Als de PVV in de regering komt, dan vechten ze elkaar sowieso binnen no-time de tent uit. Met of zonder drugs en vuurwerk.quote:Op woensdag 3 januari 2024 17:18 schreef Hexagon het volgende:
Overigens zijn drugs naast vuurwerk ook een mooi onderwerp om in de PVV achterban verdeeldheid te krijgen.
Maar dan wil je wel dat de brokstukken meerdere kanten op vliegen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 17:26 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Als de PVV in de regering komt, dan vechten ze elkaar sowieso binnen no-time de tent uit. Met of zonder drugs en vuurwerk.
Volgens mij kunnen ze dat wel. Hun diplomatieke capaciteiten zijn zo handig als een spastische adhd'er in een krap ingerichte porseleinwinkel.quote:Op woensdag 3 januari 2024 17:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar dan wil je wel dat de brokstukken meerdere kanten op vliegen.
Met gebruik van drugs en vuurwerk als ik ze een beetje in kan schattenquote:Op woensdag 3 januari 2024 17:26 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Als de PVV in de regering komt, dan vechten ze elkaar sowieso binnen no-time de tent uit. Met of zonder drugs en vuurwerk.
Vroeger bracht de bode gewoon cognac of jenever. Misschien kan die nu een lijntje leveren.quote:Op woensdag 3 januari 2024 18:28 schreef nostra het volgende:
Ik zou sowieso wel eens wat urinemonsters op het Binnenhof willen trekken met de uren die die lui maken plus druk. En die prachtfoto van Hugo waarvan ik geen zin heb hem op te zoeken.
Denkt Andre Rouvoet anders over.quote:Op woensdag 3 januari 2024 17:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je daadwerkelijk resultaat wilt boeken op het gebied van volksgezondheid, dan moet je het alcoholgebruik aan banden leggen. Zoals je zelf al aangeeft: dat is grotere rotzooi dan wiet (of veel andere drugs, for that matter).
Maar je kunt het gebruik hooguit ontmoedigen, een verbod is haalbaar noch wenselijk.
Je kopieert de strategie van de PVV dus?quote:Op woensdag 3 januari 2024 18:40 schreef Hexagon het volgende:
Ik begrijp trouwens ook niet waarom zoveel "linksen" met die rituelen van zelfkastijding en nederig gedrag bezig gaan. Dat doet de PVV ook niet als ze een keer de verkiezing verliezen.
Gewoon even de foute manouvres analyseren, strategie herdefinieren en bams er tegenaan.
Ik zie geen rituelen van zelfkastijding en nederig gedrag, hoor. Nergens eigenlijk.quote:Op woensdag 3 januari 2024 18:40 schreef Hexagon het volgende:
Ik begrijp trouwens ook niet waarom zoveel "linksen" met die rituelen van zelfkastijding en nederig gedrag bezig gaan. Dat doet de PVV ook niet als ze een keer de verkiezing verliezen.
Gewoon even de foute manouvres analyseren, strategie herdefinieren en bams er tegenaan.
Er bestaat geen strategie tegen collectieve domheid van de kiezers.quote:Op woensdag 3 januari 2024 18:40 schreef Hexagon het volgende:
Nee want al hun plannen zijn dom en slecht.quote:Op woensdag 3 januari 2024 18:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je kopieert de strategie van de PVV dus?
Stiekem ben jij eigenlijk ook wel een pvv'er
Dat is een voorbeeld van dat jammergedrag.quote:Op woensdag 3 januari 2024 18:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Er bestaat geen strategie tegen collectieve domheid van de kiezers.
Niet alleen hun plannen zijn dom en slecht, ook hun strategieën en aanpak zijn slecht. Die moet je niet willen kopiëren. Liever eerlijk zijn en 20 zetels, dan de strategie van PVV kopiëren en 30 zetels.quote:Op woensdag 3 januari 2024 18:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee want al hun plannen zijn dom en slecht.
Mja ik wil me niet laten uitleveren aan een PVV "We rule this country". Daar vind ik de dingen die ik waardevol vind echt te belangrijk voor. Dus een wat meer gehaaide strategie vind ik wel nodig.quote:Op woensdag 3 januari 2024 18:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet alleen hun plannen zijn dom en slecht, ook hun strategieën en aanpak zijn slecht. Die moet je niet willen kopiëren. Liever eerlijk zijn en 20 zetels, dan de strategie van PVV kopiëren en 30 zetels.
Hopelijk zonder geweld en of rechterlijke dwalingen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 18:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mja ik wil me niet laten uitleveren aan een PVV "We rule this country". Daar vind ik de dingen die ik waardevol vind echt te belangrijk voor. Dus een wat meer gehaaide strategie vind ik wel nodig.
Zelfkastijding is juist wat PVV stemmers doen. Vooral als ze weinig geld hebben.quote:Op woensdag 3 januari 2024 18:40 schreef Hexagon het volgende:
Inderdaad, gewoon binnen de democratische mogelijkheden.quote:Op woensdag 3 januari 2024 18:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hopelijk zonder geweld en of rechterlijke dwalingen.
Geen Stalinistisch terreur.
Gewoon beloven, beloven en nog een keer beloven. Schijt hebben aan realiteit in de campagne volgens goed rechts gebruik.quote:Op woensdag 3 januari 2024 19:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad, gewoon binnen de democratische mogelijkheden.
Dit is al ongeveer wat links beweert.quote:Op woensdag 3 januari 2024 21:53 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Gewoon beloven, beloven en nog een keer beloven. Schijt hebben aan realiteit in de campagne volgens goed rechts gebruik.
- Eigen risico? Afschaffen zonder verhoging premie
- Zorgpremie sowieso terug naar Max 50 euro per maand
- Iedereen 50.000 euro klimaatneutraal budget
- 200.000 woningen per jaar erbij met max 300 euro huur
- Klassen met maximaal 15 leerlingen
- Volledig gratis onderwijs levenslang
- Minimumloon naar 25 euro
- Basisinkomen vanaf 2030
Gewoon de tegenhanger van de mongoloïde Sinterklaas Wilders spelen. Geen gezeik iedereen rijk en als het niet uitkomt de grootste rechtse partij de schuld geven. Blijkbaar is dat wat veel kiezers willen.
Oh ja en voor ik het vergeet. De rijke 1% betaald dit alles, degenen die daar tegen zijn zijn landverraders
Je zult inderdaad gebakken lucht in combinatie met felle taal moeten gebruiken wil je boze burgers naar je toe trekken.quote:Op woensdag 3 januari 2024 21:53 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Gewoon beloven, beloven en nog een keer beloven. Schijt hebben aan realiteit in de campagne volgens goed rechts gebruik.
- Eigen risico? Afschaffen zonder verhoging premie
- Zorgpremie sowieso terug naar Max 50 euro per maand
- Iedereen 50.000 euro klimaatneutraal budget
- 200.000 woningen per jaar erbij met max 300 euro huur
- Klassen met maximaal 15 leerlingen
- Volledig gratis onderwijs levenslang
- Minimumloon naar 25 euro
- Basisinkomen vanaf 2030
Gewoon de tegenhanger van de mongoloïde Sinterklaas Wilders spelen. Geen gezeik iedereen rijk en als het niet uitkomt de grootste rechtse partij de schuld geven. Blijkbaar is dat wat veel kiezers willen.
Oh ja en voor ik het vergeet. De rijke 1% betaald dit alles, degenen die daar tegen zijn zijn landverraders
De CPB-doorrekening van het programma van GLPvdA zag er beter uit dan die van de VVD.quote:Op woensdag 3 januari 2024 22:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit is al ongeveer wat links beweert.
Broddelwerk met onhaalbare belasting opbrengsten op eigen vermogen van ondernemingen. Totaal niet serieus te nemen/quote:Op woensdag 3 januari 2024 22:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
De CPB-doorrekening van het programma van GLPvdA zag er beter uit dan die van de VVD.
Dat is wat rechtse idioten denken wat links beweertquote:Op woensdag 3 januari 2024 22:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We weten allemaal wat Den Uyl deed met de staatsschuldquote:Op woensdag 3 januari 2024 22:12 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat is wat rechtse idioten denken wat links beweert
quote:Op woensdag 3 januari 2024 22:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vertel?quote:Op woensdag 3 januari 2024 22:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We weten allemaal wat Den Uyl deed met de staatsschuld![]()
Wil je serieus deze kant op, ja? Zoek even op wat er onder Van Agt daarna gebeurdequote:Op woensdag 3 januari 2024 22:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ben je niet in de war met olijk duo Wiegel/Van Agt?quote:Op woensdag 3 januari 2024 22:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nu hielp de oliecrisis in '79 natuurlijk ook niet mee.quote:Op woensdag 3 januari 2024 22:45 schreef Tijn het volgende:
Voor de wat jongere kijkers onder ons:
[ afbeelding ]
Zeker. Ik denk ook niet dat je de oorzaken hiervan op 1 premier kan gooien. Maar ik begon er ook niet overquote:Op woensdag 3 januari 2024 22:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nu hielp de oliecrisis natuurlijk ook niet mee.
Rechts heeft altijd kut smoesjes voor hun wanbeleidquote:Op woensdag 3 januari 2024 22:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nu hielp de oliecrisis in '79 natuurlijk ook niet mee.
Dan mag deze er ook bij. In 1972, nog voor de oliecrisis, voor de economische terugval, voordat Den Uyl aan de macht kwam gaf Wiegels de volgende speech:quote:Op woensdag 3 januari 2024 22:45 schreef Tijn het volgende:
Voor de wat jongere kijkers onder ons:
[ afbeelding ]
Voorspoed, beste, voorspoed. Geen ellende.quote:Op woensdag 3 januari 2024 23:25 schreef Shodan het volgende:
In de jaren 80 is vervolgens de kiem gelegd voor de huidige ellende.
Niet voor de gewone arbeider. In de jaren '70 steeg de beloning harder dan de productiviteit, maar sinds de jaren '80 is dat andersom. En het gat wordt steeds groter. Kortom: de aandeelhouder gaat er met de winst vandoor, terwijl de mensen die het werk daadwerkelijk uitvoeren er relatief steeds minder van terugzien.quote:Op donderdag 4 januari 2024 00:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Voorspoed, beste, voorspoed. Geen ellende.
Een grotere loonstijging dan de productiviteit (zoals nu overigens het geval is) is juist hét recipe for disaster.quote:Op donderdag 4 januari 2024 00:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet voor de gewone arbeider. In de jaren '70 steeg de beloning harder dan de productiviteit, maar sinds de jaren '80 is dat andersom. En het gat wordt steeds groter. Kortom: de aandeelhouder gaat er met de winst vandoor, terwijl de mensen die het werk daadwerkelijk uitvoeren er relatief steeds minder van terugzien.
[ afbeelding ]
https://www.cpb.nl/sites/(...)le-macro-analyse.pdf
(pagina 5, Figuur 2.2 Reële lonen en arbeidsproductiviteitsstijging, Nederland)
Het hangt misschien van je perspectief af, maar ik zou zeggen dat hogere lonen niet bepaald een probleem zijn op dit moment, want de loonstijging is jarenlang achtergebleven bij de toegenomen productiviteit, dus er is ruimte voor een flinke correctie.quote:Op donderdag 4 januari 2024 00:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Een grotere loonstijging dan de productiviteit (zoals nu overigens het geval is) is juist hét recipe for disaster.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)rbeidsproductiviteit
Eens hoor dat het hele toeslagencircus op de schop moet, of beter nog volledig afgeschaft, maar het is wel het schoolvoorbeeld van 'eens begonnen, nooit meer terug'. Veel partijen die pleiten voor totale afschaffing, zelfs de CU, onder gelijktijdige verlaging van de belasting op arbeid, maar je hebt altijd groepen die er dan (fors) op achteruit gaan, of het totaalplaatje niet begrijpen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 01:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het hangt misschien van je perspectief af, maar ik zou zeggen dat hogere lonen niet bepaald een probleem zijn op dit moment, want de loonstijging is jarenlang achtergebleven bij de toegenomen productiviteit, dus er is ruimte voor een flinke correctie.
Bestaanszekerheid was niet voor niks een van de grote verkiezingsthema's. Er zijn in Nederland bijna 6 miljoen huishoudens die toeslagen krijgen van de belastingdienst. Dat is niet omdat al die mensen zoveel loon ontvangen.
Meer mensen dan ooit moeten bij de voedselbank aankloppen, mensen met een modaal inkomen kunnen geen huis meer kopen, en ondertussen boeken multinationals recordwinst na recordwinst. Het is gewoon niet meer uit te leggen.
Maar laten we eerlijk zijn, dit verhaal hoor je toch niet echt bij de rechtse partijen in Nederland. De 4 rechtse partijen die nu aan zet zijn om een regering te vormen zie ik dit verhaal niet vertellen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 02:45 schreef nostra het volgende:
Dat tegelijkertijd met een versterking van de individuele werknemerspositie, want als er een tijd is om die uit te nutten, dan is die nu. Niet maar kijken naar de overheid voor je eigen koopkracht, maar naar jezelf. Dat moeras moet je echt uit.
Nee dat klopt en dat is erg jammer. Maakt stemmen, voor mij persoonlijk dan, een soort op het minst slechte.quote:Op donderdag 4 januari 2024 12:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar laten we eerlijk zijn, dit verhaal hoor je toch niet echt bij de rechtse partijen in Nederland. De 4 rechtse partijen die nu aan zet zijn om een regering te vormen zie ik dit verhaal niet vertellen.
Wel leuk voor hen maar ik vind het zielig voor dat kind dat hij zo'n naam heeft.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:42 schreef Hanca het volgende:
Minister Schreinemacher heeft een zoontje: https://www.rtlnieuws.nl/(...)oon-titiaan-geboorte
Bijnaam Tiet straks?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:00 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wel leuk voor hen maar ik vind het zielig voor dat kind dat hij zo'n naam heeft.
Waarom niet gewoon Sander, desnoods met een X
Ach, nog beter Titiaan dan Rembrandt, toch?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:00 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wel leuk voor hen maar ik vind het zielig voor dat kind dat hij zo'n naam heeft.
Waarom niet gewoon Sander, desnoods met een X
Ja zoiets. Nou ja misschien wordt het ipv hij wel een zij/hen dus dan zou dat wat beter passenquote:
Zou zelf liever Rembrand, Xes-Xava, Jessy en 100.000 andere namen geheten hebben dan Titiaan.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ach, nog beter Titiaan dan Rembrandt, toch?
Maar het is wel een zeldzame naam, inderdaad: https://nvb.meertens.knaw.nl/naam/is/Titiaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |