Toen ik nog een hele kleine Matthijs was, woonden we in Kampen... Ik kan me vaag herinneren dat ik naar binnen vloog als daar een straaljager kwam overzetten.. Geen idee welk type dat toen was...quote:Op vrijdag 29 december 2023 20:26 schreef Cherni het volgende:
[..]
De F104. Is dat die beruchte Starfighter. Geweldig mooi toestel om te zien en vooral te horen. Behoorlijk wat jeugdherinneringen aan. Ik begin het wel te missen dat ik in de jaren 70 veel militaire fighters zag overvliegen tijdens schooltijd.
Hij zit nog aardig stevig in het zadel, die man blijft tot z'n overlijden president. En bovendien al jaren tot de tand toe beveiligd. Ik acht het onwaarschijnlijk dat de Oekrainse geheime dienst zoiets voor elkaar krijgt. En ook niet echt dat iemand als Patrushev hem van z'n troon stoot.quote:Op vrijdag 29 december 2023 20:08 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Denk eerder dat, dat straks voor Putler gaat gelden... (ervan uitgaande dat Oekraïne/wij winnen)... Als ie al niet zelf de easy way out gaat kiezen...
Ik kan mij die F104 nog wel herinneren. Zelfs over Limburg vlogen zeer vaak militaire jacht vliegtuigen. Zoals ook de Phantom F4. Die herkende je gelijk. Maar die F104 maakte een behoorlijke herrie. Nu zie en hoor ik al jaren niets meer.quote:Op vrijdag 29 december 2023 20:35 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Toen ik nog een hele kleine Matthijs was, woonden we in Kampen... Ik kan me vaag herinneren dat ik naar binnen vloog als daar een straaljager kwam overzetten.. Geen idee welk type dat toen was...
Ik zie dat ook niet gebeuren. En zelfs dan wie krijg je terug. In het Kremlin zitten genoeg idioten die zelfs vinden dat Putin te zwak optreedt. Uiteraard kan allemaal retoriek zijn. Maar een figuur als een Medvedev moet je ook niet blij van worden.quote:Op vrijdag 29 december 2023 20:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hij zit nog aardig stevig in het zadel, die man blijft tot z'n overlijden president. En bovendien al jaren tot de tand toe beveiligd. Ik acht het onwaarschijnlijk dat de Oekrainse geheime dienst zoiets voor elkaar krijgt. En ook niet echt dat iemand als Patrushev hem van z'n troon stoot.
Maar dat is niet wat de Oekraïnse bronnen zeggenquote:Op vrijdag 29 december 2023 19:33 schreef Ulx het volgende:
Anyway, de Russische aanval is een totale mislukking. Maanden sparen om genoeg raketten en drones te hebben, om vervolgens zo'n 90% neergeschoten te zien worden. En het eventuele voordeel -het opraken van luchtdoelraketten- op dezelfde dag nog tenietgedaan zien worden door het VK. Waardoor je kunt rekenen dat andere landen ook wel snel nieuwe raketten zullen sturen.
Ja? Zonder een dusdanig luchtverdedigingssysteem ga je niks doen tegen inkomende missiles. En dat was nou net het onderwerp waar het intieel om ging.quote:
En preemptive strike, juist ja. Hoor je zelf wel wat je zegt?quote:Maar bv vergelden, kan nu ook. Dat heb je geen miljarden verslindende 'air defense belt' voor nodig.
Nou dan.quote:Kan zijn dat je bedoeld: zonder zoiets als een koude oorlog air defense belt, zullen we die dingen niet neer kunnen halen. Dat geloof ik wel.
Wat "wil" je dan wel?quote:Maar dan cirkel ik terug:
En dan zijn we sowieso terug bij de rode draad in dit conflict: er is geen wil.
Ik ben wel heel erg benieuwd wie de nieuwe Poetin wordt, maar dat gaat echt nog wel een jaar of 15-20 duren denk ik.quote:Op vrijdag 29 december 2023 20:42 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik zie dat ook niet gebeuren. En zelfs dan wie krijg je terug. In het Kremlin zitten genoeg idioten die zelfs vinden dat Putin te zwak optreedt. Uiteraard kan allemaal retoriek zijn. Maar een figuur als een Medvedev moet je ook niet blij van worden.
Ik zou die ook met een grote korrel zout nemen. We weten pas over een aantal jaar wat de schade allemaal was.quote:Op vrijdag 29 december 2023 20:43 schreef BlaZ het volgende:
Maar dat is niet wat de Oekraïnse bronnen zeggen
Je zou voor nu een oorlogseconomie moeten opzetten in het westen. Maar ja, het klimaat is schijnbaar veel belangrijker dan de zware industrie die nodig is. Neem Nedcar. Massa ontslagen ipv om dat om te bouwen om leger voertuigen te maken. Klimaat zou maar even moeten wachten. Zelfs in Duitsland verdwijnt er steeds meer zware industrie vanwege het klimaat.quote:Op vrijdag 29 december 2023 20:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja? Zonder een dusdanig luchtverdedigingssysteem ga je niks doen tegen inkomende missiles. En dat was nou net het onderwerp waar het intieel om ging.
[..]
En preemptive strike, juist ja. Hoor je zelf wel wat je zegt?
[..]
Nou dan.
[..]
Wat "wil" je dan wel?
Misschien het werkwoord vergelden eens opzoeken?quote:Op vrijdag 29 december 2023 20:44 schreef AchJa het volgende:
En preemptive strike, juist ja. Hoor je zelf wel wat je zegt?
Dus jij accepteert slachtoffers die met een bepaald bedrag te voorkomen waren?quote:Op vrijdag 29 december 2023 21:21 schreef ExTec het volgende:
Misschien het werkwoord vergelden eens opzoeken?
Vanwege het politiek klimaat misschien, met het klimaat op zich heeft het helemaal niks te maken. Zware industrie verdwijnt uit Duitsland doordat het niet meer competitief is. Dat komt door de stijgende gasprijzen en door de totale incompetentie van voorgaande regeringen op het gebied van energiebeleid. Niet alleen maakten ze zich afhankelijk van Russisch gas maar ze waren ook zo achterlijk om de kerncentrales te sluiten. Om dat geflikflooi te compenseren moeten ze nu massa's extra bruinkool afgraven, met het klimaat heeft dat allemaal bar weinig te maken.quote:Op vrijdag 29 december 2023 21:13 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je zou voor nu een oorlogseconomie moeten opzetten in het westen. Maar ja, het klimaat is schijnbaar veel belangrijker dan de zware industrie die nodig is. Neem Nedcar. Massa ontslagen ipv om dat om te bouwen om leger voertuigen te maken. Klimaat zou maar even moeten wachten. Zelfs in Duitsland verdwijnt er steeds meer zware industrie vanwege het klimaat.
Maar goed, ik zal wel het allemaal verkeerd zien. Ondertussen produceren de Russen enorme aantallen en wie weet wat ze nog geleverd krijgen van NK, Iran, en mogelijk China dat niets laat horen. Zelfs de sancties worden schijnbaar via omwegen deels te niet gedaan.
Niet zozeer met het klimaat ansich, wel met door actiegroeperingen opgedrongen beleid.quote:Op vrijdag 29 december 2023 21:41 schreef J.B. het volgende:
Vanwege het politiek klimaat misschien, met het klimaat op zich heeft het helemaal niks te maken. Zware industrie verdwijnt uit Duitsland doordat het niet meer competitief is. Dat komt door de stijgende gasprijzen en door de totale incompetentie van voorgaande regeringen op het gebied van energiebeleid. Niet alleen maakten ze zich afhankelijk van Russisch gas maar ze waren ook zo achterlijk om de kerncentrales te sluiten. Om dat geflikflooi te compenseren moeten ze nu massa's extra bruinkool afgraven, met het klimaat heeft dat allemaal bar weinig te maken.
Hmmm, lastig, maar ik ben iig wel van mening dat het aan de resp. landen is, wie of wat er zich in het luchtruim mag bevinden.quote:Op vrijdag 29 december 2023 21:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus jij accepteert slachtoffers die te voorkomen waren?
Als je met actiegroepen de lobbyisten van de industrie bedoelt kan dat kloppen, de vertegenwoordigers daarvan (BASF in het bijzonder) grijnsden van oor tot oor bij de opening van de Nord Stream pijpleidingen.quote:Op vrijdag 29 december 2023 21:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niet zozeer met het klimaat ansich, wel met door actiegroeperingen opgedrongen beleid.
Sorry. Ik bedoelde ook meer het beleid omwille klimaat. Ben het verder met je eens. Zeker het sluiten van kerncentrales en afhankelijkheid van Russisch gas is natuurlijk compleet van de zotte. Net zoals wij ons te veel van China afhankelijk hebben gemaakt.quote:Op vrijdag 29 december 2023 21:41 schreef J.B. het volgende:
[..]
Vanwege het politiek klimaat misschien, met het klimaat op zich heeft het helemaal niks te maken. Zware industrie verdwijnt uit Duitsland doordat het niet meer competitief is. Dat komt door de stijgende gasprijzen en door de totale incompetentie van voorgaande regeringen op het gebied van energiebeleid. Niet alleen maakten ze zich afhankelijk van Russisch gas maar ze waren ook zo achterlijk om de kerncentrales te sluiten. Om dat geflikflooi te compenseren moeten ze nu massa's extra bruinkool afgraven, met het klimaat heeft dat allemaal bar weinig te maken.
Mwah, ook daar ben ik het mee oneens. Duitsland heeft zichzelf in de voet geschoten door puur winstbejag en kortetermijndenken zonder oog te hebben voor de strategische en politieke gevolgen van dat beleid. Klimaat was daarbij ook niet van belang, mooi voorbeeld van die kortzichtigheid is het compleet verdwijnen van de productie van zonnepanelen richting China:quote:Op vrijdag 29 december 2023 21:57 schreef Cherni het volgende:
[..]
Sorry. Ik bedoelde ook meer het beleid omwille klimaat. Ben het verder met je eens. Zeker het sluiten van kerncentrales en afhankelijkheid van Russisch gas is natuurlijk compleet van de zotte. Net zoals wij ons te veel van China afhankelijk hebben gemaakt.
Op het moment dat ie de oorlog verliest is ie echt wel de lul. En dat weet ie dondersgoed.quote:Op vrijdag 29 december 2023 20:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hij zit nog aardig stevig in het zadel, die man blijft tot z'n overlijden president. En bovendien al jaren tot de tand toe beveiligd. Ik acht het onwaarschijnlijk dat de Oekrainse geheime dienst zoiets voor elkaar krijgt. En ook niet echt dat iemand als Patrushev hem van z'n troon stoot.
Daar zijn we allemaal in het westen wel schuldig aan. Ook een DSM heeft splinternieuwe fabrieken zoals de Melamine verplaats naar Indonesië. Ook natuurlijk vanwege de kosten en regelgeving. En vergis je niet in de regelgeving. Daar hebben ze in landen zoals China maling aan. En dat is niet de enige fabriek. En dan heb ik het niet eens over SA die behoorlijk wat overneemt(Sabic). Je geeft daarmee ook een deel kennis weg aan landen die ik niet hoog heb zitten. Kennis die later tegen je gebruikt zal worden. Ik was daar in de jaren 90 fel tegen. Maar als simpele burger en werknemer werd je voor gek versleten.quote:Op vrijdag 29 december 2023 22:23 schreef J.B. het volgende:
[..]
Mwah, ook daar ben ik het mee oneens. Duitsland heeft zichzelf in de voet geschoten door puur winstbejag en kortetermijndenken zonder oog te hebben voor de strategische en politieke gevolgen van dat beleid. Klimaat was daarbij ook niet van belang, mooi voorbeeld van die kortzichtigheid is het compleet verdwijnen van de productie van zonnepanelen richting China:
Chinesische Solarfirmen auf Shoppingtour in Deutschland
https://www.zeit.de/wirtschaft/2012-08/china-solar
Tijdens corona kwamen we erachter dat het niet prettig was om voor simpele medicijnen (of beter gezegd grondstoffen voor medicijnen) afhankelijk te zijn van het buitenland.quote:Op vrijdag 29 december 2023 22:45 schreef Cherni het volgende:
[..]
Daar zijn we allemaal in het westen wel schuldig aan. Ook een DSM heeft splinternieuwe fabrieken zoals de Melamine verplaats naar Indonesië. Ook natuurlijk vanwege de kosten en regelgeving. En vergis je niet in de regelgeving. Daar hebben ze in landen zoals China maling aan. En dat is niet de enige fabriek. En dan heb ik het niet eens over SA die behoorlijk wat overneemt(Sabic). Je geeft daarmee ook een deel kennis weg aan landen die ik niet hoog heb zitten. Kennis die later tegen je gebruikt zal worden. Ik was daar in de jaren 90 fel tegen. Maar als simpele burger en werknemer werd je voor gek versleten.
Maar goed ik vind dat we nu maar onze eigen wapenindustrie moeten gaan opzetten. Hoe dan ook, een EU moet niet afhankelijk zijn van landen die niet te vertrouwen zijn. Alleen, waar haal je de grondstoffen vandaan. Dat is nog wel een probleem. En daar gaan we weer, ik begin een hekel aan mijzelf te krijgen dat ik steeds op China terug val dat inmiddels veel invloed in Afrika krijgt. We zullen de banden met Afrika moeten verbeteren met eerlijke prijzen voor grondstoffen.
Wat bedoel je? Kan je het niet zien?quote:Op vrijdag 29 december 2023 22:56 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Enige clou naar waar de link over gaat?
Een beetje simpel artikel van Nieuwsuurquote:Op vrijdag 29 december 2023 23:02 schreef oheng het volgende:
Dit zie je niet iedere dag: video blog van chinesen die vechten aan russische kant.
Ruim een uurtje geleden is Belgorod aangevallen.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)an-rusland-best-goedquote:Ondanks sancties draait de economie van Rusland best goed
Rusland economisch op de knieën krijgen; dat was het idee toen de EU sancties instelde vanwege de oorlog in Oekraïne. Maar wie een kleine twee jaar later de balans opmaakt, moet concluderen dat het met de Russische economie niet slecht gaat. Best wel goed zelfs.
quote:In 2025 of 2026 kan de economie als een plumpudding in elkaar storten.
Nee. Ik zie nu alleen link Twitter/x maar kan niet zien waar de link naartoe gaat. Kan wel wel een kindermoordpartij zijn.quote:Op vrijdag 29 december 2023 23:03 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Kan je het niet zien?
Helaas is de EU geografisch mbt grondstoffen niet gunstig gezind. Onze bodems zijn helaas niet voorzien van zeer veel grondstoffen. Dat gezegd hebbende zul je altijd afhankekijk blijven van andere landen. Je zult toch een andere strategie moeten bedenken om landen zoals Afika niet uit te buiten maar eerlijk prijzen moeten hanteren. Ja dan zullen wij minder luxe leven maar wel met bepaalde vrijheden die landen zoals China/Rusland etc. niet hanteren.quote:Op vrijdag 29 december 2023 22:52 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Tijdens corona kwamen we erachter dat het niet prettig was om voor simpele medicijnen (of beter gezegd grondstoffen voor medicijnen) afhankelijk te zijn van het buitenland.
Met name eenvoudige dingen als paracetamol waren we tijdlang slecht leverbaar om die reden.
Wat hebben we ervan geleerd?
Niks.
Erger nog, we hebben er wel van geleerd, maar dien er simpelweg niks mee.
Uiteindelijk is korte termijn geld vroeg of laat weer de leidraad.
Iets wat ons nog wel eens de kop kan gaan kosten.
Het zijn gewoon embedded tweets. Maar hier is de linkquote:Op vrijdag 29 december 2023 23:06 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Nee. Ik zie nu alleen link Twitter/x maar kan niet zien waar de link naartoe gaat. Kan wel wel een kindermoordpartij zijn.
Het begint idd bij het eerlijk onderhandelen over o.a. grondstoffen. Het domste is wel je voor het grootste deel te richten op 1 ding. Olie. Niet de toekomst.quote:Op vrijdag 29 december 2023 23:08 schreef Cherni het volgende:
[..]
Helaas is de EU geografisch mbt grondstoffen niet gunstig gezind. Onze bodems zijn helaas niet voorzien van zeer veel grondstoffen. Dat gezegd hebbende zul je altijd afhankekijk blijven van andere landen. Je zult toch een andere strategie moeten bedenken om landen zoals Afika niet uit te buiten maar eerlijk prijzen moeten hanteren. Ja dan zullen wij minder luxe leven maar wel met bepaalde vrijheden die landen zoals China/Rusland etc. niet hanteren.
Je moet uiteraard niet alles van een bepaald land halen zoals dat met Russisch gas is gebeurd.
Nietszeggende propaganda.quote:Op vrijdag 29 december 2023 23:10 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Het zijn gewoon embedded tweets. Maar hier is de link
https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1740691661905363417
Hij heeft beelden van de feestdagen in Moskou naast Oekraine gezet om het contrast te laten zien van aan de ene kant lekker 'leuk' leven alsof er niks aan de hand is en de andere kant de gevolgen van slachtoffer van terreur van datzelfde land zijn.
Als je dit als realiteit ziet in vergelijking..........dan ben je heel jong of heel dom.quote:Op vrijdag 29 december 2023 23:12 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Het is gewoon de realiteit. Is het te ongemakkelijk voor je?
Ja vertel, welke steden in Rusland zijn er woonflats en andere civiele gebouwen kapot geschoten door Oekraine?quote:Op vrijdag 29 december 2023 23:14 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Als je dit als realiteit ziet in vergelijking..........dan ben je heel jong of heel dom.
Geen/weinig. Het gaat om het rare niet echte beeld dat gegeven wordt in de link.quote:Op vrijdag 29 december 2023 23:17 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ja vertel, welke steden in Rusland zijn er woonflats en andere civiele gebouwen kapot geschoten door Oekraine?
Het ene is gewoon precies zoals Moskou en St Petersburg nu zijn en de andere beelden in Oekraine betreffen schade in steden daar nu met de feestdagen. 30 doden 160 ofzo gewonden. Maar het contrast laten zien en terecht melden dat er iets flink verkeerd is in de wereld mag van jou niet.quote:Op vrijdag 29 december 2023 23:19 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Geen/weinig. Het gaat om het rare niet echte beeld dat gegeven wordt in de link.
Het is natuurlijk leuk om Max Havelaar te spelen als Europa, maar China en Rusland doen in Afrika recht het tegenovergestelde.quote:Op vrijdag 29 december 2023 23:08 schreef Cherni het volgende:
Helaas is de EU geografisch mbt grondstoffen niet gunstig gezind. Onze bodems zijn helaas niet voorzien van zeer veel grondstoffen. Dat gezegd hebbende zul je altijd afhankekijk blijven van andere landen. Je zult toch een andere strategie moeten bedenken om landen zoals Afika niet uit te buiten maar eerlijk prijzen moeten hanteren. Ja dan zullen wij minder luxe leven maar wel met bepaalde vrijheden die landen zoals China/Rusland etc. niet hanteren.
Ja. Zoals je aangeeft deden we dat zelf ook als Europa. Nu gaan sommige Afrikaanse landen liever mee met bijv. Rusland en China. Fatale keus.quote:Op vrijdag 29 december 2023 23:21 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is natuurlijk leuk om Max Havelaar te spelen als Europa, maar China en Rusland doen in Afrika recht het tegenovergestelde.
Bijzonder wel dat Rusland ontzettend goed is in elektronische oorlogsvoering maar van andere dingen dan wel niks bakt.quote:
Die kennis is gewoon te koop.quote:Op vrijdag 29 december 2023 23:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Bijzonder wel dat Rusland ontzettend goed is in elektronische oorlogsvoering maar van andere dingen dan wel niks bakt.
"Kan"quote:Op vrijdag 29 december 2023 23:06 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Een beetje simpel artikel van Nieuwsuur
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)an-rusland-best-goed
[..]
We hebben amper grondstoffen en de weinige die we wél hebben willen we niet winnen omdat klimaat.quote:Op vrijdag 29 december 2023 23:08 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je moet uiteraard niet alles van een bepaald land halen zoals dat met Russisch gas is gebeurd.
Zeker. Alleen ben ik niet dom. Het is een raar contrast om te laten zien. Ja. In Noord Korea zijn er soms ook schommels met blijdschap.....quote:Op vrijdag 29 december 2023 23:21 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Het ene is gewoon precies zoals Moskou en St Petersburg nu zijn en de andere beelden in Oekraine betreffen schade in steden daar nu met de feestdagen. 30 doden 160 ofzo gewonden. Maar het contrast laten zien en terecht melden dat er iets flink verkeerd is in de wereld mag van jou niet.
Altijd grappig als domme mensen anderen ervan betichten dom te zijn.
Als je niet snapt dat het getoonde contrast prima relevant is dan ben je gewoon dom, sorry. Een twitterbericht zien op FOK! was ook al te ingewikkeld voor je.quote:Op vrijdag 29 december 2023 23:43 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Zeker. Alleen ben ik niet dom. Het is een raar contrast om te laten zien. Ja. In Noord Korea zijn er soms ook schommels met blijdschap.....
Hahaha vraag de gemiddelde rus eens de prijs van vlees of eieren. Of de prijs van een lening. Of de prijs van een auto. Of kijk eens naar de staatsbudget cijfers van de russen zelf.quote:Op vrijdag 29 december 2023 23:06 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Een beetje simpel artikel van Nieuwsuur
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)an-rusland-best-goed
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |