Waarom?quote:
Dus wat je eigenlijk bedoelt is dat smaken verschillen. Ik vind dit liedje namelijk wél heel leuk.quote:Op dinsdag 19 december 2023 21:08 schreef ems. het volgende:
Er is genoeg muziek die ronduit kut is maar die ik dan snel doorschakel of afzet of waar ik mij in een sociale situatie doorheen boks. Echter zijn er ook bepaalde nummers die, om wat voor reden dan ook, verder gaan dan dat en je gewoon ronduit pissed maken. En dan niet pissed op een harde metal of boze hiphop manier maar pissed als in agressie omdat het zo verschrikkelijk kut is.
Nu vermoed ik dat iedereen wel een of meerdere nummers heeft waar ze een dergelijke sensatie van krijgen. Post ze hier, opdat wij samen boos kunnen zijn!
Die tekst. Die toon. Die kop. Alles aan dit nummer is kutter dan kut. Als ergens zou zijn waar dit wordt gedraaid zou ik vriendelijk doch dringen verzoeken dat ze het nummer veranderen of overwegen om weer aan roken te beginnen om het te vermijden.
Jaaaaaaaa. Razend agressief. Die semi zwoele kop van die zanger. Dat irritante rifje. Walg. En deze:quote:
Green Green Grass van die George Ezra gaat ook altijd op mutequote:
Dat kan. Niet iedereen heeft een sterke bloedlijn.quote:Op woensdag 20 december 2023 00:26 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dus wat je eigenlijk bedoelt is dat smaken verschillen. Ik vind dit liedje namelijk wél heel leuk.
Voor die hedendaagse autotune cRrap heb je eigenlijk geen artiesten meer nodig, dat kan AI ook wel voor ze oplossen.quote:Op woensdag 20 december 2023 12:16 schreef DJ11 het volgende:
Echt specifieke nummers die bij mij agressie oproepen, zijn er maar heel weinig. Het is meer een bepaald soort nummers. Ik kan erg slecht tegen generieke formulepop met standaard-akkoorden. Van die liedjes waarbij je het derde en vierde akkoord al weet als je de eerste twee hebt gehoord. Er is veel te veel van dat soort, totaal niet originele muziek, met o.a. Ed Sheeran als prominent voorbeeld. Maar die muzikale lafheid wordt op Nederlandse radiozenders steevast beloond met airplay.
Wat ik ook erg slecht trek is hedendaagse hiphop. Ik snap sowieso al niet wat er zo knap is aan zwakzinnige teksten over muziek heen uitspreken. In de jaren 80 en deels nog de 90s had het nog wel wat en ging het soms nog ergens over. Tegenwoordig is het pure ooraids en komt een bepaald n-woord absurd vaak voorbij. Extra 'bonus' voor de Nederlandstalige variant van deze bagger, met "artiesten" als Boef, Lil' Kleine en de rest van de criminele bende, dan wel criminelenvriendjes.
En Yellow Submarine, en bovenal I Am The Walrus.quote:Op woensdag 20 december 2023 13:06 schreef pipster het volgende:
‘Ob-La-Di, Ob-La-Da’ van The Beatles, dat je met zoveel talent zo'n flutnummer opneemt en dat er dan nog mensen op stemmen ook voor allerhande top zoveel lijsten. Woest word ik ervan....
Sowieso George Ezra, als ik die stem hoor moet ik spontaan schijten!quote:Op woensdag 20 december 2023 08:30 schreef Sapstengel het volgende:
Zo'n beetje mijn hele ergernis top 10 is al genoemd in dit topic
Alleen deze nog niet:
Vind ik stiekem wel leuk (alleen het refrein). Beter dan wrecking ball.quote:
Terechte klachtquote:
Samen met U2 is helemaal baggerquote:Op donderdag 21 december 2023 13:21 schreef Bargehassus het volgende:
Het nummer an sich is niks mis mee, maar die versie met Mary J. Blige is.... grrrr....
Daar weet ik wel iets op:quote:
Hier ben ik het volledig mee eensquote:Op zaterdag 23 december 2023 17:43 schreef StateOfMind het volgende:
Her gehele oeuvre van Frans Bauer
Haten op Fransquote:Op zaterdag 23 december 2023 17:43 schreef StateOfMind het volgende:
Her gehele oeuvre van Frans Bauer
quote:
Idd jaquote:
Die is inderdaad ook afgrijselijk ja.quote:
Vreeeeeselijkquote:
Sommige Nederlandstalige shit vind ik dan wel weer leukquote:Op zaterdag 23 december 2023 22:06 schreef StateOfMind het volgende:
Nederlandstalig trek ik sowieso slecht
Als ze afgelopen zijnquote:Op zaterdag 23 december 2023 22:07 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Sommige Nederlandstalige shit vind ik dan wel weer leuk
Er hebben mensen voor minder Tbs gekregenquote:
Mja daar heb je wel een puntquote:Op zaterdag 23 december 2023 22:26 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Er hebben mensen voor minder Tbs gekregen![]()
Waarom eigenlijk? Ik lees hier en ook elders dat Nederland op bijna alle fronten onze cultuur en alles wat daarbij hoort, maar Nederlandstalige liedjes worden schijnbaar unaniem tot rotzooi verklaard.quote:Op zaterdag 23 december 2023 22:06 schreef StateOfMind het volgende:
Nederlandstalig trek ik sowieso slecht
Kwestie van smaak.quote:Op zondag 24 december 2023 01:51 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Ik lees hier en ook elders dat Nederland op bijna alle fronten onze cultuur en alles wat daarbij hoort, maar Nederlandstalige liedjes worden schijnbaar unaniem tot rotzooi verklaard.
Ik denk niet dat het iets met smaak te maken heeft, want als jij een liedje hoort waarvan de tekst is vertaald van Nederlands naar Engels dat je het dan wel opeens leuk vindt.quote:Op zondag 24 december 2023 11:04 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Kwestie van smaak.
Ik hou daar gewoon niet van, vreselijk
Ook daar heb ik iets voor:quote:Op zondag 24 december 2023 12:24 schreef Alloch87 het volgende:
Alles van Blof, Marco Borsato, Anouk en ABBA.
eigenlijk _alle_ nummers die je afgrijselijk kunt vinden, kunnen evengoed op een bepaald moment gewoon leuk zijn op een feestjequote:Op zaterdag 23 december 2023 22:07 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Sommige Nederlandstalige shit vind ik dan wel weer leuk
Ik ik heb een tic met vreemde /rare/foute muziekjesquote:Op zondag 24 december 2023 14:52 schreef RM-rf het volgende:
[..]
eigenlijk _alle_ nummers die je afgrijselijk kunt vinden, kunnen evengoed op een bepaald moment gewoon leuk zijn op een feestje
je dan aan een nummer, muziekstijl/band te gaan ergeren is vooral jezelf dwarszitten:
Zeker pop of schlager
maar ik heb wel een keertje op een an sich leuke avond mn hele stemming zien verslechteren omdat een hele groep mensen meezong op REM's 'Losing my religion' alsof het een Schlager was waar het om ging zo luidkeels en vals erop mee te bleren.
(The Smiths hebben dat ook wel in hun muziek, heerlijke muziek, maar ik kan het niet uitstaan als dat op een feestje op de dansvloer gespeeld wordt en/of mensen het luidkeels mee-zingen .. dat wekt wel een beetje aggressie op)
Maar daar is dit topic dus technisch gezien niet voorquote:Op zondag 24 december 2023 14:52 schreef RM-rf het volgende:
[..]
eigenlijk _alle_ nummers die je afgrijselijk kunt vinden, kunnen evengoed op een bepaald moment gewoon leuk zijn op een feestje
je dan aan een nummer, muziekstijl/band te gaan ergeren is vooral jezelf dwarszitten:
Zeker pop of schlager
Dit dusquote:Op maandag 25 december 2023 00:13 schreef SlechteWoordgrappen het volgende:
Disturbed - Sound of Silence
quote:Op maandag 25 december 2023 00:13 schreef SlechteWoordgrappen het volgende:
Net 3 seconden gehoord en snel uit gezet. Ik geloof pas dat dit in de Top 2000 staat als ik het zelf zie.quote:
Deze kende ik nog nietquote:Op dinsdag 26 december 2023 08:13 schreef Immerdebestebob het volgende:
Na een half topic nog niet genoemd. Brrr, wat heb ik een hekel aan dit nummer.
Hear, hear. Barry Hay heeft een soortgelijke mening:quote:Op dinsdag 19 december 2023 21:08 schreef ems. het volgende:
Oh en trouwens alles van Kensington. Zelfmoordmuziek.
Ik vind die cover van nick en simon garfunkel ook beter.quote:Op maandag 25 december 2023 00:13 schreef SlechteWoordgrappen het volgende:
Dit iddquote:Op dinsdag 19 december 2023 21:08 schreef ems. het volgende:
Oh en trouwens alles van Kensington. Zelfmoordmuziek.
En ook gewoon íeder nummer in een badkamer opnemen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:15 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dit idd'Zo goed dat het bijna on-Nederlands is'. Beetje jammer dat ze vervolgens dachten: dan herhalen we dit trucje maar 10.000 keer
Dat trok ik live ook totaal niet bij de gasten. Helemaal in elkaar kruipen van hoe mooi ze het zelf vinden. Qua muziek was het best ok bij vlagen, maar ook niet heel bijzonderquote:Op dinsdag 26 december 2023 11:42 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
En Kyteman trek ik ook niet. Met z'n gedoe.
Ik heb echt een grafhekel aan alles van Kensington, dat geschreeuw van Disturbed met hun kutcover van Sound of Silence, Suzan&Freek, etc. Maar niks maakt me zo agressief als die irritante kutmuziek van Shania Twain. Idd alles hieraan is irritant. Ik weet ook niet wat ik het irritantste vind: haar stem, de tekst of de muziek. En dat geldt overigens voor al haar nummers.quote:Op zondag 24 december 2023 10:20 schreef Hexagon het volgende:
Als het gaat om nummers met een onmetelijke leegte en niksheid
En echt alles hieraan is irritant.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |