abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211655620
Sigrid Kaag blikt terug: 'Verruwing en intolerantie in Nederland zijn tegengevallen'

De verruwing van de samenleving en het gebrek aan tolerantie zijn demissionair vicepremier en minister Sigrid Kaag tegengevallen tijdens haar jaren in de Haagse politiek. Dat vertelde ze vrijdagavond in het radioprogramma Met het Oog op Morgen.

Het was het eerste persoonlijke interview dat de D66-politica gaf sinds de val van het kabinet in de zomer. Kaag trad af als fractieleider en stelde zich bij de verkiezingen niet opnieuw beschikbaar voor het parlement. De minister van Financiën kampte de afgelopen jaren met veel bedreigingen en online haat.

"Ik had toen ik terugkwam nooit verwacht dat in een land als Nederland demonisering en dehumanisering orde van de dag zou zijn in de politiek", zei Kaag. "Dat is mij tegengevallen. En als mens en burger wil ik meegeven dat niemand dat normaal moet gaan vinden."

Het baart Kaag zorgen dat "de medemens niet als mens wordt gezien, tenzij het je uitkomt". Dat is volgens haar "de nagel aan de doodskist van een tolerante, inclusieve samenleving." Ze voegde daaraan toe dat deze ontwikkeling niet alleen in Nederland te zien is, maar ook in andere landen.

"Ik heb altijd gevonden dat het kabinet niet onder een gunstig gesternte was geboren. Het had te lang geduurd, het was heel moeilijk. Als ik terugkijk, waren we al bijna moe en uitgeput voordat we aan het kabinet begonnen."

Kort na de formatie van het kabinet "kwam de oorlog in Oekraïne eroverheen" en kampte Nederland "met torenhoge inflatie", blikte Kaag terug. Ondanks die "grote problemen" heeft Rutte IV volgens de minister veel kunnen doen, "al is dat nooit echt aan het voetlicht gekomen". Kaag heeft "naïeve hoop" dat mensen zien wat er "juist ook goed is gegaan" als het kabinet eenmaal is vertrokken.

De D66-politica weet nog niet wat ze gaat doen als het nieuwe kabinet aantreedt. Ze heeft "de wens" weer een baan in het buitenland te vinden. "Ik denk dat ik een tijdje graag weer zweef, ik kijk uit naar een andere vorm van vrijheid. Ik kijk ernaar uit om, bij leven en welzijn, met een nieuwe passie andere rollen te vervullen."
Bron

Ik denk dat de politiek onderdeel van het probleem is.
Maar Kaag heeft nogal moeite om in te kunnen zien dat ze dus zelf dan onderdeel van het probleem is geweest.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_211655625
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2023 21:23 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Dat komt omdat Geert Wilders de Koran wil verbieden, moskeeën wil sluiten, Marokkaanse Nederlanders het land wil uitzetten, etc, etc. Dat is racistisch en dat soort dingen roepen is onacceptabel.
Dat is een discriminatie maar racisme.
pi_211655637
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2023 09:33 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat is een discriminatie maar racisme.
Klopt, beide
pi_211655644
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 09:35 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Klopt, beide
Want moslims en Marokkanen zijn aparte ras mensen?
  maandag 18 december 2023 @ 09:51:41 #5
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_211655802
We hebben het land teveel weg gegeven aan derde, dat is de kern van het probleem en waardoor NL (maar ook andere West-Europese landen) naar rechts toeschuift.

- Sinds de jaren 60 is het aantal migranten gegroeid van 5% naar 45% van de bevolking. Te veel en te snel
- Geen assimilatie maar enorme segregatie
- Oververtegenwoordiging van niet- westerse migranten in bijstand
- Oververtegenwoordiging van niet- westerse migranten in criminaliteit
- 90% van asielzoekers is man tussen de 15 en 40 jaar. Amper vrouwen te bekennen, is het in land van herkomst uberhaupt dan wel onveilig?
- Asielzoekers passeren 10 tot 20 veilige landen voordat men in Nederland aankomen.
- Statushouders krijgen in veel gemeentes voorrang op de sociale woningmarkt terwijl zij nooit iets hebben bijgedragen.
- Diversiteitsonzin, blank altijd dader, niet- westerse allochtoon altijd slachtoffer
- Identiteit, elke migrant mag zijn identiteit behouden maar owee als een blanke native Nederlander beroep doet op zijn identiteit, dan ben je een vuile racist.
- ik woon in een dorp, op 1 school is geen Nederlander meer te bekennen, we worden vervangen.
- Ipv migratie moeten ze het aantal geboortes stimuleren, maar dat blijkt bij de o zo progressieve partijen een enorm taboe te zijn. Nederland zal en moet divers worden.
pi_211655818
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 09:51 schreef Ciclon het volgende:
Sinds de jaren 60 is het aantal migranten gegroeid van 5% naar 45% van de bevolking. Te veel en te snel
quote:
Van de 17,8 miljoen inwoners op 1 januari 2023 zijn er 2,8 miljoen in het buitenland geboren. Zij zijn als migrant naar Nederland gekomen.
45% ja? _O-

ontkrachten we deze ook nog even
quote:
90% van asielzoekers is man tussen de 15 en 40 jaar. Amper vrouwen te bekennen, is het in land van herkomst uberhaupt dan wel onveilig?
quote:
De groep asielzoekers in oktober 2023 bestond voor 55,3 procent uit volwassen mannen, 14,7 procent was een volwassen vrouw en 30,0 procent was kind. Onder nareizigers was 54,1 procent minderjarig, 33,7 procent een volwassen vrouw en 12,2 procent een volwassen man.
quote:
Asielzoekers passeren 10 tot 20 veilige landen voordat men in Nederland aankomen.
Italië -> Oostenrijk -> Duitsland -> Nederland = 3
Spanje -> Frankrijk -> België -> Nederland = 3
Griekenland > NL is iets van max 7 of 8

en we gooien deze er ook maar vast tegen aan:
quote:
Op dit moment zijn Marokko, Tunesië, Georgië, Armenië en Ghana de vijf landen waar de meeste 'veiligelanders' in Nederland vandaan komen. In 2022 kwam ongeveer 5% van de asielzoekers die voor het eerst asiel aanvroegen uit een veilig land. In de asielopvang is het aandeel veiligelanders ongeveer 3%.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2023 10:00:59 ]
pi_211655832
quote:
We hebben het land teveel weg gegeven aan derde, dat is de kern van het probleem en waardoor NL (maar ook andere West-Europese landen) naar rechts toeschuift.

- Sinds de jaren 60 is het aantal migranten gegroeid van 5% naar 45% van de bevolking. Te veel en te snel
- 90% van asielzoekers is man tussen de 15 en 40 jaar. Amper vrouwen te bekennen, is het in land van herkomst uberhaupt dan wel onveilig?
- Asielzoekers passeren 10 tot 20 veilige landen voordat men in Nederland aankomen.
- Statushouders krijgen in veel gemeentes voorrang op de sociale woningmarkt terwijl zij nooit iets hebben bijgedragen.
- Diversiteitsonzin, blank altijd dader, niet- westerse allochtoon altijd slachtoffer
- Identiteit, elke migrant mag zijn identiteit behouden maar owee als een blanke native Nederlander beroep doet op zijn identiteit, dan ben je een vuile racist.
- ik woon in een dorp, op 1 school is geen Nederlander meer te bekennen, we worden vervangen.
- Ipv migratie moeten ze het aantal geboortes stimuleren, maar dat blijkt bij de o zo progressieve partijen een enorm taboe te zijn. Nederland zal en moet divers worden.
Hoeveel kinderen heb je zelf al gemaakt om het tij te keren nu de de o zo progressieve partijen die al nietaan de macht waren nu ook niet meer aan de macht zijn?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 18 december 2023 @ 09:59:58 #8
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_211655876
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 09:53 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
[..]
45% ja? _O-

[..]
[..]
[..]

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)mst-buiten-nederland

3e generatie word beschouwd als Nederlander. Dus alle Marokkaanse en Turkse baby's zijn Nederlander volgens het CBS, alleen niet volgens de bevolking.

Als je de demografische samenstelling van de bevolkingsgroepen erbij haalt, zal je zien dat van de nieuw geboren kinderen hooguit 55% nog een volledig Nederlands is.
  maandag 18 december 2023 @ 10:00:58 #9
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_211655891
quote:
2s.gif Op maandag 18 december 2023 09:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hoeveel kinderen heb je zelf al gemaakt om het tij te keren nu de de o zo progressieve partijen die al nietaan de macht waren nu ook niet meer aan de macht zijn?
2, en die gaan jou kontje wassen in je nadagen want denk maar niet dat Khadidja dat gaat doen.
  maandag 18 december 2023 @ 10:03:27 #10
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_211655912
quote:

[..]
[..]
45% ja? _O-

[..]
[..]
[..]

[..]

Syrie, regio Damascus en Latakia zijn ook veilig genoeg. Tevens: Saudi Arabie ligt om de hoek, ga daar maar heen. Of Iran, of Kirgizie of... Israel of Egypte of Oman
pi_211655974
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 09:59 schreef Ciclon het volgende:

[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)mst-buiten-nederland

3e generatie word beschouwd als Nederlander. Dus alle Marokkaanse en Turkse baby's zijn Nederlander volgens het CBS, alleen niet volgens de bevolking.

Als je de demografische samenstelling van de bevolkingsgroepen erbij haalt, zal je zien dat van de nieuw geboren kinderen hooguit 55% nog een volledig Nederlands is.
Natuurlijk, maar jij bent dan ook geen nederlander _O-
'De Nederlander' stamt af van de kelten en de germanen of we kunnen natuurlijk nog verder terug gaan naar Eurazië :')

En alle '45%' niet nederlanders zijn moordenaars en verkrachters en dealen drugs toch? :')

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2023 10:16:09 ]
pi_211656020
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2023 09:35 schreef HSG het volgende:

[..]
Want moslims en Marokkanen zijn aparte ras mensen?
Ik beaam slechts wat je schreef
  maandag 18 december 2023 @ 10:20:08 #13
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_211656027
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 10:14 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
Natuurlijk, maar jij bent dan ook geen nederlander _O-
'De Nederlander' stamt af van de kelten en de germanen of we kunnen natuurlijk nog verder terug gaan naar Eurazië :')

En alle '45%' niet nederlanders zijn moordenaars en verkrachters en dealen drugs toch? :')
1. Joh, dat wist ik nog niet , wauw!. Echter zijn de Nederlanders verwant aan de mensen die hier 2000 jaar geleden woonden, de Marokkanen zijn dat niet.

2. Waar zeg ik dat? Wow :') :') :') :') _O- _O- _O-
pi_211656123
quote:

[..]
[..]
45% ja? _O-

[..]
[..]
[..]

[..]

Rotterdam 45%
Hier in dit strontdorp 2% en dat is ook nog de plaatselijke Chinees _O-
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_211656153
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2023 10:31 schreef halfway het volgende:

[..]
Rotterdam 45%
Hier in dit strontdorp 2% en dat is ook nog de plaatselijke Chinees _O-
hoho, in Ciclon zijn dorpje staat een basisschool met alleen maar buitenlanders :')
  maandag 18 december 2023 @ 10:42:40 #16
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_211656229
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 10:35 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
hoho, in Ciclon zijn dorpje staat een basisschool met alleen maar buitenlanders :')
Voorbeeld van assimilatie.

Jij hebt zeker een niet-westerse migratie achtergrond?
pi_211656251
De Borg, díe deden pas aan assimilatie :7

Resistance is futile _O_
pi_211656293
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 10:42 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Voorbeeld van assimilatie.

Jij hebt zeker een niet-westerse migratie achtergrond?
onjuist mijn huidskleur is blank en zo ver ik terug kan kijken heeft alles altijd in nederland gewoont. Zoals al je posts hier zitten je posts vol met onjuiste aannames :')
pi_211656369
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 09:33 schreef HSG het volgende:
Ik denk dat de politiek onderdeel van het probleem is.
Maar Kaag heeft nogal moeite om in te kunnen zien dat ze dus zelf dan onderdeel van het probleem is geweest.
Denk je dat dit Kaag was, als kleuter?

https://youtube.com/shorts/0ctXvNA0qv8?si=ym72uoOdobLU66yu

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2023 10:54:39 ]
  maandag 18 december 2023 @ 11:41:57 #20
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_211656887
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 10:47 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
onjuist mijn huidskleur is blank en zo ver ik terug kan kijken heeft alles altijd in nederland gewoont. Zoals al je posts hier zitten je posts vol met onjuiste aannames :')
Het was een vraag.... :W
pi_211658412
quote:
"Ik had toen ik terugkwam nooit verwacht dat in een land als Nederland demonisering en dehumanisering orde van de dag zou zijn in de politiek", zei Kaag. "Dat is mij tegengevallen. En als mens en burger wil ik meegeven dat niemand dat normaal moet gaan vinden."

Het baart Kaag zorgen dat "de medemens niet als mens wordt gezien, tenzij het je uitkomt". Dat is volgens haar "de nagel aan de doodskist van een tolerante, inclusieve samenleving." Ze voegde daaraan toe dat deze ontwikkeling niet alleen in Nederland te zien is, maar ook in andere landen.

Dit dus, de samenleving is absoluut niet tolerant meer en dat is het werkelijke probleem. Je kan dan wel lekker afgeven op die paar procent vluchtelingen en op de -als rechtse hobby- arbeidsmigranten maar dat is niet de kern van het probleem en zeker niet de oplossing. De mensen moeten weer met elkaar gaan meedenken in plaats van elkaar te verwijten en het leven moeilijk te maken.

Eerder had ik nooit overwogen op D66 te stemmen, dat heb ik de vorige keer wel gedaan en als ik dit lees heb ik er geen spijt van toen mijn stem aan Kaag gegeven te hebben.

Zonde dat ze toen niet de grootste is geworden. Ik wil haar graag bedanken voor haar inzet en hoewel ik het een verlies vind voor de maatschappij dat ze is gestopt kan ik me dat levendig voorstellen.
pi_211658581
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 14:18 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Dit dus, de samenleving is absoluut niet tolerant meer en dat is het werkelijke probleem. Je kan dan wel lekker afgeven op die paar procent vluchtelingen en op de -als rechtse hobby- arbeidsmigranten maar dat is niet de kern van het probleem en zeker niet de oplossing. De mensen moeten weer met elkaar gaan meedenken in plaats van elkaar te verwijten en het leven moeilijk te maken.

Eerder had ik nooit overwogen op D66 te stemmen, dat heb ik de vorige keer wel gedaan en als ik dit lees heb ik er geen spijt van toen mijn stem aan Kaag gegeven te hebben.

Zonde dat ze toen niet de grootste is geworden. Ik wil haar graag bedanken voor haar inzet en hoewel ik het een verlies vind voor de maatschappij dat ze is gestopt kan ik me dat levendig voorstellen.
Kaag is zelf het onderdeel van het probleem.
pi_211658647
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2023 14:33 schreef HSG het volgende:

[..]
Kaag is zelf het onderdeel van het probleem.
Jij maakt de wereld een betere plaats met je scherpe analyse.
pi_211658717
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 14:39 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Jij maakt de wereld een betere plaats met je scherpe analyse.
Je hebt niet zoveel analyse nodig om dit soort feiten naar boven te halen.
pi_211658724
Iets met zaaien en oogsten.
pi_211659120
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 14:18 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Een verlies voor de maatschappij nog wel, toe maar. En is verwijten maken niet exact wat Kaag hier zelf doet?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211659415
quote:
14s.gif Op maandag 18 december 2023 15:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een verlies voor de maatschappij nog wel, toe maar. En is verwijten maken niet exact wat Kaag hier zelf doet?
Dat doet ze zeker en waar ze goed in is is dolken in de rug van anderen steken. ^O^ (hallo mevrouw die lastig werd gevallen door Frans van Drimmelen). Om vervolgens het grachtengordelvrouwtje uit te hangen.
pi_211661113
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 14:49 schreef michiel_merk het volgende:
Iets met zaaien en oogsten.
Bij D66 zijn ze de uitvinder van het demoniseren van politici en/of stemmers met een mening die niet de hunne is.

Vanaf de eerste verkiezingen in 2006 waar Geert Wilders met zijn partij aan deelgenomen heeft hebben we elke keer Alexander Pechtold horen fulmineren over het schandalige aantal stemmen op Geert.
Het door D66 behaalde stemmen aantal speelde op enig moment geen enkele rol meer, hij ging elke keer volledig los op de pvv.
-
pi_211661168
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 19:33 schreef quo_ het volgende:

[..]
Bij D66 zijn ze de uitvinder van het demoniseren van politici en/of stemmers met een mening die niet de hunne is.

Vanaf de eerste verkiezingen in 2006 waar Geert Wilders met zijn partij aan deelgenomen heeft hebben we elke keer Alexander Pechtold horen fulmineren over het schandalige aantal stemmen op Geert.
Het door D66 behaalde stemmen aantal speelde op enig moment geen enkele rol meer, hij ging elke keer volledig los op de pvv.
Die arme arme Geert toch. Is altijd overal maar het onschuldige slachtoffer van. :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door xpompompomx op 18-12-2023 19:57:16 ]
pi_211661591
Pim Fortuyn, die werd pas gedemoniseerd.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_211663561
Hallo politiek, dit is wat jullie gezaaid hebben. Een beetje verontwaardigd lopen doen :')
Exact de reden hoe het zo ver heeft kunnen komen.
pi_211664201
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2023 21:55 schreef Cockwhale het volgende:
Hallo politiek, dit is wat jullie gezaaid hebben. Een beetje verontwaardigd lopen doen :')
Exact de reden hoe het zo ver heeft kunnen komen.
Nah ja, dat is dus exact wat Kaag beweert. Ze kwam vrij vers de politiek binnen en het blijkt dus een rattenhol te zijn geworden. Ja, sinds Pim inderdaad.
pi_211664316
quote:

Jij leeft echt in een bubbel geloof ik :`)
pi_211664384
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 19:56 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Pim Fortuyn was een enorme fantast. Vast in zijn eigen gedachtegoed.
Dit, dus.
pi_211664412
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 22:49 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Pim Fortuyn was een enorme fantast. Vast in zijn eigen gedachtegoed.
Maar over immigratie en asiel had hij wel weer gelijk.
pi_211664435
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2023 22:51 schreef HSG het volgende:

[..]
Maar over immigratie en asiel had hij wel weer gelijk.
Nee, ook niet. Het lulde maar een eind weg. Het was een doodvermoeiend figuur.
Dit, dus.
pi_211664441
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 22:52 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Nee, ook niet. Het lulde maar een eind weg. Het was een doodvermoeiend figuur.
Dus als hij zei dat mensen die naar Nederland komen zich aan moeten passen dan is dat maar in het rond lullen?
pi_211664479
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 19:56 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Pim Fortuyn was dan ook de grootste klootzak in de politiek die ik ken.
pi_211664485
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2023 22:54 schreef HSG het volgende:

[..]
Dus als hij zei dat mensen die naar Nederland komen zich aan moeten passen dan is dat maar in het rond lullen?
Inderdaad. Politici die geen idee hebben gebruiken dit soort teksten.

1. Je moet je aanpassen!
2. Keihard aanpakken!
3. Gewoon normaal doen!
4. De hardwerkende Nederlander.

Fortuyn, Verdonk, Tjerrie, Wilders en de rest van die kokosnoten waar je geen reet mee kan.
Dit, dus.
pi_211664494
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 22:57 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Inderdaad. Politici die geen idee hebben gebruiken dit soort teksten.

1. Je moet je aanpassen!
2. Keihard aanpakken!
3. Gewoon normaal doen!
4. De hardwerkende Nederlander.

Fortuyn, Verdonk, Tjerrie, Wilders en de rest van die kokosnoten waar je geen reet mee kan.
Dus eigenlijk moeten ze zich niet aanpassen?
pi_211664531
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2023 22:58 schreef HSG het volgende:

[..]
En gewoon normaal doen. Anders keihard aanpakken zodat de hardwerkende Nederlanders er geen last van heeft.
Dit, dus.
pi_211664553
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 23:01 schreef Buitendam het volgende:

[..]
En gewoon normaal doen. Anders keihard aanpakken zodat de hardwerkende Nederlanders er geen last van heeft.
Maar wat je nu doet is rondlullen.
pi_211664567
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2023 23:03 schreef HSG het volgende:

[..]
Maar wat je nu doet is rondlullen.
Ik zeg wat Fortuyn zei. Zie je nou wel dat ie maar wat lulde? Goed dat we het eens zijn! :)
Dit, dus.
pi_211664581
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2023 22:58 schreef HSG het volgende:

[..]
Hij geeft er mee aan dat die uitspraken geen enkele diepgang hebben.

Maar wat jij zegt kan natuurlijk ook. Iedereen moet spruitjes eten
pi_211664611
Het is buitendam waar jullie tegen praten he?
Kansloze eenzijdige eigenwijs.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211665561
Kaag 'Wie zijn toch die mensen'
Ja, echt een verlies dat we die niet meer terugzien
pi_211666414
X (Twitter) aanpakken. Deze dienst is een poel van haat, gescheld en desinformatie. De EU is inmiddels een procedure tegen ze gestart;

Het gescheld en beledigen door oa Geert Wilders zal ook aangepakt moeten worden. Een groot deel van zijn achterban schijnt dergelijk gedrag maar normaal te vinden.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_211666878
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 09:56 schreef Niels0Kurovski het volgende:
X (Twitter) aanpakken. Deze dienst is een poel van haat, gescheld en desinformatie. De EU is inmiddels een procedure tegen ze gestart;

Het gescheld en beledigen door oa Geert Wilders zal ook aangepakt moeten worden. Een groot deel van zijn achterban schijnt dergelijk gedrag maar normaal te vinden.
Nu krijgt die wilders waar je het over hebt juist de meeste haat van allemaal naar zijn hoofd, oa via dat twittert wat jij benoemt.
1947-2016
pi_211666930
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 10:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nu krijgt die wilders waar je het over hebt juist de meeste haat van allemaal naar zijn hoofd, oa via dat twittert wat jij benoemt.
Ken je het spreekwoord wie wind zaait zal storm oogsten.

Niet dat ik op enigerlei wijze het gehaat op Geert goedkeur maar het zou fijn zijn als hij zelf inderdaad langdurig wat milder zou zijn. Op de een of andere manier zie ik dat niet gebeuren.

BTW is GW zeker niet de enige die haat over zich heen krijgt. Het niet bepaald zo dat anderen wel netjes benaderd worden. Sterker nog, juist de aanhangers van die man zijn zeer bedreven in het demoniseren van ongeveer alle andere politici.
pi_211666972
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 11:00 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ken je het spreekwoord wie wind zaait zal storm oogsten.

Niet dat ik op enigerlei wijze het gehaat op Geert goedkeur maar het zou fijn zijn als hij zelf inderdaad langdurig wat milder zou zijn. Op de een of andere manier zie ik dat niet gebeuren.

BTW is GW zeker niet de enige die haat over zich heen krijgt. Het niet bepaald zo dat anderen wel netjes benaderd worden. Sterker nog, juist de aanhangers van die man zijn zeer bedreven in het demoniseren van ongeveer alle andere politici.
GW heeft ook maar een mening. Dat bepaald volk daar niet tegen kan en een complete fatwa over die man uitspreekt, is een compleet ander verhaal.
1947-2016
pi_211667001
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 11:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]
GW heeft ook maar een mening. Dat bepaald volk daar niet tegen kan en een complete fatwa over die man uitspreekt, is een compleet ander verhaal.
Ah ja, Arme Geert is net als zijn collega populisten wereldwijd eigenlijk maar een arm onschuldig slachtoffer van de boze buitenwereld. :')
pi_211667037
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 december 2023 11:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ah ja, Arme Geert is net als zijn collega populisten wereldwijd eigenlijk maar een arm onschuldig slachtoffer van de boze buitenwereld. :')
Wat een gehuil weer. Het zijn de populisten het zijn de populisten... het ZiJn De PoPuLiStEn!!! hurdurudurdududurudddedurdurdur

Die stroming is opgekomen omdat de traditionele partijen veel te ver van de samenleving af gingen staan, hun eigen plan trokken, totaal geen feeling meer kregen met de maatschappij maar wel hautain en elitair willen bepalen waar een land naartoe moet.

Maar hey, het ZiJn De PoPuLiStEn!!! hurdurudurdududurudddedurdurdur
1947-2016
pi_211667052
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 11:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Maar het is wel de toon van die mening waardoor hij veel mensen tegen zich in het harnas jaagt.

En die fatwa is nogal overdreven, niemand maar dan ook werkelijk niemand in de politiek heeft ooit beweerd dat het maar goed is hoe die man veroordeeld is om in permanten beveiliging te moeten leven.

Als iemand anders bedreigd wordt is Geert vaak wel de eerste om te verklaren dat het terecht is dat een ander wordt bedreigd. Het zou hem sieren als hij bedreigingen naar anderen net zo serieus zou nemen als die naar hem. Dat noemen we in de gewone wereld normaal fatsoenlijk.
pi_211667082
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 11:15 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Maar het is wel de toon van die mening waardoor hij veel mensen tegen zich in het harnas jaagt.

En die fatwa is nogal overdreven, niemand maar dan ook werkelijk niemand in de politiek heeft ooit beweerd dat het maar goed is hoe die man veroordeeld is om in permanten beveiliging te moeten leven.

Als iemand anders bedreigd wordt is Geert vaak wel de eerste om te verklaren dat het terecht is dat een ander wordt bedreigd. Het zou hem sieren als hij bedreigingen naar anderen net zo serieus zou nemen als die naar hem. Dat noemen we in de gewone wereld normaal fatsoenlijk.
Volgens mij is hij de eerste die dat ook doet. Immers weet hij zelf hoe het is om niet meer gewoon even een ommetje te kunnen doen savonds.
1947-2016
pi_211667712
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 11:15 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Heb je daar wat voorbeelden van, dat Wilders het terecht vindt dat een ander wordt bedreigd? Ben ik wel benieuwd naar.
pi_211667849
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 09:56 schreef Niels0Kurovski het volgende:

Iedereen die scheldt of beledigd zou eigenlijk een langdurige gevangenisstraf moeten krijgen. Maar dat zal niet gebeuren omdat dan de religieuzen en hun leiders ook zouden worden afgestraft.
pi_211667877
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 12:13 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Heb je daar wat voorbeelden van, dat Wilders het terecht vindt dat een ander wordt bedreigd? Ben ik wel benieuwd naar.
Volgens mij is Wilders slim genoeg om zulke dingen niet te zeggen, maar ik kan me daarentegen ook niet heugen dat-ie dat expliciet veroordeeld heeft.

Ik vind dat eigenlijk wel een mooie graadmeter voor de vraag of politici een beetje fatsoen in hun donder hebben. Je ziet dat Van der Plas daar bijv. wel heel stellig in is: het maakt niet uit of het iemand is die politiek heel ver van haar af staat, zij zal bedreigingen altijd veroordelen. Aan de andere kant van het spectrum heb je Gideon van Meijeren: als je die vraagt naar bedreigingen van politieke tegenstanders, zegt-ie trots te zijn op z'n achterban.

Ik heb zowel met Van der Plas als Van Meijeren geen enkele politieke binding, maar dit soort dingen maakt wel dat ik Van der Plas toch waardeer (en Van Meijeren veracht).
pi_211668097
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 12:33 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Volgens mij is Wilders slim genoeg om zulke dingen niet te zeggen, maar ik kan me daarentegen ook niet heugen dat-ie dat expliciet veroordeeld heeft.

Ik vind dat eigenlijk wel een mooie graadmeter voor de vraag of politici een beetje fatsoen in hun donder hebben. Je ziet dat Van der Plas daar bijv. wel heel stellig in is: het maakt niet uit of het iemand is die politiek heel ver van haar af staat, zij zal bedreigingen altijd veroordelen. Aan de andere kant van het spectrum heb je Gideon van Meijeren: als je die vraagt naar bedreigingen van politieke tegenstanders, zegt-ie trots te zijn op z'n achterban.

Ik heb zowel met Van der Plas als Van Meijeren geen enkele politieke binding, maar dit soort dingen maakt wel dat ik Van der Plas toch waardeer (en Van Meijeren veracht).
Ik denk dat Wilders zeker niet denkt dat het "terecht" is dat anderen bedreigd worden, dus dat "slim genoeg om het niet te zeggen" slaat ook nergens op. Ik zie hier trouwens dat hij het gewoon veroordeeld heeft:

twitter

Blijft opmerkelijk dat er dan gewoon gezegd wordt "Als iemand anders bedreigd wordt is Geert vaak wel de eerste om te verklaren dat het terecht is dat een ander wordt bedreigd. "
pi_211668149
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 12:54 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ik denk dat Wilders zeker niet denkt dat het "terecht" is dat anderen bedreigd worden, dus dat "slim genoeg om het niet te zeggen" slaat ook nergens op. Ik zie hier trouwens dat hij het gewoon veroordeeld heeft:

[ twitter ]

Blijft opmerkelijk dat er dan gewoon gezegd wordt "Als iemand anders bedreigd wordt is Geert vaak wel de eerste om te verklaren dat het terecht is dat een ander wordt bedreigd. "
Ah, thanks. Dat is netjes van hem. :)

Ik begreep dat hij sowieso wel goed ligt bij andere Kamerleden. Politiek gezien niet natuurlijk, maar wel op persoonlijk vlak.
pi_211668542
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 07:41 schreef Pleun2011 het volgende:
Kaag 'Wie zijn toch die mensen'
Ja, echt een verlies dat we die niet meer terugzien
Ik vind het juist een mooie uitspraak.
pi_211669102
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 12:13 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/21(...)eigde-sylvana-simons
pi_211669129
quote:
Daar staat dit in:

"Wilders zei dat hij het filmpje niet had gezien, maar tegen elke bedreiging is."
  dinsdag 19 december 2023 @ 14:22:27 #63
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_211669136
quote:

Wat ik ook niet begrijp is waarom van economen een bevolking altijd maar moet groeien; wat een incompetente wetenschap ben je als je niet eens een goed, houdbaar scenario voor bevolkingskrimp kunt geven.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
pi_211669149
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:22 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Daar staat dit in:

"Wilders zei dat hij het filmpje niet had gezien, maar tegen elke bedreiging is."
Sorry, ik ging er van uit dat je het hele artikel zou lezen en begrijpen. Hier was indertijd best ophef over. Hij vond het toen vreemd dat S ook beveiligd moest worden en adviseerde haar domweg niet meer in de publiciteit te komen.
pi_211669407
Tja met al die progressieve D'66 rechters krijg je vanzelf onrust in de samenleving.
Daders komen met de meest walgelijk zaken relatief eenvoudig weg en slachtoffers voelen zich te kijk gezet.
pi_211669462
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:42 schreef C64 het volgende:
Tja met al die progressieve D'66 rechters krijg je vanzelf onrust in de samenleving.
Daders komen met de meest walgelijk zaken relatief eenvoudig weg en slachtoffers voelen zich te kijk gezet.
Mag je even aantonen dat in NL de straffen lager zijn dan elders.

Tevens dat rechters een politieke aanstelling zijn.

Juist dit soort ongefundeerde uitspraken maakt het wantrouwen in de samenleving groter. Onderbouw je uitspraak maar eens fatsoenlijk.
pi_211669476
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:23 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Sorry, ik ging er van uit dat je het hele artikel zou lezen en begrijpen. Hier was indertijd best ophef over. Hij vond het toen vreemd dat S ook beveiligd moest worden en adviseerde haar domweg niet meer in de publiciteit te komen.
Haha het typische neerbuigende D66 toontje gelijk weer :)

Er staat nergens dat hij de beveiliging vreemd vindt, wel een foute opmerking dat stoppen of opheffen nog beter is dan beveiligen.
pi_211669522
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:46 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Mag je even aantonen dat in NL de straffen lager zijn dan elders.

Tevens dat rechters een politieke aanstelling zijn.

Juist dit soort ongefundeerde uitspraken maakt het wantrouwen in de samenleving groter. Onderbouw je uitspraak maar eens fatsoenlijk.
https://www.rd.nl/artikel(...)ergrond-baart-zorgen

Straffen met als doel het van veranderen van gedrag in plaats van vergelding komen uit de 'progressieve' hoek.
pi_211669537
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:48 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Haha het typische neerbuigende D66 toontje gelijk weer :)

Er staat nergens dat hij de beveiliging vreemd vindt, wel een foute opmerking dat stoppen of opheffen nog beter is dan beveiligen.
Vind jij dit een normale manier van omgaan met elkaar dan?
twitter

Het staat er toch vrij duidelijk.
pi_211669585
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:52 schreef C64 het volgende:

[..]

Straffen met als doel het van veranderen van gedrag in plaats van vergelding komen uit de 'progressieve' hoek.
Omdat het reformatorisch dagblad dat zegt? Ok duidelijk. :') _!
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_211669643
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:57 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Zeg eens, wat zijn voor jou bronnen die wel toegelaten zijn?
1947-2016
pi_211669692
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:57 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Die zeggen dat natuurlijk niet zomaar, het is o.a. bevraagd door peil.nl

Uiteraard hebben we de trias politica, maar als rechters aan de lage kant van het strafspectrum zitten omdat ze mensen bijvoorbeeld willen hervormen vanuit hun progressieve gedachtengoed in plaats van daadwerkelijk te straffen, terwijl een groot deel van de bevolking middels hun stemgedrag expliciet te kennen geeft dat ze voor zwaardere straffen zijn kan dat natuurlijk voor wrijving zorgen.
pi_211669698
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 15:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zeg eens, wat zijn voor jou bronnen die wel toegelaten zijn?
Er zijn zat boeken over strafrecht en criminilogie te vinden. Het is niet dat het doel vergelding of gedragsverandering. Het is allebei als je er een beetje logisch over nadenkt. Oh wacht. :')
pi_211669758
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 15:06 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Er zijn zat boeken over strafrecht en criminilogie te vinden. Het is niet dat het doel vergelding of gedragsverandering. Het is allebei als je er een beetje logisch over nadenkt. Oh wacht. :')
Nee, je gaat in op een bron die je niet zint. Welke dan wel?
Daar tegenover kom jij met 'zat boeken'. Niet echt specifiek te noemen terwijl C64 wel heel specifiek is.
1947-2016
pi_211669762
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 15:05 schreef C64 het volgende:

[..]
Die zeggen dat natuurlijk niet zomaar, het is o.a. bevraagd door peil.nl

[ afbeelding ]

Uiteraard hebben we de trias politica, maar als rechters aan de lage kant van het spectrum zitten terwijl een groot deel van de bevolking middels hun stemgedrag te kennen geeft dat ze voor zwaardere straffen zijn kan dat natuurlijk voor wrijving zorgen.
Moeten er maar meer conservatieven rechten gaan studeren.
In Nederland wordt er trouwens al vrij pittig gestraft tov andere europese landen. Dat je het even weet.
pi_211669821
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:53 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Vind jij dit een normale manier van omgaan met elkaar dan?
[ twitter ]

Het staat er toch vrij duidelijk.
Het is geen normale manier van met elkaar omgaan nee. Suggereren dat stoppen met politiek de beste oplossing is om de bedreigingen te laten stoppen.

Maar er staat niet dat hij het beveiligen van S. Simons vreemd vindt of iets dat deze bewering ondersteund:

"Als iemand anders bedreigd wordt is Geert vaak wel de eerste om te verklaren dat het terecht is dat een ander wordt bedreigd. "
pi_211669827
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 15:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nee, je gaat in op een bron die je niet zint. Welke dan wel?
Daar tegenover kom jij met 'zat boeken'. Niet echt specifiek te noemen terwijl C64 wel heel specifiek is.
En? Ik verdiep me niet zo in strafrecht. Wat ik wel weet is dat het gemiddelde opleidingsniveau van groenlinksers en D'66ers flink hoger is dan bij conservatievelingen. Lijkt mij een prima verklaring.
pi_211669834
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 15:08 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
In Nederland wordt er trouwens al vrij pittig gestraft tov andere europese landen. Dat je het even weet.
Tegelijkertijd zijn onze gevangenissen een lachertje vergeleken met veel Europese landen, laat staan daarbuiten. En een levenslange gevangenisstraf kan niet meer worden opgelegd. Het is dus maar net hoe je pittig wilt definiëren.
pi_211669840
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 15:13 schreef C64 het volgende:

[..]
Tegelijkertijd zijn onze gevangenissen een lachertje vergeleken met veel Europese landen, laat staan daarbuiten. En een levenslange gevangenisstraf kan niet meer worden opgelegd.
In de post boven je tackle ik je verhaal met gemak.
pi_211669979
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 15:13 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
En? Ik verdiep me niet zo in strafrecht. Wat ik wel weet is dat het gemiddelde opleidingsniveau van groenlinksers en D'66ers flink hoger is dan bij conservatievelingen. Lijkt mij een prima verklaring.
Ga je weer. Niet antwoorden op de vraag en lukraak wat neerplempen.

Zit je onderbuikje vol?
1947-2016
pi_211670017
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 15:14 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
In de post boven tackle ik je verhaal met gemak.
Ik denk dat wat je omschrijft eerder onderdeel is van het probleem en de verruwing daar gevolg van is.
Voor het gros van de mensen is juist de theoretische en vaak softe benadering van de problematiek door hoogopgeleid Nederland reden tot onrust.

Ze herkennen zich simpelweg niet in de aangedragen oplossingen en voelen zich in de steek gelaten. Daardoor krijg je polarisatie en kon PVV uiteindelijk de grootste worden.
  dinsdag 19 december 2023 @ 16:17:41 #82
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_211670509
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 15:08 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Er zullen zat conservatieven/rechtsen mensen zijn die rechten gaan studeren, maar die zullen waarschijnlijk eerder kiezen voor een groot advocatenkantoor. Rechters zijn toch vermoedelijk wat idealistischer en theoretischer.
I am a black hole shitting into the void
pi_211670734
Nederland is op de goede weg. Nederland weer voor jullie ipv binnenhalen middeleeuwse denkbeelden.
  dinsdag 19 december 2023 @ 17:57:00 #84
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_211671534
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 22:43 schreef 111210 het volgende:

[..]
Jij leeft echt in een bubbel geloof ik :`)
randstad
  dinsdag 19 december 2023 @ 19:22:04 #85
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_211672412
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 17:57 schreef Ciclon het volgende:

[..]
randstad
De Randstad is ook een groot allochtonenghetto geworden inderdaad.
pi_211673388
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 15:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ga je weer. Niet antwoorden op de vraag en lukraak wat neerplempen.

Zit je onderbuikje vol?
Typisch D66 antwoord wel. Subtiel even laten vallen hoeveel beter ze wel niet zijn.
pi_211673478
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 20:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Typisch D66 antwoord wel. Subtiel even laten vallen hoeveel beter ze wel niet zijn.
Klopt.
Daarom zijn ze ook gedecimeerd.
Sommigen zijn nog butthurt en laten dat vaak genoeg blijken
1947-2016
pi_211673627
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 20:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Klopt.
Daarom zijn ze ook gedecimeerd.
Sommigen zijn nog butthurt en laten dat vaak genoeg blijken
Dat butthurt zijn zie je aan beide kanten wel; het is maar net hoe de stemming uitvalt. Als GL de grootste partij was geworden was rechts ook ontploft. Verschil is alleen dat sommige mensen die stemmen op partijen als D66, PvdD, of GL doen alsof ze overal boven staan en zoveel beter zijn omdat zij wél politiek correct denken, zij wél eindeloos willen investeren in klimaat, zij wél slim zijn, zij wél altijd lief zijn naar anderen, etc.
En soms is het overduidelijk, soms proberen ze het toontje te verbergen, maar ik stoor me er eindeloos aan. Maar dat is verder mijn probleem; hun denken andersom precies hetzelfde :P

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2023 20:44:14 ]
  dinsdag 19 december 2023 @ 20:46:48 #89
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_211673700
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:52 schreef C64 het volgende:

[..]

13 jaar oud artikel :')
pi_211673796
Bij de mens Siegrid Kaag lijkt een algehele afwezigheid van zelfkennis in de eigen houding en introspectie te bestaan. Ze mag d'r eigen narcistische baklag doen bij een grote krant zodat ze zich weer een beetje goed kan voelen over zichzelf. Het whitewashen van haar eigen zondes. Want het is allemaal de schuld van een ander behalve die van haar zelf.

Dat er mensen bestaan die op een Suegrid Kaag stemmen. Een wanmens met 200% narcisme en minachting naar anderen toe. Zelfs vrouwen. Is voor mij echt onbegrijpelijk. Maar wel tekenend voor de huidige tijdsgeest. Ik vermoed dat dit individuen zijn die niet helemaal blank zijn. Of Nederland en zichzelf stiekem haten. Een soort van nijdige tijdbommetje binnen de Nederlandse samenleving..
pi_211673839
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2023 20:55 schreef Gunnter het volgende:
Bij de mens Siegrid Kaag lijkt een algehele afwezigheid van zelfkennis in de eigen houding en introspectie te bestaan. Ze mag d'r eigen narcistische baklag doen bij een grote krant zodat ze zich weer een beetje goed kan voelen over zichzelf. Het whitewashen van haar eigen zondes. Want het is allemaal de schuld van een ander behalve die van haar zelf.

Dat er mensen bestaan die op een Suegrid Kaag stemmen. Een wanmens met 200% narcisme en minachting naar anderen toe. Zelfs vrouwen. Is voor mij echt onbegrijpelijk. Maar wel tekenend voor de huidige tijdsgeest. Ik vermoed dat dit individuen zijn die niet helemaal blank zijn. Of Nederland en zichzelf stiekem haten. Een soort van nijdige tijdbommetje binnen de Nederlandse samenleving..
Of ze zijn het oneens met jou
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211673929
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2023 20:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dat butthurt zijn zie je aan beide kanten wel; het is maar net hoe de stemming uitvalt. Als GL de grootste partij was geworden was rechts ook ontploft. Verschil is alleen dat sommige mensen die stemmen op partijen als D66, PvdD, of GL doen alsof ze overal boven staan en zoveel beter zijn omdat zij wél politiek correct denken, zij wél eindeloos willen investeren in klimaat, zij wél slim zijn, zij wél altijd lief zijn naar anderen, etc.
En soms is het overduidelijk, soms proberen ze het toontje te verbergen, maar ik stoor me er eindeloos aan. Maar dat is verder mijn probleem; hun denken andersom precies hetzelfde :P
Dat merk ik nou nooit. Als links de grootste wordt gaat rechts nooit de straten op om te demonstreren. Of de npo huilbuis voljanken met 'maar hunnie'.
Rechts gaat altijd nuchter door met het eigen leventje. Het gejank komt dus vooral weer van politiek links.
pi_211673965
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 20:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Of ze zijn het oneens met jou
*tijdbommetjes
pi_211674067
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 20:46 schreef Rostrup het volgende:

[..]
13 jaar oud artikel :')
Het ging ook om toekomstige rechters. Daarbij geloof ik niet dat die verhoudingen wezenlijk anders zullen zijn nu.
pi_211675118
Dit uit pure ambitie gedreven wezen had een aanvaring met Rutte. Normaal gesproken zat ze in haar vorige prestigieuze maar verder nutteloze functies op een positie waarin ze uitsluitend ja knikkers om zich heen had.
Dus verlaat ze de politiek en maakt er dan maar een onzinverhaal over dreigementen bij.
Verder hoort ze bij een partij die al decennia het land slechter en ondemocratischer maakt.
Wat een walgelijk insect.
pi_211675729
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2023 21:03 schreef Gunnter het volgende:

[..]
Dat merk ik nou nooit. Als links de grootste wordt gaat rechts nooit de straten op om te demonstreren. Of de npo huilbuis voljanken met 'maar hunnie'.
Rechts gaat altijd nuchter door met het eigen leventje. Het gejank komt dus vooral weer van politiek links.
Dit topic - één litanie van rechts gejammer - bewijst toch wel duidelijk het tegendeel. Het geklaag stopt zelfs niet na een eclatante overwinning. Kun je nagaan hoe dat zou zijn na een tegenvallende uitslag. Zelfs als D66 geen rol van betekenis speelt, komt er geen einde aan het gezeur. Je zou denken dat mensen dan blij zijn, dat ze de overwinning willen vieren en zich richten op een prachtige rechtse toekomst. Dit topic laat zien dat rancune en haat kennelijk belangrijker zijn.
pi_211675961
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 22:43 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dit topic - één litanie van rechts gejammer - bewijst toch wel duidelijk het tegendeel. Het geklaag stopt zelfs niet na een eclatante overwinning. Kun je nagaan hoe dat zou zijn na een tegenvallende uitslag. Zelfs als D66 geen rol van betekenis speelt, komt er geen einde aan het gezeur. Je zou denken dat mensen dan blij zijn, dat ze de overwinning willen vieren en zich richten op een prachtige rechtse toekomst. Dit topic laat zien dat rancune en haat kennelijk belangrijker zijn.
Men wordt weleens moe van dat gedram en die stoom blazen ze ff af op een anoniem forum.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_211676110
quote:

[..]
Maar dat is precies waar Geert Wilders dus ook groot door zijn geworden.
Het is pure haat en rancune, afgunst en domheid, verwildering en hondsdolheid.
Het Trump-virus heeft Nederland bereikt en het zal ons mooie land opzwelgen en kapot maken.
pi_211680149
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 23:12 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Maar dat is precies waar Geert Wilders dus ook groot door zijn geworden.
Het is pure haat en rancune, afgunst en domheid, verwildering en hondsdolheid.
Het Trump-virus heeft Nederland bereikt en het zal ons mooie land opzwelgen en kapot maken.
Er moet nu pas op de plaats en eigen volk eerst. Grenzen dicht. Want dit kan zo niet langer. Ja dit wil Trump ook. So be it. De massa immigratie van veiligelanders en woke gaan Nederland anders juist opzwelgen en kapot maken.
pi_211680169
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 15:12 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

"Als iemand anders bedreigd wordt is Geert vaak wel de eerste om te verklaren dat het terecht is dat een ander wordt bedreigd. "
Kun je voorbeelden posten?
  woensdag 20 december 2023 @ 13:40:35 #101
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_211680283
quote:

[..]
Je bent echt grappig.

Hier een hyperlink;
NWS / PVV de grootste met 37 zetels #18 Lof der Zotheid

Het gaat over de PVV als grootste partij. Het is al weer draadje nummer 18…
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_211680613
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 13:40 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Je bent echt grappig.

Hier een hyperlink;
NWS / PVV de grootste met 37 zetels #18 Lof der Zotheid

Het gaat over de PVV als grootste partij. Het is al weer draadje nummer 18…
Dank voor het compliment.

Wat wil je zeggen met die link?
pi_211680826
Ik begrijp echt niet dat links Nederland nog verder kapot wilt laten gaan. Jullie zijn toch altijd voor vrede en vrijheid? Maar daar zie ik de afgelopen jaren helemaal niets van terug!
pi_211680857
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 13:33 schreef Gunnter het volgende:

[..]
Kun je voorbeelden posten?
Nou nee, dat is wat een andere user wist te melden.
pi_211682309
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 14:30 schreef Gunnter het volgende:
Ik begrijp echt niet dat links Nederland nog verder kapot wilt laten gaan. Jullie zijn toch altijd voor vrede en vrijheid? Maar daar zie ik de afgelopen jaren helemaal niets van terug!
Omdat links de afgelopen jaren geen beleid heeft gevoerd misschien?
Dit, dus.
pi_211690136
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 16:51 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Extreem-rechts zit nog steeds in de ontkenningsfase
pi_211690158
quote:

[..]
Het beleid van kabinet Rutte IV is grotendeels D66 beleid. D66 is sociaalcultureel links.
pi_211690159
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 13:32 schreef Gunnter het volgende:

[..]
Er moet nu pas op de plaats en eigen volk eerst. Grenzen dicht. Want dit kan zo niet langer. Ja dit wil Trump ook. So be it. De massa immigratie van veiligelanders en woke gaan Nederland anders juist opzwelgen en kapot maken.
Jij komt er voor uit. Veel aanhangers van de partij van Wilders willen niet zeggen dat ze Marokkaanse Nederlanders willen deporteren.
pi_211690165
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2023 12:05 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Het beleid van kabinet Rutte IV is grotendeels D66 beleid. D66 is sociaalcultureel links.
Nee
pi_211690182
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 12:06 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Nee
Je kunt D66 alleen sociaaleconomisch rechts noemen maar sociaalcultureel zijn ze vrij extreem links.
pi_211690222
quote:

[..]
Er zijn toch behoorlijk wat moties en wetten aangenomen waarbij het initiatief en van Links kwam. Of denk aan situaties waar zulke partijen andere voorstellen wisten te blokkeren. En dan hebben we het nog niet eens gehad over lokaal niveau. Ook daar hebben progressief en linkse partijen geregeld genoeg macht. Kijk bijvoorbeeld eens naar een stad als Amsterdam.

Het is een enorme drogredenatie dat als je de landelijke verkiezingen niet wint, je in Nederland politiek compleet buitenspel zou staan en het beleid gewoon niet meer kan beïnvloeden. En toch blijven sommigen dit argument maar ophoesten.

Laten we vooral blij zijn dat de politieke macht van progressief en linkse partijen enigszins beperkt wordt. Als men ook nog de landelijke verkiezingen zou gaan winnen en lokaal meer invloed vergaren, had je dit land nu al totaal kunnen afschrijven.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211690383
quote:
14s.gif Op donderdag 21 december 2023 12:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er zijn toch behoorlijk wat moties en wetten aangenomen waarbij het initiatief en van Links kwam. Of denk aan situaties waar zulke partijen andere voorstellen wisten te blokkeren. En dan hebben we het nog niet eens gehad over lokaal niveau. Ook daar hebben progressief en linkse partijen geregeld genoeg macht. Kijk bijvoorbeeld eens naar een stad als Amsterdam.

Het is een enorme drogredenatie dat als je de landelijke verkiezingen niet wint, je in Nederland politiek compleet buitenspel zou staan en het beleid gewoon niet meer kan beïnvloeden. En toch blijven sommigen dit argument maar ophoesten.

Laten we vooral blij zijn dat de politieke macht van progressief en linkse partijen enigszins beperkt wordt. Als men ook nog de landelijke verkiezingen zou gaan winnen en lokaal meer invloed vergaren, had je dit land nu al totaal kunnen afschrijven.
Mijn problemen zijn niet eens met ‘links’. Zat ideeën daar die prima kunnen zijn voor het land. Stelde vroeger ook altijd links (vaak SP). Mijn probleem ligt meer bij specifieke partijen die in mijn ogen net wat teveel geld stoppen in klimaat (nee, geen klimaatverandering ontkenner, maar er zijn zaken die ik belangrijker acht - investeren in klimaat is prima, maar er zijn grenzen & we moeten dat wereldwijd regelen) zonder stil te staan bij de praktijk. Kan het land het überhaupt wel aan in de praktijk? Lage inkomen huishoudens die de kosten van grote veranderingen niet kunnen betalen. Dat gecombineerd met weinig willen doen aan asiel zorgt er voor mij voor dat ik er niet meer op wilde stemmen. Toevallig gezien gaat het dan net om partijen die wat meer naar links neigen, maar met specifiek ‘links’ heb ik verder geen issues.

quote:

[..]
Jij komt er voor uit. Veel aanhangers van de partij van Wilders willen niet zeggen dat ze Marokkaanse Nederlanders willen deporteren.
Immigratie willen beperken is anders dan het deporteren van alle buitenlanders.
pi_211690414
Wie zijn is toch die dat mensen.
  donderdag 21 december 2023 @ 12:45:01 #114
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_211690486
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 december 2023 11:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Eigenlijk wel ja. Hij moet in een schuilkelder wonen met continue beveiliging omdat hij moslimextremisme aan de kaart stelt. In de tijd dat hij die schuilkelder in moest was zijn toon overigens nog vrij normaal, kijk maar eens oude interviews met hem terug.
pi_211690576
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 12:31 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Mijn problemen zijn niet eens met ‘links’. Zat ideeën daar die prima kunnen zijn voor het land. Stelde vroeger ook altijd links (vaak SP). Mijn probleem ligt meer bij specifieke partijen die in mijn ogen net wat teveel geld stoppen in klimaat (nee, geen klimaatverandering ontkenner, maar er zijn zaken die ik belangrijker acht - investeren in klimaat is prima, maar er zijn grenzen & we moeten dat wereldwijd regelen) zonder stil te staan bij de praktijk. Kan het land het überhaupt wel aan in de praktijk? Lage inkomen huishoudens die de kosten van grote veranderingen niet kunnen betalen. Dat gecombineerd met weinig willen doen aan asiel zorgt er voor mij voor dat ik er niet meer op wilde stemmen. Toevallig gezien gaat het dan net om partijen die wat meer naar links neigen, maar met specifiek ‘links’ heb ik verder geen issues.
[..]
SP heb ik ook geen problemen mee, zou ik zelfs voor kunnen stemmen als ze wat meer voor het beperken van de migratie waren. 'Links' is inderdaad wat dat betreft een dubbelzinnige term. SP is nog meer ouderwets links, het grote knelpunt ligt bij progressieve partijen, maar die gaan vaak ook onder de noemer (centrum)links.

Denk bijvoorbeeld aan GroenLinks/PvdA, D66 en ook Volt. Zulke partijen bestaan veelal uit hoogopgeleide mensen die in bubbels leven en zich eigenlijk alleen maar drukmaken over het klimaat, intersectionele identiteitspolitiek en het compleet uitholen van de natiestaat.

Dit zijn partijen die er niet willen zijn voor bijvoorbeeld de laagopgeleide 'Henk en Ingrid', wat je van de SP nog juist wel kunt zeggen. Maar die partijen kijken neer op zulke mensen, dat zijn in hun ogen maar domme, laagopgeleide wappies en racisten.
pi_211690692
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 12:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat klopt, alleen zijn het geen buitenlanders die Geert Wilders wil deporteren
pi_211690706
quote:
14s.gif Op donderdag 21 december 2023 12:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
SP heb ik ook geen problemen mee, zou ik zelfs voor kunnen stemmen als ze wat meer voor het beperken van de migratie waren. 'Links' is inderdaad wat dat betreft een dubbelzinnige term. SP is nog meer ouderwets links, het grote knelpunt ligt bij progressieve partijen, maar die gaan vaak ook onder de noemer (centrum)links.

Denk bijvoorbeeld aan GroenLinks/PvdA, D66 en ook Volt. Zulke partijen bestaan veelal uit hoogopgeleide mensen die in bubbels leven en zich eigenlijk alleen maar drukmaken over het klimaat, intersectionele identiteitspolitiek en het compleet uitholen van de natiestaat.

Dit zijn partijen die er niet willen zijn voor bijvoorbeeld de laagopgeleide 'Henk en Ingrid', wat je van de SP nog juist wel kunt zeggen.
Dit is zo onzinnig en niet waar.
Maar je zal het wel meemaken straks als er überhaupt een nieuw kabinet met de VVD (de veroorzaker van veel ellende) zal komen
pi_211690749
quote:

[..]
Het is opmerkelijk wat een enorme invloed een relatief kleine partij als D66 heeft. In de media, de culturele sector, de rechtspraak, de hele politiek. Eigenlijk is alles wat mis is in dit land op de een of andere manier de schuld van D66. We leven in een D66-dictatuur.
pi_211690792
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 13:06 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Dat klopt, alleen zijn het geen buitenlanders die Geert Wilders wil deporteren
Wie wil hij deporteren dan?
pi_211690801
quote:
6s.gif Op donderdag 21 december 2023 13:11 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Het is opmerkelijk wat een enorme invloed een relatief kleine partij als D66 heeft. In de media, de culturele sector, de rechtspraak, de hele politiek. Eigenlijk is alles wat mis is in dit land op de een of andere manier de schuld van D66. We leven in een D66-dictatuur.
Nouja dat lag hem meer aan het feit dat niemand meer met Rutte wilde regeren ware het niet dat hij zulke grote consessies heeft gedaan.
pi_211691046
quote:
7s.gif Op donderdag 21 december 2023 13:16 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Marokkaanse Nederlanders
pi_211691073
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 13:35 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Marokkaanse Nederlanders
Bron dat hij ze massaal wil deporteren?
  donderdag 21 december 2023 @ 13:39:56 #123
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_211691100
Van Kaag naar Wilders
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_211691119
quote:
7s.gif Op donderdag 21 december 2023 13:16 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
https://www.bnnvara.nl/jo(...)anen-gaan-we-regelen
pi_211691159
quote:
6s.gif Op donderdag 21 december 2023 13:11 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
De tentakels van D66 zijn inderdaad wijdverspreid, zéker in de media, de culturele sector en het onderwijs. Dat hele kosmopolitisch-woke-inclusief-divers denken dat aan de andere kant ook qua economisch denken dan weer heel rechts is (alles voor de groei en het rendement) voert daar al jaren de boventoon en is D66 ten voeten uit.

Ik durf zelfs te stellen dat D66 voor de meeste polarisering en vergiftiging van het publieke debat heeft gezorgd. Vooral vanwege haar onuitstaanbare morele verhevenheid, totaal gebrek aan nuance en een volledige en radicale wereldvreemdheid.

En daar is Nederland een beetje klaar mee.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211691201
quote:
Je komt serieus aanzetten met een bron van bijna 10 jaar geleden? :D

Daarnaast komt daar voornamelijk naar voren dat hij minder Marokkanen binnen wil halen. Er staat nergens dat hij ze massaal wil deporteren. Wel grappig; afgelopen dagen zoveel lui die aan komen zetten met Hitler/Nazi vergelijkingen, of dat hij ook wil gaan deporteren, maar bronnen ho maar.
  Forum Admin donderdag 21 december 2023 @ 13:47:30 #127
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211691245
quote:
7s.gif Op donderdag 21 december 2023 13:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Daarnaast komt daar voornamelijk naar voren dat hij minder Marokkanen binnen wil halen. Er staat nergens dat hij ze massaal wil deporteren. Wel grappig; afgelopen dagen zoveel lui die aan komen zetten met Hitler/Nazi vergelijkingen, of dat hij ook wil gaan deporteren, maar bronnen ho maar.
Ik snap het ook niet. Je kan de man op inhoud volledig fileren. En toch vind men het nodig het nóg meer aan te dikken. Omdat het dan nog erger is ofzo?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211691269
quote:
7s.gif Op donderdag 21 december 2023 13:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Kan zijn, maar zolang Wilders niet rigoureus afstand neemt van die uitspraak, en daarmee dus zijn eigen manifesto waarin een bepaalde cultuur (niet vaststaand en veranderlijk) wordt bekritiseerd inwisselt voor een ordinaire opvatting over etniciteit (vaststaand en onveranderlijk), neem ik hem en zijn partij niet serieus, al krijgt hij 76 zetels. En moet hij niet zeuren als men hém racisme verwijt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211691394
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 13:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Kan zijn, maar zolang Wilders niet rigoureus afstand neemt van die uitspraak, en daarmee dus zijn eigen manifesto waarin een bepaalde cultuur (niet vaststaand en veranderlijk) wordt bekritiseerd inwisselt voor een ordinaire opvatting over etniciteit (vaststaand en onveranderlijk), neem ik hem en zijn partij niet serieus, al krijgt hij 76 zetels. En moet hij niet zeuren als men hém racisme verwijt.
Ik kan me best voorstellen dat mensen een hekel aan hem hebben, of waar hij voor staat. Hij heeft genoeg uitspraken gedaan waardoor ik kan begrijpen dat mensen iets van hem vinden.

Ik stoor me er alleen aan

quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 13:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik snap het ook niet. Je kan de man op inhoud volledig fileren. En toch vind men het nodig het nóg meer aan te dikken. Omdat het dan nog erger is ofzo?
wat Straatcommando hier benoemd. Je kan hem op zoveel dingen pakken. Je mag ook een mening hebben over PVV stemmers. Genoeg argumenten die je tegen PVV stemmers kan gebruiken...

En toch voelen sommigen (de laatste dagen vooral) de noodzaak om zich te focussen op iets wat niet te onderbouwen valt. PVV stemmers gelijk stellen aan nazi's? Wilders gelijk stellen aan Hitler? Wilders verwijten dat hij elke Marokkaan wil deporteren en daarmee insinueren dat hij daarin hetzelfde is als Hitler? Zaken die veel te ver gaan en ook echt niet constructief zijn, het geeft enkel het idee dat de argumenten op zijn.
pi_211691458
quote:
14s.gif Op donderdag 21 december 2023 12:13 schreef HowardRoark het volgende:
De meeste mensen in ons land zijn toch 24/7 bezig om te kunnen overleven? Het land is voor die mensen dus al totaal afgeschreven doordat er geen links beleid is?
pi_211691792
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 13:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Er is niks aangedikt. Geert Wilders staat nog steeds achter die uitspraken. Hij wil minder Marokkanen en dat gaat die regelen.
pi_211691818
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:26 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Er is niks aangedikt. Geert Wilders staat nog steeds achter die uitspraken. Hij wil minder Marokkanen en dat gaat die regelen.
Minder Marokkanen willen staat niet gelijk aan Marokkanen die hier wonen massaal deporteren. Dat is wat je claimde.
pi_211691836
quote:
7s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:28 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Minder Marokkanen willen staat niet gelijk aan Marokkanen die hier wonen massaal deporteren. Dat is wat je claimde.
En hoe gaat hij dan minder Marokkanen regelen?
  donderdag 21 december 2023 @ 14:30:49 #134
396550 Richestorags
pi_211691853
quote:

[..]
Daar is ook helemaal niks mis mee als het criminelen betreft.
pi_211691871
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:29 schreef grrrrg het volgende:

[..]
En hoe gaat hij dan minder Marokkanen regelen?
Hij wil minder Marokkanen toe laten. Hij wil de immigratie sterk verminderen. Maar ik heb hem nooit horen zeggen dat hij de mensen die hier al wonen massaal wil deporteren.

Dat bedoel ik; je kan hem pakken op zoveel punten, maar nee, we blijven doorgaan over deportaties waar geen bron voor te vinden is. Claim het dan ook niet.

Beter om weer terug te gaan naar Kaag.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2023 14:38:13 ]
pi_211691984
quote:
7s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:32 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Hij wil minder Marokkanen toe laten. Hij wil de immigratie sterk verminderen. Maar ik heb hem nooit horen zeggen dat hij de mensen die hier al wonen massaal wil deporteren.

Dat bedoel ik; je kan hem pakken op zoveel punten, maar nee, we blijven doorgaan over deportaties waar geen bron voor te vinden is. Claim het dan ook niet.
Minder Marokkanen regelen heeft een andere betekenis, dat weet je best.
pi_211691994
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:44 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Onderbuik dus, duidelijk.

Kunnen we nu weer naar Kaag terug gaan.
pi_211692006
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Daar is ook helemaal niks mis mee als het criminelen betreft.
Daar komt de racistische aap al uit de mouw.
Dat wordt er dus bedoeld met minder Marokkanen. En toevallig vinden de racistische aanhangers van Geert Wilders Marokkanen crimineel.
pi_211692014
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:44 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Kom met bewijs dan dat wilders dat wil regelen via deportaties.

Doe eens.
Of hou je waffel met dat geframe en spreiden van onwaarheden.
1947-2016
pi_211692018
quote:
7s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Onderbuik dus, duidelijk.

Kunnen we nu weer naar Kaag terug gaan.
Over onderbuik gesproken, lol.

Het is een feit dat minder Marokkanen regelen betekent dat je actief bezig bent om Marokkanen weg te werken.
pi_211692026
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:46 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Dat wordt er dus bedoeld met minder Marokkanen. En toevallig vinden de racistische aanhangers van Geert Wilders Marokkanen crimineel.
Kom met bewijs dan dat pvv aanhangers marokkanen per definitie crimineel vinden.

Doe eens
1947-2016
pi_211692044
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Kom met bewijs dan dat pvv aanhangers marokkanen per definitie crimineel vinden.

Doe eens
De racistische aanhangers van Geert Wilders, ik beweerde niet alle aanhangers. Zij willen Marokkaanse Nederlanders laten deporteren
pi_211692181
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:47 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Over onderbuik gesproken, lol.

Het is een feit dat minder Marokkanen regelen betekent dat je actief bezig bent om Marokkanen weg te werken.
Nee, dat is de interpretatie van je onderbuik. Prima hoor.

Maar niet doen alsof het hier om feiten gaat.

Wat ik al zei: laten we maar weer terug gaan naar Kaag voordat je jezelf nog dieper ingraaft.
  donderdag 21 december 2023 @ 17:08:11 #144
396550 Richestorags
pi_211693569
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:46 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Je snapt dat je deze gevolgstappen zelf trekt he? Die staan namelijk niet in mijn post.
pi_211693572
quote:
7s.gif Op donderdag 21 december 2023 15:02 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Nee, dat is de interpretatie van je onderbuik. Prima hoor.

Maar niet doen alsof het hier om feiten gaat.
Het gaat hier wel om feiten. Minder Marokkanen, dat gaan we regelen. Dat zei Wilders.
En hij neemt geen woord terug van zijn eerdere uitspraken. Dat heeft hij nog recent gezegd.
En dat terwijl excuses op zijn plaats zijn
pi_211693580
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 17:08 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je snapt dat je deze gevolgstappen zelf trekt he? Die staan namelijk niet in mijn post.
Ongetwijfeld stond dat niet in je post
pi_211693593
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 17:08 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Het gaat hier wel om feiten. Minder Marokkanen, dat gaan we regelen. Dat zei Wilders.
En hij neemt geen woord terug van zijn eerdere uitspraken. Dat heeft hij nog recent gezegd.
En dat terwijl excuses op zijn plaats zijn
quote:
7s.gif Op donderdag 21 december 2023 15:02 schreef AlwaysHappy het volgende:

Wat ik al zei: laten we maar weer terug gaan naar Kaag
pi_211693640
quote:
7s.gif Op donderdag 21 december 2023 17:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
[..]

Prima, Kaag heeft het nooit gehad over minder, minder Marokkanen. Kaag heeft nooit gedreigd om Marokkaanse Nederlanders te deporteren.
Kaag wil de Koran niet verbieden, moskeeën sluiten, vrijheid van onderwijs inperken op een racistische manier.
Kaag klaagt niet op een dreigende toon over rechters .

Er is maar 1 persoon die zo provoceert
pi_211693658
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:49 schreef grrrrg het volgende:

[..]
De racistische aanhangers van Geert Wilders, ik beweerde niet alle aanhangers. Zij willen Marokkaanse Nederlanders laten deporteren
En het bewijs voor deze bewering?
Waar is dat?
1947-2016
pi_211693681
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 17:16 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Prima, Kaag heeft het nooit gehad over minder, minder Marokkanen. Kaag heeft nooit gedreigd om Marokkaanse Nederlanders te deporteren.
Kaag wil de Koran niet verbieden, moskeeën sluiten, vrijheid van onderwijs inperken op een racistische manier.

Ja, Kaag is anders dan Wilders. Goede conclusie, zijn we het daar over eens.

Kaag is een engel die gestuurd is om ons te redden en wij waren te ondankbaar en worden nu gestraft met Wilders. Zoiets?
pi_211693830
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 17:16 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Moslim is geen ras.

Overigens is die segregatie op basis van geloof echt killing voor de sociale cohesie in een land, hou het privé.
Dat was ook al van toepassing in dit land met Katholiek en Protestant.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_211694090
quote:

[..]
Dat mag je rustig vinden, maar dat is niet links.
Dit, dus.
pi_211694117
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 18:17 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat mag je rustig vinden, maar dat is niet links.
Zeker wel.
pi_211694164
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2023 18:22 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Zeker wel.
Nee, jij víndt het links. Uiteindelijk is een kabinet met partijen als CU, CDA, VVD en D66 absoluut niet links. Het beleid bevalt niet en dus flikkeren we het maar onder de noemer Links. Zo krijg je alles wat krom is wel recht gepraat.
Dit, dus.
pi_211694245
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2023 18:28 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Nee, jij víndt het links. Uiteindelijk is een kabinet met partijen als CU, CDA, VVD en D66 absoluut niet links. Het beleid bevalt niet en dus flikkeren we het maar onder de noemer Links. Zo krijg je alles wat krom is wel recht gepraat.
Alleen maar kijken naar welke partijen er in de coalitie zitten is sowieso stompzinnig. Ik baseer me op het gevoerde beleid en dat komt grotendeels uit het D66 verkiezingsprogramma. Is ook gewoon wat de meeste politiek watchers zeggen over Rutte IV.
pi_211694250
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 17:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ja, Kaag is anders dan Wilders. Goede conclusie, zijn we het daar over eens.

Kaag is een engel die gestuurd is om ons te redden en wij waren te ondankbaar en worden nu gestraft met Wilders. Zoiets?
Vergeleken met Geert Wilders is zo'n beetje iedereen een engel.
pi_211694324
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2023 18:41 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Alleen maar kijken naar welke partijen er in de coalitie zitten is sowieso stompzinnig. Ik baseer me op het gevoerde beleid en dat komt grotendeels uit het D66 verkiezingsprogramma. Is ook gewoon wat de meeste politiek watchers zeggen over Rutte IV.
Nou, er bestaat zoiets als een coalitieakkoord. Dat zegt vrij veel over de lijn wat een kabinet, met een meerderheid in de Kamer, gaat uitvoeren. En de meeste politieke watchers en ik zijn het eens dat dat niet Links is. Het is onzin wat je zegt.
Dit, dus.
pi_211694354
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 18:53 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Nou, er bestaat zoiets als een coalitieakkoord. Dat zegt vrij veel over de lijn wat een kabinet, met een meerderheid in de Kamer, gaat uitvoeren. En de meeste politieke watchers en ik zijn het eens dat dat niet Links is. Het is onzin wat je zegt.
Ja precies, als het links beleid zou zijn geweest dan was er nooit zoveel chaos, stress en onrust in het land geweest.
pi_211694411
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 18:53 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat coalitieakkoord stond dus vol met linkse thema's uit het D66 programma. Kun je wel je gaan janken maar het is toch echt zo.
pi_211694843
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2023 19:02 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Dat coalitieakkoord stond dus vol met linkse thema's uit het D66 programma. Kun je wel je gaan janken maar het is toch echt zo.
:D natuurlijk.
Dit, dus.
pi_211695413
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 19:38 schreef Buitendam het volgende:

[..]
:D natuurlijk.
Miljardeninvesteringen in klimaat: links D66 thema
Stikstofproblematiek/halvering vd veestapel: links D66 thema
Gratis kinderopvang: links D66 thema
Meer geld naar IND/COA: links D66 thema
Salarisverhoging leraren: links D66 thema
Hoger minimumloon: links D66 thema
Afschaffing verhuurdersheffing: links D66 thema
Meer geld naar ontwikkelingssamenwerking: links D66 thema
Verruiming medisch-ethisch: links D66 thema
Excuses slavernijverleden: extreemlinks D66 thema

En daar komt dan nog buiten het regeerakkoord de dwangwet bij, wat ook links beleid is.

Oftewel Rutte IV was grotendeels links.
pi_211695946
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 20:08 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Miljardeninvesteringen in klimaat: links D66 thema
Stikstofproblematiek/halvering vd veestapel: links D66 thema
Gratis kinderopvang: links D66 thema
Meer geld naar IND/COA: links D66 thema
Salarisverhoging leraren: links D66 thema
Hoger minimumloon: links D66 thema
Afschaffing verhuurdersheffing: links D66 thema
Meer geld naar ontwikkelingssamenwerking: links D66 thema
Verruiming medisch-ethisch: links D66 thema
Excuses slavernijverleden: extreemlinks D66 thema

En daar komt dan nog buiten het regeerakkoord de dwangwet bij, wat ook links beleid is.

Oftewel Rutte IV was grotendeels links.
https://www.rijksoverheid(...)ken-naar-de-toekomst

Ik gok dat je het niet hebt gelezen, kan dat kloppen? Laten we de internationale verdragen nog even achterwege.
Dit, dus.
pi_211696092
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2023 20:23 schreef Buitendam het volgende:

[..]
https://www.rijksoverheid(...)ken-naar-de-toekomst

Ik gok dat je het niet hebt gelezen, kan dat kloppen? Laten we de internationale verdragen nog even achterwege.
Nou en?
Het blijven D66 hobbies die er door gedrukt konden worden vanwege de honger naar het pluche van de VVD (lees Rutte)

De tweede viool voor de VVD en marginalisering van D66 is een zegen voor het land.
-
pi_211698176
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 20:28 schreef quo_ het volgende:

[..]
Nou en?
Het blijven D66 hobbies die er door gedrukt konden worden vanwege de honger naar het pluche van de VVD (lees Rutte)

De tweede viool voor de VVD en marginalisering van D66 is een zegen voor het land.
Het is volslagen bullshit wat je beweert.
Het huidige stikstofbeleid is een gevolg van het feit dat de overheid jarenlang in gebreke was. De overheid hield zich niet aan hgar eigen wetten. Denk daar eens over na hoe ernstig dat is!
Hetzelfde geldt natuurlijk voor de IND die al jarenlang in gebreke is door bezuinigingen.
Salarisverhoging voor leraren is lang niet voldoende om het tekort aan leraren op te heffen.
Hoger minimumloon is niet alleen links voor. Zelfs extreem-rechts heeft hier voor gekozen.
Idem voor de verhuurdersheffing, een van de oorzaken van het huidige tekort aan sociale huurwoningen.
De huidige ontwikkelingssamenwerking wordt vooral gebruikt als wisselgeld voor uitzettingsbeleid.
Verruiming van medisch-ethische themas betekent dat we niet meer gegijzeld worden door consevatieve christelijken.
De dwangwet asiel is nodig om chaos te voorkomen. Extreem-rechts wil meer chaos, dat is duidelijk
pi_211716589
Een mooi baantje in het buitenland heeft ze alvast geregeld.
Ik gun het haar graag, een soort beloning voor het achterlaten van D66 met minder dan 10 zetels.

https://twitter.com/NabilAbiSaab/status/1738270385026555980

twitter
-
pi_217485359
quote:
Het halve land stond op de kop toen
@SigridKaag 'heks ' werd genoemd. Praattafels, media, politici gingen er weken over zeuren.

En nu zwijgen deze deugers. Want vrouwenhaat mag als het over @MinisterAenM of andere rechtse politica gaat.

Zo werkt het in de schedels van linkse mensen. Alleen degene die zijzelf belangrijk vinden worden beschermd. De rest kan de tyfus krijgen.
twitter

https://x.com/moeva18/status/1916740814211895659/

https://x.com/hansvantelling/status/1916621318423785599

https://x.com/SaveOurEuropeNL/status/1916780646640374091

twitter

Tot zo ver de fophef.
pi_217485377
quote:
In de schedels van rechtse mensen zijn ze er nog niet achter dat er een verschil tussen of een kamerlid iets zegt, of dat een of andere presentator wat zegt?
  maandag 28 april 2025 @ 11:25:28 #168
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_217485389
quote:
10s.gif Op maandag 28 april 2025 11:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
In de schedels van rechtse mensen zijn ze er nog niet achter dat er een verschil tussen of een kamerlid iets zegt, of dat een of andere presentator wat zegt?
In de schedels van rechtse mensen… 8)7
pi_217485395
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 11:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ja hij is ook een extreemlinks rakker, laat lekker extreemlinks liggen dat soort ondermensen.
pi_217485423
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 11:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
In de quote van Nober stond in de schedels van linkse mensen, dus die wordt gewoon teruggekaatst natuurlijk :{
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 28 april 2025 @ 11:39:46 #171
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_217485454
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 11:33 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
In de quote van Nober stond in de schedels van linkse mensen, dus die wordt gewoon teruggekaatst natuurlijk :{
O ja zo roeit links, je zou verwachten dat zichzelf respecterende users er boven zouden staan.
pi_217485492
quote:
[b]Sigrid Kaag blikt terug: 'Verruwing en intolerantie in Nederland zijn tegengevallen'
Bedoelt ze haar eigen persoon?
pi_217485598
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 11:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
O ja zo roeit links, je zou verwachten dat zichzelf respecterende users er boven zouden staan.
Ah ok, jullie respecteren jezelf niet. Helder.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_217485603
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 11:26 schreef Nober het volgende:

[..]
Ja hij is ook een extreemlinks rakker, laat lekker extreemlinks liggen dat soort ondermensen.
Protip: Maak deze post nog pakkender door er ergens een vervoeging van het woordje "deugen" in te plakken.
  maandag 28 april 2025 @ 12:08:13 #175
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217485621
quote:

[..]
Koekkoek.
Strak staaltje hersengymnastiek weer.
Hou toch op joh.

Als derksen een keer wat zegt zijn er dagenlang jankers op de linkse talkshows. 'Moet weg van tv, die vuile racist!!!'

Werkelijk, hoe kortzichtig is deze reactie.
1947-2016
pi_217485628
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 12:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Koekkoek.
Hou toch op joh.

Als derksen een keer wat zegt zijn er dagenlang jankers op de linkse talkshows. 'Moet weg van tv, die vuile racist!!!'

Werkelijk, hoe kortzichtig is deze reactie.
Ook Derksen zit niet in de 2e kamer en de 'linkse talkshows' ook niet, dat heb je goed gezien.
  maandag 28 april 2025 @ 12:10:01 #177
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217485631
quote:
Sterk staaltje hypocrisie weer van de pvda/gl gelieerde spreekstoel.

Ongelofelijk.
1947-2016
  maandag 28 april 2025 @ 12:13:05 #178
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217485645
quote:
14s.gif Op maandag 28 april 2025 12:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ook Derksen zit niet in de 2e kamer en de 'linkse talkshows' ook niet, dat heb je goed gezien.
Ah, je gaat steeds verder in het hoekje zitten.
Je had het in je vergelijking toch over een..... ?

quote:

[..]
Ik geef je dat vergelijk, ga je weer duiken.

Ga maar verder met hersengymen.
1947-2016
pi_217485649
Het zal mij persoonlijk een worst wezen waar men elkaar in talkshows voor uit maakt, maar als je niet snapt dat de woorden van een 2e kamerlid, en helemaal die van een partijleider, meer gewicht hebben dan die van een willekeurige talkshows host, ben je misschien niet helemaal snugger.
  maandag 28 april 2025 @ 12:20:40 #180
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_217485688
Die doos heeft ook weer aandacht nodig :{w
"Hoka Hey!"
  maandag 28 april 2025 @ 12:29:45 #181
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217485742
quote:
14s.gif Op maandag 28 april 2025 12:14 schreef xpompompomx het volgende:
Het zal mij persoonlijk een worst wezen waar men elkaar in talkshows voor uit maakt, maar als je niet snapt dat de woorden van een 2e kamerlid, en helemaal die van een partijleider, meer gewicht hebben dan die van een willekeurige talkshows host, ben je misschien niet helemaal snugger.
1: als je reageert op iemand, quote hem dan. Blijkbaar kan je het want je doet het regelmatig.

Inhoudelijk
Ok ok ok... Hoezo is VI dan continu de klos als het gaat om ophef? Kan me nog een publiekelijke wekenlang aanhoudende schandpaalsessie van links herinneren over een grap over akwassie.
'het is maar een talkshowpresentator', maar hey, laten we hem even lekker aanpakken, want het is een publieke discussie en hij heeft invloed, blijkbaar. En die akwassie is een publiek figuur geweest, geen politicus.

Waarom zou je het spreekgestoelte van pvda/gl (wat bnnvara is) dan niet met gelijke kappen mogen behandelen? Waarom is deze hitlervergelijking van een politica dan wel geoorloofd?
Let wel dat dit soort hetze's al decennia aanhouden met voorbeelden als een janmaat, fortuyn, wilders zelf en nu faber.

Je realiseert je zelf prima wat een talkshow of tv programma voor invloed kan hebben op het publieke debat.
Hier reageer je zelf op iemand die het over Derksens' Vandaag inside heeft:

quote:
2s.gif Op donderdag 15 februari 2024 11:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dit is wel het probleem ja. De rechtse mediamachine heeft goed door dat als je boosheid, ophef, complotshit en een constante stroom leugens combineert met een afkeur van bijvoorbeeld migranten en de 'elite' je een ijzersterke combinatie in handen hebt. En zie daar maar eens doorheen te breken.
(rest van het topic): xpompompomx in POL / Nederlandse Politiek #260: Kim gaat (in)formatie verder leiden!

Dus waarom zou je dit dan gewoon moeten wegwuiven als onbelangrijk? bnnvara, publieke omroep dus belastinggeld he dit.
1947-2016
pi_217485754
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 12:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]
1: als je reageert op iemand, quote hem dan. Blijkbaar kan je het want je doet het regelmatig.

Inhoudelijk
Ok ok ok... Hoezo is VI dan continu de klos als het gaat om ophef? Kan me nog een publiekelijke wekenlang aanhoudende schandpaalsessie van links herinneren over een grap over akwassie.
'het is maar een talkshowpresentator', maar hey, laten we hem even lekker aanpakken, want het is een publieke discussie en hij heeft invloed, blijkbaar. En die akwassie is een publiek figuur geweest, geen politicus.

Waarom zou je het spreekgestoelte van pvda/gl (wat bnnvara is) dan niet met gelijke kappen mogen behandelen? Waarom is deze hitlervergelijking van een politica dan wel geoorloofd?
Let wel dat dit soort hetze's al decennia aanhouden met voorbeelden als een janmaat, fortuyn, wilders zelf en nu faber.

Je realiseert je zelf prima wat een talkshow of tv programma voor invloed kan hebben op het publieke debat.
Hier reageer je zelf op iemand die het over Derksens' Vandaag inside heeft:
[..]
(rest van het topic): xpompompomx in POL / Nederlandse Politiek #260: Kim gaat (in)formatie verder leiden!

Dus waarom zou je dit dan gewoon moeten wegwuiven als onbelangrijk? bnnvara, publieke omroep dus belastinggeld he dit.
Mijn post klopt.
  maandag 28 april 2025 @ 12:33:01 #183
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217485762
quote:
14s.gif Op maandag 28 april 2025 12:31 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Mijn post klopt.
Sterk argument man.

Realiseer je je nu niet hoe enorm hypocriet je hier in staat?
1947-2016
pi_217485784
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 12:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Sterk argument man.
Geleerd van Faber.

quote:
Realiseer je je nu niet hoe enorm hypocriet je hier in staat?
Ik kon in februari vorig jaar ( :D ) toch niet bedenken wat wat wat talkshowhosts anno april 2025 zouden roepen of wel? Misschien hebben die mensen mijn kloppende post gelezen en dachten ze "Hmm, zoiets moeten we ook eens proberen."
  maandag 28 april 2025 @ 12:36:25 #185
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217485785
Hadden die twee VARA-helden onlangs ook weer niet een dijenkletser van een Paas-persiflage?

Wat een humoristische helden zijn het toch, die twee.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 28 april 2025 @ 12:40:02 #186
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_217485813
Dus....

Nazivergelijkingen van politici mag wél!

Maar praten over omvolking mag niet! Want refereert aan de Nazi´s.

De ene nazivergelijking is dus niet de andere.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_217485816
Helemaal over de zeik om een grapje _O-
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  maandag 28 april 2025 @ 12:45:43 #188
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217485857
quote:
14s.gif Op maandag 28 april 2025 12:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Geleerd van Faber.

[..]
Ik kon in februari vorig jaar ( :D ) toch niet bedenken wat wat wat talkshowhosts anno april 2025 zouden roepen of wel? Misschien hebben die mensen mijn kloppende post gelezen en dachten ze "Hmm, zoiets moeten we ook eens proberen."
Gaat er niet om of je post kloppend is of niet. Het gaat er om hoe je in de discussie staat.

Rechtse talkshow zegt wat: probleem
Linkse talkshow maakt een vergelijk: Joh, zijn maar presentatoren, boeie!
1947-2016
  maandag 28 april 2025 @ 12:46:42 #189
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217485864
quote:
81s.gif Op maandag 28 april 2025 12:40 schreef Hallojo het volgende:
Helemaal over de zeik om een grapje _O-
Zo werkt het blijkbaar in dit land.

Linkse talkshows kunnen er weken om huilen.
1947-2016
  maandag 28 april 2025 @ 12:48:03 #190
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217485869
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 12:40 schreef thedeedster het volgende:
Dus....

Nazivergelijkingen van politici mag wél!

Maar praten over omvolking mag niet! Want refereert aan de Nazi´s.

De ene nazivergelijking is dus niet de andere.
Als je hem maakt en een rechts iemand is het lijdend voorwerp, dan mag het. Als een links iemand de klos is, moet er zoveel mogelijk schande en ophef komen.

Zo zit het volgens mij. Al probeer ik het nog te snappen hoe het exact in dit land werkt.
1947-2016
pi_217486052
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 12:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hadden die twee VARA-helden onlangs ook weer niet een dijenkletser van een Paas-persiflage?

Tis vooral triest dat ze het doen terwijl ze van zichzelf weten dat ze het bij Mohammedanen niet zouden durven.
pi_217486062
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 12:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Als je hem maakt en een rechts iemand is het lijdend voorwerp, dan mag het. Als een links iemand de klos is, moet er zoveel mogelijk schande en ophef komen.

Zo zit het volgens mij. Al probeer ik het nog te snappen hoe het exact in dit land werkt.
Klopt ook gewoon zeker...

Ik vind het altijd wel opvallend dat als ik mijn vooroordeel klaar heb bij een waanzinnig artikel over een vonnis... En ik lees vervolgens de rechterlijke uitspraak... Dat mijn vooroordelen steevast bevestigd worden.
Onafhankelijke rechtspraak zou leuk zijn, maar om dat te borgen hebben rechters dus checks and balances nodig. Paradoxaal genoeg.
  maandag 28 april 2025 @ 14:26:22 #193
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_217486563
@Isdatzo deze bedoelde ik
pi_217486694
Wie wás dat mens ook alweer?

:P
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  maandag 28 april 2025 @ 15:09:36 #195
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217486956
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 14:26 schreef Aberkullie het volgende:
@:isdatzo deze bedoelde ik
Straffe sneeuwvlokjes wel, die Faberfanboys, dat ze bij deze temperaturen niet smelten.
Huilen dan.
  maandag 28 april 2025 @ 15:17:03 #196
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_217486995
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2025 15:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Straffe sneeuwvlokjes wel, die Faberfanboys, dat ze bij deze temperaturen niet smelten.
In Faberfanboys zit toevallig ook het woord Aberfanboys, snap je
  maandag 28 april 2025 @ 15:19:58 #197
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217487013
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 15:17 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
He?
Huilen dan.
pi_217487093
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 15:17 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Misschien kun je een soort van Aberkullie Lebensborn-boerderij beginnen met de Aberfanboyz?
  maandag 28 april 2025 @ 15:38:42 #199
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217487117
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 12:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

Het kan qua humor nog niet helemaal tippen aan Lubach, maar het was best een leuk stukje.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  Forum Admin maandag 28 april 2025 @ 15:45:55 #200
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217487160
Wat is dit voor kansloze kut kick dan
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')