Tarado | zaterdag 23 december 2023 @ 13:01 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() › Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? › Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? ![]() ![]() ![]() Hier weer verder. https://lightsouts.com/formula-1 | |
Tarado | zaterdag 23 december 2023 @ 13:06 |
https://lightsouts.com/formula-1 Op deze site tellen ze af, geen idee hoe je dat hier geplaatst krijgt. | |
Tijn | zaterdag 23 december 2023 @ 13:40 |
Dat gaat niet zomaar ben ik bang, dit zijn geen simpele plaatjes of filmpjes, je kunt niet zomaar zoiets plaatsen hier. | |
shiz | zaterdag 23 december 2023 @ 14:48 |
Ik had eens een dingetje willen maken, dan had de onderzijde van de OP er zo uitgezien:![]() ![]() ![]() ![]() Dat zijn dan wel plaatjes die je inbedden kunt, eigenlijk bedacht voor email newsletters en campaigns. Maar die waren of met lelijke watermarks of zeer beperkt en moest je elke race nieuwe plaatjes regelen en dan met de OP/admins organiseren dat 'ie geupdate worden (nu is de coutdown over en staat 'ie op 0)... gedoe. Dus maar weggelaten. Een betaalde service was een idee, maar niet all that cheap, had je wel zo gestalten kunnen zoals je het wilt, zelf de tijden kunnen updaten in de backend, zonder dat de OP aangepast hoefde te worden e.d. . Allicht is er ergens de mogelijkheid een script te runnen op een eigen website, maar daar heb ik me dan niet meer in verdiept. | |
TheStigsDutchCousin | zaterdag 23 december 2023 @ 15:06 |
"IT'S LIGHTS OUT AND AWAY WE GO!" "Ja, kom onderhand maar eens naar bed!" | |
#ANONIEM | zaterdag 23 december 2023 @ 16:13 |
Kleffe_Dop | zaterdag 23 december 2023 @ 20:59 |
Een nieuwe RPM. | |
BehoorlijkKritisch | zaterdag 23 december 2023 @ 22:52 |
Erg leuk weer. | |
Wertha | zaterdag 23 december 2023 @ 23:22 |
Wederom van genoten. | |
greysbones | zondag 24 december 2023 @ 14:23 |
Ik voel me genept door de TT @Tarado ![]() | |
Rianne84 | maandag 25 december 2023 @ 09:03 |
Speciaal voor Kerst gooi ik deze klassieker er nog even in. Fijne dagen allemaal! | |
Rianne84 | donderdag 28 december 2023 @ 08:14 |
Relletje rondom Lance | |
Starflyer | donderdag 28 december 2023 @ 08:49 |
Behoorlijk overdreven weer, imho. De oorspronkelijke post ![]() | |
shiz | donderdag 28 december 2023 @ 13:59 |
Wat nieuws voor mij is, is dat Lance talent heeft? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 december 2023 @ 19:41 |
idd overdreven. Hij kan best een potje sturen, anders haal je de F1 niet, maar hij komt niet boven het middenveld uit | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 28 december 2023 @ 19:53 |
Soms, als hij goede zin heeft ![]() | |
ESF1Gamer | donderdag 28 december 2023 @ 20:03 |
Niveautje Maldonado. Af en toe een succesje, maar meestal ook niet. | |
#ANONIEM | donderdag 28 december 2023 @ 21:45 |
Ja, volgens mij was dat niet het deel van de tweet waar de ophef over was... ![]() | |
Tarado | vrijdag 29 december 2023 @ 09:00 |
Marcoss | vrijdag 29 december 2023 @ 23:24 |
Die heeft wel 1 zege meer dan bijvoorbeeld Lando Norris ![]() | |
Tarado | vrijdag 29 december 2023 @ 23:38 |
Wat ik vooral bij hem jammer vind, tenminste zo lijkt het, dat hij het allemaal wel prima vindt en wacht op het moment dat papa zegt, het is nu echt genoeg geweest. | |
Tarado | vrijdag 29 december 2023 @ 23:44 |
tripel7 | zaterdag 30 december 2023 @ 01:06 |
Ik krijg zelf heel erg het gevoel dat papa zijn eigen droom via Lance leeft, en dat Lance het allemaal een stuk minder boeit | |
Sorella | zaterdag 30 december 2023 @ 06:39 |
Het gekke is dat toen lance met zijn pols reed hij het heel goed deed en toen die beter was ging het weer bergafwaarts met heel af en toe een goede race, hij kan het wel maar het komt er niet uit. Ik schat hem wel hoger in als perez (raar maar waar). | |
Donderkonijn | zaterdag 30 december 2023 @ 10:09 |
Beetje gelijkwaardig. Ze hebben bedie goede momenten maar het is vaak net niet. Meer dan de helt van het veld is tegenwoordig beter dan die 2. Norris,Russel,Leclerc,Sainz,Alonso,Hamilton,Max natuurlijk,Albon,Piastri....allemaal een stuk beter. | |
TheStigsDutchCousin | zaterdag 30 december 2023 @ 10:44 |
Wauw ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 30 december 2023 @ 14:07 |
Er was toch een gerucht dat hij de F1 zou verlaten, omdat-ie tennis prof wil worden? | |
#ANONIEM | zaterdag 30 december 2023 @ 23:46 |
De 10 beste coureurs van 2023, volgens de teambazen: 1. Verstappen 2. Alonso 3. Norris 4. Leclerc 5. Hamilton 6. Sainz 7. Piastri 8. Albon 9. Russell 10. Perez De 10 beste coureurs van 2023, volgens de coureurs zelf: 1. Verstappen 2. Hamilton 3. Alonso 4. Norris 5. Leclerc 6. Sainz 7. Albon 8. Piastri 9. Gasly 10. Perez Veel overeenkomsten, of één plaatsje verschil. Alleen de positie van Hamilton verschilt wel diverse plekken. Ook Russell en Gasly die slechts in één van de lijstjes voorkomen. Hamilton heeft overigens zelf niet gestemd, als enige coureur. Dus hij kan zichzelf niet omhoog gestemd hebben in het lijstje door de coureurs. [ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2023 23:50:24 ] | |
Janneke141 | zondag 31 december 2023 @ 00:06 |
Ook opvallend dat Perez zo'n outlier is vergeleken met de WK-stand. De rest volgt nog wel enigszins de ranglijst, met een bonus voor Albon. | |
ChevyCaprice | zondag 31 december 2023 @ 00:16 |
Rijders zien het toch beduidend beter. | |
Jane | zondag 31 december 2023 @ 00:51 |
Leuk om te zien dat - op Ricciardo na - de teammates van Max toch best hoog ingeschat worden door de teambazen en de coureurs (minus Hamilton). ![]() Het eerste gedeelte van het lijstje van de teambazen ziet er in mijn ogen goed uit, alleen zou ik Hamilton toch boven Leclerc plaatsen. En niet omdat ik zo'n fan van Lewis ben, maar die kan tenminste een inhaalrace rijden als hij de motivatie kan vinden. Verder vind ik het tof dat de coureurs Gasly hoog aanslaan, want ik denk inderdaad dat die beter is dan de uitslagen vaak laten zien. | |
THEFXR | zondag 31 december 2023 @ 12:08 |
Vind Pia te laag staan, voor zijn 1ste jaar was hij echt super. | |
TheStigsDutchCousin | zondag 31 december 2023 @ 12:14 |
Echt wel. Die kan nog wel vaker op het podium eindigen. | |
Starflyer | zondag 31 december 2023 @ 12:47 |
Die moet nog wat meer aan zijn bandenmanagement werken. | |
Tarado | zondag 31 december 2023 @ 13:33 |
Mwa, heel goed eerste jaar maar als je ziet wie er boven hem staan ook niet zo heel vreemd waar hij nu staat, dan vind ik eerder Norris wat te hoog staan tov hem, verwacht wel veel van Piastri aankomend seizoen. | |
THEFXR | zondag 31 december 2023 @ 13:35 |
logisch als rookie, waar je de helft van de banen nog niet kent en alleen wat FP's hebt om die banden te testen. | |
THEFXR | zondag 31 december 2023 @ 13:36 |
snap echt niet dat Sainz boven hem staat, die had niet zo'n goed jaar. | |
#ANONIEM | zondag 31 december 2023 @ 13:38 |
Wel een race gewonnen. | |
#ANONIEM | zondag 31 december 2023 @ 13:41 |
En mensen die zeggen dat Piastri het heel goed heeft gedaan voor een rookie... ja, natuurlijk is dat zo. Volgens mij is dat echter niet waar dit lijstje over gaat. Je moet niet kijken of hij het goed gedaan heeft 'voor een rookie'. Je moet kijken of hij het goed gedaan heeft. Punt. | |
THEFXR | zondag 31 december 2023 @ 13:42 |
vind ik hem nog beter dan Sainz | |
George_of_the_Jungle | zondag 31 december 2023 @ 14:12 |
Voor z'n eerste jaar echt heel goed inderdaad, maar bij zo'n lijstje wordt niet gekeken hoe lang je al rijdt. Anders zouden Hamilton en Alonso ook lager moeten staan. Denk dat het bij Ferrari nog wel een probleem gaat worden. Leclerc en Sainz zijn duidelijk aan elkaar gewaagd, en Leclerc is echt niet de onbetwiste nummer 1. Dat rommelt al wel eens, en zal wel meer gaan rommelen komend jaar. | |
Tijn | zondag 31 december 2023 @ 14:18 |
Tja, Norris reed op zondag wel naar voren terwijl Piastri juist vaak posities verloor tijdens de race. Daarom vind ik het ook moeilijk om enthousiast over Piastri te zijn. De auto was goed en hij maakte er geen zooitje van, maar echt iets bijzonders heb ik ook niet gezien. Wie weet komt het nog, maar ik denk dat de kans groter is dat Norris races gaat winnen dan Piastri. | |
Jane | zondag 31 december 2023 @ 14:19 |
Ja, dit. Dat hij überhaupt in beide lijstjes voorkomt is al een hele prestatie. Voor een rookie. ![]() We moeten gewoon afwachten of hij het bandenmanagement onder de knie krijgt, zonder teveel snelheid te verliezen. Ik heb de afgelopen weken het hele seizoen nog eens teruggekeken en op die paar uitschieters na, reed Piastri toch meestal achteruit in de race (i.e. eindige lager dan hij begon). Dat Quatar z'n beste weekend was, is natuurlijk veelzeggend, want daar hoefde hij helemaal niet op de banden te letten. Nogmaals, we weten niet hoe het in de toekomst zal gaan. Het is iig geen geboren bandenfluisteraar. | |
Sally | zondag 31 december 2023 @ 14:27 |
Leclerc II ? ![]() | |
TheStigsDutchCousin | zondag 31 december 2023 @ 14:33 |
Lecllerc? ![]() | |
Jane | zondag 31 december 2023 @ 14:40 |
Nou ja, ik heb idd persoonlijk nooit zoveel met coureurs die heel goed zijn in kwalificeren, maar in de race ineens terugvallen. Dat zijn doorgaans ook coureurs die, als ze wegens pech of penalties een keer verder achteraan moeten starten, maar met moeite naar voren komen. Dat soort coureurs kan dus in feite eventueel alleen van pole winnen, tenzij er rare dingen gebeuren. Ik zie liever coureurs die zich vanuit een 'onmogelijke' positie toch naar het podium kunnen rijden. En dat is echt niet alleen Max. Alonso, Hamilton en Norris reken ik er ook onder. Plus nog een aantal coureurs die meestal de auto niet hebben voor het podium, zoals Albon en Gasly. | |
Sally | zondag 31 december 2023 @ 14:42 |
Ging in dit geval om het bandenmanagement ![]() ![]() (naast de domme strategieën van zn Ferrari-team ![]() | |
Tijn | zondag 31 december 2023 @ 14:47 |
Daarom snap ik ook nooit waarom sommige mensen zijn kwaliteiten met die van Verstappen vergelijken. Over een rondje is Leclerc snel, maar verder valt-ie eigenlijk altijd een beetje tegen. | |
TheStigsDutchCousin | zondag 31 december 2023 @ 14:47 |
De Ferrari houdt gewoon van al dat lekkere rubber, omnomnomnomnom ![]() | |
Sally | zondag 31 december 2023 @ 14:48 |
Racen lukt m wel als je kijkt naar rijdersstijl. Die gevechten aan het begin van 2022 tussen die 2 waren prachtig. Maar... een race is meer dan 2, 3 rondes lang.... | |
Tijn | zondag 31 december 2023 @ 14:51 |
Ja, en een seizoen is ook meer dan een race. Ik zou zeggen dat de échte kwaliteit van Verstappen is dat-ie elk weekend het onderste uit de kan haalt. Die consistentie is bij Leclerc ver te zoeken. | |
ChevyCaprice | zondag 31 december 2023 @ 14:59 |
Om nu Charles af te zetten tegen de rijder met veruit de beste auto is een beetje oneerlijk. Charles is op meerdere punten sterk. Kwali, race, strategie, en wiel to wiel. | |
TheStigsDutchCousin | zondag 31 december 2023 @ 15:04 |
Ja, soms, nee, soms. | |
Sally | zondag 31 december 2023 @ 15:09 |
Eh. Ik had het specifiek over Bandenmanagement. Niet over kwali, race, strategie, noch over Wheel to Wheel - al benoemde ik het wel deels in mn 2e reactie. Sjarrel is erg goed in zn bandjes oproken. En zichzelf zonder aanleiding in of tegen een muurtje plaatsen ![]() | |
Jane | zondag 31 december 2023 @ 15:11 |
Strategie not so much. Het komt op mij over alsof hij zich er vooraf weinig mee bemoeit en als het in de race dan niet werkt, moppert 'ie op de radio dat ze er na de race eens een hartig woordje over moeten spreken. Een beetje - dare I say it? - als Hamilton, alleen zegt Charles het allemaal iets beleefder. Het is tenslotte een nette jongen. | |
ChevyCaprice | zondag 31 december 2023 @ 15:11 |
Vraag me af waarop je dit baseert | |
TheStigsDutchCousin | zondag 31 december 2023 @ 15:13 |
Op het afgelopen seizoen. | |
Jane | zondag 31 december 2023 @ 15:16 |
Maar uiteindelijk is Leclerc gewoon mentaal niet sterk genoeg. Dat is mijn indruk en dus vraag ik me af of hij ooit WDC kan worden, wat daarvoor moet je toch een heel seizoen lang sterk in je schoenen staan. Je niet door tegenslag uit het veld laten slaan, etc. | |
TheStigsDutchCousin | zondag 31 december 2023 @ 15:18 |
Hij heeft wel pech dat hij voor Ferrari rijdt. Net als Sainz. | |
Tijn | zondag 31 december 2023 @ 15:19 |
Ik denk dat dat ook de oorzaak van z'n inconsistentie is: niet rustig in z'n hoofd, meer willen dan eigenlijk kan. Daardoor ontstaan fouten, waar-ie alleen maar opgefokter van wordt, en alles in een neerwaartse spiraal komt. | |
THEFXR | zondag 31 december 2023 @ 15:19 |
Dit jaar was met Vasseur, de strategie in de race al een verbetering te merkbaar. niet optimaal, maar ik verwacht het weer beter in 2024. Lec heeft soms moeite met de druk en wil nog weleens op de grote momenten eraf schieten. | |
TheStigsDutchCousin | zondag 31 december 2023 @ 15:20 |
Leclerc, Sainz en Ferrari pieken te vroeg. Daarna zakt het in. Snel over 1 rondje, daarna niet meer. Maar dat is algemeen bekend. | |
Sally | zondag 31 december 2023 @ 15:21 |
Seizoenen. Zijn banden waren vrijwel altijd als eerste aan vervanging toe. | |
ChevyCaprice | zondag 31 december 2023 @ 15:22 |
Dat de Ferrari snel door de banden heen ging was meer vorig jaar. En dus niet een eigenschap van Charles leclerc zelf. | |
TheStigsDutchCousin | zondag 31 december 2023 @ 15:23 |
Sainz had er beduidend minder last van. | |
ChevyCaprice | zondag 31 december 2023 @ 15:23 |
Is precies niet een kenmerk van Charles maar van de Ferrari zelf. | |
Sally | zondag 31 december 2023 @ 15:23 |
Oh, maar Sainz deed er langer mee ![]() Zit die niet bij Ferrari, dan? | |
ChevyCaprice | zondag 31 december 2023 @ 15:23 |
Omdat die de pace ook niet heeft misschien | |
ChevyCaprice | zondag 31 december 2023 @ 15:23 |
Heeft de pace niet. | |
Tijn | zondag 31 december 2023 @ 15:25 |
Dat is het knappe van Piastri: die heeft én de pace niet, en rijdt toch z'n banden eraan ![]() | |
TheStigsDutchCousin | zondag 31 december 2023 @ 15:28 |
Of Sainz weet beter te managen. | |
TheStigsDutchCousin | zondag 31 december 2023 @ 15:29 |
Maar hij is nog een rookie ![]() | |
Tijn | zondag 31 december 2023 @ 15:30 |
Is ook zo. Wie weet wordt het nog wat. Het valt ook niet mee om gelijk bij een top-team in te stappen. | |
Sally | zondag 31 december 2023 @ 15:30 |
Oh, ik krijg niet de "misschien" erbij? ![]() | |
Jane | zondag 31 december 2023 @ 15:31 |
Toch meerdere races gezien afgelopen seizoen waarin Leclerc Sainz niet kon inhalen. Vreemd... | |
TheStigsDutchCousin | zondag 31 december 2023 @ 15:32 |
Van mij wel hoor, misschien ![]() | |
Sally | zondag 31 december 2023 @ 15:35 |
Lol. Muts. ![]()
| |
TheStigsDutchCousin | zondag 31 december 2023 @ 15:36 |
Nou dan neem ik het wel weer terug hoor ![]() | |
George_of_the_Jungle | zondag 31 december 2023 @ 15:50 |
Leclerc maak inderdaad nog steeds te vaak fouten als hij onder druk staat. Dat moet er toch echt uit. | |
ChevyCaprice | zondag 31 december 2023 @ 16:01 |
Wtf? | |
Rianne84 | zondag 31 december 2023 @ 16:03 |
Ik zie dat het jaar hier in stijl wordt afgesloten. | |
Sally | zondag 31 december 2023 @ 16:04 |
Hm ja, tegen de Stig zeg je 'heeft de pace ook niet misschien'. Ik krijg een wat bruusker 'Heeft de pace niet' om de oren. Kwam een beetje... .lullig over. Alsof ik er niks van weet. | |
Tarado | zondag 31 december 2023 @ 16:10 |
Denk dat momenteel niemand met Verstappen te vergelijken is maar Leclerc vind ik wel erg goed en gaat altijd tot het randje met als gevolg dat hij er af en toe overheen gaat. | |
#ANONIEM | zondag 31 december 2023 @ 16:14 |
Maar dat jij er niet zoveel van snapt heeft toch niks te maken met het zijn van een vrouw?
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2023 16:15:44 ] | |
Sally | zondag 31 december 2023 @ 16:16 |
Nee.... niet jij ook al... ![]() Ja, ik heb vrijwel alle races live gekeken de afgelopen jaren. Dus kan denk ik wel oordelen over de bandjes van Leclerc. edit: Je edit dus net gemist ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 31 december 2023 @ 16:17 |
Je zou de cursus PI-interpretatie nog eens opnieuw moeten doen, misschien. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2023 16:17:39 ] | |
Sally | zondag 31 december 2023 @ 16:17 |
Die PI gemist. | |
#ANONIEM | zondag 31 december 2023 @ 19:01 |
Omdat the Chain van Fleetwood Mac net voorbij kwam in de Top 2000. F1-nostalgie: | |
Peterselieman | zondag 31 december 2023 @ 19:31 |
Max had dat ook toen de RB nog niet de snelste van het veld was | |
Tarado | maandag 1 januari 2024 @ 10:42 |
BehoorlijkKritisch | maandag 1 januari 2024 @ 10:49 |
Max was dat al kwijt voor de RB de snelste was. Hij ging toen nog wel tot het randje, zoals in 2021 een aantal keer, maar op een andere manier. Toen Verstappen zijn wilde haren kwijt raakte zocht hij in die situaties de randjes van de sportiviteit op. De randjes van de mogelijkheden van zijn auto had hij toen al haarfijn uitgevogeld en de volwassenheid en kwaliteit om daar mee om te gaan is in de loop van de jaren gekomen. Leclerc mist die kwaliteit simpelweg. Die maakt veel te veel kleine foutjes en is helemaal niet in staat om op de rand van wat zijn materiaal kan te rijden, want daar is hij niet consistent genoeg voor over meerdere ronden. Leclerc zit echt in een hele andere klasse dan Verstappen. | |
Tarado | maandag 1 januari 2024 @ 11:00 |
Het is wat te simpel om het zo te stellen, waar haal je de rondetijden uit, het is gebleken dat Leclerc dat over 1 rondje heel goed kan in de huidige/recentere Ferrari, maar het is dus ook moeilijk om met die auto constant snel te zijn over meerdere rondjes. Als Ferrari dat verschil kleiner kan maken verwacht ik ook een constantere Leclerc in de races. Even los van Verstappen want die is momenteel wel in een league of his own. | |
greysbones | maandag 1 januari 2024 @ 11:46 |
Lieve Sally Ik hecht meer waarde aan jouw duidelijke onderbouwde antwoord dan aan dat van Chevy | |
TheStigsDutchCousin | maandag 1 januari 2024 @ 11:51 |
![]() | |
ChevyCaprice | maandag 1 januari 2024 @ 12:12 |
Geen Sauber?🧐 | |
Donderkonijn | maandag 1 januari 2024 @ 14:07 |
Ik zie iegenlijk hetzelfde gebeuren wat in de kart tijd ook al zo was. Leclerc was eigenlijkde enige die Max bij kon houden maar moest dat doen door veel meer risico te nemen. Dat zie je nu ook in de F1 terug. Lecerlc moet zijn dag hebben dan is ie net zo snel als Max. Maar hij neemt te veel risico wat vaak resulteert in aanvaringen met de muur oid. Hij overschat zijn kunnen een beetje. | |
Donderkonijn | maandag 1 januari 2024 @ 14:13 |
Lecler is te onstabiel. Sainz als die een keer geen pech heeft is een stabiele puntenpakker. Beetje Prost vs Senna in het klein, Leclerc is echt wel sneller over1 ronde maar Sainz ziet het stategisch beter. Sainz durtf ook calls te maken naar het team en dat mist Leclerc een beetje. | |
Tarado | maandag 1 januari 2024 @ 14:44 |
In 2022 toen de Red Bull nog wat te zwaar was en Ferrari eigenlijk wel goed was het toch Leclerc die de grootste concurrent was, ik geloof dus niet dat hij instabiel is, de auto is dat wel ja. | |
#ANONIEM | maandag 1 januari 2024 @ 14:45 |
There's so much at stake... | |
Whiskers2009 | maandag 1 januari 2024 @ 16:52 |
Dat laatste vind ik erg sterk van Sainz. | |
George_of_the_Jungle | maandag 1 januari 2024 @ 17:33 |
Klopt, en ik denk dat dat komend jaar wel problemen gaat geven binnen het team. Afgelopen jaar was Leclerc echt nog wel de nr1, en kreeg hij wat voordeel van het team met tactische beslissingen. Benieuwd of dat zal kantelen naar neutraal, of zelfs in het voordeel van Sains komend jaar. En hoe Leclerc, Sainz en het team daarmee om zullen gaan. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 1 januari 2024 @ 17:54 |
En als Ferrari hem niet uitschakelde door domme tactiek, dan schakelde hij zichzelf uit met fouten. En was hij (bijvoorbeeld) veel minder consistent in zijn rondetijden. Ik ben er van overtuigd dat er betere coureurs in de F1 rijden dan Leclerc. Ik denk ook niet dat Leclerc de kwaliteiten heeft om in een echt snelle auto er uit te halen wat er in zit, dat hebben we ook gezien begin 2022. | |
greysbones | maandag 1 januari 2024 @ 18:29 |
Geloof niet dat het echt gaat kantelen Sainz krijgt ( volgens zeggen) met pijn en moeite een jaar contract Ze willen graag volgend jaar Norris ( is wat er gefluisterd wordt ) Dus helaas zal Sainz niet het voordeel of zelfs gelijkwaardige behandeling hebben
| |
George_of_the_Jungle | maandag 1 januari 2024 @ 19:06 |
Maar Leclerc ligt ook tot einde 2024 vast, dus die zou er ook uit kunnen, Norris ligt nog tot 2025 vast geloof ik. Norris - Piastri zou ook wel leuk kunnen worden dit jaar als Piastri zo vooruit blijft gaan, en wat minder foutjes gaat maken. | |
Tarado | maandag 1 januari 2024 @ 23:16 |
Agree to disagree dan maar, beter is Verstappen uiteraard, de rest niet echt maar het is aan Leclerc om wat meer mensen daarvan te overtuigen. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 4 januari 2024 @ 12:28 |
Aston Martin heeft zojuist de onthulling de nieuwe bolide aangekondigd: op 12 februari, in Silverstone. | |
Red_85 | donderdag 4 januari 2024 @ 13:43 |
Toch wel de intro der intro's hoor. Samen met RTL F1 | |
Red_85 | donderdag 4 januari 2024 @ 13:45 |
Stake Sauber F1 team was niet leuk genoeg? Zeker om de potentiele afkorting niet gedaan: SS-F-EINZ JAwOhl, und SchNELLER!!!!
| |
Nebelwerfer | zaterdag 6 januari 2024 @ 11:02 |
Norris en Ferrari, lijkt me een hele slechte combi. Een team met enorme druk combineren met een coureur die depressief is geweest van de druk toen hij startte in de f1. | |
Tarado | zaterdag 6 januari 2024 @ 11:42 |
Ik zie dat ook niet gebeuren en waarom zou Norris dat doen, zou alleen interessant zijn als Piastri echt stappen zet op race pace en hem dus passeert, maar dan wil Ferrari hem niet meer. | |
Donderkonijn | zaterdag 6 januari 2024 @ 12:09 |
Ik ook niet, plus why the fuck zou Norris weg gaan bij een team dat sinds vorig jaar duidelijk in de lift zit? Zijn kansen zijn beter bij Mclaren denk ik. | |
Tarado | zaterdag 6 januari 2024 @ 12:13 |
Dit ja al heeft Ferrari ook wel wat goeie stappen gezet na de zomer, maar het blijft Ferrari, ik las iets over/van die technische man daar wat me weinig hoopvol stemt dat ze het Red Bull dit jaar moeilijk gaan maken. Het enige wat ik wel goed van hun vind is dat ze hun eigen weg gaan want met Red Bull volgen word je ook geen eerste. https://www.motorsportmag(...)m_medium=Zoho+Social [ Bericht 16% gewijzigd door Tarado op 06-01-2024 12:23:03 (Bron erbij) ] | |
-XOR- | zaterdag 6 januari 2024 @ 16:40 |
Dit zie ik eerlijk gezegd niet zo snel gebeuren. | |
Tarado | zaterdag 6 januari 2024 @ 17:42 |
Dit jaar denk ik ook niet maar als hij zich ontwikkelt en geleerd heeft van afgelopen jaar zou hij er toch wel dichterbij moeten zitten. | |
-XOR- | zaterdag 6 januari 2024 @ 20:25 |
Dichterbij wel inderdaad, maar ik vraag me af of hij ooit daadwerkelijk beter zal worden dan Norris. Die laatste is natuurlijk ook gewoon een enorm talentvolle coureur van wie er gezegd wordt dat hij in gelijk materiaal in ieder geval in de buurt kan komen van Verstappen. Hartstikke leuk dat Piastri in zijn debuutseizoen een sprintrace won en in die zin Norris aftroefde en hem een paar keer versloeg in de kwalificatie maar objectief gezien zat hij over het gehele seizoen toch nog wel heel ver van het niveau van Norris af. | |
Tarado | zondag 7 januari 2024 @ 10:42 |
Dat is uiteraard afwachten maar ook wel interessant om te volgen, zelfde geldt op een wat ander niveau voor Russell, voor hem is het nu ook laten zien dat hij de betere is want anders ook niet echt meer serieus te nemen als een toekomstige WK. | |
Donderkonijn | zondag 7 januari 2024 @ 15:04 |
Russel is ( net als Hamilton maar die komt er vaker mee weg) een beetje een brokkenpiloot. Hij maakt vaak contact in de start en doet nogal eens domme dingen zoals de muur toucheren. Dat moet er toch echt uit als je WK wilt worden. | |
greysbones | maandag 8 januari 2024 @ 14:35 |
Denk je dat hij het echt in zich heeft?? | |
THEFXR | maandag 8 januari 2024 @ 14:40 |
Vasseur ontslaat Hoofd strategie Iñaki Rueda. . https://www.gpfans.com/nl(...)ie-in-reorganisatie/ . heeft nog lang geduurd | |
ESF1Gamer | maandag 8 januari 2024 @ 16:12 |
We gaan vanzelf merken of de strategieën beter worden of niet | |
ESF1Gamer | maandag 8 januari 2024 @ 16:13 |
Russell heeft in zich om wk te worden, maar ja hij Lewis als teamgenoot en dat is de golden boy bij Mercedes. | |
Tarado | maandag 8 januari 2024 @ 16:22 |
Ik denk dat ze ook dit jaar tekort komen voor een titel maar wie weet wel een paar racewins met de nieuwe auto, George weet wat hij moet doen en dat is Lewis verslaan. | |
THEFXR | maandag 8 januari 2024 @ 16:38 |
russel zit overal tegen aan. | |
Jane | maandag 8 januari 2024 @ 16:54 |
Russell doet idd vaak domme dingen die meer bij een rookie horen, maar die hij bij Williams niet of veel minder vaak maakte. Daarom denk ik dat het bij hem vooral veroorzaakt wordt door de druk en/of frustratie. Geen excuus, maar wel een verklaring. Ik vind Russell niet altijd erg sympathiek overkomen, maar ik heb het ergens vaak ook wel met hem te doen. Doordat Lewis die 8ste titel niet gehaald heeft, is zijn positie nu gewoon kut. Hij heeft te maken met een teammaat en teambaas die allebei een waas voor ogen hebben vanwege de niet behaalde titel van 2021 en dan heeft Mercedes ook nog eens een slechte (voor hun doen) auto gebouwd. Ik denk dat er gezelligere teams zijn waar een betere sfeer hangt. George moet in feite steeds twee petten op hebben: Lewis aan de 8ste titel helpen, maar ondertussen blijven bewijzen dat je de nieuwe titelkandidaat voor Mercedes bent. Die 2 dingen gaan vaak niet samen en is toch een heel andere positie dan bijv. Perez bij RB of zelfs Sainz bij Ferrari. Ook zijn er voor hem weinig mogelijkheden om over te stappen naar een ander topteam. Ik denk nog steeds dat Hamilton inmiddels gestopt zou zijn als hij in '21 had gewonnen en dan had de wereld er voor Russell natuurlijk ook heel anders uitgezien. Ik denk niet dat hij zo goed is als Verstappen, maar ik denk wel dat hij WDC-kandidaat is zodra Mercedes weer eens een topauto bouwt. | |
Donderkonijn | maandag 8 januari 2024 @ 17:49 |
Dat was er al af voordat hij WK werd en nog met de Renault motor reed. Leclerc gaat te vaak over zijn kunnen heen en leert daar niet van zoals Max zich wel verbeterd heeft. En Max is een machine die constant bijna hetzelfde rondje eruit kan persen ongeacht materiaal, hij is gewoon snel in alles, die kwaliteit heeft Leclerc ook niet. | |
greysbones | maandag 8 januari 2024 @ 17:57 |
Ik vind Russell zo’n net nietje En ja zolang Hamilton er rijdt Helemaal niet | |
Tarado | maandag 8 januari 2024 @ 18:23 |
Verstappen heeft meer rondjes op P1 gereden dan Perez in de top 10 afgelopen jaar dus dat zegt wel genoeg over hoe goed hij is maar vooraan is het wel makkelijker om constant te zijn dan als je moet volgen en/of racen. En [ Bericht 40% gewijzigd door Tarado op 08-01-2024 18:39:30 ] | |
Peterselieman | maandag 8 januari 2024 @ 19:23 |
Dat. Hij is een coureur die niet echt geboren is voor het geluk | |
Starflyer | maandag 8 januari 2024 @ 22:16 |
Die positie had hij afgelopen jaar al niet meer. Alleen lijkt hij nu definitief weg te zijn bij Ferrari. | |
Jane | dinsdag 9 januari 2024 @ 02:14 |
Ja, ik vind inderdaad ook dat Leclerc die vele pole positions niet echt verdiend heeft... ![]() O wacht, dat bedoelen ze niet. ![]() Maar wat willen ze er wel mee zeggen? Leclerc had het verdiend om al die races ook te winnen? (omdat het zo'n aardige jongen is?) De uiteindelijke winnaars van die races (Verstappen, Hamilton, Perez, Vettel) hebben onverdiend gewonnen? (omdat het van die eikels zijn?) Serieus, wat staat daar? Of is het "Maar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Die laatste race heb ik vanavond toevallig zitten terugkijken. Leclerc stond daar ook op pole, maar uiteindelijk werd hij zelfs na het wegvallen van VER en HAM slechts 4de achter Gasly in de AT. De Ferrari was daar echt wel de snellere auto, maar Gasly reed slimmer en het lukte LEC gewoon niet om hem in te halen. Toen het eerder over Russell ging, wilde ik nog opmerken dat een van zijn sterkste punten in mijn ogen is dat hij vaak het maximale uit een zwakke/matige auto kan halen, zowel bij Williams als bij Mercedes. Bij Leclerc heb ik, behalve tijdens kwalificatie, eigenlijk nooit het gevoel dat hij boven de auto uitstijgt. Btw, dit is geen persoonlijke tirade tegen jou, Tarado. ![]() ![]() | |
Tarado | dinsdag 9 januari 2024 @ 08:31 |
![]() ![]() | |
Evenstar | dinsdag 9 januari 2024 @ 10:04 |
Leclerc heeft gewoon bijna nooit de auto gehad om te winnen en Ferrari heeft het ook heel vaak verprutst. Allemaal waar, maar Leclerc heeft ook vaak genoeg zelf een totaal onnodig moment gehad waardoor hij een overwinning of een tweede plaats heeft weggegooid. Norris, Leclerc en Russell gooien allemaal af en toe een mooie klassering weg door hele domme fouten en/of gretigheid. | |
Jane | dinsdag 9 januari 2024 @ 11:11 |
Op die ene pijnlijke na waarmee hij een overwinning weggooide, valt het bij Norris mee, maar verder eens. Wat Ferrari en Leclerc betreft snap ik de frustratie van de fans wel. Hun auto is nooit echt slecht en je hebt eigenlijk altijd het gevoel dat er meer in had gezeten, zeker over een heel seizoen. Ik heb wel goede hoop dat het Vasseur lukt om die domme fouten van het team verder te beperken. Dat waren er afgelopen seizoen al een stuk minder dan het jaar ervoor. | |
Tijn | dinsdag 9 januari 2024 @ 11:24 |
Wat ik interessant vind is dat in 2023, 2021 en 2020 het verschil tussen Leclerc en Norris uiteindelijk maar 1 punt was. 2022 is een uitzondering omdat Ferrari toen echt een goede gooi naar het kampioenschap deed en Leclerc uiteindelijk 2e is geworden in het klassement, maar al die andere jaren waren de resultaten van Leclerc nou niet echt om over naar huis te schrijven. De auto van McLaren was in het staartje van 2023 wel duidelijk erg goed, maar al die jaren daarvoor denk ik dat Ferrari toch wel steevast de betere papieren in handen had. Dus dat Norris in al die jaren zo dicht bij het resultaat van Leclerc kon komen, zegt wel iets over zijn kwaliteiten op zondag. Russell vind ik van deze drie het moeilijkst in te schatten. Bij Williams wist-ie boven z'n auto uit te stijgen en in 2022 eindige hij boven Lewis Hamilton. Maar dit jaar dan weer niet. | |
Tarado | dinsdag 9 januari 2024 @ 11:45 |
Het is wel tijd dat 1 of meer van deze kroonprinsen het de koning van het moment wat moeilijker gaan maken, ik vrees dat het meer elkaar gaat zijn. | |
Nober | dinsdag 9 januari 2024 @ 12:38 |
Nog niet gepostIs hij dan hoger gerankt dan Hamilton? En als we dan toch bezig zijn is het wel onbegrijpelijk dat Newey nog niet de eerste kroonopvolger is van het VK en co zodra John Cleese overlijdt. | |
Tarado | dinsdag 9 januari 2024 @ 13:54 |
Geen idee, ik meen nu hetzelfde. | |
Donderkonijn | dinsdag 9 januari 2024 @ 17:47 |
Nee. Dan moeten Max en Hamilton eerst stoppen of een ernstig ongeluk krijgen oid. Voor die tijd is ie compleet kansloos. | |
Peterselieman | dinsdag 9 januari 2024 @ 20:49 |
WheeledWarrior | dinsdag 9 januari 2024 @ 21:43 |
Nog geen cake @TheStigsDutchCousin | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 9 januari 2024 @ 21:43 |
Nee, weer niet ![]() | |
Starflyer | woensdag 10 januari 2024 @ 11:23 |
Williams rijdt ook vanaf 2026 met Mercedes motoren. | |
4-elements | woensdag 10 januari 2024 @ 15:43 |
Voor wat het waard is... | |
4-elements | woensdag 10 januari 2024 @ 16:30 |
In navolging op mijn vorige bericht: | |
Sally | woensdag 10 januari 2024 @ 16:38 |
Hm. Wat zou daar de reden van kunnen zijn... ![]() ![]() | |
Starflyer | woensdag 10 januari 2024 @ 16:48 |
Ik las al iets op X dat er een grote aankondiging zat aan te komen. | |
Knut | woensdag 10 januari 2024 @ 16:50 |
https://www.haasf1team.com/season/team/guenther-steiner Restricted op de website ![]() | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 10 januari 2024 @ 17:01 |
Dat voorspelt niet heel veel goeds. | |
Rianne84 | woensdag 10 januari 2024 @ 17:01 |
Iemand heeft z'n deur gefoksmashed? Of hij heeft iets leukers gevonden? | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 10 januari 2024 @ 17:03 |
"BREAKING: Steiner joins Red Bull." | |
ESF1Gamer | woensdag 10 januari 2024 @ 17:06 |
Drive to Survive zal anders zijn zonder SteinerGOD![]() | |
Tarado | woensdag 10 januari 2024 @ 17:07 |
Of Haas doet eindelijk het verstandige en verkoopt z'n team aan Andretti, niks tegen Haas verder maar waarom heb je een F1 team als je geen ambitie hebt om te winnen. | |
ESF1Gamer | woensdag 10 januari 2024 @ 17:11 |
![]() | |
Zipportal | woensdag 10 januari 2024 @ 17:13 |
Met mayo? @Van_Poppel | |
ESF1Gamer | woensdag 10 januari 2024 @ 17:13 |
Om 18:00 uur weten we mogelijk meer | |
Tarado | woensdag 10 januari 2024 @ 18:01 |
Cilantro | woensdag 10 januari 2024 @ 18:03 |
Einde tijdperk Steiner. | |
Starflyer | woensdag 10 januari 2024 @ 18:05 |
DtS wordt een stuk minder interessant zo ![]() | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 10 januari 2024 @ 18:08 |
Jammer van Steiner wel ![]() | |
schommelstoel | woensdag 10 januari 2024 @ 18:14 |
Jup, de pit die hij had mag Toto ook wel gebruiken richting zijn rijders ![]() | |
Nizno | woensdag 10 januari 2024 @ 18:19 |
Breaking: Haas en teambaas Steiner per direct uit elkaar
| |
BehoorlijkKritisch | woensdag 10 januari 2024 @ 18:22 |
Kan er niet wakker van liggen. Mateloos irritante clown. | |
#ANONIEM | woensdag 10 januari 2024 @ 18:33 |
Ja, hij gaat zijn opvolger, Adrian Newey, vervangen ![]() | |
ESF1Gamer | woensdag 10 januari 2024 @ 18:35 |
GMTA | |
ESF1Gamer | woensdag 10 januari 2024 @ 18:37 |
Dus komend seizoen DTS is de laatste met de Steiner memes | |
Rianne84 | woensdag 10 januari 2024 @ 18:38 |
Ik zie HAAS niet heel snel betere resultaten neerzetten. | |
WheeledWarrior | woensdag 10 januari 2024 @ 18:40 |
Das war Steiner. | |
greysbones | woensdag 10 januari 2024 @ 18:51 |
Deze vind ik toch wel shocking!! | |
Peterselieman | woensdag 10 januari 2024 @ 18:54 |
Die maakt alleen maar koptelefoons en tafels stuk als hij böse is | |
Peterselieman | woensdag 10 januari 2024 @ 18:55 |
Iemand als Steiner ga je wel missen
| |
#ANONIEM | woensdag 10 januari 2024 @ 18:58 |
Dat valt nog te bezien, natuurlijk, het kan best zijn dat een ander team hem graag wil binnenhalen. | |
#ANONIEM | woensdag 10 januari 2024 @ 19:00 |
DiResta is weg, Steiner is weg en de problemen met de auto lijken mij niet opgelost dus ik zie dat ook niet gebeuren. | |
THEFXR | woensdag 10 januari 2024 @ 19:11 |
NEEEEEE, geen jack en Gunther meer ![]() | |
beantherio | woensdag 10 januari 2024 @ 19:17 |
Er waren een paar maanden geleden wel wat geruchten over onenigheid tussen Steiner en Haas over het (gedeelde) eigendom van het team. Dat werd ontkent maar misschien dat er toch wel iets waar van was. Zie o.a. https://www.si.com/fannat(...)ership-disputes-lm22 | |
Nebelwerfer | woensdag 10 januari 2024 @ 19:30 |
Spijtig. 1 van de weinigen die doorgaans zei wat ie dacht. Puur na de resultaten kijkend, had ik het wel eerder verwacht . Te vaak gefaal door personeel wat punten kostte. En dat kun je toch een teambaas aanrekenen. Misschien ook wel een Schumacher die niet uit de verf kwam. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 10 januari 2024 @ 19:32 |
Sorry, maar HAAS is nu echt wel het haasje. En dan moet het seizoen nog beginnen. | |
Tijn | woensdag 10 januari 2024 @ 19:39 |
Ach ja, het was natuurlijk wel een markant figuur, maar of het nou echt een goede teambaas was...? Er zat niet bepaald een stijgende lijn in dat team onder zijn leiding. | |
Kickinalfa | woensdag 10 januari 2024 @ 19:41 |
Ik hoorde hem eigenlijk alleen maar klagen of van alles, hij straalde nu niet echt verbetering of positiviteit uit. | |
AgnesGru | woensdag 10 januari 2024 @ 20:10 |
Dat vat het wel mooi samen ![]() | |
SiGNe | woensdag 10 januari 2024 @ 21:13 |
Zal me niet verbazen als we Guenther bij Audi terug gaan zien. | |
Sally | woensdag 10 januari 2024 @ 21:14 |
Ow. interessante optie ![]() | |
WheeledWarrior | woensdag 10 januari 2024 @ 21:56 |
Hoe lang zou het nog duren voor dat team in de verkoop gaat? | |
DjVero | donderdag 11 januari 2024 @ 09:10 |
Volgend jaar het bericht dat Andretti het team opgekocht heeft. Zet deze post maar sticky ergens. ![]() | |
Tarado | donderdag 11 januari 2024 @ 09:15 |
Het is nogal wat 50%, als je dat denkt te hebben. | |
Nattekat | donderdag 11 januari 2024 @ 09:15 |
Gedaan | |
Symphonic | donderdag 11 januari 2024 @ 09:33 |
![]() I see what you did there ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 11 januari 2024 @ 10:36 |
Voor een stijgende lijn, zie Williams maar ook AMR, is investering nodig. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2024 10:37:14 ] | |
Starflyer | donderdag 11 januari 2024 @ 11:02 |
Zeker niet als Haas weigert te investeren in zijn team. | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 11 januari 2024 @ 11:04 |
Weet je, dit klinkt allemaal heel bekend... | |
#ANONIEM | donderdag 11 januari 2024 @ 11:05 |
Tja, Haas heeft nu een lucratieve toko die winst maakt ondanks een gebrek aan investeringen en je kan nog zo hard "Do more with less" roepen maar in de F1 werkt dat niet. Maar blijkbaar heeft Haas wel degelijk ambities met het team, hij is alleen niet bereid de benodigde fondsen voor die ambitie op tafel te leggen. | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 11 januari 2024 @ 11:15 |
Dit gaat hun nog steeds pijn doen. Misschien zelfs nog in 2025. | |
Red_85 | donderdag 11 januari 2024 @ 11:28 |
Wat een lul die gene. | |
#ANONIEM | donderdag 11 januari 2024 @ 11:29 |
Je hebt 'm gezien? | |
#ANONIEM | donderdag 11 januari 2024 @ 11:32 |
Dus Steiner wordt eruit geknikkerd en op precies dezelfde dag maakt Ernst Kuipers bekend dat ie vertrekt als minister. Vanwege een functie in het buitenland, waar-ie nog niks over kan zeggen. Eén en één is twee, dus ik durf de conclusie wel aan: Kuipers wordt teambaas in de F1. | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 11 januari 2024 @ 11:35 |
![]() "F1 MOET DUURZAMER!" "Ernst Kuipers na 2 uur al weer ontslagen als teambaas." | |
WheeledWarrior | donderdag 11 januari 2024 @ 11:50 |
Haas weer op naar de laatste plaats. | |
Tarado | donderdag 11 januari 2024 @ 12:08 |
Ik betwijfel dat ambitie verhaal een beetje, dat vermeende aandeel verhaal lijkt me dan eerder de reden dat Steiner eruit gegooid is. | |
Sinister-D- | donderdag 11 januari 2024 @ 12:49 |
Toch niet als teambaas, want daar hebben ze Seidl al voor... | |
Starflyer | donderdag 11 januari 2024 @ 14:07 |
Seidl is de CEO. Ze zoeken nog een team principal/representative. Die rol wordt nu tijdelijk door Alessandro Alunni Bravi (de managing director) ingevuld. | |
Donderkonijn | donderdag 11 januari 2024 @ 16:25 |
Dus een beetje zoals Renault (Alpine)? Die hebben ook de ambitie maar durven de echte investeringen die nodig zijn niet aan. | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 11 januari 2024 @ 16:30 |
Wel sneu voor Hulk. | |
Tarado | donderdag 11 januari 2024 @ 16:30 |
Die bouwen nog wel hun eigen motoren en voor 1 team is dat ook niet zo heel rendabel waarschijnlijk. | |
Donderkonijn | donderdag 11 januari 2024 @ 16:33 |
Tja, Ik blijf zeggen dat Hulk een betere keuze zou zijn geweest dan Perez. Hulk had zich denk ik wat makkelijker in de 2e rijders rol geschikt en is lang niet zo wisselvallig als Perez. | |
Tarado | donderdag 11 januari 2024 @ 17:40 |
Jane | donderdag 11 januari 2024 @ 18:07 |
Willen ze hem op 8 februari presenteren, maar houd iemand ze tegen of is dit gewoon een lelijk anglicisme? (Nee, ik heb het stuk niet gelezen) | |
Tarado | donderdag 11 januari 2024 @ 18:18 |
De echte auto zien we op z'n vroegst 23 februari, alles wat ze eerder laten zien zal er wel wat op lijken. | |
Tijn | donderdag 11 januari 2024 @ 18:23 |
Geldt natuurlijk voor alle teams. Tot de wintertest is er niks te zeggen, maar ja, de F1-media moeten wat natuurlijk ![]() | |
Tarado | donderdag 11 januari 2024 @ 18:26 |
Plus commercieel qua exposure wel handig, zeker voor de kleinere teams. | |
Donderkonijn | vrijdag 12 januari 2024 @ 11:01 |
Die motor is juist hun achilleshiel. Met afstand de slechtste motor van het veld. En niet alleen nu, dat is al tijden zo qua betrouwbaarheid. Als dat ding wat beter was hadden meer teams hem willen hebben. | |
Tarado | vrijdag 12 januari 2024 @ 17:05 |
Uiteraard maar het kost Renault wel (veel) geld al is het buiten het budgetcap. | |
#ANONIEM | vrijdag 12 januari 2024 @ 17:46 |
Ja, dit zal eerder de RB19 in de "nieuwe" kleuren zijn dan de echte RB 20 en geef ze eens ongelijk. | |
WheeledWarrior | vrijdag 12 januari 2024 @ 18:26 |
Blijft jammer dat je niet meer die grootse teampresentaties hebt van vroeger, en dat iedereen gewoon lekker de hele winter zelf kon testen als ze dat wilden. | |
SiGNe | vrijdag 12 januari 2024 @ 21:40 |
Volgens geruchten wil Andretti Haas overkopen.. Is natuurlijk ook een veel makkelijkere stap dan een heel nieuw team beginnen met alle kosten die daarbij horen en de logistieke problemen (niet alle racebanen hebben ruimte voor 12 teams) | |
Starflyer | vrijdag 12 januari 2024 @ 22:55 |
Andretti heeft vaker geprobeerd om Haas te kopen. Tot nog toe heeft Gene steeds geweigerd om te verkopen. | |
#ANONIEM | zaterdag 13 januari 2024 @ 00:47 |
Ik betwijfel ten zeerste dat Andretti de financieele ruimte heeft om een F1 team te kopen, eigenlijk. | |
Starflyer | zaterdag 13 januari 2024 @ 12:14 |
Ik weet het niet, maar een paar jaar geleden hadden ze in totaal ongeveer $ 600 miljoen over voor Sauber. Ik denk dat Haas nu iets meer waard is, maar niet zoveel als Alpine, dat door de investering van o.a. Ryan Reynolds gewaardeerd wordt op bijna $ 1 miljard. Dus ik schat Haas in op iets van $ 750 miljoen of zo. Dat verschil is imho niet zo heel groot. Als ze dat zelf niet hebben zou het met wat extra investeerders (a la Alpine) te overbruggen moeten zijn. | |
Tarado | zaterdag 13 januari 2024 @ 12:21 |
Met de steun van GM natuurlijk wel, maar of Haas verkopen wil is de vraag, zag een AMuS video met Schmidt waarin hij stelde dat Steiner wilde dat Haas zou investeren maar dat wil Haas niet en verkopen zou hij ook niet willen. | |
Rianne84 | zondag 14 januari 2024 @ 15:14 |
Sally | zondag 14 januari 2024 @ 15:21 |
Televaag.... hoog emo-gehalte ![]() | |
Rnie | maandag 15 januari 2024 @ 17:12 |
Red Bull Racing presenteert nieuwe auto Verstappen en Pérez op 15 februari https://www.nu.nl/formule(...)-op-15-februari.html | |
Starflyer | maandag 15 januari 2024 @ 17:49 |
Three more years for Toto Wolff! https://www.ad.nl/formule(...)m-mercedes~a6771e24/ | |
Rnie | maandag 15 januari 2024 @ 18:15 |
Een klein sigaartje uit eigen doos natuurlijk. | |
Tarado | maandag 15 januari 2024 @ 18:19 |
Wel leuk, al vind ik hem niet zo goed omgaan met de tegenvallers die ze sinds 2022 hebben, voor die tijd was het altijd hecht en als één naar buiten toe, maar het is een beetje een blamegame geworden en dat is wel een teken van zwakte, beetje wat ze bij Ferrari nagenoeg altijd doen. | |
Tarado | dinsdag 16 januari 2024 @ 18:02 |
Sally | dinsdag 16 januari 2024 @ 18:13 |
Nu al? ![]() | |
Tarado | dinsdag 16 januari 2024 @ 18:18 |
Ja zijn er vroeg bij maar is alleen de livery hè, zo op het eerste gezicht wel mooier dan vorig jaar, ze hebben het blauw weggelaten. | |
Sally | dinsdag 16 januari 2024 @ 18:20 |
Andere teams zouden pas in februari zijn, toch? Ziet er idd goed uit ![]() ![]() Edit: krijg nu net het pushbericht van Formula1.com ![]() | |
Tarado | dinsdag 16 januari 2024 @ 18:24 |
Op zich best wel slim dit, nu zijn ze de eerste en krijgen veel aandacht want de echte auto van alle teams zie je toch pas in Bahrein. | |
Starflyer | dinsdag 16 januari 2024 @ 18:37 |
De auto wordt op 14 februari onthuld. | |
beantherio | dinsdag 16 januari 2024 @ 19:32 |
Die livery onthullingen zijn echt pure marketing. Laat ze eens met echt spectaculaire veranderingen komen. | |
Wienerschnitzels | dinsdag 16 januari 2024 @ 19:46 |
zoals? Zou wel een brevet van onvermogen zijn van alle teams als er opeens iets heel anders op de auto's zit. | |
Peterselieman | dinsdag 16 januari 2024 @ 19:53 |
Zeropods bijvoorbeeld die bij het testen plots weer verdwenen zijn ![]() | |
beantherio | dinsdag 16 januari 2024 @ 19:53 |
Marlboro livery voor Mclaren natuurlijk. ![]() ![]() Of voor RBR een van die mooie creatieve livery's die ze tot een paar jaar geleden wel eens bij de shakedown hadden: ![]() ![]() ![]() | |
beantherio | dinsdag 16 januari 2024 @ 20:02 |
Alpine lijkt wel wat van plan te zijn trouwens: | |
NicolasJoy | woensdag 17 januari 2024 @ 15:20 |
Lijken deze starttijden (NL tijd) een beetje te kloppen? https://nl.motorsport.com(...)-overzicht/10566623/ Australië 05:00 Nederlandse tijd? [ Bericht 50% gewijzigd door NicolasJoy op 17-01-2024 15:29:38 ] | |
shiz | woensdag 17 januari 2024 @ 15:23 |
Jup. Ik vind deze altijd wel praktisch: https://www.motorsport-total.com/formel-1/termin-kalender/2024 Zodra alle teams hun autos en liverys hebben voorgesteld, komt er weer een nieuwe OP. De rest heb ik eigenlijk al voorbereid en kan eigenlijk ook geüpdatet worden. | |
NicolasJoy | woensdag 17 januari 2024 @ 15:29 |
Die verschilt wel weer van deze; https://nl.motorsport.com(...)-overzicht/10566623/ (Zie dat ik de link niet goed gekopieerd had kennelijk..) O.a. China en Miami is de tijd anders. | |
shiz | woensdag 17 januari 2024 @ 16:25 |
Schijnbaar speculatieve tijden gebaseerd op vergelijkbare historische venues daar ze op https://www.formula1.com/en/racing/2024.html nog 'TBC' ofwel 'to be confirmed' zijn. [ Bericht 8% gewijzigd door shiz op 17-01-2024 16:33:52 ] | |
Nattekat | woensdag 17 januari 2024 @ 17:39 |
Ik zou het echt prachtig vinden als RB met zeropods komt. | |
WismutVeilchen83 | woensdag 17 januari 2024 @ 19:30 |
De West-livery in de tijd van Hakkinen vond ik ook fantastisch! | |
Peterselieman | woensdag 17 januari 2024 @ 21:42 |
Bizar statistiekje over Vettel: hij heeft nooit van buiten de top 3 gewonnen | |
Starflyer | vrijdag 19 januari 2024 @ 00:19 |
De nieuwe naam van AlphaTauri zou Visa CashApp Racing Bulls zijn volgens hun nieuwe Instagram handle. | |
Sally | vrijdag 19 januari 2024 @ 01:40 |
Is het iets om de bekendmaking van de nieuwe liveries in dit aparte topic te doen? F1 / Speciale liveriestopic #1 | |
Rnie | vrijdag 19 januari 2024 @ 01:44 |
![]() ![]() | |
BehoorlijkKritisch | vrijdag 19 januari 2024 @ 05:12 |
Hoewel opmerkelijk bevestigt dit eigenlijk toch alleen maar wat iedereen al wel wist? | |
ChevyCaprice | vrijdag 19 januari 2024 @ 07:56 |
Dat gaat over speciale liveries, ik zou dat in een nieuw livery topic doen | |
AgnesGru | vrijdag 19 januari 2024 @ 08:04 |
Wat slecht ![]() | |
Tarado | vrijdag 19 januari 2024 @ 09:05 |
Monaco winnen van P14 gaat zo snel meer verbeterd worden, goud wel van Panis en het geluid hè, hopelijk vanaf 2026 wat beter. | |
-XOR- | vrijdag 19 januari 2024 @ 12:08 |
Visa CashApp Racing Bulls is ook meteen een mooie TT voor het volgende topic. | |
Sally | vrijdag 19 januari 2024 @ 12:43 |
Commercie, commercie ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 19 januari 2024 @ 19:14 |
Dart was echt een bizarre race ... | |
Nattekat | vrijdag 19 januari 2024 @ 19:16 |
![]() | |
ESF1Gamer | zaterdag 20 januari 2024 @ 16:14 |
Klopt de racetijd van Australië wel? Ik ben zo gewend dat GP van Australie als die van Japan om 7:00 uur is. | |
Sally | zaterdag 20 januari 2024 @ 16:18 |
AUS was om 5.00 uur toch? Onze tijd? | |
ESF1Gamer | zaterdag 20 januari 2024 @ 16:19 |
Vorige edities waren om 7:00 uur onze tijd. | |
Nattekat | zaterdag 20 januari 2024 @ 16:53 |
Het is al zo lang ik me kan heugen om 7:00. Of 6:00 als het net aan de verkeerde kant van zomertijd zat. | |
DombohetOlifantje1 | zaterdag 20 januari 2024 @ 17:18 |
Gewoon weer lekker terug gaan naar 4 uur in de ochtend. | |
Dauthi | maandag 22 januari 2024 @ 13:15 |
Arme Keith van Racefans heeft een gebrek aan kliks. Moet een clickbait titel gebruiken voor zijn matig geschreven artikel, waarbij hij de "naysayers" feitelijk gelijk geeft, en nauwelijks een conclusie geeft voor zijn clickbait titel. De enige conclusie is 3 nieuwe teams dus hybrid turbo is een succes, waarbij compleet voorbij wordt gegaan aan het feit dat regelveranderingen om motor eenvoudiger en goedkoper te maken de werkelijke oorzaak daarvoor zijn. https://www.racefans.net/(...)aysayers-were-wrong/ | |
Knurft-Zork3 | maandag 22 januari 2024 @ 17:08 |
Groot stuk over Max in The Sunday Times: Max Verstappen on Lewis Hamilton, daddy issues and dating a driver’s daughter
| |
Starflyer | maandag 22 januari 2024 @ 21:49 |
Blijkbaar wordt morgen het circuit waar Madrid een F1 Grand Prix wil organiseren gepresenteerd! Las trouwens ook dat Osaka interesse zou hebben om een Grand Prix te organiseren.
| |
Nattekat | maandag 22 januari 2024 @ 22:28 |
Echt niemand, absoluut niemand, is positief hierover. Helemaal nergens. Maar ze luisteren naar de fans hoor. | |
heywoodu | maandag 22 januari 2024 @ 22:32 |
Cool, ben benieuwd ![]() | |
Nattekat | maandag 22 januari 2024 @ 22:33 |
Ok, ik heb de uitzondering gevonden. | |
hole1988 | dinsdag 23 januari 2024 @ 00:00 |
Chris Woerts zegt dat volgende week de nieuwe tender wordt uitgegeven. Partijen zijn uitgenodigd om naar Londen te komen. | |
Nattekat | dinsdag 23 januari 2024 @ 00:14 |
Wat voor tender | |
Peterselieman | dinsdag 23 januari 2024 @ 00:40 |
Je weet toch? De aanhangwagen van een stoomlocomotief | |
hole1988 | dinsdag 23 januari 2024 @ 02:08 |
NL Rechten 2025-2027 | |
ESF1Gamer | dinsdag 23 januari 2024 @ 07:01 |
Diezelfde Chris Woerts zegt dat Viaplay de rechten gaat behouden voor de komende jaar. Het gehele bedrijf is evenveel waard wat ze per jaar betalen aan die rechten. | |
Pino112 | dinsdag 23 januari 2024 @ 07:12 |
![]() | |
Tarado | dinsdag 23 januari 2024 @ 09:21 |
Aardig stukje over de verschillen in hun dominantie van Mercedes tov Red Bull. | |
schommelstoel | dinsdag 23 januari 2024 @ 09:31 |
Chicken tender | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 23 januari 2024 @ 09:32 |
Yum. | |
Tarado | dinsdag 23 januari 2024 @ 10:41 |
Madrid to join Formula 1 calendar from 2026 in new long-term deal![]() https://www.formula1.com/(...)74MczwzDhHVxdQz.html | |
franklop | dinsdag 23 januari 2024 @ 10:54 |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 23 januari 2024 @ 10:57 |
Ziet er wel tof uit! | |
franklop | dinsdag 23 januari 2024 @ 10:58 |
5,4 km als ik het net goed las. Ben vooral benieuwd hoe breed het wordt. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 23 januari 2024 @ 10:59 |
Zit er echt totaal niet op te wachten, nog een stratenrace.. Hopelijk houden ze wel een beetje rekening met het weer in Madrid.. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 23 januari 2024 @ 11:00 |
ViaPlayGoden ![]() | |
beantherio | dinsdag 23 januari 2024 @ 11:00 |
Niet dat ik Barcelona nou zo'n spannend circuit vond maar weer een (half) stratencircuit is dan niet perse een verbetering. Er is blijkbaar trouwens een kleine kans dat beide circuits op de kalender blijven. In 2026 zullen ze dat in ieder geval doen. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 23 januari 2024 @ 11:02 |
Ik vind dat er gewoon teveel stratencircuits zijn en teveel traditionele banen die niet gebruikt worden. | |
DjVero | dinsdag 23 januari 2024 @ 11:05 |
Eens! Echter, de rechte stukken zien er niet per se zodanig uit dat inhalen er makkelijk lijkt. Maar goed, Barcelona is ook een draak van een circuit wat dat betreft. Goed dat die in ieder geval weg is! | |
Nattekat | dinsdag 23 januari 2024 @ 11:05 |
99% van de fans zijn het met je eens. Niemand (heywoodu uitgezonderd) zit hierop te wachten. | |
Tarado | dinsdag 23 januari 2024 @ 11:05 |
Barcelona is/was wel een "ijk" circuit om te kijken hoe de auto's ervoor staan, dat was er wel interessant aan. | |
Nattekat | dinsdag 23 januari 2024 @ 11:07 |
Je wordt helemaal wild van industrie ja? ![]() | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 23 januari 2024 @ 11:08 |
En het was best een leuke baan om te bezoeken (voordat het vanaf 2022 veel te druk werd). Maargoed, dat geldt voor Madrid ook. Ik sluit ook niet uit dat ik het een keer ga bezoeken, aangezien de alternatieven in Europa niet (meer) voor het oprapen liggen.. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 23 januari 2024 @ 11:12 |
Heb eens even zitten kijken, het ligt een flink stuk buiten Madrid. Het is een beetje zoals Miami. Het zal best bij de stad horen, maar je had het net zo goed in een willekeurig andere stad kunnen doen. | |
beantherio | dinsdag 23 januari 2024 @ 11:14 |
(semi) stratencircuits maken inmiddels een derde uit van de kalender. Voor 2024 tel ik momenteel 16 permanente circuits en 8 (semi) stratencircuits. Dan reken ik Spa en Melbourne trouwens ook mee bij de laatste categorie. | |
Netsplitter | dinsdag 23 januari 2024 @ 11:16 |
Spa is sinds 2000 een volledig circuit. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 23 januari 2024 @ 11:16 |
Spa is inmiddels echt geen stratencircuit meer. Melbourne inderdaad wel. Eigenlijk vind ik alleen Singapore wel echt een aanwinst. En de race in Las Vegas was in elk geval leuk om naar te kijken. Maar verder.. Edit: ooh ja, HET ultieme stratencircuit was natuurlijk Adelaide ![]() | |
Wienerschnitzels | dinsdag 23 januari 2024 @ 11:18 |
Melbourne is een circuit waar buiten de races om auto's over mogen rijden (maar daar geen enkele reden voor hebben aangezien het in een park ligt). Dat is toch wat anders dan een echt stratencircuit. | |
beantherio | dinsdag 23 januari 2024 @ 11:19 |
Ik zit nog steeds in mijn hoofd met dat we er vroeger altijd voor een deel over reden op weg naar vakantie. ![]() Dan is het dus 17 om 7. Maar tzt weer 16 om 8 als Madrid daadwerkelijk Barcelona gaat vervangen. | |
Sally | dinsdag 23 januari 2024 @ 11:32 |
Ik ook ![]() ![]() Goeie ouwe tijd... ![]() ![]() | |
Scorpion_17 | dinsdag 23 januari 2024 @ 11:35 |
Zucht weer n (deels) stratencircuit | |
Sally | dinsdag 23 januari 2024 @ 11:37 |
Ga mee klagen met NatKatje dan ![]() Ik ben van: eerst maar eens zien. En wellicht leuk voor de economie daar. | |
DjVero | dinsdag 23 januari 2024 @ 11:38 |
Hooguit 33% is een stratencircuit en dat percentage is discutabel vanwege Albert Park. Er zijn vijf échte stratencircuits (Miami, Singapore, Monaco, Las Vegas en Azerbeidzjan), dus om en nabij 25% (op een kalender van 24 races). Daar komt nu een zesde bij. Aanstellers hier, zeg. ![]() | |
Scorpion_17 | dinsdag 23 januari 2024 @ 11:46 |
Dat is echt veel te veel omdat je gewoon weet dat inhalen heel lastig is. Je wil toch niet 6 circuits waarbij de startopstelling en Lech de uitslag bepalen? | |
Red_85 | dinsdag 23 januari 2024 @ 12:00 |
Jesus wat kut. Weer zo'n hoeren stratenbaan. Barca is helemaal prima. | |
Nober | dinsdag 23 januari 2024 @ 12:04 |
Maar Alonso zal wel weg zijn in 2026 en je weet niet of Sainz dan al een wereldtitel heeft gepakt.Ach misschien is het te vergelijken met Valencia. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 23 januari 2024 @ 12:07 |
Ik vond Valencia eigenlijk wel leuk ![]() | |
Rnie | dinsdag 23 januari 2024 @ 12:09 |
Wat is toch die perceptie van de FIA dat F1 liefhebbers stratencircuits prefereren boven normale banen? ![]() | |
Starflyer | dinsdag 23 januari 2024 @ 12:10 |
Dus in 2026 hebben we twee Grands Prix in Spanje. In Barcelona en in Madrid. Krijgen we dan een Catalaanse en Spaanse Grand Prix? | |
ESF1Gamer | zaterdag 6 april 2024 @ 11:14 |