Een geintje over Limburg afstoten kan ik me voorstellen maar nier erg recent eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, toen was het een idee om Limburg 'af te stoten'.
Maar goed. Dus op basis van afkomst kun je zeg maar inschatten hoe mensen kunnen zijn?
Interessant.
Mocht niet van meneer pastoor die ze toen nog keurig dom hield…quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
Verder deed dat xenofobe Brabant het in 1935 al erg slecht qua stemmen op extreem-rechts:
[ afbeelding ]
Je hebt nu al te weinig personeel, hoe kom je erbij dat dit met een zak geld opgelost is?quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:54 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Zoals een bejaardentehuis die Rutte de nek om heeft gedraaid.
Een kamer met 24/7 verzorging en een leuke bingo ruimte om de dag door te komen.
Verkeerde account ingelogd denk ik?quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:54 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Een kamer met 24/7 verzorging en een leuke bingo ruimte om de dag door te komen.
Als al die PVV'ers zo'n levendige fantasie hebben of zo makkelijk in leugens trappen, dan snap ik het welquote:Op dinsdag 26 december 2023 13:21 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja het heeft zo veel nut dat we 0,00038 graden kunnen redden met onze 38 miljard.
En ik begrijp dat we meer doen met dat geld. Maar dat geld kan ook ergens anders vandaan komen.
Laten we het maar even niet hebben over een 70000 man tellende klimaattop in airconditioned Dubai waar iedereen ingevlogen wordt. Hoe achterlijk dat eigenlijk is.
Laten we dat gewoon blijven doen en gezamenlijk tot een oplossing komen wat het best te doen met het klimaat.
Zonder als beste jongetje van de klas onze eigen bevolking onder al het andere stellen.
Vind je het echt gek dat mensen PVV gaan stemmen als er het gevoel ontstaat dat er misbruik van ze wordt gemaakt door kartelpartijen?
Ja, ergo, op basis van iemands afkomst kun je zeg maar iets beweren over de mensen die er vandaan komen?quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ik benoemde enkele verschillende problemen, die van de PVV als extreemrechtse anti-buitenlanderspartij en die van Brabant, als bijzonder belangrijke voedingsbodem voor de PVV met xenofobie.
Die onderwerpen komen dus eerder bij elkaar dan dat ze elkaar tegenspreken.
Hij hield ze dom door te waarschuwen tegen het racisme en de ondemocratische tendens van de NSB?quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:22 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Mocht niet van meneer pastoor die ze toen nog keurig dom hield…
Waar wil jij dan de mensen vandaan halen, die dagelijks jouw ouders zouden moeten verplegen?quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:35 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
20 miljard bij migratie wegtrekken
38 miljard uit het klimaatfonds halen (en on hold zetten)
Dat in de zorg proppen. En hopelijk in de ouderen zorg. Ik heb namelijk geen zin om straks niet meer te kunnen werken omdat ik dagelijks de reet van mijn ouders moet wassen. Daar is helemaal geen oplossing voor.
Meer geld in de zorg betekent ook dat er meer geld vrij komt voor salarisverhoging. Dat moet jij zelfs kunnen begrijpen. Zo maken we het weer aantrekkelijk om in de zorg te gaan werken en komt het personeel vanzelf.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:22 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je hebt nu al te weinig personeel, hoe kom je erbij dat dit met een zak geld opgelost is?
Neuh, vooral dat men in Brabant wat problematiek met xenofobie heeft en dat jij dat met enige regelmaat helpt demonstreren.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, ergo, op basis van iemands afkomst kun je zeg maar iets beweren over de mensen die er vandaan komen?
Zoiets?
Waarom niet? Vaak verschuilen zich achter zo een sentiment allemaal verschillende redenen/problemen die legitiem kunnen zijn en dan is het toch interessant om daarachter te komen?quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:21 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik ben niet geïnteresserd om onderbuiksentiment te begrijpen lol.
Je ziet het echt niet he?quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:21 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Een geintje over Limburg afstoten kan ik me voorstellen maar nier erg recent eerlijk gezegd.
We kunnen in het buitenland (!) sollicitatie procedures opstarten om zelf te selecteren wie we hier als arbeidsmigrant binnen halen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:24 schreef torentje het volgende:
[..]
Waar wil jij dan de mensen vandaan halen, die dagelijks jouw ouders zouden moeten verplegen?
Het wordt nog beter.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:25 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Neuh, vooral dat men in Brabant wat problematiek met xenofobie heeft en dat jij dat met enige regelmaat helpt demonstreren.
Luister jij ook naar wat een ander zeg?quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:42 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Luister dan eens naar wat ik zeg en kom niet telkens met dezelfde vraag.
Jij ziet de ironie er ook niet van in dat je al tijden te hoop loopt tegen 'woke' terwijl je mij wegzet als halve racist op basis van uitspraken waarvan jij fantaseert dat ik ze gedaan zou hebben.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je ziet het echt niet he?
lol
Nee, door ze vrij dwingend een stem op de RKSP voor te schrijven.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hij hield ze dom door te waarschuwen tegen het racisme en de ondemocratische tendens van de NSB?
Je gaat lekker, Karel.
T is helemaal niet nodig om meteen onaardig te worden omdat ik het niet met je eens ben.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:25 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Meer geld in de zorg betekent ook dat er meer geld vrij komt voor salarisverhoging. Dat moet jij zelfs kunnen begrijpen. Zo maken we het weer aantrekkelijk om in de zorg te gaan werken en komt het personeel vanzelf.
Ach, een hele natie wegzetten als saai en conservatief omdat er geen rock en roll was acht ik ook niet enorm verheffend.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jij ziet ook niet dat je al tijden te hoop loopt tegen 'woke' en mij wegzet als halve racist op basis van uitspraken waarvan jij fantaseert dat ik ze gedaan zou hebben.
Nee, waar heb ik recent gesproken over het afstoten van Limburg?quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je ziet het echt niet he?
lol
Daar heb ik toch op geantwoord.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Luister jij ook naar wat een ander zeg?
Ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag wat Wildres volgens jou dan gaat doen om het land te repareren.
Je weet een beetje hoe we ons demografisch ontwikkelen en wat de impact van migratie daar op is?quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:25 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Meer geld in de zorg betekent ook dat er meer geld vrij komt voor salarisverhoging. Dat moet jij zelfs kunnen begrijpen. Zo maken we het weer aantrekkelijk om in de zorg te gaan werken en komt het personeel vanzelf.
Maar als ze allemaal zo xenofobisch waren had dat geen donder uitgemaakt; zit immers kennelijk in de aard van het beestje. Alsnog scoorde de NSB het allerbelabberdste in Brabant.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nee, door ze vrij dwingend een stem op de RKSP voor te schrijven.
Ken je klassiekers.
[ afbeelding ]
@KareldeStoute ik ben wel benieuwd naar jouw antwoord, want je hebt er wel een uitgesproken mening over.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:21 schreef oblo het volgende:
[..]
Dat vroeg je mij al twee topics eerder en dit was mijn antwoord:
[..]
[..]
Zo zie ik het, maar ik kan niet in de toekomst kijken. Jij denkt niet dat ze groter worden?
Nee, Karel, niet dat...quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nee, waar heb ik recent gesproken over het afstoten van Limburg?
Pak een willekeurig topic en je komt wel wat tegen… https://forum.fok.nl/user/history/396730quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het wordt nog beter.
Zou je één xenofobische post van mijn hand kunnen quoten?
Verder kun je dat neuh weglaten, want het is precies wat je stelt: oordelen op basis van etnische afkomst. Toe, vertel, wat vind je ook weer zo erg aan de PVV?
Klopt. Excuses ik schiet soms wat door.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:29 schreef timmmmm het volgende:
[..]
T is helemaal niet nodig om meteen onaardig te worden omdat ik het niet met je eens ben.
Ik zou persoonlijk voor geen goud in een bejaardenhuis gaan werken en 20% werkt al in de zorg. daarbij moeten al die mensen eerst nog opgeleid worden. Het is onhoudbaar om straks een derde in de zorg te hebben werken, want er moeten ook nog mensen geld verdienen om die enorme zak geld te bekostigen. Dus het is niet zo simpel als je stelt.
Rutte, die van een linkse partij is, toch?quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:54 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ken je geschiedenis inderdaad, de xenofobe component speelde toen maar vrij beperkt bij de NSB.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar als ze allemaal zo xenofobisch waren had dat geen donder uitgemaakt; zit immers kennelijk in de aard van het beestje. Alsnog scoorde de NSB het allerbelabberdste in Brabant.
Ken je geschiedenis.
Ik stel toch ook niet dat ik tegen arbeidsmigratie ben?quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je weet een beetje hoe we ons demografisch ontwikkelen en wat de impact van migratie daar op is?
Zonder extra arbeidsplaatsen in de zorg krijgen we de huidige plekken al niet gevuld…
Dat is je bewijs?quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Pak een willekeurig topic en je komt wel wat tegen… https://forum.fok.nl/user/history/396730
De PVV wil arbeidsmigratie juist aan stevige banden leggen, dus dan zit je bij de verkeerde partijquote:Op dinsdag 26 december 2023 13:32 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Klopt. Excuses ik schiet soms wat door.
Maar we moeten arbeidsmigranten hebben maar dan wel mensen die wij kiezen. En geen hordes steuntrekkers die we nu binnenhalen.
Het zijn toch echt kabinetten onder Rutte geweest die in zijn 13 jaar de hele ouderenzorg om zeep heeft geholpen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Rutte, die van een linkse partij is, toch?
Ik heb nergens geschreven dat Nederland saai en conservatief was omdat er geen rock 'n roll was. Ik schreef dat Nederland in de jaren 1900-1950 saai en conservatief was. 'Saai en constervatief is ook geen eigenschap die opgesloten ligt in het DNA van de Nederlander aangezien Nederland (of haar voorloper) in de 17e eeuw juist wel cultureel en politiek voorlijk was.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ach, een hele natie wegzetten als saai en conservatief omdat er geen rock en roll was acht ik ook niet enorm verheffend.
Moet ik op een punt een hele partij afstoten?quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:34 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De PVV wil arbeidsmigratie juist aan stevige banden leggen, dus dan zit je bij de verkeerde partij
In de 17e eeuw deden hele delen van wat thans Nederland heet niet eens mee. Je denkt aan Holland.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik heb nergens geschreven dat Nederland saai en conservatief was omdat er geen rock 'n roll was. Ik schreef dat Nederland in de jaren 1900-1950 saai en conservatief was. 'Saai en constervatief is ook geen eigenschap die opgesloten ligt in het DNA van de Nederlander aangezien Nederland (of haar voorloper) in de 17e eeuw juist wel cultureel en politiek voorlijk was.
Jij zat echter zo in de anti-wokerol dat je niet helder meer kon lezen en denken.
Van mij moet je helemaal niets, maar dan ben ik in ieder geval blij dat we opgehelderd hebben dat een zak geld van de PVV de problemen in de ouderenzorg niet oplost.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:37 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Moet ik op een punt een hele partij afstoten?
Dan blijft er niet zo veel over om te kiezen tim.
Het is helemaal niet erg dat de PVV een one-issue beweging is waar het uiteindelijk alleen maar draait om tegenhouden, opsluiten, deporteren (of desnoods laten verzuipen) van “hele hordes laaggeletterden”, maar draai daar nou niet constant omheen. Dat is zo vermoeiend. Dat pakweg eenderde van Nederland dat tegenhouden, opsluiten, deporteren of desnoods laten verzuipen van die hordes wel een aardig idee vindt is zorgelijk, maar eigenlijk niet verrassend. Waarom zou onze onderbuik moreel hoogstaander zijn dan Duitse wanneer het een beetje lastig wordt?quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:27 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dus geen hele hordes laaggeletterden. Maar mensen met verstand, motivatie en kunde.
Bewust zijn van de aanwezigheid van discriminatie, maar tegenwoordig is het een scheldwoord tegen iets/iemand voor alles wat niet in iemand anders straatje past.quote:
Holland, Utrecht, Friesland, Zeeland. Brabant had nog het naebben van de Vlaamse gouden eeuw, ook Gelre en Overijssel/Oversticht ( en Kleve) waren vrij voorlijk (Thomas a Kempis woonde geloof ik lang in Zwolle).quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
In de 17e eeuw deden hele delen van wat thans Nederland heet niet eens mee. Je denkt aan Holland.
Dat zijn geen mensen die bij ons billen willen wassenquote:Op dinsdag 26 december 2023 13:27 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
We kunnen in het buitenland (!) sollicitatie procedures opstarten om zelf te selecteren wie we hier als arbeidsmigrant binnen halen.
Dus geen hele hordes laaggeletterden. Maar mensen met verstand, motivatie en kunde.
En hoe ga je dat structureel, dus jaar op jaar op jaar op jaar doen? Die leeggetrokken potjes vullen zich niet weer miraculeus met geld. Dus welke potjes ga je dan nog meer leegtrekken?quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:31 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Daar heb ik toch op geantwoord.
Hij trekt 20 miljard weg bij asiel en 38 bij de klimaatwaanzin.
Dat kunnen we dan lekker in de zorg stoppen.
Dan hebben we al een puntje opgelost.
Iemand die op basis van vaststaande eigenschappen als ras, geslacht en seksuele voorkeur de hele wereld indeelt in daders en slachtoffers.quote:
We moeten die sollicitatieprocedures in het buitenland opstarten.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Van mij moet je helemaal niets, maar dan ben ik in ieder geval blij dat we opgehelderd hebben dat een zak geld van de PVV de problemen in de ouderenzorg niet oplost.
Ik zie brede rivieren traag door oneindig laagland gaan.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
In de 17e eeuw deden hele delen van wat thans Nederland heet niet eens mee. Je denkt aan Holland.
En toch leefden er destijds legio lieden meer in abjecte armoede, onzekerheid en verval dan ooit het geval was in begin 20e eeuw.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Holland, Utrecht, Friesland, Zeeland. Brabant had nog het naebben van de Vlaamse gouden eeuw, ook Gelre en Overijssel ( en Kleve) waren vrij voorlijk (Thomas a Kempis woonde geloof ik lang in Zwolle).
Ik wens jou veel succes met het in het buitenland zoeken naar mensen met verstand, motivatie en kunde om je ouders te verplegen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:27 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
We kunnen in het buitenland (!) sollicitatie procedures opstarten om zelf te selecteren wie we hier als arbeidsmigrant binnen halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |