Je weet dat hij weggaat? (Wordt directeur Rijkswaterstaat) Dus je eerste alinea is al onzin.quote:Op zondag 31 december 2023 13:34 schreef bianconeri het volgende:
Die commandant ziet denk ik alleen maar geld in zijn ogen. Die wil nog meer geld in zijn broekzakken hebben.
Er gaan al miljarden naar defensie, maar hij heeft nog niet genoeg.
Wat een onzin om daar geld in te steken, om moordenaars op te leiden? Waarom zou je dat moeten willen?
Steek dat geld in nuttige dingen zoals scholen, gezondheidszorg en dat soort dingen.
Overigens: Rusland die Nederland gaat aanvallen? Hahahahahahahahaha.
Poetin is een ongelofelijk gek, en als hij al ongelofelijk dom zou zijn om de EU/NAVO aan te vallen dan is dat een Oostelijke lidstaat en niet Nederland.
Maar nee zoiets gaat hij niet doen.
Het hele Schelde estuarium is een doelwit. Los van aanland plaatsen: de grootste raffinaderijen en brandstofopslagplaatsen van Europa + slagader van het Ruhrgebied.quote:Op zondag 31 december 2023 13:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je weet dat hij weggaat? (Wordt directeur Rijkswaterstaat) Dus je eerste alinea is al onzin.
Wat betreft je tweede alinea? Snap jij het concept “collectieve zelfverdediging”? Wat denk jij dat er gaat gebeuren als zo’n oostelijke lidstaat wordt aangevallen in bijvoorbeeld de Rotterdamse haven? Dat wordt een aanlandingsplaats voor Amerikaanse troepen en bevoorrading. Dat wordt meteen een doelwit.
Hij stelt dat de verwachting is dat een derde door gaat als beroepsmilitairquote:Op zondag 31 december 2023 13:46 schreef Litpho het volgende:
[..]
Daar ga ik wel van uit. Daarom ben ik er ook van overtuigd dat dit een budgetkwestie is voor hem met de hoop dat de "dan leren ze discipline" types gebruikt kunnen worden als useful idiots.
Nogmaals, onze strijdmacht gaat niet bijzonder gebaat zijn bij wat je vrijwilligers in een jaar kan leren (laat staan als dit doorzet en je ongemotiveerde dienstplichtigen terug krijgt). Dat weet Wijnen prima.
Klopt. Wegens succes verlengd + meer plaatsen voor de volgende ronde. Men kon het animo nu niet aan.quote:Op zondag 31 december 2023 13:54 schreef sp3c het volgende:
Volgens mij is het al doorgezet trouwens, meen ergens gelezen dat de eerste groep al is begonnen
Als vrijwillige snuffelstage heb ik er an sich geen probleem mee. Ik hoop dat hij gelijk heeft met "een derde".quote:Op zondag 31 december 2023 13:54 schreef sp3c het volgende:
Hij stelt dat de verwachting is dat een derde door gaat als beroepsmilitair
Fixed. Zijn die hipsters nog ergens goed voor.quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:07 schreef Za het volgende:
Wat te kopen voor een noodvoorraad van 1 maand?
Alle hoeveelheden zijn PER PERSOON en in kg of liter tenzij anders vermeld.
– DROGE VOEDING
Rijst 1
Spaghetti 1.5
Aardappelpoeder 1
– BLIK EN GLAS
Vlees (stoofvlees, worstjes,…) 1
Vis (zalm, makreel,…) 1
Saus voor rijst (zoetzuur, curry,…) 1
Pasta saus 1
Rode bonen chilli 1
Groenten naar keuze 2
Soep 1
Fruit 1
Rijstpap 1
– ONTBIJT
Bloem/meel 4
Gedroogde gist voor brood (per zakje 7-8 gram) 8 stuks
Eipoeder 0.5
Melk 6
Melkpoeder 1
Havermout 2
Jam (confituur) 1
Choco 0.5
Pindakaas 0.5
Leverpastei 1
– ANDEREN
Suiker 1
Plantaardige olie 0.5
Fruit gedroogd (rozijnen, abrikozen,..) 1
Kruiden
Zout 0.5
“Comfort food”
Huel 4 à 5 zakken
Water 60
https://www.nupreppen.com(...)-voor-noodsituaties/
Misschien nog wat vuurwerk paar kilo's voor aankomend volgend jaar...quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:07 schreef Za het volgende:
– DROGE VOEDING
Rijst 1
Spaghetti 1.5
Aardappelpoeder 1
– BLIK EN GLAS
Vis (zalm, makreel,…) 1
Pasta saus 1
Rode bonen chilli 1
Groenten naar keuze 2
Soep 1
Fruit 1
Rijstpap 1
– ONTBIJT
Bloem/meel 4
Eipoeder 0.5
Melk 6
Melkpoeder 1
Havermout 2
Jam (confituur) 1
Choco 0.5
Pindakaas 0.5
Leverpastei 1
– ANDEREN
Suiker 1
Plantaardige olie 0.5
Kruiden
Zout 0.5
“Comfort food”
Water 60
Dank.quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:07 schreef Za het volgende:
– DROGE VOEDING
Rijst 1
Spaghetti 1.5
Aardappelpoeder 1
– BLIK EN GLAS
Vis (zalm, makreel,…) 1
Pasta saus 1
Rode bonen chilli 1
Groenten naar keuze 2
Soep 1
Fruit 1
Rijstpap 1
– ONTBIJT
Bloem/meel 4
Eipoeder 0.5
Melk 6
Melkpoeder 1
Havermout 2
Jam (confituur) 1
Choco 0.5
Pindakaas 0.5
Leverpastei 1
– ANDEREN
Suiker 1
Plantaardige olie 0.5
Kruiden
Zout 0.5
“Comfort food”
Water 60
Volgens de kenners op Fok zou Rusland vorig jaar al verslagen moeten zijn.quote:Op vrijdag 29 december 2023 00:51 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de kenners op fok het eens zijn met Wijnen. Althans, die indruk krijg ik als ik de posts in die topics over de oorlog in Oekraïne lees.
Ze zitten vast in hun loopgraven.quote:Op maandag 1 januari 2024 01:46 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Volgens de kenners op Fok zou Rusland vorig jaar al verslagen moeten zijn.
Elke prijsquote:Op maandag 1 januari 2024 01:50 schreef capricia het volgende:
Ik heb gewoon voornamelijk geen zin om mijn westerse leefstijl en waarden op te geven. Ik geloof best dat de Nato kan winnen van Rusland. Maar tegen welke prijs?
ja. Natuurlijk.quote:
Wijnen gaat weg, even lezen..quote:Op zondag 31 december 2023 13:25 schreef Litpho het volgende:
Puur voor de buhne als aanloop naar budget. Als Wijnen een heel leger aan diensplichtigen krijgt en zijn gehoopte budgetverhoging net genoeg is om ze te trainen en huisvesten is hij verder van huis dan dat hij nu is.
Je wint anno 2023 geen oorlog door meer kanonnenvlees in te zetten dan de tegenpartij, je wint door gemotiveerde experts in te zetten met een technologisch overwicht.
Wat betreft de maatschappelijke verrijking, die was er niet in de vorige eeuw en die gaat er nu ook niet zijn. De wensdromen van wat nostalgische "maar dan leren ze discipline" politici ten spijt.
Ik word hier ook hongerig van! Even de frituur warm maken...quote:Op zondag 31 december 2023 11:53 schreef Nobu het volgende:
[..]
Standaard boodschappenlijstje voor het wajongdieet zie ik.
Nog wel, maar dat 'end of history'-feestje gaat nog hooguit 1.5 jaar duren voor West-Europese landen.quote:Op maandag 1 januari 2024 02:16 schreef capricia het volgende:
[..]
ja. Natuurlijk.
Maar wat the hell.
De luxe om je druk te maken om een vliegticket van ene Rob J, is dan wel voorbij. Net als de discussie over je eigen risico in de zorg.
Wat een ongekende luxe hebben wij eigenlijk.
Alles wentquote:Op maandag 1 januari 2024 02:16 schreef capricia het volgende:
[..]
ja. Natuurlijk.
Maar wat the hell.
De luxe om je druk te maken om een vliegticket van ene Rob J, is dan wel voorbij. Net als de discussie over je eigen risico in de zorg.
Wat een ongekende luxe hebben wij eigenlijk.
Precies dit. Waarop is gebaseerd dat je iets terugkrijgt op maatschappelijk vlak? En wat is dat ‘iets’? Eerder in het topic ook een andere user: “Slecht is het sowieso niet. Het is goed voor het karakter.” Zegt wie? Waarop is dát dan weer gebaseerd?quote:Op vrijdag 29 december 2023 13:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat krijg je dan terug op maatschappelijk vlak en waarom zou dat een taak van defensie zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 17% gewijzigd door ChipsZak. op 01-01-2024 09:21:30 ][*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
quote:Op maandag 1 januari 2024 09:09 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Precies dit. Waarop is gebaseerd dat je iets terugkrijgt op maatschappelijk vlak? En wat is dat ‘iets’? Eerder in het topic ook een andere user: “Slecht is het sowieso niet. Het is goed voor het karakter.” Zegt wie? Waarop is dát dan weer gebaseerd?
Edit: daarnaast zit half FOK! altijd te roepen dat steek- en schietpartijen, kopschoppen en andersoortige mishandeling zo is toegenomen (is wellicht zo) en ageert daarbij altijd tegen dat ooit benoemde of zelfbedachte* idee dat we probleemjongeren ‘gratis kickbokslessen’ moeten geven om ze van de straat te houden. Je leert ze dan immers ook nog gevaarlijke vechtskills die ze kunnen gebruiken. Nu ineens zou een vrijwillige dienstplicht superhandig zijn voor jongeren? Die ‘later’ ook langzaam uitgebreid kan worden naar verplicht?
Nogal tegenstrijdig.
*Jij denkt dat veroordeelde criminelen een verplichte diensttijd mogen en moeten ondergaan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2024 09:22:31 ]
Jij denkt dat elke kopschopper, steker of wat voor probleemjongere ooit is of wordt opgepakt (en veroordeeld)?quote:Op maandag 1 januari 2024 09:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij denkt dat veroordeelde criminelen een verplichte diensttijd mogen en moeten ondergaan?
Okee Halbequote:Op maandag 1 januari 2024 09:19 schreef grrrrg het volgende:
Tijd voor een algehele mobilisatie, Rusland zal over 3 jaar de Baltische staten aanvallen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |