abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 januari 2024 @ 10:42:47 #101
35189 Troel
scherp en bot
pi_211934429
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 10:06 schreef Resistor het volgende:

[..]
Grotendeels. Of komt het water nu ook al over de drempel van de voordeur naar binnen? Dan komt het nog een stukje hoger te staan.
De voordeur ligt bijna 2 meter boven het maaiveld
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 6 januari 2024 @ 10:45:19 #102
35189 Troel
scherp en bot
pi_211934450
We gaan nu naar een speciaalzaak waar ze nog pompen hebben. En ja, daar is voor gebeld nadat we alle andere zaken geprobeerd hadden :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211934557
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 10:45 schreef Troel het volgende:
We gaan nu naar een speciaalzaak waar ze nog pompen hebben. En ja, daar is voor gebeld nadat we alle andere zaken geprobeerd hadden :')
Wildkamp
Vakman pur sang
  zaterdag 6 januari 2024 @ 11:21:41 #104
35189 Troel
scherp en bot
pi_211934711
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 10:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wildkamp
Correct. Daar hebben we nu een echt goede kunnen scoren. Kost wat, maar nachtrust is wat waard.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211934827
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 10:02 schreef Troel het volgende:

[..]
Mijn werkkamer gebruik ik dagelijks :')
Ik denk dat je het beste je eigen slaapkamer kunt houden. Voor je werkkamer heb je dan twee opties: in je eigen slaapkamer of in de woonkamer (zoals je nu hebt). Een werkkamer staat van alles wat je kunt missen op 1, vermoed ik. Goed slapen is voor jullie allemaal essentieel.

Het is rot dat het nodig is zo'n keuze te maken, vooral als je van nature meer behoefte hebt aan structuur en regelmaat.

:*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 6 januari 2024 @ 14:27:36 #106
35189 Troel
scherp en bot
pi_211936714
Ok, de nieuwe pomp werkt. Straks nog wat slang aanpassen zodat de vlakzuiger óók kan zuigen. Wilde niet zomaar in de grote slangen snijden en die messing schroefkoppelingen gaan wat verder de slang in dan de gemiddelde 'dieschroefjezolosgardenadingen'. Als het goed is kunnen we dan in de nacht weer door slapen. Hebben we alleen de late en de vroege dienst voor de meterkast zuigen en hozen :')
(Maar daar ontkomen we niet aan)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 6 januari 2024 @ 14:40:36 #107
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_211936946
Klinkt goed. ^O^
Wildkamp is een bazentoko als je watergedoe hebt.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 6 januari 2024 @ 15:25:25 #108
35189 Troel
scherp en bot
pi_211937489
Zo. Ik voel me een echte watermanager nu.

De vlakzuiger staat in de gang beneden al het water wat in badcel, toilet en gang komt weg te zuigen. Dat wordt afgevoerd naar een grote samlabak waar ook het water uit de muur in komt. Daar staat de nieuwe superduperpomp te pompen en die pompt alles met een noodgang naar onze zwemvijver buiten die met de dag groter wordt (not kidding).

Blauw is hoe het water nu staat. We hebben wat zaken strategisch neergezet om vast te leggen hoe ver het ding buiten zijn oevers gaat. Een aantal bomen enzo :+

Nachtrust is geregeld, in ieder geval voor nu.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 6 januari 2024 @ 15:35:25 #109
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_211937627
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 15:25 schreef Troel het volgende:
Zo. Ik voel me een echte watermanager nu.

De vlakzuiger staat in de gang beneden al het water wat in badcel, toilet en gang komt weg te zuigen. Dat wordt afgevoerd naar een grote samlabak waar ook het water uit de muur in komt. Daar staat de nieuwe superduperpomp te pompen en die pompt alles met een noodgang naar onze zwemvijver buiten die met de dag groter wordt (not kidding).

[ afbeelding ]

Blauw is hoe het water nu staat. We hebben wat zaken strategisch neergezet om vast te leggen hoe ver het ding buiten zijn oevers gaat. Een aantal bomen enzo :+

Nachtrust is geregeld, in ieder geval voor nu.
En vanaf nu is er een droge periode aangebroken ^O^
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 6 januari 2024 @ 17:27:08 #110
35189 Troel
scherp en bot
pi_211939306
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 15:35 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
En vanaf nu is er een droge periode aangebroken ^O^
Ja, dat roept iedereen wel, maar dat maakt natuurlijk geen f*** uit omdat ze het natuurgebied nat wil houden en alle duikers enzo dicht zijn. Het water daalt niet zo snel als bij hoogwater van een rivier ofzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 6 januari 2024 @ 17:29:21 #111
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_211939339
-O-
A murky, forgotten land.
pi_211939790
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 17:27 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja, dat roept iedereen wel, maar dat maakt natuurlijk geen f*** uit omdat ze het natuurgebied nat wil houden en alle duikers enzo dicht zijn. Het water daalt niet zo snel als bij hoogwater van een rivier ofzo.
Ja hallo, wij hebben lokaal een stelletje bevers dat duikers verstopt en hoe graag het waterschap ook zou willen (willen ze niet maar toch), ze *mogen* het water niet te veel laten stijgen want ze zijn gebonden aan het wettelijk vastgestelde peilbesluit.

In een peilbesluit staat wat het waterpeil mag zijn, en dat is provinciaal geregeld. Ik weet niet in welke provincie je zit, @Troel, maar googelen op peilbesluit <provincie> of zoeken bij je waterschap kon nog wel eens nuttige info opleveren.

Natuurmonumenten is een klotepartij als je die tegenover je hebt, maar ook zij zijn aan de wet gebonden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 6 januari 2024 @ 18:45:01 #113
35189 Troel
scherp en bot
pi_211940349
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 17:53 schreef sigme het volgende:

[..]
Ja hallo, wij hebben lokaal een stelletje bevers dat duikers verstopt en hoe graag het waterschap ook zou willen (willen ze niet maar toch), ze *mogen* het water niet te veel laten stijgen want ze zijn gebonden aan het wettelijk vastgestelde peilbesluit.

In een peilbesluit staat wat het waterpeil mag zijn, en dat is provinciaal geregeld. Ik weet niet in welke provincie je zit, @:troel, maar googelen op peilbesluit <provincie> of zoeken bij je waterschap kon nog wel eens nuttige info opleveren.

Natuurmonumenten is een klotepartij als je die tegenover je hebt, maar ook zij zijn aan de wet gebonden.
Overijssel. Onze zandweg is de scheidslijn tussen Vechtstromen en Rijn en Ijss. Ik ga eens zoeken. Dank.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 7 januari 2024 @ 11:59:41 #114
35189 Troel
scherp en bot
pi_211947652
Inmiddels ook in de tweede kamer de vloer eruit gehaald. Het rook er vies en het water was heel vies van kleur en ik hoop van harte dat het niet te maken had met de septic tank :r
(gelukkig zit het grootste gedeelte van het huis op het drukriool, alleen het toilet en de douchecel in het souterrain zijn aangesloten op een drietraps septic tank, waarna het vervolgens alsnog het drukriool in gaat)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator / Redactie FP zondag 7 januari 2024 @ 12:08:30 #115
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_211947810
quote:
7s.gif Op zondag 7 januari 2024 11:59 schreef Troel het volgende:
Inmiddels ook in de tweede kamer de vloer eruit gehaald. Het rook er vies en het water was heel vies van kleur en ik hoop van harte dat het niet te maken had met de septic tank :r
(gelukkig zit het grootste gedeelte van het huis op het drukriool, alleen het toilet en de douchecel in het souterrain zijn aangesloten op een drietraps septic tank, waarna het vervolgens alsnog het drukriool in gaat)
-O-
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: &lt;a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://www.twitch.tv/drizzt_dourden&lt;/a&gt;[/b]
pi_211948277
quote:
Ws gewoon stilstaand water wat gaat stinken.
Het is echt een tijdje goed droog dus vanaf nu moet je daar profijt van zien.
Vakman pur sang
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 7 januari 2024 @ 12:47:20 #117
284411 crew  heywoodu
pi_211948325
Niks inhoudelijks toe te voegen, want ik heb geen idee van al dit soort zaken, maar man wat een ellende en ik wil je in elk geval heel veel succes, sterkte en alles wensen :{
pi_211948333
Wat je kunt doen als nood is een bedrijf drainage laten aanleggen in de kelder
https://www.waterklaar.nl(...)nleggen-in-de-kelder

Of zelf een rand metselen en een pomp gebruiken om weg te pompen.

En dan als de waterstand echt laag is de hele keldermuur opgraven en deze laten waterdicht laten afwerken.

Is buiten geen oplossing mogelijk kun je binnen een celmembraan op zowel de vloer en wand laten maken en die afwerken.
https://www.murenvochtig.nl/kelder-waterdicht-maken/drainage
Box in box.

Zou gelijk foto’s maken, binnen en buiten, plattegrond erbij. Vloeropbouw e.d. verzamelen en alvast offertes opvragen via Solvari.

https://www.murenvochtig.nl/kelder-waterdicht-maken/drainage

Niet janken en sippen. Actie nemen!

[ Bericht 16% gewijzigd door Lospedrosa op 07-01-2024 13:26:39 ]
Vakman pur sang
pi_211948338
Hopelijk kan je, nou het droog is weer “meters maken” Troel.

Ik hoop zelfs dat je wat meer energie en wat positieve vibes krijgt van het zonnetje :*
pi_211953343
Misschien domme suggestie, maar toch…
Gat in de vloer maken om zo laagste punt te crieeren en daar de pomp in te zetten?
pi_211954207
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 19:21 schreef Barry1986 het volgende:
Misschien domme suggestie, maar toch…
Gat in de vloer maken om zo laagste punt te crieeren en daar de pomp in te zetten?
Wow nee.
De betonnenvloer is het enige wat nog waterdicht is. Je ziet ook wel dat water door de muur dringt en niet de vloer. Goed gestort beton is waterdicht.
Vakman pur sang
  zondag 7 januari 2024 @ 20:30:58 #122
35189 Troel
scherp en bot
pi_211954287
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2024 20:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wow nee.
De betonnenvloer is het enige wat nog waterdicht is. Je ziet ook wel dat water door de muur dringt en niet de vloer. Goed gestort beton is waterdicht.
In de gang komt het helaas ook door de vloer al wel naar boven.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211954439
Wat een ellende Troel -O-
:*
pi_211954506
Misschien te vroeg en misschien een domme vraag, maar hoe zie je je toekomst daar?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 7 januari 2024 @ 20:45:34 #125
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_211954607
Hoe zit het eigenlijk met vorst en vochtige muren? Kan niet goed zijn, lijkt mij?

Edit:
Zie nu op vorige pagina foto van buiten met wat lijkt op een laag isolatiespul. ^O^
  zondag 7 januari 2024 @ 20:57:05 #126
35189 Troel
scherp en bot
pi_211954748
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2024 20:41 schreef halfway het volgende:
Misschien te vroeg en misschien een domme vraag, maar hoe zie je je toekomst daar?
Niet rooskleurig. Ik denk dat een heel groot gedeelte afhangt met hoe dit afgehandeld wordt en of we uberhaupt in aanmerking komen voor een schadeloosstelling door de provincie.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 7 januari 2024 @ 20:57:41 #127
35189 Troel
scherp en bot
pi_211954753
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2024 20:45 schreef Hyperdude het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met vorst en vochtige muren? Kan niet goed zijn, lijkt mij?

Edit:
Zie nu op vorige pagina foto van buiten met wat lijkt op een laag isolatiespul. ^O^
Ja, boven de koekoeks hebben we isolatiemateriaal aangebracht. Verder zit alles onder de grond, dus valt er ook weinig aan te isoleren :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 7 januari 2024 @ 21:35:14 #128
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_211955198
quote:
7s.gif Op zondag 7 januari 2024 20:57 schreef Troel het volgende:

[..]
Niet rooskleurig. Ik denk dat een heel groot gedeelte afhangt met hoe dit afgehandeld wordt en of we uberhaupt in aanmerking komen voor een schadeloosstelling door de provincie.
Schade/beschadiging van je huis kan er behoorlijk inhakken. Het is toch een soort "aanval" op je persoon/privésfeer oid. Zo ervaarde ik het tenminste.

Ik heb een keer een forse brand gehad in een huis. Totaal nieuw dak en bovenverdieping. Wilde alleen maar weg, verkopen en elders opnieuw beginnen.

Sterkte de komende tijd. :)
  maandag 8 januari 2024 @ 07:28:02 #129
35189 Troel
scherp en bot
pi_211956981
Alle slangen bevroren. Pompen staan uit. Ik ga zo naar mijn werk. Sterkte aan de thuisblijvers :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211956986
quote:

[..]
Zou je dat niet bij je verzekering claimen? Laat die maar uitzoeken of ze dat geld elders terug kunnen halen.
  maandag 8 januari 2024 @ 07:36:22 #131
35189 Troel
scherp en bot
pi_211957018
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 07:28 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Zou je dat niet bij je verzekering claimen? Laat die maar uitzoeken of ze dat geld elders terug kunnen halen.
Dan moet de verzekering wel eerst iets vergoeden en dat doen ze niet, want water door de muur is uitgesloten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211957038
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 07:36 schreef Troel het volgende:

[..]
Dan moet de verzekering wel eerst iets vergoeden en dat doen ze niet, want water door de muur is uitgesloten.
Sterkte dan. Komende week droog, hopelijk kan het grondwater wat zakken en stopt het naar binnen lopen.
pi_211957266
quote:

[..]
Dat is het financiele stuk. Ik hoop toch ook dat het beleid voor het grondwaterpeil wordt aangepast in de regio of dat het waterschap mee gaat helpen om jullie dan vrij van schade te houden als het peil wel zo hoog blijft.

T idee is leuk, maar de consequenties voor jullie adres echt bizar.

quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 07:42 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Sterkte dan. Komende week droog, hopelijk kan het grondwater wat zakken en stopt het naar binnen lopen.
Het waterschap houd het waterpeil bewust hoog, topic niet gelezen? ;)
pi_211957285
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 08:43 schreef Puala het volgende:

[..]
Dat is het financiele stuk. Ik hoop toch ook dat het beleid voor het grondwaterpeil wordt aangepast in de regio of dat het waterschap mee gaat helpen om jullie dan vrij van schade te houden als het peil wel zo hoog blijft.

T idee is leuk, maar de consequenties voor jullie adres echt bizar.
[..]
Wat boeit dat natuurmonumenten (die dat deel beheert) nou dat die kelder wat nat is? Die kijken alleen naar de natuur in dat gebied en willen dus schijnbaar nattegrond.
Vakman pur sang
pi_211957297
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 08:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat boeit dat natuurmonumenten (die dat deel beheert) nou dat die kelder wat nat is? Die kijken alleen naar de natuur in dat gebied en willen dus schijnbaar nattegrond.
Niets, want anders hadden ze de keuze niet gemaakt. Maar ik hoop/verwacht dat als @Troel op de juiste plek aanbeland met haar probleem er wel meegedacht gaat worden. Ik neem aan dat natuurmonumenten ook begrijpt dat een woning half onbewoonbaar als gevolg van hun keuze wel hun schuld is ipv die van de eigenaar.
pi_211957466
quote:
7s.gif Op donderdag 4 januari 2024 16:08 schreef Troel het volgende:
Ik zou willen dat ik dit voor een vriend vroeg.

Edit: dit is een oud bericht, want deel 2 inmiddels is de situatie heel wat ernstiger en zitten we er na twee weken pompen, slepen en alles doen allemaal behoorlijk doorheen.

In ons souterrain (in de slaapkamer van mijn jongste) komt op dit moment het water door de muur naar binnen. Tegen de buitenmuur aan ligt een verhoogd terras wat ongetwijfeld doorweekt zal zijn op dit moment. Alle regenpijpen zijn op dit moment losgekoppeld van het terras en stromen elders de tuin in. Saillant detail is dat het lijkt alsof er in een stuk muur wat isolatiemateriaal of iets dergelijks mist.

We hebben een waterstofzuiger en zuigen nu elk uur een aantal liter water weg. Het stroomt echt gewoon door de muur de kamer in. Op de grond liggen handdoeken, om te voorkomen dat het zich door de hele kamer verspreid, we hebben het gelukkig kunnen beperken tot een gedeelte van de kamer. Alle meubels zijn verplaatst, vooralsnog is daar niets aan beschadigd.

Hebben jullie misschien tips? Ik heb al iets gevonden over DryBrick, maar dat werkt denk ik alleen als je geen verhoogd terras tegen je buitenmuur aan hebt.
Bij ons is dit opgelost door de tuin af te graven en dakbedekking tegen de muur te plaatsen, zodat die waterdicht werd, en daarna de tuin te herstellen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  maandag 8 januari 2024 @ 09:46:35 #137
35189 Troel
scherp en bot
pi_211957767
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 08:47 schreef Puala het volgende:

[..]
Niets, want anders hadden ze de keuze niet gemaakt. Maar ik hoop/verwacht dat als @:troel op de juiste plek aanbeland met haar probleem er wel meegedacht gaat worden. Ik neem aan dat natuurmonumenten ook begrijpt dat een woning half onbewoonbaar als gevolg van hun keuze wel hun schuld is ipv die van de eigenaar.
Nou, dit een beetje denk ik. De man die kwam schrok echt wel zichtbaar, want ze hadden niet verwacht dat wij last zouden hebben ervan. Dus het kan zijn dat er wel een oplossing komt. Maar wanneer? Hoe? Op dit moment is het huis onverkoopbaar (plus, nieuwe bewoners hebben natuurlijk geen recht om iets te claimen), dus we kunnen geen kant op. Maar daarom verwacht ik wel dat er wel echt naar die claim gekeken wordt, want het is inmiddels wel overduidelijk waar het vandaan komt. (En als je van buren hoort dat er nog nooit in 40 jaar een kelder of wat dan ook ondergelopen is, dan is het wel heel duidelijk zeg maar )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 8 januari 2024 @ 09:47:45 #138
35189 Troel
scherp en bot
pi_211957783
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 08:43 schreef Puala het volgende:

@Vonkenboer @Viv ik kan de op helaas niet meer aanpassen, maar is het mogelijk om de op aan te passen? Dan zal ik vandaag wel ergens een ander stukje schrijven :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Manager PR/Moderator maandag 8 januari 2024 @ 09:53:34 #139
269689 crew  Viv
pi_211957853
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 09:47 schreef Troel het volgende:

[..]
@:Vonkenboer @:Viv ik kan de op helaas niet meer aanpassen, maar is het mogelijk om de op aan te passen? Dan zal ik vandaag wel ergens een ander stukje schrijven :@
Probeer het nog eens? :)
pi_211958094
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 09:46 schreef Troel het volgende:

[..]
Nou, dit een beetje denk ik. De man die kwam schrok echt wel zichtbaar, want ze hadden niet verwacht dat wij last zouden hebben ervan. Dus het kan zijn dat er wel een oplossing komt. Maar wanneer? Hoe? Op dit moment is het huis onverkoopbaar (plus, nieuwe bewoners hebben natuurlijk geen recht om iets te claimen), dus we kunnen geen kant op. Maar daarom verwacht ik wel dat er wel echt naar die claim gekeken wordt, want het is inmiddels wel overduidelijk waar het vandaan komt. (En als je van buren hoort dat er nog nooit in 40 jaar een kelder of wat dan ook ondergelopen is, dan is het wel heel duidelijk zeg maar )
Ik snap ook heel goed dat de energie mist om heel erg achter het waterschap aan te gaan. En die zijn ook met andere dingen bezig op dit moment vrees ik..
  maandag 8 januari 2024 @ 10:20:59 #141
35189 Troel
scherp en bot
pi_211958128
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 09:53 schreef Viv het volgende:

[..]
Probeer het nog eens? :)
Gelukt!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211958147
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 09:46 schreef Troel het volgende:

[..]
Hebben er nu meer buren last van ondergelopen kelder(s)? Of zijn jullie de enigen?
  maandag 8 januari 2024 @ 10:26:12 #143
35189 Troel
scherp en bot
pi_211958213
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 10:22 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Hebben er nu meer buren last van ondergelopen kelder(s)? Of zijn jullie de enigen?
Bij een van de buren verderop is de kelder behoorlijk ondergelopen, maar dat hele land staat ook onder water (zij liggen net wat lager dan wij). Daar wordt inmiddels bronbemaling toegepast met een flink dieselaggregaat. We zijn er helaas nog niet achter door wie dit geregeld is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211958376
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 10:26 schreef Troel het volgende:

[..]
Bij een van de buren verderop is de kelder behoorlijk ondergelopen, maar dat hele land staat ook onder water (zij liggen net wat lager dan wij). Daar wordt inmiddels bronbemaling toegepast met een flink dieselaggregaat. We zijn er helaas nog niet achter door wie dit geregeld is.
Is het een optie om samen met die buren op te trekken richting/tegen het waterschap?
  maandag 8 januari 2024 @ 10:41:29 #145
35189 Troel
scherp en bot
pi_211958395
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 10:39 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Is het een optie om samen met die buren op te trekken richting/tegen het waterschap?
Wat mij betreft wel, maar is een heel andere situatie. Zij zitten wel aan de nieuwe weg en zijn anders aangesloten omdat men ervan uit ging dat zij inderdaad wel overlast konden gaan ervaren. Dus ik weet niet hoe dat daar precies zit. Het is iets waar mijn moeder mee bezig gaat in ieder geval :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211958421
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 10:41 schreef Troel het volgende:

[..]
Wat mij betreft wel, maar is een heel andere situatie. Zij zitten wel aan de nieuwe weg en zijn anders aangesloten omdat men ervan uit ging dat zij inderdaad wel overlast konden gaan ervaren. Dus ik weet niet hoe dat daar precies zit. Het is iets waar mijn moeder mee bezig gaat in ieder geval :)
Ah dat is wel lastig dan als de situatie anders is. Maar fijn dat je moeder zich daar mee gaat bezig houden. Wie weet komt er toch nog wat uit. Sterkte!
pi_211958507
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 09:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Bij ons is dit opgelost door de tuin af te graven en dakbedekking tegen de muur te plaatsen, zodat die waterdicht werd, en daarna de tuin te herstellen.
heeft dit wel zin als het grondwater zo hoog staat, komt het dan niet gewoon door de vloer naar boven?
pi_211958601
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 10:49 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
heeft dit wel zin als het grondwater zo hoog staat, komt het dan niet gewoon door de vloer naar boven?
Beton (mits goed gestort zonder scheuren) is waterdicht.
Je kan een. Betonnen bak maken en die als boot gebruiken.
Vakman pur sang
pi_211958746
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 10:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
mijn kelder staat onder water, geen idee waar het water doorheen komt, maar als ik het zo zie lijkt het van onder naar boven te komen aangezien als het net op komt ik ook plekken zie die rondom geen muur raken en de vloer niet gescheurd is (wat ik kan zien in de toplaag). ik dnek niet dat TS er vanuit kan gaan dat haar vloer waterdicht is

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2024 11:10:39 ]
  maandag 8 januari 2024 @ 11:11:29 #150
35189 Troel
scherp en bot
pi_211958766
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 11:10 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
mijn kelder staat onder water, geen idee waar het water doorheen komt, maar als ik het zo zie lijkt het van onder naar boven te komen aangezien als het net op komt ik ook plekken zie die rondom geen muur raken en de vloer niet gescheurd is (wat ik kan zien in de toplaag). ik dnek niet dat TS er vanuit kan gaan dat haar vloer waterdicht is
Ik denk dat ik er zeer zeker vanuit kan gaan dat de vloer niet waterdicht is :D Ik ga namelijk nergens meer vanuit.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211958899
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 11:11 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik denk dat ik er zeer zeker vanuit kan gaan dat de vloer niet waterdicht is :D Ik ga namelijk nergens meer vanuit.
dan heeft een damwand ook weinig zin ben ik bang (daar las ik iets eerder wat over)
  maandag 8 januari 2024 @ 11:56:39 #152
35189 Troel
scherp en bot
pi_211959229
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 11:23 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
dan heeft een damwand ook weinig zin ben ik bang (daar las ik iets eerder wat over)
Een damwand alleen niet nee. Maar een damwand in combinatie met andere maatregelen mogelijk wel. Alhoewel ik nog niet zie hoe een damwand kan helpen hoor, maar daar zijn gelukkig mensen voor die daar wel verstand van hebben.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211959301
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 11:10 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
Ik heb het niet over TS ik zeg alleen dat goed gestort beton waterdicht is.
Als je dus de gevel tot aan het betonnen deel heel goed waterdicht maakt, door bv bitumen te branden. Dan is normaliter de Kelderbak waterdicht.
Vakman pur sang
pi_211959308

[ Bericht 100% gewijzigd door qajariaq op 08-01-2024 12:04:17 ]
pi_211959345
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 09:47 schreef Troel het volgende:

[..]
@:Vonkenboer @:Viv ik kan de op helaas niet meer aanpassen, maar is het mogelijk om de op aan te passen? Dan zal ik vandaag wel ergens een ander stukje schrijven :@
OKI, ik trek mijn reactie dan nu in.
pi_211959409
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 10:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ook alleen maar als er voor gekozen is om het waterdicht te maken. Als ik een emmer water in de slaapkamer gooi is het binnen een uur in mijn woonkamer door het plafond.
pi_211960068
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:08 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ook alleen maar als er voor gekozen is om het waterdicht te maken. Als ik een emmer water in de slaapkamer gooi is het binnen een uur in mijn woonkamer door het plafond.
Ja hehe.
Dat zijn betonplaten met ruimte ertussen de cementdekvloer is water doorlatend.
Beton is vanaf 50cm waterdicht en met een toevoeging. Mits in eens gestort.
Vakman pur sang
  maandag 8 januari 2024 @ 13:23:46 #158
35189 Troel
scherp en bot
pi_211960223
Ambtenaar nummer 2 stelt dat het niet het probleem van de gemeente is dat we wateroverlast hebben.

Iemand enig idee of er ergens iets van een loket bestaat waar iemand alle regelzorg en dergelijke van je overneemt :@

Wij kunnen niet meer. Het is klaar. Het is op.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211960368
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 13:23 schreef Troel het volgende:
Ambtenaar nummer 2 stelt dat het niet het probleem van de gemeente is dat we wateroverlast hebben.

Iemand enig idee of er ergens iets van een loket bestaat waar iemand alle regelzorg en dergelijke van je overneemt :@

Wij kunnen niet meer. Het is klaar. Het is op.
Bel de krant!
  maandag 8 januari 2024 @ 13:34:13 #160
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_211960374
Heb je geen rechtsbijstand/Eigen Huis/ consumentenbond/advocaat?
Sorry als dat al eerder ter sprake is gekomen.
pi_211960424
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 13:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja hehe.
Dat zijn betonplaten met ruimte ertussen de cementdekvloer is water doorlatend.
Beton is vanaf 50cm waterdicht en met een toevoeging. Mits in eens gestort.
Dat is dus wat ik zeg toch. Beton is dus alleen waterdicht als daar voor gekozen is. Dus een toevoeging en dan volgens jou ook nog 50 cm dik. Ik denk dat weinig souterrains aan die eis van 50 cm zullen voldoen.

Je kan er dus niet klakkeloos van uit gaan dat beton waterdicht is.
  maandag 8 januari 2024 @ 13:38:09 #162
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_211960427
Jullie kenden de burgemeester toch vrij goed?
Zo had ik het tenmiste begrepen.
Wellicht dat hij war druk kan zetten.

En anders idd de media inschakelen.
Dan kunnen er vaak dingen wél geregeld worden.
A murky, forgotten land.
pi_211960468
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 13:23 schreef Troel het volgende:

Heeft ie uitgelegd waarom niet? En kon ie niet aangeven bij wie je dan wel moet zijn?
  maandag 8 januari 2024 @ 13:44:41 #164
35189 Troel
scherp en bot
pi_211960507
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 13:34 schreef Hyperdude het volgende:
Heb je geen rechtsbijstand/Eigen Huis/ consumentenbond/advocaat?
Sorry als dat al eerder ter sprake is gekomen.
Ja, hebben we, maar is niet iets wat op korte termijn ontlast.

De lokale media hier is een hobbyclubje. Ik ben er zelf hoofdredacteur geweest. Er worden vooral videoopnames gemaakt van allerhande activiteiten. Geen optie.
Dan heb je de Tubantia, de regionale krant of je hebt RTV Oost. Ik heb daar echt gewoon mijn contacten en dat heeft tot nu toe nog niet iets opgeleverd. Ik heb mijn moeder aangeraden contact te zoeken met de politieke partijen. Ik doe dat zelf niet, want ik ben lid van één van die partijen dus dat staat dan zo stom.
Ik ken de burgemeester e.d. goed, maar het is niet zo dat ik die even op kan bellen en zeggen van "joh Rob, doe eens wat".
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 8 januari 2024 @ 13:45:05 #165
35189 Troel
scherp en bot
pi_211960515
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 13:41 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Heeft ie uitgelegd waarom niet? En kon ie niet aangeven bij wie je dan wel moet zijn?
Ik heb hem zelf niet gesproken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211960861
Op wat voor hulp hoop je op korte termijn?

Rechtsbijstand lijkt me de aangewezen route voor de financiële afwikkeling. De vraag is wat je op korte termijn nodig hebt. Je bent al bij de verzekeraar, gemeente, brandweer, het waterschap en Natuurmonumenten geweest, toch?

Ik zou zelf een bedrijf zoeken voor een kortetermijnoplossing, een bedrijf voor een langetermijnoplossing en met rechtsbijstand contact opnemen om te bepalen of je de kosten kunt verhalen (en zo ja op wie). De rest zou ik dan laten voor wat het is. Het lijkt me verschrikkelijk vermoeiend om zelfs steeds oplossingen in elkaar te zetten en van alles te moeten met politiek en media. Wie zit daar nou op te wachten, dat je als je aan de grond zit op de kiek moet en je verhaal in de publiciteit moet brengen?

Trek je het zelf psychisch niet meer, dan is een bezoek aan de huisarts het overwegen waard.

Nogmaals veel sterkte. :* Hopelijk heeft iemand anders nog een briljante ingeving voor je. Ik ben zelf vrij cynisch omdat ik instanties niet te hulp heb zien schieten in geval van nood. Ze waren doorgaans eerder onderdeel van het probleem. Het enige wat ik kan bedenken, is een klacht indienen bij de ombudsman. Daar schiet je ook niet onmiddellijk mee op.
  maandag 8 januari 2024 @ 14:30:45 #167
35189 Troel
scherp en bot
pi_211961199
Nouja, een regelneef ofzo. Iemand die het bellen met instanties en dergelijke uit handen kan nemen zodat wij bezig kunnen met uhm, pompen :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211961444
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 14:30 schreef Troel het volgende:
Nouja, een regelneef ofzo. Iemand die het bellen met instanties en dergelijke uit handen kan nemen zodat wij bezig kunnen met uhm, pompen :')
Het enige wat ik kan bedenken, is een maatschappelijk werker.

Ook kun je denken aan een bouwbegeleider. Dat is iemand die kan helpen met het vinden van een aannemer, maken van afspraken en betrekken van eventuele andere partijen die je nodig hebt. Dat is in ieder geval een regelneef voor het gedeelte dat de oplossing aan het huis betreft. Ik lees hier bijvoorbeeld (goedbedoelde) adviezen die soms uiteenlopen. Hoe moet je dan weten wat de beste oplossing is? Zo iemand als een bouwbegeleider kan ook daarbij helpen.
pi_211961455
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 14:30 schreef Troel het volgende:
Ik denk dat ik eerder een partij zou regelen voor het pompen en schade beperken dan andersom. Kan stichting salvage niet helpen?

edit;
Incidenttypen Salvage : Schade aan een gebouw door brand, bliksem, explosie, water, storm en door een aanrijding door een motorrijtuig. Gebouw : Geregistreerd pand met postcode en huisnummer, een woning, bedrijfspand, school, zorginstelling en dergelijke.

Zo te zien wel?
  maandag 8 januari 2024 @ 14:51:19 #170
35189 Troel
scherp en bot
pi_211961470
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 14:48 schreef Puala het volgende:

[..]
Ik denk dat ik eerder een partij zou regelen voor het pompen en schade beperken dan andersom. Kan stichting salvage niet helpen?

edit;
Incidenttypen Salvage : Schade aan een gebouw door brand, bliksem, explosie, water, storm en door een aanrijding door een motorrijtuig. Gebouw : Geregistreerd pand met postcode en huisnummer, een woning, bedrijfspand, school, zorginstelling en dergelijke.

Zo te zien wel?
Ah, kijk. Zo zie je maar weer dat het niet alleen om brand gaat. Tnx. Moet wel door de brandweer aangevraagd worden zie ik.

Ik ben inmiddels zo murw dat ik het ook niet allemaal meer weet.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211961524
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 14:51 schreef Troel het volgende:

[..]
Ah, kijk. Zo zie je maar weer dat het niet alleen om brand gaat. Tnx. Moet wel door de brandweer aangevraagd worden zie ik.

Ik ben inmiddels zo murw dat ik het ook niet allemaal meer weet.
Omdat Salvage 24 uur per dag, zeven dagen in de week bereikbaar is kan ze buiten de reguliere kantoortijden handelen namens een eventuele verzekeraar. Meestal wordt de oproep gedaan door de brandweer, die bij veel van de genoemde calamiteiten als eerste ter plaatse is. Salvage stelt zich tot doel om binnen een uur na de oproep van de brandweer ter plaatse te zijn. Wanneer de ‘eerste hulp’ is verleend, kan de afhandeling van de rest van de schade worden overgedragen aan (een expert namens) de verzekeringsmaatschappij.

Als er geen verzekering is
Stichting Salvage verleent altijd de genoemde hulp, ongeacht of de schadelijdende partij verzekerd is of niet. Dit is geboren vanuit een stuk maatschappelijke relevantie namens alle Nederlandse (brand-)verzekeraars bij de oprichting van Salvage. Daarbij wordt volgens de missie van de stichting aandacht besteed aan de zogenoemde 3 A’s:

Aandacht voor de gedupeerden die schade hebben geleden
Actie om meer schade te voorkomen
Advies aan gedupeerden over hoe verder te handelen
Als de zaak daarna niet kan worden overgedragen aan een verzekeringsmaatschappij, worden de gemaakte kosten betaald uit het Garantiefonds dat speciaal voor dit doel is ingericht door de stichting. Verder zal aan de gedupeerden zo goed mogelijk advies worden gegeven welke partijen of instanties benaderd kunnen worden voor het vervolg.

----

Ofwel ik zou ze zelf bellen
pi_211961527
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 14:48 schreef Puala het volgende:

[..]

edit;

Zo te zien wel?
Dat is goed om te weten! Deze passage is ook interessant:

quote:
Stichting Salvage heeft zelf geen coördinatoren in dienst. De Salvagecoördinatoren zijn schade-experts, in vaste dienst van expertisebureaus. Met deze expertisebureaus heeft de Stichting Salvage een Overeenkomst van Opdracht. Het Salvagecoördinatorschap wordt door de experts uitgeoefend naast hun hoofdtaak als schade-expert. Na het succesvol volbrengen van de Salvage opleiding worden ze benoemd tot Salvagecoördinator. Bent u schade-expert en wilt u coördinator worden? Informeer naar de mogelijkheden bij uw werkgever.
Dat impliceert dat als de stichting je niet kan helpen, je ook nog zelf een schade-expert kunt zoeken. Ik kom bijvoorbeeld op www.schadeoplossing.nl uit (zie reviews op Trustpilot, de meest recente reactie is van iemand met waterschade).
pi_211961535
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 14:58 schreef Puala het volgende:

[..]
Omdat Salvage 24 uur per dag, zeven dagen in de week bereikbaar is kan ze buiten de reguliere kantoortijden handelen namens een eventuele verzekeraar. Meestal wordt de oproep gedaan door de brandweer, die bij veel van de genoemde calamiteiten als eerste ter plaatse is. Salvage stelt zich tot doel om binnen een uur na de oproep van de brandweer ter plaatse te zijn. Wanneer de ‘eerste hulp’ is verleend, kan de afhandeling van de rest van de schade worden overgedragen aan (een expert namens) de verzekeringsmaatschappij.

Stichting Salvage verleent altijd de genoemde hulp, ongeacht of de schadelijdende partij verzekerd is of niet. Dit is geboren vanuit een stuk maatschappelijke relevantie namens alle Nederlandse (brand-)verzekeraars bij de oprichting van Salvage. Daarbij wordt volgens de missie van de stichting aandacht besteed aan de zogenoemde 3 A’s:

Als de zaak daarna niet kan worden overgedragen aan een verzekeringsmaatschappij, worden de gemaakte kosten betaald uit het Garantiefonds dat speciaal voor dit doel is ingericht door de stichting. Verder zal aan de gedupeerden zo goed mogelijk advies worden gegeven welke partijen of instanties benaderd kunnen worden voor het vervolg.

----

^O^
pi_211962084
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 10:49 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
Bij ons was het daarmee wel opgelost.
Er is wel sprake van een betonnen vloer, maar het water kwam via de muur naar binnen.

Als het ook via de vloer omhoo5 komt, dan moet die mogelijk worden vervangen.
Bij ons is een proefboring in de vloer gedaan, en ze waren wel bang dat die niet goed was aangelegd,.
Maar uiteindelijk is het probleem verholpen door de muur waterdicht te maken.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  maandag 8 januari 2024 @ 15:52:58 #175
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_211962185
Kan je de verkopers niet aansprakelijk stellen voor verborgen gebreken?
Mits ze degene zijn die het hebben laten bouwen natuurlijk. Dan moeten ze weten dat de boel daar niet gevoegd is.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_211962252
Ik had nog nooit van dat Salvage gehoord.
Wat ik dan niet begrijp, is waarom de brandweer hen toen ze geweest zijn, niet heeft ingeschakeld?

@Troel ik hoop zo dat zij iets voor je kunnen betekenen. Een klein lichtje in de duisternis :*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_211962503
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 14:58 schreef Puala het volgende:

[..]

----

Dat is een calamiteiten dienst die komt na brand of andere calamiteiten. Die komen alleen namens verzekeringen. Hier niet van toepassing omdat dit gewoon een van de vele 1000en huizen is met een beetje water in de kelder. Want laten we het niet zwaarder maken dan het is.
Stop maar met denken en instanties proberen het op te laten lossen.
Je moet gewoon zelf dit op lossen of een bedrijf inschakelen die het oplost. Hoog waterstand gaat geen enkele instantie direct actie op uitzetten.
Misschien is er naderhand nog wat te halen dus bonnen en foto’s bewaren.

Maar aan de bak gewoon, niet te veel denken en gaan handelen.
Vakman pur sang
pi_211962511
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 16:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is een calamiteiten dienst die komt na brand of andere calamiteiten. Die komen alleen namens verzekeringen. Hier niet van toepassing omdat dit gewoon een van de vele 1000en huizen is met een beetje water in de kelder. Want laten we het niet zwaarder maken dan het is.
Stop maar met denken en instanties proberen het op te laten lossen.
Je moet gewoon zelf dit op lossen of een bedrijf inschakelen die het oplost. Hoog waterstand gaat geen enkele instantie direct actie op uitzetten.
Misschien is er naderhand nog wat te halen dus bonnen en foto’s bewaren.

Maar aan de bak gewoon, niet te veel denken en gaan handelen.
Gelukkig weet jij altijd de oplossing he "gewoon handelen" O+
pi_211962530
Ik zou deze partij nog even bellen.
https://schadeoplossing.nl/lekkage

Zij doen een contra expertise en houden contact met de verzekeraar.
Omdat de grondwaterstand niet “natuurlijk” zo hard stijgt zit daar nog wel wat in te halen en is er meer expertise om wat te doen (en kunnen de juiste partij inschakelen.)

Zitten in Almelo! Heb hier een goed gevoel bij, ook door de recensies.

[ Bericht 8% gewijzigd door Lospedrosa op 08-01-2024 16:54:53 ]
Vakman pur sang
  Manager PR/Moderator maandag 8 januari 2024 @ 16:41:51 #180
269689 crew  Viv
pi_211962534
Dit is niet "een beetje water in de kelder" hoor. :{ Ze zijn al ruim 2 weken dag en nacht aan het pompen daar, hoe hoog had het water anders inmiddels gestaan in dat huis?
pi_211962576
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 16:41 schreef Viv het volgende:
Dit is niet "een beetje water in de kelder" hoor. :{ Ze zijn al ruim 2 weken dag en nacht aan het pompen daar, hoe hoog had het water anders inmiddels gestaan in dat huis?
Waarschijnlijk net zo hoog als t grondwater buiten
pi_211962612
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 16:41 schreef Viv het volgende:
Vanaf 30cm10cm komt de brandweer (officieel) pas. En dan pompen ze tot 3 cm ofzo.
Het is niet ongewoon dat in bepaalde gebieden kelders nat zijn hè? Sommigen elk jaar maar weer.
Vakman pur sang
pi_211962671
Ik vind ongevoelige reacties hier ongepast, @Lospedrosa, met je “aan de bak gewoon”. @Troel schrijft heel duidelijk dat ze erdoorheen zit. Als empathie je moeilijk afgaat, kun je ook wegblijven.
pi_211962695
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 16:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Vanaf 30cm10cm komt de brandweer (officieel) pas. En dan pompen ze tot 3 cm ofzo.
Het is niet ongewoon dat in bepaalde gebieden kelders nat zijn hè? Sommigen elk jaar maar weer.
Los, je kan blijven prediken met je kennis, maar het is ongepast in dit topic.
pi_211962731
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 16:40 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik zou deze partij nog even bellen.
https://schadeoplossing.nl/lekkage

Zij doen een contra expertise en houden contact met de verzekeraar.
Omdat de grondwaterstand niet “natuurlijk” zo hard stijgt zit daar nog wel wat in te halen en is er meer expertise om wat te doen (en kunnen de juiste partij inschakelen.)

Zitten in Almelo! Heb hier een goed gevoel bij, ook door de recensies.
Omdat het niks oplost.
Dit hierboven kon weleens haar oplossing zijn.
Ik kan ook medelevend zijn al laat ik het niet zo merken. ;)
Vakman pur sang
pi_211962736
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 16:48 schreef Puala het volgende:

[..]
Waarschijnlijk net zo hoog als t grondwater buiten
Dus moet je afvragen of dat meer schade zou opleveren dan er nu al is. Nu moeten alsnog de beide kamers opnieuw bekleed en geschilderd worden.

De meterkast en de apparatuur van het zwembad wil je wel droog houden inderdaad. Voor de rest wordt het hoe dan ook een herstel project.

Eerst maar zien of het deze week droog blijft en of daarmee de grondwaterstand voldoende zakt zodat aanvoer van het water stopt.

inb4: Sinds wanneer heeft Natuurmonumenten de grondwaterstand in hun gebied verhoogd? Dat wordt steeds wel als reden vermeld maar als dat al een paar jaar zo is dan kan je dit toch echt alleen aan het weer wijten. Is het wel recent verhoogd dan heeft een klacht indienen nog wel een kans denk ik.
  maandag 8 januari 2024 @ 17:21:59 #187
35189 Troel
scherp en bot
pi_211962857
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 17:08 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Dus moet je afvragen of dat meer schade zou opleveren dan er nu al is. Nu moeten alsnog de beide kamers opnieuw bekleed en geschilderd worden.

De meterkast en de apparatuur van het zwembad wil je wel droog houden inderdaad. Voor de rest wordt het hoe dan ook een herstel project.

Eerst maar zien of het deze week droog blijft en of daarmee de grondwaterstand voldoende zakt zodat aanvoer van het water stopt.

inb4: Sinds wanneer heeft Natuurmonumenten de grondwaterstand in hun gebied verhoogd? Dat wordt steeds wel als reden vermeld maar als dat al een paar jaar zo is dan kan je dit toch echt alleen aan het weer wijten. Is het wel recent verhoogd dan heeft een klacht indienen nog wel een kans denk ik.
Deze zomer. Dat is ook de reden dat de weg verhoogd is door de gemeente.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 8 januari 2024 @ 17:22:51 #188
35189 Troel
scherp en bot
pi_211962873
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 17:08 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dan gaan ook de kozijnen eraan, omdat de ramen in het souterrain onder het maaiveld beginnen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 8 januari 2024 @ 17:24:37 #189
35189 Troel
scherp en bot
pi_211962908
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 16:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
30 cm volgens de meldkamer. Haaksbergen zelf heeft pompen vanaf 5 cm.

Hier heeft de kelder in 43 jaar niet nat gestaan. Het is ook van totaal andere orde dan een kelder die elke keer onderloopt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 8 januari 2024 @ 17:32:55 #190
35189 Troel
scherp en bot
pi_211962981
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 16:00 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik had nog nooit van dat Salvage gehoord.
Wat ik dan niet begrijp, is waarom de brandweer hen toen ze geweest zijn, niet heeft ingeschakeld?

@:Troel ik hoop zo dat zij iets voor je kunnen betekenen. Een klein lichtje in de duisternis :*
Hebben we het ook niet over gehad toen. We hebben vooral om advies gevraagd hoe dingen aan te pakken en voelden ons nog niet verloren?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211963000
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 17:21 schreef Troel het volgende:

[..]
Deze zomer. Dat is ook de reden dat de weg verhoogd is door de gemeente.
Dan heeft aankloppen bij Natuurmonumenten dus wel zin. Voor zover ik weet had je dat gedaan en hebben ze daar niet bij voorbaat afwijzend op gereageerd. Het maakt dus een goede kans denk ik dat het grondwaterpeil weer wat lager kan. De rechtsbijstand maar laten bepalen of er een schadevergoeding in zit en of een vergoedingen voor evt. aanpassingen van je woning als ze niet willen verlagen.

quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 17:22 schreef Troel het volgende:

[..]
Dan gaan ook de kozijnen eraan, omdat de ramen in het souterrain onder het maaiveld beginnen.
Maar toch niet onder de grondwaterstand? Dan had je wel eerder gezien dat er water in die verlaging voor het raam stond.

Maar goed je hebt nu van alles geregeld aan pompen, lekker zo laten dus voor nu. Hopelijk gaat de stress er komende week wat af.
  maandag 8 januari 2024 @ 17:35:51 #192
35189 Troel
scherp en bot
pi_211963012
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 16:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind ongevoelige reacties hier ongepast, @:lospedrosa, met je “aan de bak gewoon”. @:troel schrijft heel duidelijk dat ze erdoorheen zit. Als empathie je moeilijk afgaat, kun je ook wegblijven.
En dit. Heel erg dit. Natuurlijk valt het allemaal wel mee, het slaapgebrek slapen we wel weer bij de al die veranderingen komen de autistjes ook wel weer te boven, en ons tandvlees groeit wel weer aan.
Dat er wat mensen lichamelijk en geestelijk naar de klote gaan is gewoon peh toch?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 8 januari 2024 @ 17:37:28 #193
35189 Troel
scherp en bot
pi_211963046
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 17:35 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Dan heeft aankloppen bij Natuurmonumenten dus wel zin. Voor zover ik weet had je dat gedaan en hebben ze daar niet bij voorbaat afwijzend op gereageerd. Het maakt dus een goede kans denk ik dat het grondwaterpeil weer wat lager kan. De rechtsbijstand maar laten bepalen of er een schadevergoeding in zit en of een vergoedingen voor evt. aanpassingen van je woning als ze niet willen verlagen.
[..]
Maar toch niet onder de grondwaterstand? Dan had je wel eerder gezien dat er water in die verlaging voor het raam stond.

Die verlaging heeft een muurtje dat boven maaiveld uit komt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211963213
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 17:32 schreef Troel het volgende:

[..]
Hebben we het ook niet over gehad toen. We hebben vooral om advies gevraagd hoe dingen aan te pakken en voelden ons nog niet verloren?
En toen had de brandweer jullie hiervan op de hoogte kunnen brengen en dát vind ik dus best raar. Nu zitten jullie nog dieper in het water en is het einde nog niet in zicht ;(

Natuurmonumenten spammen met foto's? Blijven bellen? Alsof je nog niet genoeg te doen hebt :')
Ik zit hier boos te zijn. Voor elke scheet is er een oplossing, staan er hulpdiensten klaar. Maar jullie mogen het zelf opknappen :{
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_211963333
quote:
87s.gif Op maandag 8 januari 2024 17:35 schreef Troel het volgende:

[..]
En dit. Heel erg dit. Natuurlijk valt het allemaal wel mee, het slaapgebrek slapen we wel weer bij de al die veranderingen komen de autistjes ook wel weer te boven, en ons tandvlees groeit wel weer aan.
Dat er wat mensen lichamelijk en geestelijk naar de klote gaan is gewoon peh toch?
Ik beeld alleen maar in hoe instanties naar jullie probleem kijken. Voor hun zijn jullie de zoveelste van de duizenden met natte kelder. Voor velen is dit een terugkomend iets. Voor jullie is het veel erger want het zijn slaapkamers voor de kids, en het kwam nooit voor eerder.

Dat de BRW niet doorverwijst naar Salvage is logisch, die krijgen rechtstreeks van de verzekeraar betaalt en opdracht. En grondwater valt niet onder de verzekering dus daar hadden ze nooit op kunnen (en mogen) wijzen. (Salvage is een samenwerkingsverband van verzekeraars)
Dit itt tot bijna elke andere calamiteit, brand, geknapte waterleiding, terugstromend riool, daklekkage enz. (Je zou ook bijna een lekkage veroorzaken dan moet de verzekeraar wel oplossen)

Maar goed mijn tip van die club uit Almelo schadeoplossing.nl is denk ik een heel nuttige.
Vakman pur sang
pi_211963803
quote:
We vergoeden geen schade die is ontstaan door grondwater. Is de schade ontstaan door
grondwater dat via een afvoerleiding uw woonhuis is binnengedrongen, dan vergoeden we
die schade wel.

Misschien moet je er juist wel blij om zijn als t zo is? :@
pi_211967162
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 17:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik beeld alleen maar in hoe instanties naar jullie probleem kijken. Voor hun zijn jullie de zoveelste van de duizenden met natte kelder. Voor velen is dit een terugkomend iets. Voor jullie is het veel erger want het zijn slaapkamers voor de kids, en het kwam nooit voor eerder.

Dat de BRW niet doorverwijst naar Salvage is logisch, die krijgen rechtstreeks van de verzekeraar betaalt en opdracht. En grondwater valt niet onder de verzekering dus daar hadden ze nooit op kunnen (en mogen) wijzen. (Salvage is een samenwerkingsverband van verzekeraars)
Dit itt tot bijna elke andere calamiteit, brand, geknapte waterleiding, terugstromend riool, daklekkage enz. (Je zou ook bijna een lekkage veroorzaken dan moet de verzekeraar wel oplossen)

Maar goed mijn tip van die club uit Almelo schadeoplossing.nl is denk ik een heel nuttige.
De tip die ik overigens een paar postings voor de jouwe gaf.
  Moderator maandag 8 januari 2024 @ 21:21:57 #198
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_211967174
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 16:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind ongevoelige reacties hier ongepast, @:lospedrosa, met je “aan de bak gewoon”. @:troel schrijft heel duidelijk dat ze erdoorheen zit. Als empathie je moeilijk afgaat, kun je ook wegblijven.
Ik zie de reacties nu pas; dus weghalen heeft nu denk ik geen zin meer.
Maar als @Lospedrosa niet gewoon als een normaal iemand kan reageren dan kan hij net zo goed wegblijven uit dit topic. Een beter FOK! begint nog altijd bij ons zelf, en dat wat hier gebeurd is niet bepaald stijlvol of nodigt uit tot reageren. }:|
  maandag 8 januari 2024 @ 21:33:31 #199
35189 Troel
scherp en bot
pi_211967416
Ondanks sommige reacties ben ik echt zo ontzettend blij met jullie, met het meedenken, hulp aanbieden in allerlei vormen. Echt, jullie weten niet half hoe fijn dat is!

Ik heb nooit kunnen bedenken wat de impact is van dit soort dingen, maar ik weet nu wat het doet met je. Soms kun je gewoon niet meer helder nadenken. Ik duik ook zo gewoon mijn bed weer in, want ik ben zo ongelooflijk moe :{

Nieuwe informatie: het aggregaat bij de buren verderop is geregeld door de provincie. Hun huis staat lager, en het stroomde bijna hun huis in en dus heeft de provincie ingegrepen.
Buurman van paar huizen verderop de andere kant op is al 8 weken aan het pompen en heeft in 2019 toen het plan aangenomen was al iedereen gewaarschuwd die er woonde wat er zou kunnen gebeuren. Het heeft dus nog best lang geduurd voordat het plan daadwerkelijk uitgevoerd was. Het blijkt dus nu dat de volledige straat echt gewoon last heeft van water e.d. Al met al ben ik wel blij met deze info, want het geeft me het gevoel dat ik niet HELEMAAL gek ben.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211967560
Dus eigenlijk had je niet zelf moeten gaan pompen maar eerder de provincie moeten bellen? ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')