![vR7ipni.jpg]()
Over minder dan een maand is het alweer zover, HET wereldkampioenschap der wereldkampioenschappen staat voor de deur. Op vrijdag 15 december trappen we af met onder meer titelverdediger Michael Smith in actie. Een kleine drie weken later, op woensdag 3 januari staat de finale op het program en weten we wie zijn opvolger is.
Plaats van handeling is ook dit jaar de gezegende dartstempel bovenop de heuvel: Alexandra Palace. Ze hebben daar tribunes en zitplaatsen aan tafels en daar schijnt ook een liedje over te zijn. De ORANJE penen zijn ongetwijfeld ook weer van de partij, maar wellicht sneeuwt het tegen die tijd en blijft ons dat bespaard. Uiteraard kunt u ook rekenen op kale mannen die een groen shirt aantrekken en op Michael van Gerwen denken te lijken, gezang over de gebroeders Touré, mannen van middelbare leeftijd die een dagje bevrijd zijn van moeder de vrouw en zichzelf een Peter Wright-hanenkam cadeau gedaan hebben en meer van zulke leuke rubrieken.
Helaas geen licht ordinaire Bob Greaves in het publiek, omdat de best dartende vrouw op de planeet, Beau Greaves niet mee mag doen van de PDC. Ook de voorganger van Beau Greaves, Lisa Ashton, is ditzelfde lot beschoren en daarom vormen Fallon Sherrock en Mikuru Suzuki de afvaardiging van het vrouwelijk geslacht.
Favorieten voor de titel zijn zij echter niet. Wie dan wel? Gerwyn Price is sterk bezig, Michael Smith verdedigt zijn titel en is een hele nare tegenstander om tegen te spelen, als het draait, Peter Wright heeft zijn pijlen volledig op dit toernooi gericht, Gary Anderson heeft zijn beste vorm in jaren te pakken en kan altijd wat extra's op het WK en Rob Cross heeft vorm en de ervaring van een eerdere titel. Kunnen de coming men als Josh Rock, Luke Humphries en Chris Dobey de immense druk weerstaan? Dan heb je nog een Wade, een Aspinall, een Clayton, een Chisnall, een Cullen: kunnen zij meerdere wedstrijden lang hun topniveau halen en een run neerzetten? Kan Dimitri van den Bergh zijn magere jaar goedmaken op het WK? Kan Gabriel Clemens zijn stunt van vorig jaar herhalen. Enfin: grote namen genoeg dus, zonder uitgesproken favoriet. Alle ingrediënten voor een spectaculair WK.
Dan heb je ook nog de ongeplaatste spelers. Daar zit ERVARING als Ian White en Simon Whitlock tussen, maar als je naar namen kijkt die je als seed wilt vermijden dan kijk je eerder naar Ricardo Pietreczko, Jim Williams en Luke Littler. Ook eeuwige veldvulling als Steve Beaton, Mickey Mansell, Steve Lennon, Ritchie Edhouse, Marko Kantele en Prakash Jiwa zit er weer tussen. Opdoeken, weg die club. Devon Petersen, Diogo Portela en Paul Lim blijven ons gelukkig bespaard.
Maar, maar er doen toch ook NEDERLANDERS mee? Ja, natuurlijk. Een hele hoop zelfs. Michael van Gerwen hoort uiteraard bij de grootste favorieten. Daarachter is het even afwachten, daar Dirk van Duijvenbode en Danny Noppert niet bepaald in grootste vorm zijn. Heeft Raymond van Barneveld de ideale setup nu écht gevonden? Richard Veenstra is een gevaarlijke klant, als het draait. Dat geldt ook voor Christian Kist, die de afgelopen tijd een kleine renaissance heeft beleefd. Gian van Veen is echter de Nederlander die misschien wel het gevaarlijkst is buiten Michael van Gerwen, dit talent is de ongeplaatste speler die iedereen wil vermijden in de loting. Dan hebben we nog Kevin Doets, Jermaine Wattimena, Niels Zonneveld en Wessel Nijman, ja, wat moet je ermee? En Berry van Peer, altijd in voor een lolletje met het publiek. Alsof dat nog niet genoeg is hebben we met Jules van Dongen en Jeffrey de Graaf nog twee reserve-Nederlanders!
Bracket:SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schedule of Play:SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bingo:
TV:Viaplay
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
Jim Williams maakt gehakt van mijn bonusvragen.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
Jim Williams zakt wel erg ver weg in de tweede set. Beetje zonde.
PT7 Jim Williams 87,84 en scorend 102,67
Die tweede set was gewoon funest. Tegen Wright weet Sjim dat hij scherp moet zijn, dus komt goed.
De slechtste spelers tot nu toe op het WK.
Q David Cameron 82,19
Q Rusty-Jake Rodriguez 81,83
PT30 Jamie Hughes 81,36
Q Simon Adams 75,89
Q Sandro-Eric Sosing 75,59
Q Norman Madhoo 73,2
Dr_Flash
CubeMeister
quote:
Ik dacht trouwens dat de eilandengroep Filippijnen heet. Dus dat één Filippijn hoogstens één van die eilanden is. En dat een inwoner een Filippino heet.
Je hebt het ook niet over "een Seychel" "een Maledief" "een Comoor". Maar ja, ik zal wel raar zijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Loek heeft weer een jeugdtiteltje erbij, op het WK-podium.
Ter info.
Wat zou jullie keuze zijn als je mocht kiezen tussen een wedstrijd op het WK spelen of een één van de danseressen neuken?
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
Hahahaha
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
Campbell verneukt mijn voorspelling.
Het zal eens niet.
OOOOH
Hij is ineens los
Heerlijk dit
Wat een figuur die Ilagan
Bij de volgende matchdart kan Campbell beter zijn ogen dichtdoen en blind de pijl weggooien.
Wat een baas
Godver
Matt's gezicht begint zo stillekes aan op zijn haar te lijken.
We zijn een set verwijderd van mogelijke 'Voormalig keelgrijper M. Campbell'-toestanden.
GSM
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
Is er 1 vd 9 Aziaten die überhaupt de tweede ronde gaat halen?
Het beste adres voor al uw primeurs!
105,44 op de eerste negen darts voor Campbell. Beste first 9 van deze ronde.
Penhall moet vooral scorend beter. Maar god, hij gaat geen partij zijn voor Cullen.
Hartman is een lieve jongen.
Cullen heeft op de Matchplay en Grand Prix ook uitstekend gespeeld. Zijn choketijdperk is wel voorbij.
Weeral is bewezen dat het Verenigd Koninkrijk geen begenadigde rekenaars heeft.
quote:
Qua beste rekenaars kom ik dan nog steeds uit bij Van Barneveld en Part
quote:
🎶 🎶 Tralalalalalala Laat het darts maar in de steek, in de steek, laat het darts maar in de steek. 🎶 🎶
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
SlechteWoordgrappen
Voormalig keelgrijper A Lewis
quote:
Tegen de (halve) Nederlanders valt natuurlijk alles en een rondje verder kunnen ze er niets meer van
Ik had toch even het idee, het valt lekker, het valt goed. Ja en daarna, gaan ze zoals altijd bovenaards gooien tegen mij en dan missen ze gewoon niks meer.
quote:
Het ligt er helemaal aan welke zonneveld komt opdagen anders kunnen die eerste 2 potjes weleens vervelend worden.
Wattimena was laatste maand wat beter in vorm, benieuwd wat ie kan tegen de druk vd vrouw
HOLLANDSCHE AVOND.
Janneke141
Green, green grass of home
quote:
Dat is ook de reden waarom ik Sherrock in mijn voorspelspel heb laten winnen

Niet omdat ik dat echt verwacht, maar wel omdat dat het mooiste theater oplevert.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Dr_Flash
CubeMeister
quote:
Ik niet, krijg ik alleen maar cringe van
Fallon door is wel beter gewoon. Voor iedereen.
Dr_Flash
CubeMeister
quote:
ja ik ook. Hopelijk kom ik wat verder dan gisteren.
Lonaa
Honger!
quote:
Nee. Ik heb er al 1 voor privegebruik en daar heb ik m'n handen (en niet alleen m'n handen) vol aan.
Ik mis
@Tagliano wel.
Sterkheidsbaas van alles.
![TELEMMGLPICT000203547327_trans_NvBQzQNjv4BqpjgUWii3Gg7btOfu_iyOCUQeS2AxxEXRTxxhM0O9vD0.jpeg?imwidth=350&imdensity=2]()
Arjan in z'n paarse trui.
Dr_Flash
CubeMeister
quote:
Ja. Maar die Marco van vanmiddag deed alsof Ilagan dat wou en dat Campbell dan zou doen van "Flikker op gast" en alles.
Dacht even dat ik het ernstig verkeerd gezien had maar dat was dus niet zo.
Dat t-shirt