abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 december 2023 @ 13:12:02 #1
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211743298
  maandag 25 december 2023 @ 13:12:17 #2
498210 KoningWouter
pi_211743303
Even omdat hij zo mooi is:

twitter
pi_211743343
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 13:02 schreef KoningWouter het volgende: [..] Ik vind het gewoon grote onzin. Alles om de PVV maar te koppelen aan het fascisme. Wist je trouwens dat Wilders een klein snorretje wilde gaan laten staan? Dat heeft niets met Hitler te maken hoor. (grapje)
Het Chaplinsnorretje van Hitler is door Hitler besmet geraakt.
quote:
Verder begrijp ik niet de symboliek van de peilingen.
Dat is wel een gemis.

quote:
Dat heeft niets met symboliek te maken. Informatie is macht, peilingen zijn positief voor PVV. Dus kun je er wat mee. Wat je er dan mee kunt mag je zelf bedenken. Ik heb al een voorbeeld gegeven.
Dat meer stemmers van de NSC, BBB, FvD, Ja21, VVD en Haga nu door zou schuiven naar PVV is totaal geen verassing. De werkbaarheid wordt er niet beter van en “het volk” en virtuele machtsmiddelen aangrijpen is ook een mooi staaltje populisme.
pi_211743398
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 13:08 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Dit is dikke bullshit.
Links wil juist de migratie beperken, dwz de arbeidsmigratie.
Vluchtelingen blijven welkom. De echte vluchtelingen, geen Oekraieners.
Ja, vast wel.

Met 'meer veilige routes', 'een hoger minimumloon' en 'betere arbeidsomstandigheden' (zaken die GroenLinks/PvdA opperde in hun partijprogramma) ga je echt arbeidsmigratie beperken. Oh, wacht, dit zijn stuk voor stuk beleidsveranderingen die juist méér mensen zullen stimuleren naar Nederland te komen. En dit is dan stiekem ook wat veel progressieven graag willen. Zij zien migratie namelijk als een goede ontwikkeling. Dat voegt 'diversiteit' en culturele verrijking toe.
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 13:12 schreef KoningWouter het volgende:
Even omdat hij zo mooi is:

[ twitter ]
Dit blijven inderdaad hilarische beelden. Het leuke is ook dat je gewoon ziet dat deze mensen het totaal niet hadden verwacht. Wat ook weer aangeeft dat zulke uilskuikens eigenlijk alleen maar in hun eigen bubbel zitten met gelijkgestemden en daardoor een compleet vertekend beeld krijgen van de sentimenten die leven in de maatschappij.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 25 december 2023 @ 13:36:32 #5
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211743697
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 12:10 schreef Solispolar het volgende:
De reden dat alle centrale kiezer nu overstag zijn gegaan naar rechts is vrij logisch (ik ook). Links is ideologie zonder een plan, rechts is realisme met een plan. Ra ra wat de mensen dan gaan kiezen :)
Kan je dit verder toelichten, bijvoorbeeld aan de hand van de doorrekening van de partijprogramma's door het CPB?
Huilen dan.
  maandag 25 december 2023 @ 13:41:54 #6
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211743787
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 12:10 schreef Solispolar het volgende:
De reden dat alle centrale kiezer nu overstag zijn gegaan naar rechts is vrij logisch (ik ook). Links is ideologie zonder een plan, rechts is realisme met een plan. Ra ra wat de mensen dan gaan kiezen :)
links als D66 en GL en SP heeftwel een plan met stikstof en brandnetels en daar willen ze wat aan doen met 30 miljard
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211743796
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 12:18 schreef torentje het volgende:

[..]
Links heeft wel een plan, namelijk vrede en een leefbare wereld voor alle zwakkere mensen. Een wereld waar dus ook zwakkere mensen zichzelf kunnen zijn.
Een wereld waar iedereen welkom is....behalve mensen die anders denken, die enge PVV stemmers bijvoorbeeld. Wie zijn toch die mensen?! Komt over als een zware gelovige. ''God houdt van iedereen, mááááar....'''. De PVV is ook niet dol op bepaalde groepen, maar die zijn er tenminste eerlijk over.

quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 12:55 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Tsjah, het partijprogramma van Geert Wilders zit vol met ondemocratische, ongrondwettelijke zaken. De aanhangers van de grote blonde leiders zwaaien met NSB-vlaggen. Geert Wilders noemt iedereen die het niet met hem eens is D66-heksen. De aanhangers van hem zit tjokvol fascistische elementen, maar volgens jou "zal het allemaal wel erg meevallen" :')
Ja, en iedereen die het niet eens is met het progressieve gedachtegoed is een nazi, racist, of fascist. Die zijn achterlijk. Maar oh nee, Kaag wordt een heks genoemd, god wat erg. Niet dat ik dat laatste goed keur hoor, en dat heb ik vaak genoeg gezegd, maar dat hypocriete uit extreem progressieve hoeken is wat lachwekkend. Extreem progressief Nederland is lang niet zo inclusief als dat ze graag van de daken roepen; geen graadje beter dan een PVV.

quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 13:08 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Dit is dikke bullshit.
Links wil juist de migratie beperken, dwz de arbeidsmigratie.
Vluchtelingen blijven welkom. De echte vluchtelingen, geen Oekraieners.
A. Ik geloof niet bepaald dat links echt wat wil doen aan de arbeidsmigratie, met uitzondering van de SP.
B. Te veel arbeidsmigranten helpt zeker niet, maar die voegen tenminste nog wat toe hier. En zolang ze zich aanpassen aan de Nederlandse maatschappij en niet meteen voorrang krijgen qua huizen zie ik het probleem niet zo. Juist de asielzoekers waar strenger beleid voor moet komen.

quote:
6s.gif Op maandag 25 december 2023 11:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik moet wel een klein beetje gniffelen om iedereen die loopt te huilen dat mensen nare dingen zeggen over de PVV (stemmers), terwijl het politiek model van Wilders berust op demoniseren, polariseren, en persoonlijke aanvallen.
Je vroeg nog waarom ik het er hier niet mee eens ben. Ik kan best toegeven dat de PVV vaak zat schuldig is aan demoniseren, polariseren en persoonlijke aanvallen. Ik vind alleen niet dat dat maar van één kant komt.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2023 13:44:21 ]
pi_211744064
quote:
10s.gif Op maandag 25 december 2023 13:58 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het realisme van boosrechts is wel een soort magisch realisme hoor. Je moet het niet te feitelijk willen benaderen…
Alles wat ze nu fout gaan inregelen, daar zal links op een of t andere manier over worden teruggefloten in de spin en kunnen ze weer stemmen tanken bij anti-links. Briljante strategie.
pi_211744791
quote:
14s.gif Op maandag 25 december 2023 13:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ja, vast wel.

Met 'meer veilige routes', 'een hoger minimumloon' en 'betere arbeidsomstandigheden' (zaken die GroenLinks/PvdA opperde in hun partijprogramma) ga je echt arbeidsmigratie beperken. Oh, wacht, dit zijn stuk voor stuk beleidsveranderingen die juist méér mensen zullen stimuleren naar Nederland te komen. En dit is dan stiekem ook wat veel progressieven graag willen. Zij zien migratie namelijk als een goede ontwikkeling. Dat voegt 'diversiteit' en culturele verrijking toe.

Migratie ook niet per defenitie een slechte ontwikkeling. Je moet alleen niet iedereen binnenhalen en strenge eisen stellen. Daar faalt het beleid; wij heten iedereen welkom. Ook als dat dus betekent dat je compleet andersndenken binnenhaalt of mensen trekt die alleen maar beroep zullen doen op het sociale stelsel voor de rest van dr leven.
  maandag 25 december 2023 @ 14:47:01 #10
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211744839
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 14:42 schreef Inbox het volgende:

[..]
Migratie ook niet per defenitie een slechte ontwikkeling. Je moet alleen niet iedereen binnenhalen en strenge eisen stellen. Daar faalt het beleid; wij heten iedereen welkom. Ook als dat dus betekent dat je compleet andersndenken binnenhaalt of mensen trekt die alleen maar beroep zullen doen op het sociale stelsel voor de rest van dr leven.
We heten al niet iedereen welkom maar er mag wel een rem op asielmigratie, wat niet hetzelfde is als een stop.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211745053
quote:
10s.gif Op maandag 25 december 2023 13:58 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het realisme van boosrechts is wel een soort magisch realisme hoor. Je moet het niet te feitelijk willen benaderen…
De doorrekening van de verkiezingsprogramma's zijn niet feitelijk. Deze is eigenlijk alleen voorspellend van aard, waarbij het CPB gebruikt maakt van predictieve modellen, waarbij als eerste geen rekening wordt gehouden met onvoorspelbaarheden.

En ten tweede worden er heel veel zaken buiten beschouwing gelaten. Het geeft dus een beeld dat onvolledig is, en eigenlijk alleen handig is voor de partijen zelf om elkaar in aanloop naar de verkiezingen mee om de oren te slaan.

Het is dan ook niet zonder reden dat steeds minder partijen hun partijprogramma laten doorrekenen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211745087
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 14:42 schreef Inbox het volgende:

[..]
Leuk betoog maar we heten hier natuurlijk lang niet iedereen welkom.
pi_211745115
quote:
14s.gif Op maandag 25 december 2023 15:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De doorrekening van de verkiezingsprogramma's zijn niet feitelijk. Deze is eigenlijk alleen voorspellend van aard, waarbij het CPB gebruikt maakt van predictieve modellen, waarbij als eerste geen rekening wordt gehouden met onvoorspelbaarheden.

En ten tweede worden er heel veel zaken buiten beschouwing gelaten. Het geeft dus een beeld dat onvolledig is, en eigenlijk alleen handig is voor de partijen zelf om elkaar in aanloop naar de verkiezingen mee om de oren te slaan.

Het is dan ook niet zonder reden dat steeds minder partijen hun partijprogramma laten doorrekenen.
Oh, die doorberekeningen zijn zeer zeker niet zaligmakend. Maar ze geeft wel een indicatie van hoe een programma door zou werken en bieden een poging tot een wat rationelere vergelijking tussen programma’s.
Niet voor niets laten alle serieuze partijen wel gewoon hun programma’s doorrekenen.

En als je dat niet doet maar wel allerlei dingen over realisme roept, komt dat wat mij betreft wat onnozel over.
pi_211745229
quote:
10s.gif Op maandag 25 december 2023 15:06 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Oh, die doorberekeningen zijn zeer zeker niet zaligmakend. Maar ze geeft wel een indicatie van hoe een programma door zou werken en bieden een poging tot een wat rationelere vergelijking tussen programma’s.
Niet voor niets laten alle serieuze partijen wel gewoon hun programma’s doorrekenen.

En als je dat niet doet maar wel allerlei dingen over realisme roept, komt dat wat mij betreft wat onnozel over.
Nee, want een onvolledig of onjuist beeld is niet een indicatie waar je iets aan hebt.

En dat laatste ben ik ook niet met je eens. Of zou jij bijvoorbeeld SP, NSC en PvdD geen serieuze partijen willen noemen?
pi_211745305
quote:
14s.gif Op maandag 25 december 2023 15:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, want een onvolledig of onjuist beeld is niet een indicatie waar je iets aan hebt.

En dat laatste ben ik ook niet met je eens. Of zou jij bijvoorbeeld SP, NSC en PvdD geen serieuze partijen willen noemen?
Voor mij weegt bijvoorbeeld de betaalbaarheid van een programma wel degelijk mee.
Prima als je daar niks mee hebt maar roep dat niks over bijvoorbeeld realisme…

En voor dat tweede punt, nee die neem ik niet bijster serieus, zeker niet waar het gaat om hun programma. SP en PvdD willen toch niet meeregeren en NSC heeft op een achternamiddag een programma in elkaar gedraaid waarvan ze ook wel weten dat het nergens over gaat (bleek voor hun kiezers dan ook niet zo relevant).
pi_211745534
quote:
10s.gif Op maandag 25 december 2023 15:21 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Voor mij weegt bijvoorbeeld de betaalbaarheid van een programma wel degelijk mee.
Prima als je daar niks mee hebt maar roep dat niks over bijvoorbeeld realisme…

En voor dat tweede punt, nee die neem ik niet bijster serieus, zeker niet waar het gaat om hun programma. SP en PvdD willen toch niet meeregeren en NSC heeft op een achternamiddag een programma in elkaar gedraaid waarvan ze ook wel weten dat het nergens over gaat (bleek voor hun kiezers dan ook niet zo relevant).
Dat zal best, maar als je een vertekend beeld krijgt van de vermeende betaalbaarheid op basis van een predictief model, wat heb je daar dan aan? Helemaal niets. En je ziet ook dat elke partij er net wel iets weet uit te halen waarmee men de politieke tegenstanders om de oren denkt te kunnen slaan.

En de PvdD stond overigens gewoon open voor meeregeren, dat hadden ze in aanloop naar de verkiezingen aangegeven bij Nieuwsuur. Mocht GroenLinks/PvdA hebben gewonnen, was dat geen onrealistisch scenario omdat die ook duurzaamheid als het kernpunt van hun verkiezingsprogramma hadden. En ik vind ook dat je hier NSC tekort doet.
  maandag 25 december 2023 @ 17:55:32 #17
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_211746804
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 17:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Omtzigt die is er ook nog he
Ja, en?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_211746812
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 17:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Omtzigt die is er ook nog he
Die draait mee met elke lobbyist of Poetin-pion. Heb je verdomde weinig aan, tenzij je op dubieuze wijze een mondkapjesdeal wilt organiseren, uiteraard.
pi_211747066
quote:
7s.gif Op maandag 25 december 2023 15:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Whut
Dat het afgelopen moet zijn met het feesten.
pi_211747169
quote:
10s.gif Op maandag 25 december 2023 18:05 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ik voorzie een eigen gebaar of leus waarbij iedere gelijkenis uiteraard weer op puur toeval berust.
Je bedoelt zoiets als 'From the River to the Sea', 'Intifada, Intifada' of 'Globalize Intifada'?

We hebben op 7 oktober allemaal kunnen zien hoe dat er in de realiteit uit zal zien. En dat werd hier in het Westen zelfs door sommigen op straat gevierd. Om nog maar te zwijgen over wat er in de weken nadien gebeurde met talloze demonstraties.

De projectie van sommigen is wat dit betreft hilarisch om te aanschouwen. Zelf door de straten gaan en het leven onveilig maken van Joodse gemeenschappen. En vervolgens de politieke tegenstander betichten van wat men zelf doet.

De realiteit is dat dit soort teksten en leuzen inderdaad doen denken aan de eind jaren 30:

maandag 25 december 2023 @ 19:07:46 #21
66444 Lord_Vetinari
pi_211747284
quote:
10s.gif Op maandag 25 december 2023 18:38 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Of de Hitler groet.
"Dat deden de Romeinen ook! Is gewoon een groet en niets meer." :+
Er is geen enkel bewijs dat de Romeinen de gestrekte arm groet gebruikten.
pi_211747296
quote:
18s.gif Op maandag 25 december 2023 17:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ja, en?
Het is niet zo dat de PVV ineens alles kan gaan bepalen.........dat begrijp je toch?
  maandag 25 december 2023 @ 19:11:21 #23
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211747300
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 19:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Jawel, kijk maar:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_211747329
quote:
18s.gif Op maandag 25 december 2023 17:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Lekker wegkijken en goedpraten. En dan over een paar jaar roepen 'Maar we wisten niet dat de PVV zo'n enge partij zou zijn. (Wir haben es nicht gewusst!)'
Er is toch helemaal geen voedingsbodem in Nederland voor zoiets wat jij meent te ontwaren bij Geert. We scoren in zo ongeveer elk lijstje, van kwaliteit van de zorg tot levenskwaliteit en van rijkdom tot vrijheid, hoog in de top 10 van de wereld.

Dat neemt niet weg dat er terechte onvrede is op een aantal wezenlijke punten. En nee, dat zijn niet die enge moslims waar de PVV-kiezer Kristallnachten voor wil houden, maar wel zorgen over huisvesting, immigratie, een disfunctionerende overheid en het verder wegzakken van de sociaal-economische onderlaag van de samenleving.

Waar je daar ruimte zou verwachten juist voor links, heeft die verzuimd die ruimte te pakken. Authentiek links (SP) door een gebrek aan leiderschap en visie en het noodgedwogen fusielinks van PvdA-GL omdat het een verstandshuwelijk was met een kopman die de kans gelaten heeft om die punten goed te verkopen aan een breder publiek.

De PVV is daar uitermate slimbingesprongen, onder andere door het accent helemaal te verleggen en zich milder en toegankelijker te profileren. Dat creëert dus ook een breder kiezerspotentieel. Ongetwijfeld zullen die teleurgesteld zijn in de snelheid en slagkracht waarmee de PVV straks blijkt te kunnen handelen en zo zijn er weer een paar jaar verpest om die problemen wél aan te pakken, maar dat zijn geen jaren waarin de bruinhemden door de straten zullen lopen, houd toch eens op met dat soort angstzaaiende hyperbolen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  maandag 25 december 2023 @ 20:27:25 #25
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211748010
Probleem is vooral dat de politieke front stage wordt gedomineerd door discussies over identiteit (geinstigeerd door rechts) en dat links vooral nadenkt over economische problematiek.

[ Bericht 17% gewijzigd door -XOR- op 25-12-2023 20:45:06 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211748059
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 20:27 schreef -XOR- het volgende:
Probleem is vooral dat de politieke front stage wordt gedomineerd door discussies over identiteit (geinstigeerd door rechts) en dat links vooral nadenkt over economische problematiek.
Wat is de reden voor dat verschil?
pi_211748144
quote:
7s.gif Op maandag 25 december 2023 19:16 schreef nostra het volgende:

[..]
Er is toch helemaal geen voedingsbodem in Nederland voor zoiets wat jij meent te ontwaren bij Geert. We scoren in zo ongeveer elk lijstje, van kwaliteit van de zorg tot levenskwaliteit en van rijkdom tot vrijheid, hoog in de top 10 van de wereld.

Dat neemt niet weg dat er terechte onvrede is op een aantal wezenlijke punten. En nee, dat zijn niet die enge moslims waar de PVV-kiezer Kristallnachten voor wil houden, maar wel zorgen over huisvesting, immigratie, een disfunctionerende overheid en het verder wegzakken van de sociaal-economische onderlaag van de samenleving.

Waar je daar ruimte zou verwachten juist voor links, heeft die verzuimd die ruimte te pakken. Authentiek links (SP) door een gebrek aan leiderschap en visie en het noodgedwogen fusielinks van PvdA-GL omdat het een verstandshuwelijk was met een kopman die de kans gelaten heeft om die punten goed te verkopen aan een breder publiek.

De PVV is daar uitermate slimbingesprongen, onder andere door het accent helemaal te verleggen en zich milder en toegankelijker te profileren. Dat creëert dus ook een breder kiezerspotentieel. Ongetwijfeld zullen die teleurgesteld zijn in de snelheid en slagkracht waarmee de PVV straks blijkt te kunnen handelen en zo zijn er weer een paar jaar verpest om die problemen wél aan te pakken, maar dat zijn geen jaren waarin de bruinhemden door de straten zullen lopen, houd toch eens op met dat soort angstzaaiende hyperbolen.
Dit is natuurlijk ook nonsens. Een Kristallnacht hadden we twee maanden geleden bijna weer in Berlijn gehad, afkomst ván moslims, niet tegen moslims. De zorgen de PVV-kiezer gaan voornamelijk wat dit betreft over de incompatibiliteiten van de Islam met de Westerse normen en waarden en de aantoonbare problemen die worden veroorzaakt door bepaalde groepen migranten. En dit zijn voornamelijk migranten met een achtergrond in Islamtische landen.

En dit zijn standpunten die door genoeg andere kiezers ook worden gedeeld, van de rechterkant van de VVD, BBB, JA21 en tot zelfs de SGP. Maar de PVV is hier natuurlijk met afstand het meest uitgesproken in.
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 20:27 schreef -XOR- het volgende:
Je draait de realiteit hier precies om. De drang voor identiteitspolitiek komt van Links, niet van rechts. Die verzetten zich juist tegen het identitaire gedachtegoed dat Links bij de burger wil opdringen.
  maandag 25 december 2023 @ 20:42:37 #28
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211748169
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 20:33 schreef oblo het volgende:

[..]
Wat is de reden voor dat verschil?
Ik denk dat het de linkse partijen heel erg is ingesmeerd (vooral na het Rutte II debacle) dat de stem van de lagere klasse is te winnen met het verbeteren van hun economische situatie, terwijl rechts weet dat het de stem van de lagere middenklasse/onderklasse alleen kan winnen door identiteit te agenderen, zie ook Thomas Frank's "What's the matter with Kansas"
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 25 december 2023 @ 20:44:35 #29
323876 michaelmoore
pi_211748205
quote:

[..]

ach je weet het niet , misschien kan NSC en PVV wel heel goed samenwerken , van de VVD hoef je niets te verwachten en van de PVDA helemaal niet meer, die heeft het helemaal verbruid bij jan de arbeider en piet de huurder , tijdens Samsom
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 25 december 2023 @ 20:47:12 #30
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211748238
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 20:42 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik denk dat het de linkse partijen heel erg is ingesmeerd (vooral na het Rutte II debacle) dat de stem van de lagere klasse is te winnen met het verbeteren van hun economische situatie, terwijl rechts weet dat het de stem van de lagere middenklasse/onderklasse alleen kan winnen door identiteit te agenderen, zie ook Thomas Frank's "What's the matter with Kansas"
Klopt, nationalisme en buitenlanderhaat als bliksemafleider gebruiken om het werkelijke probleem (de verdeling van welvaart) te verhullen.
  maandag 25 december 2023 @ 20:49:14 #31
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211748263
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 20:47 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Klopt, nationalisme en buitenlanderhaat als bliksemafleider gebruiken om het werkelijke probleem (de verdeling van welvaart) te verhullen.
Beetje dit idee:

Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211748364
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 20:42 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Interessant, ik ga dat boek opzoeken. Hoe komt het dan dat linkse partijen dat niet doorhebben?
  maandag 25 december 2023 @ 21:02:13 #33
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211748429
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 20:56 schreef oblo het volgende:

[..]
Interessant, ik ga dat boek opzoeken. Hoe komt het dan dat linkse partijen dat niet doorhebben?
Linkse partijen weten ook wel dat de toename van immigranten het identiteitsvraagstuk op de voorgrond plaatsen maar het linkse antwoord is wat minder populair. Bij links heeft altijd het gevoel geleefd dat ook internationaal gezien mensen in de verdrukking geholpen moeten worden en dus ook opvang zouden moeten kunnen krijgen in het Westen, en bovendien dat diversiteit gewoon mogelijk zou moeten kunnen zijn onder de links-liberale paraplu van een economisch relatief egalitaire samenleving waar de vrijheid zou moeten bestaan om jezelf te zijn zolang je een ander niet schaadt.

Links heeft de absorbsiecapaciteit van de samenleving een beetje overschat.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211748794
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 21:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Linkse partijen weten ook wel dat de toename van immigranten het identiteitsvraagstuk op de voorgrond plaatsen maar het linkse antwoord is wat minder populair. Bij links heeft altijd het gevoel geleefd dat ook internationaal gezien mensen in de verdrukking geholpen moeten worden en dus ook opvang zouden moeten kunnen krijgen in het Westen, en bovendien dat diversiteit gewoon mogelijk zou moeten kunnen zijn onder de links-liberale paraplu van een economisch relatief egalitaire samenleving waar de vrijheid zou moeten bestaan om jezelf te zijn zolang je een ander niet schaadt.

Waar zit de grens van die capaciteit en waarom?
  maandag 25 december 2023 @ 21:42:54 #35
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211748948
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 21:32 schreef oblo het volgende:

[..]
Waar zit de grens van die capaciteit en waarom?
Die is moeilijk te bepalen, maar je zou kunnen zeggen dat de grens wel in zicht komt wanneer kiezers in grote getale naar de flanken trekken. De grens bestaat omdat men vreest dat op een gegeven moment de samenleving te zeer verandert, en dat gebruiken en tradities van nieuwkomers te dominant aanwezig zijn en de structuren en tradities van de oorspronkelijke samenleving en bewoners aantasten/ondersneeuwen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211749193
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 21:42 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die is moeilijk te bepalen, maar je zou kunnen zeggen dat de grens wel in zicht komt wanneer kiezers in grote getale naar de flanken trekken. De grens bestaat omdat men vreest dat op een gegeven moment de samenleving te zeer verandert, en dat gebruiken en tradities van nieuwkomers te dominant aanwezig zijn en de structuren en tradities van de oorspronkelijke samenleving en bewoners aantasten/ondersneeuwen.
Het is ook wel lastig te bepalen. De feitelijke situatie kan best heel anders zijn dan het gevoel dat de retoriek oproept. Denk dat we qua feitelijke capaciteit nog niet eens zo in de buurt van de max zitten (100.000 Oekraïners opvangen ging eigenlijk vrij soepel) maar qua beeldvorming zitten we er voor een groot deel van de samenleving er ver overheen (100 asielzoekers in een hotel is voor velen volstrekt onacceptabel).
pi_211749325
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 21:42 schreef -XOR- het volgende:

[..]
En hoe reëel is die vrees volgens jou?
pi_211749586
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 21:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Wat ook een rol speelt is dat Links (lees: progressieven) de snel veranderende demografieën in het Westen als een positieve ontwikkeling zien. En daardoor ziet men eigenlijk geen reden om deze trend af te remmen.

Was jij het zelf niet die recent zei dat zonder multiculturaliteit, Nederland maar een saai land was dat naar spruitjeslucht zou ruiken? Dat is een sentiment dat onder meer progressieven leeft, in meer of mindere mate.
pi_211749658
quote:
14s.gif Op maandag 25 december 2023 15:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zal best, maar als je een vertekend beeld krijgt van de vermeende betaalbaarheid op basis van een predictief model, wat heb je daar dan aan? Helemaal niets. En je ziet ook dat elke partij er net wel iets weet uit te halen waarmee men de politieke tegenstanders om de oren denkt te kunnen slaan.
Arjen Lubach had met zijn Zondag met Lubach, toen hij nog niet nar links was doorgeslagen op verschillende fronten, een aflevering aan de onzin van het doorrekenen van koopkrachtplaatjes door het cbs.

Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_211749914
quote:
2s.gif Op maandag 25 december 2023 21:59 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het is ook wel lastig te bepalen. De feitelijke situatie kan best heel anders zijn dan het gevoel dat de retoriek oproept. Denk dat we qua feitelijke capaciteit nog niet eens zo in de buurt van de max zitten (100.000 Oekraïners opvangen ging eigenlijk vrij soepel) maar qua beeldvorming zitten we er voor een groot deel van de samenleving er ver overheen (100 asielzoekers in een hotel is voor velen volstrekt onacceptabel).
Ja, is dat slechts beeldvorming en perceptie, of heeft het ook iets te maken met de feitelijke ervaring met Oekraïners versus een hotel of azc met veiligelanders?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Best pilot in history
  maandag 25 december 2023 @ 22:38:28 #41
323876 michaelmoore
pi_211749949
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 22:09 schreef oblo het volgende:

[..]
En hoe reëel is die vrees volgens jou?
Dat heel europa een soort Noord Afrika gaat worden , dat is onontkoombaar , als zelfs de VVD de huisvesting van afrikanen boven die van nederlanders prevaleert

ja dan gaat dat gewoon gebeuren
pi_211750449
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 22:36 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, is dat slechts beeldvorming en perceptie, of heeft het ook iets te maken met de feitelijke ervaring met Oekraïners versus een hotel of azc met veiligelanders?
Vooral perceptie lijkt me. Het aantal mensen wat daadwerkelijk ervaring heeft met een AZC of kleinschalige opvang om de hoek is volgens mij behoorlijk beperkt. Er zijn grote problemen met de veiligelanders in Ter Apel en Budel maar ik heb niet het idee dat de mensen in Kijkduin of Uden zoiets al eens feitelijk ervaren hebben. Praktisch gezien zijn er bij de meeste opvangplekken eigenlijk weinig of geen problemen.
En dat geldt ook voor de opvang van Oekraïners, daar zijn ook wel probleemgevallen maar meestal gaat het eigenlijk best ok.
pi_211751081
quote:
2s.gif Op maandag 25 december 2023 22:56 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Vooral perceptie lijkt me. Het aantal mensen wat daadwerkelijk ervaring heeft met een AZC of kleinschalige opvang om de hoek is volgens mij behoorlijk beperkt. Er zijn grote problemen met de veiligelanders in Ter Apel en Budel maar ik heb niet het idee dat de mensen in Kijkduin of Uden zoiets al eens feitelijk ervaren hebben.
Precies, alhoewel 'geen ervaring hebben met' niet gelijk hoeft te staan aan beeldvorming.

Maar als zo weinig mensen daar ervaring mee hebben, dan is het toch wonderlijk dat angst daarvoor zo doorslaggevend zou zijn voor de stemkeuze.

Dat kan nimby-gedreven zijn (weg met de spreidingswet -> that's a you problem), maar vermoedelijk zijn de problemen die met de huidige migratie gepaard gaan voor het merendeel niet veroorzaakt door die asielzoekers (maar arbeidsmigratiegedreven), maar is er tegelijkertijd wél een brede ervaring met de 'rotmarokkaantjes', want hoe je het ook wendt of keert vormt die deelgroep wel een probleem.

Zolang het gat tussen dat erkennen (en daar effectiever naar handelen) en grotendeels wegwuiven van überhaupt het bestaan daarvan bij de gevestigde partijen blijft bestaan, blijft water vloeien naar de bodem ofwel de flanken.
Best pilot in history
pi_211751544
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 19:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
:')

Aveeee!
Maar je wil wss de beelden hebben :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211752661
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 23:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Aveeee!
Maar je wil wss de beelden hebben :')
Wellicht handig om dit eens te lezen. Dan zie je dat hij gelijk heeft en dat die groet pas vele eeuwen later bedacht is.
pi_211753707
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 00:50 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Wellicht handig om dit eens te lezen. Dan zie je dat hij gelijk heeft en dat die groet pas vele eeuwen later bedacht is.
Met wiki komen als bron

Schaam je :')
1947-2016
pi_211753720
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 00:51 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Het is lastig om op die vraag te antwoorden als je in het midden laat welk 'soort volk' je bedoelt.
Dat mag je zelf eens goed gaan bedenken
1947-2016
pi_211753791
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 02:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Met wiki komen als bron

Met Wiki is niets mis als je dr bronnen goed nakijkt.
  dinsdag 26 december 2023 @ 02:23:41 #49
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211753857
quote:
14s.gif Op maandag 25 december 2023 22:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat ook een rol speelt is dat Links (lees: progressieven) de snel veranderende demografieën in het Westen als een positieve ontwikkeling zien. En daardoor ziet men eigenlijk geen reden om deze trend af te remmen.

Was jij het zelf niet die recent zei dat zonder multiculturaliteit, Nederland maar een saai land was dat naar spruitjeslucht zou ruiken? Dat is een sentiment dat onder meer progressieven leeft, in meer of mindere mate.
Links is vooral bezig met economie.
Het zal hun worst wezen of men rookworst of indiase curry gaat eten. Zolang men maar niet uit vuilnisbakken hoeft te eten.
pi_211753889
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 02:23 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Links is vooral bezig met economie.
Het zal hun worst wezen of men rookworst of indiase curry gaat eten. Zolang men maar niet uit vuilnisbakken hoeft te eten.
Men wil als links het leven voor de normale mens okay maken.
pi_211753915
quote:

[..]
Met wiki komen als bron

Jij gaat vast met een veel betere bron komen die het tegendeel bewijst. Toch?
pi_211753934
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 02:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat mag je zelf eens goed gaan bedenken
Ik denk Nederlanders, aangezien je zegt dat er zonder dat 'soort volk' geen spruitjesgeur meer zou zijn. Waarom wil je Nederlanders weg hebben?
pi_211753968
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 02:34 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik denk Nederlanders, aangezien je zegt dat er zonder dat 'soort volk' geen spruitjesgeur meer zou zijn. Waarom wil je Nederlanders weg hebben?
Wil hij niet. Het zou niet eerlijk zijn. Accepteert Thai publiek ook niet.
pi_211753977
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 02:41 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Wil hij niet. Het zou niet eerlijk zijn. Accepteert Thai publiek ook niet.
Is het een raadsel?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-12-2023 02:42:43 ]
pi_211754270
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 december 2023 02:42 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Is het een raadsel?
Nee,
pi_211754275
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 03:47 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Nee,
OK, ik geef het op. Zeg het maar.
pi_211754294
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 02:34 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Mensen niet weg te krijgen.
pi_211754296
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 december 2023 02:42 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Is het een raadsel?
'
Nee. Het is simpel.
pi_211754871
https://www.nrc.nl/nieuws(...)afschrikken-a4185229

Ook wel een interessant artikel. Naast de Rwanda-optie proberen de Tories ook met “sobere” opvang (lees units gestapeld op een groot ponton) asielzoekers af te schrikken.
Uiteraard is ook dit weer een doorslaand succes, de opvang blijkt duurder dan hotelkamers huren en blijkt kansrijke asielzoekers juist te beperken in hun integratieproces omdat het werken bijna onmogelijk gemaakt.
pi_211754880
quote:

[..]
Met wiki komen als bron

https://www.dereactor.org(...)-den-berghe-recensie
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211754951
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 december 2023 08:38 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wat een bijzonder vreemde redenering van je. Liggen hier ook feiten aan ten grondslag of is het puur die wat te zware maaltijd van gister die borrelt in de onderbuik?
Het is vrij simpel, GroenLinks/PvdA wil letterlijk mensen invliegen met vliegtuigen om migratie legaal te maken, wil iedereen die te lang op een besluit moet wachten per direct een verblijfsvergunning geven, wil dat iedereen per direct aan het werk en naar school mag zodat je als vluchteling nog meer argumenten om te blijven hebt en wil als klap op de vuurpijl een Generaal Pardon voor alle huidige minderjarige vluchtelingen in Nederland die al te lang op een uitspraak zitten te wachten (lees; dat is 95%)

Hoeveel meer signalen wil je hebben dat links vooral de migratie wil aanjagen ipv inperken ?

Als je vluchtelingen gaat belonen met gratis huis, gratis geld, gratis school en gratis eten bij binnenkomst (dus let op, dat is voor enige toetsing) en je geeft ze daarmee alle munitie om “geworteld in Nederland” als reden op te kunnen geven voor verblijfsstatus, en je wil ze zelfs met het vliegtuig op gaan halen omdat je migratie in heel Europa wil legaliseren, dan zet je natuurlijk de poort wagenwijd open voor alles en iedereen.

https://groenlinks.nl/sta(...)/vluchtelingenbeleid
pi_211755431
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 08:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Het is vrij simpel, GroenLinks/PvdA wil letterlijk mensen invliegen met vliegtuigen om migratie legaal te maken, wil iedereen die te lang op een besluit moet wachten per direct een verblijfsvergunning geven, wil dat iedereen per direct aan het werk en naar school mag zodat je als vluchteling nog meer argumenten om te blijven hebt en wil als klap op de vuurpijl een Generaal Pardon voor alle huidige minderjarige vluchtelingen in Nederland die al te lang op een uitspraak zitten te wachten (lees; dat is 95%)

Hoeveel meer signalen wil je hebben dat links vooral de migratie wil aanjagen ipv inperken ?

Als je vluchtelingen gaat belonen met gratis huis, gratis geld, gratis school en gratis eten bij binnenkomst (dus let op, dat is voor enige toetsing) en je geeft ze daarmee alle munitie om “geworteld in Nederland” als reden op te kunnen geven voor verblijfsstatus, en je wil ze zelfs met het vliegtuig op gaan halen omdat je migratie in heel Europa wil legaliseren, dan zet je natuurlijk de poort wagenwijd open voor alles en iedereen.

https://groenlinks.nl/sta(...)/vluchtelingenbeleid
lol. Heb je het wel gelezen op die website?
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_211755916
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 december 2023 10:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ok, je fantasie ging dus nogal met je aan de hobbel in je vorige bericht. Kan gebeuren.
Oh, we gaan ontkennen dat GL mensen wil ophalen? Of dat ze bij binnenkomst direct aan de slag mogen? Of dat ze een generaal pardon willen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-12-2023 10:36:04 ]
pi_211755961
quote:
Alle kinderen die in Nederland geworteld zijn en buiten hun schuld nog geen verblijfsstatus hebben, mogen wat GroenLinks betreft in Nederland blijven en hun toekomst opbouwen.
quote:
De verantwoordelijkheid voor vluchtelingen is goed te dragen, als alle EU-landen een gelijke inspanning leveren en we de aankomst van migranten beter organiseren via legale migratie.
quote:
Zo wil GroenLinks dat de EU aan grootschaligere hervestiging gaat doen. Vluchtelingen in kampen in de regio worden door de VN op kwetsbaarheid geselecteerd en overgebracht naar landen binnen de EU.
quote:
Ook willen we voor asielzoekers vanaf dag één onderwijs en de mogelijkheid om te werken
“Allemaal fantasie”.

Hardop gelachen.
  dinsdag 26 december 2023 @ 10:42:40 #65
66444 Lord_Vetinari
pi_211756012
quote:

[..]
Er is toch helemaal geen voedingsbodem in Nederland voor zoiets wat jij meent te ontwaren bij Geert.
Ik vind 37 zetels toch een aardige indicatie van de aanwezige voedingsbodem.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lord_Vetinari op 26-12-2023 10:56:54 ]
pi_211756055
quote:
Ook willen we inzetten op het beter informeren van mensen in en rond landen van herkomst, over op welke gronden je aanspraak kan maken op asielbescherming in Europa.
Gewoon flyeren zodat je nog meer migranten kan oppikken.
pi_211756238
Even compleet wat anders. Heb me gisteren kapot geërgerd aan de anti-PVV speech van "onze" koning. Bah bah. Respecteert overduidelijk zelf de democratie niet.
pi_211756344
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 10:59 schreef Bimmer88 het volgende:
Even compleet wat anders. Heb me gisteren kapot geërgerd aan de anti-PVV speech van "onze" koning. Bah bah. Respecteert overduidelijk zelf de democratie niet.
Welke stukken ervaar jij als "anti-PVV" als ik vragen mag?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_211756385
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 11:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Oproepen tot verdraagzaamheid vermoedelijk.
pi_211756428
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 december 2023 10:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Oh, we gaan ontkennen dat GL mensen wil ophalen? Of dat ze bij binnenkomst direct aan de slag mogen? Of dat ze een generaal pardon willen?

Je hebt dit bepaald niet onderbouwd.
quote:
Buigen voor alles wat van buiten de grenzen komt en bedenkt zaken als “culturele verrijking” om de ongebreidelde massa import van alles wat haaks op westerse cultuur en normen en waarden staat te verantwoorden.
Anders graag een quote waar men bijvoorbeeld voor “ongebreidelde massa import van alles wat haaks op westerse cultuur en normen en waarden staat”, want waar je naar linkt gaat daar dwars tegenin.
pi_211756451
quote:
7s.gif Op maandag 25 december 2023 13:36 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Kan je dit verder toelichten, bijvoorbeeld aan de hand van de doorrekening van de partijprogramma's door het CPB?
Doorrekening? :') Wat denk je nou zelf chef :') Het is toch vrij duidelijk dat extreem links zo mogelijk nog populistischer is dan extreem rechts? Venlo aan zee? Een niet-leefbare wereld binnen 25 jaar? Om nog maar te zwijgen over de ronduit absurde gedachte dat we hier op die paar vierkante meter het verschil kunnen gaan maken. Ik heb nog liever dat ze die miljarden uitgegeven aan een goede communicatie met de meeste vervuilende landen in absolute zin. Die paar koeien meer of minder bij ons op de heide gaan niet voorkomen dat Venlo over 5 jaar aan zee ligt (zoals Timmermans doet voorkomen).
  dinsdag 26 december 2023 @ 11:14:09 #72
323876 michaelmoore
pi_211756477
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 december 2023 10:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

iets wat een partij wil dat zal niet direkt wet worden he, ipv al die zielepieten, gekoppeld aan een 3 jarig arbeidscontract met verplichtte terugkeer zou het best wel kunnen

leeftijdgrens 18 tpot 35 en dus niet hier wortelen en geen familie hereniging of zo en geen vast huis en contract via paspoort
En zielepieten als achtervolgde homos en achtervolgede christen ook niet en niemand een advocaat
pi_211756569
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 11:13 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Doorrekening? :') Wat denk je nou zelf chef :') Het is toch vrij duidelijk dat extreem links zo mogelijk nog populistischer is dan extreem rechts? Venlo aan zee? Een niet-leefbare wereld binnen 25 jaar? Om nog maar te zwijgen over de ronduit absurde gedachte dat we hier op die paar vierkante meter het verschil kunnen gaan maken. Ik heb nog liever dat ze die miljarden uitgegeven aan een goede communicatie met de meeste vervuilende landen in absolute zin. Die paar koeien meer of minder bij ons op de heide gaan niet voorkomen dat Venlo over 5 jaar aan zee ligt (zoals Timmermans doet voorkomen).
Oh, je bent dus gewoon aan het fantaseren geslagen?
pi_211756584
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 december 2023 11:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Oproepen tot verdraagzaamheid vermoedelijk.
Ook.

"Zonder tegenstellingen geen vooruitgang. Maar de manier waarop we ermee omgaan is allesbepalend. Er zijn regels die voor iedereen gelden. Wij Nederlanders kennen een democratische rechtsorde. Die geeft ons houvast en zekerheid. Discriminatie in welke vorm dan ook is uit den boze.

Het intimideren, bedreigen en schofferen van mensen is buiten de orde. Wie daarvoor kiest, verlaagt zichzelf en beschadigt onze gemeenschap."

Vooral het bovenstaande. WA refereert hier vooral naar de standpunten van de PVV en naar de mensen die op de PVV hebben gestemd.
  dinsdag 26 december 2023 @ 11:22:48 #75
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211756613
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 11:20 schreef Bimmer88 het volgende:

[..]
Ook.

"Zonder tegenstellingen geen vooruitgang. Maar de manier waarop we ermee omgaan is allesbepalend. Er zijn regels die voor iedereen gelden. Wij Nederlanders kennen een democratische rechtsorde. Die geeft ons houvast en zekerheid. Discriminatie in welke vorm dan ook is uit den boze.

Het intimideren, bedreigen en schofferen van mensen is buiten de orde. Wie daarvoor kiest, verlaagt zichzelf en beschadigt onze gemeenschap."

Vooral het bovenstaande. WA refereert hier vooral naar de standpunten van de PVV en naar de mensen die op de PVV hebben gestemd.
Bijzondere interpretatie.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_211756675
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 11:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Misschien dit?
quote:
Het intimideren, bedreigen en schofferen van mensen is buiten de orde. Wie daarvoor kiest, verlaagt zichzelf en beschadigt onze gemeenschap.

Als de grote wereldproblemen onze krachten te boven gaan, kunnen we in ieder geval wél zorgen dat we in eigen land vreedzaam samenleven en tegenstellingen overbruggen.

Dat vraagt iets van de manier waarop we met elkaar omgaan. Als we boos zijn over dingen die ons raken, zijn we te snel geneigd te denken: wie is er fout? Wie is er schuldig?
pi_211756681
quote:

[..]
Ook.

Ik denk veel eerder dat hij daarmee de automobilisten bedoelde.
pi_211756695
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 10:59 schreef Bimmer88 het volgende:
Hij bevestigde alleen onze grondwet. Ik vond het mooi gesproken.
Geert Wilders is binnen zijn beweging een autocraat en hij respecteerd onze grondwet niet wat hij wel heeft verklaard bij de installatie van de tweede kamer.
Verder hebben VVD, PVV en NSC andere belangen die ik niet overbrugd zie worden. Met BBB zal Geert Wilders er wel uitkomen denk ik.

De formatie is gedoemd tot mislukken en dus mag Frans Timmermans het gaan proberen en daarna eventueel mieuwe verkiezingen.

Het rare is dat VVD de PVV niet heeft uitgesloten, maar GL/PvdA wel en die zijn nota bene nog de tweede grootste partij. De chaos bij de VVD is nu overigens dusdanig ernstig dat ik een splitising niet uitsluit.

Een coalitie met daarin PVV zie ikl absoluut niet gebeuren. Pure tijdsverspilling naar mijn idee en ik neem het de PVV-stemmer kwalijk om verwerpelijk gedachtengoed te steunen.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_211756740
quote:

[..]
Ook.

Ja, schandalig dat de koning oproept tot beschaafd gedrag.
  dinsdag 26 december 2023 @ 11:32:24 #80
498210 KoningWouter
pi_211756789
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 11:27 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Hij bevestigde alleen onze grondwet. Ik vond het mooi gesproken.
Geert Wilders is binnen zijn beweging een autocraat en hij respecteerd onze grondwet niet wat hij wel heeft verklaard bij de installatie van de tweede kamer.
Verder hebben VVD, PVV en NSC andere belangen die ik niet overbrugd zie worden. Met BBB zal Geert Wilders er wel uitkomen denk ik.

De formatie is gedoemd tot mislukken en dus mag Frans Timmermans het gaan proberen en daarna eventueel mieuwe verkiezingen.

Het rare is dat VVD de PVV niet heeft uitgesloten, maar GL/PvdA wel en die zijn nota bene nog de tweede grootste partij. De chaos bij de VVD is nu overigens dusdanig ernstig dat ik een splitising niet uitsluit.

Een coalitie met daarin PVV zie ikl absoluut niet gebeuren. Pure tijdsverspilling naar mijn idee en ik neem het de PVV-stemmer kwalijk om verwerpelijk gedachtengoed te steunen.
Nieuwe verkiezingen waarbij de PVV nog groter wordt.

De geest is uit de fles. Die gaat er niet meer in.

Dan kun je kwalijk nemen wat je wilt. Maar dat boeit geen enkele PVV-stemmer wat. Hij/zij wordt al jaren verketterd.
pi_211756893
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 11:32 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Maar dat boeit geen enkele PVV-stemmer wat.
goh.
pi_211756900
quote:

[..]

Dan kun je kwalijk nemen wat je wilt. Maar dat boeit geen enkele PVV-stemmer wat. Hij/zij wordt al jaren verketterd.
Geert en zijn volgelingen moeten niet janken gezien zijn uitspraken als nepparlement, D'66 rechters, Sigrid Kaag voor heks uitmaken.
Hij opereert totaal niet verbindend en is dus bij voorbaat kansloos. Pieter Omtzigt loopt veel risico op afbraak als hij in zee gaat met PVV. Bovendien, stel er zou een PVV, VVD, NSC en BBB coalitie komen hebben ze nog geen meerderheid in de eerste kamer.

Men gaat de PVV hard aanpakken inzake de rechtsstaat en over een half jaar ofzo is zijn mementum voorbij verwacht ik.
  dinsdag 26 december 2023 @ 11:40:27 #83
498210 KoningWouter
pi_211756926
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 11:38 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Geert en zijn volgelingen moeten niet janken gezien zijn uitspraken als nepparlement, D'66 rechters, Geert Kaag voor heks uitmaken.
Hij opereert totaal niet verbindend en is dus bij voorbaat kansloos. Pieter Omtzigt loopt veel risico op afbraak als hij in zee gaat met PVV. Bovendien, stel er zou een PVV, VVD, NSC en BBB coalitie komen hebben ze nog geen meerderheid in de eerste kamer.

Men gaat de PVV hard aanpakken inzake de rechtsstaat en over een half jaar ofzo is zijn mementum voorbij verwacht ik.
Dat ben ik niet met je eens. Hij lijkt wel veranderd qua media en X gedrag. Hij sorteert voor op het premierschap.

En anders nieuwe verkiezingen. Op naar de 48 zetels.
  dinsdag 26 december 2023 @ 11:40:55 #84
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_211756936
quote:

[..]
Ook.

Daar mogen we dan uit afleiden dat de standpunten van de PVV

- pro discriminatie
- pro intimidatie
- pro bedreiging
- pro schoffering

zijn? Dan heeft WA dat toch overzichtelijk opgesomd.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  dinsdag 26 december 2023 @ 11:42:21 #85
498210 KoningWouter
pi_211756964
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 11:40 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

- pro discriminatie
- pro intimidatie
- pro bedreiging
- pro schoffering

Ja nu weet ik het niet meer hoor. Had ik als PVV stemmer dan toch eerst Timmermans moeten stemmen om het koningshuis af te schaffen voordat ik PVV kon stemmen? :+
pi_211756976
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 11:40 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Dat ben ik niet met je eens. Hij lijkt wel veranderd qua media en X gedrag. Hij sorteert voor op het premierschap.

En anders nieuwe verkiezingen. Op naar de 48 zetels.
Een wolf in schaapskleren en dito streken.Hij heeft ook geen woorden teruggenomen. Hij is nog steeds dezelfde Wilders. Ik trap er niet in dat hij milder zou zijn geworden.
  dinsdag 26 december 2023 @ 11:43:30 #87
498210 KoningWouter
pi_211756987
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 11:42 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Een wolf in schaapskleren en dito streken.Hij heeft ook geen woorden teruggenomen. Hij is nog steeds dezelfde Wilders. Ik trap er niet in dat hij milder zou zijn geworden.
Dat mag.

Ik constateer verandering in zijn gedrag.
pi_211757108
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 december 2023 11:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Bijzondere interpretatie.
Dat is geen bijzondere interpretatie maar een kwestie van goed luisteren/ lezen. Dit is een rechtstreekse verwijzing naar de uitslag van afgelopen verkiezingen in samenhang met de thans lopende discussie tussen de PVV en NSC.
pi_211757231
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 11:42 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik hoop het dat hij nog steeds dezelfde Wilders is. Stel je voor dat ie gaat lijken op Timmermans of Jetten. Dan zit straks heel Nederland aan de grond met driedubbele leningen om maar te moeten deugen.
pi_211757261
quote:

[..]

- pro discriminatie
- pro intimidatie
- pro bedreiging
- pro schoffering

Zouden zijn. Het is maar een mening, gestoeld op de standpunten van links.
pi_211757267
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 11:55 schreef Bimmer88 het volgende:

[..]
Ik hoop het dat hij nog steeds dezelfde Wilders is. Stel je voor dat ie gaat lijken op Timmermans of Jetten. Dan zit straks heel Nederland aan de grond met driedubbele leningen om maar te moeten deugen.
Kletskoek. Hoe kom je daarbij? Economisch heeft Geert Wilders volstrekt onverantwoordelijke ideëen. De Programma's van GL/PvdA en D'66 zijn keurig doorgerekend en wat denk je dat het bedrijfsleven van een Nexit zou denken?
pi_211757280
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 11:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Kletskoek. Hoe kom je daarbij? Economisch heeft Geert Wilders volstrekt onverantwoordelijke ideëen. De Programma's van GL/PvdA en D'66 zijn keurig doorgerekend en wat denk je dat het bedrijfsleven van een Nexit zou denken?
Oja. Doorgerekend door het CPB....
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:00:37 #93
66444 Lord_Vetinari
pi_211757288
quote:

[..]

- pro discriminatie
- pro intimidatie
- pro bedreiging
- pro schoffering

Hij is dan ook historicus en heeft het overzicht.
pi_211757295
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:00 schreef Bimmer88 het volgende:

[..]
Oja. Doorgerekend door het CPB....
Je punt? Nee dan de PVV die zijn eigen vlees keurt inzake doorrekening.
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:02:32 #95
498210 KoningWouter
pi_211757310
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:01 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Een doorrekening van een partijprogramma die na de verkiezingsuitslag direct de prullenbak in gaat. Nee daar hebben we wat aan.
pi_211757322
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:02 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Een doorrekening van een partijprogramma die na de verkiezingsuitslag direct de prullenbak in gaat. Nee daar hebben we wat aan.
Dat kun je beter stellen van het gehele programma van PVV.
pi_211757328
quote:

[..]
Het geeft anders wel aan hoe haalbaar plannen en ideeen zijn. Partijen die hier niet aan meedoen zijn imo al bij voorbaat af.
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:04:23 #98
66444 Lord_Vetinari
pi_211757331
quote:

[..]
Een doorrekening van een partijprogramma die dat na de verkiezingsuitslag direct de prullenbak in gaat. Nee daar hebben we wat aan.
Geloof je het zelf?
pi_211757334
quote:

[..]
Ja, het zegt best veel over de praktische haalbaarheid. Nou snap ik dat dat bij populisten niet zo boeiend is. Maar roepen dat het alternatief zo duur uit zou pakken als je zelf de Oppersinterklaas wilt spelen is wat dubieus…
pi_211757338
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:01 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Een doorrekening die alléén uitkomt als alle punten van dat betreffende programma worden doorgevoerd.
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:05:50 #101
498210 KoningWouter
pi_211757352
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:03 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Dat kun je beter stellen van het gehele programma van PVV.
Wilders doet in ieder geval niet alsof.

De PVV stemmer stemt ook helemaal niet op het hele partijprogramma maar op verandering. En dat gaan we dus nu hopelijk eens een keer krijgen.
  Moderator dinsdag 26 december 2023 @ 12:05:53 #102
5428 crew  miss_sly
pi_211757353
quote:

[..]
Ook.

Jij bent van mening dat PVV-stemmers mensen zijn die intimideren, schofferen en bedreigen en vindt dat de koning daar niets dus over mocht zeggen?
pi_211757355
quote:

[..]

Zolang PVV en BBB, FvD en JA21 geen 76 zetels halen, blijft Wilders een probleem hebben.

Overigens is JA21 volgens de laatste peiling uit de kamer verdwenen, en is regeren met FvD, met hun kinderachtige gedrag, ook uitermate moeilijk.
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:06:47 #104
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_211757357
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 11:58 schreef Bimmer88 het volgende:

[..]
Zouden zijn. Het is maar een mening, gestoeld op de standpunten van links.
Het kan ook een algemene reflectie zijn op wat zoal aan onwenselijke ontwikkelingen gaande is in de samenleving. Dat sommige PVV-aanhangers dit beschouwen als een aanval op partijstandpunten geeft wel aan hoe diepgeworteld het wij-zij denken (daar) is. Het is irrationeel en schadelijk om in alles een aanval op jezelf te zien.
pi_211757366
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jij bent van mening dat PVV-stemmers mensen zijn die intimideren, schofferen en bedreigen en vindt dat de koning daar niets dus over mocht zeggen?
Waar zeg ik dat? Ik haal een standpunt aan waarover veel discussie is. Ik heb nergens geschreven dat ik dat ook vind. Goed lezen.
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:08:07 #106
498210 KoningWouter
pi_211757382
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:04 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Het geeft anders wel aan hoe haalbaar plannen en ideeen zijn. Partijen die hier niet aan meedoen zijn imo al bij voorbaat af.
Het is een farce voor de bühne. Net doen alsof je alles zo goed voor elkaar hebt om vervolgens je verkiezingsbeloftes de dag na de verkiezingen in de prullenbak te flikkeren.

Die oude Haagse spelletjes daar is een groot deel van Nederland wel eens een keer klaar mee. :R
pi_211757388
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:05 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Wilders doet in ieder geval niet alsof.

De PVV stemmer stemt ook helemaal niet op het hele partijprogramma maar op verandering. En dat gaan we dus nu hopelijk eens een keer krijgen.
Natuurlijk doet hij wel alsof. Het is volstrekt onduidelijk hoe hij eea denkt te kunnen financiëren. Het klimaatfonds leegtrekken kan maar eenmalig. Bij zijn plannen zijn het terugkerende kosten.
pi_211757399
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 december 2023 11:19 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hoi Karel!
  Moderator dinsdag 26 december 2023 @ 12:11:36 #109
5428 crew  miss_sly
pi_211757424
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:07 schreef Bimmer88 het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat? Ik haal een standpunt aan waarover veel discussie is. Ik heb nergens geschreven dat ik dat ook vind. Goed lezen.
Jij vindt de tekst een aanval op PVV-stemmers. De koning zegt dat schofferen, bedreigen en intimideren niet oké zijn.
  Moderator dinsdag 26 december 2023 @ 12:12:01 #110
5428 crew  miss_sly
pi_211757432
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:08 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Het is een farce voor de bühne. Net doen alsof je alles zo goed voor elkaar hebt om vervolgens je verkiezingsbeloftes de dag na de verkiezingen in de prullenbak te flikkeren.

Die oude Haagse spelletjes daar is een groot deel van Nederland wel eens een keer klaar mee. :R
Dat is precies wat Wilders heeft gedaan.
pi_211757453
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:08 schreef KoningWouter het volgende:

[..]

elke belofte kan worden verbroken door concessies te doen. Dat maakt ons land werkbaar. En dat roepen NeDeRlAnD iS eR kLaAr MeE wordt ook wat vermoeiend als de meesten geen idee hebben waar ze nou precies klaar mee zijn en dan blindeloos achter iemand aanlopen waarbij de ideologien bij voorbaat al kansloos zijn.

Wilders gooit overigens ook principes snel overboord om te kunnen regeren en is al 20 jaar onderdeer van de haagse spelletjes. Wordt alleen ff vergeten :)
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:13:56 #112
498210 KoningWouter
pi_211757457
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:08 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Natuurlijk doet hij wel alsof. Het is volstrekt onduidelijk hoe hij eea denkt te kunnen financiëren. Het klimaatfonds leegtrekken kan maar eenmalig. Bij zijn plannen zijn het terugkerende kosten.
Ik denk dat geen enkele PVV stemmer verwacht dat hij zijn volledige verkiezingsprogramma ten uitvoer kan brengen.

Wat er wel beloofd wordt is dat er eens een keer iets gaat veranderen. Een groot deel van Nederland is het helemaal zat met den Haag. En terecht.

13 jaar Rutte heeft ons land de afgrond ingestort en dat allemaal voor zijn eigen gewin. Straks lekker patsen als baas van de NAVO.

Op lazeren met je neppe doorgerekende partijprogramma. Verandering willen we zien. Ten positieve dit maal.
pi_211757465
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:08 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
gratis bier, wel lachen
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:14:34 #114
498210 KoningWouter
pi_211757473
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is precies wat iedere partij elke verkiezingen doet.
pi_211757504
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:14 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Jij en kennelijk andere pvv stemmers maakt het dus alleen uit als andere partijen dat wel doen maar zien het dus bij de pvv door de vingers :')
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:16:27 #116
498210 KoningWouter
pi_211757509
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:13 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
elke belofte kan worden verbroken door concessies te doen. Dat maakt ons land werkbaar. En dat roepen NeDeRlAnD iS eR kLaAr MeE wordt ook wat vermoeiend als de meesten geen idee hebben waar ze nou precies klaar mee zijn en dan blindeloos achter iemand aanlopen waarbij de ideologien bij voorbaat al kansloos zijn.

Wilders gooit overigens ook principes snel overboord om te kunnen regeren en is al 20 jaar onderdeer van de haagse spelletjes. Wordt alleen ff vergeten :)
Ja maar door die concessies is die hele doorrekening toch een farce. Die kan direct de prullenbak in. Door concessies te doen klopt er precies niets meer van.
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:18:26 #117
498210 KoningWouter
pi_211757545
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:16 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Jij en kennelijk andere pvv stemmers maakt het dus alleen uit als andere partijen dat wel doen maar zien het dus bij de pvv door de vingers :')
Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op als je een beetje had gelezen wat ik schrijf.

Die doorrekeningen zijn nep. @miss_sly hierboven geeft al aan dat partijen concessies moeten doen. Daar gaan je berekeningen. Kun je net zo goed je plan niet laten doorrekenen want het heeft wel geteld nul effect.
  Moderator dinsdag 26 december 2023 @ 12:19:10 #118
5428 crew  miss_sly
pi_211757557
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:14 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Nee, wat men doet is in gesprek gaan, onderhandelen en compromissen sluiten.

Wilders zei de avond van de verkiezingen al dat alles wat rechtstatelijk of ongrondwettelijk een probleem zou kunnen zijn in de ijskast te zetten. En dat is zo’n groot deel van wat in zijn programma staat, dat hij eigenlijk dus zegt alles op te geven als ie maar in het torentje komt.

Na 20 jaar pluche-kleven wil hij even ergens anders zitten.
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:19:25 #119
498210 KoningWouter
pi_211757565
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Behalve dat Wilders niet liep te pronken met zijn perfect doorgerekende verkiezingsprogramma.
  Moderator dinsdag 26 december 2023 @ 12:19:55 #120
5428 crew  miss_sly
pi_211757573
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:18 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op als je een beetje had gelezen wat ik schrijf.

Die doorrekeningen zijn nep. Miep hierboven geeft al aan dat partijen concessies moeten doen. Daar gaan je berekeningen. Kun je net zo goed je plan niet laten doorrekenen want het heeft wel geteld nul effect.
Mag het iets respectvoller, met je miep?
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:20:32 #121
498210 KoningWouter
pi_211757592
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wilders zei de avond van de verkiezingen al dat alles wat rechtstatelijk of ongrondwettelijk een probleem zou kunnen zijn in de ijskast te zetten. En dat is zo’n groot deel van wat in zijn programma staat, dat hij eigenlijk dus zegt alles op te geven als ie maar in het torentje komt.

Ja en wat blijft er dan nog over van je doorgerekende plannen als je onderhandeld en compromissen sluit?
  Moderator dinsdag 26 december 2023 @ 12:20:48 #122
5428 crew  miss_sly
pi_211757595
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:19 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Behalve dat Wilders niet liep te pronken met zijn perfect doorgerekende verkiezingsprogramma.
Nee, hij liep te pronken met een grote bek en onmogelijk waar te maken plannen, zowel financieel als qua uitvoerbaarheid. Dat is inderdaad stukken betrouwbaarder.
pi_211757597
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:16 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ja maar door die concessies is die hele doorrekening toch een farce. Die kan direct de prullenbak in. Door concessies te doen klopt er precies niets meer van.
wat snap je niet aan dat het een goed beeld geeft of de plannen haalbaar zijn en dus een goed beeld kan geven waar de partij naar toe wilt?

Het is geen heilige graal nee, geeft ook niemand aan verder hoor. Maar als de plannen van de pvda/gl er het beste uitkomen als voorbeeld en die weten dus veel stemmen te trekken en door samenwerking met gelijkgestemden die plannen door te kunnen voeren, desnoods een deel ervan, is daar al vooruitgang.

Gratis bier klinkt wel leuker idd.
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:21:18 #124
498210 KoningWouter
pi_211757604
quote:

[..]
Mag het iets respectvoller, met je miep?
Ja sorry @miss_sly. ik wilde het nog aanpassen maar vond het wel grappig eigenlijk. Excuses als je het zo aantrekt.
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:22:38 #125
498210 KoningWouter
pi_211757621
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nee, hij liep te pronken met een grote bek en onmogelijk waar te maken plannen, zowel financieel als qua uitvoerbaarheid. Dat is inderdaad stukken betrouwbaarder.
Dat hadden ze in de vele debatten dan eens goed onderuit moeten halen.
  Moderator dinsdag 26 december 2023 @ 12:23:29 #126
5428 crew  miss_sly
pi_211757632
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:20 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ja en wat blijft er dan nog over van je doorgerekende plannen als je onderhandeld en compromissen sluit?
Dat kun je dus doorrekenen hè. Je hebt dan al een basis.

Hoe dan ook zul je altijd opnieuw moeten berekenen, daar zijn die doorrekeningen dan ook niet voor. Het gaat er vooral om dat er een duidelijk beeld geschetst wordt hoe men bepaalde plannen wil financieren. Welke geldstromen men wil gebruiken.
Een programma dat structurele (dat is jaarlijks terugkerende) kosten wil optuigen, maar geen structurele plannen heeft om dat te bekostigen is niet onderbouwd.
pi_211757671
quote:

[..]

Onderhandelen? Dat hebben we gezien bij het vorige kabinet waarin links al haar standpunten door heeft gedrukt, omdat "ze" anders het kabinet zouden laten klappen. Noem je dat ook onderhandelen?
  Moderator dinsdag 26 december 2023 @ 12:25:16 #128
5428 crew  miss_sly
pi_211757672
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:21 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ja sorry @:miss_sly. ik wilde het nog aanpassen maar vond het wel grappig eigenlijk. Excuses als je het zo aantrekt.
Grappig? Het is vooral denigrerend. Ik trek het me niet persoonlijk aan hoor, maar ik krijg dan wel een bepaald beeld van jou als gesprekspartner. Dat wordt niet positief beïnvloed, zoals je begrijpt.
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:25:49 #129
498210 KoningWouter
pi_211757681
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat kun je dus doorrekenen hè. Je hebt dan al een basis.

Hoe dan ook zul je altijd opnieuw moeten berekenen, daar zijn die doorrekeningen dan ook niet voor. Het gaat er vooral om dat er een duidelijk beeld geschetst wordt hoe men bepaalde plannen wil financieren. Welke geldstromen men wil gebruiken.
Een programma dat structurele (dat is jaarlijks terugkerende) kosten wil optuigen, maar geen structurele plannen heeft om dat te bekostigen is niet onderbouwd.
Op het moment dat je een compromis sluit dan heb je toch al helemaal niets meer aan je doorrekening.

Het is gewoon een farce. Net doen alsof je het allemaal zo goed voor elkaar hebt en alles haalbaar is.

Nou daar doet Wilders niet aan mee. En volgens mij is een groot deel van Nederland het daar helemaal mee eens.
  Moderator dinsdag 26 december 2023 @ 12:26:28 #130
5428 crew  miss_sly
pi_211757686
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:25 schreef Bimmer88 het volgende:

[..]
Onderhandelen? Dat hebben we gezien bij het vorige kabinet waarin links al haar standpunten door heeft gedrukt, omdat "ze" anders het kabinet zouden laten klappen. Noem je dat ook onderhandelen?
Ja.
Als je het er niet mee eens bent, moet je er niet mee instemmen. Als regeren zo belangrijk voor je is, dat je alles opgeeft aan ideologie kun je dat niemand anders kwalijk nemen dan jezelf.
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:26:52 #131
498210 KoningWouter
pi_211757697
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Grappig? Het is vooral denigrerend. Ik trek het me niet persoonlijk aan hoor, maar ik krijg dan wel een bepaald beeld van jou als gesprekspartner. Dat wordt niet positief beïnvloed, zoals je begrijpt.
Oke prima. Ik heb mijn excuses aangeboden. Doe er mee wat je wilt.
  Moderator dinsdag 26 december 2023 @ 12:27:08 #132
5428 crew  miss_sly
pi_211757703
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:25 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Op het moment dat je een compromis sluit dan heb je toch al helemaal niets meer aan je doorrekening.

Het is gewoon een farce. Net doen alsof je het allemaal zo goed voor elkaar hebt en alles haalbaar is.

Nou daar doet Wilders niet aan mee. En volgens mij is een groot deel van Nederland het daar helemaal mee eens.
Klopt, Wilders doet daar niet aan mee. Die heeft een op vrijwel alle fronten onhaalbaar programma.
pi_211757712
quote:

[..]
Het kabinet was al geklapt en zo links is het beleid al jaren niet meer en wat doen veel stemmers? Nog rechtser stemmen lol. Zit totaal geen logica in.
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:28:45 #134
498210 KoningWouter
pi_211757732
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Klopt, Wilders doet daar niet aan mee. Die heeft een op vrijwel alle fronten onhaalbaar programma.
Klopt.

De PVV stemmer stemt dan ook helemaal niet op dat complete programma. Dus Wilders doet niet alsof hij een haalbaar programma heeft. Zet dat programma op behoorlijk wat punten de ijskast in en gaat het land repareren.

We hebben nu iemand nodig die dat ook eens daadwerkelijk gaat doen in plaats van nog eens 4 jaar afbraakbeleid.
pi_211757743
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Moet het je nageven. Knap dat jij dat ziet zonder die doorrekening waar je kennelijk veel waarde aan hecht.
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:32:51 #136
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_211757800
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:28 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Klopt.

De PVV stemmer stemt dan ook helemaal niet op dat complete programma. Dus Wilders doet niet alsof hij een haalbaar programma heeft. Zet dat programma op behoorlijk wat punten de ijskast in en gaat het land repareren.

We hebben nu iemand nodig die dat ook eens daadwerkelijk gaat doen in plaats van nog eens 4 jaar afbraakbeleid.
Als jij werkzaam bent in het bedrijfsleven, hoor ik graag waar. Dan kom ik daar ook wel een paar jaar CEO spelen zonder concrete plannen maar met een vlaggetje met 'Repareren!' erop.
  Moderator dinsdag 26 december 2023 @ 12:32:52 #137
5428 crew  miss_sly
pi_211757801
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:28 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Klopt.

Wat gaat Wilders volgens jou dan doen om het land te repareren?
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:33:23 #138
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_211757819
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Alle Marokkanen het land uit, snap je dat nu nog niet.
  Moderator dinsdag 26 december 2023 @ 12:34:45 #139
5428 crew  miss_sly
pi_211757850
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:29 schreef Bimmer88 het volgende:

[..]
Moet het je nageven. Knap dat jij dat ziet zonder die doorrekening waar je kennelijk veel waarde aan hecht.
Daar is geen door berekening voor nodig, beetje gezond verstand en kunnen optellen en aftrekken doet al veel. Heel veel uit willen geven en bijna geen inkomen hebben of genereren en plannen hebben die tegen (grond)wetten en verdragen ingaan maakt het vrij snel duidelijk.
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:35:12 #140
498210 KoningWouter
pi_211757863
quote:

[..]
20 miljard bij migratie wegtrekken
38 miljard uit het klimaatfonds halen (en on hold zetten)

Dat in de zorg proppen. En hopelijk in de ouderen zorg. Ik heb namelijk geen zin om straks niet meer te kunnen werken omdat ik dagelijks de reet van mijn ouders moet wassen. Daar is helemaal geen oplossing voor.
  Moderator dinsdag 26 december 2023 @ 12:35:20 #141
5428 crew  miss_sly
pi_211757869
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:33 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Alle Marokkanen het land uit, snap je dat nu nog niet.
Ik zou het graag eens horen van iemand die er zo van overtuigd is dat Wilders ns land gaat repareren.
pi_211757878
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:27 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Het kabinet was al geklapt en zo links is het beleid al jaren niet meer en wat doen veel stemmers? Nog rechtser stemmen lol. Zit totaal geen logica in.
Ik denk dat links/rechts deze verkiezingen bij veel mensen niet eens heel relevant was. De gemiddelde PVV kiezer (zelfs de kiezer in het algemeen) wil voornamelijk dat er iets gedaan word aan immigratie. Als de SP of een GL daar meer op had ingezet hadden die ook best wat extra stemmen gekregen. Het is een thema dat belangrijk is voor veel mensen (of je het er nou mee eens bent of niet), dus dan is het niet heel gek dat een PVV vrij veel stemmen krijgt; gezien het toch de voornaamste partij was/is die echt inzette op immigratie. De gemiddelde PVV kiezer weet ook wel dat de grenzen niet opeens dicht gaan, want dat kan helemaal niet (en moet je ook niet willen), maar ze stralen in ieder geval uit dat ze er iets mee willen.

Of dat lukt? Valt te bezien, en zal liggen aan wat er uit de onderhandelingen rolt (en wat daar haalbaar van is), maar ik heb er meer vertrouwen in dan een GL bij wijze van spreken. Of een partij nou links of rechts is, de meeste zaken komen toch wel goed (toch altijd kwestie van onderhandelingen, 2e en 1e kamers, etc), gaat er uiteindelijk meer om welke partij inspeelt op de kwesties die veel spelen in de maatschappij.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-12-2023 12:36:53 ]
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:36:37 #143
498210 KoningWouter
pi_211757898
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Daar is geen door berekening voor nodig, beetje gezond verstand en kunnen optellen en aftrekken doet al veel. Heel veel uit willen geven en bijna geen inkomen hebben of genereren en plannen hebben die tegen (grond)wetten en verdragen ingaan maakt het vrij snel duidelijk.
Oude Haagse politiek.

Dag 1:
Kijk ons verkiezingsprogramma eens goed doorgerekend zijn.

Dag 2:
Verkiezingen

Dag 3:
Weg verkiezingsprogramma.

Wat schieten we daar in godsnaam mee op?
pi_211757899
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:29 schreef Bimmer88 het volgende:

[..]
lees jezelf anders ff in...
https://www.rtlnieuws.nl/(...)r-grondwet-zijn-onze voorbeeldje
pi_211757909
quote:

[..]
Ik ben het ook niet eens met alle standpunten van Wilders, maar wat betreft instroom van migranten heeft hij gewoon een punt. De kraan die links open wilt laten staan is onhoudbaar. De kosten daarvan lopen de spuigaten uit.

Een klein voorbeeld. Nu moeten we koste wat kost kansloze asielzoekers in hotels gaan plaatsen. Elke dag gratis douchen. De oudere Nederlander in het verzorgingshuis of thuiswondende mag blij zijn als hij of zij 1x per twee weken gedouched wordt. En dit is slechts één voorbeeld van de vele. En precies dít is een groot gedeelte van Nederland zat.
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:38:20 #146
498210 KoningWouter
pi_211757920
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:32 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Als jij werkzaam bent in het bedrijfsleven, hoor ik graag waar. Dan kom ik daar ook wel een paar jaar CEO spelen zonder concrete plannen maar met een vlaggetje met 'Repareren!' erop.
Een doorgerekend plan in het bedrijfsleven heeft nog nut.

In de politiek kan het de dag na de verkiezingen de prullenbak in.

Je zult maar bij het CPB werken en die nutteloze onzin moeten doorrekenen om vervolgens een dag na de verkiezingen je harde werk in de prullenbak te zien gaan.

Dat is nog eens denigrerend @miss_sly .
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:39:09 #147
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_211757940
Mensen in een verzorgingshuis worden 1x in de 2 weken gedoucht

Fantaseer lekker verder in je eentje, een gesprek heeft zo weinig zin
Laffe huichelaar
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:41:15 #148
498210 KoningWouter
pi_211757970
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:39 schreef timmmmm het volgende:

Moet je wel in een verzorgingstehuis terecht komen. Dan ben je al ver heen. Het bejaardentehuis moet terug komen.

Ik gun mijn ouders een gezellige goede oude dag na een leven lang hard werken en dat zouden zij graag doen in een bejaardentehuis.

En ik gun mijzelf ook een leven waarbij ik niet dagelijks de reet van mijn ouders hoef af te vegen en te wassen.
pi_211757971
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:27 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Waarom stemmen ze dan nog rechtser?
pi_211757976
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:38 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Een doorgerekend plan in het bedrijfsleven heeft nog nut.

In de politiek kan het de dag na de verkiezingen de prullenbak in.

Je zult maar bij het CPB werken en die nutteloze onzin moeten doorrekenen om vervolgens een dag na de verkiezingen je harde werk in de prullenbak te zien gaan.

Dat is nog eens denigrerend @:miss_sly .
:') wat een vervelende langspeelplaat is dit zeg.
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:42:43 #151
498210 KoningWouter
pi_211757986
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:41 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Luister dan eens naar wat ik zeg en kom niet telkens met dezelfde vraag.
pi_211757992
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:41 schreef oblo het volgende:

[..]
Waarom stemmen ze dan nog rechtser?
Omdat daar de meeste herrie wordt gemaakt lijkt me.
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:43:24 #153
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_211757996
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:41 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Dit hele topic :')
Haters everywhere but I don't really care.
pi_211758019
quote:

[..]
Wel knap zonder echt linkse partijen in een kabinet _O-
pi_211758021
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:42 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
je praat onzin en verdedigd poep. Waar moet ik in godsnaam naar luisteren als je perse ergens blind tegenin gaat met een kutargument en dat 20x bijft herhalen?
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:45:03 #156
498210 KoningWouter
pi_211758022
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:43 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Zijn we het er dan over eens dat het in elk geval niet te maken heeft met een goed doorgerekend verkiezingsprogramma? :')
pi_211758032
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:39 schreef timmmmm het volgende:

Haha. Ik hoop voor jou en mij dat wij later als we bejaard zijn ook zo in de watten worden gelegd als de kansloze asielzoeker van nu. Vergeet het maar. Tegen die tijd is de sociale verzorgingsstaat compleet afgebroken.
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:46:35 #158
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_211758049
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:41 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Moet je wel in een verzorgingstehuis terecht komen. Dan ben je al ver heen. Het bejaardentehuis moet terug komen.

Ik gun mijn ouders een gezellige goede oude dag na een leven lang hard werken en dat zouden zij graag doen in een bejaardentehuis.

En ik gun mijzelf ook een leven waarbij ik niet dagelijks de reet van mijn ouders hoef af te vegen en te wassen.
Als je ouders dagelijks niet zelfstandig naar de wc kunnen, komen ze wel in aanmerking voor een verzorgingshuis. Daarbij was het voor onze ouders vast ook geen pretje onze reet af te vegen dus ondanks dat dat niet nodig is op dagelijkse basis, kunnen we ons best wat ongemakken veroorloven om die besjes een goeie ouwe dag te geven.
Laffe huichelaar
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:47:10 #159
498210 KoningWouter
pi_211758065
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:44 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
je praat onzin en verdedigd poep. Waar moet ik in godsnaam naar luisteren als je perse ergens blind tegenin gaat met een kutargument en dat 20x bijft herhalen?
Je kunt het gewoon niet hebben dat dat hele "een doorgerekend verkiezingsprogramma is goed"-argument volledig onderuit gaat.

Maar prima joh. Ik ga nog wel even door hoor.
pi_211758069
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:43 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Als linkse partijen meer herrie maken dan stemt iedereen links?
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:49:30 #161
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_211758106
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:45 schreef Bimmer88 het volgende:

[..]
Haha. Ik hoop voor jou en mij dat wij later als we bejaard zijn ook zo in de watten worden gelegd als de kansloze asielzoeker van nu. Vergeet het maar. Tegen die tijd is de sociale verzorgingsstaat compleet afgebroken.
Je weet dat die hotelkamers niet met happy end zijn he? Daar worden ze niet gedoucht, dat moeten ze zelf doen.

In tegenstelling tot het verzorgingshuis, want je kan wel over je zielige leugen heenpraten, maar iedereen met meer verstand dan een walnootje is beter op de hoogte dan dat onze ouderen 1x in de 2 weken gedoucht worden
Laffe huichelaar
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:49:54 #162
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_211758113
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:37 schreef Bimmer88 het volgende:

[..]
Ik ben het ook niet eens met alle standpunten van Wilders, maar wat betreft instroom van migranten heeft hik gewoon een punt. De kraan die links open wilt laten staan is onhoudbaar. De kosten daarvan lopen de spuigaten uit.

Een klein voorbeeld. Nu moeten we koste wat kost kansloze asielzoekers in hotels gaan plaatsen. Elke dag gratis douchen. De oudere Nederlander in het verzorgingshuis of thuiswondende mag blij zijn als hij of zij 1x per twee weken gedouched wordt. En dit is slechts één voorbeeld van de vele. En precies dít is een groot gedeelte van Nederland zat.
En wat als blijkt dat economische migranten maar een klein onderdeel van het probleem waren?
Dat voorzienbare maar genegeerde demografische ontwikkelingen, kortzichtig onderwijsbeleid, een rampzalige liberalisering van nutsvoorzieningen, het potverteren van gigantische gasopbrengsten, en neo-liberalistisch beleid in het algemeen een veel grotere oorzaak van het probleem blijken te zijn geweest?

Dan blijven de asielzoekers weg, maar blijkt oma nog steeds 4 dagen per week ongewassen naast bed te liggen. En heb je wel een langjarige beleidsvisie nodig, waar bij de PVV elk spoor van ontbreekt.
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:50:09 #163
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_211758119
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik zou het graag eens horen van iemand die er zo van overtuigd is dat Wilders ns land gaat repareren.
Ik ook maar tot nu toe is dat het enige argument.
pi_211758133
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:47 schreef oblo het volgende:

[..]
Als linkse partijen meer herrie maken dan stemt iedereen links?
Zijn we te beschaafd voor en ik ben PVV-stemmers liever kwijt dan rijk. Mij boeit het niet dat PVV de grootste is geworden. Ze krijgen toch niks voor elkaar.
pi_211758154
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:49 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Je weet dat die hotelkamers niet met happy end zijn he? Daar worden ze niet gedoucht, dat moeten ze zelf doen.

In tegenstelling tot het verzorgingshuis, want je kan wel over je zielige leugen heenpraten, maar iedereen met meer verstand dan een walnootje is beter op de hoogte dan dat onze ouderen 1x in de 2 weken gedoucht worden
Ik ervaar het van dichtbij mee met familie. Zit soms 2 dagen in een volle luier. Maar wat jij wilt.
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:52:25 #166
498210 KoningWouter
pi_211758170
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:46 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Als je ouders dagelijks niet zelfstandig naar de wc kunnen, komen ze wel in aanmerking voor een verzorgingshuis. Daarbij was het voor onze ouders vast ook geen pretje onze reet af te vegen dus ondanks dat dat niet nodig is op dagelijkse basis, kunnen we ons best wat ongemakken veroorloven om die besjes een goeie ouwe dag te geven.
Daar ben ik het dus niet mee eens en totaal onnodig.

Wat minder geld naar de linkse hobbies en de oude besjes kunnen prima leven. En wij ook.
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:53:29 #167
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_211758191
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:52 schreef KoningWouter het volgende:

[..]

Wat minder geld naar de linkse hobbies en de oude besjes kunnen prima leven. En wij ook.
Hoe dan? Een zak geld lost niks op
Laffe huichelaar
pi_211758192
quote:

[..]

Zelfredzaamheid is toch echt rechts jargon.
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:54:36 #169
498210 KoningWouter
pi_211758216
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:53 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Hoe dan? Een zak geld lost niks op
Zoals een bejaardentehuis die Rutte de nek om heeft gedraaid.

Een kamer met 24/7 verzorging en een leuke bingo ruimte om de dag door te komen.
pi_211758261
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:50 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Zijn we te beschaafd voor en ik ben PVV-stemmers liever kwijt dan rijk. Mij boeit het niet dat PVV de grootste is geworden. Ze krijgen toch niks voor elkaar.
Is het niet belangrijk om ze te begrijpen ipv te zeggen dat het je niks boeit, vooral omdat jij en een pvv stemmer zo tegenover elkaar staan?
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:59:19 #171
498210 KoningWouter
pi_211758272
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:50 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Zo beschaafd dat je een groot deel van de bevolking liever kwijt dan rijk bent. Mijn god hoe spreek ik mezelf tegen in een zin. :')
pi_211758316
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:59 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Zo beschaafd dat je een groot deel van de bevolking liever kwijt dan rijk bent. Mijn god hoe spreek ik mezelf tegen in een zin. :')
Kwijt uit beschaafde partijen. Ik moet PVV-ers niet. Ik veracht mensen die bevolkingsgroepen buitensluiten dus sluit ik ze zelf ook maar buiten. Mensen met dergelijk gedachtengoed zijn bij mij thuis ook niet welkom.
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:03:01 #173
498210 KoningWouter
pi_211758338
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:01 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Kwijt uit beschaafde partijen. Ik moet PVV-ers niet. Ik veracht mensen die bevolkingsgroepen buitensluiten dus sluit ik ze zelf ook maar buiten. Mensen met dergelijk gedachtengoed zijn bij mij thuis ook niet welkom.
Laat de sleutel even op tafel liggen en trek de deur goed achter je in het slot als je jezelf buitensluit.
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:03:17 #174
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_211758342
Zolang je klimaatverandering ontkent en een geopolitieke kabouter bent kun je inderdaad sinterklaas spelen met het geld dat daarmee overblijft. Helaas gaat de realiteit je dan een keer inhalen, maar ach wie dan leeft wie dan zorgt.

En die continue bullshit over hoe slecht het hier toch wel niet is….

pi_211758374
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:37 schreef Bimmer88 het volgende:

[..]
Ik ben het ook niet eens met alle standpunten van Wilders, maar wat betreft instroom van migranten heeft hij gewoon een punt. De kraan die links open wilt laten staan is onhoudbaar. De kosten daarvan lopen de spuigaten uit.

Wat men wil is een spreidingswet waardoor lokale sobere en doelmatige opvang gerealiseerd kan worden. Dat blijkt echter heel ingewikkeld (vooral boosrechts is hier woedend over) en dan komt men uit bij peperdure alternatieven zoals noodopvang in hotels. Dit onderwerp is dus een rechtstreeks gevolg van de asielcrisis niet serieus aan willen pakken omdat rechts dan bang is dat er structurele oplossingen komen en het onderwerp uit de media verdwijnt…

[ Bericht 0% gewijzigd door KareldeStoute op 26-12-2023 13:12:03 ]
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:05:38 #176
498210 KoningWouter
pi_211758381
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:03 schreef mcmlxiv het volgende:
Zolang je klimaatverandering ontkent en een geopolitieke kabouter bent kun je inderdaad sinterklaas spelen met het geld dat daarmee overblijft. Helaas gaat de realiteit je dan een keer inhalen, maar ach wie dan leeft wie dan zorgt.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Niemand heeft het over het ontkennen van klimaatverandering.

We kunnen alleen best even onze plannen on hold zetten totdat bijvoorbeeld China zo ver is dat onze plannen ook daadwerkelijk effect hebben.

Even 38 miljard in een klimaatput gooien terwijl China door gaat met vervuilen is totaal achterlijk.
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:07:35 #177
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211758410
quote:
14s.gif Op maandag 25 december 2023 22:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Op links wordt dat vooral gezien uit noodzakelijk voortvloeiend uit het kleiner worden van de relatieve afstanden tussen de continenten en de nog steeds aanwezige grote mondiale ongelijkheid in levensstandaard. Een zekere mate van mengeling wordt inderdaad als positief beschouwd.

quote:
Dat klopt, daar werd flink op aangeslagen door iemand die blijkbaar niet de beschouwelijke distantie in acht kon nemen die wel nodig is voor dergelijke discussies. Volgens mij schreef ik daar niet veel geks. Het ging over de eerste helft van de twintigste eeuw. Nederland was toen vruchtbare bodem voor grote wetenschappers maar het was hier op cultureel gebied gewoon een beetje saai en bovendien een conservatieve boel. De Indische migratie heeft een grote rol gespeeld bij het ontstaan van de progressieve bloeiperiode van de jaren 60 die doorgolfde naar de jaren 90.

Ik vraag me af of dezelfde user ook zo zou zijn geflipt als ik had geschreven dat het dom was van Mugabe en Mbeki om de blanken het land uit te jagen omdat daar veel kennis en cultureel kapitaal zit en die gemeenschap essentieel is om als Zuid-Afrika het rijkste en voorlijkste land van het continent te blijven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211758436
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:45 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Zijn we het er dan over eens dat het in elk geval niet te maken heeft met een goed doorgerekend verkiezingsprogramma? :')
Allicht, immers wie voor populisten valt zal over het algemeen weinig ophebben met enige mate van ratio.
pi_211758439
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:47 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Je kunt het gewoon niet hebben dat dat hele "een doorgerekend verkiezingsprogramma is goed"-argument volledig onderuit gaat.

Maar prima joh. Ik ga nog wel even door hoor.
het gaat niet onderuit :)
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:09:22 #180
403588 mcmlxiv
pi_211758454
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:05 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Niemand heeft het over het ontkennen van klimaatverandering.

We kunnen alleen best even onze plannen on hold zetten totdat bijvoorbeeld China zo ver is dat onze plannen ook daadwerkelijk effect hebben.

Even 38 miljard in een klimaatput gooien terwijl China door gaat met vervuilen is totaal achterlijk.
Je ontkent het niet, maar zegt gewoon fuck you tegen je nageslacht? Tja dat is ook een keuze. Veel belangrijker om boos te zijn over migrantjes, dat begrijp ik best.
pi_211758492
quote:

[..]

En wie gaat al die zorg dan verlenen?
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:12:23 #182
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211758513
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:07 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Op links wordt dat vooral gezien uit noodzakelijk voortvloeiend uit het kleiner worden van de relatieve afstanden tussen de continenten en de nog steeds aanwezige grote mondiale ongelijkheid in levensstandaard. Een zekere mate van mengeling wordt inderdaad als positief beschouwd.
[..]
Dat klopt, daar werd flink op aangeslagen door iemand die blijkbaar niet de beschouwelijke distantie in acht kon nemen die wel nodig is voor dergelijke discussies. Volgens mij schreef ik daar niet veel geks. Het ging over de eerste helft van de twintigste eeuw. Nederland was toen vruchtbare bodem voor grote wetenschappers maar het was hier op cultureel gebied gewoon een beetje saai en bovendien een conservatieve boel. De Indische migratie heeft een grote rol gespeeld bij het ontstaan van de progressieve bloeiperiode van de jaren 60 die doorgolfde naar de jaren 90.

Ik vraag me af of dezelfde user ook zo zou zijn geflipt als ik had geschreven dat het dom was van Mugabe en Mbeki om de blanken het land uit te jagen omdat daar veel kennis en cultureel kapitaal zit en die gemeenschap essentieel is om als Zuid-Afrika het rijkste en voorlijkste land van het continent te blijven.
Nee, je stelde onomwonden dat een samenleving pas 'onsaai' en 'onconservatief' kan worden als er met huidskleurtjes gestrooid wordt. Hetgeen een intens racistische opmerking blijft.

'Saai' is verder ook op geen enkele fatsoenlijke wijze objectief te operationaliseren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:13:33 #183
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211758532
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, je stelde onomwonden dat een samenleving pas 'onsaai' en 'onconservatief' kan worden als er met huidskleurtjes gestrooid wordt. Hetgeen een intens racistische opmerking blijft.
Neuh, dat schreef ik nergens. Dat fantaseerde je er in je woede bij.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211758533
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:08 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
het gaat niet onderuit :)
Joh, het is wild schoppen maar veel inhoud zit er niet achter…
pi_211758547
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:01 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Je deelt toch een land en de groep pvv stemmers wordt alleen maar groter. Is het dan wel in het beste belang van Nederland en Nederlanders om je zo op te stellen? Misschien kan je verder komen door hun gedachtegang en problemen te begrijpen? Want ik denk niet dat pvv stemmers zo een uniforme groep is en allemaal vanuit buitenlanders haat stemmen.
pi_211758551
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ach, hij komt uit het immer xenofobe Brabant. Die weet niet beter en gaat straks weer veel schreeuwen over woke.
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:15:30 #187
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211758559
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat je verder kennelijk inherente karaktereigenschappen toekent aan mensen op basis van etniciteit hoorde er ook nog bij
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:15:53 #188
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211758563
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat je verder kennelijk inherente karaktereigenschappen toekent aan mensen op basis van etniciteit hoorde er ook nog bij
Dat deed ik niet. Dat fantaseerde je erbij. Die input had net zo goed uit het blanke Zweden kunnen komen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:16:08 #189
498210 KoningWouter
pi_211758567
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:09 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Je ontkent het niet, maar zegt gewoon fuck you tegen je nageslacht? Tja dat is ook een keuze. Veel belangrijker om boos te zijn over migrantjes, dat begrijp ik best.
Nee, ik vind dat we wat moeten doen aan klimaatverandering. Maar wel op een moment dat het effect heeft. En dat heeft het nu gewoon niet.
pi_211758568
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:14 schreef oblo het volgende:

[..]
Je deelt toch een land en de groep pvv stemmers wordt alleen maar groter. Is het dan wel in het beste belang van Nederland en Nederlanders om je zo op te stellen? Misschien kan je verder komen door hun gedachtegang en problemen te begrijpen? Want ik denk niet dat pvv stemmers zo een uniforme groep is en allemaal vanuit buitenlanders haat stemmen.
Waarom zou je op een extreemrechtse anti-buitenlanderspartij stemmen als je niet wat tegen buitenlanders hebt?
Overigens vind ik de stelling dat de groep PVV-stemmers alsmaar groter wordt ook wat dapper. Die club gaat nogal in golfbewegingen.
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:17:18 #191
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211758579
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:14 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ach, hij komt uit het immer xenofobe Brabant. Die weet niet beter en gaat straks weer veel schreeuwen over woke.
De laatste keer deed je schijtlollig over Limburg, nu weer Brabant. Zoals ik al zei: culturele diversiteit en tolerantie en inclusie zijn allemaal waardeloze en inhoudsloze kreten wanneer ze uit jouw mond komen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211758583
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:16 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Nee, ik vind dat we wat moeten doen aan klimaatverandering. Maar wel op een moment dat het effect heeft. En dat heeft het nu gewoon niet.
Wat natuurlijk gewoon bewezen onzin is. Jij zou de put ook pas dempen als het kalf verdronken is?
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:18:13 #193
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211758597
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:16 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Waarom zou je op een extreemrechtse anti-buitenlanderspartij stemmen als je niet wat tegen buitenlanders hebt?
Overigens vind ik de stelling dat de groep PVV-stemmers alsmaar groter wordt ook wat dapper. Die club gaat nogal in golfbewegingen.
Dat vind je problematisch, mensen beoordelen op waar ze vandaan komen?

Hoe spreek je jezelf tegen in twee posts; volg een cursus bij Karel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211758602
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De laatste keer deed je schijtlollig over Limburg, nu weer Brabant. Zoals ik al zei: culturele diversiteit en tolerantie en inclusie zijn allemaal waardeloze en inhoudsloze kreten wanneer ze uit jouw mond komen.
Ook toen ging het over Brabant, beste Etto. Jullie hebben gewoon een structureel probleem met een intens xenofobe inheemse bevolking.
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:19:10 #195
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211758610
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:18 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ook toen ging het over Brabant, beste Etto. Jullie hebben gewoon een structureel probleem met een intens xenofobe inheemse bevolking.
Nee, toen was het een idee om Limburg 'af te stoten'.

Maar goed. Dus op basis van afkomst kun je zeg maar inschatten hoe mensen kunnen zijn?

Interessant.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211758639
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat vind je problematisch, mensen beoordelen op waar ze vandaan komen?

Hoe spreek je jezelf tegen in twee posts; volg een cursus bij Karel.
Ik benoemde enkele verschillende problemen, die van de PVV als extreemrechtse anti-buitenlanderspartij en die van Brabant, als bijzonder belangrijke voedingsbodem voor de PVV met xenofobie.

Die onderwerpen komen dus eerder bij elkaar dan dat ze elkaar tegenspreken.
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:21:29 #197
498210 KoningWouter
pi_211758652
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:17 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wat natuurlijk gewoon bewezen onzin is. Jij zou de put ook pas dempen als het kalf verdronken is?
Ja het heeft zo veel nut dat we 0,00038 graden kunnen redden met onze 38 miljard.

En ik begrijp dat we meer doen met dat geld. Maar dat geld kan ook ergens anders vandaan komen.

Laten we het maar even niet hebben over een 70000 man tellende klimaattop in airconditioned Dubai waar iedereen ingevlogen wordt. Hoe achterlijk dat eigenlijk is.

Laten we dat gewoon blijven doen en gezamenlijk tot een oplossing komen wat het best te doen met het klimaat.

Zonder als beste jongetje van de klas onze eigen bevolking onder al het andere stellen.

Vind je het echt gek dat mensen PVV gaan stemmen als er het gevoel ontstaat dat er misbruik van ze wordt gemaakt door kartelpartijen?
pi_211758653
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:16 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat vroeg je mij al twee topics eerder en dit was mijn antwoord:

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 11:26 schreef oblo het volgende:

[..]
Ik snap je redenering niet echt, ik lees vooral onbegrip. Je snapt niet waarom mensen PVV stemmen? Hier staan een aantal redenen:
[..]
[..]
[..]
De voornaamste reden is de opvatting over migratie. Dat je anti-migratie of migratie kritisch bent betekent toch niet gelijk dat je sympathie hebt voor extreemrechts gedachtegoed of dat je buitenlanders haat? Neem bijvoorbeeld die burgerwacht van Ter Apel die tientallen keren geïnterviewd zijn. Dat zijn mensen die elke keer weer benadrukken dat ze specifiek op de pvv stemmen omdat die zich in hun ogen het meest hardmaakt voor hun problemen en niet omdat ze buitenlanders en/of asielzoekers haten.
quote:
Zo zie ik het, maar ik kan niet in de toekomst kijken. Jij denkt niet dat ze groter worden?
pi_211758659
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:14 schreef oblo het volgende:

[..]
Ik ben niet geïnteresseerd in onderbuiksentiment te begrijpen lol.
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:21:51 #200
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211758661
Laten we het netjes houden en bovendien is de ene provincie niet 'beter' dan de andere, noch zegt de provincie waar iemand woont of vandaan komt iets over diens opvattingen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:21:55 #201
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211758663
Verder deed dat xenofobe Brabant het in 1935 al erg slecht qua stemmen op extreem-rechts:

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211758665
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, toen was het een idee om Limburg 'af te stoten'.

Maar goed. Dus op basis van afkomst kun je zeg maar inschatten hoe mensen kunnen zijn?

Interessant.
Een geintje over Limburg afstoten kan ik me voorstellen maar nier erg recent eerlijk gezegd.
pi_211758677
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
Verder deed dat xenofobe Brabant het in 1935 al erg slecht qua stemmen op extreem-rechts:

[ afbeelding ]
Mocht niet van meneer pastoor die ze toen nog keurig dom hield…
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:22:45 #204
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_211758680
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:54 schreef KoningWouter het volgende:

[..]

Een kamer met 24/7 verzorging en een leuke bingo ruimte om de dag door te komen.
Je hebt nu al te weinig personeel, hoe kom je erbij dat dit met een zak geld opgelost is?
Laffe huichelaar
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:23:32 #205
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211758691
quote:

[..]

Verkeerde account ingelogd denk ik?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211758693
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:21 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ja het heeft zo veel nut dat we 0,00038 graden kunnen redden met onze 38 miljard.

En ik begrijp dat we meer doen met dat geld. Maar dat geld kan ook ergens anders vandaan komen.

Laten we het maar even niet hebben over een 70000 man tellende klimaattop in airconditioned Dubai waar iedereen ingevlogen wordt. Hoe achterlijk dat eigenlijk is.

Laten we dat gewoon blijven doen en gezamenlijk tot een oplossing komen wat het best te doen met het klimaat.

Zonder als beste jongetje van de klas onze eigen bevolking onder al het andere stellen.

Vind je het echt gek dat mensen PVV gaan stemmen als er het gevoel ontstaat dat er misbruik van ze wordt gemaakt door kartelpartijen?
Als al die PVV'ers zo'n levendige fantasie hebben of zo makkelijk in leugens trappen, dan snap ik het wel :s).
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:24:05 #207
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211758700
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:20 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ik benoemde enkele verschillende problemen, die van de PVV als extreemrechtse anti-buitenlanderspartij en die van Brabant, als bijzonder belangrijke voedingsbodem voor de PVV met xenofobie.

Die onderwerpen komen dus eerder bij elkaar dan dat ze elkaar tegenspreken.
Ja, ergo, op basis van iemands afkomst kun je zeg maar iets beweren over de mensen die er vandaan komen?

Zoiets?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:24:45 #208
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211758707
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:22 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Mocht niet van meneer pastoor die ze toen nog keurig dom hield…
Hij hield ze dom door te waarschuwen tegen het racisme en de ondemocratische tendens van de NSB?

Je gaat lekker, Karel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211758709
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:35 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
20 miljard bij migratie wegtrekken
38 miljard uit het klimaatfonds halen (en on hold zetten)

Dat in de zorg proppen. En hopelijk in de ouderen zorg. Ik heb namelijk geen zin om straks niet meer te kunnen werken omdat ik dagelijks de reet van mijn ouders moet wassen. Daar is helemaal geen oplossing voor.
Waar wil jij dan de mensen vandaan halen, die dagelijks jouw ouders zouden moeten verplegen?
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:25:07 #210
498210 KoningWouter
pi_211758711
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:22 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Je hebt nu al te weinig personeel, hoe kom je erbij dat dit met een zak geld opgelost is?
Meer geld in de zorg betekent ook dat er meer geld vrij komt voor salarisverhoging. Dat moet jij zelfs kunnen begrijpen. Zo maken we het weer aantrekkelijk om in de zorg te gaan werken en komt het personeel vanzelf.
pi_211758716
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, ergo, op basis van iemands afkomst kun je zeg maar iets beweren over de mensen die er vandaan komen?

Zoiets?
Neuh, vooral dat men in Brabant wat problematiek met xenofobie heeft en dat jij dat met enige regelmaat helpt demonstreren.
pi_211758718
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:21 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik ben niet geïnteresserd om onderbuiksentiment te begrijpen lol.
Waarom niet? Vaak verschuilen zich achter zo een sentiment allemaal verschillende redenen/problemen die legitiem kunnen zijn en dan is het toch interessant om daarachter te komen?
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:26:34 #213
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211758723
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:21 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Een geintje over Limburg afstoten kan ik me voorstellen maar nier erg recent eerlijk gezegd.
Je ziet het echt niet he?

lol
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:27:07 #214
498210 KoningWouter
pi_211758735
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:24 schreef torentje het volgende:

[..]
Waar wil jij dan de mensen vandaan halen, die dagelijks jouw ouders zouden moeten verplegen?
We kunnen in het buitenland (!) sollicitatie procedures opstarten om zelf te selecteren wie we hier als arbeidsmigrant binnen halen.

Dus geen hele hordes laaggeletterden. Maar mensen met verstand, motivatie en kunde.
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:28:23 #215
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211758756
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:25 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Neuh, vooral dat men in Brabant wat problematiek met xenofobie heeft en dat jij dat met enige regelmaat helpt demonstreren.
Het wordt nog beter.

Zou je één xenofobische post van mijn hand kunnen quoten?

Verder kun je dat neuh weglaten, want het is precies wat je stelt: oordelen op basis van etnische afkomst. Toe, vertel, wat vind je ook weer zo erg aan de PVV?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator dinsdag 26 december 2023 @ 13:29:19 #216
5428 crew  miss_sly
pi_211758772
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:42 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Luister jij ook naar wat een ander zeg?

Ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag wat Wildres volgens jou dan gaat doen om het land te repareren.
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:29:23 #217
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211758775
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

lol
Jij ziet de ironie er ook niet van in dat je al tijden te hoop loopt tegen 'woke' terwijl je mij wegzet als halve racist op basis van uitspraken waarvan jij fantaseert dat ik ze gedaan zou hebben.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211758780
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hij hield ze dom door te waarschuwen tegen het racisme en de ondemocratische tendens van de NSB?

Je gaat lekker, Karel.
Nee, door ze vrij dwingend een stem op de RKSP voor te schrijven.
Ken je klassiekers.
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:29:45 #219
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_211758781
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:25 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Meer geld in de zorg betekent ook dat er meer geld vrij komt voor salarisverhoging. Dat moet jij zelfs kunnen begrijpen. Zo maken we het weer aantrekkelijk om in de zorg te gaan werken en komt het personeel vanzelf.
T is helemaal niet nodig om meteen onaardig te worden omdat ik het niet met je eens ben.

Ik zou persoonlijk voor geen goud in een bejaardenhuis gaan werken en 20% werkt al in de zorg. daarbij moeten al die mensen eerst nog opgeleid worden. Het is onhoudbaar om straks een derde in de zorg te hebben werken, want er moeten ook nog mensen geld verdienen om die enorme zak geld te bekostigen. Dus het is niet zo simpel als je stelt.
Laffe huichelaar
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:30:18 #220
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211758792
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Jij ziet ook niet dat je al tijden te hoop loopt tegen 'woke' en mij wegzet als halve racist op basis van uitspraken waarvan jij fantaseert dat ik ze gedaan zou hebben.
Ach, een hele natie wegzetten als saai en conservatief omdat er geen rock en roll was acht ik ook niet enorm verheffend.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211758793
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

lol
Nee, waar heb ik recent gesproken over het afstoten van Limburg?
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:31:08 #222
498210 KoningWouter
pi_211758805
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Luister jij ook naar wat een ander zeg?

Ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag wat Wildres volgens jou dan gaat doen om het land te repareren.
Daar heb ik toch op geantwoord.

Hij trekt 20 miljard weg bij asiel en 38 bij de klimaatwaanzin.

Dat kunnen we dan lekker in de zorg stoppen.

Dan hebben we al een puntje opgelost.
pi_211758809
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:25 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Je weet een beetje hoe we ons demografisch ontwikkelen en wat de impact van migratie daar op is?
Zonder extra arbeidsplaatsen in de zorg krijgen we de huidige plekken al niet gevuld…
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:31:30 #224
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211758811
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:29 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nee, door ze vrij dwingend een stem op de RKSP voor te schrijven.
Ken je klassiekers.
[ afbeelding ]
Maar als ze allemaal zo xenofobisch waren had dat geen donder uitgemaakt; zit immers kennelijk in de aard van het beestje. Alsnog scoorde de NSB het allerbelabberdste in Brabant.

Ken je geschiedenis.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211758815
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:21 schreef oblo het volgende:

[..]
Dat vroeg je mij al twee topics eerder en dit was mijn antwoord:
[..]
[..]
Zo zie ik het, maar ik kan niet in de toekomst kijken. Jij denkt niet dat ze groter worden?
@KareldeStoute ik ben wel benieuwd naar jouw antwoord, want je hebt er wel een uitgesproken mening over.
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:32:09 #226
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211758824
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:30 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nee, waar heb ik recent gesproken over het afstoten van Limburg?
Nee, Karel, niet dat...

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211758827
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het wordt nog beter.

Zou je één xenofobische post van mijn hand kunnen quoten?

Verder kun je dat neuh weglaten, want het is precies wat je stelt: oordelen op basis van etnische afkomst. Toe, vertel, wat vind je ook weer zo erg aan de PVV?
Pak een willekeurig topic en je komt wel wat tegen… https://forum.fok.nl/user/history/396730
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:32:35 #228
498210 KoningWouter
pi_211758832
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:29 schreef timmmmm het volgende:

[..]
T is helemaal niet nodig om meteen onaardig te worden omdat ik het niet met je eens ben.

Ik zou persoonlijk voor geen goud in een bejaardenhuis gaan werken en 20% werkt al in de zorg. daarbij moeten al die mensen eerst nog opgeleid worden. Het is onhoudbaar om straks een derde in de zorg te hebben werken, want er moeten ook nog mensen geld verdienen om die enorme zak geld te bekostigen. Dus het is niet zo simpel als je stelt.
Klopt. Excuses ik schiet soms wat door.

Maar we moeten arbeidsmigranten hebben maar dan wel mensen die wij kiezen. En geen hordes steuntrekkers die we nu binnenhalen.
  Moderator dinsdag 26 december 2023 @ 13:32:35 #229
5428 crew  miss_sly
pi_211758833
quote:

[..]

Rutte, die van een linkse partij is, toch?
pi_211758838
Wat is iemand die woke is eigenlijk?
pi_211758846
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Maar als ze allemaal zo xenofobisch waren had dat geen donder uitgemaakt; zit immers kennelijk in de aard van het beestje. Alsnog scoorde de NSB het allerbelabberdste in Brabant.

Ken je geschiedenis.
Ken je geschiedenis inderdaad, de xenofobe component speelde toen maar vrij beperkt bij de NSB.
Maar hoe verklaar je anders de jarenlange populariteit van de PVV en aanverwanten in Brabant?
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:34:17 #232
498210 KoningWouter
pi_211758857
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:31 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je weet een beetje hoe we ons demografisch ontwikkelen en wat de impact van migratie daar op is?
Zonder extra arbeidsplaatsen in de zorg krijgen we de huidige plekken al niet gevuld…
Ik stel toch ook niet dat ik tegen arbeidsmigratie ben?

Ik ben alleen tegen hoe het nu gaat.

Voor de derde keer:

Sollicitatie bureaus opstarten in het buitenland en migranten selecteren op intelligentie, motivatie en kunde.
pi_211758858
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, Karel, niet dat...

Sorry, kan niet al je fantasietjes bijhouden.
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:34:51 #234
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211758865
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:32 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Pak een willekeurig topic en je komt wel wat tegen… https://forum.fok.nl/user/history/396730
Dat is je bewijs?

Dit is precies waarom mensen types als jij en je chronische noodzaak om mensen weg te zetten als racist - terwijl je zelf niet vies bent van wat beoordelen op basis van afkomst - compleet a-serieus nemen. Al helemaal in deze doldrieste kruistocht jegens de PVV, want die beoordelen mensen op basis van afkomst.

Priceless.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:34:52 #235
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_211758866
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:32 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Klopt. Excuses ik schiet soms wat door.

Maar we moeten arbeidsmigranten hebben maar dan wel mensen die wij kiezen. En geen hordes steuntrekkers die we nu binnenhalen.
De PVV wil arbeidsmigratie juist aan stevige banden leggen, dus dan zit je bij de verkeerde partij
Laffe huichelaar
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:35:49 #236
498210 KoningWouter
pi_211758886
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Rutte, die van een linkse partij is, toch?
Het zijn toch echt kabinetten onder Rutte geweest die in zijn 13 jaar de hele ouderenzorg om zeep heeft geholpen.
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:37:00 #237
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211758901
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ach, een hele natie wegzetten als saai en conservatief omdat er geen rock en roll was acht ik ook niet enorm verheffend.
Ik heb nergens geschreven dat Nederland saai en conservatief was omdat er geen rock 'n roll was. Ik schreef dat Nederland in de jaren 1900-1950 saai en conservatief was. 'Saai en constervatief is ook geen eigenschap die opgesloten ligt in het DNA van de Nederlander aangezien Nederland (of haar voorloper) in de 17e eeuw juist wel cultureel en politiek voorlijk was.

Jij zat echter zo in de anti-wokerol dat je niet helder meer kon lezen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:37:11 #238
498210 KoningWouter
pi_211758908
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:34 schreef timmmmm het volgende:

[..]
De PVV wil arbeidsmigratie juist aan stevige banden leggen, dus dan zit je bij de verkeerde partij
Moet ik op een punt een hele partij afstoten?

Dan blijft er niet zo veel over om te kiezen tim.
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:38:04 #239
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211758924
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik heb nergens geschreven dat Nederland saai en conservatief was omdat er geen rock 'n roll was. Ik schreef dat Nederland in de jaren 1900-1950 saai en conservatief was. 'Saai en constervatief is ook geen eigenschap die opgesloten ligt in het DNA van de Nederlander aangezien Nederland (of haar voorloper) in de 17e eeuw juist wel cultureel en politiek voorlijk was.

Jij zat echter zo in de anti-wokerol dat je niet helder meer kon lezen en denken.
In de 17e eeuw deden hele delen van wat thans Nederland heet niet eens mee. Je denkt aan Holland.

Verder kun je saai niet operationaliseren en is het afwijzen van conservatisme een politiek, geen wetenschappelijk, gegeven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:39:03 #240
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_211758934
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:37 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Moet ik op een punt een hele partij afstoten?

Dan blijft er niet zo veel over om te kiezen tim.
Van mij moet je helemaal niets, maar dan ben ik in ieder geval blij dat we opgehelderd hebben dat een zak geld van de PVV de problemen in de ouderenzorg niet oplost.
Laffe huichelaar
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:40:09 #241
403588 mcmlxiv
pi_211758957
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:27 schreef KoningWouter het volgende:

[..]

Dus geen hele hordes laaggeletterden. Maar mensen met verstand, motivatie en kunde.
Het is helemaal niet erg dat de PVV een one-issue beweging is waar het uiteindelijk alleen maar draait om tegenhouden, opsluiten, deporteren (of desnoods laten verzuipen) van “hele hordes laaggeletterden”, maar draai daar nou niet constant omheen. Dat is zo vermoeiend. Dat pakweg eenderde van Nederland dat tegenhouden, opsluiten, deporteren of desnoods laten verzuipen van die hordes wel een aardig idee vindt is zorgelijk, maar eigenlijk niet verrassend. Waarom zou onze onderbuik moreel hoogstaander zijn dan Duitse wanneer het een beetje lastig wordt?

Sociaal-economisch en geopolitiek is Geert gewoon een mongoloide Kleuter, dat weten we toch allang? Geert wil moslims bestrijden, niet meer niet minder. Blijkbaar spreekt dat idee velen aan. Spijt komt altijd later, ook dat weten onze oosterburen
pi_211758960
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:32 schreef oblo het volgende:
Bewust zijn van de aanwezigheid van discriminatie, maar tegenwoordig is het een scheldwoord tegen iets/iemand voor alles wat niet in iemand anders straatje past.
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:40:39 #243
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211758967
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
In de 17e eeuw deden hele delen van wat thans Nederland heet niet eens mee. Je denkt aan Holland.
Holland, Utrecht, Friesland, Zeeland. Brabant had nog het naebben van de Vlaamse gouden eeuw, ook Gelre en Overijssel/Oversticht ( en Kleve) waren vrij voorlijk (Thomas a Kempis woonde geloof ik lang in Zwolle).
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:40:50 #244
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_211758970
quote:

[..]
We kunnen in het buitenland (!) sollicitatie procedures opstarten om zelf te selecteren wie we hier als arbeidsmigrant binnen halen.

Dat zijn geen mensen die bij ons billen willen wassen
Laffe huichelaar
  Moderator dinsdag 26 december 2023 @ 13:41:06 #245
5428 crew  miss_sly
pi_211758974
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:31 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Daar heb ik toch op geantwoord.

Hij trekt 20 miljard weg bij asiel en 38 bij de klimaatwaanzin.

Dat kunnen we dan lekker in de zorg stoppen.

Dan hebben we al een puntje opgelost.
En hoe ga je dat structureel, dus jaar op jaar op jaar op jaar doen? Die leeggetrokken potjes vullen zich niet weer miraculeus met geld. Dus welke potjes ga je dan nog meer leegtrekken?

En waar ga je geld vandaan halen wanneer het volgens jou wel het moment is om enkele miljarden in klimaatmaatregelen te stoppen? Want je vindt het nu niet het moment, maar dat moment komt er kennelijk wel aan.
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:41:13 #246
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211758976
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:32 schreef oblo het volgende:
Iemand die op basis van vaststaande eigenschappen als ras, geslacht en seksuele voorkeur de hele wereld indeelt in daders en slachtoffers.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:41:30 #247
498210 KoningWouter
pi_211758982
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:39 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Van mij moet je helemaal niets, maar dan ben ik in ieder geval blij dat we opgehelderd hebben dat een zak geld van de PVV de problemen in de ouderenzorg niet oplost.
We moeten die sollicitatieprocedures in het buitenland opstarten.

Maar we hebben eerst grotere problemen vandaar PVV.

Volgende keer stem ik wellicht weer wat anders als dat beter aansluit met mijn ideeën.
pi_211758986
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik zie brede rivieren traag door oneindig laagland gaan.
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:42:28 #249
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211758999
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:40 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Holland, Utrecht, Friesland, Zeeland. Brabant had nog het naebben van de Vlaamse gouden eeuw, ook Gelre en Overijssel ( en Kleve) waren vrij voorlijk (Thomas a Kempis woonde geloof ik lang in Zwolle).
En toch leefden er destijds legio lieden meer in abjecte armoede, onzekerheid en verval dan ooit het geval was in begin 20e eeuw.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211759001
quote:

[..]

Ik wens jou veel succes met het in het buitenland zoeken naar mensen met verstand, motivatie en kunde om je ouders te verplegen.
  Moderator dinsdag 26 december 2023 @ 13:43:08 #251
5428 crew  miss_sly
pi_211759017
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:35 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Het zijn toch echt kabinetten onder Rutte geweest die in zijn 13 jaar de hele ouderenzorg om zeep heeft geholpen.
Omdat ouderenzorg een linkse hobby is?
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:43:25 #252
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_211759029
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:41 schreef KoningWouter het volgende:

[..]

Volgende keer stem ik wellicht weer wat anders als dat beter aansluit met mijn ideeën.
Dus eerst actie, zonder langetermijnvisie en zonder dat het oplossingsgericht is. En dan volgende verkiezingen op iets stemmen wat wel aansluit bij je ideeën.

Klinkt verstandig
Laffe huichelaar
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:44:13 #253
498210 KoningWouter
pi_211759049
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:40 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Het is helemaal niet erg dat de PVV een one-issue beweging is waar het uiteindelijk alleen maar draait om tegenhouden, opsluiten, deporteren (of desnoods laten verzuipen) van “hele hordes laaggeletterden”, maar draai daar nou niet constant omheen. Dat is zo vermoeiend. Dat pakweg eenderde van Nederland dat tegenhouden, opsluiten, deporteren of desnoods laten verzuipen van die hordes wel een aardig idee vindt is zorgelijk, maar eigenlijk niet verrassend. Waarom zou onze onderbuik moreel hoogstaander zijn dan Duitse wanneer het een beetje lastig wordt?

Sociaal-economisch en geopolitiek is Geert gewoon een mongoloide Kleuter, dat weten we toch allang? Geert wil moslims bestrijden, niet meer niet minder. Blijkbaar spreekt dat idee velen aan. Spijt komt altijd later, ook dat weten onze oosterburen
Jij gaat graag met zijn allen gelijktijdig de verdoemenis in. Dat is je goed recht.

Ik laat graag bepaalde problemen in de landen waar ze vandaan komen. Ik hoef die problemen niet hier.
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:44:29 #254
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211759056
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En toch leefden er destijds legio lieden meer in abjecte armoede, onzekerheid en verval dan ooit het geval was in begin 20e eeuw.
Klopt, maar dat was de kwestie niet. De Republiek was cultureel gezien vrij vooruitstrevend of had in ieder geval een vooruitstrevende voorhoede.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:44:53 #255
498210 KoningWouter
pi_211759063
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:40 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dat zijn geen mensen die bij ons billen willen wassen
Als het salaris goed is zijn dat prima mensen die billen kunnen wassen.
pi_211759082
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:40 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Bewust zijn van de aanwezigheid van discriminatie, maar tegenwoordig is het een scheldwoord tegen iets/iemand voor alles wat niet in iemand anders straatje past.
Lijkt mij een kwalijke ontwikkeling. Is dat niet een gevolg van het onbegrip tussen links en rechts?
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:46:36 #257
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_211759093
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Die vriend is helemaal niet begaan met de ouderen joh, dat merk je wel. Hij wil het goed geregeld hebben zodat hij zelf zonder gewetenswroeging geen seconde om hoeft te kijken naar zijn ouders.

Hij heeft hierboven al gezegd dat hij het absoluut niet vanzelfsprekend vindt om iets van zorg op je te nemen als je ouders hulpbehoevend worden.
Laffe huichelaar
  Moderator dinsdag 26 december 2023 @ 13:46:50 #258
5428 crew  miss_sly
pi_211759100
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:41 schreef KoningWouter het volgende:

[..]

En dan nu concreet: welke grote problemen (benoem ze punt voor punt maar eens) en hoe gaat de PVV die concreet oplossen (dus niet alleen het legtrekken van twee potjes geld, maar de oplossingen).
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:48:17 #259
403588 mcmlxiv
pi_211759117
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Iemand die op basis van vaststaande eigenschappen als ras, geslacht en seksuele voorkeur de hele wereld indeelt in daders en slachtoffers.
Dat is inderdaad jouw definitie. En het grappige is dat binnen deze definitie je helemaal gelijk hebt.

Maar ja, het ontkennen dat er überhaupt slachtoffers zijn, het ontkennen dat er nogal wat discriminatie, impliciet en expliciet bestaat, het weigeren systemen minder discriminerend te maken heeft misschien mensen wel die kant op gedreven?
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:48:19 #260
498210 KoningWouter
pi_211759118
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En hoe ga je dat structureel, dus jaar op jaar op jaar op jaar doen? Die leeggetrokken potjes vullen zich niet weer miraculeus met geld. Dus welke potjes ga je dan nog meer leegtrekken?

En waar ga je geld vandaan halen wanneer het volgens jou wel het moment is om enkele miljarden in klimaatmaatregelen te stoppen? Want je vindt het nu niet het moment, maar dat moment komt er kennelijk wel aan.
Nou die 20 miljard van migratie is jaarlijks daar kunnen we al heel wat mee.

Dat klimaatpotje wordt ook wel weer iets gevuld jaarlijks.

En dan moeten we het er mee doen met wat we hebben.

En natuurlijk komt het moment dat er iets aan klimaat gedaan moet worden. Maar voordat China zijn kolencentrales gesloten heeft zijn wel wel 20 jaar verder. Dus dat is voorlopig nog niet aan de orde.
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:49:01 #261
498210 KoningWouter
pi_211759134
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:42 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik wens jou veel succes met het in het buitenland zoeken naar mensen met verstand, motivatie en kunde om je ouders te verplegen.
Vooral in het buitenland draait het om geld.
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:49:32 #262
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211759145
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:44 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Klopt, maar dat was de kwestie niet. De Republiek was cultureel gezien vrij vooruitstrevend of had in ieder geval een vooruitstrevende voorhoede.
En dus? Die was er niet in de laat 19e en begin 20e eeuw?

Verder werden andersdenkenden in de Republiek, vooral remonstranten, doopsgezinden, katholieken en libertijnen onderdrukt. Niet heel vooruitstrevend.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211759146
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:31 schreef oblo het volgende:

[..]
@:KareldeStoute ik ben wel benieuwd naar jouw antwoord, want je hebt er wel een uitgesproken mening over.
Ik zie inderdaad wel een bovengrens aan de mogelijke populariteit van een partij als de PVV.
Je moet je op z'n minst toch wat aangetrokken voelen tot boze retoriek over buitenlanders en in die vorm heeft de meerderheid van de Nederlanders dat niet zo.
Daarnaast schommelt het aandeel van rechts-populistische partijen al jaren wat binnen een bepaalde bandbreedte. Daarin zagen we dit jaar wel een “doorbraak” vanuit de VVD naar PVV maar het is maar de vraag of ze dat vol kunnen houden. En voor zolang het duurt kan met FvD, JA21 etc welles eten maar dan komt er wel weer een nieuwe afscheiding.
Onder aan de streep denk ik dat Wilders heel blij moet zijn met deze uitslag en dat dit ook zijn enige kans om dat ook echt te verzilveren.
Bedenk ook dat de vorige verkiezingen (voor PS) vrij recent waren de PVV daar tussen PvdD en D66 eindigde als 7e partij, ze hebben hoge pieken en diepe dalen.
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:50:11 #264
498210 KoningWouter
pi_211759154
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hoe hij het voor elkaar gekregen heeft is me een raadsel maar wel een vaststaand feit.
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:50:45 #265
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211759167
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:48 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Dat is inderdaad jouw definitie. En het grappige is dat binnen deze definitie je helemaal gelijk hebt.

Maar ja, het ontkennen dat er überhaupt slachtoffers zijn, het ontkennen dat er nogal wat discriminatie, impliciet en expliciet bestaat, het weigeren systemen minder discriminerend te maken heeft misschien mensen wel die kant op gedreven?
Waar wordt dat ontkend?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211759169
quote:

[..]
Je vergeet geloof nog, geloof ik :7
pi_211759172
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:35 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
En dan moet een nog veel rechtser kabinet Wilders dat ongedaan maken? Dat is wel wat optimistisch ingeschat :P
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:51:27 #268
498210 KoningWouter
pi_211759178
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:43 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dus eerst actie, zonder langetermijnvisie en zonder dat het oplossingsgericht is. En dan volgende verkiezingen op iets stemmen wat wel aansluit bij je ideeën.

Klinkt verstandig
In mijn optiek is het ook vijf voor twaalf. Als het niet al vijf over twaalf is.

En met mij behoorlijk wat andere Nederlanders.

We trekken met deze verkiezingsuitslag aan de noodrem. Heb je dat nu nog niet door?
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:53:07 #269
498210 KoningWouter
pi_211759211
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:46 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Die vriend is helemaal niet begaan met de ouderen joh, dat merk je wel. Hij wil het goed geregeld hebben zodat hij zelf zonder gewetenswroeging geen seconde om hoeft te kijken naar zijn ouders.

Hij heeft hierboven al gezegd dat hij het absoluut niet vanzelfsprekend vindt om iets van zorg op je te nemen als je ouders hulpbehoevend worden.
Jij kunt helemaal niet in mijn hoofd kijken "vriend".

Wat ik voor mijn ouders doe is jou niet bekend en ga ik je ook niet aan je neus hangen. Maar dat ik zaken regel dat wil ik je dan even voorhouden.
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:53:08 #270
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211759212
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En dus? Die was er niet in de laat 19e en begin 20e eeuw?
Nee, Nederland was zeker in het verloop van de eerste helft 20e eeuw vrij conservatief, in tegenstelling tot andere perioden. Is dat een verschrikkelijke, hyperracistische beschuldiging?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:53:46 #271
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211759224
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee, Nederland was zeker in het verloop van de eerste helft 20e eeuw vrij conservatief, in tegenstelling tot andere perioden. Is dat een verschrikkelijk idee?
Ligt eraan hoe je dat definieert en hoe omliggende landen daar anders op scoorden.

Oh en i.t.t. tot in die glorieuze Republiek, werden er in de eerste helft van de 20e eeuw geen mensen op basis van religie uitgesloten; godsdienstvrijheid was toen al enige tijd hersteld in die 'conservatieve' 19e eeuw. Uiteraard hebben we met WO II een enorme en van buiten opgelegde regressie gekend.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:56:27 #272
498210 KoningWouter
pi_211759261
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En dan nu concreet: welke grote problemen (benoem ze punt voor punt maar eens) en hoe gaat de PVV die concreet oplossen (dus niet alleen het legtrekken van twee potjes geld, maar de oplossingen).
Wat zou nu dan het grootste probleem zijn wat we hebben. Even goed nadenken hoor want het zit diep ergens moet het te vinden zijn. Oja! migratie!

Laten we dat eerst eens even stoppen. Voordat ons hele systeem instort onder de hordes laaggeletterden die gebruik eisen te maken van ons asielsysteem en sociale woningstelsel.

Als we zo doorgaan met het voortrekken van migranten dan komt er een dag van een revolte. Ik geef het je op een presenteerblaadje.

En dat hebben we eigenlijk al gehad door deze verkiezingsuitslag.
pi_211759285
quote:

[..]
Als dit vanuit een rechts ideologisch kader gebeurd zijn er maar weinigen die dat als woke zullen bestempelen.
pi_211759292
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:51 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
In mijn optiek is het ook vijf voor twaalf. Als het niet al vijf over twaalf is.

En met mij behoorlijk wat andere Nederlanders.

We trekken met deze verkiezingsuitslag aan de noodrem. Heb je dat nu nog niet door?
Voor een serieuze noodrem had er echt veel meer op de PVV gestemd moeten worden…
Nu zijn ze gewoon weer volledig afhankelijk van de VVD _O-
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:58:37 #275
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211759297
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ligt eraan hoe je dat definieert en hoe omliggende landen daar anders op scoorden.
Die waren cultureel wat voorlijker, Belgie had een sterke liberale beweging in de 19e eeuw, Zweden was van armoedige bende naar progressieve kracht in Noord-Europa gegaan, Frankrijk, Engeland en Italie waren bakens van cultuur. Het was niet dat er in Nederland helemaal niets gebeurde, maar als je als Nederlander wat wilde trok je naar Parijs. Vanaf de jaren '60 begon Amsterdam een plek in te nemen als een van de belangrijkste culturele centra van de wereld.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:58:41 #276
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211759299
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:57 schreef stalybridge het volgende:

[..]
Als dit vanuit een rechts ideologisch kader gebeurd zijn er maar weinigen die dat als woke zullen bestempelen.
Dit is gewoon de Wekkeriaanse terminologie. En die is inderdaad net zo racistisch, seksistisch en intolerant als de zijde die het zegt te bestrijden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator dinsdag 26 december 2023 @ 13:58:42 #277
5428 crew  miss_sly
pi_211759300
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:56 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Wat zou nu dan het grootste probleem zijn wat we hebben. Even goed nadenken hoor want het zit diep ergens moet het te vinden zijn. Oja! migratie!

Laten we dat eerst eens even stoppen. Voordat ons hele systeem instort onder de hordes laaggeletterden die gebruik eisen te maken van ons asielsysteem en sociale woningstelsel.

Als we zo doorgaan met het voortrekken van migranten dan komt er een dag van een revolte. Ik geef het je op een presenteerblaadje.

En dat hebben we eigenlijk al gehad door deze verkiezingsuitslag.
Hoe?
pi_211759313
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:57 schreef stalybridge het volgende:

[..]
Nee, dan toont Etto alle denkbare sympathie.
  dinsdag 26 december 2023 @ 14:00:11 #279
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211759320
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die waren cultureel wat voorlijker, Belgie had een sterke liberale beweging in de 19e eeuw, Zweden was van armoedige bende naar progressieve kracht in Noord-Europa gegaan, Frankrijk, Engeland en Italie waren bakens van cultuur. Het was niet dat er in Nederland helemaal niets gebeurde, maar als je als Nederlander wat wilde trok je naar Parijs. Vanaf de jaren '60 begon Amsterdam een plek in te nemen als een van de belangrijkste culturele centra van de wereld.
Allemaal subjectief.

En nogmaals: in de Republiek sloot men mensen op basis van religie uit. In de 19e eeuw kwam daar verandering in en in de eerste helft van de 20e eeuw was godsdienstvrijheid universeel.

Progressie en voortuitgang zagen we hier in de 19e en 20e eeuw volop.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 26 december 2023 @ 14:01:02 #280
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211759332
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:59 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nee, dan toont Etto alle denkbare sympathie.
Noem eens wat van mijn rechtse standpunten.

Maar dat woke en schedelmeters enorm veel overeenkomsten hebben is dan ook iets wat ik al jaren zeg.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211759334
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:49 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ik zie inderdaad wel een bovengrens aan de mogelijke populariteit van een partij als de PVV.
Je moet je op z'n minst toch wat aangetrokken voelen tot boze retoriek over buitenlanders en in die vorm heeft de meerderheid van de Nederlanders dat niet zo.
Daarnaast schommelt het aandeel van rechts-populistische partijen al jaren wat binnen een bepaalde bandbreedte. Daarin zagen we dit jaar wel een “doorbraak” vanuit de VVD naar PVV maar het is maar de vraag of ze dat vol kunnen houden. En voor zolang het duurt kan met FvD, JA21 etc welles eten maar dan komt er wel weer een nieuwe afscheiding.
Onder aan de streep denk ik dat Wilders heel blij moet zijn met deze uitslag en dat dit ook zijn enige kans om dat ook echt te verzilveren.
Bedenk ook dat de vorige verkiezingen (voor PS) vrij recent waren de PVV daar tussen PvdD en D66 eindigde als 7e partij, ze hebben hoge pieken en diepe dalen.
Maar de reden voor deze hoge piek is toch grotendeels door het vraagstuk migratie? Zolang dat niet opgelost wordt in de ogen van de rechtse stemmer, hoe kan je dan dalen verwachten?
  dinsdag 26 december 2023 @ 14:01:09 #282
498210 KoningWouter
pi_211759335
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hoe?
Door ze terug te sturen naar waar ze vandaan kwamen. Behalve de asielzoekers die daadwerkelijk te maken hebben met oorlog. Geen gelukszoekers meer behalve als we ze zelf kunnen selecteren en als toevoeging aan onze maatschappij zien.
pi_211759349
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dit is gewoon de Wekkeriaanse terminologie.
Huh, vind je dat ik dat nu doe?

Ik probeer alleen aan te geven dat je stelling (voor de meesten) niet helemaal accuraat is.
  dinsdag 26 december 2023 @ 14:04:13 #284
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211759358
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 14:02 schreef stalybridge het volgende:

[..]
Huh, vind je dat ik dat nu doe?

Ik probeer alleen aan te geven dat je stelling (voor de meesten) niet helemaal accuraat is.
Nee, ik geef aan waar het vandaan komt, Gloria Wekker, en dat woke in wezen net zo achterlijk intolerant, exclusief en racistisch is als de rechtse ideologie die je ter vergelijking aanhaalt.

Lood om oud ijzer.

Mensen in hokjes opdelen op basis van vaststaande eigenschappen en daar vervolgens ook gedrag en karakter aan koppelen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211759371
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 december 2023 11:19 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nu zit je serieus te projecteren.

Je bent heel ver heen. Zoek hulp.
1947-2016
  dinsdag 26 december 2023 @ 14:06:34 #286
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211759378
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 14:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Allemaal subjectief.

En nogmaals: in de Republiek sloot men mensen op basis van religie uit. In de 19e eeuw kwam daar verandering in en in de eerste helft van de 20e eeuw was godsdienstvrijheid universeel.
Dat zal allemaal best. Jij schreef dat ik volkeren (in casu de Nederlander) inherente eigenschappen (conservatisme) toedichtte. Dat doe ik niet, zie mijn bewering dat Nederland in de jaren 50 behoorlijk conservatief was, maar in de gouden eeuw niet.

quote:
Progressie en voortuitgang zagen we hier in de 19e en 20e eeuw volop.
In Europa ja, maar Nederland zat vooral op de bagagedrager van andere landen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 26 december 2023 @ 14:07:28 #287
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211759393
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 14:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat zal allemaal best. Jij schreef dat ik volkeren (in casu de Nederlander) inherente eigenschappen (conservatisme) toedichtte, dat doe ik niet, dat toonde ik met mijn bewering dat Nederland in de jaren 50 behoorlijk conservatief was, maar in de gouden eeuw niet.
[..]
In Europa ja, maar Nederland zat vooral op de bagagedrager van andere landen.
En dat is allemaal mega subjectief.

En niet conservatief in de Gouden Eeuw? Welke straf stond er op 'sodomie' denk je?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 26 december 2023 @ 14:10:15 #288
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211759432
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 14:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En dat is allemaal mega subjectief.

En niet conservatief in de Gouden Eeuw? Welke straf stond er op 'sodomie' denk je?
relatief vooruitstrevend. In de Gouden Eeuw was de Republiek gewoon behoorlijk voorlijk, zoals in de jaren 50 Nederland relatief conservatief en gezapig was. Subjectief inderdaad maar ik ben niet de enige die dat beweert.

Maar nogmaals, van je bewering dat ik volkeren aangeboren karaktertrekken zou toedichten en het zou hebben gehad over huidskleuren als essentieel blijft niets overeind.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211759443
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:03 schreef mcmlxiv het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat wil je graag zo houden en niet laten uithollen door oplopende kosten door als maar meer parasiterend tuig wat 'toevallig' hier heen komt en de verzoringsstaat komt uitzuigen.
1947-2016
pi_211759452
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2023 14:01 schreef oblo het volgende:

[..]
Maar de reden voor deze hoge piek is toch grotendeels door het vraagstuk migratie? Zolang dat niet opgelost wordt in de ogen van de rechtse stemmer, hoe kan je dan dalen verwachten?
Is dat vraagstuk nu heel anders of urgenter dan toen we in maart in gingen stemmen voor PS? De kiezer schiet nogal alle kanten op en houdt ook niet zo sterk vast aan één onderwerp.
  dinsdag 26 december 2023 @ 14:12:54 #291
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211759458
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 14:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
relatief vooruitstrevend. In de Gouden Eeuw was de Republiek gewoon behoorlijk voorlijk, zoals in de jaren 50 Nederland relatief conservatief en gezapig was. Subjectief inderdaad maar ik ben niet de enige die dat beweert.

Maar nogmaals, van je bewering dat ik volkeren aangeboren karaktertrekken zou toedichten en het zou hebben gehad over huidskleuren als essentieel blijft niets overeind.
In de jaren '50 werd je niet op de brandstapel gezet als je 'sodomitische handelingen' had verricht.

Verder was die Gouden Eeuw voor het gros van Nederland een periode van armoede, ziekte, afzien, vuiligheid en vroeg sterven. Dat er een paar jokers met gouden dukaten het leuk hadden en lekker 'kosmopolitsch' bezig waren, maakt het niet ineens een luilekkerland van (vooruitstrevende) culturele groei en ontwikkeling.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211759466
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:49 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Vooral in het buitenland draait het om geld.
Maar het duurt jaren om het Nederlands fatsoenlijk onder de knie te krijgen. Of vind jij het geen probleem dat je ouders niet kunnen communiceren met hun verplegers?
pi_211759487
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2023 14:01 schreef oblo het volgende:

[..]
Dat kan alleen maar als andere (linkse) partijen dit vraagstuk ook als probleem durven te bestempelen en concreet willen aanpakken.

Het politiek correcte gelul van Jetten en Timmermans zorgt er voor dat mensen met een minder dan modaal inkomen, die normaliter links zouden stemmen (omdat het eigenlijk veel beter zou zijn voor hun eigen portemonnee), massaal PVV hebben gestemd.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  dinsdag 26 december 2023 @ 14:17:42 #294
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211759509
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 14:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
In de jaren '50 werd je niet op de brandstapel gezet als je 'sodomitische handelingen' had verricht.

Verder was die Gouden Eeuw voor het gros van Nederland een periode van armoede, ziekte, afzien, vuiligheid en vroeg sterven. Dat er een paar jokers met gouden dukaten het leuk hadden en lekker 'kosmopolitsch' bezig waren, maakt het niet ineens een luilekkerland van (vooruitstrevende) culturele groei en ontwikkeling.
Je bent bekend het concept relatief als in 'in relatie tot tijd en ruimte'?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 26 december 2023 @ 14:18:28 #295
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211759519
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 14:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je bent bekend het concept relatief als in 'in relatie tot tijd en ruimte'?
Ja. Ik ben ook bekend met het concept 'subjectief' als in niet universeel en algemeen geldend.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 26 december 2023 @ 14:20:18 #296
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_211759538
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Met de 'kopvoddentax' natuurlijk :Y :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')