Toen ik nog een hele kleine Matthijs was, woonden we in Kampen... Ik kan me vaag herinneren dat ik naar binnen vloog als daar een straaljager kwam overzetten.. Geen idee welk type dat toen was...quote:Op vrijdag 29 december 2023 20:26 schreef Cherni het volgende:
[..]
De F104. Is dat die beruchte Starfighter. Geweldig mooi toestel om te zien en vooral te horen. Behoorlijk wat jeugdherinneringen aan. Ik begin het wel te missen dat ik in de jaren 70 veel militaire fighters zag overvliegen tijdens schooltijd.
Hij zit nog aardig stevig in het zadel, die man blijft tot z'n overlijden president. En bovendien al jaren tot de tand toe beveiligd. Ik acht het onwaarschijnlijk dat de Oekrainse geheime dienst zoiets voor elkaar krijgt. En ook niet echt dat iemand als Patrushev hem van z'n troon stoot.quote:Op vrijdag 29 december 2023 20:08 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Denk eerder dat, dat straks voor Putler gaat gelden... (ervan uitgaande dat Oekrane/wij winnen)... Als ie al niet zelf de easy way out gaat kiezen...
Ik kan mij die F104 nog wel herinneren. Zelfs over Limburg vlogen zeer vaak militaire jacht vliegtuigen. Zoals ook de Phantom F4. Die herkende je gelijk. Maar die F104 maakte een behoorlijke herrie. Nu zie en hoor ik al jaren niets meer.quote:Op vrijdag 29 december 2023 20:35 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Toen ik nog een hele kleine Matthijs was, woonden we in Kampen... Ik kan me vaag herinneren dat ik naar binnen vloog als daar een straaljager kwam overzetten.. Geen idee welk type dat toen was...
Ik zie dat ook niet gebeuren. En zelfs dan wie krijg je terug. In het Kremlin zitten genoeg idioten die zelfs vinden dat Putin te zwak optreedt. Uiteraard kan allemaal retoriek zijn. Maar een figuur als een Medvedev moet je ook niet blij van worden.quote:Op vrijdag 29 december 2023 20:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hij zit nog aardig stevig in het zadel, die man blijft tot z'n overlijden president. En bovendien al jaren tot de tand toe beveiligd. Ik acht het onwaarschijnlijk dat de Oekrainse geheime dienst zoiets voor elkaar krijgt. En ook niet echt dat iemand als Patrushev hem van z'n troon stoot.
Maar dat is niet wat de Oekranse bronnen zeggenquote:Op vrijdag 29 december 2023 19:33 schreef Ulx het volgende:
Anyway, de Russische aanval is een totale mislukking. Maanden sparen om genoeg raketten en drones te hebben, om vervolgens zo'n 90% neergeschoten te zien worden. En het eventuele voordeel -het opraken van luchtdoelraketten- op dezelfde dag nog tenietgedaan zien worden door het VK. Waardoor je kunt rekenen dat andere landen ook wel snel nieuwe raketten zullen sturen.
Ja? Zonder een dusdanig luchtverdedigingssysteem ga je niks doen tegen inkomende missiles. En dat was nou net het onderwerp waar het intieel om ging.quote:
En preemptive strike, juist ja. Hoor je zelf wel wat je zegt?quote:Maar bv vergelden, kan nu ook. Dat heb je geen miljarden verslindende 'air defense belt' voor nodig.
Nou dan.quote:Kan zijn dat je bedoeld: zonder zoiets als een koude oorlog air defense belt, zullen we die dingen niet neer kunnen halen. Dat geloof ik wel.
Wat "wil" je dan wel?quote:Maar dan cirkel ik terug:
En dan zijn we sowieso terug bij de rode draad in dit conflict: er is geen wil.
Ik ben wel heel erg benieuwd wie de nieuwe Poetin wordt, maar dat gaat echt nog wel een jaar of 15-20 duren denk ik.quote:Op vrijdag 29 december 2023 20:42 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik zie dat ook niet gebeuren. En zelfs dan wie krijg je terug. In het Kremlin zitten genoeg idioten die zelfs vinden dat Putin te zwak optreedt. Uiteraard kan allemaal retoriek zijn. Maar een figuur als een Medvedev moet je ook niet blij van worden.
Ik zou die ook met een grote korrel zout nemen. We weten pas over een aantal jaar wat de schade allemaal was.quote:Op vrijdag 29 december 2023 20:43 schreef BlaZ het volgende:
Maar dat is niet wat de Oekranse bronnen zeggen
Je zou voor nu een oorlogseconomie moeten opzetten in het westen. Maar ja, het klimaat is schijnbaar veel belangrijker dan de zware industrie die nodig is. Neem Nedcar. Massa ontslagen ipv om dat om te bouwen om leger voertuigen te maken. Klimaat zou maar even moeten wachten. Zelfs in Duitsland verdwijnt er steeds meer zware industrie vanwege het klimaat.quote:Op vrijdag 29 december 2023 20:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja? Zonder een dusdanig luchtverdedigingssysteem ga je niks doen tegen inkomende missiles. En dat was nou net het onderwerp waar het intieel om ging.
[..]
En preemptive strike, juist ja. Hoor je zelf wel wat je zegt?
[..]
Nou dan.
[..]
Wat "wil" je dan wel?
Misschien het werkwoord vergelden eens opzoeken?quote:Op vrijdag 29 december 2023 20:44 schreef AchJa het volgende:
En preemptive strike, juist ja. Hoor je zelf wel wat je zegt?
Dus jij accepteert slachtoffers die met een bepaald bedrag te voorkomen waren?quote:Op vrijdag 29 december 2023 21:21 schreef ExTec het volgende:
Misschien het werkwoord vergelden eens opzoeken?
Vanwege het politiek klimaat misschien, met het klimaat op zich heeft het helemaal niks te maken. Zware industrie verdwijnt uit Duitsland doordat het niet meer competitief is. Dat komt door de stijgende gasprijzen en door de totale incompetentie van voorgaande regeringen op het gebied van energiebeleid. Niet alleen maakten ze zich afhankelijk van Russisch gas maar ze waren ook zo achterlijk om de kerncentrales te sluiten. Om dat geflikflooi te compenseren moeten ze nu massa's extra bruinkool afgraven, met het klimaat heeft dat allemaal bar weinig te maken.quote:Op vrijdag 29 december 2023 21:13 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je zou voor nu een oorlogseconomie moeten opzetten in het westen. Maar ja, het klimaat is schijnbaar veel belangrijker dan de zware industrie die nodig is. Neem Nedcar. Massa ontslagen ipv om dat om te bouwen om leger voertuigen te maken. Klimaat zou maar even moeten wachten. Zelfs in Duitsland verdwijnt er steeds meer zware industrie vanwege het klimaat.
Maar goed, ik zal wel het allemaal verkeerd zien. Ondertussen produceren de Russen enorme aantallen en wie weet wat ze nog geleverd krijgen van NK, Iran, en mogelijk China dat niets laat horen. Zelfs de sancties worden schijnbaar via omwegen deels te niet gedaan.
Niet zozeer met het klimaat ansich, wel met door actiegroeperingen opgedrongen beleid.quote:Op vrijdag 29 december 2023 21:41 schreef J.B. het volgende:
Vanwege het politiek klimaat misschien, met het klimaat op zich heeft het helemaal niks te maken. Zware industrie verdwijnt uit Duitsland doordat het niet meer competitief is. Dat komt door de stijgende gasprijzen en door de totale incompetentie van voorgaande regeringen op het gebied van energiebeleid. Niet alleen maakten ze zich afhankelijk van Russisch gas maar ze waren ook zo achterlijk om de kerncentrales te sluiten. Om dat geflikflooi te compenseren moeten ze nu massa's extra bruinkool afgraven, met het klimaat heeft dat allemaal bar weinig te maken.
Hmmm, lastig, maar ik ben iig wel van mening dat het aan de resp. landen is, wie of wat er zich in het luchtruim mag bevinden.quote:Op vrijdag 29 december 2023 21:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus jij accepteert slachtoffers die te voorkomen waren?
Als je met actiegroepen de lobbyisten van de industrie bedoelt kan dat kloppen, de vertegenwoordigers daarvan (BASF in het bijzonder) grijnsden van oor tot oor bij de opening van de Nord Stream pijpleidingen.quote:Op vrijdag 29 december 2023 21:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niet zozeer met het klimaat ansich, wel met door actiegroeperingen opgedrongen beleid.
Sorry. Ik bedoelde ook meer het beleid omwille klimaat. Ben het verder met je eens. Zeker het sluiten van kerncentrales en afhankelijkheid van Russisch gas is natuurlijk compleet van de zotte. Net zoals wij ons te veel van China afhankelijk hebben gemaakt.quote:Op vrijdag 29 december 2023 21:41 schreef J.B. het volgende:
[..]
Vanwege het politiek klimaat misschien, met het klimaat op zich heeft het helemaal niks te maken. Zware industrie verdwijnt uit Duitsland doordat het niet meer competitief is. Dat komt door de stijgende gasprijzen en door de totale incompetentie van voorgaande regeringen op het gebied van energiebeleid. Niet alleen maakten ze zich afhankelijk van Russisch gas maar ze waren ook zo achterlijk om de kerncentrales te sluiten. Om dat geflikflooi te compenseren moeten ze nu massa's extra bruinkool afgraven, met het klimaat heeft dat allemaal bar weinig te maken.
Mwah, ook daar ben ik het mee oneens. Duitsland heeft zichzelf in de voet geschoten door puur winstbejag en kortetermijndenken zonder oog te hebben voor de strategische en politieke gevolgen van dat beleid. Klimaat was daarbij ook niet van belang, mooi voorbeeld van die kortzichtigheid is het compleet verdwijnen van de productie van zonnepanelen richting China:quote:Op vrijdag 29 december 2023 21:57 schreef Cherni het volgende:
[..]
Sorry. Ik bedoelde ook meer het beleid omwille klimaat. Ben het verder met je eens. Zeker het sluiten van kerncentrales en afhankelijkheid van Russisch gas is natuurlijk compleet van de zotte. Net zoals wij ons te veel van China afhankelijk hebben gemaakt.
Op het moment dat ie de oorlog verliest is ie echt wel de lul. En dat weet ie dondersgoed.quote:Op vrijdag 29 december 2023 20:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hij zit nog aardig stevig in het zadel, die man blijft tot z'n overlijden president. En bovendien al jaren tot de tand toe beveiligd. Ik acht het onwaarschijnlijk dat de Oekrainse geheime dienst zoiets voor elkaar krijgt. En ook niet echt dat iemand als Patrushev hem van z'n troon stoot.
Daar zijn we allemaal in het westen wel schuldig aan. Ook een DSM heeft splinternieuwe fabrieken zoals de Melamine verplaats naar Indonesi. Ook natuurlijk vanwege de kosten en regelgeving. En vergis je niet in de regelgeving. Daar hebben ze in landen zoals China maling aan. En dat is niet de enige fabriek. En dan heb ik het niet eens over SA die behoorlijk wat overneemt(Sabic). Je geeft daarmee ook een deel kennis weg aan landen die ik niet hoog heb zitten. Kennis die later tegen je gebruikt zal worden. Ik was daar in de jaren 90 fel tegen. Maar als simpele burger en werknemer werd je voor gek versleten.quote:Op vrijdag 29 december 2023 22:23 schreef J.B. het volgende:
[..]
Mwah, ook daar ben ik het mee oneens. Duitsland heeft zichzelf in de voet geschoten door puur winstbejag en kortetermijndenken zonder oog te hebben voor de strategische en politieke gevolgen van dat beleid. Klimaat was daarbij ook niet van belang, mooi voorbeeld van die kortzichtigheid is het compleet verdwijnen van de productie van zonnepanelen richting China:
Chinesische Solarfirmen auf Shoppingtour in Deutschland
https://www.zeit.de/wirtschaft/2012-08/china-solar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |