abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211822318
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 december 2023 17:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
Jij komt met 2500.
Die vliegtuigen komen vanaf Moermansk ongeveer. Da's 2500 km. Als je ze op de grond wilt uitschakelen moet je dus iets anders verzinnen dan een tomahawk.

Of we gaan een paar honderd topics terug en we voeren alsnog mijn voorstel uit: Het doneren van een of twee Zeven Provincieën fregatten van de Koninklijke Marine want de Mark 41 VLS op die schepen is in staat ze af te schieten en vanaf zee kun je dichterbij komen.

Maar het staat me bij dat dat als onzinnig getroll werd afgedaan.
  vrijdag 29 december 2023 @ 17:48:05 #52
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_211822466
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 17:42 schreef Ulx het volgende:
Maar het staat me bij dat dat als onzinnig getroll werd afgedaan.
Op het moment dat er wil is kan alles.

Ik in ieder geval dan :) , denk dat er geen wil is.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_211822511
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 december 2023 17:04 schreef ExTec het volgende:
https://www.eurasiantimes(...)sian-cruise-missile/

Maar dankjewel voor je uitleg.
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 december 2023 16:47 schreef ExTec het volgende:
Tenzij de F-16s al in full swing zijn, zijn de mig29s idd verantwoordelijk voor het neerhalen van ladingen van die raketten.
Sowieso gaat dat artikel over Cruise Missiles en drones... Ook deze opmerking wordt gemaakt:

quote:
However, using fighter jets against kamikaze drones is very risky and expensive
quote:
Ukrainian top-gun pilot “Juice” is all too aware of the MiG-29 fighter jet’s limitations when he tries to intercept Russian missiles. The 40-year-old radar on his Soviet aircraft was not designed to detect cruise missiles or drones, he said. So he has not been able to destroy any of them.
FT

Fighters zijn gewoon niet geschikt voor die taak, period. Dat er een paar lucky shots zijn geweest is verder prima maar dat staat natuurlijk weer in schril contrast met jouw "ladingen raketten" opmerking...

Dat het op deze manier wordt gebracht: "Unique footage!! A Ukrainian MiG-29 fighter jet shoots down a Russian Kh-101 cruise missile" spreekt al boekdelen he.
  vrijdag 29 december 2023 @ 17:56:45 #54
6484 ExTec
pi_211822642
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 17:50 schreef AchJa het volgende:
Fighters zijn gewoon niet geschikt voor die taak, period.
Oekraine wil het zich niet veroorloven om perfect the enemy of good te laten zijn.

Ik weet niet of dat degene is waar jij aan refereert, maar zag zelfs een bericht van een oekrainse piloot die tot 2 maal toe z'n vleigtuig verloor tijdens het neerhalen van die dingen.

Maar: de vraag of het gebeurt, en of het verstandig is, zijn 2 hele andere vragen.
pi_211822651
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 17:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
hij pasty altijd zijn jas aan het gesprek aan.

nu issie bij de troepen en niet bij die naakte party in moscou

maar ik denk dat er van zijn homo zoon in Londen, wel heel wat gekkere fotos te maken zijn
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 17:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
hij pasty altijd zijn jas aan het gesprek aan.

nu issie bij de troepen en niet bij die naakte party in moscou

maar ik denk dat er van zijn homo zoon in Londen, wel heel wat gekkere fotos te maken zijn
Op de NOS was een nogal enge half naakte wat oudere dame te zien. Was dat nou de hele reden tot ophef?
pi_211822705
twitter
pi_211822736
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 december 2023 17:56 schreef ExTec het volgende:
Oekraine wil het zich niet veroorloven om perfect the enemy of good te laten zijn.

Ik weet niet of dat degene is waar jij aan refereert, maar zag zelfs een bericht van een oekrainse piloot die tot 2 maal toe z'n vleigtuig verloor tijdens het neerhalen van die dingen.

Maar: de vraag of het gebeurt, en of het verstandig is, zijn 2 hele andere vragen.
Je moet eens stoppen met dat verplaatsen van de doelpalen, jij wilde beweren dat de Mig-29's wel even "ladingen van die raketten" neer zouden gaan halen, niet dus. Het gros van die neergehaalde missiles en drones is op conto van de grondgebonden luchtverdediging te schrijven.
pi_211822754
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 17:13 schreef Haags het volgende:
Ik mis een beetje de dreigende taal vanuit de NAVO / Biden. Die was er vorig jaar wel op gegeven moment en dat schrok Poetin toen wel eventjes af - ik weet niet meer precies met wat - maar Biden zei toen alle Russische troepen weg te vagen in het oosten van Oekraïne.

Ik vind het maar een tamme bedoening. Bijt eens van je af verdomme!
Ik denk niet dat Biden nog meer geld los kan maken, het draagvlak zakt weg.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_211822800
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2023 18:01 schreef halfway het volgende:
het draagvlak zakt weg.
twitter

Nee hoor.
  Forum Admin vrijdag 29 december 2023 @ 18:05:04 #60
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211822801
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2023 18:01 schreef halfway het volgende:

[..]
Ik denk niet dat Biden nog meer geld los kan maken, het draagvlak zakt weg.
Dit klopt niet. Het is een politiek circus met dank aan de voornamelijk maga reps.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 29 december 2023 @ 18:05:43 #61
6484 ExTec
pi_211822807
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 18:00 schreef AchJa het volgende:
jij wilde beweren dat de Mig-29's wel even "ladingen van die raketten" neer zouden gaan halen, niet dus.
Ladingen is niet gedefinieerd :6

quote:
Het gros van die neergehaalde missiles en drones is op conto van de grondgebonden luchtverdediging te schrijven.
Neem ik aan van je. :)
pi_211822872
twitter
  vrijdag 29 december 2023 @ 18:13:05 #63
6484 ExTec
pi_211822921
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 18:05 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is een politiek circus met dank aan de voornamelijk maga reps.
Je hebt gelijk hé, maar net zo goed een keuze van biden & clan om overal een prijskaartje aan te willen hangen.

Die ongeveer 20 ATACMS die ze wel hebben gehad, zijn daar naar toe gegaan.... voor 0 USD.

Dus het kan blijkbaar wel.
pi_211823009
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 29 december 2023 @ 18:22:19 #65
6484 ExTec
pi_211823052
quote:
Hoho, why the sad face, we hebben al "crisisoverleg" ingelast. :{w
pi_211823084
Over dat 20 ATACMS verhaal. Er zijn er 16 ingezet AFAIK. Dus dan moeten er toch nog 4 zijn? De 155mm clustermunitie kun je voor doelen tot zo'n 25km gebruiken. Daar ga je die raketten niet voor afschieten. En Rusland heeft ook wel begrepen dat ze soft targets niet meer binnen bereik op een kluitje moeten zetten.

Ik vraag me daarom af of er nog wel genoeg geschikte doelen zijn.

Ook omdat dit soort gejammer niet vanuit de AFU of Kyiv lijkt te komen, maar vooral vanuit opiniemakers.
  vrijdag 29 december 2023 @ 18:28:42 #67
6484 ExTec
pi_211823186
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 18:23 schreef Ulx het volgende:
Is de laatste rus al uit oekraine dan?

Ik weet vrij zeker dat oekraine er graag zoveel wil hebben dat ze er ook doelen mee kunnen bestoken die je normaliter met ander wapentuig bestookt.
pi_211823197
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 december 2023 18:28 schreef ExTec het volgende:

[..]
Is de laatste rus al uit oekraine dan?

Ik weet vrij zeker dat oekraine er graag zoveel wil hebben dat ze er ook doelen mee kunnen bestoken die je normaliter met ander wapentuig bestookt.
Hoezo weet je dat? Maar het verklaart nog steeds niet waarom Oekraïne dat dan niet doet als ze er nog hebben liggen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2023 18:30:27 ]
  vrijdag 29 december 2023 @ 18:32:29 #69
6484 ExTec
pi_211823229
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 18:29 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoezo weet je dat?
Eh, ze zitten in een oorlog....?

Ik weet ook vrij zeker dat ze iedere rus op hun grondgebied dood willen hebben, en dat ze het van secundair belang vinden hoe ze dat precies voor elkaar krijgen, als ze de terzake doende middelen daadwerkelijk in overvloed zouden hebben.

Of ga je dit ook beantwoorden met:

quote:
maar hoe weet je dat dan?
:')
pi_211823263
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 december 2023 18:32 schreef ExTec het volgende:

[..]
Eh, ze zitten in een oorlog....?

Ik weet ook vrij zeker dat ze iedere rus op hun grondgebied dood willen hebben, en dat ze het van secundair belang vinden hoe ze dat precies voor elkaar krijgen, als ze de terzake doende middelen daadwerkelijk in overvloed zouden hebben.

Of ga je dit ook beantwoorden met:
[..]
:')
Maar waarom schieten ze dan geen Neptune raket op zo'n groep soldaten af? Die overleven ze ook niet als je naast het inslagpunt staat.

Als het ze toch niet uitmaakt, waarom niet?
pi_211823265
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 18:23 schreef Ulx het volgende:
Over dat 20 ATACMS verhaal. Er zijn er 16 ingezet AFAIK. Dus dan moeten er toch nog 4 zijn? De 155mm clustermunitie kun je voor doelen tot zo'n 25km gebruiken. Daar ga je die raketten niet voor afschieten. En Rusland heeft ook wel begrepen dat ze soft targets niet meer binnen bereik op een kluitje moeten zetten.

Ook omdat dit soort gejammer niet vanuit de AFU of Kyiv lijkt te komen, maar vooral vanuit opiniemakers.
Die vier zijn misschien wel verschoten maar functioneerden niet naar behoren, dat kan ook gewoon.
pi_211823296
quote:
quote:
"We hebben onze vliegtuigen opdracht gegeven om de raket te onderscheppen en indien nodig uit de lucht te schieten", aldus Kukula. Omdat de raket maar korte tijd boven Polen vloog is het zover niet gekomen.
Als hij in Polen leek neer te komen dan neerschieten en als hij richting een Oekrainse woonflat gaat dan laten ze hem ongemoeid
pi_211823308
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 18:29 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoezo weet je dat? Maar het verklaart nog steeds niet waarom Oekraïne dat dan niet doet als ze er nog hebben liggen.
Waarom moet alles op? Jij bewaart ook niks aan geld of spullen voor onvoorziene omstandigheden?
  vrijdag 29 december 2023 @ 18:38:48 #74
6484 ExTec
pi_211823325
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 18:34 schreef Ulx het volgende:
Maar waarom schieten ze dan geen Neptune raket op zo'n groep soldaten af?
Daarvan gok ik dat ze er maar een heel beperkt aantal hebben.

Maar wellicht heb jij gelijk, en speelde onderstaande zich daadwerkelijk af op oekrainse mindef:

quote:
Generaal! We hebben daar en daar een troepenconcentratie! Zullen we daar een ATACMS op af vuren?

Nee, soldaat, want in de handleiding staat nu eenmaal dat ATACMS daar niet voor bedoeld zijn! :{w

Soldaat: :'(
Je weet het niet hé.
  vrijdag 29 december 2023 @ 18:39:12 #75
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_211823340
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 18:05 schreef Ulx het volgende:

[..]
[ twitter ]

Nee hoor.

Heb het idee dat er even minder aandacht was voor dit conflict, niet minder draagvlak maar eerder vermoeidheid rondom het hele gebeuren.

Ik kan het mis hebben want ik heb de laatste 4 a 5 weken wat anders aan mijn hoofd gehad dan het nieuws en dit conflict.
The name is Putler, Vladimir Putler
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')