quote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:26 schreef ExTec het volgende:
Want het is teveel gevraagd, om jou als gebruiker zijnde het leven makkelijker te maken, dmv faciliteren dat je aan het einde van je dienst een uitdraai kan doen van wat er gebeurt is?
Lijkt me handiger dan zoals iemand opmerkt; in het heetst van de strijd gewoon even een vinkje moeten zetten op een stukje papier.
Ik snap dat er in vredesomstandigheden een excel-/managers/verantwoordingscultuur bestaat en dat alles tot op 5 cijfers achter de komma gedocumenteerd en verantwoord moet worden. In tijden van oorlog is dat helemaal niet interessant, dan is er maar 1 ding dat telt. Je tegenstander moet dood, de administratie is prio 468.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:27 schreef ExTec het volgende:
Hey, als formulieren je ding is, be my guest.
You be you
Er zit heel veel verbazing in dat jou zoiets leveren volstrekt triviaal is. En kan je werk makkelijker maken. En het er toch niet is.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Ik snap dat er in vredesomstandigheden een excel-/managers/verantwoordingscultuur bestaat en dat alles tot op 5 cijfers achter de komma gedocumenteerd en verantwoord moet worden. In tijden van oorlog is dat helemaal niet interessant, dan is er maar 1 ding dat telt. Je tegenstander moet dood, de administratie is prio 468.
Er staat nog wat achtergrond informatie in het artikel. Wat een onzin weer. Al begrijp ik natuurlijk wel dat verdragen nagekomen moeten worden. Maar daar heeft Putin schijt aan. En het hoofddoel van dit schip is om mijnen op te sporen. Niet om oorlog te voeren. Wat bijdraagt aan de veiligheid van de hele Zwarte Zee. En dus ook Turkije.quote:Turkey will not allow minesweepers Cherkasy and Chernihiv to enter the Black Sea
Turkey states that it will not allow two British minesweepers to transit its waters to the Black Sea for use by Ukraine.
The Directorate of Türkiye’s Center for Combating Disinformation said that this would violate the international pact on the passage of straits in wartime.
According to the report, the NATO member state will not allow ships to use the Bosporus and Dardanelles straits as long as the war in Ukraine continues.
When Russia launched its invasion of Ukraine in 2022, Turkey invoked the 1936 Montreux Convention to close the Straits to warships of the belligerent parties.
The convention exempts ships returning to their home bases from it.
According to the President, Turkey impartially and diligently implements the Montreux Convention to prevent escalation in the Black Sea.
Turkey stated that the allies had been duly apprised that the mine-hunting ships donated to Ukraine by the United Kingdom would not be allowed to pass through the Turkish Straits to the Black Sea.
The Ukrainian Navy is to receive two Sandown-class minehunters within an agreement between Ukraine and the UK ratified in January 2022.
De 'administratie', 'excel', 'vinkjes zetten', 'managers'. Het klinkt natuurlijk allemaal negatief.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er zit heel veel verbazing in dat jou zoiets leveren volstrekt triviaal is. En kan je werk makkelijker maken. En het er toch niet is.
Hoe meer automatisering hoe storingsgevoeliger. KISS moet het zijn en soldier proof.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:00 schreef ExTec het volgende:
Er zit heel veel verbazing in dat jou zoiets leveren volstrekt triviaal is. En kan je werk makkelijker maken. En het er toch niet is.
En kun je ook afgerekend worden als je na 52 uur geen slaap een verkeerde beslissing hebt genomen omdat je wat minder scherp was... Dit soort onzin moet je helemaal niet willen in oorlogstijd.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:16 schreef luxerobots het volgende:
De 'administratie', 'excel', 'vinkjes zetten', 'managers'. Het klinkt natuurlijk allemaal negatief.
Maar een geautomatiseerd systeem dat bijhoudt wat je doet is eigenlijk alleen maar handig. Zo weet je wat je doet (en kan je fouten voorkomen).
dit is een van zijn kleinkinderenquote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit is AchJa toch?
[ afbeelding ]
quote:Most of the Leopard 2s handed over by Germany are in a non-operational condition
Most of the Ukrainian Leopard 2A6 tanks, which were transferred by Germany, are currently not operationally ready.
The German MP Sebastian Schäfer reported on this.
“Unfortunately, it should be noted that Ukraine can only use a small number of delivered tanks,” Schäfer noted.
According to the MP, the broken equipment is not used at the front line. He cites the lack of spare parts and damage caused by poor quality repairs by Ukrainian mechanics as the source of problems with the restoration of damaged equipment.
“It takes a very long time to repair as there are not enough suitable parts. In my opinion, there is an urgent need for measures that would quickly improve the situation with spare parts.
There is also a problem that the Ukrainian military sometimes tries to repair tanks, which then leads to further damage to the vehicles. It is necessary to check how much this can be prevented by better training of mechanics or by providing additional instructions,” Schäfer writes.
The MP also claims that another reason for the delays in the restoration of armored vehicles is the lack of proper repair facilities in the country.
He notes that to be repaired, the equipment goes through lengthy transportation to Lithuania, where the Lithuania Defense Services (LDS) Maintenance Center, a joint company of KMW and Rheinmetall, is located.
In his letter, the politician called on defense contractors Rheinmetall and Krauss-Maffei Wegmann to deploy the necessary infrastructure in Ukraine.
“According to your company, maintenance of the first Marder has now been launched in Lviv. In my opinion, it would be urgently necessary to also create the possibility of repairing more complex Leopard 2 in Ukraine,” Schäfer writes.
In addition to Leopard 2 tanks, the Ukrainian military also actively operates dozens of Marder infantry fighting vehicles and PzH 2000 self-propelled artillery systems.
Part of the latter has already been repaired in Lithuania at Lithuania Defense Services (LDS).
Als je weet wat er speelt, kun je inderdaad ook op je daden afgerekend worden. Lijkt me wel belangrijk, juist in het leger.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
En kun je ook afgerekend worden als je na 52 uur geen slaap een verkeerde beslissing hebt genomen omdat je wat minder scherp was... Dit soort onzin moet je helemaal niet willen in oorlogstijd.
Want de enige manier om gegevens op te slaan is via een printer. Dat kan niet digitaal, bijvoorbeeld op een memory card.quote:Denk je dat er in een wapensysteem ruimte is voor een printer ofzo? Een printer in de hoek betekent minder munitie/brandstof/eten om het maar heel kort door de bocht te zeggen...
Dat gebeurt wel vaker, dat wapens of gegevens een goudmijn voor de tegenstander zijn. Daar moet dan maar iets anders op bedacht worden.quote:En alles maar digitaal willen opslaan is bij verlies een goudmijn voor de tegenstander.
Je neemt uidraaien letterlijk. Ik vraag vaak mensen om iets uit te draaien, maar dan krijg ik geen papier.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:23 schreef AchJa het volgende:
Denk je dat er in een wapensysteem ruimte is voor een printer ofzo? Een printer in de hoek betekent minder munitie/brandstof/eten om het maar heel kort door de bocht te zeggen...
Ooit al eens begrepen dat beveiliging tegen hacken ook compleet anders ingericht is, het schijnt weinig te boeien als de vijand een paar uur later weet dat een peleton naar positie abc moest. In dit geval ging het meer over de beveiliging op veldradios/portofoons/en dergelijkequote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
En kun je ook afgerekend worden als je na 52 uur geen slaap een verkeerde beslissing hebt genomen omdat je wat minder scherp was... Dit soort onzin moet je helemaal niet willen in oorlogstijd.
Denk je dat er in een wapensysteem ruimte is voor een printer ofzo? Een printer in de hoek betekent minder munitie/brandstof/eten om het maar heel kort door de bocht te zeggen...
En alles maar digitaal willen opslaan is bij verlies een goudmijn voor de tegenstander.
Elke kubieke centimeter wordt benut voor gevechtskracht.
Ik vind de mentaliteit van AchJa beter bij 1980 passen dan bij 2024. Computers zijn er nu eenmaal, zet ze dan in om een zo goed mogelijk resultaat te behalen.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je neemt uidraaien letterlijk. Ik vraag vaak mensen om iets uit te draaien, maar dan krijg ik geen papier.Dan krijg ik een exel file ofzo.
Voor de rest met je eens, het moet KISS zijn, AchJa-proofen alles wat je bewaard kan bij de overkant eindigen.
Leuk tijdens vredesmissies, niet tijdens een full scale war zoals in Oekraiene.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:27 schreef luxerobots het volgende:
Als je weet wat er speelt, kun je inderdaad ook op je daden afgerekend worden. Lijkt me wel belangrijk, juist in het leger.
Dat is al bedacht, gewoon niet. Klaar.quote:Want de enige manier om gegevens op te slaan is via een printer. Dat kan niet digitaal, bijvoorbeeld op een memory card.
Dat gebeurt wel vaker, dat wapens of gegevens een goudmijn voor de tegenstander zijn. Daar moet dan maar iets anders op bedacht worden.
Wel een erg kleine biem voor een HIMARS raket. Misschien GPS geleide 155mm granaten.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:55 schreef Delenlill het volgende:
https://mil.in.ua/en/news(...)an-yastreb-av-radar/
[..]
Duur grapje weer voor Rusland. Volgens google is hij zo'n 200-250 miljoen waard. Grappig:
https://ria.ru/20240102/spetsoperatsiya-1919420169.html
[..]
Die heeft het dus mogelijk nog geen dag uitgehouden dan.
Meten is weten. Als je bijhoudt waar je schiet en wat je succesratio is, kan dat mooi in je voordeel werken. Om van te leren.quote:
Doet mijn maar een akoestisch geleidde vliegenmeppert voor in de zomer hoor. Oorlogsmisdaad of niet.quote:
Wat ter discussie stellen, en waarvoor ter verantwoording roepen?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:35 schreef AchJa het volgende:
Het zal me niks verbazen dat er zoveel jaar na de Oekraiene oorlog eea ter discussie gesteld gaat worden en de operators ter verantwoording worden geroepen.
Ik denk dat het voordeel van het delen, het laten zien dat je succes hebt tegen de vijand, belangrijker is dan een eventueel nadeel dat dan na de oorlog zou spelen.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat ter discussie stellen, en waarvoor ter verantwoording roepen?
Toch niet omdat ivan eigenlijk z'n hand omhoog deed en zich daarom overgaf?
Ik zie niet dat oekraine zich daar de komende 50 jaar druk om gaat maken.
Dat gebeurt ook gewoon als het maar gevechtskracht genereert. Daarbij is het bwvs gewoon 1914-18 aan het front in Oekraiene he.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:32 schreef luxerobots het volgende:
Ik vind de mentaliteit van AchJa beter bij 1980 passen dan bij 2024. Computers zijn er nu eenmaal, zet ze dan in om een zo goed mogelijk resultaat te behalen.
Omdat jij een kulargument aandraagt met je "leren van fouten"... De tijd voor fouten had je in het voortraject. De fouten die je nu maakt betekenen je dood. Simpel zat.quote:En begin niet over printers en dat je na 52 uur zonder slaap geen verantwoordelijkheid wil dragen.
De deze slag is natuurlijk ook gewoon het voortraject van de volgende slag.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook gewoon als het maar gevechtskracht genereert. Daarbij is het bwvs gewoon 1914-18 aan het front in Oekraiene he.
En oh ja, hadden we het al eens over EMP gehad?
[..]
Omdat jij een kulargument aandraagt met je "leren van fouten"... De tijd voor fouten had je in het voortraject.
Zo dacht men ook over bv. een Westerling...quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:41 schreef ExTec het volgende:
Wat ter discussie stellen, en waarvoor ter verantwoording roepen?
Toch niet omdat ivan eigenlijk z'n hand omhoog deed en zich daarom overgaf?
Ik zie niet dat oekraine zich daar de komende 50 jaar druk om gaat maken.
Nu is het wel een beetje zo dat Oekraïne wel op die manier heeft moeten leren. Zeker in het begin, maar die vlieger gaat ook op voor Rusland.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook gewoon als het maar gevechtskracht genereert. Daarbij is het bwvs gewoon 1914-18 aan het front in Oekraiene he.
En oh ja, hadden we het al eens over EMP gehad?
[..]
Omdat jij een kulargument aandraagt met je "leren van fouten"... De tijd voor fouten had je in het voortraject. De fouten die je nu maakt betekenen je dood. Simpel zat.
Deze vergelijkingen gaan echt op zoveel punten mank.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zo dacht men ook over bv. een Westerling...
Of Dutchbat...
Dat klopt, maar dat is het operationele (hooguit tactische) optreden. Niet of Pjotr van de SA-13 netjes op tijd had doorgegeven dat hij 5 Fencers had neergehaald...quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:48 schreef Straatcommando. het volgende:
Nu is het wel een beetje zo dat Oekraïne wel op die manier heeft moeten leren. Zeker in het begin, maar die vlieger gaat ook op voor Rusland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |