moet juist wel gevoed worden.quote:
quote:Op zondag 18 februari 2024 22:25 schreef Nober het volgende:
[x]https://twitter.com/WelmoedVlieger/status/1759326329466450275[/x]
Terechte vragen wel dit: als ik het op mezelf betrek ben ik iemand die z.s.m. de supermarkt door wil en weer weg wil zijn omdat ik dus niet tegen het gekrioel van mensen, winkelwagentjes en "ik doe alles lekker op m'n gemakkie" mensen kan.quote:Ze vraagt zich ook af in hoeverre bepaald gedrag als afwijkend wordt gezien. Want wat als je lang in een winkel blijft en je maar weinig producten afrekent? Is dat verdacht? "Het kan tot bizarre uitkomsten leiden. Is iemand die slecht ter been is en langzaam loopt dan straks systematisch een fraudeur? Of word je straks iedere keer als je haast hebt uitgebreid gecontroleerd na de kassa?"
Triest toch dat volwassen mensen er niet mee om kunnen gaan, die mensen moeten zich echt flink schamen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 07:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er wordt dan in elk geval veel minder gestolen. Van het geld dat er wordt gestolen en dat het helpen en controleren bij die zelfscankassa, kun je echt wel wat mensen achter de kassa zetten.
In de supermarkten die ik normaal gesproken bezoek weiger ik categorisch om de zelfscan of handscannner te gebruiken.Ook in "vreemde" winkels ga ik niet snel langs de zelfscan.quote:Op donderdag 15 februari 2024 19:00 schreef StateOfMind het volgende:
Hier bij de Jumbo in de dichtstbijzijnde stad staat bij de zelfscanners zo'n kartonnen politie agent
Bij de ingang stond er ook een.
Stond, want die is gejat door wat straatschoffies
Kerel, als ik dit zo lees ben jij overduidelijk geen rijksambtenaar.quote:Op woensdag 14 februari 2024 11:11 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ik heb je een dm gestuurd voor een afspraak op 6 maart. Als je een rijkspas hebt kun je zo binnen, anders moet ik je aanmelden.
Ik kan je mijn loonstrook door dm-en. Daar staat het op.quote:Op maandag 19 februari 2024 16:40 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Kerel, als ik dit zo lees ben jij overduidelijk geen rijksambtenaar.
Of je hebt geen idee van toegang. Maar dat lijkt mij sterk.
Passen zelfs, tsjonge. Dan snap je vast heel goed dat je van je werkplek op kv7 niet zomaar Beatrix in kan gaan.quote:Op maandag 19 februari 2024 18:02 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ik kan je mijn loonstrook door dm-en. Daar staat het op.
In een ander topic werd gezegd dat ik rijkspassen kon regelen. Dat heb ik nog nooit gezegd.
Ligt eraan.quote:Op maandag 19 februari 2024 14:36 schreef quo_ het volgende:
[..]
In de supermarkten die ik normaal gesproken bezoek weiger ik categorisch om de zelfscan of handscannner te gebruiken.Ook in "vreemde" winkels ga ik niet snel langs de zelfscan.
Hoofdargument is inmiddels dat ik als klant behandeld wil worden en niet als potentiele dief.
Ik maak regelmatig gebruik van de zelfscan, echt nog nooit ben ik als een potentiële dief behandeld.quote:Op maandag 19 februari 2024 14:36 schreef quo_ het volgende:
[..]
In de supermarkten die ik normaal gesproken bezoek weiger ik categorisch om de zelfscan of handscannner te gebruiken.Ook in "vreemde" winkels ga ik niet snel langs de zelfscan.
Hoofdargument is inmiddels dat ik als klant behandeld wil worden en niet als potentiele dief.
Bij mij is het bij de AH de helft van de keren raak. Dan is het niet bepaald makkelijker of sneller.quote:Op maandag 19 februari 2024 18:43 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik maak regelmatig gebruik van de zelfscan, echt nog nooit ben ik als een potentiële dief behandeld.
Ze hebben bij de Jumbo de controle flink opgeschroefd. Helemaal prima. Sta daar toch gewoon op mijn gemakje alles te scannen, die 2 minuten extra kunnen er dan ook wel bij.
Het is me trouwens ook nog nooit overkomen dat ik iets vergeten te scannen ben.
Ja ik ga gewoon niet boodschappen doen als ik haastig ben. Ik scheur wel de winkel door met boodschappenlijstje in de app in mijn hand recht op mijn doel afquote:Op maandag 19 februari 2024 18:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Bij mij is het bij de AH de helft van de keren raak. Dan is het niet bepaald makkelijker of sneller.
Hoe gaat dit in de praktijk? Vragen ze die beelden achteraf op of houden ze je continue in de gaten en gaat het alarm af als ze zien dat je iets niet scant?quote:Op woensdag 14 februari 2024 09:06 schreef Jor_Dii het volgende:
De techniek gaat ons sowieso heel snel inhalen als je kijkt naar de mogelijkheden die Amazon met hun Go supermarkten al heeft neergezet. Dan wordt het stelen van producten vrijwel compleet kansloos gemaakt omdat alles wordt geregistreerd door hypermoderne camera's. Ik denk dat Albert Heijn dit nu ook versneld uit wil gaan rollen in de komende 5-10 jaar (zijn er al ruim 5 jaar mee bezig om te ontwikkelen voor onze markt). Over 20-30 jaar weten we niet meer beter.
Een fout aan de kassa wordt niet opgemerkt of zo nodig te rplekke hersteld. Een fout bij de zelfscan maakt je meteen tot verdachte. Is niet erg symmetrisch naar mijn mening.quote:Op maandag 19 februari 2024 18:34 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ligt eraan.
Heb ik maar een paar losse spullen, dan pak ik de zelfscan kassa (handscanner gebruik ik sowieso niet), bij grotere boodschappen pak ik de gewone kassa.
Dan is elke fout hun probleem en kan ik na afrekenen meteen de winkel uit ipv bij een steekproef te moeten wachten tot de hele kar gecontroleerd is.
De ondernemers bezuinigen het menselijk personeel bij hun kassa's weg. Klanten klagen dus terecht.quote:Op maandag 19 februari 2024 20:11 schreef GM78 het volgende:
Snap niet zo heel goed waarom mensen lopen te klagen over een eventuele controle, en dat dit zoveel tijd kost![]()
Heel soms een steekproef hier. Medewerker komt gelijk aanlopen, scant vier of vijf producten en klaar.
Kost hooguit één minuut extra van je tijd. Nog altijd een stuk sneller dan in de rij staan
Er zijn al supermarkten waar ze dergelijke slimme camera's hebben. Heb daar eens wat van gezien op tv. De supermarktmanager/medewerker die krijgt dan op de telefoon een signaal van die slimme camera dat er afwijkend gedrag wordt geconstateerd en kan zo op afstand meekijken.quote:Op maandag 19 februari 2024 20:28 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hoe gaat dit in de praktijk? Vragen ze die beelden achteraf op of houden ze je continue in de gaten en gaat het alarm af als ze zien dat je iets niet scant?
Want ik ben (toen hier de zelfscankassa kwam in de PLUS) regelmatig met een gratis kratje bier naar buiten gekomen. Als ik toch gepakt werd (steekproef) dan zei ik gewoon dat ik vergeten was te scannen. Bij vragen van zo´n kassameisje gewoon met stemverheffing en wat agressie zeggen dat je het vergeten was te scannen. Dan kan je gewoon alsnog betalen en weglopen zonder problemen.
Dus wat gaan camera´s hier tegen doen dan?
Dit verklaart wel waarom je geen enkel probleem hebt met jongens die voordringen in de rij bij een trein.quote:Op maandag 19 februari 2024 20:28 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hoe gaat dit in de praktijk? Vragen ze die beelden achteraf op of houden ze je continue in de gaten en gaat het alarm af als ze zien dat je iets niet scant?
Want ik ben (toen hier de zelfscankassa kwam in de PLUS) regelmatig met een gratis kratje bier naar buiten gekomen. Als ik toch gepakt werd (steekproef) dan zei ik gewoon dat ik vergeten was te scannen. Bij vragen van zo´n kassameisje gewoon met stemverheffing en wat agressie zeggen dat je het vergeten was te scannen. Dan kan je gewoon alsnog betalen en weglopen zonder problemen.
Dus wat gaan camera´s hier tegen doen dan?
goede tipquote:Op maandag 19 februari 2024 21:14 schreef Zorro het volgende:
Ik doe het nooit maar het is toch zo simpel.
Scan een deel. Geen controle? Rest gratis.
Wel controle? Zeg dan dat je de rest nog moet doen want je hebt twee bonnetjes nodig, is voor iemand anders.
Gebeurt bij de kassa ook wel vaker, dus wat kunnen ze er van zeggen?
Ik krijg daar hele nare vibes van.quote:Op maandag 19 februari 2024 21:07 schreef Inbox het volgende:
[..]
Er zijn al supermarkten waar ze dergelijke slimme camera's hebben. Heb daar eens wat van gezien op tv. De supermarktmanager/medewerker die krijgt dan op de telefoon een signaal van die slimme camera dat er afwijkend gedrag wordt geconstateerd en kan zo op afstand meekijken.
Denk dat de beelden ook verzameld zullen worden en dat de personen bij volgende bezoeken ook herkend worden en gevolgd kunnen gaan worden.
Of het mag, weet ik niet. Of het gecontroleerd wordt? Geen idee. Of het werkt? Absoluut, daar ben ik van overtuigd.
Tijd voor een nieuwe bonuskaart.quote:Op maandag 19 februari 2024 21:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Bij mij in de AH gaat het controle lamp altijd branden, na aantal keer op een rustig moment gevraagd of het toeval is.
Nee werd mij verteld, ik zou 6x iets “vergeten” zijn te scannen, terwijl ik zeker weet dat dit niet het geval is.
Wees er maar trots opquote:Op maandag 19 februari 2024 21:13 schreef Origami94 het volgende:
Ik steel dagelijks bij de zelfscankassa
Ik vraag me af of die peloton aan medewerkers beter geen kassa openen. Personeelkost blijft toch hetzelfdequote:Op woensdag 14 februari 2024 11:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als het zo moet dan mag van mij de supermarkt mij dan andersom geld betalen als ik weer eens met half beschimmelde aardbeien onderin het bakje ben thuis gekomen.quote:Op maandag 19 februari 2024 21:56 schreef littlemindy het volgende:
Van mij mag iedereen die iets "vergeet" te scannen gewoon een boete krijgen.
Ongeacht of het met de intentie om te stelen was of niet.
Mensen die "per ongeluk" het gaspedaal te ver induwen worden ook gewoon geflitst.
Mensen moeten eens leren verantwoordelijkheid te nemen voor de keuzes die ze maken.
Degenen die het risico niet durven nemen sluiten maar aan bij de gewone kassa.
Ik gebruik al jaren zelfscan kassa's en ben nog nooit iets vergeten te scannen.
Wat een onzin excuus zeg, hoe moeilijk is het om product voor product te scannen
Er zijn al zo weinig agenten voor zaken zoals bijv verkrachting waardoor die op de plank komen te liggen. En nu wil je ook elke agent in het land voor elke diefstal naar bedrijven sturen die record winsten maken? Omdat ze geen beveiligers, personeel of camera's willen inhuren?quote:Op maandag 19 februari 2024 21:56 schreef littlemindy het volgende:
Van mij mag iedereen die iets "vergeet" te scannen gewoon een boete krijgen.
Ongeacht of het met de intentie om te stelen was of niet.
Mensen die "per ongeluk" het gaspedaal te ver induwen worden ook gewoon geflitst.
Mensen moeten eens leren verantwoordelijkheid te nemen voor de keuzes die ze maken.
Degenen die het risico niet durven nemen sluiten maar aan bij de gewone kassa.
Ik gebruik al jaren zelfscan kassa's en ben nog nooit iets vergeten te scannen.
Wat een onzin excuus zeg, hoe moeilijk is het om product voor product te scannen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet jij wat erger is, men kan geen geopende producten terugbrengen als die producten toch niet lekker blijken te zijn.quote:Op maandag 19 februari 2024 22:57 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Als het zo moet dan mag van mij de supermarkt mij dan andersom geld betalen als ik weer eens met half beschimmelde aardbeien onderin het bakje ben thuis gekomen.
Fouten maken is menselijk, niet iedereen is opzettelijk imperfect.
Fouten maken is menselijk als je van jezelf weet dat je te dom bent om te tellen en het scannen bij te houden zou wat zelfreflectie niet misstaan dat je dan maar altijd de normale kassa gaat gebruiken.quote:Op maandag 19 februari 2024 22:57 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Als het zo moet dan mag van mij de supermarkt mij dan andersom geld betalen als ik weer eens met half beschimmelde aardbeien onderin het bakje ben thuis gekomen.
Fouten maken is menselijk, niet iedereen is opzettelijk imperfect.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |