Op de muur links? Ik zou zelf een andere oplossing zoeken, al is het maar om de planken te vervangen door iets verticaals dat je een stuk naar rechts schuift. Zonde om zo'n eyecatcher niet tot z'n recht te laten komen.quote:
Wij hebben dezelfde serie in gebruik als kledingkast voor twee volwassenen:quote:Op donderdag 1 februari 2024 23:03 schreef Seven. het volgende:
Six. heeft geschoven met het bed. Dit gaan we nog perfectioneren maar hier hebben we wel de juiste plaats indeling te pakken. De kast is nu 120 hoog en dat houden we erin. We gaan de kast uitbreiden, plan is om er nog 2 hang gedeelten tussen te zetten. En de kast verven om het in lijn te trekken met de rest van de kamer.
Kast naast het bed is bij gebrek aan ruimte
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Eens maar voor nu is het even geen top prioquote:Op vrijdag 2 februari 2024 07:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Op de muur links? Ik zou zelf een andere oplossing zoeken, al is het maar om de planken te vervangen door iets verticaals dat je een stuk naar rechts schuift. Zonde om zo'n eyecatcher niet tot z'n recht te laten komen.
Ja, Platsa is een bazensysteem. 2x 60cm past er nog makkelijk tussen. Ik wil de hoogte wel in maar Six. niet en hij heeft wel een goed punt. Het is niet echt nodig en juist door niet de hoogte in te gaan met de kast, leggen we de nadruk op de lampen en hoge nok.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 07:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij hebben dezelfde serie in gebruik als kledingkast voor twee volwassenen:
[ afbeelding ]
2x hanggedeelte
2x plankgedeelte
1x lades
Is net genoeg zo. Ik had liever een riante kast gehad zoals onze kinderen hebben, maar daar hebben we nu eenmaal geen ruimte voor op zolder. Lades zijn doorgaans fijner dan planken, maar ik vind deze lades zelf erg ondiep voor bijvoorbeeld spijkerbroeken en truien.
Past het wel, twee hanggedeeltes erbij? Komt de kast dan niet voor het raam/gordijn? Zou je niet liever meer de hoogte ingaan? Je zou bijvoorbeeld een kast kunnen maken die precies even hoog is als het muurtje en dezelfde kleur heeft. Dan behoud je het effect.
Als je in plaats van een gordijn een rolgordijn neemt, heb je bovendien niet het probleem dat de kast er net voor komt. (Al kan ik op de foto niet zien of je daar genoeg ruimte voor hebt.)
Ik hoop het ook. Wel al indicatie gekregen: 15k en 15-20k. Dat is wel aanzienlijk meer dan de 5k voor alleen bestratingquote:Op zondag 4 februari 2024 19:27 schreef Morgane89 het volgende:
Ohh wat een grote tuinleuk!
Ik duim dat de offerte meevalt. Zo'n tuin aanleggen is toch weer een heel andere tak van sport dan klussen in huis.
Ff overleggen of we er EPDM tegenaan mogen zetten maar voor mijn gevoel beter om zelf een muurtje te zetten. Er ligt al een serieuze fundering. De vorige eigenaar heeft die van bijna helemaal achterin tot aan de straat gelegd maar het is me niet helemaal duidelijk of de fundering is blijven liggen op het stuk dat door de buren is uitgebouwd tot op de erfgrens (niet gedaan door de huidige bewoners geloof ik, maar ik zal ze eens vragen).quote:Op zondag 4 februari 2024 19:48 schreef Puala het volgende:
Hoe ga je die verhoogde border doen met de muren vd buren?
Slim planquote:Op zondag 4 februari 2024 20:01 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ff overleggen of we er EPDM tegenaan mogen zetten maar voor mijn gevoel beter om zelf een muurtje te zetten. Er ligt al een serieuze fundering. De vorige eigenaar heeft die van bijna helemaal achterin tot aan de straat gelegd maar het is me niet helemaal duidelijk of de fundering is blijven liggen op het stuk dat door de buren is uitgebouwd tot op de erfgrens (niet gedaan door de huidige bewoners geloof ik, maar ik zal ze eens vragen).
Hmm, ook een optie. Alleen mijn gevoel zegt om 'm dan niet richting de burenmuur weer af te laten lopen.quote:Op zondag 4 februari 2024 20:28 schreef Puala het volgende:
[..]
Slim plan![]()
Ik denk dat ik zelf voor een natuurlijke glooiende verhoging was gegaan, maar een stenen muurtje kan ook heel tof zijn
Kan wel een hele fijne plek zijn voor dieren om te schuilen en een bepaald ecosysteem te creeren voor specifiek dat soort plantenquote:Op zondag 4 februari 2024 20:53 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hmm, ook een optie. Alleen mijn gevoel zegt om 'm dan niet richting de burenmuur weer af te laten lopen.
Dat wel, maar Six. ziet het niet zo zittenquote:Op zondag 4 februari 2024 20:54 schreef Puala het volgende:
[..]
Kan wel een hele fijne plek zijn voor dieren om te schuilen en een bepaald ecosysteem te creeren voor specifiek dat soort plantenEn het is wel een stuk minder gedoe qua aanleggen dan een muur bouwen etc
Ja, we moeten van alles verplaatsen. Ik heb daar tijdelijk alles neergezet wat ik wilde redden. Dit is trouwens nog niet alles.quote:Op zondag 4 februari 2024 22:26 schreef Claudia_x het volgende:
Er staat zo te zien al een boompje op de plek van de verhoogde border. Bedenk dat je daar geen aarde tegenaan kunt gooien. Dat wordt uitgraven en opnieuw planten. Met struiken zou ik dat ook doen.
En het zal mij benieuwen of je genoeg aarde hebt om de boel op te vullen. Het lijkt een behoorlijke oppervlakte te zijn. Het effect is wel heel leuk. Leuk om het zo vorm te zien krijgen met de paaltjes. Je kunt ook een van m’n eerdere tips toepassen: een keerwandje maken aan de kant van de buren met genoeg ruimte om erachter langs te lopen.
20k voor de tuin. Poeh. Dat is 1/5e van je uitbouw?
@Six. kan altijd nog fotograaf wordenquote:Op woensdag 7 februari 2024 22:29 schreef Seven. het volgende:
De foto's![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Cordon blue, anyone?
[ link | afbeelding ]
Ik kijk morgenavond wel als ik terug ben.
Nopequote:Op vrijdag 9 februari 2024 22:03 schreef flipsen het volgende:
Holy fuck, dat was knap schrikken dan ja![]()
Enne, is die afwas nou eindelijk gedaan of niet?
Succes en goeie moed houden!quote:Op zaterdag 10 februari 2024 11:05 schreef Seven. het volgende:
Vandaag ga ik proberen om de extra delen van de kledingkast in elkaar te zetten. En dan zijn we voorlopig wel ff klaar in de slaapkamer.
Maar eerst ff beetje schoonmaken enzo, dan kan ik ook fatsoenlijke foto's maken van het aanrechtblad.
van die zwarte wasbak krijg je spijtquote:Op woensdag 7 februari 2024 22:29 schreef Seven. het volgende:
De foto's![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Cordon blue, anyone?
[ link | afbeelding ]
Ik kijk morgenavond wel als ik terug ben.
Omdat we eigenlijk aan aan de schuur vast nog een overkapping willen bouwen voor onze hottub. En dan is het wel handig om eigenlijk een rondje te kunnen maken door de hele tuin, ook als de aanbouw over een tijd wel komt (het stuk gebruikte betontegels).quote:Op donderdag 15 februari 2024 20:06 schreef Elleska het volgende:
waarom eigenlijk die stapstenen door het grasveld?
Goed punt, voor het gehele ontwerp zijn zichtlijnen bepalend iets kan er van boven grappig uit zien maar wat zie je in werkelijkheid.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 11:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zou je vanuit het huis niet liever zicht hebben op de kleine man als die op de trampoline ah springen is? De haag om de trampoline heen lijkt nu je zicht te belemmeren.
over gras kan je ook lopen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 20:11 schreef Seven. het volgende:
[..]
Omdat we eigenlijk aan aan de schuur vast nog een overkapping willen bouwen voor onze hottub. En dan is het wel handig om eigenlijk een rondje te kunnen maken door de hele tuin, ook als de aanbouw over een tijd wel komt (het stuk gebruikte betontegels).
Eigenlijk denk ik het smalle stukje van de wadi weg waardoor het pad een stuk verder achter in de tuin het hek kan volgen.
Wat ik wel tof vind is deze oriëntatie van de schuur trouwens.
Het pad is 80cm breed dus hij kan het hele eind naar de achterkant fietsen. We zetten er overigens geen poort in (die is wel ingetekend). Wel een hekje zolang Colin nog klein is.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 08:20 schreef Puala het volgende:
Is de locatie van de toekomstige schuur handig? Dan moet je straks altijd met je fiets helemaal de tuin door?
Of gebruiken jullie hem niet daarvoor? Zeker een puber heeft straks echt geen zin om HE-LE-MAAL dat roteind te lopen om zn fiets droog weg te zetten, wat je als ouder eigenlijk wel wilt ivm duurzaamheid van omgaan met spullen.
De haag die ingetekend is, is een voorstel. Ik zie daar eerder iets van siergrassen voor me.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 11:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zou je vanuit het huis niet liever zicht hebben op de kleine man als die op de trampoline ah springen is? De haag om de trampoline heen lijkt nu je zicht te belemmeren.
Zoals gezegd, de stapstenen komen dus in de praktijk een heel eind verder naar achteren, zodat het gazon niet doormidden gesneden wordt.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 14:54 schreef Elleska het volgende:
[..]
over gras kan je ook lopen.
Het verbaast mij vooral omdat jullie onder andere zijn verhuist om Colin een tuin met een flink grasveld te kunnen geven en dat zie ik nu niet terug.
Precies mijn gedachtequote:Op vrijdag 16 februari 2024 11:46 schreef archito het volgende:
De wadi hoeft natuurlijk niet alleen een kuil in het gras te zijn o.i.d. Als je hem te groot vindt kun je het ook combineren met beplanting die er tegen kan om af en toe natte voeten te hebben.
Leuk ontwerp hoor! Ik zie dit liever dan al die rechte lijnen.
Ja, ik vind het ook wel potentie hebben. Uiteindelijk kom ik wel weer dichterbij mijn eigen schets, met pad verder naar het hek en kleinere wadi. Er zijn wel wat dingen die we wel over willen nemen. De plantenbak naast de voordeur. En de oriëntatie van de schuur vind ik zo wel mooi, dat staat eigenlijk in de beschikbare ruimte beter dan over de breedte.quote:
Als het goed is zien we straks niet de trampoline maar wel een klein ventje van ongeveer 1 meter rondhopsen. En ik denk ook dat we die beplanting strategisch gaan plaatsen. In deze tekening is een taxushaag bedacht. Met siergrassen gast zo'n joch natuurlijk niet omlopen naar de opening maar sjouwt gewoon vanuit het huis dwars door de beplanting. Dus een stapsteen tussen het terras en de trampoline is wel een goed idee.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 13:11 schreef dop het volgende:
[..]
Goed punt, voor het gehele ontwerp zijn zichtlijnen bepalend iets kan er van boven grappig uit zien maar wat zie je in werkelijkheid.
Goed om te weten, lisdodde stond idd op m'n lijstjequote:Op zaterdag 17 februari 2024 07:52 schreef Claudia_x het volgende:
Die wadi is maar net wat je ervan maakt. Je zou er ook planten kunnen zetten die vroeg bloeien en die je daarna afmaait zodat je een stuk bij het gazon hebt. Mijn eigen bloemenweide is daar een voorbeeld van.
Mijn favoriete planten voor natte plekken zijn planten die juist later in het jaar bloeien: kattenstaart, koninginnekruid, heemst. Het is wel uitkijken voor woekeren. Kattenstaart heeft die neiging bijvoorbeeld, maar ik laat het elk jaar gematigd toe. Het is zo''n mooie plant die door te woekeren ook voor cohesie in de tuin zorgt.
Kattenstaart duikt bij mij overal op:
[ afbeelding ]
De combinatie met koninginnekruid vind ik mooi:
[ afbeelding ]
Er is één plant die ik je zou afraden: lisdodde. Begin er gewoon niet aan. Binnen de kortste keren staat je veld er vol mee en heb je een moeilijk terug te draaien monocultuur.
Doe wel een net om de trampoline, want hoe mooi een haag ook is, levert meer schade op dan je wenst als je daar in kukelt.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:55 schreef Seven. het volgende:
[..]
Als het goed is zien we straks niet de trampoline maar wel een klein ventje van ongeveer 1 meter rondhopsen. En ik denk ook dat we die beplanting strategisch gaan plaatsen. In deze tekening is een taxushaag bedacht. Met siergrassen gast zo'n joch natuurlijk niet omlopen naar de opening maar sjouwt gewoon vanuit het huis dwars door de beplanting. Dus een stapsteen tussen het terras en de trampoline is wel een goed idee.
Ja, dat kan wel, maar is lastig om het nu nog te doen. Als in, op de makkelijkste manier met stucpasta krijg je waarschijnlijk scheurtjes.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:53 schreef Claudia_x het volgende:
Mooi, de dagkanten!
Kun je het deurgat niet alsnog wat verlagen? Zie ik goed dat het bij de andere deuropening wel is gelukt?
Het lijkt een cm of 2?quote:Op zaterdag 17 februari 2024 23:11 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, dat kan wel, maar is lastig om het nu nog te doen. Als in, op de makkelijkste manier met stucpasta krijg je waarschijnlijk scheurtjes.
Bij de andere deur zit 'ie nét te laag maar verschil is klein dus alleen mensen die heel erg op details letten zien dat. Ik niet.
Ik zal eens een balletje opgooien bij Six.quote:Op zondag 18 februari 2024 00:46 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Het lijkt een cm of 2?
Dan 2 laagjes gipsplaat en die stucen. Dan krijg je denk ik geen scheuren. Die ga je wel krijgen als je van materiaal wisselt. Van steen naar hout bijv. Of gewoon lange stukken stenen muur, of overgangen plafond / muur. Dat zijn gewoon gegarandeerde plekken voor scheuren in stucwerk.
Maar goed, een doorgang strak krijgen is ook een klus wat niet veel mensen voor elkaar krijgen. Mij zou het iig. te veel tijd kosten. Een stukadoor draait er z'n hand niet voor om.
Ja, ik zou er gek van worden.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 23:11 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, dat kan wel, maar is lastig om het nu nog te doen. Als in, op de makkelijkste manier met stucpasta krijg je waarschijnlijk scheurtjes.
Bij de andere deur zit 'ie nét te laag maar verschil is klein dus alleen mensen die heel erg op details letten zien dat. Ik niet.
Ik hoor net wat gevloek en getier uit de keuken dus nu is denk ik geen goed moment om te vragen of hij het schapje wil verplaatsenquote:Op zondag 18 februari 2024 08:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, ik zou er gek van worden.En als het net goed is, zou ik er dolgelukkig van worden.
Je zou ook kunnen overwegen de stukadoor over een tijdje eens langs te laten komen voor een middag om een en ander bij te werken.
En wat @:smallish al zei: dat smalle raampje is zo fraai! Met de dagkanten is het effect nog fraaier. Geen schapje meer voor hangen, hoor.
Schopje naar [Sex] dan maar.quote:Op zondag 18 februari 2024 10:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik hoor net wat gevloek en getier uit de keuken dus nu is denk ik geen goed moment om te vragen of hij het schapje wil verplaatsen. Maar ik heb een plan hiervoor.
quote:
quote:Op vrijdag 23 februari 2024 18:45 schreef Seven. het volgende:
Wij zijn weer in gesprek met 2 partijen over tuin offertes. Er zitten aanzienlijke verschillen in de bestrating.
De één gaat uit van 15-20 cm gebroken puin + 10 cm zand (en geeft ook aan: minder dan dat doen wij gewoon niet ivm kwaliteit, punt). De ander gaat uit van 10 cm gebroken puin met 5 cm zand want de grond is in de afgelopen 40 jaar ingeklonken dus dan kom je met minder ook prima weg.
We gaan maar eens googelen, en ondertussen hoor ik ook graag ervaringen hiermee.
Op het mooie af!quote:Op zaterdag 24 februari 2024 22:43 schreef Seven. het volgende:
Slaapkamer update, aangezien het zowaar toonbaar is.
Bellenblazen in bed 🥳quote:Op zaterdag 24 februari 2024 22:43 schreef Seven. het volgende:
Slaapkamer update, aangezien het zowaar toonbaar is. Dus we hebben 2 stukken tussen de Platsa kast gezet. De middelste stukken zijn het hanggedeelte en die zijn allebei 60 cm breed. De laden zijn 80cm breed. En we hebben zelfs nog wat ruimte over in de kast dus prima oplossing zo. Alleen nog een keer schilderen en andere greepjes maar voorlopig geen haast mee.
Ik dacht dus dat het hoofdeinde onder het schuine gedeelte storend zou zijn maar eigenlijk vind ik dat helemaal niet. Achter het bed heb ik bewaartassen met extra dekbedden en een rolkoffertje gezet, dus mooie praktische oplossing zo.
2 Malm nachtkastjes in grijsgroen naast het bed gezet, schijnbaar beperkte oplage.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Die draden gaan we echt wel een keer doen, als we de slaapkamer verder af gaan maken. Dat kon nog wel eens even duren, geen idee waar Six. na de keuken mee verder wil. Mijn enige eis: ruimte voor ruimte, geen geklus in verschillende kamers meer. Als dat weer gebeurt, dan word ik echt ramgek. En verder maakt het me niet zoveel uit.
Ja, die heeft Colin me van de week leeg gekieperd in bedquote:
Ja, dat is wel zo. Het is sowieso een superfijne slaapkamer.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 23:03 schreef Claudia_x het volgende:
Het is zo fijn als je slaapkamer op orde is. Dan heb je in ieder geval een plek om tot rust te komen. Mooi dat de kastruimte is geregeld! Dat heb je sneller gedaan dan wij indertijd.
Wat is je langetermijnplan ook alweer? Je wilde de opening open laten en een kast maken voor wasmachine en droger?quote:Op zondag 25 februari 2024 08:09 schreef Seven. het volgende:
Het enige waar ik niet 100% happy mee ben is de open bijkeuken ivm geluid droger en wasmachine, maar dat verdwijnt met de aanbouw.
Klopt, open doorgang met een kast voor de was. Het kan idd zijn dat we een tijdelijke deur doen. Sowieso is de bijkeuken een enorme koudebrug dus zou wel fijn zijn. Alleen de doorgang is dus 1,35 breed.quote:Op zondag 25 februari 2024 08:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat is je langetermijnplan ook alweer? Je wilde de opening open laten en een kast maken voor wasmachine en droger?
Kun je eventueel die kast al maken, of verandert er daarvoor op termijn te veel? Je kunt ook overwegen om een tijdelijke deur in de opening te maken. Of misschien is het ook voor de lange termijn wel handig daar een deur te hebben? In dat laatste geval is een taatsdeur misschien de investering waard in verband met rolstoelvriendelijkheid. Goedkope deuren zijn dat niet, maar als je goed zoekt kun je wel onder de 1000 euro blijven.
En dan is het keuzes maken, want mooie deuren voor zo'n doorgang zijn een investering die je niet ergens anders in kunt stoppen. Je kunt ook overwegen zware gordijnen op te hangen.quote:Op zondag 25 februari 2024 08:55 schreef Seven. het volgende:
[..]
Klopt, open doorgang met een kast voor de was. Het kan idd zijn dat we een tijdelijke deur doen. Sowieso is de bijkeuken een enorme koudebrug dus zou wel fijn zijn. Alleen de doorgang is dus 1,35 breed.
Slimquote:Op zondag 25 februari 2024 09:39 schreef BE het volgende:
Ik zou ook zeggen een (dubbel) velours gordijn dat je laat overlappen zodat je het niet steeds open hoeft te schuiven maar dat je er tussendoor gaat.
Hier ook een aantal binnenlades. Met een deurtje ervoor is het een glad aanzicht.quote:Op zondag 3 maart 2024 16:01 schreef Leandra het volgende:
Er komt ook een deurtje voor de lades?
Niet lullig bedoeld, maar kan iemand me dat alsjeblieft uitleggen: een deurtje voor lades en niet gewoon lades?
Ik snap dat echt oprecht niet.
Ah, voor de looks dus.quote:Op zondag 3 maart 2024 16:10 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hier ook een aantal binnenlades. Met een deurtje ervoor is het een glad aanzicht.
Ja, hier gingen we voor de looksquote:Op zondag 3 maart 2024 16:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, voor de looks dus.
Geen wonder dat ik het niet snap, ik ben veel te pragmatisch om iets zo onhandig te maken omdat het er dan beter uitziet.
Thnx.
Wij zijn er ook heel blij mee. Het is best wel een precisieklus trouwens. Alles netjes in verstek zagen, vervolgens passen, schuren, 3 keer beitsen, in elkaar zetten en monteren. Het is wel een dag werk per raam om het raam zelf te zetten, en daarna een dag om de dagkant te zetten.quote:Op zondag 3 maart 2024 17:55 schreef Postbus100 het volgende:
Ik vind die dagkanten (wist niet eens dat het zo heette) werkelijk schitterendZoiets zou ik later ook wel willen in mijn huis
We hebben dus straks een doorlopende lijn op de onderkastenquote:Op zondag 3 maart 2024 16:01 schreef Leandra het volgende:
Er komt ook een deurtje voor de lades?
Niet lullig bedoeld, maar kan iemand me dat alsjeblieft uitleggen: een deurtje voor lades en niet gewoon lades?
Ik snap dat echt oprecht niet.
Ik zag het wel. Ik vind dat juist mooi! Krijg je een beetje een lijstwerk-effect of alsof het raam eruitspringt. En dan met die warme walnoot-kleur. Erg mooi!quote:Op zondag 3 maart 2024 19:45 schreef Seven. het volgende:
Je ziet het niet direct op de foto's maar we hebben er voor gekozen om ze een cm uit te laten steken. Op die manier vallen de tegels er onder (anders zouden ze er uitsteken).
Kom maar doorquote:Op dinsdag 12 maart 2024 21:08 schreef Seven. het volgende:
Maar ik wil alle fokkers natuurlijk niet de mogelijkheid ontnemen om mee te stemmen. En niks beters dan een fipo met poll.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |