Vertel.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:52 schreef luxerobots het volgende:
Deze vergelijkingen gaan echt op zoveel punten mank.
Administratie bijhouden gebeurt ook gewoon middels alle tactische meldingen en volgens mij heb ik dat ook gewoon uitgelegd. Het gaat alleen niet op de door jullie gewenste geautomatiseerde manier...quote:En goed, jij denkt dat de oplossing dan is om dan maar geen administratie te bewaren en alle beelden te vernietigen?
Ja, heus, over "zoveel jaar" gaat oekraine zich ineens reuze drukmaken over het lot van de rus mobiks die zijn gestorven door een FPV drone.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zo dacht men ook over bv. een Westerling...
Of Dutchbat...
Dat ben ik met je eens. Maar dit hou je toch, dit soort dingen worden altijd aangedikt. Vanuit (de)moraliserend oogpunt ook helemaal niet zo gek. The ghost of Kiev was bijvoorbeeld ook zoiets, bleek helemaal niet te bestaan maar het imago was er wel.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat is het operationele (hooguit tactische) optreden. Niet of Pjotr van de SA-13 netjes op tijd had doorgegeven dat hij 5 Fencers had neergehaald...
Dat kan. Misschien maakt Den Haag zich er wel druk om of een oostblok Liesbeth Zegveld. We gaan het wel zien.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:55 schreef ExTec het volgende:
Ja, heus, over "zoveel jaar" gaat oekraine zich ineens reuze drukmaken over het lot van de rus mobiks die zijn gestorven door een FPV drone.
Nope.
Daar is ook helemaal niks mis mee. Het is alleen dat die data junkies hier het hele hebben en houden willen automatiseren en opslaan in het wapensysteem zelf... Dat dient geen enkel doel in oorlogstijd.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:56 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat ben ik met je eens. Maar dit hou je toch, dit soort dingen worden altijd aangedikt. Vanuit (de)moraliserend oogpunt ook helemaal niet zo gek. The ghost of Kiev was bijvoorbeeld ook zoiets, bleek helemaal niet te bestaan maar het imago was er wel.
Dutchbat was erop uitgestuurd met te weinig wapens, in een hopeloze missie.quote:
Ja, wat is het nu? Wordt er nu een administratie bijgehouden? Of is een administratie echt onzin?quote:Administratie bijhouden gebeurt ook gewoon middels alle tactische meldingen en volgens mij heb ik dat ook gewoon uitgelegd. Het gaat alleen niet op de door jullie gewenste geautomatiseerde manier...
quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
En kun je ook afgerekend worden als je na 52 uur geen slaap een verkeerde beslissing hebt genomen omdat je wat minder scherp was... Dit soort onzin moet je helemaal niet willen in oorlogstijd.
Denk je dat er in een wapensysteem ruimte is voor een printer ofzo? Een printer in de hoek betekent minder munitie/brandstof/eten om het maar heel kort door de bocht te zeggen...
En alles maar digitaal willen opslaan is bij verlies een goudmijn voor de tegenstander.
Elke kubieke centimeter wordt benut voor gevechtskracht, dat is waar het om draait. Admin zaken zijn echt onzin.
Dit is niemands standpunt.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:59 schreef AchJa het volgende:
Daar is ook helemaal niks mis mee. Het is alleen dat die data junkies hier het hele hebben en houden willen automatiseren en opslaan in het wapensysteem zelf... Dat dient geen enkel doel in oorlogstijd.
Je moet dat aangepraatte dutchbat trauma eens laten varen.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat kan. Misschien maakt Den Haag zich er wel druk om of een oostblok Liesbeth Zegveld. We gaan het wel zien.
Denk dat je geen papiertje nodig hebt om te weten of je defense functioneerde de nacht ervoor.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De deze slag is natuurlijk ook gewoon het voortraject van de volgende slag.
Dat is wel die zekere verwarring die er is, idd.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daar is ook helemaal niks mis mee. Het is alleen dat die data junkies hier het hele hebben en houden willen automatiseren en opslaan in het wapensysteem zelf... Dat dient geen enkel doel in oorlogstijd.
Uhu...quote:
quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:16 schreef luxerobots het volgende:
Maar een geautomatiseerd systeem dat bijhoudt wat je doet is eigenlijk alleen maar handig. Zo weet je wat je doet (en kan je fouten voorkomen).
Doet het ook niet. Het is wel een manier voor mensen die er in geïnteresseerd zijn om er mee bezig te zijn. Het mag idd wel wat minder zoekerig.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hij zegt ook niet: op het systeem...quote:
Waar wil je het dan doen? In de gevechtsveld Cloud?quote:
Zoals ik hier al vaker geschreven heb; de ambities en intenties van de "as van het kwaad" (China, Rusland, Noord-Korea, Iran en nog wat andere misdadige barbarenvolkeren als de Palestijnen die zich bij de alliantie aangesloten hebben) zijn volstrekt duidelijk en iedereen die dat nu nog niet in wil zien is ofwel volstrekt naïef of gewoon boosaardig.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:56 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Want dit zal niet het laatste grote conflict zijn van deze eeuw. Het Midden-Oosten, Azië, Afrika en Zuid Amerika zijn allemaal potentiele kruitvaten die op ontploffen staan.
Als je een patriot aansluit op die comms suite, zal die comms suite wel de mogelijkheid hebben om op te slaan.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:03 schreef AchJa het volgende:
En volgens mij begon de discussie dat het jullie volstrekt belachelijk leek dat er niks opgeslagen werd....
Die analyse hoeft de soldaat zelf niet te maken. Maar hoe meer informatie er bekend is, hoe beter het (volgende) strijdplan is.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:01 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Denk dat je geen papiertje nodig hebt om te weten of je defense functioneerde de nacht ervoor.
Heb je wel overal data van zie ik niet in dat je tijd hebt het door te spitten.
Toen vonden we dat prima, achteraf wordt/werd Dutchbat volledig verguisd met types als een Zegveld die er volgas achteraan zitten met de moeders van Srebrenica etc. Dat is mijn punt, op het moment dat ze daadwerkelijk weggestuurd werden boeide het niemand wat, buiten een aantal militairen om natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:59 schreef luxerobots het volgende:
Dutchbat was erop uitgestuurd met te weinig wapens, in een hopeloze missie.
Westerling had opdracht van de regering maar Westerling werd achteraf verantwoordelijk gehouden.quote:Westerling beging daadwerkelijk oorlogsmisdaden.
De enige administratie die telt is hoeveel kogels, diesel en eten heb ik nog. De rest is prio 567.quote:Ja, wat is het nu? Wordt er nu een administratie bijgehouden? Of is een administratie echt onzin?
Precies. Als er een radar beeld is waarvan men vermoed dat het bv de Su-57 is, analyseren, gebeurt niet door de mensen in de patriot.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die analyse hoeft de soldaat zelf niet te maken.
Ja, je mag toch hopen dat de business intelligence, van de intelligence afdelingen een beetje weten waar ze mee bezig zijn hé.quote:Maar hoe meer informatie er bekend is, hoe beter het (volgende) strijdplan is.
Oh, dat zal allemaal vast en zeker zo zijn. Maar dan zijn er vast ook mensen om daarover aan te halen die geen lange geschiedenis hebben met het bewonderen van Poetin. Je snapt zelf toch ook wel dat je daarmee je eigen stelling nogal verzwakt?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat hij zegt snijdt gewoon hout en zoals je misschien wel weet heb ik ook een kleine 30 jaar binnen de luchtverdediging (Stinger, PRTL/Cheetah, 40L70/Flycatcher, NASAMS, Patriot) gewerkt (nu een andere tak van sport binnen defensie) en weet dus wel een beetje wat wel en niet geloofwaardig is als het om percentages aan neergehaalde targets gaat.
Maar ja, bij alles wat ook maar voor een snipper negatief uitgelegd kan worden voor Oekraiene duiken de ususal suspects meteen bovenop om alles maar af te doen als onzin en dan zijn het weer Putinpijpers.
Maar wie is er nu echt goed bezig? Wie schiet er het meest en wie schiet het meest raak?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:12 schreef AchJa het volgende:
De enige administratie die telt is hoeveel kogels, diesel en eten heb ik nog. De rest is prio 567.
Yeah, ik ga volledig af in de professionele expert in deze. Leuk voor een oefening waar je precies weet wat er op je afkomt ed, nu in het heetst van de strijd moet je je meuk op orde hebben. Leren doe je van de raketten die er wel door komen.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die analyse hoeft de soldaat zelf niet te maken. Maar hoe meer informatie er bekend is, hoe beter het (volgende) strijdplan is.
En dat is nou weer net wel het geval. Die operators bepalen op basis van vlieggedrag, snelheid, hoogte, koers etc. wat het eventueel kan zijn. In het geval van systemen als de NASAMS of Patriot is het enige wat ze hebben hun PPI, ze hebben het doel niet visueel.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:13 schreef ExTec het volgende:
Precies. Als er een radar beeld is waarvan men vermoed dat het bv de Su-57 is, analyseren, gebeurt niet door de mensen in de patriot.
Ja duh. Maar dat heeft verder niks te maken met eoa geautomatiseerd systeem waar jij het over had...quote:Ja, je mag toch hopen dat de business intelligence, van de intelligence afdelingen een beetje weten waar ze mee bezig zijn hé.
quote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:21 schreef ExTec het volgende:
En natuurlijk kan dat ding 1000+1 dingen loggen. Dat heb je immers voor alle computer onderdelen nodig tijdens ontwikkeling & onderhoud.
Maar blijkbaar is de interface dermate kneuterig dat die daar 0,0 van exposed
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |