Op de muur links? Ik zou zelf een andere oplossing zoeken, al is het maar om de planken te vervangen door iets verticaals dat je een stuk naar rechts schuift. Zonde om zo'n eyecatcher niet tot z'n recht te laten komen.quote:
Wij hebben dezelfde serie in gebruik als kledingkast voor twee volwassenen:quote:Op donderdag 1 februari 2024 23:03 schreef Seven. het volgende:
Six. heeft geschoven met het bed. Dit gaan we nog perfectioneren maar hier hebben we wel de juiste plaats indeling te pakken. De kast is nu 120 hoog en dat houden we erin. We gaan de kast uitbreiden, plan is om er nog 2 hang gedeelten tussen te zetten. En de kast verven om het in lijn te trekken met de rest van de kamer.
Kast naast het bed is bij gebrek aan ruimte
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Eens maar voor nu is het even geen top prioquote:Op vrijdag 2 februari 2024 07:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Op de muur links? Ik zou zelf een andere oplossing zoeken, al is het maar om de planken te vervangen door iets verticaals dat je een stuk naar rechts schuift. Zonde om zo'n eyecatcher niet tot z'n recht te laten komen.
Ja, Platsa is een bazensysteem. 2x 60cm past er nog makkelijk tussen. Ik wil de hoogte wel in maar Six. niet en hij heeft wel een goed punt. Het is niet echt nodig en juist door niet de hoogte in te gaan met de kast, leggen we de nadruk op de lampen en hoge nok.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 07:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij hebben dezelfde serie in gebruik als kledingkast voor twee volwassenen:
[ afbeelding ]
2x hanggedeelte
2x plankgedeelte
1x lades
Is net genoeg zo. Ik had liever een riante kast gehad zoals onze kinderen hebben, maar daar hebben we nu eenmaal geen ruimte voor op zolder. Lades zijn doorgaans fijner dan planken, maar ik vind deze lades zelf erg ondiep voor bijvoorbeeld spijkerbroeken en truien.
Past het wel, twee hanggedeeltes erbij? Komt de kast dan niet voor het raam/gordijn? Zou je niet liever meer de hoogte ingaan? Je zou bijvoorbeeld een kast kunnen maken die precies even hoog is als het muurtje en dezelfde kleur heeft. Dan behoud je het effect.
Als je in plaats van een gordijn een rolgordijn neemt, heb je bovendien niet het probleem dat de kast er net voor komt. (Al kan ik op de foto niet zien of je daar genoeg ruimte voor hebt.)
Ik hoop het ook. Wel al indicatie gekregen: 15k en 15-20k. Dat is wel aanzienlijk meer dan de 5k voor alleen bestratingquote:Op zondag 4 februari 2024 19:27 schreef Morgane89 het volgende:
Ohh wat een grote tuinleuk!
Ik duim dat de offerte meevalt. Zo'n tuin aanleggen is toch weer een heel andere tak van sport dan klussen in huis.
Ff overleggen of we er EPDM tegenaan mogen zetten maar voor mijn gevoel beter om zelf een muurtje te zetten. Er ligt al een serieuze fundering. De vorige eigenaar heeft die van bijna helemaal achterin tot aan de straat gelegd maar het is me niet helemaal duidelijk of de fundering is blijven liggen op het stuk dat door de buren is uitgebouwd tot op de erfgrens (niet gedaan door de huidige bewoners geloof ik, maar ik zal ze eens vragen).quote:Op zondag 4 februari 2024 19:48 schreef Puala het volgende:
Hoe ga je die verhoogde border doen met de muren vd buren?
Slim planquote:Op zondag 4 februari 2024 20:01 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ff overleggen of we er EPDM tegenaan mogen zetten maar voor mijn gevoel beter om zelf een muurtje te zetten. Er ligt al een serieuze fundering. De vorige eigenaar heeft die van bijna helemaal achterin tot aan de straat gelegd maar het is me niet helemaal duidelijk of de fundering is blijven liggen op het stuk dat door de buren is uitgebouwd tot op de erfgrens (niet gedaan door de huidige bewoners geloof ik, maar ik zal ze eens vragen).
Hmm, ook een optie. Alleen mijn gevoel zegt om 'm dan niet richting de burenmuur weer af te laten lopen.quote:Op zondag 4 februari 2024 20:28 schreef Puala het volgende:
[..]
Slim plan![]()
Ik denk dat ik zelf voor een natuurlijke glooiende verhoging was gegaan, maar een stenen muurtje kan ook heel tof zijn
Kan wel een hele fijne plek zijn voor dieren om te schuilen en een bepaald ecosysteem te creeren voor specifiek dat soort plantenquote:Op zondag 4 februari 2024 20:53 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hmm, ook een optie. Alleen mijn gevoel zegt om 'm dan niet richting de burenmuur weer af te laten lopen.
Dat wel, maar Six. ziet het niet zo zittenquote:Op zondag 4 februari 2024 20:54 schreef Puala het volgende:
[..]
Kan wel een hele fijne plek zijn voor dieren om te schuilen en een bepaald ecosysteem te creeren voor specifiek dat soort plantenEn het is wel een stuk minder gedoe qua aanleggen dan een muur bouwen etc
Ja, we moeten van alles verplaatsen. Ik heb daar tijdelijk alles neergezet wat ik wilde redden. Dit is trouwens nog niet alles.quote:Op zondag 4 februari 2024 22:26 schreef Claudia_x het volgende:
Er staat zo te zien al een boompje op de plek van de verhoogde border. Bedenk dat je daar geen aarde tegenaan kunt gooien. Dat wordt uitgraven en opnieuw planten. Met struiken zou ik dat ook doen.
En het zal mij benieuwen of je genoeg aarde hebt om de boel op te vullen. Het lijkt een behoorlijke oppervlakte te zijn. Het effect is wel heel leuk. Leuk om het zo vorm te zien krijgen met de paaltjes. Je kunt ook een van m’n eerdere tips toepassen: een keerwandje maken aan de kant van de buren met genoeg ruimte om erachter langs te lopen.
20k voor de tuin. Poeh. Dat is 1/5e van je uitbouw?
@Six. kan altijd nog fotograaf wordenquote:Op woensdag 7 februari 2024 22:29 schreef Seven. het volgende:
De foto's![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Cordon blue, anyone?
[ link | afbeelding ]
Ik kijk morgenavond wel als ik terug ben.
Nopequote:Op vrijdag 9 februari 2024 22:03 schreef flipsen het volgende:
Holy fuck, dat was knap schrikken dan ja![]()
Enne, is die afwas nou eindelijk gedaan of niet?
Succes en goeie moed houden!quote:Op zaterdag 10 februari 2024 11:05 schreef Seven. het volgende:
Vandaag ga ik proberen om de extra delen van de kledingkast in elkaar te zetten. En dan zijn we voorlopig wel ff klaar in de slaapkamer.
Maar eerst ff beetje schoonmaken enzo, dan kan ik ook fatsoenlijke foto's maken van het aanrechtblad.
van die zwarte wasbak krijg je spijtquote:Op woensdag 7 februari 2024 22:29 schreef Seven. het volgende:
De foto's![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Cordon blue, anyone?
[ link | afbeelding ]
Ik kijk morgenavond wel als ik terug ben.
Omdat we eigenlijk aan aan de schuur vast nog een overkapping willen bouwen voor onze hottub. En dan is het wel handig om eigenlijk een rondje te kunnen maken door de hele tuin, ook als de aanbouw over een tijd wel komt (het stuk gebruikte betontegels).quote:Op donderdag 15 februari 2024 20:06 schreef Elleska het volgende:
waarom eigenlijk die stapstenen door het grasveld?
Goed punt, voor het gehele ontwerp zijn zichtlijnen bepalend iets kan er van boven grappig uit zien maar wat zie je in werkelijkheid.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 11:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zou je vanuit het huis niet liever zicht hebben op de kleine man als die op de trampoline ah springen is? De haag om de trampoline heen lijkt nu je zicht te belemmeren.
over gras kan je ook lopen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 20:11 schreef Seven. het volgende:
[..]
Omdat we eigenlijk aan aan de schuur vast nog een overkapping willen bouwen voor onze hottub. En dan is het wel handig om eigenlijk een rondje te kunnen maken door de hele tuin, ook als de aanbouw over een tijd wel komt (het stuk gebruikte betontegels).
Eigenlijk denk ik het smalle stukje van de wadi weg waardoor het pad een stuk verder achter in de tuin het hek kan volgen.
Wat ik wel tof vind is deze oriëntatie van de schuur trouwens.
Het pad is 80cm breed dus hij kan het hele eind naar de achterkant fietsen. We zetten er overigens geen poort in (die is wel ingetekend). Wel een hekje zolang Colin nog klein is.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 08:20 schreef Puala het volgende:
Is de locatie van de toekomstige schuur handig? Dan moet je straks altijd met je fiets helemaal de tuin door?
Of gebruiken jullie hem niet daarvoor? Zeker een puber heeft straks echt geen zin om HE-LE-MAAL dat roteind te lopen om zn fiets droog weg te zetten, wat je als ouder eigenlijk wel wilt ivm duurzaamheid van omgaan met spullen.
De haag die ingetekend is, is een voorstel. Ik zie daar eerder iets van siergrassen voor me.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 11:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zou je vanuit het huis niet liever zicht hebben op de kleine man als die op de trampoline ah springen is? De haag om de trampoline heen lijkt nu je zicht te belemmeren.
Zoals gezegd, de stapstenen komen dus in de praktijk een heel eind verder naar achteren, zodat het gazon niet doormidden gesneden wordt.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 14:54 schreef Elleska het volgende:
[..]
over gras kan je ook lopen.
Het verbaast mij vooral omdat jullie onder andere zijn verhuist om Colin een tuin met een flink grasveld te kunnen geven en dat zie ik nu niet terug.
Precies mijn gedachtequote:Op vrijdag 16 februari 2024 11:46 schreef archito het volgende:
De wadi hoeft natuurlijk niet alleen een kuil in het gras te zijn o.i.d. Als je hem te groot vindt kun je het ook combineren met beplanting die er tegen kan om af en toe natte voeten te hebben.
Leuk ontwerp hoor! Ik zie dit liever dan al die rechte lijnen.
Ja, ik vind het ook wel potentie hebben. Uiteindelijk kom ik wel weer dichterbij mijn eigen schets, met pad verder naar het hek en kleinere wadi. Er zijn wel wat dingen die we wel over willen nemen. De plantenbak naast de voordeur. En de oriëntatie van de schuur vind ik zo wel mooi, dat staat eigenlijk in de beschikbare ruimte beter dan over de breedte.quote:
Als het goed is zien we straks niet de trampoline maar wel een klein ventje van ongeveer 1 meter rondhopsen. En ik denk ook dat we die beplanting strategisch gaan plaatsen. In deze tekening is een taxushaag bedacht. Met siergrassen gast zo'n joch natuurlijk niet omlopen naar de opening maar sjouwt gewoon vanuit het huis dwars door de beplanting. Dus een stapsteen tussen het terras en de trampoline is wel een goed idee.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 13:11 schreef dop het volgende:
[..]
Goed punt, voor het gehele ontwerp zijn zichtlijnen bepalend iets kan er van boven grappig uit zien maar wat zie je in werkelijkheid.
Goed om te weten, lisdodde stond idd op m'n lijstjequote:Op zaterdag 17 februari 2024 07:52 schreef Claudia_x het volgende:
Die wadi is maar net wat je ervan maakt. Je zou er ook planten kunnen zetten die vroeg bloeien en die je daarna afmaait zodat je een stuk bij het gazon hebt. Mijn eigen bloemenweide is daar een voorbeeld van.
Mijn favoriete planten voor natte plekken zijn planten die juist later in het jaar bloeien: kattenstaart, koninginnekruid, heemst. Het is wel uitkijken voor woekeren. Kattenstaart heeft die neiging bijvoorbeeld, maar ik laat het elk jaar gematigd toe. Het is zo''n mooie plant die door te woekeren ook voor cohesie in de tuin zorgt.
Kattenstaart duikt bij mij overal op:
[ afbeelding ]
De combinatie met koninginnekruid vind ik mooi:
[ afbeelding ]
Er is één plant die ik je zou afraden: lisdodde. Begin er gewoon niet aan. Binnen de kortste keren staat je veld er vol mee en heb je een moeilijk terug te draaien monocultuur.
Doe wel een net om de trampoline, want hoe mooi een haag ook is, levert meer schade op dan je wenst als je daar in kukelt.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:55 schreef Seven. het volgende:
[..]
Als het goed is zien we straks niet de trampoline maar wel een klein ventje van ongeveer 1 meter rondhopsen. En ik denk ook dat we die beplanting strategisch gaan plaatsen. In deze tekening is een taxushaag bedacht. Met siergrassen gast zo'n joch natuurlijk niet omlopen naar de opening maar sjouwt gewoon vanuit het huis dwars door de beplanting. Dus een stapsteen tussen het terras en de trampoline is wel een goed idee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |