Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
We zijn er klaar voor. Alweer de 25e editie van de Top 2000. Op de TV is veel veranderd. Jaren het baken van de Top 2000, nouja, van de slippendrager, bleek Matthijs van Nieuwkerk zich toch te misdragen. Hij moest vorig jaar na de nacht van de popmuziek plots het veld ruimen en keert dit jaar niet meer terug. Een smet op het Top 2000-blazoen, maar op de radio ging alles naar behoren. Toen mochten we naar een jaar rust. En relatieve rust kregen we. 2023 was een jaar waar niet bijzonder veel van te zeggen is. De laatste maand is het weer mis in Israel, maar dat zijn we intussen eigenlijk al bijna gewend. Al die andere conflicten, nouja, tsja. Een jaar zonder hoogtepunten dus eigenlijk. Gelukkig is er het enige echte hoogtepunt tussen kerst en oud en nieuw, de Top 2000.
De Top 2000, oud en vertrouwd. Op TV met meer shows dan ooit, we gaan op 3 november al aftrappen met een programma over de beleving van de Top 2000 bij liefhebbers. Ik heb nu al zin in de Iron Maiden man of iemand die zegt dat ie in 1999 zat te wachten op Danny Mirror. Verder is er een quiz, de untold stories, we kennen het wel. Maar er is maar één moment dat we echt gelukkig zijn en Omsk hebben bereikt: 25 december om 00:00 uur.
Zijn er ons nog mensen ontvallen? Ja, absoluut. Jeff Beck, Tina Turner, Bachman, Crosby, Sakamoto, Sinead O'Connor, Robbie Robertson. Het wordt bijna normaal he? Niet een van de allergrootsten, al weet je nooit of iemand de stembooster op het juiste moment wil inzetten. Sinead en Faithless zullen nog wel in de bonus gaan.
Gelukkig zijn er nog andere dingen geweest die voor wat relevantie zorgen. Wat denken jullie van Barbenheimer! Eerst even een serieuze film, en daarna nog de schijtlolligheden van Oppenheimer. Daar zullen vast wel wat liedjes vandaan komen. Klinkt lekker. Al met al: Veel plezier!
Radio 2 Top 2000: Editie 2023 We zijn alweer bij editie 25 van de Top 2000. Een lijst die een muzikale reis heeft gemaakt, alleen Queen in het laatste uur is een zekerheidje. De 60s zijn uitgefaseerd en de 90s vieren tegenwoordig hoogtij. Nirvana mocht er in 2005 in, daarna kwam metal, en toen kwam ook het recente slappe zomerhitje. 168 uur met nonstop muziek, reclame, gelul van Gijs Staverman en nieuws. Met hier en daar een albumversie tegenwoordig.
De Top 2000 in beeld Cultura 24 NPO 1 Extra: Twee jaar lang zoomers is mooi geweest, dit jaar weer het CAFÉ! 24/7 te zien. Tevens met een uurtje doventolk. Nu eindelijk in HD
Nederland 3 NPO 3: Diep in de nacht. Daar kijkt dus eigenlijk niemand naar.
Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden. Ook uitzendingen zelf van die eerste editie, met het gepraat van de dj's over binnengekomen faxen ( !), kun je vast wel ergens vinden.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!ers in beeld:
SPOILER: PippenScottie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: ArnieAlberts
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grafische aankleding van het topic:
SPOILER: overzichtje met toepasselijke smileys
SPOILER: gifjes en afbeeldingen
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Zo, kamer van dochter heeft weer meubels, garage opgeruimd, wat andere dingen geregeld. Nu even op de bank hangen om Top 2000 te kijken met een stukje stol.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Ex aequo tussen Bloodbuzz, Fake Empire, About Today, Conversation 16, England, Pink Rabbits, Slow Show, Start a War, Racing Like a Pro (eigenlijk alles van Boxer), The System en nog wel wat meer nummers
Maar ik heb gewoon lekker op de Bloedbus gestemd, want door dit nummer werd ik fan
[..] Ik Twitter niet meer. Flinke klap op gekregen toen ik daar De Bankzitters affikte en er doodsbedreigingen, doxxing en beledigingen tegen mijn moeder op kreeg door anonieme pauperhuftertjes. Affikken die generatie. Weg ermee.
Oh ja, wat een belachelijk gedoe was dat vorig jaar. Kon echt totaal niet door de beugel.
Mocht je nog zoekende zijn naar een vredelievender kleiner platform, ik heb binnenkort wel een invite code voor blueskysocial (komt helaas net te te laat voor de Top 2000 vrees ik).
[..] Klopt, op een of andere manier stond deze dan wel op de kieslijst
Ja, waarschijnlijk omdat I Need My Girl de meeste streams heeft op Spotify en ze dit nummer wel eens eerder in een programma van Leo of Annemieke hebben gedraaid. En snap 't op zich wel dat Radio 2 bij een debuterende band liever voor een wat veiliger nummer gaat. INMG is wel perfect voor de radio
1799 I've Got Dreams To Remember Otis Redding 1798 I Sat By The Ocean Queens Of The Stone Age 1797 Green Eyes Coldplay 1796 How My Heart Was Won DI-RECT 1795 When You Say Nothing At All Ronan Keating 1794 In M'n Bloed Snelle 1793 Riptide Vance Joy 1792 Heaven Knows I'm Miserable... The Smiths 1791 Are You Lonesome Tonight? Elvis Presley 1790 Een Meisje Van 16 Boudewijn de Groot 1789 My Baby Just Cares For Me Nina Simone 1788 Why Can't This Be Love Van Halen 1787 Mijn Van Straat Geredde Roos De Dijk
Gelukkig zijn daar Prodigy, Ultravox en een behoorlijke MJ. En Noobie's brothers natuurlijk.
1786 In The Army Now Status Quo 1785 Out Of Space The Prodigy 1784 Devil Don't Care DI-RECT 1783 The Racing Rats Editors 1782 What A Fool Believes Doobie Brothers 1781 Oh, Pretty Woman Roy Orbison 1780 Dancing With Tears In My Eyes Ultravox 1779 (I've Had) The Time Of My Life Bill Medley & Jennifer Warnes 1778 Stranger In Moscow Michael Jackson 1777 'T Roeie Klied Rowwen Hèze 1776 Father & Friend Alain Clark 1775 Blue Suede Shoes Elvis Presley 1774 Red Mij Niet Maarten van Roozendaal
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Gelukkig zijn daar Prodigy, Ultravox en een behoorlijke MJ. En Noobie's brothers natuurlijk.
1786 In The Army Now Status Quo 1785 Out Of Space The Prodigy 1784 Devil Don't Care DI-RECT 1783 The Racing Rats Editors 1782 What A Fool Believes Doobie Brothers 1781 Oh, Pretty Woman Roy Orbison 1780 Dancing With Tears In My Eyes Ultravox 1779 (I've Had) The Time Of My Life Bill Medley & Jennifer Warnes 1778 Stranger In Moscow Michael Jackson 1777 'T Roeie Klied Rowwen Hèze 1776 Father & Friend Alain Clark 1775 Blue Suede Shoes Elvis Presley 1774 Red Mij Niet Maarten van Roozendaal
Ik zie op Alain na allemaal prima nummers.
Zelfs die van RH
For you, there'll be no more crying. For you, the sun will be shining. And I feel that when I'm with you, It's alright, I know it's right.
Doorbijten? Zitten genoeg leuke nummers tussen
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Op maandag 25 december 2023 17:09 schreef Scorpion_17 het volgende: Venus, Radar Love, You' re in the Army Now, Rock Me Amadeus. We hebben nogal wat talent rondlopen in Nederland
En dan hebben we ook Joost Klein, Bankzitters en Suzan & Freek nog!
Give every man thine ear, but few thy voice Take each man's censure, but reserve thy judgment.
Op maandag 25 december 2023 17:06 schreef djenneke het volgende: 1786 In The Army Now Status Quo 1785 Out Of Space The Prodigy 1784 Devil Don't Care DI-RECT 1783 The Racing Rats Editors 1782 What A Fool Believes Doobie Brothers 1781 Oh, Pretty Woman Roy Orbison 1780 Dancing With Tears In My Eyes Ultravox 1779 (I've Had) The Time Of My Life Bill Medley & Jennifer Warnes 1778 Stranger In Moscow Michael Jackson 1777 'T Roeie Klied Rowwen Hèze 1776 Father & Friend Alain Clark 1775 Blue Suede Shoes Elvis Presley 1774 Red Mij Niet Maarten van Roozendaal
Stemnummer Racing Rats-genot.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
1786 In The Army Now Status Quo 1785 Out Of Space The Prodigy 1784 Devil Don't Care DI-RECT 1783 The Racing Rats Editors 1782 What A Fool Believes Doobie Brothers 1781 Oh, Pretty Woman Roy Orbison 1780 Dancing With Tears In My Eyes Ultravox 1779 (I've Had) The Time Of My Life Bill Medley & Jennifer Warnes 1778 Stranger In Moscow Michael Jackson :s 1777 'T Roeie Klied Rowwen Hèze 1776 Father & Friend Alain Clark 1775 Blue Suede Shoes Elvis Presley 1774 Red Mij Niet Maarten van Roozendaal
Op maandag 25 december 2023 17:15 schreef Evenstar het volgende: Staat ook echt teveel meuk van <vul-hier-uw-willekeurige-matige-nederlandse-artiest-in> in. Algoritme wannabe pop-rock zooi.
Give every man thine ear, but few thy voice Take each man's censure, but reserve thy judgment.
[..] Echt niet. Dit soort "muziek" vind ik zo vreselijk. Ik moet sowieso weinig hebben van dat electrogefriemel.
Heb je niet dat sommige muziek zo verweven is met bepaalde momenten, dat je het toch moet waarderen, ookal hoor je het totaal niets te vinden, omdat het eigenlijk niet bij je smaak hoort?
Ultravox had ik ook wel op kunnen stemmen trouwens.
Ik leg mijn mobiel weer weg anders wordt mijn familie boos
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
[..] Heb je niet dat sommige muziek zo verweven is met bepaalde momenten, dat je het toch moet waarderen, ookal hoor je het totaal niets te vinden, omdat het eigenlijk niet bij je smaak hoort?
Ik ben toch echt van rock en metal, maar Prodigy kan ik erg waarderen
[..] Heb je niet dat sommige muziek zo verweven is met bepaalde momenten, dat je het toch moet waarderen, ookal hoor je het totaal niets te vinden, omdat het eigenlijk niet bij je smaak hoort?
Jawel, maar er zijn grenzen
Ik gewoon op Careless Whisper gestemd bv. Vooral vanwege dat. Terwijl dat op zichzelf een stuk minder zou zijn.
Un dann rettet kein Kavallerie, keine Zorro kümmert sich dodrömm. Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
1786 In The Army Now Status Quo 1785 Out Of Space The Prodigy 1784 Devil Don't Care DI-RECT 1783 The Racing Rats Editors 1782 What A Fool Believes Doobie Brothers 1781 Oh, Pretty Woman Roy Orbison 1780 Dancing With Tears In My Eyes Ultravox 1779 (I've Had) The Time Of My Life Bill Medley & Jennifer Warnes 1778 Stranger In Moscow Michael Jackson :s 1777 'T Roeie Klied Rowwen Hèze 1776 Father & Friend Alain Clark 1775 Blue Suede Shoes Elvis Presley 1774 Red Mij Niet Maarten van Roozendaal
Ik zat eerder deze week bij Frans Bauer & Sieneke in concert (Niet oordelen, maar ik was met een vriendin mee en had zowaar een leuke avond), en ze haalden ook het nummer aan... Doet die Bauer bijna de lift met Sieneke, ik ging stuk
Ik zat eerder deze week bij Frans Bauer & Sieneke in concert (Niet oordelen, maar ik was met een vriendin mee en had zowaar een leuke avond), en ze haalden ook het nummer aan... Doet die Bauer bijna de lift met Sieneke, ik ging stuk
joh er gaan bepaalde mensen de volgende keer liever naar Frans Bauer
Jep, diep treurig hoe dat gelopen is. Eerst kickte Ruud héél zijn team eruit om de zus van... Olcay wil ik zeggen, als side-kick aan te nemen. Dus Cielke en team werden op zijspoor gezet, zij legden hun taken neer, en toen kickte NPO R2 ze er helemaal uit. Volledig idioot.
Want ze deed het su-per-leuk als graveyard-drager bij de Top, paar jaar geleden.
[..] Jep, diep treurig hoe dat gelopen is. Eerst kickte Ruud héél zijn team eruit om de zus van... Olcay wil ik zeggen, als side-kick aan te nemen. Dus Cielke en team werden op zijspoor gezet, zij legden hun taken neer, en toen kickte NPO R2 ze er helemaal uit. Volledig idioot.
Want ze deed het su-per-leuk als graveyard-drager bij de Top, paar jaar geleden.
Vlgens mij heeft ze ook nog n tijdje bij Paul Rabbering in de avond gezeten
[..] Jep, diep treurig hoe dat gelopen is. Eerst kickte Ruud héél zijn team eruit om de zus van... Olcay wil ik zeggen, als side-kick aan te nemen. Dus Cielke en team werden op zijspoor gezet, zij legden hun taken neer, en toen kickte NPO R2 ze er helemaal uit. Volledig idioot.
[..] Vlgens mij heeft ze ook nog n tijdje bij Paul Rabbering in de avond gezeten
Klopt en dat werd ineens omgevormd qua format zodat Paul het alleen kon presenteren en 'er meer muziek gedraaid kon worden'. Allemaal raar draaikonterij.
Op maandag 25 december 2023 17:43 schreef Strani het volgende: Zou Rowwen Hèze in de Top 2000 van bijvoorbeeld Djibouti of Sri Lanka ook zo hoog staan?
Op maandag 25 december 2023 17:44 schreef Scorpion_17 het volgende: Dit is dan weer een hele overbodige notering van Rowwen Heze. Hier had ook Eiland in de Reage, Gespeegeld in de Raam of Heilige Antonius kunnen staan
Op maandag 25 december 2023 17:49 schreef pipster het volgende: Tja goede zekerheid voor artiesten, maak een lief over vaders dochters moeders familie vrienden… zit je geramd.
Dat vond ik ook heel zwak aan Arthur Japin, eind 2008, aan het eind van de Mooi weer de Leeuw-marathon (25 jaar Paul de Leeuw); hadden ze hem gevraagd om een gedicht te schrijven, en het was te merken dat hij geen idee had waarover hij het moest hebben. Dus hij gooide de twee zoons van Paul in zijn tekst, en daar kwamen de tranen. Goedkoop.
Op maandag 25 december 2023 17:49 schreef ArnieAlberts het volgende: Het is stil in het topic hier, is iedereen aan het kerstdiner/kerstbier/de kerstkalkoen/kerstbeurt?
Dit zijn altijd de stilste uren idd, iedereen aan de kerstdis
Op maandag 25 december 2023 17:49 schreef ArnieAlberts het volgende: Het is stil in het topic hier, is iedereen aan het kerstdiner/kerstbier/de kerstkalkoen/kerstbeurt?
Gewoon op tijd aan tafel, zoals dat hoort in Holland.
[..] Dit zijn altijd de stilste uren idd, iedereen aan de kerstdis
Vond ik altijd waardeloos voor mijn postaantal deze uren