Voor gewoon wat interesse hoeft dat niet, maar ik denk ook niet dat je er veel spijt van zou krijgen om ter plaatse wat nieuwe dingen te leren en de omvang van dingen te zien zoals ze waren.quote:Op woensdag 3 januari 2024 23:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dat interesseert me wel. Alsnog zie ik niet in waarom ik daarvoor per se naar Rome of Instanbul zou moeten afreizen.
Ik ga na terugkomst regelmatig naar verschillende Nederlandse steden en dorpen. Net twee geschiedenisboeken uitgelezen ook. Interesse voor een onderwerp kun je alleen niet opeisen. Dat komt uit jezelf of niet.quote:Wat trouwens wel opmerkelijk is, is hoe weinig interesse veel Nederlanders in hun eigen steden en dorpen hebben. Kennelijk moet het vooral allemaal heel ver weg.
Of niet. Daar gaat het dus over.quote:Op donderdag 4 januari 2024 00:41 schreef -XOR- het volgende:
5 topicdelen over de vraag of een demissionair minister zijn schoonouders zou mogen bezoeken, jawel!
Mooie foto idd, fijn voor Rob maar niet bijzonder handig in zijn rol als Klimaat motivator.quote:Op donderdag 4 januari 2024 00:07 schreef loveyoulongtime het volgende:
[ twitter ]
Veel twitteraars zijn woedend, maar het schijnt dat zijn schoonouders er wonen.
Los daarvan vind ik dit een waanzinnig mooie foto met het schaduwraster van de hoed.
Voor meer fotos van Rob Jetten in Argentinie zie zijn Instagram.
Feitje:
Het duurt zo'n 14 uur om van Amsterdam naar Buenos Aires te vliegen. Daarmee is het een behoorlijk lange intercontinentale vlucht. Voor een retourvlucht in business class legt het vliegtuig in totaal 22.864 kilometer af, en stoot voor twee personen zo'n 10.832 kg CO2 uit. Met deze uitstoot kan de Eiffeltoren 150 dagen lang worden verlicht, berekent Ecotree.
De vraag, kan een klimaatminister die minder reizen predikt, zo vrijelijk etaleren dat hij verre reizen maakt?
Ja, krankzinnig. Rob Jetten heeft een Argentijnse vriend, met Argentijnse familie, die wonen in Argentinië. Logisch dat je daar af en toe heen wilt. Als hij als klimaatminister helemaal z'n zin had gekregen, was de vlucht waarschijnlijk een stuk duurder geweest, maar hij heeft nooit gepleit voor het verbieden van vliegen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 00:41 schreef -XOR- het volgende:
5 topicdelen over de vraag of een demissionair minister zijn schoonouders zou mogen bezoeken, jawel!
quote:Op donderdag 4 januari 2024 02:00 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, krankzinnig. Rob Jetten heeft een Argentijnse vriend, met Argentijnse familie, die wonen in Argentinië. Logisch dat je daar af en toe heen wilt. Als hij als klimaatminister helemaal z'n zin had gekregen, was de vlucht waarschijnlijk een stuk duurder geweest, maar hij heeft nooit gepleit voor het verbieden van vliegen.
Ik vermoed dat mensen die hier een probleem mee hebben vooral stinkend jaloers zijn. Het probleem is niet zo zeer dat Rob Jetten op een Argentijns strand ligt, het probleem is vooral dat zij daar zelf niet liggen.
Die staan in de vier delen hiervoor die je overduidelijk niet gelezen hebt.quote:Op donderdag 4 januari 2024 02:10 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je had geen inhoudelijke argumenten, maar wilde toch graag iets negatiefs posten?
Correct. Ga ik niet doen ook.quote:Op donderdag 4 januari 2024 02:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die staan in de vier delen hiervoor die je overduidelijk niet gelezen hebt.
Heel, heel, heel kort samengevat? Dat vervuilen niet het probleem is, maar of je het kunt betalen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 02:14 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Correct. Ga ik niet doen ook.
Heb je een korte samenvatting?
Precies, wat ik al zei dus. Het is de kift.quote:Op donderdag 4 januari 2024 02:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heel, heel, heel kort samengevat? Dat vervuilen niet het probleem is, maar of je het kunt betalen.
quote:Op donderdag 4 januari 2024 02:18 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Precies, wat ik al zei dus. Het is de kift.
Kaag is weg, dus populistisch rechts heeft kennelijk een nieuw favoriet slachtoffer nodig om hun haat op te projecteren. Plus de nodige kinnesinne.quote:
Nee, het probleem zit hem vooral in de sense of urgency die Jetten uitdraagt versus het middel (beprijzing) dat hij als oplossing daarvoor ziet.quote:Op donderdag 4 januari 2024 02:00 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, krankzinnig. Rob Jetten heeft een Argentijnse vriend, met Argentijnse familie, die wonen in Argentinië. Logisch dat je daar af en toe heen wilt. Als hij als klimaatminister helemaal z'n zin had gekregen, was de vlucht waarschijnlijk een stuk duurder geweest, maar hij heeft nooit gepleit voor het verbieden van vliegen.
Ik vermoed dat mensen die hier een probleem mee hebben vooral stinkend jaloers zijn. Het probleem is niet zo zeer dat Rob Jetten op een Argentijns strand ligt, het probleem is vooral dat zij daar zelf niet liggen.
Ja hoor, topic binnenvallen, niks lezen en over haat en jaloezie beginnen. Ben je homofobie vergeten? Het is dat hij geen kleurtje heeft, anders kon je racisme er nog bij halen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 02:26 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Kaag is weg, dus populistisch rechts heeft kennelijk een nieuw favoriet slachtoffer nodig om hun haat op te projecteren. Plus de nodige kinnesinne.
Spijker, kop.quote:Op donderdag 4 januari 2024 03:29 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, het probleem zit hem vooral in de sense of urgency die Jetten uitdraagt versus het middel (beprijzing) dat hij als oplossing daarvoor ziet.
Jetten roept dat 2050 of 2030 te laat is om de planeet te redden; bon: dat is een pleitbaar standpunt.
Maar dan moet je dus radicaal op de rem trappen. Niet "tja, het zijn mijn schoonouders, daar moet je toch even heen, beetje Patagonië meepakken, en 50 euro aftikken voor mijn voetdruk".
Het voetvolk dat naar Turkije wil all-inclusive, dat heeft pech, want de nood is echt aan de man en dit kan écht niet meer, suppen in de gracht is ook leuk.
En dan verbaasd zijn als datzelfde volk D66 zich als elite geprofileerd ziet.
Jij bent soms echt een heel bijzondere user.quote:Op donderdag 4 januari 2024 02:18 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ach, is eens wat anders dan 5 topicdelen over moslims of woke.quote:Op donderdag 4 januari 2024 00:41 schreef -XOR- het volgende:
Polarisatie, haat, de ander graag zien vallen.quote:
Dat ik Jetten een mongool vind staat los van het feit dat hij het motto “do as I say don’t do as I do” hanteert in deze zaak.quote:Op donderdag 4 januari 2024 08:43 schreef FYazz het volgende:
[..]
Polarisatie, haat, de ander graag zien vallen.
Want wees eerlijk Scorpie.
Jij (en andere users) zijn niet verbolgen over dit nieuws omdat het impact heeft op het milieu.
Of omdat Jetten daadwerkelijk vliegreizen naar Turkije voor het voetvolk heeft verboden.
Jullie zijn verbolgen over (of smullen van) dit nieuws omdat het een politieke tegenstander betreft die jullie hiermee eventjes lekker kunnen pakken of waardoor jullie je nu verheven kunnen voelen boven die ander die jullie zelf beschuldigen van verhevenheid.
Want dat is waar het om draait in NL tegenwoordig. Elkaar pakken en afzeiken, het gaat echt niet om de inhoud.
Want wees nogmaals eerlijk, Jetten kan het toch nooit goed doen joh in de ogen van bepaalde stemmers.
Als hij alle vliegreizen verbiedt is het land te klein.
Als hij zijn schoonfamilie hierheen haalt is het land nog veel meer te klein.
Als Jetten thuis was gebleven en dit had gepost was hem weer verweten dat hij maar een elitair braaf jongetje is die zich te goed voelt.
Je moet wat om D666 te beschimpen he?quote:
Hij heeft vliegreizen voor het 'voetvolk wat naar Turkije wilt' zoals Nostra het dramatisch verwoord nooit verboden.quote:Op donderdag 4 januari 2024 08:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat ik Jetten een mongool vind staat los van het feit dat hij het motto “do as I say don’t do as I do” hanteert in deze zaak.
Nee, hij wil gewoon dat vliegreizen voor het plebs onbetaalbaar wordt, dat is gelukkig heel anders.quote:Op donderdag 4 januari 2024 08:52 schreef FYazz het volgende:
[..]
Hij heeft vliegreizen voor het 'voetvolk wat naar Turkije wilt' zoals Nostra het dramatisch verwoord nooit verboden.
En het is dus niet zo dat het voetvolk niet meer naar Turkije mag, maar het plebs wel naar Argentinië. Dat is een pure frame.
"Onbetaalbaar"quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, hij wil gewoon dat vliegreizen voor het plebs onbetaalbaar wordt, dat is gelukkig heel anders.
Ze willen toch dat mensen minder gaan vliegen. Dan zal dit niet de laatste verhoging zijn.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:27 schreef FYazz het volgende:
[..]
"Onbetaalbaar"
Wederom een overdreven frame.
Het kost ongeveer 30,- meer.
Voor ¤250,- heb je een ticket met taks + accommodatie voor een Europese bestemming.
Kortom, als het 'voetvolk' dit jaar wel herhaaldelijk kan zorgen voor recordomzetten tijdens Black Friday, Sinterklaas/Kerst, paasweekend, voor de horeca, een barbie-film, vuurwerkverkoop etcetera, hebben ze ook ruimvoldoende geld over om een vliegticket met taks te betalen.
Ook nog niet bekende en niet doorgevoerde verhogingen in de toekomst maken de frame niet waarquote:Op donderdag 4 januari 2024 10:21 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ze willen toch dat mensen minder gaan vliegen. Dan zal dit niet de laatste verhoging zijn.
Het is weer eens wat anders dan 24 delen lang tranen met tuiten huilen dat de PVV de grootste is geworden...quote:Op donderdag 4 januari 2024 02:26 schreef Sodemieters het volgende:
Kaag is weg, dus populistisch rechts heeft kennelijk een nieuw favoriet slachtoffer nodig om hun haat op te projecteren. Plus de nodige kinnesinne.
quote:Op donderdag 4 januari 2024 11:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is weer eens wat anders dan 24 delen lang tranen met tuiten huilen dat de PVV de grootste is geworden...
quote:Op donderdag 4 januari 2024 00:41 schreef -XOR- het volgende:
quote:Op donderdag 4 januari 2024 02:00 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 4 januari 2024 02:18 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
quote:
quote:Op donderdag 4 januari 2024 08:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ach, is eens wat anders dan 5 topicdelen over moslims of woke.
Ja, het zal wel altijd een mysterie blijven waarom dit al 5 topics heeft.quote:Op donderdag 4 januari 2024 08:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je moet wat om D666 te beschimpen he?
Ik snap wel dat men dan het gevoel heeft van 'ja als de klimaatpaus ook een keertje mag vliegen, dan wij ook'. Maar om daar 5 topics over te discussieren..
Nogmaals, het maatregelenpakket voor 2030 heeft als doel een forse vermindering van de CO2-uitstoot te bewerkstelligen. Onderdeel daarvan is de vliegtaks, die het aantal vliegbewegingen moet verminderen, niet te reduceren tot 0. Ook het klootjesvolk mag gewoon vliegen naar hun pauperparadijzen. Jetten vliegt een keer naar zijn schoonouders in Argentinie en houdt verder zijn vakanties binnen Europa.quote:Op donderdag 4 januari 2024 03:29 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, het probleem zit hem vooral in de sense of urgency die Jetten uitdraagt versus het middel (beprijzing) dat hij als oplossing daarvoor ziet.
Jetten roept dat 2050 of 2030 te laat is om de planeet te redden; bon: dat is een pleitbaar standpunt.
Maar dan moet je dus radicaal op de rem trappen. Niet "tja, het zijn mijn schoonouders, daar moet je toch even heen, beetje Patagonië meepakken, en 50 euro aftikken voor mijn voetdruk".
Het voetvolk dat naar Turkije wil all-inclusive, dat heeft pech, want de nood is echt aan de man en dit kan écht niet meer, suppen in de gracht is ook leuk.
En dan verbaasd zijn als datzelfde volk D66 zich als elite geprofileerd ziet.
Wilders (degene met het meeste kritiek op Jetten) heeft een Hongaarse vrouw. Ook decadent?quote:Op donderdag 4 januari 2024 10:31 schreef harrievankempen het volgende:
Een Nederlandse vriend is zeker niet goed genoeg voor Robje? Lekker decadent weer.
Als je van mening bent dat Nederland propvol zit en de overlast van die buitenlanders niet te harden is moet je ze niet zelf gaan zitten binnenhalen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 12:23 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wilders (degene met het meeste kritiek op Jetten) heeft een Hongaarse vrouw. Ook decadent?
Geert Wilders’ vrouw Krisztina is een Hongaarse diplomate. Ze ontmoetten elkaar in een kroeg in Den Haag. Twee jaar later, in 1992, trouwde het stel in Boedapest, nu dus al 31 jaar geleden: “Ik weet nog dat het 41 graden was, sommige mensen hadden moeite met de hitte maar mij kan het niet warm genoeg zijn!”, zei hij daarover..
[ afbeelding ]
Orban zag dat het goed was
Decadent?quote:Op donderdag 4 januari 2024 12:23 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wilders heeft een Hongaarse vrouw. Ook decadent?
Geert Wilders’ vrouw Krisztina is een Hongaarse diplomate. Ze ontmoetten elkaar in een kroeg in Den Haag. Twee jaar later, in 1992, trouwde het stel in Boedapest, nu dus al 31 jaar geleden: “Ik weet nog dat het 41 graden was, sommige mensen hadden moeite met de hitte maar mij kan het niet warm genoeg zijn!”, zei hij daarover..
[ afbeelding ]
Zoveel dingen waar je over kan vallen, en dan val je hierover.quote:Op donderdag 4 januari 2024 10:31 schreef harrievankempen het volgende:
Een Nederlandse vriend is zeker niet goed genoeg voor Robje? Lekker decadent weer.
Je gaat er dan wel vanuit dat het dan allemaal om dezelfde mensen gaat. Mensen met een minder inkomen moeten vaak keuzes maken; die kunnen het zich helemaal niet veroorloven om voor recordomzetten te zorgen, en om dan ook nog eens meermaals naar de horeca te gaan, of voor honderden euro's aan vuurwerk te halen, of op vakantie(s) te gaan.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:27 schreef FYazz het volgende:
[..]
"Onbetaalbaar"
Wederom een overdreven frame.
Het kost ongeveer 30,- meer.
Voor ¤250,- heb je een ticket met taks + accommodatie voor een Europese bestemming.
Kortom, als het 'voetvolk' dit jaar wel herhaaldelijk kan zorgen voor recordomzetten tijdens Black Friday, Sinterklaas/Kerst, paasweekend, voor de horeca, een barbie-film, vuurwerkverkoop etcetera, hebben ze ook ruimvoldoende geld over om een vliegticket met taks te betalen.
Hans Spekman had hier eens een leuke oplossing voor maar toen begonnen alle paupers te janken en te schuimbekken dat straks hun staatsloterijmiljoenen zouden worden afgepakt door die linkse klootzakken.quote:Op donderdag 4 januari 2024 12:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zoveel dingen waar je over kan vallen, en dan val je hierover.
[..]
Je gaat er dan wel vanuit dat het dan allemaal om dezelfde mensen gaat. Mensen met een minder inkomen moeten vaak keuzes maken; die kunnen het zich helemaal niet veroorloven om voor recordomzetten te zorgen, en om dan ook nog eens meermaals naar de horeca te gaan, of voor honderden euro's aan vuurwerk te halen, of op vakantie(s) te gaan.
Klinkt als die zangers van Nederlandstalige meuk dikwijls. Spanje, Spanje olé, ik hou van Spanje. Maar gaan, ho maar.quote:Op donderdag 4 januari 2024 12:23 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wilders (degene met het meeste kritiek op Jetten) heeft een Hongaarse vrouw. Ook decadent?
[ afbeelding ]
C'est le ton qui fait la musique hè. Als Jetten van begin af aan had gezegd: "we schrapen overal een klein beetje af en bij elkaar hebben we dan gedaan wat we praktisch kunnen", dan was er niemand die hierover was gevallen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 12:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nogmaals, het maatregelenpakket voor 2030 heeft als doel een forse vermindering van de CO2-uitstoot te bewerkstelligen. Onderdeel daarvan is de vliegtaks, die het aantal vliegbewegingen moet verminderen, niet te reduceren tot 0. Ook het klootjesvolk mag gewoon vliegen naar hun pauperparadijzen. Jetten vliegt een keer naar zijn schoonouders in Argentinie en houdt verder zijn vakanties binnen Europa.
Ik snap je punt. Ik wil ook zeker niet zwart/wit overkomen, maar daar ga ik voor een deel zeker vanuit ja, want ik zie het letterlijk (zowel privé als beroepsmatig) om mij heen gebeuren.quote:Op donderdag 4 januari 2024 12:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zoveel dingen waar je over kan vallen, en dan val je hierover.
[..]
Je gaat er dan wel vanuit dat het dan allemaal om dezelfde mensen gaat. Mensen met een minder inkomen moeten vaak keuzes maken; die kunnen het zich helemaal niet veroorloven om voor recordomzetten te zorgen, en om dan ook nog eens meermaals naar de horeca te gaan, of voor honderden euro's aan vuurwerk te halen, of op vakantie(s) te gaan.
Er zijn nogal gradaties ja. Ik ben het er mee eens dat mensen die dat allemaal kunnen betalen niet heel veel te klagen hebben. En voor die groep zou het ook niet heel veel uit maken dat ze een paar tientjes extra moeten betalen voor een ticket. Zelf behoor ik ook tot die groep. We hebben het goed, kunnen veel dingen doen & soms moet je keuzes maken. Dat hoort er bij. Maar ik ken ook genoeg mensen (inclusief mijn eigen moeder toen ze nog leefde) die nóg meer moeten kiezen. En ook dat hoort erbij, maar dan snap ik best dat zo'n verhoging (helemaal als je meerdere tickets nodig hebt voor een gezin bv) net het verschil kan maken tussen wel of niet gaan.quote:Op donderdag 4 januari 2024 13:25 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik snap je punt. Ik wil ook zeker niet zwart/wit overkomen, maar daar ga ik voor een deel zeker vanuit ja, want ik zie het letterlijk (zowel privé als beroepsmatig) om mij heen gebeuren.
Terrasjes pakken, naar Barbie de movie, online shoppen op Black Friday, even nieuwe nageltjes en wimpers zetten, voor honderden euro's de lucht in schieten ... en ondertussen klagen dat ze het zo slecht hebben want op TikTok en Insta hebben ze gezien dat de buurman of collega nog meer geld heeft uitgegeven afgelopen jaar en 3 reisjes kon maken en zij maar 2.
En ter nuance, ik sluit zeker niet mijn ogen voor de mensen die het wel echt financieel zwaar hebben (ik help zelf ook mensen die door omstandigheden in de schulden zijn gekomen of niet hebben geleerd met geld om te gaan).
Echter het gros wat zo klaagt valt daar echt niet onder.
Waar zijn mijn inhoudsloze posts omtrent het vraagstuk? Of gescheld op Jetten de persoon?quote:Op donderdag 4 januari 2024 08:43 schreef FYazz het volgende:
[..]
Polarisatie, haat, de ander graag zien vallen.
Want wees eerlijk Scorpie.
Jij (en andere users) zijn niet verbolgen over dit nieuws omdat het impact heeft op het milieu.
Of omdat Jetten daadwerkelijk vliegreizen naar Turkije voor het voetvolk heeft verboden.
Jullie zijn verbolgen over (of smullen van) dit nieuws omdat het een politieke tegenstander betreft die jullie hiermee eventjes lekker kunnen pakken of waardoor jullie je nu verheven kunnen voelen boven die ander die jullie zelf beschuldigen van verhevenheid.
Want dat is waar het om draait in NL tegenwoordig. Elkaar pakken en afzeiken, het gaat echt niet om de inhoud.
Want wees nogmaals eerlijk, Jetten kan het toch nooit goed doen joh in de ogen van bepaalde stemmers.
Als hij alle vliegreizen verbiedt is het land te klein.
Als hij zijn schoonfamilie hierheen haalt is het land nog veel meer te klein.
Als Jetten thuis was gebleven en dit had gepost was hem weer verweten dat hij maar een elitair braaf jongetje is die zich te goed voelt.
Daar ging de discussie dan ook helemaal niet over. Maar ik snap dat sommigen graag in de modus van 'HAAT' blijven hangen. Dat is altijd wanneer het D66 politici betreft; of het is vrouwenhaat, of het is homohaat, of het is xenofobie, of het is domrechts populisme...quote:Op donderdag 4 januari 2024 08:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je moet wat om D666 te beschimpen he?
Ik snap wel dat men dan het gevoel heeft van 'ja als de klimaatpaus ook een keertje mag vliegen, dan wij ook'. Maar om daar 5 topics over te discussieren..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |