abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212500212
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 18:02 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Ik kan je mijn loonstrook door dm-en. Daar staat het op.
In een ander topic werd gezegd dat ik rijkspassen kon regelen. Dat heb ik nog nooit gezegd.
Passen zelfs, tsjonge. Dan snap je vast heel goed dat je van je werkplek op kv7 niet zomaar Beatrix in kan gaan.
  maandag 19 februari 2024 @ 18:34:29 #177
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212500504
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 14:36 schreef quo_ het volgende:

[..]
In de supermarkten die ik normaal gesproken bezoek weiger ik categorisch om de zelfscan of handscannner te gebruiken.Ook in "vreemde" winkels ga ik niet snel langs de zelfscan.

Hoofdargument is inmiddels dat ik als klant behandeld wil worden en niet als potentiele dief.
Ligt eraan.
Heb ik maar een paar losse spullen, dan pak ik de zelfscan kassa (handscanner gebruik ik sowieso niet), bij grotere boodschappen pak ik de gewone kassa.
Dan is elke fout hun probleem en kan ik na afrekenen meteen de winkel uit ipv bij een steekproef te moeten wachten tot de hele kar gecontroleerd is.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212500615
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 14:36 schreef quo_ het volgende:

[..]
In de supermarkten die ik normaal gesproken bezoek weiger ik categorisch om de zelfscan of handscannner te gebruiken.Ook in "vreemde" winkels ga ik niet snel langs de zelfscan.

Hoofdargument is inmiddels dat ik als klant behandeld wil worden en niet als potentiele dief.
Ik maak regelmatig gebruik van de zelfscan, echt nog nooit ben ik als een potentiële dief behandeld.

Ze hebben bij de Jumbo de controle flink opgeschroefd. Helemaal prima. Sta daar toch gewoon op mijn gemakje alles te scannen, die 2 minuten extra kunnen er dan ook wel bij.

Het is me trouwens ook nog nooit overkomen dat ik iets vergeten te scannen ben.
pi_212500675
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 18:43 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ik maak regelmatig gebruik van de zelfscan, echt nog nooit ben ik als een potentiële dief behandeld.

Ze hebben bij de Jumbo de controle flink opgeschroefd. Helemaal prima. Sta daar toch gewoon op mijn gemakje alles te scannen, die 2 minuten extra kunnen er dan ook wel bij.

Het is me trouwens ook nog nooit overkomen dat ik iets vergeten te scannen ben.
Bij mij is het bij de AH de helft van de keren raak. Dan is het niet bepaald makkelijker of sneller.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_212500806
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 18:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Bij mij is het bij de AH de helft van de keren raak. Dan is het niet bepaald makkelijker of sneller.
Ja ik ga gewoon niet boodschappen doen als ik haastig ben. Ik scheur wel de winkel door met boodschappenlijstje in de app in mijn hand recht op mijn doel af :@
Om daarna op mijn gemakje te scannen dus :')

De gewone kassa vind ik niet prettig omdat het daar zo krap is trouwens.
pi_212502139
Snap niet zo heel goed waarom mensen lopen te klagen over een eventuele controle, en dat dit zoveel tijd kost :?

Heel soms een steekproef hier. Medewerker komt gelijk aanlopen, scant vier of vijf producten en klaar.
Kost hooguit één minuut extra van je tijd. Nog altijd een stuk sneller dan in de rij staan
  maandag 19 februari 2024 @ 20:28:29 #182
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212502524
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 09:06 schreef Jor_Dii het volgende:
De techniek gaat ons sowieso heel snel inhalen als je kijkt naar de mogelijkheden die Amazon met hun Go supermarkten al heeft neergezet. Dan wordt het stelen van producten vrijwel compleet kansloos gemaakt omdat alles wordt geregistreerd door hypermoderne camera's. Ik denk dat Albert Heijn dit nu ook versneld uit wil gaan rollen in de komende 5-10 jaar (zijn er al ruim 5 jaar mee bezig om te ontwikkelen voor onze markt). Over 20-30 jaar weten we niet meer beter.
Hoe gaat dit in de praktijk? Vragen ze die beelden achteraf op of houden ze je continue in de gaten en gaat het alarm af als ze zien dat je iets niet scant?

Want ik ben (toen hier de zelfscankassa kwam in de PLUS) regelmatig met een gratis kratje bier naar buiten gekomen. Als ik toch gepakt werd (steekproef) dan zei ik gewoon dat ik vergeten was te scannen. Bij vragen van zo´n kassameisje gewoon met stemverheffing en wat agressie zeggen dat je het vergeten was te scannen. Dan kan je gewoon alsnog betalen en weglopen zonder problemen.

Dus wat gaan camera´s hier tegen doen dan?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_212502604
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 18:34 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ligt eraan.
Heb ik maar een paar losse spullen, dan pak ik de zelfscan kassa (handscanner gebruik ik sowieso niet), bij grotere boodschappen pak ik de gewone kassa.
Dan is elke fout hun probleem en kan ik na afrekenen meteen de winkel uit ipv bij een steekproef te moeten wachten tot de hele kar gecontroleerd is.
Een fout aan de kassa wordt niet opgemerkt of zo nodig te rplekke hersteld. Een fout bij de zelfscan maakt je meteen tot verdachte. Is niet erg symmetrisch naar mijn mening.
Bij de appie waar ik incidenteel kom ga ik inderdaad ook wel eens langs de scankassa. Een steekproef op die paar spullen kan snel genoeg en ik weet bovendien vooraf wel vrij aardig wat voor bedrag er op de kassa verschijnt dus een eventuele fout valt me zelf wel op.
-
pi_212503047
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 20:11 schreef GM78 het volgende:
Snap niet zo heel goed waarom mensen lopen te klagen over een eventuele controle, en dat dit zoveel tijd kost :?

Heel soms een steekproef hier. Medewerker komt gelijk aanlopen, scant vier of vijf producten en klaar.
Kost hooguit één minuut extra van je tijd. Nog altijd een stuk sneller dan in de rij staan
De ondernemers bezuinigen het menselijk personeel bij hun kassa's weg. Klanten klagen dus terecht.
pi_212503156
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 20:28 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Hoe gaat dit in de praktijk? Vragen ze die beelden achteraf op of houden ze je continue in de gaten en gaat het alarm af als ze zien dat je iets niet scant?

Want ik ben (toen hier de zelfscankassa kwam in de PLUS) regelmatig met een gratis kratje bier naar buiten gekomen. Als ik toch gepakt werd (steekproef) dan zei ik gewoon dat ik vergeten was te scannen. Bij vragen van zo´n kassameisje gewoon met stemverheffing en wat agressie zeggen dat je het vergeten was te scannen. Dan kan je gewoon alsnog betalen en weglopen zonder problemen.

Er zijn al supermarkten waar ze dergelijke slimme camera's hebben. Heb daar eens wat van gezien op tv. De supermarktmanager/medewerker die krijgt dan op de telefoon een signaal van die slimme camera dat er afwijkend gedrag wordt geconstateerd en kan zo op afstand meekijken.

Denk dat de beelden ook verzameld zullen worden en dat de personen bij volgende bezoeken ook herkend worden en gevolgd kunnen gaan worden.

Of het mag, weet ik niet. Of het gecontroleerd wordt? Geen idee. Of het werkt? Absoluut, daar ben ik van overtuigd.
pi_212503211
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 20:28 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dit verklaart wel waarom je geen enkel probleem hebt met jongens die voordringen in de rij bij een trein.
  maandag 19 februari 2024 @ 21:13:12 #187
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212503243
Ik steel dagelijks bij de zelfscankassa :)
  FOK!fotograaf maandag 19 februari 2024 @ 21:14:12 #188
842 Zorro
Z
pi_212503266
Ik doe het nooit maar het is toch zo simpel.
Scan een deel. Geen controle? Rest gratis.
Wel controle? Zeg dan dat je de rest nog moet doen want je hebt twee bonnetjes nodig, is voor iemand anders.

Gebeurt bij de kassa ook wel vaker, dus wat kunnen ze er van zeggen?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  maandag 19 februari 2024 @ 21:15:09 #189
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212503281
quote:
6s.gif Op maandag 19 februari 2024 21:14 schreef Zorro het volgende:
Ik doe het nooit maar het is toch zo simpel.
Scan een deel. Geen controle? Rest gratis.
Wel controle? Zeg dan dat je de rest nog moet doen want je hebt twee bonnetjes nodig, is voor iemand anders.

Gebeurt bij de kassa ook wel vaker, dus wat kunnen ze er van zeggen?
goede tip
  maandag 19 februari 2024 @ 21:15:35 #190
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212503293
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 21:07 schreef Inbox het volgende:

[..]
Er zijn al supermarkten waar ze dergelijke slimme camera's hebben. Heb daar eens wat van gezien op tv. De supermarktmanager/medewerker die krijgt dan op de telefoon een signaal van die slimme camera dat er afwijkend gedrag wordt geconstateerd en kan zo op afstand meekijken.

Denk dat de beelden ook verzameld zullen worden en dat de personen bij volgende bezoeken ook herkend worden en gevolgd kunnen gaan worden.

Of het mag, weet ik niet. Of het gecontroleerd wordt? Geen idee. Of het werkt? Absoluut, daar ben ik van overtuigd.
Ik krijg daar hele nare vibes van.
Maar ik snap wel dat ze het willen gebruiken.

Dan zie ik eigenlijk liever gewoon de hele zelfscankassa verdwijnen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 19 februari 2024 @ 21:19:33 #191
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_212503363
Meest bijzondere is dat er hier toch best een aantal zijn die gewoon toegeven bewust te stelen.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_212503661
Bij mij in de AH gaat het controle lamp altijd branden, na aantal keer op een rustig moment gevraagd of het toeval is.
Nee werd mij verteld, ik zou 6x iets “vergeten” zijn te scannen, terwijl ik zeker weet dat dit niet het geval is.
pi_212503692
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 21:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Bij mij in de AH gaat het controle lamp altijd branden, na aantal keer op een rustig moment gevraagd of het toeval is.
Nee werd mij verteld, ik zou 6x iets “vergeten” zijn te scannen, terwijl ik zeker weet dat dit niet het geval is.
Tijd voor een nieuwe bonuskaart.

Of plastische chirurgie.
"Pools are perfect for holding water"
pi_212503787
quote:
7s.gif Op maandag 19 februari 2024 21:13 schreef Origami94 het volgende:
Ik steel dagelijks bij de zelfscankassa :)
Wees er maar trots op :r
pi_212504093
Van mij mag iedereen die iets "vergeet" te scannen gewoon een boete krijgen.
Ongeacht of het met de intentie om te stelen was of niet.
Mensen die "per ongeluk" het gaspedaal te ver induwen worden ook gewoon geflitst.

Mensen moeten eens leren verantwoordelijkheid te nemen voor de keuzes die ze maken.
Degenen die het risico niet durven nemen sluiten maar aan bij de gewone kassa.

Ik gebruik al jaren zelfscan kassa's en ben nog nooit iets vergeten te scannen.
Wat een onzin excuus zeg, hoe moeilijk is het om product voor product te scannen :')
  Moderator maandag 19 februari 2024 @ 22:47:34 #196
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_212504764
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hier staat de laatste tijd vaak een peloton medewerkers bij de zelfscans, waar het verder zeer rustig is. Ineens kiezen veel mensen dan voor de gewone kassa, kennelijk vindt men het toch niet zo prettig om als een potentiële winkeldief gezien te worden en van die medewerkers in je nek te hebben hangen.
Ik vraag me af of die peloton aan medewerkers beter geen kassa openen. Personeelkost blijft toch hetzelfde
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_212504853
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 21:56 schreef littlemindy het volgende:
Mensen die "per ongeluk" het gaspedaal te ver induwen worden ook gewoon geflitst.

Mensen moeten eens leren verantwoordelijkheid te nemen voor de keuzes die ze maken.

Wat een onzin excuus zeg, hoe moeilijk is het om product voor product te scannen :')
Als het zo moet dan mag van mij de supermarkt mij dan andersom geld betalen als ik weer eens met half beschimmelde aardbeien onderin het bakje ben thuis gekomen.

Fouten maken is menselijk, niet iedereen is opzettelijk imperfect.
  maandag 19 februari 2024 @ 22:57:19 #198
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212504859
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 21:56 schreef littlemindy het volgende:

Er zijn al zo weinig agenten voor zaken zoals bijv verkrachting waardoor die op de plank komen te liggen. En nu wil je ook elke agent in het land voor elke diefstal naar bedrijven sturen die record winsten maken? Omdat ze geen beveiligers, personeel of camera's willen inhuren?

Waarom niet twee agenten in elke supermarkt? Beroofd op straat? Pech, de supermarkten gaan voor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212504893
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 22:57 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Als het zo moet dan mag van mij de supermarkt mij dan andersom geld betalen als ik weer eens met half beschimmelde aardbeien onderin het bakje ben thuis gekomen.

Weet jij wat erger is, men kan geen geopende producten terugbrengen als die producten toch niet lekker blijken te zijn.
Meerdere malen zelf meegemaakt.
pi_212505882
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 22:57 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Fouten maken is menselijk als je van jezelf weet dat je te dom bent om te tellen en het scannen bij te houden zou wat zelfreflectie niet misstaan dat je dan maar altijd de normale kassa gaat gebruiken. :D

En als je met je beschimmeld bakje aardbeien terug gaat naar de service balie krijg je normaliter altijd een nieuwe. ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')