De voordeur ligt bijna 2 meter boven het maaiveldquote:Op zaterdag 6 januari 2024 10:06 schreef Resistor het volgende:
[..]
Grotendeels. Of komt het water nu ook al over de drempel van de voordeur naar binnen? Dan komt het nog een stukje hoger te staan.
Wildkampquote:Op zaterdag 6 januari 2024 10:45 schreef Troel het volgende:
We gaan nu naar een speciaalzaak waar ze nog pompen hebben. En ja, daar is voor gebeld nadat we alle andere zaken geprobeerd hadden
Correct. Daar hebben we nu een echt goede kunnen scoren. Kost wat, maar nachtrust is wat waard.quote:
Ik denk dat je het beste je eigen slaapkamer kunt houden. Voor je werkkamer heb je dan twee opties: in je eigen slaapkamer of in de woonkamer (zoals je nu hebt). Een werkkamer staat van alles wat je kunt missen op 1, vermoed ik. Goed slapen is voor jullie allemaal essentieel.quote:
En vanaf nu is er een droge periode aangebrokenquote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:25 schreef Troel het volgende:
Zo. Ik voel me een echte watermanager nu.
De vlakzuiger staat in de gang beneden al het water wat in badcel, toilet en gang komt weg te zuigen. Dat wordt afgevoerd naar een grote samlabak waar ook het water uit de muur in komt. Daar staat de nieuwe superduperpomp te pompen en die pompt alles met een noodgang naar onze zwemvijver buiten die met de dag groter wordt (not kidding).
[ afbeelding ]
Blauw is hoe het water nu staat. We hebben wat zaken strategisch neergezet om vast te leggen hoe ver het ding buiten zijn oevers gaat. Een aantal bomen enzo![]()
Nachtrust is geregeld, in ieder geval voor nu.
Ja, dat roept iedereen wel, maar dat maakt natuurlijk geen f*** uit omdat ze het natuurgebied nat wil houden en alle duikers enzo dicht zijn. Het water daalt niet zo snel als bij hoogwater van een rivier ofzo.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En vanaf nu is er een droge periode aangebroken
Ja hallo, wij hebben lokaal een stelletje bevers dat duikers verstopt en hoe graag het waterschap ook zou willen (willen ze niet maar toch), ze *mogen* het water niet te veel laten stijgen want ze zijn gebonden aan het wettelijk vastgestelde peilbesluit.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 17:27 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, dat roept iedereen wel, maar dat maakt natuurlijk geen f*** uit omdat ze het natuurgebied nat wil houden en alle duikers enzo dicht zijn. Het water daalt niet zo snel als bij hoogwater van een rivier ofzo.
Overijssel. Onze zandweg is de scheidslijn tussen Vechtstromen en Rijn en Ijss. Ik ga eens zoeken. Dank.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 17:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja hallo, wij hebben lokaal een stelletje bevers dat duikers verstopt en hoe graag het waterschap ook zou willen (willen ze niet maar toch), ze *mogen* het water niet te veel laten stijgen want ze zijn gebonden aan het wettelijk vastgestelde peilbesluit.
In een peilbesluit staat wat het waterpeil mag zijn, en dat is provinciaal geregeld. Ik weet niet in welke provincie je zit, @:troel, maar googelen op peilbesluit <provincie> of zoeken bij je waterschap kon nog wel eens nuttige info opleveren.
Natuurmonumenten is een klotepartij als je die tegenover je hebt, maar ook zij zijn aan de wet gebonden.
quote:Op zondag 7 januari 2024 11:59 schreef Troel het volgende:
Inmiddels ook in de tweede kamer de vloer eruit gehaald. Het rook er vies en het water was heel vies van kleur en ik hoop van harte dat het niet te maken had met de septic tank
(gelukkig zit het grootste gedeelte van het huis op het drukriool, alleen het toilet en de douchecel in het souterrain zijn aangesloten op een drietraps septic tank, waarna het vervolgens alsnog het drukriool in gaat)
Ws gewoon stilstaand water wat gaat stinken.quote:Op zondag 7 januari 2024 11:59 schreef Troel het volgende:
Inmiddels ook in de tweede kamer de vloer eruit gehaald. Het rook er vies en het water was heel vies van kleur en ik hoop van harte dat het niet te maken had met de septic tank
(gelukkig zit het grootste gedeelte van het huis op het drukriool, alleen het toilet en de douchecel in het souterrain zijn aangesloten op een drietraps septic tank, waarna het vervolgens alsnog het drukriool in gaat)
Wow nee.quote:Op zondag 7 januari 2024 19:21 schreef Barry1986 het volgende:
Misschien domme suggestie, maar toch…
Gat in de vloer maken om zo laagste punt te crieeren en daar de pomp in te zetten?
In de gang komt het helaas ook door de vloer al wel naar boven.quote:Op zondag 7 januari 2024 20:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wow nee.
De betonnenvloer is het enige wat nog waterdicht is. Je ziet ook wel dat water door de muur dringt en niet de vloer. Goed gestort beton is waterdicht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |