Hier hebben ze het vuurwerk verbod niet meegekregenquote:Op zondag 31 december 2023 18:01 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dit![]()
Zo te horen is het 18u, het gaat nu echt los buiten
Hier ook wel al de hele dag maar nu net een tandje erger.quote:Op zondag 31 december 2023 18:04 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hier hebben ze het vuurwerk verbod niet meegekregen
Welkom terug!quote:Op zondag 31 december 2023 18:07 schreef z80 het volgende:
Thuis. Gaar, gesloopt en narrig. Dat laatste door te weinig eten.
Rondje Guangzhou (China) gedaan met dank aan de visa vrije toegang voor max 15 dagen.
Laatste dag daar, snachts terug vliegen met de hele weg turbulentie, wat niet lekker slaapt, bij de overstap ruim een uur vertraging. Het toestel kreeg nog even snel een wielwissel. En in Duitsland alleen maar vertragingen en uitval van het "vervoer".
Zo even wat bij lezen. Tevens genoeg rijst op dit jaar.
Dit was Edinburgh Zoo! Echt een toffe dierentuin. En veel glas, dat (nog) best goed schoon was ook, waardoor je dat niet ziet op de foto. Ik heb ook nog wel wat mooie/gave foto's van in Berlijnquote:Op zondag 31 december 2023 17:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, zelfgemaakt! Had ik ook helemaal gemist. Waar zet je zulke grote katten zo mooi op de foto?
Dit was 21 op 22 dec:quote:Op zondag 31 december 2023 18:32 schreef z80 het volgende:
Even een vraagje. Heeft het hier afgelopen week gestormd? vanuit de west hoek?
Ik heb een plas water in de kelder staan onder een raam, wat tot nu toe nog niet eerder gelekt heeft.
Jup, zuidwestenwind afgelopen week. Heb er te vaak tegenin gefietstquote:Op zondag 31 december 2023 18:32 schreef z80 het volgende:
Even een vraagje. Heeft het hier afgelopen week gestormd? vanuit de west hoek?
Ik heb een plas water in de kelder staan onder een raam, wat tot nu toe nog niet eerder gelekt heeft.
Goed ideequote:Op zondag 31 december 2023 20:04 schreef MadMaster het volgende:
Oliebollen en de Groundbock Day van @:sarabi gaan prima samen…
Hier ook totaalverbod, en het is wel vrij duidelijk dat al het vuurwerk dat nog afgestoken wordt, illegaal vuurwerk isquote:Op zondag 31 december 2023 18:05 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hier ook wel al de hele dag maar nu net een tandje erger.
Echt heel benieuwd hoe het straks rond insulinetijd gaat zijn....
Edit: ow bij jullie mag het gewoon helemaal niet
Mocht je XL poezen in het wild willen zien dan kan ik Sri Lanka aanraden. Twee keer geweest, beide keren mazzel met luipaarden (en olifanten!).quote:Op zondag 31 december 2023 18:21 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dit was Edinburgh Zoo! Echt een toffe dierentuin. En veel glas, dat (nog) best goed schoon was ook, waardoor je dat niet ziet op de foto. Ik heb ook nog wel wat mooie/gave foto's van in Berlijnen ik geloof Artis en Amersfoort (mogelijk Blijdorp ipv één van die twee). Maar in sommige dierentuinen is het wel echt makkelijker dan in andere. Voor eerste week nieuwe jaar staat op de planning dat ik mijn foto's eens (enigszins) ga uitzoeken, om in elk geval de mooisten extra te backuppen. Nu staat alles op een mybooklive die niet meer als nas werkt omdat 'ie niet meer op internet mag, maar die aansluiten op laptop heeft wat haken en ogen. Dus wil eigenlijk een nieuwe losse ssd en daar alles op wat ik echt niet kwijt wil raken.
Ik ging altijd op elke vakantie waar een dierentuin in de buurt was, een keer naar de dierentuin. Berlijn, Edinburgh, Toronto, Keulen, Porto. En dan foto's maken. En in NL ook best regelmatig, meestal Amersfoort want dichtbij. Maar ook een keer een jaar abbo op Artis gehad. Toen kon ik ook keer gratis naar Antwerpen. En Blijdorp, Ouwehands, Burgers Zoo. Alleen Wildlands ben ik van de grote dierentuinen nog niet geweest. Mooi voornemen voor volgend jaar om dat weer eens te doen. Ik ging altijd met ex, maar toen kwam corona en ging dat uit en was ik met andere dingen bezig. Wel leuk om weer op te pakken
Welkom terug @:z80!
Ohhhhquote:Op zondag 31 december 2023 20:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Mocht je XL poezen in het wild willen zien dan kan ik Sri Lanka aanraden. Twee keer geweest, beide keren mazzel met luipaarden (en olifanten!).
Dit was in 2014, Wilpattu national park:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
quote:Op zondag 31 december 2023 20:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hier ook totaalverbod, en het is wel vrij duidelijk dat al het vuurwerk dat nog afgestoken wordt, illegaal vuurwerk is
Leukquote:Op zondag 31 december 2023 20:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik zit heerlijk naar de streamers te kijken, ben nu alleen en kan lekker (vals) meezingen
Ja, van afgelopen dinsdagquote:Op zondag 31 december 2023 20:52 schreef Sarabi het volgende:
[..]
[..]
Leukis dat die in de Efteling?
Was best prima, maar ik vond Kenia/Tanzania helemaal topquote:Op zondag 31 december 2023 21:05 schreef Vanyel het volgende:
Ik vond Zuid Afrika ook niet mis voor wilde poesjes en andere dieren.
Upbeatles? Hoe heet jullie team?quote:Op zondag 31 december 2023 22:57 schreef Sarabi het volgende:
Rond insulinetijd was het hier gelukkig redelijk rustig, dus dat ging goed. Weer een zorg minder.
Net een online pubquiz gedaan en nu nog een uurtje Top2000 luisteren. Ik vind het wel heerlijk zo'n Oud en Nieuw zonder verplichtingen.
Filmcentrumquote:Op maandag 1 januari 2024 00:44 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Upbeatles? Hoe heet jullie team?![]()
Gelukkig nieuwjaar iedereen
Ik zag net een robot stofzuigerquote:Op maandag 1 januari 2024 01:12 schreef vlindertje89 het volgende:
Voor een kleine impressie..
Dat licht is dus van het vuurwerk aan de andere kant![]()
De vuurwerk-/muziek-/lichtshow in Londen was weer grandioos…quote:Op maandag 1 januari 2024 01:25 schreef borisz het volgende:
Rick Astley die 2024 begint met een Rickroll
Oh, dat doen ze al jaren! Alleen tijdens de coronajaren werd het niet gedaan. En dat werkt echt super goed tegen fikkies op de openbare weg. Maar ik ben in Assen, niet in Hoogeveen. Hier hebben helaas aardig wat mensen tot nu toe geen gelukkig nieuwjaarquote:Op maandag 1 januari 2024 02:05 schreef derLudolf het volgende:
Hoe ging het bij jullie Isa, stuk rustiger nu de gemeente brandtonnen heeft verstrekt?
Zie je hier de laatste jaren ook veel. Gewoon her en der wat tonnen. Wat mensen er omheen, lekker gemoedelijk. Beter gaan op kruispunten en zo.
Waterschade is beperkt tot wat plassen in de kelder. Die vloer is ooit waterdicht gemaakt ivm de olietank die er staat. Dus het water kan nu ook niet weg. Straks even een dweil er door halen.quote:Op zondag 31 december 2023 20:21 schreef Blues het volgende:
Welkom thuis Zet!
Benieuwd naar je foto's.
Hopelijk valt je waterschade mee
Ik werd wakker van de knallen hier. In Duitsland vooral siervuurwerk. Richting Millingen was het een oorlogsgebied. Wat daar werd afgestoken in in Nederland nog nooit legaal geweest. Wat een harde doffe dreunen.quote:Op zondag 31 december 2023 23:00 schreef MadMaster het volgende:
Waarschijnlijk mede dankzij de flinke regenbuien is het hier relatief rustig qua vuurwerk…
Alvast een fijne jaarwisseling en een mooi, zo gezond mogelijk 2024 toegewenst!
Welkom terug in Nederland, waar Pia en Geert de afgelopen weken geheerst hebben.quote:Op maandag 1 januari 2024 09:26 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik werd wakker van de knallen hier. In Duitsland vooral siervuurwerk. Richting Millingen was het een oorlogsgebied. Wat daar werd afgestoken in in Nederland nog nooit legaal geweest. Wat een harde doffe dreunen.
Mijn man kent vooral veel muziekquote:Op maandag 1 januari 2024 09:03 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Wow jullie zijn goed! Wij waren 71e
Winnende lot is in Woensdrecht gekocht, is dus geen vuurpijl maar een kruisraketquote:Op maandag 1 januari 2024 09:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Moest gisteren zo lachen. De dames hadden op de bruiloft ook een nieuwjaarslot gekregen. Maar die was kwijt. Ze waren er redelijk nuchter onder, jammer was het wel. Totdat ik zei “wat nou wanneer de staatsloterij bekend maakt dat het lot waar 30 miljoen op gevallen is nog niet is ingeleverd “. Ze keken me verschrikt aan want daar hadden ze niet aan gedacht
Nul (niet lekker) wel sinds zaterdag 3 appelbeignets (nog 1 te gaan)quote:
Opperdepop. Zou er bijna halen om wentelteefjes te maken.quote:
Samequote:Op maandag 1 januari 2024 09:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mogge. Lange dag gisteren. Voel me niet topfit.
Boksquote:Op maandag 1 januari 2024 09:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mogge. Lange dag gisteren. Voel me niet topfit.
Totdat je je realiseert dat je in Almere aan het wandelen bentquote:Op maandag 1 januari 2024 09:47 schreef borisz het volgende:
110 euro in de Staatsloterij. Dat is een leuk begin van 2024.
Mijn pianospeelzin is een beetje kwijt.. komt wel weer hoop ikquote:Op maandag 1 januari 2024 12:44 schreef Tuindier het volgende:
Al een uur piano zitten spelen. Zo even wandelen en dan nog een overgebleven oliebol.
Niks!quote:
Wat leuk en gezellig.quote:Op maandag 1 januari 2024 13:01 schreef Blues het volgende:
Om 0.15 kreeg g een appje van g's zoon D; zijn jullie nog wakker?
Vervolgens iets over 1 uur kwam hij met vriendin F nieuwjaarswensen!
Zo superfijn voor g dat hij kwam! Gezellig gekletst en whiskietjes gedronken
Om half 4 lagen we in bed
Gewoon je treurtripbril opzetten 😎quote:Op maandag 1 januari 2024 12:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Totdat je je realiseert dat je in Almere aan het wandelen bent
Hier een heerlijk zonnetje!quote:Op maandag 1 januari 2024 14:14 schreef z80 het volgende:
Buiten de regenbuien vandaag nu een hagelbui. Gaat lekker vandaag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
Het is inmiddels wel bezonken, maar ja, het is wel fucked. Alles was net lekker op de rit. Er zijn wat halve oplossingen en 1 hele maar ik weet nog even niet wat het beste is en wat het allemaal betekent.quote:Op maandag 1 januari 2024 15:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach jee @:Lonaa wat een ellende en schrik. Helpen kan ik niet, succes met zoeken wel
Nou dan…dat is vervelend! Heeft zij ook een periode gegeven om een oplossing te vinden.quote:Op maandag 1 januari 2024 15:15 schreef Lonaa het volgende:
Hoe dan ook, weer verandering, weer geen rust, weer beslissingen maken.
Meh. Sterkte daarmee.quote:Op maandag 1 januari 2024 15:15 schreef Lonaa het volgende:
Voor 1 april, dus ik heb wel tijd.quote:Op maandag 1 januari 2024 15:31 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nou dan…dat is vervelend! Heeft zij ook een periode gegeven om een oplossing te vinden.
Na een keiharde stortbui mét hagel schijnt de zon weer.![]()
Het geluid moest gewoon harder. Veel harder.
Wat kut man.quote:Op maandag 1 januari 2024 15:15 schreef Lonaa het volgende:
quote:Op maandag 1 januari 2024 15:15 schreef Lonaa het volgende:
Ik zou dat wel doen! Je hebt er 'recht' op gehad en leuke spaarpotje anders?quote:Op maandag 1 januari 2024 16:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Mmm... weer een stapje. Voor het eerst van mijn leven zorgtoeslag aangevraagd. Wel heel mooi dat het er is maar toch.
Zag dat ik het ook over 2023 met terugwerkende kracht nog kon aanvragen, maar da's te idioot voor woorden, toen kon ik het prima betalen.
Ik heb nog de tijd tot september om dat te doen. Er was in het begin van het jaar iets raars met combinatie salaris en uitkering. Laat dat eerst maar eens rechtgetrokken worden.quote:Op maandag 1 januari 2024 16:43 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik zou dat wel doen! Je hebt er 'recht' op gehad en leuke spaarpotje anders?
Echt ja. Die zwachtels die ik afgelopen zomer nodig had, was ook enorm duur. En dat staat allemaal nu stof te vangen.quote:Op maandag 1 januari 2024 16:44 schreef Blues het volgende:
g heeft net een bestelling gedaan bij Mathot (medische hulpmiddelen). Wat een prijzen![]()
Onze verzekering vergoed dat hoor, maar als je ziet wat die stomazakken kosten enzo.., ook ingewikkeld om te maken lijkt me.
@Kaatje1 Wat Blues zegt. Kan mij voorstellen, dat het een drempel is.quote:Op maandag 1 januari 2024 16:43 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik zou dat wel doen! Je hebt er 'recht' op gehad en leuke spaarpotje anders?
Ja, wanneer ik alle jaaroverzichten binnen heb (werkgever, uwv, gemeente) lijkt het me een stuk eenvoudiger. Nu moet ik alles bij elkaar optellen en sommige overzichten zijn niet echt duidelijkquote:Op maandag 1 januari 2024 16:48 schreef AnneX het volgende:
[..]
@:Kaatje1 Wat Blues zegt. Kan mij voorstellen, dat het een drempel is.
Het is geen misbruik! Het is gebruik maken van de opties, die er zijn.
Edit: zie nu je reactie. Wachten op duidelijkheid is ook wel verstandig weer.
Jammer dat Rotterdam -> Enschede best wel een ding is, qua woon-werk verkeer.quote:Op maandag 1 januari 2024 16:08 schreef Karzai het volgende:
sterkte @:lonaa in de ksc chat is er straks wel een leuk appartmentje vrij in rotterdam @:bitterbal wel uit de regio
quote:Op maandag 1 januari 2024 15:10 schreef Lonaa het volgende:
Regen.
Dat 1 januari een maandag is vind ik wel mooi. Dat de decemberchaos voorbij is vind ik ook wel mooi. Dat ik nu geconfronteerd wordt met januarichaos vind ik wel minder.Klotezooi.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn om van je te horenquote:Op maandag 1 januari 2024 18:53 schreef Candaasje het volgende:
Gelukkig nieuwjaar allen!![]()
(Ik zit in een reeks nachtdiensten dus ik leef een beetje halfmet Nox gaat het gelukkig weer helemaal goed
)
Hapje gehad, hoop niet dat ze dit bij ieder tandje doen. De basis is tarwe en dan op smaak gemaakt als rijstepapquote:Op maandag 1 januari 2024 19:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Belt Hasan net aan (de vader van mijn “kleinzoon” met een glas met een gezoet mengsel erin en noten en blauwe muisjes erop. Blijkt een syrische traditie te zijn dat familie en vrienden dat krijgen wanneer het eerste tandje door komt
Welke ziektes heeft je broer recentelijk ondervonden?quote:Op maandag 1 januari 2024 20:26 schreef Tele6 het volgende:
Broertje appt, hij is op oudejaarsdag met ruzie m'n ouders ontvlucht en heeft de jaarwisseling met vrienden gevierd. Wil vrijdag met me afspreken om te vertellen wat er allemaal gebeurd is. Oef
Hij is normaal gesproken veel vaker bij m'n ouders want hij heeft meerdere hobby's en vrienden in hun stad, maar ik weet niet hoe hij dat nu zal gaan doen. In principe is het een ritje van nog geen uur dus als het echt niks wordt met m'n ouders kan hij altijd zijn vrienden bezoeken en met een boog om m'n ouders heen rijden
Een soort zachte babyvoeding...met harde stukjes, want er is een tandjequote:Op maandag 1 januari 2024 20:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Hapje gehad, hoop niet dat ze dit bij ieder tandje doen. De basis is tarwe en dan op smaak gemaakt als rijstepap
Snap ik, maar je kan er ook makkelijk je eerste tand aan verliezen.quote:
De noten waren gelukkig niet zo heel hard. Maar ik vond het echt niet lekkerquote:Op maandag 1 januari 2024 21:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Snap ik, maar je kan er ook makkelijk je eerste tand aan verliezen.
Dacht ook dat je daarop hintte in deze post: Kaatje1 in CUL / [CUL SC] 2023 2024
Hoeveel melktandjes kun je daar wel niet op kapot bijten?quote:
quote:Op maandag 1 januari 2024 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoeveel melktandjes kun je daar wel niet op kapot bijten?
Niet dat ik me kan herinneren -- broertje is normaal altijd een en al kalmte en vredequote:Op maandag 1 januari 2024 21:08 schreef AnneX het volgende:
Nou ja @:Tele6 is dat eerder voorgevallen?
Een verbouwing staat in de top drie van stress factoren, leerde ik op een symposium. En toen waren wij zelf bezig met een verbouwing.
Ik ga deze week plannen wat ik wanneer en waar in de moestuin ga zetten. Ik heb zin om dat dit jaar heel uitgebreid en ingewikkeld aan te pakken en eens te testen of dat nut heeft.quote:Op maandag 1 januari 2024 23:55 schreef Blues het volgende:
Waar bestaat je grote tuinplan uit Lucky?
Ditquote:Op dinsdag 2 januari 2024 08:34 schreef yinu het volgende:
Beterschap @:sigme!
Even wennen weer aan het werkritme zeg
Ja, shoot.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 09:26 schreef Lonaa het volgende:
Verschillende mensen hebben hier goede ervaringen met Eliza was here, toch?
Mja, niks specifieks eigenlijk. We willen op vakantie in februari en de keuze is ENORM.quote:
Vakantiequote:Op dinsdag 2 januari 2024 09:33 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mja, niks specifieks eigenlijk. We willen op vakantie in februari en de keuze is ENORM.
We hebben dat al wat weten te downscalen naar "Italie, Portugal of misschien Spanje", maar daar houdt het op voor nu.
De tegels vliegen hier nu van de badkamermuur, de ellende is begonnen…quote:Op maandag 1 januari 2024 21:08 schreef AnneX het volgende:
Een verbouwing staat in de top drie van stress factoren, leerde ik op een symposium. En toen waren wij zelf bezig met een verbouwing.
Eenzame huizen op een berg hebben ze amper/niet meer (buiten Griekenland i.i.g.). Dat is namelijk ook wat wij zoeken. En hadden 2 jaar geleden. Dat was echt superquote:Op dinsdag 2 januari 2024 09:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Vakantie![]()
Ik vond Eliza wel een nadeel hebben. Zij sluiten contracten af met huisjes eigenaren waarin staat dat zij alleen maar aan Eliza mogen verhuren. En Eliza verzorgt alleen vakanties voor Nederlanders. Dus die kom je tegen rond je huisje. Wij hadden een complex van 6 bungalows. Dat lijkt weinig maar het is nog steeds veel te veel Nederlanders wat ons betreft. Ik zou zo weer via Eliza boeken want alles was perfect. Maar dan zou ik wel gaan voor zo'n eenzaam huisje op een berg.
Succes met de badkamerverbouwing!quote:Op dinsdag 2 januari 2024 09:45 schreef MadMaster het volgende:
@:sigme Beterschap!
Eliza is prima, regelmatig gebruik van gemaakt.
Geen massa toerisme, autootje erbij…
[..]
De tegels vliegen hier nu van de badkamermuur, de ellende is begonnen…
Wij hebben 15 jaar geleden een heel toffe fly drive door Portugal gedaan. Maar dat is dus wel een drukke vakantie. Ik kan me voorstellen dat jullie mogelijk ook willen vegeteren aan een zwembad ofzo.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 09:51 schreef Lonaa het volgende:
Andere tips dan voor het boeken van vakantie naar Portugal of Italië?
Heb goede ervaringen met home to goquote:Op dinsdag 2 januari 2024 09:26 schreef Lonaa het volgende:
Verschillende mensen hebben hier goede ervaringen met Eliza was here, toch?
Twintig jaar geleden of zo via Eliza (toen nog een klein zelfstandig bedrijf) geboekt, prima ervaring gehad. Maar ik zou het nu nooit meer doen, dat eenzame huisje op de berg kun je ook zelf boeken. En je reismethode er heen ook.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 09:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Vakantie![]()
Ik vond Eliza wel een nadeel hebben. Zij sluiten contracten af met huisjes eigenaren waarin staat dat zij alleen maar aan Eliza mogen verhuren. En Eliza verzorgt alleen vakanties voor Nederlanders. Dus die kom je tegen rond je huisje. Wij hadden een complex van 6 bungalows. Dat lijkt weinig maar het is nog steeds veel te veel Nederlanders wat ons betreft. Ik zou zo weer via Eliza boeken want alles was perfect. Maar dan zou ik wel gaan voor zo'n eenzaam huisje op een berg.
Zie mijn vorige post. En wellicht dit (wel duur): https://www.elizawashere.(...)TransportType=Flightquote:Op dinsdag 2 januari 2024 09:51 schreef Lonaa het volgende:
Ja, druk is niet wat we zoeken. Alleen vegeteren ook niet. Beetje warmte, beetje rust, cultuur, stadjes, goed eten en drinken en wat mij betreft zee. Hoeft niet direct aan strand trouwensquote:Op dinsdag 2 januari 2024 09:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wij hebben 15 jaar geleden een heel toffe fly drive door Portugal gedaan. Maar dat is dus wel een drukke vakantie. Ik kan me voorstellen dat jullie mogelijk ook willen vegeteren aan een zwembad ofzo.
Februari is wel vroeg voor wat warmte op het vasteland van Europa trouwens (al kun je geluk hebben). Ik zou het dan denk ik nog wat zuidelijker zoeken, zoals bijvoorbeeld de Canarische eilanden. Daar ben ik nooit geweest, dus ik heb geen tips.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 10:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, druk is niet wat we zoeken. Alleen vegeteren ook niet. Beetje warmte, beetje rust, cultuur, stadjes, goed eten en drinken en wat mij betreft zee. Hoeft niet direct aan strand trouwens
Wij gaan al jaren met Eliza en nooit last gehad/ me gestoord qua NL-ers rond mn huissie. Wij kiezen altijd wel piepkleinschalig en geen grote dingen.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 10:06 schreef Lonaa het volgende:
Ja, druk is niet wat we zoeken. Alleen vegeteren ook niet. Beetje warmte, beetje rust, cultuur, stadjes, goed eten en drinken en wat mij betreft zee. Hoeft niet direct aan strand trouwens
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dat is ook belachelijk natuurlijk... Je hebt er voor betaalt maar je kunt het niet terug krijgen.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 11:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Die arme man van de kantine bij het CBR. Er zit een euro statiegeld op de koffiebekers (hard plastic), maar pin only en ze kunnen niet terug pinnen. Hij staat dat -duidelijk er niet mee eens- aan iedereen uit te leggen.
Vierwieler? Een quad? Feli!quote:Op dinsdag 2 januari 2024 11:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Die arme man van de kantine bij het CBR. Er zit een euro statiegeld op de koffiebekers (hard plastic), maar pin only en ze kunnen niet terug pinnen. Hij staat dat -duidelijk er niet mee eens- aan iedereen uit te leggen.
Statiegeld gebruikt als korting op mijn saucijzenbroodje.
Theorie voor de vierwieler gehaald, 1 fout in de reguliere vragen en 6 fout + 1 onbeantwoord want te laat in de 'gas loslaten, remmen, niets doen' sectie.
Interrail heeft ook Italië-kaarten met reizen naar en in Italië per trein. En in tegenstelling tot Frankrijk is Italië heel oke voor interrailers.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 11:23 schreef vlindertje89 het volgende:
Beterschap @:sigme! Is sigmemeneer alweer beter?
@:Lonaa in Italië vond ik de combi Pisa-Florence (met trein) erg leuk. Pisa zelf ben je in een dag wel doorheen, maar ze hebben er vreselijk lekkere pizza burrata met rauwe ham en daarop vliegen is veel goedkoper dan Florence. Trein naar Florence is prima te doen. En in Florence hadden ze echt het lekkerste ijs en de lekkerste broodjes ooit. De stad zelf is ook leuk hoor, maar het eten is me meer bijgebleven. Maar in feb denk ik niet echt warm, en ook al geen zee
. In Portugal vond ik Porto heel leuk. Maar ook nog niet warm genoeg denk ik. Zou het dan of in Algarve zoeken, of zoals Whiskers zei nog zuidelijker. Wij gingen toen altijd via Airbnb en dan eentje zoeken op handige locatie met goede reviews. Auto huren hebben we een keer gedaan via Sunny cars, dat beviel goed. Daar gedaan omdat dan verzekeringen al geregeld zijn en je die niet nog zelf erbij hoeft te doen. De helft van deze tips heb je nu dus niet per se iets aan, maargoed, misschien aan iets van de rest wel
Auto, vanwege de Spanje plannenquote:Op dinsdag 2 januari 2024 11:43 schreef Blues het volgende:
[..]
Vierwieler? Een quad? Feli!
Dat statiegeld ja, idioot bedacht want onuitvoerbaar in de praktijk.
Als we wat bestellen bij eethuizen, moet je ook voor de plastic tas betalen terwijl je niet eens de keus hebt om papieren tassen te kiezen bij je bestelling.
Ik heb 2x hele goede ervaring met oceaanzicht op la Palma. Ook met de annulering vanwege coronalockdown zijn ze heel goed omgegaan.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 11:27 schreef sigme het volgende:
Ik zou een vakantiehuisje op La Palma zoeken. Zijn er zat, en daar heb je aardig kans op goed weer. Eiland is mooi, niet overdreven toeristisch en groot genoeg voor wat uitstapjes. En er is zee.
Zelf je vliegtuig regelen moet toch lukken. Ik ben ook wel eens dan naar een andere Canarie gevlogen en dan met de boot naar La Palma. Dat is ook leuk. Trouwens ook eens een binnenlands vluchtje gedaan van de ene Canarie naar de ander.
Tijdje terug bij een snackbar een patatje gegeten. In de snackbar zelf. Moest je geld betalen voor het plastic. Maar online las ik later dat dat eigenlijk niet mag. Betalen voor het plastic is bedoeld voor meenemen. Nu is het per 1 januari expliciet niet meer toegestaan en moeten ze je een bordje geven als je daar eet.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 11:43 schreef Blues het volgende:
Vierwieler? Een quad? Feli!
Dat statiegeld ja, idioot bedacht want onuitvoerbaar in de praktijk.
Als we wat bestellen bij eethuizen, moet je ook voor de plastic tas betalen terwijl je niet eens de keus hebt om papieren tassen te kiezen bij je bestelling.
HomeAway?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 09:51 schreef Lonaa het volgende:
quote:Op dinsdag 2 januari 2024 14:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tijdje terug bij een snackbar een patatje gegeten. In de snackbar zelf. Moest je geld betalen voor het plastic. Maar online las ik later dat dat eigenlijk niet mag. Betalen voor het plastic is bedoeld voor meenemen. Nu is het per 1 januari expliciet niet meer toegestaan en moeten ze je een bordje geven als je daar eet.
Afwegen ook? Sjiek zeg!quote:Op dinsdag 2 januari 2024 14:23 schreef Blues het volgende:
Met tussenpozen, want uitgebreid recept + die &**%^ rug van me, lekker aan het bakken
Mixen en afwegen doet de nieuwe keukenmasjienHandig zeg!
OMGquote:Op dinsdag 2 januari 2024 14:35 schreef MadMaster het volgende:
Met oordoppen op aan het (privé) werk, het zagen, hakken en beitelen is hier volop gaande.
Het merendeel van de oude badkamer (ligbad, wastafelmeubel etc.) is er echter al uit.
Het was de bedoeling om op de bestaande tegels de nieuwe tegels te plaatsen, maar helaas zaten die zo los dat dus ook de wanden gestript moeten worden. Eigenlijk vallen de tegels deels al spontaan van de muur.
Nou ja, scheelt weer 2 cm rondom…
Nu alleen nog de CV radiator er uit, een gat maken in de koof waar de afvoer naar toe leidt/de waterleidingen vandaan komen en dan zit het ergste qua slopen gelukkig al weer op. Dan ergens deze week nog wel de sleuven in de muur frezen voor de nieuwe/omgelegde leidingen/afvoeren en verlichte nissen in de muren.
Maar je krijgt er zoveel voor terug, zegt mw. MM…
Ja man!quote:
Rutten, hoorde het inderdaad. Groenvries is geen kleine jongen. En lekker veel zonnepanelen op het dakquote:Op dinsdag 2 januari 2024 14:41 schreef fietsie het volgende:
Vet NL Alert hier.
Brand in een reuzenkoelkast bij Lemmer.
Ze schijnen met een blus drone bezig te zijnquote:Op dinsdag 2 januari 2024 15:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Rutten, hoorde het inderdaad. Groenvries is geen kleine jongen. En lekker veel zonnepanelen op het dak
Hoe werkt dat afwegen dan?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 14:23 schreef Blues het volgende:
Met tussenpozen, want uitgebreid recept + die &**%^ rug van me, lekker aan het bakken
Mixen en afwegen doet de nieuwe keukenmasjienHandig zeg!
Als ik niet steeds vergat mijn theorie in te plannen, waarschijnlijk vorige maandquote:Op dinsdag 2 januari 2024 14:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Gefeliciteerd @LeeHarveyOswald Enig idee wanneer je voor praktijk op mag?
Qua aanbod single use disposables is het wel een feestje geworden. Eerst was het echt zoeken naar iets wat geen wit plastic is, en nu is er van alles.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 14:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tijdje terug bij een snackbar een patatje gegeten. In de snackbar zelf. Moest je geld betalen voor het plastic. Maar online las ik later dat dat eigenlijk niet mag. Betalen voor het plastic is bedoeld voor meenemen. Nu is het per 1 januari expliciet niet meer toegestaan en moeten ze je een bordje geven als je daar eet.
Oh bestaan die ook? Crashtender van Lelystad was er ook.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 15:00 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ze schijnen met een blus drone bezig te zijn
En je kunt het hier vaag ruiken (precies bovenwinds hier)
Werkt met nevel. Schiet dus geen groot volume water maar absobeert warmte door fijne mist te producerenquote:Op dinsdag 2 januari 2024 15:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh bestaan die ook? Crashtender van Lelystad was er ook.
Er zit een ring boven de kom en het gewenste mixerding, in die ring zit een opening om dingen toe te voegen.quote:
Jup, las ik gisteren ook dat die vandaag weer onder stoom kwam. Prachtigquote:Op dinsdag 2 januari 2024 15:09 schreef fietsie het volgende:
Ah het Wouda gemaal is in het weekend even afgekoeld, maar staat nu weer onder stoom
Is het zo'n magimix ding die je ook vertelt hoeveel gram je moet toevoegen? Zoiets heeft mijn broer geloof ik.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 15:09 schreef Blues het volgende:
Er zit een ring boven de kom en het gewenste mixerding, in die ring zit een opening om dingen toe te voegen.
Je drukt even op een knopje met een afbeelding met een weegschaal tot ie op 0 gr. springt.
Voeg je ingrediënt bij met behulp van die opening in die ring en mix.
Dan als je nog iets wil toevoegen, mixer even op 0 draaien, knopje met weegschaal weer op 0 zetten en weer toevoegen tot gewenste gram.
Even wennen maar superhendig
Op dit soort momenten mis ik een auto toch wel. Je gaat er nu niet zo even snel naar toe om te kijken en het lijkt me sowieso een prachtig gezicht.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 15:14 schreef derLudolf het volgende:
Jup, las ik gisteren ook dat die vandaag weer onder stoom kwam. Prachtig
Nee, geen magimix.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 15:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is het zo'n magimix ding die je ook vertelt hoeveel gram je moet toevoegen? Zoiets heeft mijn broer geloof ik.
Maar wel super handig dat je het niet eerst apart moet afwegen in een kom en dan toevoegen.
Ja normaal zonder regen was ik er even naartoe gefietst.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 15:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Op dit soort momenten mis ik een auto toch wel. Je gaat er nu niet zo even snel naar toe om te kijken en het lijkt me sowieso een prachtig gezicht.
Is het bij jullie in huis ook al ongeveer avondHet is hier gewoon donker.
Ja wil er ook wel es even weer kijken (en fotograferen)quote:Op dinsdag 2 januari 2024 15:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Op dit soort momenten mis ik een auto toch wel. Je gaat er nu niet zo even snel naar toe om te kijken en het lijkt me sowieso een prachtig gezicht.
Geen idee, want ben aan het werk. Neem liever vrij als het mooi weer isquote:Is het bij jullie in huis ook al ongeveer avondHet is hier gewoon donker.
Wat een hendig dingske 👍🏼quote:Op dinsdag 2 januari 2024 14:46 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja man!
En superhandig! Wist niet dat het bestond
Ik mix en weeg al 64 jaar (nou ja.... zo ongeveer) met de hand.
Mooie toepassingen van drones. Beter dan die smerige in oorlogsgebied.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 15:00 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ze schijnen met een blus drone bezig te zijn
En je kunt het hier vaag ruiken (precies bovenwinds hier)
Gelezen! Indrukwekkend en 100 jaar oud. En het gemaal functioneert.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 15:09 schreef fietsie het volgende:
Ah het Wouda gemaal is in het weekend even afgekoeld, maar staat nu weer onder stoom
Ja, ik wilde stof knippen voor een trui. Maar licht in de huiskamer met lamp is niet fijn en in de kleine kamer geen ruimte. Nu ben ik de kleine kamer aan het opruimen, ook enorm nuttig en zo nodigquote:Op dinsdag 2 januari 2024 15:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is het bij jullie in huis ook al ongeveer avondHet is hier gewoon donker.
In D zweert iedere 2e huisvrouw bij een thermomix maar voor mij hoeft het niet. Leuk als je in de prof keuken literwijze Hollandaise ofzo moet maken, maar voor de rest zie ik er het nut niet van. Bovendien maken ze veel, heel veel herrie en ik hou niet van herrie.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 15:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is het zo'n magimix ding die je ook vertelt hoeveel gram je moet toevoegen? Zoiets heeft mijn broer geloof ik.
Maar wel super handig dat je het niet eerst apart moet afwegen in een kom en dan toevoegen.
Frementeren Kan'ie.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 15:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
In D zweert iedere 2e huisvrouw bij een thermomix maar voor mij hoeft het niet. Leuk als je in de prof keuken literwijze Hollandaise ofzo moet maken, maar voor de rest zie ik er het nut niet van. Bovendien maken ze veel, heel veel herrie en ik hou niet van herrie.
Dat gaat ie nog uitproberen.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 15:31 schreef AnneX het volgende:
Wat een hendig dingske 👍🏼
Hier geen ruimte meer in de kast, laat staan op aanrecht. Is het ook hendig voor het maïsbrood van golfer?
yumquote:Op dinsdag 2 januari 2024 16:03 schreef Blues het volgende:
Blues in CUL / Het grote Baktopic (voor bakfoto's, -vragen en -tips) #39
Tadaaaaaaaaa
Wat kan "geen herrie" toch heerlijk zijn hèquote:
Holy moly, dat ziet er heerlijk uit!quote:Op dinsdag 2 januari 2024 16:03 schreef Blues het volgende:
Blues in CUL / Het grote Baktopic (voor bakfoto's, -vragen en -tips) #39
Tadaaaaaaaaa
Toen onze buren dit soort acties gingen doen in de eerste week van de coronalockdown zijn wij van ellende verhuisd (we hebben bij ons bedrijf een gastenverblijf). En we hadden zelf gewoon een douche.quote:
Normaal gesproken wil ik altijd muziek aan hebben vanaf dat de wekker afloopt, stilte is niet zo mijn ding. Maar deze rust is nu heerlijk.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 16:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat kan "geen herrie" toch heerlijk zijn hè
Ik heb deze verbouwing 5 jaar min of meer tegen weten te houden, maar mijn eega was nu onvermurwbaar. Ik heb overwogen om een week elders te bivakkeren, maar er moeten nog wel wat beslissingen 'in het werk' worden genomen, dus dat was bij nader inzien geen optie.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 16:20 schreef yinu het volgende:
[..]
Toen onze buren dit soort acties gingen doen in de eerste week van de coronalockdown zijn wij van ellende verhuisd (we hebben bij ons bedrijf een gastenverblijf). En we hadden zelf gewoon een douche.
Sterkte.
Geen idee ik frementeer nooit.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 15:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat kan ook gemakkelijk zonder.
Wat is die abt in dit verband?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:00 schreef fietsie het volgende:
Als iemand de gegevens heeft van de ouders van Cornelis Pijters (geb abt 1723) omgeving Drachten dan houd ik me aanbevolen.
About -> ongeveer, sorry, is ehm shorthand in dit genealogie pakketquote:
En is de achternaam verbasterd tot Pieters ooit denk je?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:04 schreef fietsie het volgende:
Ik kan dus de schoonouders, bij dezelfde kerk en in het zelfde dorp, wel vinden in de scans, dus het zou betekenen dat er of een boek weg is (niet ondenkbeeldig) of dat ze van buiten kwamen. Maar in die regio was reizen ook niet een dagelijks ding rond die tijd.
Rond 1800 is het grootste deel van die familie bij de naam-aangifte van Napoleon, gegaan voor 'van der Velde',quote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:10 schreef Blues het volgende:
[..]
En is de achternaam verbasterd tot Pieters ooit denk je?
Ja Boonstra kwam ik net ook tegen.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:12 schreef fietsie het volgende:
[..]
Rond 1800 is het grootste deel van die familie bij de naam-aangifte van Napoleon, gegaan voor 'van der Velde',
een deel voor 'van Houten' en ook Roorda en Boonstra komen voor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: dit wou ik vinden:
[ Bericht 16% gewijzigd door sigme op 02-01-2024 17:21:59 (Linkje toegevoegd voor de liefhebber) ]ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Ja Boonstra kwam ik net ook tegen.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:12 schreef fietsie het volgende:
[..]
Rond 1800 is het grootste deel van die familie bij de naam-aangifte van Napoleon, gegaan voor 'van der Velde',
een deel voor 'van Houten' en ook Roorda en Boonstra komen voor.
quote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:15 schreef sigme het volgende:
Ik keek ook nog even naar nieuwe keukengadgets, in de sale bij Maxima.
Ik verslikte me zowat in de koffie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: dit wou ik vinden:
[ afbeelding ]![]()
Zit wel heel leuk in de richtingquote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:13 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja Boonstra kwam ik net ook tegen.
En dit?
https://www.genealogieonl(...)n-koster/I672789.php
Kattenquote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
Bezige dagen voor diverse mensen hier![]()
Spelen met apparaten![]()
Ik heb de trapkast en de tweede slaapkamer opgeruimd. Ruimte![]()
En poes verraste me met een kotsbui midden op de heilige Trifecta van bank, los kussen en kleedje wat op de bank ligtdus meteen een wasje gedaan.
Inmiddels vakantieplannen aan het uitwerken.
Hoe gestoord zijn we als we naar Portugal rijden?
Ik zie wat op tegen rijden, vriendin wat tegen vliegen. We hebben max drie weken maar ik wil eigenlijk maar 2-2,5 weken weg ivm de senioren hier.
Voordelen: leasewagen, vrijheid qua vervoer, geen gedoe met bagage, goedkoper dan vliegen plus auto huur.
Nadelen: lel van een rit (ruim 20 uur in 2 dagen) en je bent heen en terug een extra dag vakantie ‘kwijt’ tov vliegen.
Want in halve dagen heen/terug rijden, wat leuks doen, slapen en doorrijden zijn we minder goed. En ik wilde GEEN road trips.
Vriendin heeft comfortabele wagen en rijdt graag. Ik vind het geen probleem af te wisselen.
Road-trips zijn altijd gezellig… maar twee volle dagen heb ik nog nooit gedaan.
Nu ben ik iets aan het fabrieken van heen knallen in twee dagen, bijkomen in huisje met privé zwembad (kandidaat al uitgezocht) en de terugweg opknippen met een tussenstop van 2 nachten of zo.
quote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:20 schreef sigme het volgende:
Ik heb zowaar een middagdut gedaan. Dat is (voor mij) wel ongeveer de definitie van ziek.
Ik hou van pluizen in familiesquote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
Zit wel heel leuk in de richting![]()
Maar Drachten <-- --> Deinum is niet heel logisch, en als ik wat rondpor in die Griffioen (ik stam zelf ook uit een van die landadel stammen) dan blijft die familie vrij statisch. Maar wel leuk!
Bedoel je niet fermenteren?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 16:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Geen idee ik frementeer nooit.
Bekijk de pagina met dat fabuleuze apparaat eens goed.quote:
Herkenbaar!quote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:20 schreef sigme het volgende:
Ik heb zowaar een middagdut gedaan. Dat is (voor mij) wel ongeveer de definitie van ziek.
Afgelopen vakanties zijn road trips geweest. Top, maar ook vermoeiend. Dus daarom wilde ik nu iets anders.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:22 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Kattenze vinden altijd het perfecte plekje
Ik hou van road trips. Als je die reisdagen als vakantie kan zien is het helemaal leuk.
Boven waterquote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:40 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh! Of avond! Of weet ik veel![]()
Vrijdag pas weer werken, dus ik heb nog even om uit te brakken gelukkig.
Nu op de bank Doctor Who aan het kijken. Wilde eigenlijk de nieuwere seizoenen kijken, maar er was teveel weggezakt. Dus tijdje terug weer begonnen met seizoen 1 (Eccleston).
Team #roadtrip . Maar als je minder binnendoor kunt rijden is het niet altijd even spannend. En het hangt ook wel sterk van je reisgezelschap af. (Ik duld eigenlijk vrij weinig mensen voortdurend in mijn buurt, op vakantie of op de weg er naar toe.)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Na seizoen helaas niks meer op Prime, dus nog steeds op zoek naar een legale manier om nu verder te komen. Ik overweg een binge-watch vakantie naar de UK zodat ik BBC iPlayer kan gebruiken, maar ik sta open voor goedkopere alternatieven.
Dat is niet wat op de website van dat ding staat. Fermenteren doe ik wel :pquote:
Af en toe met een schuin oog meegelezen, maar ik was een beetje in winterslaap modus qua sociale activiteitenquote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Boven water
Drukke tijden gehad of heb ik over je aanwezigheid heen gelezen?
Ik ben ook ‘moeilijk’ wat betreft 1 op 1 reisgezelschap. Vriendin is een van de weinige mensen waarmee ik road trips kan doen. Dus dat punt is geen probleem.
Ik ben ook weer terug in seizoen 1quote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:40 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh! Of avond! Of weet ik veel![]()
Vrijdag pas weer werken, dus ik heb nog even om uit te brakken gelukkig.
Nu op de bank Doctor Who aan het kijken. Wilde eigenlijk de nieuwere seizoenen kijken, maar er was teveel weggezakt. Dus tijdje terug weer begonnen met seizoen 1 (Eccleston).
Team #roadtrip . Maar als je minder binnendoor kunt rijden is het niet altijd even spannend. En het hangt ook wel sterk van je reisgezelschap af. (Ik duld eigenlijk vrij weinig mensen voortdurend in mijn buurt, op vakantie of op de weg er naar toe.)
Oh lijkt me eng een klapbandquote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:20 schreef Tele6 het volgende:
Ik had op mijn to do list voor deze week staan: rode stadsfiets naar de fietsenmaker voor nieuwe achterband.
Vanochtend uitstelgedrag gedaan.
Vanmiddag op weg naar huis klapband![]()
![]()
Fiets geparkeerd, naar huis gewandeld, wat gegeten, hardloopkleren aan, naar fiets gehold, fiets naar fietsenmaker gezeuld, naar huis gehold.
Was niet helemaal m'n planning voor een rustige avond naar werk maar ging wel efficiënt zo
Wij zochten ook een nieuwe lamp voor bij de bank, die papieren kap laat helemaal los.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 18:07 schreef Tuindier het volgende:
Wij gingen vanmorgen naar IKEA. Het was te doen, ik denk dat we op tijd weg waren. Een aantal lampen in de woonkamer vervangen vanwege ouderdom, en nog wat lampen toegevoegd. Van een van de oude lampen verpulverde de kunststof kap toen ik hem demonteerde, en het rijstpapier van een andere lamp was inmiddels ook tot stof aan het vergaan.
Valt wel mee hoor. Hij was al erg versleten, waardoor hij niet heel goed meer van vorm was en ik merkte iets eerder al dat de band ergens was gaan aanlopen. Dus ik was rustiger gaan fietsen en vroeg me af of ik moest stoppen, en toen *plop* *leeg*quote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:28 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh lijkt me eng een klapband
Goed opgelost dat wel
Doe het!quote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik krijg ook weer zin om Doctor Who te gaan kijken door jullie.
Nicequote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:38 schreef Vanyel het volgende:
Dit jaar 500 kuub minder gas verbruikt dan vorig jaar![]()
Vorig jaar ook al 500 minder dan gebruikelijk![]()
En wij worden net wakker uit een samenslaapje met kind half op ons dat tv laag te kijken. De leef
Misschien wel iddquote:
Wat dan?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Misschien wel idd![]()
Mijn dag was fijn! Ik heb wat zaden uitgezocht, bedacht wat er met de kapotte moestuinbakken moet gebeuren, boodschapje gedaan, normaal gekookt, lekker zware yoga gedaan.
Ik heb geleerd dat er een fire hydrant pose is
Je moet op je knieën zitten en 1 been schuin opheffen alsof je een plassende hond bentquote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:15 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat dan?
DIe storm hè en stormvlagen…het staat nu op de achtergevel.
En ik word er knap onrustig van, bijna panisch.
Doe ik muziek -luid - op mijn oren en hoor gewoon de tv en mnX en de storm erdoorheen. WIe zegt dat oordoppen werken. He ik ook geen goeie ervaringen mee.
#schijtlijster
Zo ben ik twee keer van/naar Slovenië terug naar huis gereden. Heenweg via de Sauerland Autobahn (Dortmund-Siegen) richting Würzburg.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:37 schreef AnneX het volgende:
Halverwege Frankrijk van de weg: bleek 2e keer ongepland dezelfde afslag.
quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:37 schreef AnneX het volgende:
Jaaa…goeie tip: de noise cancelling oren over mijn oren met muziek. Dank 💐 Het scheelt enorm.
Snap er niks van. Het is iets van het afgelopen jaar ongeveer.
En dan ben ik aan de kust opgegroeid n.b. in Den Haag.
@:Cat-astrophe wij zijn 2 x 3 weken met auto naar Portugal geweest. Prima te doen.
Halverwege Frankrijk van de weg: bleek 2e keer ongepland dezelfde afslag.😂
De ene keer via Noord Spanje langs de kust en Noord Portugal.
Andere keer na Santander de Picos door naar Salamanca en halverwege Portugal binnengereden naar Porto. Door Frankrijk is het ook leuk de Bison Futée - de “snelle buffel” route - te nemen.
Veel voorpret. En succes met de kasten.
Hou op!quote:Op woensdag 3 januari 2024 00:43 schreef fietsie het volgende:
Hier liggen ondertussen rijtjes pannen op te wippen op het dak, kraken de houten spanten van de zolder
quote:En Ik richt Mijn verbond op met u, dat niet meer alle vlees door de wateren des vloeds zal worden uitgeroeid; en dat er geen vloed meer zal zijn, om de aarde te verderven.
De tegels waren om 8.10u binnen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge! Dat was een beste wind vannacht. Alles lijkt nog heel maar t komt niet vaak voor dat mijn slaapkamerraam nat is. En het ziet er echt nog niet fijn uit buiten.
Hoe gaat het @:sigme? En bij @:madmaster, de tegels binnen? Hoe lang duurt de verbouwing? Denk niet dat jij ooit in een huis als @:lucky_strike gaat wonen. Zag van de week op funda een leuk huisje staan, maar dat mag nog niet eens klushuis heten, eerder ruïne
Ik vrees dat het toilet na deze verbouwing er ook nog aan mag geloven, maar dat is dan meer recht toe/recht aan werk en na deze klus, waarbij alle leidingen en electra omgelegd moeten worden, een peulenschil…quote:Op woensdag 3 januari 2024 08:47 schreef AnneX het volgende:
Madmaster Het kost wat oa. energie en dan heb je een heerlijke badkamer.
Alleen hoop ik dan voor je, dat mw.MM geen verdere onrustige bouwplannen heeft….
Welke regelgeving is dat? Die voor verhuur aan derden toch niet?quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Vandaag al even veel aanvragen voor bezichtiging woning als de twee maanden hiervoor. Mensen hebben duidelijk de nieuwe regelgeving af zitten wachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |