abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211911140
Ik kon niet kiezen tussen impasse of patstelling.
  woensdag 3 januari 2024 @ 23:16:03 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_211911400
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 22:47 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Tuurlijk, de verliezen zijn hoog. Maar de Oekraïnse verliezen in een plaats als Avdiivka waar men vanuit noorden, oosten en westen beschoten kunnen worden zijn ook ongetwijfeld hoog.
Het probleem is echter niet dat er gebied wordt ingenomen maar dat de Oekraïners ook al zijn ze drie kwart omsingeld blijven doorvechten. Dit zorgt simpelweg voor hogere dan noodzakelijke verliezen.
Je bedoeld dat de Ukrainse tactiek om het Russische leger systematisch te decimeren goed werkt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_211911438
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 20:13 schreef AchJa het volgende:
Het is niet zo dat al die wapensystemen complete gebruikerslogs opslaan met op moment X duwde persoon Y op knop A en dat wordt dan uitgelezen en geevalueerd door de gebruikers, die moet je daar helemaal niet mee vervelen en je hebt daar ook helemaal geen tijd voor, een wapensysteem moet zoveel mogelijk dood en verderf zaaien en elke minuut dat het stilstaat is dat een directe bedreiging.

Ik heb tijdens oefeningen de fabrikant/ontwikkelaar wel eens meegehad, die gingen dan real-time meekijken met aangekoppelde laptops aan het systeem ed. om zo te kijken wat er beter kan of waar een eventueel probleem zit. Dan heb je daar alle tijd en ruimte voor, dat is tijdens oorlogstijd natuurlijk allemaal wat lastiger...
Als ik jouw verhaal zo lees, denk ik dat ze op veel vlakken binnen defensie nog behoorlijk conservatief zijn.

Facebook of google registreren ook wat je zoal bezoekt, hoe lang je bezoek is en waar je dan weer op doorgeklikt hebt. Gewoon om hun model aan te kunnen passen en om je langer achter het scherm te houden.

Net als dat Albert Heijn registreert wat je koopt, op welk tijdstip en tegen welke prijs. En daar vallen ze echt geen caissières mee lastig. Het is gewoon informatie om nog meer dingen te kunnen verkopen.

Wat dat betreft zal er in de toekomst ook wel flink meer informatie verzameld gaan worden.
pi_211911615
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 23:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
Impatstelling.
pi_211911679
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 23:30 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Impatstelling.
Niet patpasse?
pi_211911693
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 23:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Als ik jouw verhaal zo lees, denk ik dat ze op veel vlakken binnen defensie nog behoorlijk conservatief zijn.

Facebook of google registreren ook wat je zoal bezoekt, hoe lang je bezoek is en waar je dan weer op doorgeklikt hebt. Gewoon om hun model aan te kunnen passen en om je langer achter het scherm te houden.

Net als dat Albert Heijn registreert wat je koopt, op welk tijdstip en tegen welke prijs. En daar vallen ze echt geen caissières mee lastig. Het is gewoon informatie om nog meer dingen te kunnen verkopen.

Wat dat betreft zal er in de toekomst ook wel flink meer informatie verzameld gaan worden.
Overmatig compliceren en hackgevoelig zul je niet willen met het spul dunkt me?
  woensdag 3 januari 2024 @ 23:37:41 #8
pi_211911698
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 23:18 schreef luxerobots het volgende:

Dat komt omdat zaken moeten werken. Apparatuur word ontwikkeld volgens militaire specificaties. Militaire apparatuur is vaak nauwelijks te vergelijken met een burger variant bij de media markt. En daarin spelen veel factoren een rol. Daarom lijkt het alsof apparatuur minstens 20 jaar achter loopt op de commerciële markt, maar een Media Markt leger maakt in een oorlog geen schijn van kans tegen een echt leger met schijnbaar verouderde spullen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_211911707
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 23:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
Had nou voor impasse gekozen....

pi_211911723
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 23:38 schreef oheng het volgende:

[..]
Had nou voor impasse gekozen....

Ik laat jullie het uitvechten en ik zie wel wat er boven topic 916 staat.
pi_211911732
quote:
7s.gif Op woensdag 3 januari 2024 23:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dat komt omdat zaken moeten werken. Apparatuur word ontwikkeld volgens militaire specificaties. Militaire apparatuur is vaak nauwelijks te vergelijken met een burger variant bij de media markt. En daarin spelen veel factoren een rol. Daarom lijkt het alsof apparatuur minstens 20 jaar achter loopt op de commerciële markt, maar een Media Markt leger maakt in een oorlog geen schijn van kans tegen een echt leger met schijnbaar verouderde spullen.
Jij denkt dat het bij Albert Heijn niet hoeft te werken? Of dat het op de hoofdkwartieren van Alphabet en Apple niet werkt?
  woensdag 3 januari 2024 @ 23:42:27 #12
pi_211911747
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 23:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Jij denkt dat het bij Albert Heijn niet hoeft te werken? Of dat het op de hoofdkwartieren van Alphabet en Apple niet werkt?
Ik heb bij veel bedrijven gewerkt en overal storingen en uitval meegemaakt die je je in een leger (vooral tijdens gevechten) absoluut niet kan veroorloven.

Dan heb ik het ook over Liander, een netwerkbedrijf. Stroomvoorziening en gaslevering dienen eigenlijk gegarandeerd te zijn, service van derden dient dus ook gegarandeerd te zijn, dan heb je een "gouden contract" waarbij levering van service gegarandeerd is en dan nog heb je uitval en storingen. En op dat soort momenten gaat het bij het leger wél door.
pi_211911757
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 23:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Maar als die een kapotte scanner hebben hebben ze hoogstens gedoe met een klant.
Heeft achja zijn boel kaduk is het achnee. (Ja deze is kut, maar ik verzon hem en moest hem gebruiken).
pi_211911762
quote:
7s.gif Op woensdag 3 januari 2024 23:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ik heb bij veel bedrijven gewerkt en overal storingen en uitval meegemaakt die je je in een leger (vooral tijdens gevechten) absoluut niet kan veroorloven.
In een operatiekamer van een ziekenhuis moeten dingen ook werken, dat betekent ook niet dat ze daarom met ouderwetse technologie blijven werken.
pi_211911770
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2024 21:49 schreef halfway het volgende:
Het zakt wel helemaal weg in de media, zelfs op CNN geen woord meer over de oorlog.
Niet waar. NOS juist een heel stuk meer items de laatste weken.
  woensdag 3 januari 2024 @ 23:46:39 #16
pi_211911772
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 23:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]
In een operatiekamer van een ziekenhuis moeten dingen ook werken, dat betekent ook niet dat ze daarom met ouderwetse technologie blijven werken.
Ook daar heb je uitval waar het in het leger wel door gaat. Ook op Schiphol en in Rotterdam heb je storingen en uitval waar het in het leger wél door gaat.
pi_211911828
quote:
7s.gif Op woensdag 3 januari 2024 23:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ook daar heb je uitval waar het in het leger wel door gaat. Ook op Schiphol en in Rotterdam heb je storingen en uitval waar het in het leger wél door gaat.
Ik vind het wel interessant waarom militaire technologie vaak achter lijkt te lopen, en paralel daaraan waarom militaire apparatuur bijna altijd enorm duur is (met de moderne drones als opvallende tegenhanger).

En ik denk niet dat de reden is dat het technologie is die langer door moet gaan, er zijn genoeg vitale processen die ook door moeten blijven gaan.
  Overall beste user 2022 donderdag 4 januari 2024 @ 00:08:43 #18
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_211911883
twitter

Gaat er weer eentje.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 4 januari 2024 @ 00:10:01 #19
pi_211911887
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 23:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik vind het wel interessant waarom militaire technologie vaak achter lijkt te lopen, en paralel daaraan waarom militaire apparatuur bijna altijd enorm duur is (met de moderne drones als opvallende tegenhanger).

En ik denk niet dat de reden is dat het technologie is die langer door moet gaan, er zijn genoeg vitale processen die ook door moeten blijven gaan.
Een voorbeeld is EMP. Elektrische militaire apparatuur is veel beter bestand tegen elektromagnetische pulsen waar je bijvoorbeeld mee te maken hebt bij de inzet van kernwapens of anti-drone apparatuur.
pi_211911898
quote:
7s.gif Op donderdag 4 januari 2024 00:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Een voorbeeld is EMP. Elektrische militaire apparatuur is veel beter bestand tegen elektromagnetische pulsen waar je bijvoorbeeld mee te maken hebt bij de inzet van kernwapens of anti-drone apparatuur.
En welke militaire apparatuur is daar dan zo goed tegen bestand?
pi_211911960
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 00:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]
https://www.eurolab.com.t(...)n-test-ve-analizleri

461
  donderdag 4 januari 2024 @ 00:43:23 #22
pi_211911967
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 00:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Alle apparatuur die volgens milspec is ontworpen en gebouwd.
pi_211911978
quote:
Dit is geen antwoord op mijn vraag hoor. Maar een linkdump met verschillende militaire normen.
pi_211912009
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 00:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dit is geen antwoord op mijn vraag hoor. Maar een linkdump met verschillende militaire normen.
Zo kun je hem lezen. Je kan het ook zien als zijnde emi is een van de vele aspecten waar militaire apparatuur over getoetst wordt.

Papier gaf volgens mij al direct antwoord.
pi_211912061
quote:
7s.gif Op woensdag 3 januari 2024 23:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dan heb je zeker nooit als burger in de ICT van Defensie gewerkt in Soesterberg of Maasland :-)

Ja, alles is redundant uitgevoerd, maar geloof mij maar dat we daar uitval hebben meegemaakt net als bij elk ander telecombedrijf. Satellietverbindingen die uren en uren offline lagen door onweersbuien, fibercuts of gewoon routers die vonden dat ze geen forwarding traffic meer hoefden door te pushen..

Defensie gebruikt voor zijn IT gewoon burger hardware (cisco) met een SLA. Niet heel spannend.. en de mensen die er werken zijn ook niet speciaal. In de commerciële wereld verdien je als topper meer.. dus je kan wel raden of ze bij defensie werken...

[ Bericht 0% gewijzigd door dudewhereismycar op 04-01-2024 02:27:13 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')