Ja, dat kan wel, maar is lastig om het nu nog te doen. Als in, op de makkelijkste manier met stucpasta krijg je waarschijnlijk scheurtjes.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:53 schreef Claudia_x het volgende:
Mooi, de dagkanten!
Kun je het deurgat niet alsnog wat verlagen? Zie ik goed dat het bij de andere deuropening wel is gelukt?
Het lijkt een cm of 2?quote:Op zaterdag 17 februari 2024 23:11 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, dat kan wel, maar is lastig om het nu nog te doen. Als in, op de makkelijkste manier met stucpasta krijg je waarschijnlijk scheurtjes.
Bij de andere deur zit 'ie nét te laag maar verschil is klein dus alleen mensen die heel erg op details letten zien dat. Ik niet.
Ik zal eens een balletje opgooien bij Six.quote:Op zondag 18 februari 2024 00:46 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Het lijkt een cm of 2?
Dan 2 laagjes gipsplaat en die stucen. Dan krijg je denk ik geen scheuren. Die ga je wel krijgen als je van materiaal wisselt. Van steen naar hout bijv. Of gewoon lange stukken stenen muur, of overgangen plafond / muur. Dat zijn gewoon gegarandeerde plekken voor scheuren in stucwerk.
Maar goed, een doorgang strak krijgen is ook een klus wat niet veel mensen voor elkaar krijgen. Mij zou het iig. te veel tijd kosten. Een stukadoor draait er z'n hand niet voor om.
Ja, ik zou er gek van worden.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 23:11 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, dat kan wel, maar is lastig om het nu nog te doen. Als in, op de makkelijkste manier met stucpasta krijg je waarschijnlijk scheurtjes.
Bij de andere deur zit 'ie nét te laag maar verschil is klein dus alleen mensen die heel erg op details letten zien dat. Ik niet.
Ik hoor net wat gevloek en getier uit de keuken dus nu is denk ik geen goed moment om te vragen of hij het schapje wil verplaatsenquote:Op zondag 18 februari 2024 08:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, ik zou er gek van worden.En als het net goed is, zou ik er dolgelukkig van worden.
Je zou ook kunnen overwegen de stukadoor over een tijdje eens langs te laten komen voor een middag om een en ander bij te werken.
En wat @:smallish al zei: dat smalle raampje is zo fraai! Met de dagkanten is het effect nog fraaier. Geen schapje meer voor hangen, hoor.
Schopje naar [Sex] dan maar.quote:Op zondag 18 februari 2024 10:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik hoor net wat gevloek en getier uit de keuken dus nu is denk ik geen goed moment om te vragen of hij het schapje wil verplaatsen. Maar ik heb een plan hiervoor.
quote:
quote:Op vrijdag 23 februari 2024 18:45 schreef Seven. het volgende:
Wij zijn weer in gesprek met 2 partijen over tuin offertes. Er zitten aanzienlijke verschillen in de bestrating.
De één gaat uit van 15-20 cm gebroken puin + 10 cm zand (en geeft ook aan: minder dan dat doen wij gewoon niet ivm kwaliteit, punt). De ander gaat uit van 10 cm gebroken puin met 5 cm zand want de grond is in de afgelopen 40 jaar ingeklonken dus dan kom je met minder ook prima weg.
We gaan maar eens googelen, en ondertussen hoor ik ook graag ervaringen hiermee.
Op het mooie af!quote:Op zaterdag 24 februari 2024 22:43 schreef Seven. het volgende:
Slaapkamer update, aangezien het zowaar toonbaar is.
Bellenblazen in bed 🥳quote:Op zaterdag 24 februari 2024 22:43 schreef Seven. het volgende:
Slaapkamer update, aangezien het zowaar toonbaar is. Dus we hebben 2 stukken tussen de Platsa kast gezet. De middelste stukken zijn het hanggedeelte en die zijn allebei 60 cm breed. De laden zijn 80cm breed. En we hebben zelfs nog wat ruimte over in de kast dus prima oplossing zo. Alleen nog een keer schilderen en andere greepjes maar voorlopig geen haast mee.
Ik dacht dus dat het hoofdeinde onder het schuine gedeelte storend zou zijn maar eigenlijk vind ik dat helemaal niet. Achter het bed heb ik bewaartassen met extra dekbedden en een rolkoffertje gezet, dus mooie praktische oplossing zo.
2 Malm nachtkastjes in grijsgroen naast het bed gezet, schijnbaar beperkte oplage.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Die draden gaan we echt wel een keer doen, als we de slaapkamer verder af gaan maken. Dat kon nog wel eens even duren, geen idee waar Six. na de keuken mee verder wil. Mijn enige eis: ruimte voor ruimte, geen geklus in verschillende kamers meer. Als dat weer gebeurt, dan word ik echt ramgek. En verder maakt het me niet zoveel uit.
Ja, die heeft Colin me van de week leeg gekieperd in bedquote:
Ja, dat is wel zo. Het is sowieso een superfijne slaapkamer.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 23:03 schreef Claudia_x het volgende:
Het is zo fijn als je slaapkamer op orde is. Dan heb je in ieder geval een plek om tot rust te komen. Mooi dat de kastruimte is geregeld! Dat heb je sneller gedaan dan wij indertijd.
Wat is je langetermijnplan ook alweer? Je wilde de opening open laten en een kast maken voor wasmachine en droger?quote:Op zondag 25 februari 2024 08:09 schreef Seven. het volgende:
Het enige waar ik niet 100% happy mee ben is de open bijkeuken ivm geluid droger en wasmachine, maar dat verdwijnt met de aanbouw.
Klopt, open doorgang met een kast voor de was. Het kan idd zijn dat we een tijdelijke deur doen. Sowieso is de bijkeuken een enorme koudebrug dus zou wel fijn zijn. Alleen de doorgang is dus 1,35 breed.quote:Op zondag 25 februari 2024 08:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat is je langetermijnplan ook alweer? Je wilde de opening open laten en een kast maken voor wasmachine en droger?
Kun je eventueel die kast al maken, of verandert er daarvoor op termijn te veel? Je kunt ook overwegen om een tijdelijke deur in de opening te maken. Of misschien is het ook voor de lange termijn wel handig daar een deur te hebben? In dat laatste geval is een taatsdeur misschien de investering waard in verband met rolstoelvriendelijkheid. Goedkope deuren zijn dat niet, maar als je goed zoekt kun je wel onder de 1000 euro blijven.
En dan is het keuzes maken, want mooie deuren voor zo'n doorgang zijn een investering die je niet ergens anders in kunt stoppen. Je kunt ook overwegen zware gordijnen op te hangen.quote:Op zondag 25 februari 2024 08:55 schreef Seven. het volgende:
[..]
Klopt, open doorgang met een kast voor de was. Het kan idd zijn dat we een tijdelijke deur doen. Sowieso is de bijkeuken een enorme koudebrug dus zou wel fijn zijn. Alleen de doorgang is dus 1,35 breed.
Slimquote:Op zondag 25 februari 2024 09:39 schreef BE het volgende:
Ik zou ook zeggen een (dubbel) velours gordijn dat je laat overlappen zodat je het niet steeds open hoeft te schuiven maar dat je er tussendoor gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |