abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211920418
quote:
Diefstal bij de zelfscankassa populair: "Het is gewoon heel makkelijk"

Winkeldiefstal neemt toe, dat blijkt uit navraag van NH Nieuws bij het Centraal Bureau van Levensmiddelenhandel (CBL). Door de inflatie en geringe controle lijken de zelfscankassa's in supermarkten de populairste plek om te pikken, met name onder studenten en jongeren. Maar volgens strafrechtadvocaat Julia Mekkes zien zij helemaal niet in wat voor consequenties stelen met zich mee kan brengen.

"Als iemand zalm of tonijn wil eten, kost dat gewoon negen euro per bakje. Dan scannen mensen dat weleens niet", vertelt een jongen op straat in Amsterdam, vlak voor de Albert Heijn. "Ik pak gewoon wat ik wil", geeft een ander iemand toe.

Gevangenisstraf
Strafrechtadvocaat Julia Mekkes beaamt deze toename van winkeldiefstal onder jongeren, maar ziet dat ze zich helemaal niet bewust zijn van de consequenties. Bij de eerste keer eindigt het vaak nog met een geldboete en een winkelontzegging. "Maar als je het vaker doet staat er zelfs een gevangenisstraf op", benadrukt de advocate. "En je krijgt een strafblad." Daarnaast heb je een kans dat je geen Verklaring Omtrent Gedrag meer kunt krijgen, wat er weer voor zorgt dat je sommige banen niet meer kan krijgen.

"Bij de jongeren die ik bijsta, zie ik vooral dat zij in groepsverband bij de zelfscankassa's staan", vertelt Mekkes. "Dan fokken ze elkaar op, en dan gaan ze bepaalde producten niet scannen." Maar als je met z'n tweeën steelt, dan wordt de straf alleen maar hoger. "Omdat je het dan samen bekokstooft, en dat werkt strafverzwarend."

Mekkes vermoedt dat de stijging in het aantal winkeldiefstallen te maken heeft met de inflatie en de geringe controle bij de zelfscankassa's. Het zijn dan ook vaak de duurdere producten die daar niet worden gescand. Volgens Mekkes gaat het dan om tandpasta, wasmiddel, vlees en vis, populaire producten onder de jongeren om vooral niet af te rekenen. Mekkes: "En wat ook een populaire is, is de burrata of mozzarella."
https://www.nhnieuws.nl/n(...)ewoon-heel-makkelijk

Andere bron:
https://www.ad.nl/economi(...)ormen-aan~a12db1f02/
Niet mijn OP, wel mijn hobby.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_211922182
Stormlooptopic dit
  vrijdag 5 januari 2024 @ 09:11:19 #3
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_211922346
Stelen bij de zelfscankassa :')
Hoe droevig ben je dan :')
Don't follow me. I am lost too
I always feel like somebody's watchin' me
Tell me, is it just a dream?
pi_211922379
Altijd al gezegd: Mensen hebben controles en discipline nodig, anders is het binnen no time een bende.
  vrijdag 5 januari 2024 @ 09:37:53 #5
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_211922606
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 09:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Altijd al gezegd: Mensen hebben controles en discipline nodig, anders is het binnen no time een bende.
Een bepaalde groep zeker ja.
Don't follow me. I am lost too
I always feel like somebody's watchin' me
Tell me, is it just a dream?
pi_211922636
Stelen is ook een ziekte. Het geeft mensen een kick.
  vrijdag 5 januari 2024 @ 13:55:31 #7
65846 Bocaj
47th President.
pi_211925111
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 09:11 schreef RedShoe het volgende:
Stelen bij de zelfscankassa :')
Hoe droevig ben je dan :')
Makkelijk meenemen. (Hup zo van het mandje in de tas.)
Alleen zo vervelend dat er van die controles zijn! (Verpesten de fun van het stelen een beetje.)
pi_211925191
Net bij de Kruidvat de zelfscan gebruikt. Niks gestolen.
-nee-
pi_211927482
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 09:37 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Een bepaalde groep zeker ja.
90 procent van de mensen of meer. Maak jezelf niet onschuldiger dan je bent.
  vrijdag 5 januari 2024 @ 17:28:27 #10
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211927509
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 09:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
En wie controleert de controleurs?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 5 januari 2024 @ 17:33:04 #11
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211927554
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 17:28 schreef Perrin het volgende:

[..]
Co-controleurs.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 5 januari 2024 @ 17:36:28 #12
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_211927586
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 17:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]

@Wereldgozer
pi_211930831
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 17:28 schreef Perrin het volgende:

[..]
Co-controleurs.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 10:55:01 #14
65846 Bocaj
47th President.
pi_212409302
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 10:55 schreef Bocaj het volgende:
Kom naar beneden en sla je slag! :')

[ afbeelding ]
https://www.retaildetail.(...)efstal-creatief-aan/
Omgekeerde wereld..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_212409317
Met die graaiflatie in supermarkten scan ik inderdaad niet alle producten.
Dure producten niet scannen en onderin leggen, sowieso geen enkele kassamiep die onderin de tas gaan graaien. nee, ze scannen de prei, yoghurt en een ander product. Biefstukjes laten ze lekker liggen :D
  dinsdag 13 februari 2024 @ 11:01:10 #17
65846 Bocaj
47th President.
pi_212409320
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 10:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Omgekeerde wereld..
Vind het ook wat kinderachtig.
Ze willen natuurlijk je gedrag laten veranderen. :')
Controleer en pak ze op en geef boete en winkelverbod helpt volgen mij net zo goed. Toch?
  dinsdag 13 februari 2024 @ 11:06:29 #18
65846 Bocaj
47th President.
pi_212409369
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:00 schreef C.L.Werner het volgende:
Dure producten niet scannen en onderin leggen, sowieso geen enkele kassamiep die onderin de tas gaan graaien. nee, ze scannen de prei, yoghurt en een ander product. Biefstukjes laten ze lekker liggen :D
Bij DIRK graaide men wel bij mij onderin de DIRK Shopper Tas. (En niet 3 producten ofzo maar 6, 7...)
pi_212409411
quote:
En ben jij nou een manager bij de rijksoverheid? Je moest je ogen uit je kop schamen. Ik ben zelfs nog een collega van je. Man, ik schaam me ziek voor volk zoals jij. Jij bent een rotte appel bij ons.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 11:11:21 #20
65846 Bocaj
47th President.
pi_212409419
quote:
Sinds de introductie van de zelfscankassa in supermarkten is er veel veranderd. Eindelijk niet meer in die ellelange rijen bij de kassa. Toch gaat één ding de laatste tijd steeds vaker mis en daar hebben winkelmedewerkers dagelijks hun handen vol aan.
https://www.telegraaf.nl/(...)is-bij-zelfscankassa

Als men dit niet onder de knie gaat krijgen (De Hollander leren eerlijk te laten zelfscannen. :') ) dan heeft de 'zelfscan' geen lang leven meer.
pi_212409442
quote:
:') Stelen en het dan voor je zelf gaan goed praten omdat er inflatie is :')
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212409445
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:11 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
En ben jij nou een manager bij de rijksoverheid? Je moest je ogen uit je kop schamen. Ik ben zelfs nog een collega van je. Man, ik schaam me ziek voor volk zoals jij. Jij bent een rotte appel bij ons.
Stelen is natuurlijk nooit goed, maar als je scholier/student bent en weinig geld hebt kan ik het nog begrijpen. Je bent jong en onbezonnen, overmoedig etc... Natuurlijk nog steeds slecht, begrijp me niet verkeerd.

Maar stel je bent volwassen, hebt een prima baan en denkt dan 'ja fuck de graaiers!! Ik steel het gewoon!!' :')! Sta je dan straks met je Tesla sleutels in je broekzak aan de politie uit te leggen waar je mee bezig was.
pi_212409452
Ik keur dit goed.
pi_212409501
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:13 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Stelen is natuurlijk nooit goed, maar als je scholier/student bent en weinig geld hebt kan ik het nog begrijpen. Je bent jong en onbezonnen, overmoedig etc... Natuurlijk nog steeds slecht, begrijp me niet verkeerd.

Maar stel je bent volwassen, hebt een prima baan en denkt dan 'ja fuck de graaiers!! Ik steel het gewoon!!' :')! Sta je dan straks met je Tesla sleutels in je broekzak aan de politie uit te leggen waar je mee bezig was.
Die halve gek is manager bij ons! Met zijn Armanipakken en Mont Blanc-pennen. Stelen en dan ambtenaar zijn. Het kan aan mij liggen, maar ben ik dan een moraalridder als ik daarvan iets zeg???????
pi_212409502
quote:

[..]

Gewoon triest. Hard straffen dit soort paupervolk. De zelfscankassa nodigt simpelweg teveel uit om er mee te kunnen sjoemelen. De cijfers van Jumbo zeggen toch voldoende? Schaf het gewoon weer af want blijkbaar kunnen we niet met die verantwoordelijkheid omgaan of we gaan straks naar het Amerikaanse voorbeeld, waarbij veel (dure) producten zoals wasmiddel, vlees etc achter slot en grendel zit of in doorzichtige omdozen.
pi_212409522
quote:
Ik zou het zelf nooit doen maar aangezien supermarkten de grootste graaiers, afzetters en uitzuigers zijn: ga je gang.
pi_212409548
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Gewoon triest. Hard straffen dit soort paupervolk. De zelfscankassa nodigt simpelweg teveel uit om er mee te kunnen sjoemelen. De cijfers van Jumbo zeggen toch voldoende? Schaf het gewoon weer af want blijkbaar kunnen we niet met die verantwoordelijkheid omgaan of we gaan straks naar het Amerikaanse voorbeeld, waarbij veel (dure) producten zoals wasmiddel, vlees etc achter slot en grendel zit of in doorzichtige omdozen.
Ik werk bij een grote supermarkt en er wordt inderdaad gekeken of het zelfscan systeem op sommige locaties geschrapt moet worden. Overigens wordt er ook meer gestolen dan vroeger bij de oude kassa, dus deels wordt men ook asocialer dan voorheen.
pi_212409623
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:11 schreef Bocaj het volgende:

[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)is-bij-zelfscankassa

Als men dit niet onder de knie gaat krijgen (De Hollander leren eerlijk te laten zelfscannen. :') ) dan heeft de 'zelfscan' geen lang leven meer.
Ik skip hem vaak. Als je een controle hebt dan moet je voortaan 10 minuten wachten omdat 1 medewerker 8 zelfscannende klanten moet controleren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212409689
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:24 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Ik werk bij een grote supermarkt en er wordt inderdaad gekeken of het zelfscan systeem op sommige locaties geschrapt moet worden. Overigens wordt er ook meer gestolen dan vroeger bij de oude kassa, dus deels wordt men ook asocialer dan voorheen.
Wordt er gestolen door meer mensen, en/of worden er per persoon meer producten gestolen, of zijn bijvoorbeeld de gestolen producten duurder geworden?
pi_212409714
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:37 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Wordt er gestolen door meer mensen, en/of worden er per persoon meer producten gestolen, of zijn bijvoorbeeld de gestolen producten duurder geworden?
Ik denk met name het eerste.
pi_212409716
quote:

[..]
Het is niet mijn afdeling, dus de exacte cijfers weet ik niet. Geloof dat alle 3 waar zijn, al hoor ik het vaakst over het tweede punt van mensen met hele karren die niet gescand zijn en dan 1 flesje frisdrank afrekenen.

Edit: Al is dat natuurlijk ook het punt dat het meest noemenswaardig is.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 11:42:01 #32
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212409736
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 13:55 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Makkelijk meenemen. (Hup zo van het mandje in de tas.)
Alleen zo vervelend dat er van die controles zijn! (Verpesten de fun van het stelen een beetje.)
Law and order!
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 13 februari 2024 @ 11:42:54 #33
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212409747
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 17:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik haal het een voor een uit het mandje tegen de scan aan. Ik vergeet nooit wat en steel nooit wat. Weet je waarom? Ik ben volwassen. Jij toch ook!

[ Bericht 0% gewijzigd door Vis1980 op 13-02-2024 11:51:54 ]
  dinsdag 13 februari 2024 @ 11:45:14 #34
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212409771
quote:
Stelen is natuurlijk nooit goed, maar als je scholier/student bent en weinig geld hebt kan ik het nog begrijpen.
Nee, dan ga je maar even een weekend niet je vol drinken in de bar of discotheek. Dan even een maand geen Netflix, oplossingen voor als je niet veel geld hebt. Een student is niet zielig of zo.
pi_212409785
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:45 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee, dan ga je maar even een weekend niet je vol drinken in de bar of discotheek. Dan even een maand geen Netflix, oplossingen voor als je niet veel geld hebt. Een student is niet zielig of zo.
Begrijpen ≠ goedkeuren

Jonge mensen doen vaker dingen die onverstandig zijn of niet mogen.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 11:49:08 #36
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212409813
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:21 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Ik zou het zelf nooit doen maar aangezien supermarkten de grootste graaiers, afzetters en uitzuigers zijn: ga je gang.
quote:
quote:

[..]
Ga jullie schamen. Betaal gewoon je spullen of laat ze liggen, inflatie of niet. Jullie zijn toch volwassen? Dan ben je toch een stuk stront als je niet betaald voor de spullen die je wil hebben? Je wordt ook een keer gepakt en dan zeg je natuurlijk 'oh, helemaal vergeten'?
  dinsdag 13 februari 2024 @ 11:49:32 #37
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212409819
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:46 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Begrijpen ≠ goedkeuren

Nee, het gaat hier niet alleen om jonge mensen.
pi_212409821
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:46 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Begrijpen ≠ goedkeuren

Kom op zeg. Iets stelen doe je als je 5 bent wanneer je boodschappen doet met je ouders en stiekem een mars reep pakt en je ouders er pas achter komen wanneer je in de auto zit. En dan zo boos worden dat je leert dit niet meer te doen.

Niet als je 18+ bent en naar een opleiding gaat. Dan weet je prima wat je aan het doen bent. Hoezo zou je dat begrijpen of nog erger goedkeuren
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212409881
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:49 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
[..]
[..]
Ga jullie schamen. Betaal gewoon je spullen of laat ze liggen, inflatie of niet. Jullie zijn toch volwassen? Dan ben je toch een stuk stront als je niet betaald voor de spullen die je wil hebben? Je wordt ook een keer gepakt en dan zeg je natuurlijk 'oh, helemaal vergeten'?
Eh... waar zeg ik dat ik dat zelf zou doen?

Ik zou het zelf niet doen maar een woord als graaiflatie is niet zomaar het woord van het jaar 2023 geworden. In een tijd van zich verrijkende supermarkten en steeds grotere armoede is dit een gevolg. Ik keur het niet goed, maar ik kan het ook niet schreeuwend veroordelen omdat er vele partijen zijn met boter op hun hoofd.
pi_212409904
quote:

[..]
Nee, het gaat hier niet alleen om jonge mensen.
Correct :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:49 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Kom op zeg. Iets stelen doe je als je 5 bent wanneer je boodschappen doet met je ouders en stiekem een mars reep pakt en je ouders er pas achter komen wanneer je in de auto zit. En dan zo boos worden dat je leert dit niet meer te doen.

Niet als je 18+ bent en naar een opleiding gaat. Dan weet je prima wat je aan het doen bent. Hoezo zou je dat begrijpen of nog erger goedkeuren
Omdat ik zelf ook ooit jong ben geweest? Heb jij dan nog nooit iets gedaan wat niet mag vroeger? Zwartrijden? Wildplassen?

Mijn punt was puur dat het idee van iemand van 30+ met een fatsoenlijke functie / baan die gaat lopen stelen uit de supermarkt want 'het zijn allemaal graaiers!' een nog veel triester beeld geeft.

En nogmaals, ik keur helemaal niks goed.
pi_212409910
quote:

[..]
[..]
[..]
Ik hoef mij nergens voor te schamen. Ik stelde enkel wat vragen over in welke zin de diefstal toeneemt. Zodat ik het beter kan begrijpen.
pi_212409911
Nog ff zo doorgaan en we hebben straks weer allemaal normale kassa's met een beetje service O+
pi_212409917
quote:

[..]
[..]
[..]
Idd
Gewoon zoiets zeggen, kan gebeuren hoor
lol
  dinsdag 13 februari 2024 @ 11:58:37 #44
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212409922
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:55 schreef MadJackthePirate het volgende:
Omdat ik zelf ook ooit jong ben geweest? Heb jij dan nog nooit iets gedaan wat niet mag vroeger? Zwartrijden? Wildplassen?
Dat je wel eens iets slechts hebt gedaan, wil niet zeggen dat het dan oké is. Als men gepakt wordt moet men nog steeds in de problemen komen.

Maar blijkbaar kunnen we het gewoon niet aan al die zelfverantwoordelijkheid. De ene zeurt dat ie gecontroleerd wordt, want dat is al de tweede keer die week, de ander loopt regelmatig te stelen. We gaan naar een systeem waarbij iedereen gecontroleerd gaat worden.

quote:
14s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:56 schreef rival het volgende:
Nog ff zo doorgaan en we hebben straks weer allemaal normale kassa's met een beetje service O+
Die zijn er ook gewoon nog. En als we weer helemaal terug gaan, kunnen we weer gaan zeuren over wachtrijen.
pi_212409935
quote:
Bij normale kassa’s is veel makkelijker te stelen
lol
  dinsdag 13 februari 2024 @ 12:00:42 #46
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212409937
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:57 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Idd
Gewoon zoiets zeggen, kan gebeuren hoor
Nee, kan niet gebeuren. Meestal trappen ze daar ook niet in en dan jun je dat tegen de politie gaan uitleggen. Er is niets simpelers dan spullen een voor een uit je mandje of kar halen en die meteen scannen. Daar komt helemaal geen vergeten bij kijken.
pi_212409942
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:55 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Correct :)
[..]

Mijn punt was puur dat het idee van iemand van 30+ met een fatsoenlijke functie / baan die gaat lopen stelen uit de supermarkt want 'het zijn allemaal graaiers!' een nog veel triester beeld geeft.

En nogmaals, ik keur helemaal niks goed.
Ja hoor. Doe nog steeds nog wel eens dingen die niet mogen. Veranderd er van de rest niks aan dat als je 18+ bent je prima weet dat stelen gewoon fout is. En je leeftijd dan geen goede reden meer is.

Als je het nou over kinderen hebt helemaal prima. Maar studenten? Nee.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 12:01:10 #48
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212409946
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:00 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
De cijfers zeggen toch echt wat anders.
pi_212409947
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:00 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
De cijfers spreken dit een beetje tegen.
pi_212409950
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:00 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee, kan niet gebeuren. Meestal trappen ze daar ook niet in en dan jun je dat tegen de politie gaan uitleggen. Er is niets simpelers dan spullen een voor een uit je mandje of kar halen en die meteen scannen. Daar komt helemaal geen vergeten bij kijken.
Gewoon daarna gescanned en betaald
Geen politie gezien
lol
pi_212409952
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:01 schreef rival het volgende:

[..]
De cijfers spreken dit een beetje tegen.
Omdat mensen het minder snel durven
lol
pi_212409964
quote:

[..]
Een foutje is menselijk hé.

Je hoort continue overal piepjes om je heen bij die zelfscankassa's, dus dan kan je je best eens vergissen.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 12:03:56 #53
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212409970
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:01 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Gewoon daarna gescanned en betaald
Geen politie gezien
Hangt denk ik af van welke supermarkt. Iedereen kan wel zeggen dat ze het zogenaamd vergeten zijn en jij geeft aan dat als excuus te gebruiken als je gepakt wordt. Dan ben je eigenlijk best wel triest als een volwassen persoon. Dan belazer je de boel en vroeg of laat krijg je daar een keer grotere problemen mee.
pi_212409971
quote:

[..]
Valt wel mee als het daadwerkelijk vergeten is. Als iemand 30 producten heeft en er een komkommer niet gescand is zal de politie echt niet gebeld worden. Of als iemand 6 blikjes drinken heeft en er maar 5 gescand heeft.

De politie wordt wel gebeld als jij een pak crackers, een appel en een stuk biefstuk hebt en de biefstuk bent 'vergeten' te scannen. Of als je al voor de 3e keer een blikje drinken 'vergeten' bent te scannen.
pi_212409985
quote:
Oh please, nee.

I love de zelfscan. _O_ Zo snel. Heerlijk.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_212409986
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:03 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Hangt denk ik af van welke supermarkt. Iedereen kan wel zeggen dat ze het zogenaamd vergeten zijn en jij geeft aan dat als excuus te gebruiken als je gepakt wordt. Dan ben je eigenlijk best wel triest als een volwassen persoon. Dan belazer je de boel en vroeg of laat krijg je daar een keer grotere problemen mee.
Oh maak van triest persoon maar walgelijk persoon hoor

En als ik er een keer problemen mee krijg dan is het maar zo
lol
  dinsdag 13 februari 2024 @ 12:05:32 #57
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212409991
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:03 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Een foutje is menselijk hé.

Je hoort continue overal piepjes om je heen bij die zelfscankassa's, dus dan kan je je best eens vergissen.
Sorry, maar nee dat kan niet gebeuren. Je kan toch wel een voor een iets scannen? Als je dat niet aankan, ga dan in de rij voor de kassa. Ik kom dagelijks bij de zelfscan, nog nooit iets vergeten te scannen. Het zit in een mandje en ik haal het er een voor een uit, zo moeilijk is het echt niet. ;)
pi_212410022
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:05 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Sorry, maar nee dat kan niet gebeuren. Je kan toch wel een voor een iets scannen? Als je dat niet aankan, ga dan in de rij voor de kassa. Ik kom dagelijks bij de zelfscan, nog nooit iets vergeten te scannen. Het zit in een mandje en ik haal het er een voor een uit, zo moeilijk is het echt niet. ;)
Scan jij het pas bij de zelfscankassa?
  dinsdag 13 februari 2024 @ 12:09:13 #59
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212410023
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:05 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Oh please, nee.

I love de zelfscan. _O_ Zo snel. Heerlijk.
Hier gaan we wel weer naar terug denk ik, omdat je zelfs in dit topic kunt zien hoe makkelijk mensen er over denken en allerlei andere dingen aanwijzen als schuldige terwijl men zelf opzettelijk iets niet scant. Daar worden de prijzen niet lager van en vroeg of laat komt er verandering of nóg hogere prijzen.
pi_212410031
quote:

[..]

Politie komt niet hoor voor een simpele diefstal. Ik geef dan aan dat ik het vergeten ben te scannen. Blank, Tesla, ja dan geloven ze je wel ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:13 schreef over_hedge het volgende:

[..]
:') Stelen en het dan voor je zelf gaan goed praten omdat er inflatie is :')
Absoluut.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:06 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Bij DIRK graaide men wel bij mij onderin de DIRK Shopper Tas. (En niet 3 producten ofzo maar 6, 7...)
Jumbo niet hoor ;)
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:11 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
De supermarkten moeten zich de ogen uit de kop schamen. Schandalig.
Welke vestiging werk je? Misschien een keer samen sparren over jouw zienswijse?
  dinsdag 13 februari 2024 @ 12:09:46 #61
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212410032
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:09 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Niet bij de ingang iig.
pi_212410037
quote:

[..]
Zelfs de mensen die zelf achter de kassa werken vergeten wel eens iets te scannen
lol
pi_212410038
quote:

[..]
Die handelingen worden tienduizend keer per dag gedaan dus daar zitten gewoon foutjes bij, ook van mensen 'die het echt niet zou gebeuren'.

Ik liep laatst met iets naar de kassa van de HEMA, toen kwam ik aan de praat met een bekende en ben zo al pratend naar buiten gelopen, zonder over het afrekenen na te denken.

Later ben ik even teruggegaan, maar onopzettelijk iets niet afrekenen bestaat echt hoor.
pi_212410039
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:09 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Niet elke supermarkt heeft zo'n mobiel scanapparaatje (zoals LIDL, Coop bijvoorbeeld), maar wel zelfscankassa's.
pi_212410041
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:09 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Niet bij de ingang iig.
Moet je eens met een kar een half uur lang boodschappen pakken en scannen, ook jij kunt dan een foutje maken hoor. ;)

Bij de klasse 6 dingen afrekenen lukt iedereen wel ja. :)
  dinsdag 13 februari 2024 @ 12:11:08 #66
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212410044
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:09 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
Politie komt niet hoor voor een simpele diefstal. Ik geef dan aan dat ik het vergeten ben te scannen. Blank, Tesla, ja dan geloven ze je wel ;)
[..]
Absoluut.
[..]
Jumbo niet hoor ;)
[..]
De supermarkten moeten zich de ogen uit de kop schamen. Schandalig.
Nog triester, je kunt het gewoon betalen, maar je voelt je verheven boven de rest oid. Betaal wat je koopt. Jij gaat het ook niet leuk vinden als je Tesla gestolen is.
pi_212410050
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Niet elke supermarkt heeft zo'n mobiel scanapparaatje (zoals LIDL, Coop bijvoorbeeld), maar wel zelfscankassa's.
Nee het ging me om “niemand maakt fouten anders ben je een kneus” vibe. ;) Een volle kar en veel boodschappen doen is wat anders dan een handjevol dingen.
pi_212410051
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:10 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Zelfs de mensen die zelf achter de kassa werken vergeten wel eens iets te scannen
Die stelen het meeste.
pi_212410054
Stoer doen op een forum dat je een tesla hebt. Maar ondertussen voor paar euro bij een supermarkt stelen _O_ Wat een users zitten hier toch af en toe
pi_212410055
-dubbel
pi_212410057
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:10 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Die handelingen worden tienduizend keer per dag gedaan dus daar zitten gewoon foutjes bij, ook van mensen 'die het echt niet zou gebeuren'.

Ik liep laatst met iets naar de kassa van de HEMA, toen kwam ik aan de praat met een bekende en ben zo al pratend naar buiten gelopen, zonder over het afrekenen na te denken.

Later ben ik even teruggegaan, maar onopzettelijk iets niet afrekenen bestaat echt hoor.
Ja, dat kan. Wat ook wel vaak zal zijn is dat de zelfscan een product niet kent, mensen geen zin hebben om een kwartier te wachten op de medewerker en het dan maar zonder te scannen in de tas flikkeren.
pi_212410067
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:09 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Niet als dit een terugkerend probleem is bij jou. Dan is het ook al snel klaar en bellen ze gewoon de politie die wel komt. En al die moeite om telkens 1 of 2 producten niet te betalen :')
pi_212410070
Ik vind de diefstal van de supermarkten erger, vuile graaibende
pi_212410077
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:13 schreef Cupfighter het volgende:
Ik vind de diefstal van de supermarkten erger, vuile graaibende
Wat stelen ze dan?
  dinsdag 13 februari 2024 @ 12:14:17 #75
37248 BertV
Klei indiaan
pi_212410083
quote:
Veel verwacht Jumbo tot slot van een test met nieuwe software die met behulp van AI afwijkend gedrag van klanten in de winkel herkent.
Die wedloop is bijna net zo sneu als die mensen die diefstal goedpraten.

Daar sta je dan met je afwijkend gedrag.

Het werkt jammer genoeg niet, terug naar de kassa.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  dinsdag 13 februari 2024 @ 12:14:34 #76
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212410087
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:10 schreef Hatseflats22 het volgende:

Ik snap je uitleg wel, al blijft het natuurlijk oliedom. Het gaat mij meer om vanuit de winkel kan men niet duizenden keren per dag horen dat ze het zogenaamd vergeten zijn. In een supermarkt kun je niet anders dan langs de kassa of zelfscan gaan, je moet wel. Bij de HEMA is dat anders.

Als jij gewoon boodschappen in een mandje hebt en je vergeet wat te scannen, dan is dat wel kinderniveau hoor. Het kan nergens anders zitten dan in je mandje. Ja, je kan het er eerst uithalen en dan pas gaan scannen, maar gewoon een voor een scannen, mijn 9-jarige dochter kan dat nog. ;)
pi_212410090
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:12 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, dat kan. Wat ook wel vaak zal zijn is dat de zelfscan een product niet kent, mensen geen zin hebben om een kwartier te wachten op de medewerker en het dan maar zonder te scannen in de tas flikkeren.
Ja klopt.

Sterker nog, als je daarvoor hulp inroept van een medewerker gooien die zelf het product vaak in de tas als ze niet het product zo 1-2-3 kunnen scannen.
pi_212410103
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:11 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nog triester, je kunt het gewoon betalen, maar je voelt je verheven boven de rest oid. Betaal wat je koopt. Jij gaat het ook niet leuk vinden als je Tesla gestolen is.
Ik betaal wat ik wil betalen visje. De schandalige prijzen in de supermarkt zijn voor velen een doorn in het oog en ze leren het maar op 1 manier - stelen. Verlaag de prijzen, dan betaalt men wel. Maar dat snap jij natuurlijk niet.
pi_212410113
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:15 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
Ik betaal wat ik wil betalen visje. De schandalige prijzen in de supermarkt zijn voor velen een doorn in het oog en ze leren het maar op 1 manier - stelen. Verlaag de prijzen, dan betaalt men wel. Maar dat snap jij natuurlijk niet.
:') Goeie troll wel
pi_212410123
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:16 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
:') Goeie troll wel
Gewoon niet happen. :+
  dinsdag 13 februari 2024 @ 12:16:53 #81
37248 BertV
Klei indiaan
pi_212410127
quote:

[..]
Niet kopen, dan leren ze het.

Vis is trouwens schandalig duur.
pi_212410130
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:16 schreef BertV het volgende:

[..]

Saffraan ook!
  dinsdag 13 februari 2024 @ 12:17:35 #83
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212410133
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:11 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Nee het ging me om “niemand maakt fouten anders ben je een kneus” vibe. ;) Een volle kar en veel boodschappen doen is wat anders dan een handjevol dingen.
Het concept blijft hetzelfde, een voor een uit de kar halen scannen en neerleggen. Het kan zijn dat mensen niet opletten en met andere dingen bezig zijn, maar dat zegt toch wel wat over die mensen in mijn optiek. Draai het eens om, je werkt bij de AH en elke dag zijn er wel honderd mensen die zeggen iets vergeten te scannen. Hoe vaak gebeurt het vergeten te scannen nu echt? Een product in een jaar? Of elke week meerdere producten?
  dinsdag 13 februari 2024 @ 12:19:35 #84
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212410160
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:12 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ook dat is toch onredelijk? Je koopt producten en daar betaal je voor, als het even niet scant wacht je even, men laat je echt geen minuten staan en anders klaag je daarover. Maar dan maar een product stelen is natuurlijk kolder.
pi_212410163
quote:

[..]
Dan ga je naar de supermarkten waar het goedkoper is. Die zelfde supermarkten hebben alleen geen zelfscan. Moet je wel iets meer moeite doen om te stelen. Liddle. aldi. Dat soort zaken

Naar de AH/jumbo gaan om vervolgens te zeuren dat het te duur is :')
  dinsdag 13 februari 2024 @ 12:20:15 #86
37248 BertV
Klei indiaan
pi_212410166
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:17 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Saffraan ook!
Saffraan is geneuzel en nooit normaal voedsel geweest. :P
pi_212410175
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:17 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het concept blijft hetzelfde, een voor een uit de kar halen scannen en neerleggen. Het kan zijn dat mensen niet opletten en met andere dingen bezig zijn, maar dat zegt toch wel wat over die mensen in mijn optiek. Draai het eens om, je werkt bij de AH en elke dag zijn er wel honderd mensen die zeggen iets vergeten te scannen. Hoe vaak gebeurt het vergeten te scannen nu echt? Een product in een jaar? Of elke week meerdere producten?
Nee, gebeurt mij ook zelden. Maar je scheert nu de mensen bij wie het per ongeluk gebeurt over één kam met de mensen die bij elke aankoop wel een fles van 11 euro olijfolie achterover zitten te drukken.

Ja, het is een groot probleem, door de mensen die het bewust doen. :)
pi_212410176
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:14 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik snap je uitleg wel, al blijft het natuurlijk oliedom. Het gaat mij meer om vanuit de winkel kan men niet duizenden keren per dag horen dat ze het zogenaamd vergeten zijn. In een supermarkt kun je niet anders dan langs de kassa of zelfscan gaan, je moet wel. Bij de HEMA is dat anders.

Als jij gewoon boodschappen in een mandje hebt en je vergeet wat te scannen, dan is dat wel kinderniveau hoor. Het kan nergens anders zitten dan in je mandje. Ja, je kan het er eerst uithalen en dan pas gaan scannen, maar gewoon een voor een scannen, mijn 9-jarige dochter kan dat nog. ;)
Er wordt natuurlijk gesjoemeld, zie ook de user die het ronduit toegeeft ergens hiervoor..maar anderzijds, ik breng iedere maand heel veel geld naar een winkel die mijn naam niet eens weet. Ik voel me dus al geen klant in de traditionele zin van het woord, dat het eigenlijk van de zotte is dat ik nog gestresst ben of ik een product mis bij het scannen (ik sta vaak met een kleuter, die kan ook scannen, maar het is al meer opletten 🙂). Het alternatief is om in de lange wachtrij van de overgebleven kassa's te gaan staan, ook niet bepaald een pretje.

Ik weet eigenlijk niet wat mijn punt is...iets van... ik maak geen fouten bij de zelfscankassa, maar ik eis ook enige coulance bij een eventueel foutje.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 12:21:44 #89
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212410184
quote:

[..]
Ik vind een Tesla ook te duur, dus steel ik die van jou. Als men nou de prijzen verlaagt van zo'n Tesla, niet dat jij dat begrijpt.

Stelen goedpraten en dan pochen over een Tesla, wat een geestelijke armoe.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 12:22:27 #90
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212410190
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:16 schreef BertV het volgende:

[..]

Maar het is wel visschrikkelijk vies. ;)
pi_212410191
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:13 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Wat stelen ze dan?
Geld, door de producten zo belachelijk duur te maken
pi_212410237
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:22 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
En jij bent verplicht om bij 1 specifieke supermarkt boodschappen te doen? Of als ze het allemaal doen, dan spelen ze dus onder 1 hoedje met elkaar?
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:21 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Er wordt natuurlijk gesjoemeld, zie ook de user die het ronduit toegeeft ergens hiervoor..maar anderzijds, ik breng iedere maand heel veel geld naar een winkel die mijn naam niet eens weet. Ik voel me dus al geen klant in de traditionele zin van het woord, dat het eigenlijk van de zotte is dat ik nog gestresst ben of ik een product mis bij het scannen (ik sta vaak met een kleuter, die kan ook scannen, maar het is al meer opletten 🙂). Het alternatief is om in de lange wachtrij van de overgebleven kassa's te gaan staan, ook niet bepaald een pretje.

Ik weet eigenlijk niet wat mijn punt is...iets van... ik maak geen fouten bij de zelfscankassa, maar ik eis ook enige coulance bij een eventueel foutje.
Die coulance is er ook zeker wel. Winkel vindt het veel erger om 1 iemand vals te beschuldigen dan 10 producten te verliezen aan diefstal. Als jij echter vaker terugkomt als 'vergeet-achtig' persoon of echt asociaal brutaal bent geweest zijn ze minder coulant.
pi_212410238
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:22 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dat is geen stelen. En dit gaat over zelfscans. Zo ver ik weet hebben alleen de supermarkten die sowieso al duur zijn dit. Dus als het zo duur is. Wat doe je in een supermarkt die een zelfscan heeft. Ga naar de liddle of de aldi scheelt je al een hoop geld.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 12:26:22 #94
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212410243
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:20 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Nee, gebeurt mij ook zelden. Maar je scheert nu de mensen bij wie het per ongeluk gebeurt over één kam met de mensen die bij elke aankoop wel een fles van 11 euro olijfolie achterover zitten te drukken.

Ja, het is een groot probleem, door de mensen die het bewust doen. :)
Mijn punt is, hoe zie je het verschil als je AH bent? Moet je iedereen maar op zijn mooie blauwe ogen geloven? En nogmaals, hoe vaak vergeet je echt wat te scannen per jaar? Ik geloof nooit dat het meer dan 1 is (eigenlijk 0, maar goed). Zo niet, dan doe je toch iets niet goed? Je leert je kind toch ook dat als iets niet werkt, je het anders moet proberen?

Als het in een mand of kar ligt, kan het nergens anders heen dan van de kar in je hand, langs de scan en dan op het tafeltje of in je tas, op naar het volgende product. Hoe kun je dan in hemelsnaam iets vergeten, oprechte vraag.
pi_212410244
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Bij een Lidl waar ze nieuwe zelfscan apparaten geplaatst hebben zit er een weegschaal bij zodat zomaar wat extra in je tas gooien er voor de stelende paupers niet zo makkelijk meer is..
pi_212410249
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:25 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Die coulance is er ook zeker wel. Winkel vindt het veel erger om 1 iemand vals te beschuldigen dan 10 producten te verliezen aan diefstal. Als jij echter vaker terugkomt als 'vergeet-achtig' persoon of echt asociaal brutaal bent geweest zijn ze minder coulant.
Je ziet, ik heb er geen ervaring mee 👍
pi_212410252
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:26 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dat is geen stelen. En dit gaat over zelfscans. Zo ver ik weet hebben alleen de supermarkten die sowieso al duur zijn dit. Dus als het zo duur is. Wat doe je in een supermarkt die een zelfscan heeft. Ga naar de liddle of de aldi scheelt je al een hoop geld.
Valt tegen hoor zo goedkoop zijn deze 2 winkels helaas ook niet meer
pi_212410279
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:26 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Mijn punt is, hoe zie je het verschil als je AH bent? Moet je iedereen maar op zijn mooie blauwe ogen geloven? En nogmaals, hoe vaak vergeet je echt wat te scannen per jaar? Ik geloof nooit dat het meer dan 1 is (eigenlijk 0, maar goed). Zo niet, dan doe je toch iets niet goed? Je leert je kind toch ook dat als iets niet werkt, je het anders moet proberen?

Als het in een mand of kar ligt, kan het nergens anders heen dan van de kar in je hand, langs de scan en dan op het tafeltje of in je tas, op naar het volgende product. Hoe kun je dan in hemelsnaam iets vergeten, oprechte vraag.
Het is al meerdere keren uitgelegd, maar je blijft drammen hoor. ;) Dus ik pas even.

Hoe de AH het moet weten? Geen idee, het laatste dat ik een paar jaar geleden ben vergeten te scannen was een doosje wattenstaafjes van 11 cent. Lijkt me helder. :')
pi_212410286
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:27 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Valt tegen hoor zo goedkoop zijn deze 2 winkels helaas ook niet meer
Maar als nog best stukje goedkoper dan een Ah of Jumbo. Scheelt toch net die paar euro. Die zelfde euro die je nu zou besparen door wat te jatten.

Vind het gewoon beetje vreemd om maar te gaan jatten omdat je een winkel duur vind. Terwijl er goedkopere alternatieve zijn
pi_212410316
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:29 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Maar als nog best stukje goedkoper dan een Ah of Jumbo. Scheelt toch net die paar euro. Die zelfde euro die je nu zou besparen door wat te jatten.

Vind het gewoon beetje vreemd om maar te gaan jatten omdat je een winkel duur vind. Terwijl er goedkopere alternatieve zijn
Ik zeg niet dat ik steel, nog nooit gedaan
Zeg alleen dat ik supermarkten ook dieven vind door de hoge prijzen die ze vragen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')