abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212410906
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 13:17 schreef Hathor het volgende:

[..]
Wat ook zo bizar is, is dat dezelfde producten in Duitsland 40 tot 60% goedkoper zijn. In Nederland worden we echt belazerd.
Duitsland en Nederland laat zich lastig vergelijken. In Duitsland zijn veel dingen veel goedkoper. En dat ligt echt niet alleen aan graaiende supermarkten. Ook in Duitsland zijn dat geen filantropische instellingen.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 13:40:07 #127
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_212410984
quote:

[..]
Wat ook zo bizar is, is dat dezelfde producten in Duitsland 40 tot 60% goedkoper zijn. In Nederland worden we echt belazerd.
Er spelen wel wat zaken mee. Zo kennen we bijvoorbeeld in NL de frisdrankbelasting die best hoog is. Daarnaast is het BTW tarief iets lager. Maar vergeet ook niet dat heel veel A-merken in NL om de week in de aanbieding zijn. Dat soort aanbiedingen is in DE gewoon minder normaal.

Ik geloof niet dat de marges van fabrieken en supermarkten in DE woest anders zijn.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_212411130
quote:

[..]
De Nederlandse ondernemers doen niet aan klantenbinding, klanten mogen slechts werken om de schappen vol te houden.
pi_212411270
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:52 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ook dat nog. Paar producten die niet te scannen zijn, een controle, twee keer wachten op een medewerker... Dan kun je onderhand net zo goed in de gewone rij aansluiten.
Bij de AH hier moet je groente en fruit pas bij het afrekenen bij de zelfscan afwegen om een barcode te krijgen om te scannen. Sta je met vier van die zakjes te kutten want de rest van je spul staat verderop bij zo'n zelfscankassa. Dus dan ga ik maar eerst die zooi wegen en scannen en dan afrekenen. Maar al met al kun je dan net zo goed bij de gewone kassa afrekenen.
Tap tap tap
  dinsdag 13 februari 2024 @ 14:25:15 #130
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_212411386
Ik doe zelden tot nooit boodschappen, als ik nu ga voel ik me echt een noob. Bij sommige winkels heb je een pasje nodig i.c.m. een zelfscanner. Bij anderen niet of niet per se. Pas had ik iets zonder barcode, dat heb ik maar gewoon laten liggen. Wat een gedoe. :')
pi_212411433
Mogen ze van de recordwinsten aftrekken. :P
Heel veel sambal
  dinsdag 13 februari 2024 @ 14:40:04 #132
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_212411548
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 14:29 schreef Nyamuk het volgende:
Jumbo bijvoorbeeld heeft een goede omzet, 10+ miljard. Maar met een nettowinst van rond de 80 miljoen in 2023 is dat niet bijster bijzonder. Er wordt bv al meer gestolen dan dat (100 miljoen per jaar)
Where law ends, tyrrany begins.
pi_212411822
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 14:40 schreef Gunner het volgende:

[..]
Jumbo bijvoorbeeld heeft een goede omzet, 10+ miljard. Maar met een nettowinst van rond de 80 miljoen in 2023 is dat niet bijster bijzonder. Er wordt bv al meer gestolen dan dat (100 miljoen per jaar)
Voor die 100 mio per jaar kunnen ze toch wel wat personeel fatsoenlijk betalen zodat ze achter de kassa gaan zitten?
  dinsdag 13 februari 2024 @ 15:45:24 #134
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212412077
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 15:13 schreef Halcon het volgende:

[..]
Voor die 100 mio per jaar kunnen ze toch wel wat personeel fatsoenlijk betalen zodat ze achter de kassa gaan zitten?
Met ~700 locaties kun je 2 full-time caissières per locatie ermee betalen. Duur grapje, die zelfscanpoortjes.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_212412095
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 15:45 schreef Perrin het volgende:

[..]
Met ~700 locaties kun je 2 full-time caissières per locatie ermee betalen. Duur grapje, die zelfscanpoortjes.
Met die 2 erbij, zijn de rijen bij de normale kassa ook minder lang. En degene die nu bij de zelfscan staat te controleren kan ook wat anders gaan doen.

Probleem opgelost.

Supermarkten wilden van personeel af, bedachten iets waarvan ze dachten dat het goedkoper zou zijn, blijkt duurder te zijn, maar terug naar de oude, betere variant is blijkbaar geen oplossing :?
pi_212412113
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 13:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Hoe kan het dan zijn dat supermarkten in Nederland dan toch maar rond de 3 a 4% winstmarge cijfers bij hun jaarrekening publiceren?
Creatief boekhouden?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_212412132
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 14:29 schreef Nyamuk het volgende:
Je weet dat je die winsten gewoon op kan zoeken online? Winst is max 3-4% en soms eerder richting de <1%. Niet bepaald 'recordwinst'.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 15:49 schreef Hathor het volgende:

[..]
Creatief boekhouden?
Leveranciers steken veel in hun zak. Moet je voor de grap maar eens de winstmarge van Unilever opzoeken.
pi_212412136
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 15:47 schreef Halcon het volgende:

[..]
Met die 2 erbij, zijn de rijen bij de normale kassa ook minder lang. En degene die nu bij de zelfscan staat te controleren kan ook wat anders gaan doen.

Probleem opgelost.

Supermarkten wilden van personeel af, bedachten iets waarvan ze dachten dat het goedkoper zou zijn, blijkt duurder te zijn, maar terug naar de oude, betere variant is blijkbaar geen oplossing :?
Ik ben overigens nog nooit gecontroleerd na het zelfscannen. Wellicht helpt het dat ik nooit meer als een stuk of 8 artikelen in mijn mandje heb zodat het met een oogopslag wel te zien is.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_212412641
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 15:51 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik ben overigens nog nooit gecontroleerd na het zelfscannen. Wellicht helpt het dat ik nooit meer als een stuk of 8 artikelen in mijn mandje heb zodat het met een oogopslag wel te zien is.
Ik word vaker wel gecontroleerd dan niet, eigenlijk.
pi_212412726
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:09 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
Politie komt niet hoor voor een simpele diefstal. Ik geef dan aan dat ik het vergeten ben te scannen. Blank, Tesla, ja dan geloven ze je wel ;)
[..]
Absoluut.
[..]
Jumbo niet hoor ;)
[..]
De supermarkten moeten zich de ogen uit de kop schamen. Schandalig.
Welke vestiging werk je? Misschien een keer samen sparren over jouw zienswijse?
Je steelt. En je bent rijksambtenaar. Die dingen gaan niet samen. Als ik je topics zo bekijk ben je een ontzettend ranzig iemand. Ik wil best koffie met je drinken, maar dan moet je je wel beseffen dat ik als ik weet wie je bent, ik die informatie doorspeel aan je leidinggevenden hoe je je gedraagt. Ik vind je een waardeloos iemand.
pi_212419625
Bonusklacht: personeel wegbezuinigen door mensen zelf hun boodschappen te laten scannen en dan klagen dat er gestolen wordt :')
Alsof er vroeger niet te weinig werd gewogen bij snoep, groente fruit, en daarna minder werd afgerekend. Is van alle tijden.
Je mag ook niet te hard rijden, legio mensen doen het.
Nederlanders houden zich gewoon niet aan de regels. Nu niet, nooit niet. Dus niet verbaasd zijn dat er veel gestolen wordt.
En check ook even je eigen personeel, die jat nog het meeste van allemaal.
Groet
pi_212419907
De techniek gaat ons sowieso heel snel inhalen als je kijkt naar de mogelijkheden die Amazon met hun Go supermarkten al heeft neergezet. Dan wordt het stelen van producten vrijwel compleet kansloos gemaakt omdat alles wordt geregistreerd door hypermoderne camera's. Ik denk dat Albert Heijn dit nu ook versneld uit wil gaan rollen in de komende 5-10 jaar (zijn er al ruim 5 jaar mee bezig om te ontwikkelen voor onze markt). Over 20-30 jaar weten we niet meer beter.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_212420058
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 09:06 schreef Jor_Dii het volgende:
De techniek gaat ons sowieso heel snel inhalen als je kijkt naar de mogelijkheden die Amazon met hun Go supermarkten al heeft neergezet. Dan wordt het stelen van producten vrijwel compleet kansloos gemaakt omdat alles wordt geregistreerd door hypermoderne camera's. Ik denk dat Albert Heijn dit nu ook versneld uit wil gaan rollen in de komende 5-10 jaar (zijn er al ruim 5 jaar mee bezig om te ontwikkelen voor onze markt). Over 20-30 jaar weten we niet meer beter.
Ook dan wordt er nog genoeg gestolen. Geen camera die mij in de gaten houdt :')

Tevens - Moederbedrijf Ahold Delhaize kende in 2023 niet zo'n goed slot van het jaar. De winst kwam in het vierde kwartaal uit op 451 miljoen euro, wat 40 procent lager was dan het jaar ervoor. Dit kwam vooral door hogere kosten. De omzet bedroeg 23 miljard euro, een fractie minder dan in dezelfde periode van 2022.

Slechts 451 miljoen euro :') en maar zeuren over die paar klanten die hun beifstukje niet afrekenen.
pi_212420131
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 09:19 schreef C.L.Werner het volgende:
Ook dan wordt er nog genoeg gestolen. Geen camera die mij in de gaten houdt
Jawel, want alles wat je pakt wordt direct gescand en van je rekening gehaald als je naar buiten loopt.

Stop gewoon met je stoere gepraat hier en gedraag je als een volwassen mens.
  woensdag 14 februari 2024 @ 09:27:42 #145
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_212420145
Dit is gewoon getroll.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_212420314
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 09:19 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
Ook dan wordt er nog genoeg gestolen. Geen camera die mij in de gaten houdt :')

Tevens - Moederbedrijf Ahold Delhaize kende in 2023 niet zo'n goed slot van het jaar. De winst kwam in het vierde kwartaal uit op 451 miljoen euro, wat 40 procent lager was dan het jaar ervoor. Dit kwam vooral door hogere kosten. De omzet bedroeg 23 miljard euro, een fractie minder dan in dezelfde periode van 2022.

Slechts 451 miljoen euro :') en maar zeuren over die paar klanten die hun beifstukje niet afrekenen.
Lekker selectief shoppen in de Ahold cijfers waarbij je vergeet te vermelden dat de meeste winst uit de vs komt en in Nederland de marges onder druk staan. :')

Blijf jij maar lekker je biefstukjes jatten echt pauper gedrag. _O-
pi_212420332
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 09:44 schreef Basp1 het volgende:
Blijf jij maar lekker je biefstukjes jatten echt pauper gedrag.
Al dat jatten gaan ze overigens gewoon weer doorberekenen in de prijzen, dus bedankt paupers voor jullie steelgedrag ^O^
pi_212420390
quote:
2s.gif Op woensdag 14 februari 2024 09:27 schreef Gunner het volgende:
Dit is gewoon getroll.
Okee chef
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 09:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Lekker selectief shoppen in de Ahold cijfers waarbij je vergeet te vermelden dat de meeste winst uit de vs komt en in Nederland de marges onder druk staan. :')

Blijf jij maar lekker je biefstukjes jatten echt pauper gedrag. _O-
Boeit mij niets. De marges onder druk in Nederland :') mijn marges staan ook onder druk. Zie bijvoorbeeld dit bericht - https://www.nu.nl/economi(...)-fles-olijfolie.html

25 euro per liter olijfolie :')

Lees dan ook deze zin: Het totale prijspeil van alle boodschappen ging over dezelfde periode met 20 procent omhoog

Wiens salaris, uitkering of WAJONG is ook met 20% omhoog gegaan?
Juist, vrijwel niemand (hoewel heel fok! natuurlijk minimaal 80% er op vooruit is gegaan).
Dan moet je niet raar opkijken als er gestolen wordt.
pi_212420514
We wachten op de jank berichten van sommige stelend users dat ze winkel verboden gekregen hebben of opeens geen vog meer krijgen.
pi_212421392
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 08:29 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

En wat ga je zeggen beste V. Student? Ik heb koffie gedronken met een manager die zich als een ranzig ventje voordoet op Fok! en claimt dat hij steelt bij de zelfscan kassa (!). De kans is groter dat ze jou een vrije dag geven om je fantasieen te verwerken dan dat ze mij een berisping geven. Ik loop anders wel even mee, zou graag de reactie van mijn leidinggevenden willen zien als je met screenshots aan komt lopen :D DM even voor een afspraak, lijkt me leuk!
[..]
Dat claimen ze, zou me niets verbazen als de cijfers zijn aangedikt.
[..]
Trots zijn op de schandalige prijzen die de supermarkt vraagt. Kijk eens in Duitsland, daar hanteren ze normale prijzen. Trots zijn dat je alles afrekent :')
Bonus :') Feyenoord :')
[..]
You mad bro?
Prima dat jij scant, ik scan niet alle boodschappen en ben daar eerlijk in. Snap niet waarom je zo gepikeerd reageert.
Als collega schaam ik me gewoon voor jou. Als ik je pohi bekijk, dan denk ik, wat is dit voor een gast. Dit is manager bij de rijksoverheid? Wat ben je manager lege dozen, manager strontscheppen? Ik heb zelf totaal andere ervaringen met mijn managers bij de Rijksoverheid.
Moet je kijken naar je eigen ui hier. Dan denk ik, heb je wel eigenwaarde?
Ik werk trouwens bij een ministerie in Den Haag, je bent altijd welkom. Want ik ben wel heel erg benieuwd. Ik ga een uitnodiging inschieten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')