Duitsland en Nederland laat zich lastig vergelijken. In Duitsland zijn veel dingen veel goedkoper. En dat ligt echt niet alleen aan graaiende supermarkten. Ook in Duitsland zijn dat geen filantropische instellingen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat ook zo bizar is, is dat dezelfde producten in Duitsland 40 tot 60% goedkoper zijn. In Nederland worden we echt belazerd.
Er spelen wel wat zaken mee. Zo kennen we bijvoorbeeld in NL de frisdrankbelasting die best hoog is. Daarnaast is het BTW tarief iets lager. Maar vergeet ook niet dat heel veel A-merken in NL om de week in de aanbieding zijn. Dat soort aanbiedingen is in DE gewoon minder normaal.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat ook zo bizar is, is dat dezelfde producten in Duitsland 40 tot 60% goedkoper zijn. In Nederland worden we echt belazerd.
De Nederlandse ondernemers doen niet aan klantenbinding, klanten mogen slechts werken om de schappen vol te houden.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Bij de AH hier moet je groente en fruit pas bij het afrekenen bij de zelfscan afwegen om een barcode te krijgen om te scannen. Sta je met vier van die zakjes te kutten want de rest van je spul staat verderop bij zo'n zelfscankassa. Dus dan ga ik maar eerst die zooi wegen en scannen en dan afrekenen. Maar al met al kun je dan net zo goed bij de gewone kassa afrekenen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ook dat nog. Paar producten die niet te scannen zijn, een controle, twee keer wachten op een medewerker... Dan kun je onderhand net zo goed in de gewone rij aansluiten.
Jumbo bijvoorbeeld heeft een goede omzet, 10+ miljard. Maar met een nettowinst van rond de 80 miljoen in 2023 is dat niet bijster bijzonder. Er wordt bv al meer gestolen dan dat (100 miljoen per jaar)quote:Op dinsdag 13 februari 2024 14:29 schreef Nyamuk het volgende:
Mogen ze van de recordwinsten aftrekken.
Voor die 100 mio per jaar kunnen ze toch wel wat personeel fatsoenlijk betalen zodat ze achter de kassa gaan zitten?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 14:40 schreef Gunner het volgende:
[..]
Jumbo bijvoorbeeld heeft een goede omzet, 10+ miljard. Maar met een nettowinst van rond de 80 miljoen in 2023 is dat niet bijster bijzonder. Er wordt bv al meer gestolen dan dat (100 miljoen per jaar)
Met ~700 locaties kun je 2 full-time caissières per locatie ermee betalen. Duur grapje, die zelfscanpoortjes.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Voor die 100 mio per jaar kunnen ze toch wel wat personeel fatsoenlijk betalen zodat ze achter de kassa gaan zitten?
Met die 2 erbij, zijn de rijen bij de normale kassa ook minder lang. En degene die nu bij de zelfscan staat te controleren kan ook wat anders gaan doen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met ~700 locaties kun je 2 full-time caissières per locatie ermee betalen. Duur grapje, die zelfscanpoortjes.
Creatief boekhouden?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe kan het dan zijn dat supermarkten in Nederland dan toch maar rond de 3 a 4% winstmarge cijfers bij hun jaarrekening publiceren?
Je weet dat je die winsten gewoon op kan zoeken online? Winst is max 3-4% en soms eerder richting de <1%. Niet bepaald 'recordwinst'.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 14:29 schreef Nyamuk het volgende:
Mogen ze van de recordwinsten aftrekken.
Leveranciers steken veel in hun zak. Moet je voor de grap maar eens de winstmarge van Unilever opzoeken.quote:
Ik ben overigens nog nooit gecontroleerd na het zelfscannen. Wellicht helpt het dat ik nooit meer als een stuk of 8 artikelen in mijn mandje heb zodat het met een oogopslag wel te zien is.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Met die 2 erbij, zijn de rijen bij de normale kassa ook minder lang. En degene die nu bij de zelfscan staat te controleren kan ook wat anders gaan doen.
Probleem opgelost.
Supermarkten wilden van personeel af, bedachten iets waarvan ze dachten dat het goedkoper zou zijn, blijkt duurder te zijn, maar terug naar de oude, betere variant is blijkbaar geen oplossing
Ik word vaker wel gecontroleerd dan niet, eigenlijk.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik ben overigens nog nooit gecontroleerd na het zelfscannen. Wellicht helpt het dat ik nooit meer als een stuk of 8 artikelen in mijn mandje heb zodat het met een oogopslag wel te zien is.
Je steelt. En je bent rijksambtenaar. Die dingen gaan niet samen. Als ik je topics zo bekijk ben je een ontzettend ranzig iemand. Ik wil best koffie met je drinken, maar dan moet je je wel beseffen dat ik als ik weet wie je bent, ik die informatie doorspeel aan je leidinggevenden hoe je je gedraagt. Ik vind je een waardeloos iemand.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:09 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Politie komt niet hoor voor een simpele diefstal. Ik geef dan aan dat ik het vergeten ben te scannen. Blank, Tesla, ja dan geloven ze je wel
[..]
Absoluut.
[..]
Jumbo niet hoor
[..]
De supermarkten moeten zich de ogen uit de kop schamen. Schandalig.
Welke vestiging werk je? Misschien een keer samen sparren over jouw zienswijse?
Ook dan wordt er nog genoeg gestolen. Geen camera die mij in de gaten houdtquote:Op woensdag 14 februari 2024 09:06 schreef Jor_Dii het volgende:
De techniek gaat ons sowieso heel snel inhalen als je kijkt naar de mogelijkheden die Amazon met hun Go supermarkten al heeft neergezet. Dan wordt het stelen van producten vrijwel compleet kansloos gemaakt omdat alles wordt geregistreerd door hypermoderne camera's. Ik denk dat Albert Heijn dit nu ook versneld uit wil gaan rollen in de komende 5-10 jaar (zijn er al ruim 5 jaar mee bezig om te ontwikkelen voor onze markt). Over 20-30 jaar weten we niet meer beter.
Jawel, want alles wat je pakt wordt direct gescand en van je rekening gehaald als je naar buiten loopt.quote:Op woensdag 14 februari 2024 09:19 schreef C.L.Werner het volgende:
Ook dan wordt er nog genoeg gestolen. Geen camera die mij in de gaten houdt
Lekker selectief shoppen in de Ahold cijfers waarbij je vergeet te vermelden dat de meeste winst uit de vs komt en in Nederland de marges onder druk staan.quote:Op woensdag 14 februari 2024 09:19 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Ook dan wordt er nog genoeg gestolen. Geen camera die mij in de gaten houdt
Tevens - Moederbedrijf Ahold Delhaize kende in 2023 niet zo'n goed slot van het jaar. De winst kwam in het vierde kwartaal uit op 451 miljoen euro, wat 40 procent lager was dan het jaar ervoor. Dit kwam vooral door hogere kosten. De omzet bedroeg 23 miljard euro, een fractie minder dan in dezelfde periode van 2022.
Slechts 451 miljoen euroen maar zeuren over die paar klanten die hun beifstukje niet afrekenen.
Al dat jatten gaan ze overigens gewoon weer doorberekenen in de prijzen, dus bedankt paupers voor jullie steelgedragquote:Op woensdag 14 februari 2024 09:44 schreef Basp1 het volgende:
Blijf jij maar lekker je biefstukjes jatten echt pauper gedrag.
Okee chefquote:
Boeit mij niets. De marges onder druk in Nederlandquote:Op woensdag 14 februari 2024 09:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Lekker selectief shoppen in de Ahold cijfers waarbij je vergeet te vermelden dat de meeste winst uit de vs komt en in Nederland de marges onder druk staan.![]()
Blijf jij maar lekker je biefstukjes jatten echt pauper gedrag.
Als collega schaam ik me gewoon voor jou. Als ik je pohi bekijk, dan denk ik, wat is dit voor een gast. Dit is manager bij de rijksoverheid? Wat ben je manager lege dozen, manager strontscheppen? Ik heb zelf totaal andere ervaringen met mijn managers bij de Rijksoverheid.quote:Op woensdag 14 februari 2024 08:29 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En wat ga je zeggen beste V. Student? Ik heb koffie gedronken met een manager die zich als een ranzig ventje voordoet op Fok! en claimt dat hij steelt bij de zelfscan kassa (!). De kans is groter dat ze jou een vrije dag geven om je fantasieen te verwerken dan dat ze mij een berisping geven. Ik loop anders wel even mee, zou graag de reactie van mijn leidinggevenden willen zien als je met screenshots aan komt lopenDM even voor een afspraak, lijkt me leuk!
[..]
Dat claimen ze, zou me niets verbazen als de cijfers zijn aangedikt.
[..]
Trots zijn op de schandalige prijzen die de supermarkt vraagt. Kijk eens in Duitsland, daar hanteren ze normale prijzen. Trots zijn dat je alles afrekent
BonusFeyenoord
[..]
You mad bro?
Prima dat jij scant, ik scan niet alle boodschappen en ben daar eerlijk in. Snap niet waarom je zo gepikeerd reageert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |