Dat is een logisch vervolg op de stappen die Rusland zet.quote:
Dat is helemaal geen logisch vervolg.quote:Op maandag 1 januari 2024 09:33 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Dat is een logisch vervolg op de stappen die Rusland zet.
Neutraliteit heeft niet gewerkt voor Oekraïne. Daarom zijn Zwedennen Finland toegetreden tot de NAVO.
Ik ben alvast begonnen met de loopgraven op de Veluwe.quote:Op maandag 1 januari 2024 09:27 schreef VEM2012 het volgende:
Na Oekraïne ligt het inderdaad zeer voor de hand dat Rusland in enkele weken doorstoomt naar Den Haag.
Echt, wat een idioterie!
Bezuinigen op defensie gaat ietwat langer terug dan Rutten, en de grootste amputaties zijn veel eerder gedaan.quote:Op zondag 31 december 2023 14:01 schreef sp3c het volgende:
Ja begin maar met niet ieder jaar hele wapensystemen weg te gooien
Dan weten mensen waar ze aan toe zijn
Dat je onder Rutte ieder jaar met Prinsjesdag kon horen hoeveel banen er bij defensie op de tocht staan kan het personeelsbestand nooit goed hebben gedaan
In de jaren 90 gingen de benen, armen en neus eraf en in de jaren 00 de ogen, haren en uiteindelijk het hoofd.quote:Op maandag 1 januari 2024 09:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Bezuinigen op defensie gaat ietwat langer terug dan Rutten, en de grootste amputaties zijn veel eerder gedaan.
KAN een doelwit worden. Maar je vergeet ook dat als landen doorkrijgen dat NAVO daadwerkelijk een effectieve militaire samenwerkingsverband is, dat ze wel laten een NAVO land aan te vallen.quote:Op zondag 31 december 2023 13:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je weet dat hij weggaat? (Wordt directeur Rijkswaterstaat) Dus je eerste alinea is al onzin.
Wat betreft je tweede alinea? Snap jij het concept “collectieve zelfverdediging”? Wat denk jij dat er gaat gebeuren als zo’n oostelijke lidstaat wordt aangevallen in bijvoorbeeld de Rotterdamse haven? Dat wordt een aanlandingsplaats voor Amerikaanse troepen en bevoorrading. Dat wordt meteen een doelwit.
Vooral omdat de kans veeeeeeeeeel groter is dat er helemaal geen oorlog komt.quote:
Mooi plekje.quote:Op maandag 1 januari 2024 09:47 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik ben alvast begonnen met de loopgraven op de Veluwe.
Ik heb hier de Flak88 het balkon weer opgeredenquote:Op maandag 1 januari 2024 09:47 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik ben alvast begonnen met de loopgraven op de Veluwe.
Rationeel beleid van het westen zou zijn om dit te laten gebeuren.quote:Op maandag 1 januari 2024 11:09 schreef StateOfMind het volgende:
Xi: heriniging met Taiwan onvermijdelijk.
https://nos.nl/artikel/25(...)aiwan-onvermijdelijk
Nogal wat bejaaarden in mijn wijk, dus ws moeten we het hier straks met de Volkssturm doen ...quote:Op maandag 1 januari 2024 11:09 schreef StateOfMind het volgende:urm
[..]
Ik heb hier de Flak88 het balkon weer opgereden
Het probleem is, dat als je als westen zegt dat soevereiniteit van bondgenoten het gedoe niet waard is, je de poort open zet voor nog meer ellende. Na Taiwan wil China vast ook nog wel de Senkaku-eilanden, en dan denk ik dat Mongalië ook niet langer veilig is.quote:Op maandag 1 januari 2024 11:20 schreef theunderdog het volgende:
Rationeel beleid van het westen zou zijn om dit te laten gebeuren.
Met steeds meer totalitaire leiders, moet je als het westen leren kiezen. Investeren in eigen defensie voor de afschrikwekkende werking, en qua geopolitieke bemoeienis nog meer kijken naar waar wij ons kunnen bemoeien, en waar niet. Taiwan is echt gedoe met China niet waard.
Alsjeblieft zeg.
Kom aan zeg, alsof jij niet beter weet dan dit. Zodra Rusland ook maar iets flikt in een NAVO of EU land triggeren allerlei artikelen een reactie van alle verdragsleden waarmee al die leden een legitiem doel worden. Dan is meteen heel Europa legitiem doel, en zoals eerder gezegd: de haven Rotterdam is een strategische prio.quote:Op maandag 1 januari 2024 09:27 schreef VEM2012 het volgende:
Na Oekraïne ligt het inderdaad zeer voor de hand dat Rusland in enkele weken doorstoomt naar Den Haag.
Echt, wat een idioterie!
Ja Rutte zal eens wat verkeerds doen bij jou hequote:Op maandag 1 januari 2024 09:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Bezuinigen op defensie gaat ietwat langer terug dan Rutten, en de grootste amputaties zijn veel eerder gedaan.
Rusland heeft werkelijk niets te winnen met het aanvallen van Navo landen.quote:Op maandag 1 januari 2024 11:57 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Kom aan zeg, alsof jij niet beter weet dan dit. Zodra Rusland ook maar iets flikt in een NAVO of EU land triggeren allerlei artikelen een reactie van alle verdragsleden waarmee al die leden een legitiem doel worden. Dan is meteen heel Europa legitiem doel, en zoals eerder gezegd: de haven Rotterdam is een strategische prio.
Dat betekent niet dat de week erop tanks in Den Haag staan. Die worden echt wel tegen gehouden door de Polen, maar er gaan wel Nederlandse troepen naar Polen en het Balticum, en wat er over is van de vloot zal richting Noorwegen gaan om op onderzeeërs te jagen. En naast Rotterdam zijn ook Eindhoven en Noord-Holland de lul ivm ASML en het grootste internet knooppunt van Europa. Die gaan echt wel raketten koppen als dat gebeurt.
Een oorlog met Rusland gaan wij echt niet enkel vanachter onze schermpjes beleven.
Dat hadden ze tijdens de koude oorlog ook niet.quote:Op maandag 1 januari 2024 12:08 schreef VEM2012 het volgende:
Rusland heeft werkelijk niets te winnen met het aanvallen van Navo landen.
Tenminste: militair.
Dat dacht ik ook bij het volledig aanvallen van Oekraïne.quote:Op maandag 1 januari 2024 12:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Rusland heeft werkelijk niets te winnen met het aanvallen van Navo landen.
Tenminste: militair.
Jij denkt dat er honderdduizenden kopschoppers vrij rondlopen?quote:Op maandag 1 januari 2024 09:23 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Jij denkt dat elke kopschopper, steker of wat voor probleemjongere ooit is of wordt opgepakt (en veroordeeld)?
Het is dan ook geen vraag van OF dit gaat gebeuren maar WANNEER Europa in conflict gaat raken met vijandige mogendheden. Ik ben bang dat wij dit in ons leven mee gaan maken, sterker nog, mijn mening is dat in de aankomende tien jaar we WO3 gaan krijgen.quote:Op maandag 1 januari 2024 11:57 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Kom aan zeg, alsof jij niet beter weet dan dit. Zodra Rusland ook maar iets flikt in een NAVO of EU land triggeren allerlei artikelen een reactie van alle verdragsleden waarmee al die leden een legitiem doel worden. Dan is meteen heel Europa legitiem doel, en zoals eerder gezegd: de haven Rotterdam is een strategische prio.
Dat betekent niet dat de week erop tanks in Den Haag staan. Die worden echt wel tegen gehouden door de Polen, maar er gaan wel Nederlandse troepen naar Polen en het Balticum, en wat er over is van de vloot zal richting Noorwegen gaan om op onderzeeërs te jagen. En naast Rotterdam zijn ook Eindhoven en Noord-Holland de lul ivm ASML en het grootste internet knooppunt van Europa. Die gaan echt wel raketten koppen als dat gebeurt.
Een oorlog met Rusland gaan wij echt niet enkel vanachter onze schermpjes beleven.
De teloorgang is begin jaren '90 natuurlijk al ingezet door Relus ter Beek met zijn Prioriteitennota.quote:Op maandag 1 januari 2024 09:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Daarom nu weer flink investeren. De tijd dringt.quote:Op maandag 1 januari 2024 12:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
De teloorgang is begin jaren '90 natuurlijk al ingezet door Relus ter Beek met zijn Prioriteitennota.
Wat is je punt?quote:Op maandag 1 januari 2024 12:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat hadden ze tijdens de koude oorlog ook niet.
Nou, dat zat er dan weer enorm aan te komen.quote:Op maandag 1 januari 2024 12:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook bij het volledig aanvallen van Oekraïne.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |