SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schedule of Play:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bingo:
TV:
Viaplay![]()
Heftig.quote:Op donderdag 21 december 2023 22:34 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Hij woont/gaat in Papendrecht wonen, hoor ik net.
Nou dat zou zomaar bij viaplay kunnen zijn @onlogischquote:Op donderdag 21 december 2023 22:36 schreef onlogisch het volgende:
Waar hoorde je dat @:alaphilippe_
Hij zit bij Viaplay het darten te analyseren, lieverd.quote:Op donderdag 21 december 2023 22:36 schreef onlogisch het volgende:
Waar hoorde je dat @:alaphilippe_
Ja dat zit ik toch niet te kijken @Bezsenquote:Op donderdag 21 december 2023 22:36 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Nou dat zou zomaar bij viaplay kunnen zijn @:onlogisch
Dat moet je niet willen.quote:Op donderdag 21 december 2023 22:34 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Hij woont/gaat in Papendrecht wonen, hoor ik net.
Hmm, dat weet ik nietquote:Op donderdag 21 december 2023 22:36 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik kan een stuk slechter tegen Weghorst dan tegen Price eigenlijk
Prijs is een beetje een lul in de wedstrijden zelf, en reageert daar niet goed op. Maar Weghorst doet een hele overacting waarin het eigenlijk allemaal om hem draait, daar kan ik écht niet tegenquote:
Price doet ook aan overactingquote:Op donderdag 21 december 2023 22:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Prijs is een beetje een lul in de wedstrijden zelf, en reageert daar niet goed op. Maar Weghorst doet een hele overacting waarin het eigenlijk allemaal om hem draait, daar kan ik écht niet tegen
Dit zeg je in een wereld waar mensen hun kind Goud noemen?quote:Op donderdag 21 december 2023 22:41 schreef Dr_Flash het volgende:
maar wat is er mis met je dat je je pasgeboren kind Quilindschy noemt dan?
Ik vond Maan al raar.quote:Op donderdag 21 december 2023 22:42 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Dit zeg je in een wereld waar mensen hun kind Goud noemen?
Ehm wie doet dat?quote:Op donderdag 21 december 2023 22:42 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Dit zeg je in een wereld waar mensen hun kind Goud noemen?
Ik hoop dat dat een roepnaam is van iemand die Manuela heet of zoquote:
Mwah, toch anders. Bij Price heb ik niet het idee dat het allemaal om hem moet draaien.quote:
Nee. Ze heet letterlijk Maan.quote:Op donderdag 21 december 2023 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik hoop dat dat een roepnaam is van iemand die Manuela heet of zoNiet?
Drankpakket maakt meer kapot dan @Doevelaer lief is.quote:Op donderdag 21 december 2023 22:43 schreef Doevelaer het volgende:
Ik merk dat dit potje mij weinig interesseert
DrankA godenquote:Op donderdag 21 december 2023 22:45 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Drankpakket maakt meer kapot dan @:doevelaer lief is.
Koud bad.quote:Op donderdag 21 december 2023 22:47 schreef fetX het volgende:
[..]
Laten we die klootzak hier buiten laten.
Iets minder topmomenten van Het Wonderkind. Maar Goldfinger gaf niet thuis.quote:Op donderdag 21 december 2023 22:46 schreef Janneke141 het volgende:
Kom net binnen, maar Littler maar 92 gemiddeld? Matig. Einde hype, of was de wedstrijd anders dan de cijfers doen vermoeden?
NSB’ers worden niet besprokenquote:Op donderdag 21 december 2023 22:47 schreef fetX het volgende:
[..]
Laten we die klootzak hier buiten laten.
Liet het een aantal keer liggen op de dubbels. Niet geweldig maar sloopte Gilding alsnog.quote:Op donderdag 21 december 2023 22:46 schreef Janneke141 het volgende:
Kom net binnen, maar Littler maar 92 gemiddeld? Matig. Einde hype, of was de wedstrijd anders dan de cijfers doen vermoeden?
Dit is een beetje een lijstje van jammerheidsgoden.quote:
En twee duels vlak achter elkaar met een mediahypebom om je heen.quote:Op donderdag 21 december 2023 22:49 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Iets minder topmomenten van Het Wonderkind. Maar Goldfinger gaf niet thuis.
Nah, Clemens is toch wel een speler van formaat.quote:
Heeft ondanks dit mindere optreden wel zichzelf net als gisteren op een flinke kebab getrakteerd.quote:Op donderdag 21 december 2023 22:46 schreef Janneke141 het volgende:
Ja in omtrek.quote:Op donderdag 21 december 2023 22:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nah, Clemens is toch wel een speler van formaat.
Ja daar kun je niet omheenquote:Op donderdag 21 december 2023 22:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nah, Clemens is toch wel een speler van formaat.
Goed zo.quote:Op donderdag 21 december 2023 22:54 schreef Doevelaer het volgende:
Oké oké. Het Golvend Galjoen tellen we ook mee
Heeft anders nog steeds zijn ogen half dicht zitten.quote:
quote:Op donderdag 21 december 2023 22:55 schreef BB-King het volgende:
[..]
Heeft anders nog steeds zijn ogen half dicht zitten.
Wellicht vanmiddag bij de tandarts geweest.quote:Op donderdag 21 december 2023 22:55 schreef leolinedance het volgende:
Leung heeft weinig emotie in zn gezicht.
Meid, doe eens gek.quote:Op donderdag 21 december 2023 22:56 schreef leolinedance het volgende:
Ik pak er maar een biertje bij dan he? Ja toch?
Mits op een betonvloerquote:Op donderdag 21 december 2023 22:56 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Clemens lijkt me een prima linedancer.
Pak hem beet 1 minuut en 20 seconden.quote:Op donderdag 21 december 2023 22:57 schreef Doevelaer het volgende:
Jongens ik moet morgen thuis Ziggo gaan vervangen door KPN glasvezel. Hoe lang duurt dat ongeveer?
aannemende dat dat glas er al ligt en er alleen maar een ander boertje overheen hoeft: Zou vlot moeten kunnen gaan.quote:Op donderdag 21 december 2023 22:57 schreef Doevelaer het volgende:
Jongens ik moet morgen thuis Ziggo gaan vervangen door KPN glasvezel. Hoe lang duurt dat ongeveer?
Ja.quote:Op donderdag 21 december 2023 22:57 schreef Doevelaer het volgende:
Bij mij kwam er een monteurtje langs, die was in 30 minuten klaar inclusief koffiebreak.quote:Op donderdag 21 december 2023 22:57 schreef Doevelaer het volgende:
Ligt eraan hoe snel je glasvezel is.quote:Op donderdag 21 december 2023 22:57 schreef Doevelaer het volgende:
Twee keer de helftquote:Op donderdag 21 december 2023 22:57 schreef Doevelaer het volgende:
Is dat het neefje van directeurtje?quote:Op donderdag 21 december 2023 22:58 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Bij mij kwam er een monteurtje langs, die was in 30 minuten klaar inclusief koffiebreak.
Ik ga precies het tegenovergestelde doen, geen grapquote:Op donderdag 21 december 2023 22:57 schreef Doevelaer het volgende:
40-45 minutenquote:Op donderdag 21 december 2023 22:57 schreef Doevelaer het volgende:
Niet aan beginnen. Glasvezel biedt nauwelijks verbeteringquote:Op donderdag 21 december 2023 22:57 schreef Doevelaer het volgende:
Mah. Ik wil ook wel een keertje naar bedquote:
Vooruit.quote:Op donderdag 21 december 2023 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mah. Ik wil ook wel een keeertje naar bed
Goed werk @MielMonteur !quote:Op donderdag 21 december 2023 22:58 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Bij mij kwam er een monteurtje langs, die was in 30 minuten klaar inclusief koffiebreak.
1000 mbit genot straks voor 36 eur/mnd MET ESPN JAJA!!!quote:Op donderdag 21 december 2023 22:58 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Niet aan beginnen. Glasvezel biedt nauwelijks verbetering
Maar scheelt mij, in een periode van 2 jaar, omgerekend 35,- per maand voor een identiek pakketquote:Op donderdag 21 december 2023 22:58 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Niet aan beginnen. Glasvezel biedt nauwelijks verbetering
Kreeg afgelopen Maart nog gratis een jaar ESPN van Ziggy.quote:Op donderdag 21 december 2023 23:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
1000 mbit genot straks voor 36 eur/mnd MET ESPN JAJA!!!
Ziggy![]()
quote:Op donderdag 21 december 2023 23:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
1000 mbit genot straks voor 36 eur/mnd MET ESPN JAJA!!!
Ziggy![]()
Dat is specifiek voor uitgooi met BULL BULL D16. Zal wel door dubbele bull komenquote:Op donderdag 21 december 2023 23:01 schreef Janneke141 het volgende:
Het zal trouwens wel een n00bvraag zijn, maar waarom heet 132 een champagne shot?
Esports troepquote:Op donderdag 21 december 2023 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
nee we kijken niet naar een potje fifa
Geef het nog een jaar of drie, en John Part kan zelf niet meer door een deur.quote:Op donderdag 21 december 2023 23:04 schreef Doevelaer het volgende:
John Part en Vincent kunnen niet samen door een deur
quote:Op donderdag 21 december 2023 23:04 schreef Doevelaer het volgende:
John Part en Vincent kunnen niet samen door een deur
Snap ik nog steeds niet wat het met champagne te maken heeft.quote:Op donderdag 21 december 2023 23:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is specifiek voor uitgooi met BULL BULL D16. Zal wel door dubbele bull komen
John heeft van die dubbele tuindeuren in z’n huisquote:Op donderdag 21 december 2023 23:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geef het nog een jaar of drie, en John Part kan zelf niet meer door een deur.
Waarom stel je zo'n moeilijke vragenquote:Op donderdag 21 december 2023 23:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Snap ik nog steeds niet wat het met champagne te maken heeft.
Is bij mijn weten enige finish met dubbele BULL. En een finish met bull isquote:Op donderdag 21 december 2023 23:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Snap ik nog steeds niet wat het met champagne te maken heeft.
quote:Op donderdag 21 december 2023 23:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Is bij mijn weten enige finish met dubbele BULL. En een finish met bull isen dan dubbel oh god god spuiten jongens
je hoort niemand over triple bull op 150quote:Op donderdag 21 december 2023 23:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Is bij mijn weten enige finish met dubbele BULL. En een finish met bull isen dan dubbel oh god god spuiten jongens
Kijk eens dom ja ho maarquote:Op donderdag 21 december 2023 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
je hoort niemand over triple bull op 150
Gastquote:Op donderdag 21 december 2023 23:09 schreef leolinedance het volgende:
Wie is die neger in de studio?
Remy Bonjasky.quote:Op donderdag 21 december 2023 23:09 schreef leolinedance het volgende:
Vincent van der Voortquote:Op donderdag 21 december 2023 23:09 schreef leolinedance het volgende:
Stringer Bell.quote:Op donderdag 21 december 2023 23:09 schreef leolinedance het volgende:
Top man, gezelligquote:Op donderdag 21 december 2023 23:12 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Leuk he dat Provinciekereltje er is
GGZ? Ze doen daar niet eens aan tandheelkunde joh.quote:Op donderdag 21 december 2023 23:20 schreef WAvanBuren het volgende:
Morgenavond dus O’Connor, Depri van den Bergh, Djurmeen én Barney. Spannende avond voor de Londonse GGZ.
Vind je het niet kinkyquote:Op donderdag 21 december 2023 23:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
Heta zn baardje is echt zorgwekkend. Dwangbuis per direct
Nee van Brad Bellickquote:Op donderdag 21 december 2023 23:20 schreef The_Undertone het volgende:
Is Lukeman familie van die gast van Massa is Kassa?
Gers Pardoelquote:
Wat heb jij in donkere steegjes te zoeken dan?quote:Op donderdag 21 december 2023 23:24 schreef Janneke141 het volgende:
De vraag wie van beide je in een donker steegje wil tegenkomen vind ik in deze wedstrijd echt heel ingewikkeld te beantwoorden.
Je kan wel makkelijker wegrennen van Lukeman.quote:Op donderdag 21 december 2023 23:24 schreef Janneke141 het volgende:
De vraag wie van beide je in een donker steegje wil tegenkomen vind ik in deze wedstrijd echt heel ingewikkeld te beantwoorden.
Ik zou Heta kiezen.quote:Op donderdag 21 december 2023 23:24 schreef Janneke141 het volgende:
De man met de snor doet geen vlieg kwaad, daar schuilt een IT'er achter.quote:Op donderdag 21 december 2023 23:24 schreef Janneke141 het volgende:
Lekkere darters natuurlijk. Maar om een of andere vage reden zijn die er dus nooit te vinden.quote:Op donderdag 21 december 2023 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat heb jij in donkere steegjes te zoeken dan?
Nee dan is dit niet je steegje neequote:Op donderdag 21 december 2023 23:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Lekkere darters natuurlijk. Maar om een of andere vage reden zijn die er dus nooit te vinden.
Val je op mannen?quote:Op donderdag 21 december 2023 23:28 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Ergens in het midden van Dolan v Mansell morgen neerploffen op de bank, thuis. Hooooo genot.
Ik denk dat ik net op tijd ben om Jose 80 uit te zien gooien met T18-D17.quote:Op donderdag 21 december 2023 23:28 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Ergens in het midden van Dolan v Mansell morgen neerploffen op de bank, thuis. Hooooo genot.
NO SCOREquote:Op donderdag 21 december 2023 23:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik net op tijd ben om Jose 80 uit te zien gooien met T18-D17.
Gewoon daarna bikkelquote:Op donderdag 21 december 2023 23:28 schreef Alaphilippe_ het volgende:
120 finish met 3 keer tops was wel legendarisch.quote:Op donderdag 21 december 2023 23:32 schreef The_Undertone het volgende:
Zjosee is jammer genoeg een schim van zichzelf geworden
quote:Op donderdag 21 december 2023 23:38 schreef Szura het volgende:
Vraag me inmiddels wel af: waar is Luke man?
Dit was alsnog beter dan Gian zelf op de mat legde.quote:Op donderdag 21 december 2023 23:03 schreef BB-King het volgende:
Die Leung heeft vandaag maar 4 180ers gegooid.
Gian van Veen zal thuis wel denken... "altijd tegen mij!"
Vraag 13 is JA: twee Noord-Ieren tegen elkaar.quote:Op donderdag 21 december 2023 23:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ afbeelding ]
Stroeve middagsessie. Avond is compleet labiel
quote:Op donderdag 21 december 2023 23:06 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Wat zou de beste man nu doen
Beetje zuipen, beetje gokken.quote:Sad demise of World Darts Champs' youngest finalist whose life fell apart before he quit
Former PDC World Darts Championship runner-up Kirk Shepherd has spoken about his life after reaching the final at Ally Pally, where he lost to John Part.
He was the 1,000-1 rank outsider at Alexandra Palace who earned £5.25 an hour making nuts, bolts and screws in a sheet metal factory.
But just four years after he reached the PDC Darts World Championship final at 21, Kirk Shepherd was down to his last brass tacks. By his own admission, Shepherd's life “went a bit doo-lally” in a tailspin of drinking and gambling.
Soon he would be living in squalor, battling to keep his Tour card as he slipped down the world rankings. Then, when he was struck down by 'dartitis' – the oche's version of the yips in golf – he became so stressed by the anxiety that it turned him into a hermit, and he has not picked up a dart in almost three years.
When the Paddy Power World Championship begins at Ally Pally next Friday, Shepherd – now 37 - will still be the youngest-ever finalist at the tournament. Whatever happened to the likely lad? His story of a light that flickered is a cautionary tale for every player chasing the rainbow – but his recovery should also serve as a beacon of hope.
Remarkably, qualifier Shepherd's highest average at the tournament 16 years ago was a modest 89.70 as he beat Terry Jenkins, Peter Manley and Wayne Mardle on one of sport's great fairytale runs before his 7-2 defeat by John Part in the final.
“It was a fantastic run, one of the greatest weeks of my life,” he said. “What kept me going was being the underdog – I was riding the wave, I went up on that stage fearless and relaxed because I had nothing to lose, and I didn't want it to end.
“But I went from being a normal lad working in a factory to back-page headlines and a nice big pay cheque. After that, the devil came for me. I went a bit doo-lally and got carried away by it all.
“I thought everything was going to fall on a plate for me and it was the start of a new beginning, a bright new dawn, but I stopped putting in the effort. I got lazy. From earning £50,000 as runner-up at the World Championship in 2008 and having some wealth, four years later I was living on my own in a flea-ridden one-bed flat.
“I went through a crazy phase because I had suddenly come run into all this fame and I didn't know how to deal with it. I'd gone from nowhere to a big final, without reaching the last 16 or quarter-finals of other competitions along the way, and I had nothing to fall back on by way of experience.
“Much as I hate to admit it, I was gambling and turning to drink. I had no manager to straighten me out and I went off the rails. In hindsight, reaching that final at Ally Pally was too much, too soon. It was my first-ever success at a major tournament and, in hindsight, I wasn't ready for it.
“I found out I couldn't live off one week of success, I was falling down the rankings and had to go back to Q school.” Shepherd's brutal honesty about his decline is commendable, but he didn't realise there was a cruel twist coming – dartitis, the mental block which prevents players from letting go of the arrows.
It forced him to hand back his Tour card two years ago and he became a recluse, admitting: “I don't know where it came from, but I haven't picked up a dart in about three years. I was just stood there on the oche one day, I went to throw a dart and my arm simply wouldn't go forward.
“I knew straight away what it was and I tried to play through it, but I went to a Pro Tour floor event in Barnsley and got beat 6-0. I went home and told the missus, 'I'll never throw another dart again.' It was causing me a lot of stress and anxiety, this game I had been playing for 20 years, and all of a sudden it was giving me panic attacks.
“I hid under a rock for 18 months and didn't leave the house. Luckily, the PDPA (players union) and the PDC have established some terrific support systems and they sorted me out with counselling and I am in a much better place now.
“I've been qualifying as an electrician at a firm called Bilfinger in Haydock – I don't think they knew who they were taking on at first, but now I am just plain Kirk Shepherd, not the 1,000-1 outsider who reached the final at Ally Pally.
“I'm a father of three boys aged 15, 13 and six, and things are so much brighter that I'm even thinking of picking up the old arrows again. I might have left darts, but darts has never left me.”
quote:Op donderdag 21 december 2023 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
je hoort niemand over triple bull op 150
Vakansie?quote:Op donderdag 21 december 2023 23:28 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Is het een definitief afscheid?quote:Op donderdag 21 december 2023 20:11 schreef Doevelaer het volgende:
Afscheid van m’n werk overleefd, blijkbaar heb ik een drankprobleem.
We noteren
3 flessen wijn
1 grote fles speciaalbier
1 3 literfles wodka
24 speciaalbier
quote:
quote:Op donderdag 21 december 2023 20:47 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Gilding bezwijkt onder de druk
Zeker, maar volgende week ook drie dagen werken. Gelukkig ben ik daarna twee weken vrij aangezien ik dan naar Sevilla ga.quote:
Prachtig interview weerquote:Op vrijdag 22 december 2023 05:50 schreef Scorpion_17 het volgende:
https://www.nu.nl/darts/6(...)jgen-is-ie-raak.html
Van Barneveld: 'Als ze tegen mij een pijl op de dubbel krijgen, is-ie raak'
quote:"Het blijft moeilijk. Ik blijf m'n kop ook gek maken door het continu wisselen van pijlen en set-ups. Dan valt het op trainingen altijd waanzinnig en op het podium weer niet. Ja, dat zorgt natuurlijk voor de nodige storingen in je hoofd."
quote:Dat moet ook een eenzaam gevoel geven.
"Dat is ook echt zo. En ik probeer ademhalingsoefeningen te doen, ik probeer van alles, mediteren. Ik probeer dat toe te passen op het podium, maar uiteindelijk ligt het ook aan je tegenstander of dat zin heeft. Als je tegen een snelle speler als Michael Smith gooit, gaat je hartslag automatisch omhoog. Omdat je mee moet gaan in dat ritme."
#VIESDIK graag!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op donderdag 21 december 2023 23:51 schreef leolinedance het volgende:
Zijn er nog FOKkers die dit jaar naar Ally Pally gaan?
We moeten het in alle rust over ons heen laten komen en laten gebeuren.quote:Op vrijdag 22 december 2023 09:25 schreef Alaphilippe_ het volgende:
@:Mani89 Het idee dat Littler eindelijk de eerste superbandwagon kan worden zonder addertje onder het gras maakt me emotioneel. Maar juist daarom moeten we kalm blijven.
Dat is nooit zo geweest. Je loenst.quote:Op vrijdag 22 december 2023 10:14 schreef Nober het volgende:
Ik zie dat Hitler vanavond niet tegen Wattimena gooit, wat is daar gebeurd?
Oh okee, toen sliep ik zeker al danquote:Op vrijdag 22 december 2023 10:21 schreef Pino112 het volgende:
Dikke pad zei dat zelf in het interview maar WE zeiden meteen al dat dat niet klopt.
Hij dacht dat hij tegen Hitler moest maar het blijkt Schindler te zijn.quote:Op vrijdag 22 december 2023 10:21 schreef Pino112 het volgende:
Dikke pad zei dat zelf in het interview maar WE zeiden meteen al dat dat niet klopt.
Dat duurt rustig 1.5 uurquote:Op vrijdag 22 december 2023 10:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dolan - Mansell oogaids sla ik even over vanmiddag. Kijk daarna wel mee.
Oskar past drie keer in Littlerquote:Op vrijdag 22 december 2023 11:14 schreef Zorro het volgende:
[..]
Hij dacht dat hij tegen Hitler moest maar het blijkt Schindler te zijn.
Kleine stap.
Ga je dan naar Aquaman and the Lost Kingdom?quote:Op vrijdag 22 december 2023 10:07 schreef Wereldgozer het volgende:
De middag kan niet snel genoeg komen
quote:Sam Gooris laat écht alles vallen als boezemvriend Dimitri Van den Bergh gaat darten: “Ze mogen in ons land eens wat fierder zijn op hem”
Of hij het WK nu wint of niet, topdarter Dimitri Van den Bergh (29) zal voor eeuwig en altijd kunnen rekenen op de steun van zijn grootste fan. Dat is niemand minder dan zanger Sam Gooris (50). “Ik zit altijd op het puntje van mijn stoel tijdens wedstrijden”, aldus de man van de basketsloefkes.
Vorig jaar streek Sam Gooris samen met vrouwlief Kelly Pfaff neer in het Alexandra Palace in Londen. Hij was met een groepje Belgische dartsfans met de bus richting WK gereisd, waar Gooris zijn ogen uitkeek. “Onvergetelijk”, klinkt het op een regenachtige maandag. “Dat we dat spektakel eens konden meemaken, is iets om te koesteren. Alleen spijtig dat den Dimi niet speelde.”
Gooris zag wel Mike De Decker winnen in de eerste ronde. Ook tof, maar Van den Bergh is toch zijn grote favoriet. “Ik wil mezelf gerust een hevige supporter noemen”, aldus Gooris. “Als hij iets nieuws uitbrengt van merchandise, sta ik de volgende dag in de winkel om het te kopen. En als ik Dimitri daarna zie, sta ik als een klein manneke klaar om het te laten signeren. Hij vindt dat nog altijd grappig, denk ik en hoop ik (lacht), want ik koester die dingen echt. Ik doe ook altijd mijn gesigneerd shirt aan als hij op tv is, als darter of commentator. Sommige mensen hebben dat met de Rode Duivels, ik met Dimitri Van den Bergh. Als hij speelt, kijk ik. Waar ik ook ben: in de kleedkamer tijdens het maken van een programma of op restaurant, bijvoorbeeld. Ik heb me speciaal geabonneerd op die Engelse streamingdienst zodat ik niks hoef te missen. En anders neem ik z’n match wel op.”
What you see, is what you get
De twee leerden elkaar in 2021 kennen, door de deelname van Kenji Gooris aan het tv-programma BV Darts. “Het was volle coronaperiode en naast darts was er weinig van sport. Toen is de hype ook begonnen en ik keek altijd naar die toernooien. Ik was meteen verkocht aan Dimitri, omdat hij zo’n enorme sympathie uitstraalde. Hij heeft me door die corona gesleurd, zeg maar. En onze Kenji geraakte dan ver in dat programma, waardoor hij een les kreeg van Dimitri. Hij bleek minstens zo sympathiek en tof als op tv. Het klikte gewoon direct. En dat kan al eens tegenvallen, hé. Soms heb je een beeld van iemand, maar als je die in het echt ontmoet, blijkt het toch minder positief te zijn. Bij Dimitri was dat het tegendeel. What you see, is what you get en daar hou ik van. Hij gunt ook iedereen alles en dat maakt hem zo’n mooie mens. Idem voor zijn vrouwke Evi, trouwens.”
“Maar zenuwen dat ik had”, lacht de zanger over hun eerste ontmoeting. “Ik heb nu al zo veel mensen ontmoet in mijn leven… Denk aan Mick Jagger, Michael Jackson, Jon Bon Jovi. Enkel bij die laatste twee was ik ook zo zenuwachtig. Maar we raakten snel aan de praat en sindsdien zijn we goeie vrienden. Wij sturen en/of bellen elkaar bijna dagelijks. Dat gaat dan van moppen tappen tot bekijken wanneer we nog eens kunnen afspreken. We kunnen ook voor van alles bij elkaar terecht voor raad, zoals wij bij hen over reizen. En als we mekaar zien, is het altijd gezellig. Dan blijven we maar babbelen. Of kaarten en spelletjes spelen.” Kelly pikt in: “Die twee zijn echt goed in kubben!”
“Dan kan ik tenminste winnen, met wat hulp van mijn vrouw”, vult Sam Gooris aan. Want aan een partijtje darts waagt hij zich niet meteen. “Ik ben nog nooit aan een wedstrijd 501 begonnen tegen Dimitri”, geeft hij toe. “Kelly (die overigens samen met papa Van den Bergh het trouwkostuum van The DreamMaker hielp uitkiezen, red.) wel, maar ik hou het na twee of drie keer gooien voor bekeken. Ik voel me veel te belachelijk tegenover hem. Ook tegenover Evi, trouwens. Dan kan ik inpakken en gewoon in de zetel gaan zitten. Op café doe ik het wel en dan denk ik echt dat ik Van den Bergh ben. Dan moet iedereen stil zijn en wordt Happy opgezet zodat ik zoals hem kan opkomen. En als ze durven lachen, dan ben ik in mijn gat gebeten. Dat dansje van Dimi is trouwens fantastisch. Daardoor was ik direct verkocht, hé. Zo tof. Hij komt niet als veel anderen op, maar geeft een show op het podium. Gelukkig niet met een lied van mij, trouwens. In België zou dat nog marcheren, maar internationaal… Als hij dan opkomt met Basketsloefkes of Marijke zullen ze nogal ogen trekken.”
Puntje van de stoel
Sam Gooris gaat dus volledig op in de ervaring van een sport waarvoor hij veel respect heeft. “Het is echt bewonderenswaardig wat die mannen allemaal kunnen”, klinkt het. “Chapeau. En dan vooral met zo’n publiek in de nek. Er hangt altijd een heel aparte sfeer. Het is ambiance, maar er is ook veel boegeroep. Dat heb je ook in sporten als voetbal en wielrennen, maar dat blijft toch meer een teamgebeuren. Doe het maar eens hé, met uw drie pijltjes in een joelende zaal.”
Zelf is de zanger ook best fanatiek, toch als het over Van den Bergh gaat. “Ik kan eigenlijk best goed tegen mijn verlies. Maar als den Dimi het onderspit moet delven en het is niet verdiend… (zucht) Ik zit ook altijd op het puntje van mijn stoel tijdens wedstrijden. Ze filmen mij hier dan wel eens, om door te sturen achter mijn rug. Kunnen ze nog eens lachen met deze sukkelaar.”
Er moet Gooris ook nog iets van het hart: “Wat ik wel vind: ze mogen in ons land best eens wat fierder zijn op iemand als Dimitri. Ik heb dat ook ervaren met mijn schoonvader (voetbalicoon Jean-Marie Pfaff, red.). Die is enorm populair in landen als Japan en de VS, maar in eigen land ontbreekt dat respect wel eens. Hetzelfde geldt voor Dimitri, iemand die ons land toch op de kaart heeft gezet. Hij leeft voor zijn sport en is daarnaast een familieman, maar ze staan altijd klaar met commentaar. Dat is natuurlijk gemakkelijk. Jaloezie is iets vies. Ze zouden andere mensen beter wat meer succes gunnen, want darts is geen simpele sport. Er mag ook meer favoritisme zijn, wat overigens ook geldt voor de Rode Duivels of onze coureurs. Het is spijtig dat onze toppers nog te vaak naar beneden worden gehaald. Ik heb er een paar keer op gereageerd, maar dat werd me niet in dank afgenomen. Ach, eerlijk duurt het langst. Ik kan mezelf in de spiegel kijken wanneer ik mijn tandjes poets voor ik ga slapen.”
Van den Bergh heeft er geen denderend jaar op zitten, maar zijn grootste fan gelooft in de WK-kansen van de Antwerpenaar, die recent verhuisde naar Sint-Truiden. “Het waren hoogtes en laagtes, zo gaat dat”, klinkt het. “Ik denk dat die verhuis ergens toch wat heeft meegespeeld in het koppeke. Nu dat achter de rug is, kan Dimitri dat hopelijk loslaten. De focus is er en zijn drive om te presteren ook. Als hij zijn eerste match kan overleven… Maar hij heeft zelf al 100.000 keer gezegd dat hij eerst en vooral wil genieten van wat hij doet. Van wat hij mág doen om zijn kost te verdienen. Want er komen elk jaar talenten bij, iedereen is vervangbaar.”
Sam Gooris is 15 jaar. @monkyyyquote:
Recordaantal irritante vlaamse woorden in een interviewquote:
????????????????????????quote:Ik was meteen verkocht aan Dimitri, omdat hij zo’n enorme sympathie uitstraalde.
Neequote:Op vrijdag 22 december 2023 11:31 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Ga je dan naar Aquaman and the Lost Kingdom?
En dan heb je de ergste pot van allemaal nog niet eens benoemdquote:Op vrijdag 22 december 2023 12:29 schreef de_boswachter het volgende:
Wat een strontmongolen komen er vanmiddag in actie zeg… Pikachu, Huybrechts, Lennon, Rydz brrrrr.
Flyers en Adonisgod daarentegen
de Noord-Ierse derby.quote:Op vrijdag 22 december 2023 12:44 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
En dan heb je de ergste pot van allemaal nog niet eens benoemd
Dat is morgen Hansquote:Op vrijdag 22 december 2023 12:29 schreef de_boswachter het volgende:
Wat een strontmongolen komen er vanmiddag in actie zeg… Pikachu, Huybrechts, Lennon, Rydz brrrrr.
Flyers en Adonisgod daarentegen
Oh had verkeerde datum. Vandaag eerst Mensulquote:Op vrijdag 22 december 2023 12:44 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
En dan heb je de ergste pot van allemaal nog niet eens benoemd
Oh kak, heb ik de livescore op morgen gezet. Dan hebben we morgenmiddag een mongolenmiddagjequote:
Vanmiddag is (na Mikkie vs de Misery Maker) gewoon prima.quote:Op vrijdag 22 december 2023 12:49 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Oh kak, heb ik de livescore op morgen gezet. Dan hebben we morgenmiddag een mongolenmiddagje
Moet hij wetenquote:Op vrijdag 22 december 2023 11:46 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Sam Gooris is 15 jaar. @:monkyyy
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |