quote:Olly Alexander is de zanger van de electropop band Years & Years. Met het nummer King hebben ze een nummer 1 hit gehad in onder andere Nederland. Hij begon zijn acteercarrière in 2008 en speelde in de tussentijd al in meerdere films en televisieseries. De single Starstruck, uitgebracht in 2021, is het eerste solo project van Olly Alexander. Het eurovisie nummer van Olly horen we ergens in 2024, gerucht gaat dat Dua Lipa heeft meegeschreven aan het nummer.
quote:I've loved watching Eurovision ever since I was a little kid and I'm beyond excited to be taking part next year. As a young boy I always looked forward to this incredible event of unbridled joy, the wonderfully chaotic mix of musical styles, theatrical performances, heartfelt emotion and humour. I really can't believe I'm going to be a part of such a special legacy and fly the flag for the UK in the gayest way possible, it shall be an honour!
I've wanted to do this for a long time and it feels like the right moment to start releasing music under my own name. I'm determined to give it everything I've got and put on an excellent and unforgettable performance for you all!'
Dat was de roddel al een tijdje Olly Alexander en Dua Lipa die het nummer had geschreven.quote:Op zaterdag 16 december 2023 21:47 schreef Nexum het volgende:
WACHT WACHT WACHT.
IK RENDE ECHT METEEN HIER NAAR TOE TOEN IK DIT LAS.
Oké. Adem. Maar ik ben hier heel enthousiast overals het waar is dat het het lied cogeschreven is door Dua Lipa en haar team dan wordt dit een fantastisch lied. Potentiële winnaar. Omg.
Baal nu dat ik ben weggezapt bij strictlyquote:Op zaterdag 16 december 2023 21:50 schreef Cee het volgende:
Zo, die aankondiging had ik (qua timing) effe niet zien aankomen. Maar tijdens Strictly bekendgemaakt dus. Leuk. Ken hem verder alleen van dat ene liedje van Years & Years, benieuwd naar z’n nummer.
Dat krijg je met twinksquote:Op zaterdag 16 december 2023 21:55 schreef Em31 het volgende:
Hij lijkt echt een stuk jonger dan 33 jaar
Hij is precies op dezelfde dag als ik geboren zie ik nu de OP maakquote:Op zaterdag 16 december 2023 21:55 schreef Em31 het volgende:
Hij lijkt echt een stuk jonger dan 33 jaar
En dit is een BANGER dus ik heb nu te hoge verwachtingen voor dit lied. Niet slim. Het wordt stom, het slechtste lied aller tijden. Dat is een betere mentaliteitquote:Op zaterdag 16 december 2023 22:05 schreef Momo het volgende:
The Sun beweert dus dat Dua Lipa en Danny L Harle de schrijvers zijn van het nummer, die dus ook bijvoorbeeld Houdini hebben geschreven
https://www.thesun.co.uk/(...)eurovision-dua-lipa/
Inderdaad, wat ik nog weet van Years & Years is dat de zang live zo slecht was. Maar het is wel een grote naam (zij het dat hij dus niet onder die naam naar Eurovisie gaat) en er zit blijkbaar een serieus team achter qua songwriting. Al heb je dan ook het risico dat het een throwaway is die Dua Lipa niet zelf wilde zingen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 23:10 schreef TheVulture het volgende:
Ontzettend toffe keuze en dit klinkt als een serieuze kanshebber rekening houdend met het werk van Years & Years gecombineerd het schrijfwerk voor Dua Lipa.
Enige probleem dat ik zie zijn z'n zangkwaliteiten live... Zal in ieder geval hoog bij de bookies gaan staan tot de repetities beginnen.
Je kan je bijna niet voorstellen dat de BBC puur op namen af is gegaan, maar ook wel heeft geluisterd naar het liedje.quote:Op zaterdag 16 december 2023 23:25 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Inderdaad, wat ik nog weet van Years & Years is dat de zang live zo slecht was. Maar het is wel een grote naam (zij het dat hij dus niet onder die naam naar Eurovisie gaat) en er zit blijkbaar een serieus team achter qua songwriting. Al heb je dan ook het risico dat het een throwaway is die Dua Lipa niet zelf wilde zingen.
Ook heel leuk voor Danny, hij heeft het er al jaren over dat hij iets voor Eurovisie wil produceren. In dit interview uit 2017 vraagt Carly Rae Jepsen hem wat hij nog wil meemaken als artiest en dit was zijn antwoord:quote:
https://www.nylon.com/art(...)epsen-june-july-2017quote:Win the Eurovision Song Contest for the U.K. It’s a yearly competition between all of the countries in the E.U.—and some that aren’t, thankfully, because of Brexit, and also Australia is in it for some reason—and they all contribute a song. It’s got a very long history, but the U.K. has not won for a very long time, so that’s now a big thing for me.
Daar heeft Kevin Parker ook een grote hand in gehad toch?quote:Op zaterdag 16 december 2023 22:05 schreef Momo het volgende:
The Sun beweert dus dat Dua Lipa en Danny L Harle de schrijvers zijn van het nummer, die dus ook bijvoorbeeld Houdini hebben geschreven
https://www.thesun.co.uk/(...)eurovision-dua-lipa/
Mae had dit jaar ook een matig live optreden en daardoor kwamen ze zelfs op 25ste plek uit. Hopelijk is Olly dan verbeterd over tijd.quote:Op zondag 17 december 2023 08:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daar heeft Kevin Parker ook een grote hand in gehad toch?
Grote namen met de kanttekening dat Olly vroeger een matige live reputatie had
Het liedje is toch niet bekend?quote:
Het is een bekende Brit he. Als Joost Klein een Brit was had hij ook wat hoger gestaan in de oddsquote:Op zondag 17 december 2023 10:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het liedje is toch niet bekend?
De Britten zijn over het algemeen met dit soort Bets wel bovengemideld enthousiast, zeker nu het om een naam gaat die veel mensen kennen.quote:
Oeh, twee van die vier nummers staan op m'n playlist.quote:Op zondag 17 december 2023 01:33 schreef Funhouse het volgende:
[..]
Ook heel leuk voor Danny, hij heeft het er al jaren over dat hij iets voor Eurovisie wil produceren. In dit interview uit 2017 vraagt Carly Rae Jepsen hem wat hij nog wil meemaken als artiest en dit was zijn antwoord:
[..]
https://www.nylon.com/art(...)epsen-june-july-2017
Hier zijn wat andere nummers die hij geschreven en/of geproduceerd heeft (aangezien Houdini al eerder geplaatst was)
Een ballad lijkt me met zijn stemkwaliteit echt uitgesloten ja... dat is vragen om problemenquote:Op zondag 17 december 2023 10:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik denk dat Olly en ballads ook geen vriendjes zijn. Erg benieuwd naar het nummer.
Chosen Familyquote:Op zondag 17 december 2023 13:28 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Oeh, twee van die vier nummers staan op m'n playlist.
Ik ben wel fan van zijn muziek (of nouja van de band, maar het is al jaren geleden dat ik er naar luisterde. Geen idee wat Olly tegenwoordig uitbrengt). Ik begrijp wat je bedoelt. Toen bekend werd dat Loreen mee zou doen was het volgens velen een gelopen race. En nu lees ik het weer. Stieken hoop ik dat het onzeker wordt in mei 2024, dat is het leukst. Was toch weer voor het laatst in 2021.quote:Op dinsdag 19 december 2023 21:44 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
Ben nu al Olly moeEen bekende naam 'dus de winnaar is bekend'. Nou ja, het zal wel komen omdat ik niet veel met zijn muziek heb. En waar ik ook kijk: ik ben volgens mij de enige
Hoe weet je dat nouquote:Op woensdag 20 december 2023 06:32 schreef Cirilico het volgende:
Ik denk echt niet dat hij gaat winnen hoor. Afhankelijk van het nummer en de zang zal ie het best goed doen, maar top 5 lijkt mij sterk.
"Denk", "lijkt me", "afhankelijk van". Vermoedens op basis van zijn oeuvre en zangkwaliteiten en de geschiedenis van het VK.quote:Op woensdag 20 december 2023 08:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat nouWe hebben letterlijk nog niks gezien of gehoord.
quote:On Wednesday, the Conservative Party accused the BBC of “either a massive oversight or sheer brass neck” by selecting Alexander, who found fame in pop band Years and Years. A Jewish charity called for him to be replaced and anti-Semitism campaigners demanded the corporation cut ties with him altogether.
However, The Telegraph understands the BBC does not plan to take any action because Alexander signed the letter before he was unveiled as the UK’s act.
Mooi ook hoe degenen die het meeste janken over cancelcultuur mensen willen cancelen, die hypocriete britse conservatieven voorop.quote:Op donderdag 21 december 2023 09:19 schreef Nashipeer het volgende:
Er is altijd wel wat daar in het VK
https://www.telegraph.co.(...)on-israel-apartheid/
[..]
20 februari was van Mustii, misschien haal je dat door elkaar? Ik zie mensen online speculeren over 4/5 maart als release date vanwege post op Facebook.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 17:11 schreef Zigsky het volgende:
Ik zag dat het nummer 20 februari te horen zou zijn, maar kan het niet meer vinden.
Nog even verder zoeken dus..
Dan verklaart dat waarom ik inderdaad niets kan vindenquote:Op dinsdag 6 februari 2024 17:27 schreef Momo het volgende:
[..]
20 februari was van Mustii, misschien haal je dat door elkaar? Ik zie mensen online speculeren over 4/5 maart als release date vanwege post op Facebook.
[ twitter ]
Dat filmpje in dat trappenhuis klinkt alvast vrij vals, maar goed, misschien waande hij zich onbespied.quote:Op woensdag 7 februari 2024 16:29 schreef Em31 het volgende:
Hmm klinkt niet verkeerd, maar word er verder ook niet heel enthousiast van.
Hopelijk kan hij dit live wel goed brengen, klinkt niet heel makkelijk. Anders heb je straks zo’n Mae situatie dat je alsnog ergens onderaan belandt.
Oh dit klinkt nogal esc 2004 achtig.quote:
Het doet mij hieraan denken.quote:Op woensdag 7 februari 2024 16:09 schreef Greys het volgende:
Edit: dit lied doet me aan een ander lied denken maar welke ook alweer. Arghhh zo frustrerend.![]()
Yep!quote:Op woensdag 28 februari 2024 20:05 schreef Greys het volgende:
'Midnight on turn' is dat dan middernacht van donderdag op vrijdag?
Hij zit in de ochtend al in de ontbijtshow, dus dan moet die wel een onderwerp hebben. Vannacht 1 uur lijkt me dan ook wel goed.quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:46 schreef Momo het volgende:
Ik ga daar trouwens aan twijfelen want Eurovisionworld heeft het op 1 maart 01:00 CET staan als release.
Maar het leek mij logischer dat hij de grote premiere heeft op TV en dat het dan een paar uur later online komt, niet andersom.
Ok, eerst dus een spotify release, dan ontbijtshow dan in de avond op bezoek bij Graham.quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:50 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hij zit in de ochtend al in de ontbijtshow, dus dan moet die wel een onderwerp hebben. Vannacht 1 uur lijkt me dan ook wel goed.
Ja 01:00 onze tijdquote:Op donderdag 29 februari 2024 23:43 schreef Em31 het volgende:
Zeker niet over een kwartier op Spotify hier maar 1 uur?
Dit vat het wel goed samen. Niet dat het nummer fout of slecht is maar het pakt muzikaal de kansen niet om impact te maken op het ESF waar Litouwen dat wel doet.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 01:13 schreef koffieleuk het volgende:
Beetje saai. Die bridge en dat koortje in het refrein zijn wel leuk.
Weet niet hoe ik het moet zeggen maar alles wat Litouwen goed doet gaat hier fout.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |