True, ik had naderhand mijn post nog een edit gegeven met mijn na-gedachten. Maar links om of rechts om, het is gewoon zo onnodig. Oh en ja, ik denk vaak veel te ver door - soms is het meest logische het meest logische, grote gelijk daar.quote:Op donderdag 21 december 2023 15:29 schreef oblo het volgende:
[..]
Kijk nog eens goed naar het plaatje. Daar staat geen nun sofit en het is duidelijk één woord.
Grotere kans dat die zin geschreven is door een of andere boze ars dan een oleh chadash. Als die oleh chadash zo kan schrijven dan acht ik de kans klein dat hij dan juist een foutje maakt met de nun sofit. Je negeert de meest logische en aannemelijke conclusie en zoekt de antwoorden op in allemaal edge cases.
Ik ben het met je eens dat je voorzichtig moet zijn met zulke informatie, want het is makkelijk te manipuleren, maar dit ziet er vrij authentiek uit.
quote:Op donderdag 21 december 2023 15:38 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Die anderen worden ook altijd genoemd. Misschien moet je eens zoeken naar de verhoudingen, dan kom je erachter waarom de meeste aandacht naar de Joden gaat.
Dat weet ik prima. Er zijn trouwens het meeste burgerslachtoffers gevallen in WO2.quote:Op donderdag 21 december 2023 15:38 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Die anderen worden ook altijd genoemd. Misschien moet je eens zoeken naar de verhoudingen, dan kom je erachter waarom de meeste aandacht naar de Joden gaat.
Ik weet niet eens waar ik moet beginnen, maar laat ik ten eerste inhaken op het gebruik van het woord "paradoxaal". Misschien ligt het aan mij, maar ik kan met de beste bedoelingen niet het verband met je tekst ontdekken.quote:Op donderdag 21 december 2023 15:06 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Is er niet ook iets voor te zeggen, hoe fijn het zou zijn als we een jaar lang niet de woorden "Hitler, Holocaust, Jood, Nazi" zouden horen, of waarom ook niet: Nooit meer zouden horen? En dit bedoel ik niet op een manier van vergeten, begraven, nooit meer over praten.. maar er is iets paradoxaals aan dit hele gebeuren.
Als je (overmatig) een zwaar traumatiserende gebeurtenis herdenkt, is dat goed voor het herstel?
Is het overdragen van 2e / 3e hands trauma op kinderen, die het niet hebben meegemaakt, gezond? helpt hen dat in het verdere leven? Zoja, hoe dan?
Stel je voor dat binnen 1 gezin (vader, moeder, 2 kinderen) een periode van fikse ruzies is geweest, en de kinderen hebben daar onder geleden: Zouden zij er goed aan doen bij elk avondmaal, die hele gebeurtenis te herkauwen, te herdenken, op te rakelen, etc tot in den treure?
Is dat goed voor het herstel? Is dat gezond? Maar bovenal, houdt je daar niet de "ruzie" springlevend waar het beter is die op gezonde wijze te verwerken en te "vergeten"?
Hitler is al decennialang dood, maar ik meen dat die springlevend wordt gehouden. Vandaar, dat ik het soms paradoxaal vind. Is het gezond als er over 100 jaar, nog STEEDS over die snor wordt gepraat? zucht..
Het gaat hier om de holocaust, niet om totale doden tijdens WO2. Als je prima weet hoe de verhoudingen liggen en alsnog vindt dat er overmatige aandacht naar de Joden gaat dan heb je blijkbaar iets tegen Joden waardoor je het niet graag hebt dat ze worden beschreven zoals het is, namelijk als voornaamste slachtoffers.quote:Op donderdag 21 december 2023 15:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat weet ik prima. Er zijn trouwens het meeste burgerslachtoffers gevallen in WO2.
En die anderen worden echt niet ‘altijd’ genoemd.
Volgens mij ook meer Russen vermoord door de Duitsers. Ik ga het eens opzoeken.
Inderdaad, deze foto zal wel weer tot in de oneindigheid worden aangehaald door bepaalde types voor propaganda en haat, maar dat kan je niet tegengaan. Ik begrijp je, toch vind ik persoonlijk belangrijk om het te benoemen en haat binnen mijn eigen groep bloot te leggen.quote:Op donderdag 21 december 2023 15:41 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
True, ik had naderhand mijn post nog een edit gegeven met mijn na-gedachten. Maar links om of rechts om, het is gewoon zo onnodig. Oh en ja, ik denk vaak veel te ver door - soms is het meest logische het meest logische, grote gelijk daar.
Het doel van deze foto en zin is wel duidelijk bedoeld als zijnde onderdeel van de informatie oorlog en tjah, wat hebben we er nou aan als ik óók nog eens mijn plas er over zou gaan willen doen? Ik denk dat ik voldoende dingen heb om mij zorgen over te maken eigenlijk en ja, zoals mijn grootmoeder zou zeggen: waar je hoofd niet is? Wordt ze ook niet gewassen.
Wat is dit nu weer voor onzin? Ik heb niks tegen joden en wil de feiten van de holocaust helemaal niet ontkennen.quote:Op donderdag 21 december 2023 15:50 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Het gaat hier om de holocaust, niet om totale doden tijdens WO2. Als je prima weet hoe de verhoudingen liggen en alsnog vindt dat er overmatige aandacht naar de Joden gaat dan heb je blijkbaar iets tegen Joden waardoor je het niet graag hebt dat ze worden beschreven zoals het is, namelijk als voornaamste slachtoffers.
Maar goed, dit is het Oorlog Israel Hamas topic. Als jullie feiten van de holocaust willen ontkennen of verdraaien of het geheel onder het tapijt willen vegen moeten jullie dat maar elders gaan doen lijkt me.
Dan moet je maar geen domme dingen posten. Je post hier al vaker dingen die niet waar zijn.quote:Op donderdag 21 december 2023 15:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor onzin? Ik heb niks tegen joden en wil de feiten van de holocaust helemaal niet ontkennen.
Wat een smerige aannames maak jij.
Wtf. Er komt zelfs een illustratie voorbij waarin te zien is dat de de groep doden van de holocaust van niet-Joodse afkomst iets groter is.quote:Op donderdag 21 december 2023 15:56 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dan moet je maar geen domme dingen posten. Je post hier al vaker dingen die niet waar zijn.
Je bent niet al te snugger merk ik. Maar ik zal het verder erbij laten. Als je onzinnige beweringen doet, bewust, onwetend of dom, moet je niet gaan piepen als iemand je erop wijst.quote:Op donderdag 21 december 2023 15:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wtf. Er komt zelfs een illustratie voorbij waarin te zien is dat de de groep doden van de holocaust van niet-Joodse afkomst iets groter is.
Wie denk jij zelf eigenlijk wel dat je bent, met je aannames hier.
Achi, zo een gelijk en ja; als het gaat om haat en discriminatie dan is het blijkbaar soms erg moeilijk om niet een kant te willen kiezen en vrede te propageren. Maar blootleggen: yesh, chavlaz!quote:Op donderdag 21 december 2023 15:52 schreef oblo het volgende:
[..]
Inderdaad, deze foto zal wel weer tot in de oneindigheid worden aangehaald door bepaalde types voor propaganda en haat, maar dat kan je niet tegengaan. Ik begrijp je, toch vind ik persoonlijk belangrijk om het te benoemen en haat binnen mijn eigen groep bloot te leggen.
Jij mag het onzinnig vinden, maar een ander meteen van ‘dom’ betichten, dan ben je slim of sterk in een discussie? Met aannames dat ik een hekel heb aan Joden, ga toch lekker weg joh.quote:Op donderdag 21 december 2023 16:08 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Je bent niet al te snugger merk ik. Maar ik zal het verder erbij laten. Als je onzinnige beweringen doet, bewust, onwetend of dom, moet je niet gaan piepen als iemand je erop wijst.
Ja, dat vind ik. Ondanks dat joden op het moment, nu, weer veel met antisemitisme te maken hebben.quote:Op donderdag 21 december 2023 16:06 schreef oblo het volgende:
Antisemitisme is nog nooit zo hoog geweest als nu, mensen worden elk jaar onwetender en onverschilliger over de tweede wereldoorlog en dan zijn er mensen die denken dat we het er teveel over hebben en dat de Joden overmatig veel aandacht krijgen als slachtoffers. Mhh.
Aantal doden in de gehele oorlog (burgers, militairen over en weer) staat niet bepaald gelijk aan de holocaustquote:Op donderdag 21 december 2023 15:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat weet ik prima. Er zijn trouwens het meeste burgerslachtoffers gevallen in WO2.
En die anderen worden echt niet ‘altijd’ genoemd.
Volgens mij ook meer Russen vermoord door de Duitsers. Ik ga het eens opzoeken.
Zoek het woord holocaust op en wat het betekent, de definitie ervab. Wellicht geeft dat perspectief hierinquote:Op donderdag 21 december 2023 16:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik. Ondanks dat joden op het moment, nu, weer veel met antisemitisme te maken hebben.
Ik vind zeker dat er aandacht naar uit moet blijven gaan, en zorgwekkend dat de kennis over wat er tijdens WO2 is gebeurd op scholen zo beperkt is, maar ik VIND dat er weinig aandacht uitgaat naar de andere slachtoffers van de holocaust.
Je hoort en leest er veel minder over.
En dan ben ik geen antisemiet, jodenhater of whatever, een beetje normaal doen tegen elkaar in een discussie geldt voor iedereen hier.
Oh ik zie al dat die user meer personen hier afzeikt. Wat is hij toch slim!quote:Op donderdag 21 december 2023 15:15 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Je hebt het echt niet begrepen, hoe meer je schrijft, hoe meer dat duidelijk wordt.
Denk er nog eens wat langer over na... je denkt dat ik nog nooit een Herdenking heb gezien of meegemaakt? Je hebt geen idee wie ik ben, en waarom ik schrijf wat ik schrijf.
Jouw "begripvolle" reactie zegt meer over jou, dan over mij.
De wijze waarop is zeker niet netjes nu vanuit deze figuur, maar over de inhoud ervan moet op Fok gewoon gediscussieerd kunnen wordenquote:Op donderdag 21 december 2023 16:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oh ik zie al dat die user meer personen hier afzeikt. Wat is hij toch slim!
Ben nu weg hier mensjes, is niet voor niks dat ik hier nog nauwelijks reageer.
Ik zeg ook niet dat je een jodenhater bent, maar de manier waarop je het brengt roept vraagtekens op. Overmatig veel aandacht naar de Joden is niet hetzelfde als meer aandacht naar andere slachtoffers.quote:Op donderdag 21 december 2023 16:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik. Ondanks dat joden op het moment, nu, weer veel met antisemitisme te maken hebben.
Ik vind zeker dat er aandacht naar uit moet blijven gaan, en zorgwekkend dat de kennis over wat er tijdens WO2 is gebeurd op scholen zo beperkt is, maar ik VIND dat er weinig aandacht uitgaat naar de andere slachtoffers van de holocaust.
Je hoort en leest er veel minder over.
En dan ben ik geen antisemiet, jodenhater of whatever, een beetje normaal doen tegen elkaar in een discussie geldt voor iedereen hier.
Als we alleen naar de definitie kijken gaat het alleen om de Joodse mensen. Maar tellen al die andere doden niet mee? Dat zijn er veel meer.quote:Op donderdag 21 december 2023 16:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Zoek het woord holocaust op en wat het betekent, de definitie ervab. Wellicht geeft dat perspectief hierin
Dan heb ik me verkeerd uitgedrukt.quote:Op donderdag 21 december 2023 16:31 schreef oblo het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat je een jodenhater bent, maar de manier waarop je het brengt roept vraagtekens op. Overmatig veel aandacht naar de Joden is niet hetzelfde als meer aandacht naar andere slachtoffers.
Heel flauw dat je nu roept dat het een giftig topic is, als je wordt aangesproken op feitelijke onjuisthedenquote:Op donderdag 21 december 2023 16:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als we alleen naar de definitie kijken gaat het alleen om de Joodse mensen. Maar tellen al die andere doden niet mee? Dat zijn er veel meer.
Ook vermoord omdat ze zigeuner, communist, gehandicapt, Slavisch, Rus, homoseksueel waren.
Het nazi regime vond dat ze uitgeroeid moesten worden. Dat is allemaal even erg.
En nu ben ik weg hier, giftig topic is dit
Hahaquote:Op donderdag 21 december 2023 14:07 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Dit klopt. Er staat, als we het zouden vertalen zonder de context: 'Hoogstwaarschijnlijk zal dit "onschuldige burgers" raken.'
Nu kun je dit een hele smakeloze opmerkingen vinden, natuurlijk: maar in de context van dat Hamas steeds aangeeft dat al het door de Tsahal afgevuurd oorlogsmateriaal ook onschuldige burgers raakt, is dit geschreven in de context van sarcasme.
De uitleg van de bewoordingen kan fout zijn gegaan omdat er aan bepaalde karakters in het Alef-Bet nu eenmaal meerdere 'waardes' aan hangen. Israëli noemen inderdaad, ook niet cultureel gezien' God dus 'Allah' - dat doen hooguit (cultureel) Arabische Israëli.
En allemaal moslim zo te zien.quote:
Die zijn zeker niet allemaal moslim zo te zienquote:Op donderdag 21 december 2023 16:36 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
En allemaal moslim zo te zien.
Ik zeg, ontslag. Als het je niet bevalt wat je werkgever doet, dan ga je maar ergens anders heen.
Molo, post 52, bron is Wikipedia is dus onjuist?quote:Op donderdag 21 december 2023 16:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Heel flauw dat je nu roept dat het een giftig topic is, als je wordt aangesproken op feitelijke onjuistheden
Niemand zegt dat de niet-Joden niet meetellen in dodenherdenkingen etc. Jij geeft aan dat je Joden bovenmatig veel aandacht vind kringen bij een holocaust herdenking
Wat vind je daar nu zelf van nu je de definitie hebt opgezocht? Welk beeld denk je dat anderen daar dan van je krijgen
Wat is precies je punt nou?quote:Op donderdag 21 december 2023 16:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Molo, post 52, bron is Wikipedia is dus onjuist?
Joden krijgen teveel aandacht blijkbaarquote:
De zoektocht naar de verdwenen schat van Cadabra. Die verdween met Abra een tunnel in en sindsdien zijn ze hem kwijt?quote:
Ik vind dit wat genuanceerderquote:Op donderdag 21 december 2023 16:36 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
En allemaal moslim zo te zien.
Ik zeg, ontslag. Als het je niet bevalt wat je werkgever doet, dan ga je maar ergens anders heen.
Yep, mee eensquote:Op donderdag 21 december 2023 17:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind dit wat genuanceerder
[ twitter ]
“Zelden komen ambtenaren zo openlijk in opstand tegen kabinetsbeleid.”quote:Op donderdag 21 december 2023 17:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind dit wat genuanceerder
[ twitter ]
https://www.universiteitl(...)r-om-te-demonstrerenquote:Op donderdag 21 december 2023 17:20 schreef oblo het volgende:
[..]
“Zelden komen ambtenaren zo openlijk in opstand tegen kabinetsbeleid.”
Wanneer is dit eerder gebeurd?
De laatste tijd wel iets vaker: zo zijn er berichten van politiemensen die staken, of buitengewoon opsporingsambtenaren en zo nog een aantal voorbeelden.quote:Op donderdag 21 december 2023 17:20 schreef oblo het volgende:
[..]
Dit is actievoeren voor hun eigen arbeidsomstandigheden, dat is iets totaal anders.quote:Op donderdag 21 december 2023 17:45 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
De laatste tijd wel iets vaker: zo zijn er berichten van politiemensen die staken, of buitengewoon opsporingsambtenaren en zo nog een aantal voorbeelden.
Zoals aangepast - mooie toevoeging aan het kader dat werd gevraagd.quote:Op donderdag 21 december 2023 17:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit is actievoeren voor hun eigen arbeidsomstandigheden, dat is iets totaal anders.
Ambtenaren die publiekelijk protesteren tegen beleid hoort toch echt niet te kunnen w.m.b. Het schaadt hun onafhankelijkheid en de geloofwaardigheid van het beleid, dus een sanctie zou inderdaad wel op zijn plaats zijn.
Ik blijf erbij. Allemaal eruit.quote:Op donderdag 21 december 2023 17:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit is actievoeren voor hun eigen arbeidsomstandigheden, dat is iets totaal anders.
Ambtenaren die publiekelijk protesteren tegen beleid hoort toch echt niet te kunnen w.m.b. Het schaadt hun onafhankelijkheid en de geloofwaardigheid van het beleid, dus een sanctie zou inderdaad wel op zijn plaats zijn.
Toen Lubbers de ambtenaren salarissen ging verlagen.quote:Op donderdag 21 december 2023 17:20 schreef oblo het volgende:
[..]
Snel vervangen met ja-knikkers?quote:Op donderdag 21 december 2023 16:28 schreef Molo het volgende:
Zorgwekkend trouwens wel dat de ambtenaren van Buitenlandse Zaken weer een sit in hebben gedaan en protesteren tegen het beleid vanuit de overheid inzake Hamas en Israël.
Dan moet je geen rijksambtenaar worden als je je eigen opvattingen laat prevaleren boven de nationale
Dit zul je steeds meer krijgen helaas, in de VS zie je het ook al. Dat komt door de nieuwe generaties die uit de collegebanken van het hoger onderwijs komen. Die zijn ideologisch allemaal uit hetzelfde hout gesneden (heel erg woke) en niet bang om met de spreekwoordelijke vuist op tafel te slaan.quote:Op donderdag 21 december 2023 16:28 schreef Molo het volgende:
Zorgwekkend trouwens wel dat de ambtenaren van Buitenlandse Zaken weer een sit in hebben gedaan en protesteren tegen het beleid vanuit de overheid inzake Hamas en Israël.
Dan moet je geen rijksambtenaar worden als je je eigen opvattingen laat prevaleren boven de nationale
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |