Die helpt niet lang als de stroom op andere plekken ook is weggevallen. Dan krijg je weer andere issues.quote:Op donderdag 4 januari 2024 18:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, dan zet je toch gewoon een noodaggregaat aan.
Mwah, er liep ook zo'n route via Nederland en dan door de Baltische staten. Of je ooit alles kunt pakken weet ik niet, maar het lijkt er toch wel op dat je het nodige uit kunt vinden als je er tijd en geld insteekt wat betreft het ontlopen van sancties. Als Nieuwsuur zo'n operatie op kan rollen dan moet een overheidsdienst dat in principe ook kunnen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 18:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is wel erg naïef, het is toch al lang duidelijk dat dergelijke onderdelen gewoon via alle landen tussen Turkije en China inclusief voorgenoemden zelf ingevoerd kan worden.
De Kyivpost berichtte overigens dat Rusland 40 Kh101 per maand kan produceren. Dat zou betekenen dat er een aanval zoals zopas elke 1,5 maand kan plaatsvinden. Het is dus ook niet dat ze dergelijke raketten in overschot hebben.
Vast maar die moeten ook maar net beschikbaar zijn. Kan me voorstellen dat degelijke zaken vrij massaal gevorderd worden voor de speciale militaire operatie…quote:Op donderdag 4 januari 2024 18:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zoiets. Het is een modulair systeem dat op vaste plekken kan worden gezet. Of op een Boxer. En op andere voertuigen zullen ze ook wel kunnen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 18:13 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Wat doet zo'n Skynex-systeem? Was dat zo'n opgevoerde versie van een Gepard of vergis ik me?
Voor de meeste onderdelen niet eens. Een run of the mill klep kun je overal wel kopen, dat hoef je niet te smokkelen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 18:00 schreef BlaZ het volgende:
Dat is wel erg naïef, het is toch al lang duidelijk dat dergelijke onderdelen gewoon via alle landen tussen Turkije en China inclusief voorgenoemden zelf ingevoerd kan worden.
Ja, zo lust ik er nog wel wat. Ze kunnen ook gewoon zorgen dat de verwarming werkt.quote:Op donderdag 4 januari 2024 18:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Klinkt leuk, maar je zit met wat praktische issues die soms een snelle oplossing in de weg staan. Bij fabricage van sommige granaten moet het explosief bijvoorbeeld eerst een tijd rusten. Als in: enkele maanden tot een half jaar. Dat maakt "effe wat sturen" ineens een heel stuk lastiger.quote:Op donderdag 4 januari 2024 18:26 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Het wordt tijd dat we de Oekraïners eens goed gaan bewapenen in plaats van dit makke gedoe. Op het VK, Polen, de Baltische landen en Finland na slapen de NAVO en de EU.
Nee joh. Er zijn oneindig veel opties om te smokkelen. Daarnaast, doorvoer is niet eens verbodenquote:Op donderdag 4 januari 2024 18:13 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Mwah, er liep ook zo'n route via Nederland en dan door de Baltische staten. Of je ooit alles kunt pakken weet ik niet, maar het lijkt er toch wel op dat je het nodige uit kunt vinden als je er tijd en geld insteekt wat betreft het ontlopen van sancties. Als Nieuwsuur zo'n operatie op kan rollen dan moet een overheidsdienst dat in principe ook kunnen.
Daarbij, de douane-beambten gaven ook aan dat er wel sancties uitgerold werden maar het geld voor de benodigde mankracht niet geleverd werd. Da's een kwestie van politieke wil.
Tuurlijk, er kan veel meer gedaan worden, zeker in het geval van sanctieontwijking via EU landen zelf. Het grotere probleem zijn echter de landen die simpelweg niet meedoen met sancties.quote:Op donderdag 4 januari 2024 18:13 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Mwah, er liep ook zo'n route via Nederland en dan door de Baltische staten. Of je ooit alles kunt pakken weet ik niet, maar het lijkt er toch wel op dat je het nodige uit kunt vinden als je er tijd en geld insteekt wat betreft het ontlopen van sancties. Als Nieuwsuur zo'n operatie op kan rollen dan moet een overheidsdienst dat in principe ook kunnen.
Daarbij, de douane-beambten gaven ook aan dat er wel sancties uitgerold werden maar het geld voor de benodigde mankracht niet geleverd werd. Da's een kwestie van politieke wil.
quote:
https://www.reddit.com/r/(...)dium=web2x&context=3quote:An attempt by the Russians to make a passage through a mine field using a MT-LB full of explosives near Novomykhailivka, Donetsk region. End of video shows it being full of mines and aircraft bombs. Large explosion.
quote:Op zondag 31 december 2023 12:30 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Made in India.
*kuch* BRICS *kuch*
First Postquote:India has not sent any artillery ammunition to Ukraine: MEA
India has been maintaining that the conflict in Ukraine must be resolved through dialogue and diplomacy.
India on Thursday trashed reports that claimed spotting certain Indian-origin artillery shells in Ukraine, and categorically asserted that it has not sent any ammunition to that country.
External Affairs Ministry spokesperson Randhir Jaiswal said New Delhi has neither sent nor exported any artillery ammunition to Ukraine.”We have also seen some media reports in this regard. We can categorically say that we have not sent any of this artillery ammunition to Ukraine,” he said at a media briefing.
Jaiswal’s remarks came in response to a question on reports about Indian-made artillery shells being spotted in Ukraine.
Deze 'net gun' van Intertoys zou het beter doenquote:Op donderdag 4 januari 2024 07:53 schreef Delenlill het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)gun_at_an_fpv_drone/
Russian soldier throws his gun at an fpv drone
Ik zag ze ook, maar ik hou nog maar even een slag om de arm voor de zekerheid.quote:Op donderdag 4 januari 2024 20:19 schreef Ulx het volgende:
Ik zie berichten dat Valery Gerasimov is opgeblazen.
quote:Op donderdag 4 januari 2024 19:24 schreef Ulx het volgende:
Ok. Dat kan.
Blijkbaar raken ze granaten kwijt.
Ik heb er verder ook geen mening over, ik post het ter info.quote:
Verstandig. Maar het is niet verkeerd om berichten rond te hebben gaan dat het hoofd van de generale staf opgeblazen is. De meeste soldaten zijn bij zulke berichten toch wat aangedaan. Als Oekraïne de topgeneraal kan mollen geeft dat toch wat twijfel in de rangen.... Benieuwd hoe snel Gerasimov een teken van leven geeft.quote:Op donderdag 4 januari 2024 20:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik zag ze ook, maar ik hou nog maar even een slag om de arm voor de zekerheid.
En toch deel je het alsnogquote:Op donderdag 4 januari 2024 20:19 schreef Ulx het volgende:
Ik zie berichten dat Valery Gerasimov is opgeblazen. Nog wel allemaal tamtam, dus pin me er niet op vast.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |