abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212365195
Wat een aanstellerij over water in je stopcontact… je aardlek/stop knalt er gewoon uit.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  vrijdag 9 februari 2024 @ 22:41:55 #227
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212365297
quote:
4s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 22:03 schreef flipsen het volgende:
Holy fuck, dat was knap schrikken dan ja :X

Enne, is die afwas nou eindelijk gedaan of niet?
Nope :P
Resistance is futile.
  zaterdag 10 februari 2024 @ 11:05:29 #228
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212369263
Vandaag ga ik proberen om de extra delen van de kledingkast in elkaar te zetten. En dan zijn we voorlopig wel ff klaar in de slaapkamer.

Maar eerst ff beetje schoonmaken enzo, dan kan ik ook fatsoenlijke foto's maken van het aanrechtblad :') .
Resistance is futile.
  Spellchecker zaterdag 10 februari 2024 @ 11:21:30 #229
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_212369401
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 11:05 schreef Seven. het volgende:
Vandaag ga ik proberen om de extra delen van de kledingkast in elkaar te zetten. En dan zijn we voorlopig wel ff klaar in de slaapkamer.

Maar eerst ff beetje schoonmaken enzo, dan kan ik ook fatsoenlijke foto's maken van het aanrechtblad :') .
Succes en goeie moed houden! :* ^O^
pi_212370216
quote:
9s.gif Op woensdag 7 februari 2024 22:29 schreef Seven. het volgende:
De foto's :')

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Cordon blue, anyone?

[ link | afbeelding ]

Ik kijk morgenavond wel als ik terug ben.
van die zwarte wasbak krijg je spijt
  donderdag 15 februari 2024 @ 20:02:17 #231
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212441640
We zijn bezig met tuin offertes. 2 offertes van zo'n 15k voor bestrating en zaaiklaar maken, inclusief trampolinegat en drainage. En dan nog een offerte van ruim 30k waarin dan echt alles gedaan wordt van a-z inclusief beplanting en graszoden, en dan goed gespecificeerd zodat we kunnen strepen. Als we dan appels met appels vergelijken, dan komt deze partij nog wel aanzienlijk hoger uit dan de andere 2. Maar we gaan het zien, misschien komen we er nog uit.

Mooi ontwerp gehad in ieder geval. Dit is op schaal dus nu heb ik een betere inschatting van hoeveel ruimte er overblijft voor de beplanting na de bestrating. Six. vindt de wadi veel te groot en het plantvak naast de schuur wordt waarschijnlijk gras zodat de kleine man rond kan rennen. We kunnen het altijd later nog aanplanten. En dan kan het looppad ook een stuk verder richting de schutting.

Resistance is futile.
pi_212441701
waarom eigenlijk die stapstenen door het grasveld?
  donderdag 15 februari 2024 @ 20:11:45 #233
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212441786
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 20:06 schreef Elleska het volgende:
waarom eigenlijk die stapstenen door het grasveld?
Omdat we eigenlijk aan aan de schuur vast nog een overkapping willen bouwen voor onze hottub. En dan is het wel handig om eigenlijk een rondje te kunnen maken door de hele tuin, ook als de aanbouw over een tijd wel komt (het stuk gebruikte betontegels).

Eigenlijk denk ik het smalle stukje van de wadi weg waardoor het pad een stuk verder achter in de tuin het hek kan volgen.

Wat ik wel tof vind is deze oriëntatie van de schuur trouwens.
Resistance is futile.
pi_212447061
Is de locatie van de toekomstige schuur handig? Dan moet je straks altijd met je fiets helemaal de tuin door?
Of gebruiken jullie hem niet daarvoor? Zeker een puber heeft straks echt geen zin om HE-LE-MAAL dat roteind te lopen om zn fiets droog weg te zetten, wat je als ouder eigenlijk wel wilt ivm duurzaamheid van omgaan met spullen.
pi_212447799
Leuk ontwerp!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_212449508
De wadi hoeft natuurlijk niet alleen een kuil in het gras te zijn o.i.d. Als je hem te groot vindt kun je het ook combineren met beplanting die er tegen kan om af en toe natte voeten te hebben.

Leuk ontwerp hoor! Ik zie dit liever dan al die rechte lijnen.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 11:48:03 #237
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212449519
Zou je vanuit het huis niet liever zicht hebben op de kleine man als die op de trampoline ah springen is? De haag om de trampoline heen lijkt nu je zicht te belemmeren.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 16 februari 2024 @ 13:11:50 #238
545 dop
:copyright: dop
pi_212450437
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 11:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zou je vanuit het huis niet liever zicht hebben op de kleine man als die op de trampoline ah springen is? De haag om de trampoline heen lijkt nu je zicht te belemmeren.
Goed punt, voor het gehele ontwerp zijn zichtlijnen bepalend iets kan er van boven grappig uit zien maar wat zie je in werkelijkheid.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_212451563
quote:
7s.gif Op donderdag 15 februari 2024 20:11 schreef Seven. het volgende:

[..]
Omdat we eigenlijk aan aan de schuur vast nog een overkapping willen bouwen voor onze hottub. En dan is het wel handig om eigenlijk een rondje te kunnen maken door de hele tuin, ook als de aanbouw over een tijd wel komt (het stuk gebruikte betontegels).

Eigenlijk denk ik het smalle stukje van de wadi weg waardoor het pad een stuk verder achter in de tuin het hek kan volgen.

Wat ik wel tof vind is deze oriëntatie van de schuur trouwens.
over gras kan je ook lopen.
Het verbaast mij vooral omdat jullie onder andere zijn verhuist om Colin een tuin met een flink grasveld te kunnen geven en dat zie ik nu niet terug.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 22:51:06 #240
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212459557
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 08:20 schreef Puala het volgende:
Is de locatie van de toekomstige schuur handig? Dan moet je straks altijd met je fiets helemaal de tuin door?
Of gebruiken jullie hem niet daarvoor? Zeker een puber heeft straks echt geen zin om HE-LE-MAAL dat roteind te lopen om zn fiets droog weg te zetten, wat je als ouder eigenlijk wel wilt ivm duurzaamheid van omgaan met spullen.
Het pad is 80cm breed dus hij kan het hele eind naar de achterkant fietsen. We zetten er overigens geen poort in (die is wel ingetekend). Wel een hekje zolang Colin nog klein is.

Verder zijn schuren vaak geen eye catchers die je pontificaal in het midden wil zetten.

quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 11:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
De haag die ingetekend is, is een voorstel. Ik zie daar eerder iets van siergrassen voor me.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:54 schreef Elleska het volgende:

[..]
over gras kan je ook lopen.
Het verbaast mij vooral omdat jullie onder andere zijn verhuist om Colin een tuin met een flink grasveld te kunnen geven en dat zie ik nu niet terug.
Zoals gezegd, de stapstenen komen dus in de praktijk een heel eind verder naar achteren, zodat het gazon niet doormidden gesneden wordt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 11:46 schreef archito het volgende:
De wadi hoeft natuurlijk niet alleen een kuil in het gras te zijn o.i.d. Als je hem te groot vindt kun je het ook combineren met beplanting die er tegen kan om af en toe natte voeten te hebben.

Leuk ontwerp hoor! Ik zie dit liever dan al die rechte lijnen.
Precies mijn gedachte :s) . Van mij mag 'ie zo blijven en dan doe ik wat met beplanting in het brede stuk en gas in het smalle stuk. Maar Six. wil niet zoveel af laten graven.

Ik wil sowieso onderin de wadi een kleine vijverbak met pompje, eigenlijk weer iets met max 3-5cm water boven het grind uit, zodat er altijd iets te halen is voor de vogeltjes.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 09:26 schreef Claudia_x het volgende:
Leuk ontwerp!
Ja, ik vind het ook wel potentie hebben. Uiteindelijk kom ik wel weer dichterbij mijn eigen schets, met pad verder naar het hek en kleinere wadi. Er zijn wel wat dingen die we wel over willen nemen. De plantenbak naast de voordeur. En de oriëntatie van de schuur vind ik zo wel mooi, dat staat eigenlijk in de beschikbare ruimte beter dan over de breedte.
Resistance is futile.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 22:55:57 #241
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212459703
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 13:11 schreef dop het volgende:

[..]
Goed punt, voor het gehele ontwerp zijn zichtlijnen bepalend iets kan er van boven grappig uit zien maar wat zie je in werkelijkheid.
Als het goed is zien we straks niet de trampoline maar wel een klein ventje van ongeveer 1 meter rondhopsen. En ik denk ook dat we die beplanting strategisch gaan plaatsen. In deze tekening is een taxushaag bedacht. Met siergrassen gast zo'n joch natuurlijk niet omlopen naar de opening maar sjouwt gewoon vanuit het huis dwars door de beplanting. Dus een stapsteen tussen het terras en de trampoline is wel een goed idee.
Resistance is futile.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 23:03:29 #242
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212459918
Oh, en nog een ding: we dachten dus aan een overkapping met bestrating eronder. Maar de overkapping gaat voor ons niet om een zitplek, het eigenlijk te doen om een plek voor de hottub. En daarvan heeft iemand gezegd dat het natuurlijk veel mooier is als die in het groen staat. En dat klopt natuurlijk als een bus. Dus daar is dan eigenlijk wel een perfect plantvak voor ingetekend, al zeg ik het zelf. Paar stapstenen er voor langs voor makkelijke toegang, paar vlakke tegels neerleggen om de hottub op te zetten, buiten stopcontact en wat lampjes.. meer moet het niet zijn.
Resistance is futile.
pi_212462445
Die wadi is maar net wat je ervan maakt. Je zou er ook planten kunnen zetten die vroeg bloeien en die je daarna afmaait zodat je een stuk bij het gazon hebt. Mijn eigen bloemenweide is daar een voorbeeld van.

Mijn favoriete planten voor natte plekken zijn planten die juist later in het jaar bloeien: kattenstaart, koninginnekruid, heemst. Het is wel uitkijken voor woekeren. Kattenstaart heeft die neiging bijvoorbeeld, maar ik laat het elk jaar gematigd toe. Het is zo''n mooie plant die door te woekeren ook voor cohesie in de tuin zorgt.

Kattenstaart duikt bij mij overal op:

De combinatie met koninginnekruid vind ik mooi:

Er is één plant die ik je zou afraden: lisdodde. Begin er gewoon niet aan. Binnen de kortste keren staat je veld er vol mee en heb je een moeilijk terug te draaien monocultuur.
  zaterdag 17 februari 2024 @ 08:01:50 #244
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212462478
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 07:52 schreef Claudia_x het volgende:
Die wadi is maar net wat je ervan maakt. Je zou er ook planten kunnen zetten die vroeg bloeien en die je daarna afmaait zodat je een stuk bij het gazon hebt. Mijn eigen bloemenweide is daar een voorbeeld van.

Mijn favoriete planten voor natte plekken zijn planten die juist later in het jaar bloeien: kattenstaart, koninginnekruid, heemst. Het is wel uitkijken voor woekeren. Kattenstaart heeft die neiging bijvoorbeeld, maar ik laat het elk jaar gematigd toe. Het is zo''n mooie plant die door te woekeren ook voor cohesie in de tuin zorgt.

Kattenstaart duikt bij mij overal op:
[ afbeelding ]

De combinatie met koninginnekruid vind ik mooi:
[ afbeelding ]

Er is één plant die ik je zou afraden: lisdodde. Begin er gewoon niet aan. Binnen de kortste keren staat je veld er vol mee en heb je een moeilijk terug te draaien monocultuur.
Goed om te weten, lisdodde stond idd op m'n lijstje :P . Maar ik had wel een aangeplante wadi in gedachten zelf, gras is ook monocultuur en daar ben ik niet van.

Dus we zoeken de juiste balans tussen gras voor Colin en groen voor mij.
Resistance is futile.
  zaterdag 17 februari 2024 @ 08:58:42 #245
545 dop
:copyright: dop
pi_212462918
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 22:55 schreef Seven. het volgende:

[..]
Als het goed is zien we straks niet de trampoline maar wel een klein ventje van ongeveer 1 meter rondhopsen. En ik denk ook dat we die beplanting strategisch gaan plaatsen. In deze tekening is een taxushaag bedacht. Met siergrassen gast zo'n joch natuurlijk niet omlopen naar de opening maar sjouwt gewoon vanuit het huis dwars door de beplanting. Dus een stapsteen tussen het terras en de trampoline is wel een goed idee.
Doe wel een net om de trampoline, want hoe mooi een haag ook is, levert meer schade op dan je wenst als je daar in kukelt.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zaterdag 17 februari 2024 @ 19:10:09 #246
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212469731
Six. is nog steeds bezig met de keuken.

De hoge kastenwand had ik nog nog gepost geloof ik. De 3 ontbrekende deurtjes zijn al zeker 2 maanden niet op voorraad :') . Maar het zijpaneel en boven paneel staan wel. We wilden een kissing edge, dat is door een meetfout niet gelukt :') .

Close-up van het aanrechtblad:

Vandaag heeft Six. de eerste dagkanten gemaakt. Tijdrovende en ingewikkelde precisieklus maar geeft wel voldoening. We willen alle hoeken in verstek en geen onderbroken planken. We hebben 15mm dik okoumé multiplex. Nu nog vastzetten maar het ziet er al veelbelovend uit. Ik ben van plan om ze donker te beitsen trouwens (walnoot).

Nog even een voor foto:

Resistance is futile.
pi_212471207
Dat hoge, smalle raampje is wel echt een snoepje, hoor. O+ :D
Is dat zo?
  zaterdag 17 februari 2024 @ 21:23:42 #248
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_212472971
Wat is een kissing edge?
  zaterdag 17 februari 2024 @ 21:35:28 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212473287
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 21:23 schreef Morgane89 het volgende:
Wat is een kissing edge?
Ik denk de bovenkant van de kastenwand met de bovenkant van de deuropening.
pi_212473754
Mooi, de dagkanten!

Kun je het deurgat niet alsnog wat verlagen? Zie ik goed dat het bij de andere deuropening wel is gelukt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')