NOSquote:Leger Israël: doodgeschoten gijzelaars droegen witte vlag
De drie Israëlische gijzelaars die per ongeluk door het Israëlische leger werden gedood in de Gazastrook droegen een witte vlag. Dat heeft het Israëlische leger bekendgemaakt.
Het gebeurde in een gebied waar hevige gevechten zijn en waar Hamas-militanten in burgerkleding opereren en andere methodes gebruiken om de tegenstander te misleiden, aldus het leger. De gijzelaars werden beschoten in strijd met de Israëlische regels, voegde de functionaris eraan toe.
Schandalig. Gelukkig gaan ze er onderzoek naar doen hoe dit heeft kunnen gebeuren.quote:
Je bedoelt de Palestijnse terroristen die opzettelijk worden uitgeschakeld in confrontaties met het Israëlische leger? Waarom zou men daar bezorgd over zijn? Dat jij nu zelf een vreemde sympathie hebt voor dat volk, de meeste weldenkende mensen hebben dat niet. De realiteit is dat terreur en de verheerlijking hiervan, geen gedrag is dat bij iedereen sympathie oproept.quote:Op zaterdag 16 december 2023 16:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Waren ze om per ongeluk doodgeschoten Palestijnen ook maar zo bezorgd. Maar nee, natuurlijk niet. Deze bezorgdheid is overigens ook alleen maar om geen draagvlak onder de bevolking te verliezen.
Uiteindelijk wel hè.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:21 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
De Tweede Wereldoorlog eindigde niet bepaald met onderhandelingen.
Het is een vrij land.quote:Op zaterdag 16 december 2023 16:44 schreef HowardRoark het volgende:
Het zijn natuurlijk weer de 'usual suspects' die voor stemmen.
[ twitter ]
Jawel, is er over de verdeling van Duitsland/Berlijn gevochten? Nee.quote:Op zaterdag 16 december 2023 16:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee. Onvoorwaardelijke overgave is iets anders.
Je ziet nu de eerste vijf seconden en het waren twee losse filmpjes en nu een lang film. Volgens mij is de context een stuk duidelijker en zeker wat met nummer twee is gebeurd.quote:Op zaterdag 16 december 2023 16:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit is toch niets anders/nieuwers dan wat al eerder hierover voorbij is gekomen?
Jawel hoor, tussen Duitsland en de Sovjet-Unie bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 16 december 2023 16:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Jawel, is er over de verdeling van Duitsland/Berlijn gevochten? Nee.
Slechte woordkeuze van de NOS. Deze mensen zijn niet per ongeluk doodgeschoten, maar vrij doelbewust. Men baalt dat (naar buiten is gekomen dat) het gegijzelde Israëlische burgers waren.quote:
quote:Op zaterdag 16 december 2023 17:20 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Slechte woordkeuze van de NOS. Deze mensen zijn niet per ongeluk doodgeschoten, maar vrij doelbewust. Men baalt dat (naar buiten is gekomen dat) het gegijzelde Israëlische burgers waren.
Dit soort 'incidenten' roept natuurlijk vragen op over de IDF.quote:Op zaterdag 16 december 2023 16:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt de Palestijnse terroristen die opzettelijk worden uitgeschakeld in confrontaties met het Israëlische leger? Waarom zou men daar bezorgd over zijn? Dat jij nu zelf een vreemde sympathie hebt voor dat volk, de meeste weldenkende mensen hebben dat niet. De realiteit is dat terreur en de verheerlijking hiervan, geen gedrag is dat bij iedereen sympathie oproept.
Je stelt hier dus dat het Israëlische leger eigenlijk doelbewust hun eigen burgers neerschiet? Merkwaardige claim.quote:Op zaterdag 16 december 2023 17:20 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Slechte woordkeuze van de NOS. Deze mensen zijn niet per ongeluk doodgeschoten, maar vrij doelbewust. Men baalt dat (naar buiten is gekomen dat) het gegijzelde Israëlische burgers waren.
Als een vechtende partij dit onderscheid niet maakt, dan is dat voor de tegenstander natuurlijk ook lastig te maken.quote:Op zaterdag 16 december 2023 17:28 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Dit soort 'incidenten' roept natuurlijk vragen op over de IDF.
Hoe goed zijn die lui in het onderscheiden van Hamas strijders en onschuldige burgers?
Boeit het onderscheid ze?
Hoe vaak komt dit voor (doelbewust doden van ongewapende/onschuldige burgers?
Neequote:Op zaterdag 16 december 2023 17:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je stelt hier dus dat het Israëlische leger eigenlijk doelbewust hun eigen burgers neerschiet? Merkwaardige claim.
Afdalen naar hetzelfde verwerpelijke niveau dus?quote:[..]
Als een vechtende partij dit onderscheid niet maakt, dan is dat voor de tegenstander natuurlijk ook lastig te maken.
Ja of: hoe vaak heeft Hamas de truc met de witte vlag al uitgeprobeerd, in burgerkleding, met Hebreeuwse kreten erbij? Eerder deze week waren er beelden van valstrikken met poppen aangekleed als gijzelaars, Hebreeuwse hulpkreten via een speaker en alles.quote:Op zaterdag 16 december 2023 17:28 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Hoe goed zijn die lui in het onderscheiden van Hamas strijders en onschuldige burgers?
En de enige optie is dan doodschieten?quote:Op zaterdag 16 december 2023 17:41 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja of: hoe vaak heeft Hamas de truc met de witte vlag al uitgeprobeerd, in burgerkleding, met Hebreeuwse kreten erbij? Eerder deze week waren er beelden van valstrikken met poppen aangekleed als gijzelaars, Hebreeuwse hulpkreten via een speaker en alles.
Nee, het zijn de Palestijnen die dit verschil proberen te verdoezelen, niet de Israëliërs. Maar voel je vrij om met een theorie te komen hoe Israël dit verschil zou moeten aanbrengen voor zichzelf. Hesjes gaan uitdelen of zo?quote:Op zaterdag 16 december 2023 17:40 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Nee
[..]
Afdalen naar hetzelfde verwerpelijke niveau dus?
In een confrontatie wel, als je dat niet doet kun je zelf worden neergeschoten. Dat zijn vaak beslissingen die in een fractie van een seconde moeten worden gemaakt.quote:Op zaterdag 16 december 2023 17:43 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
En de enige optie is dan doodschieten?
Niet. Daarom staat er in het oorlogsrecht ook dat je uniformen moet dragen. Had Hamas dat gedaan was dit waarschijnlijk niet gebeurd.quote:Op zaterdag 16 december 2023 17:28 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Het is echt ALTIJD de schuld van de NOS hè.quote:Op zaterdag 16 december 2023 17:20 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Mijn advies na de terroristische aanslagen was om geen grondoorlog te beginnen. Had een boel ellende voorkomen. Is helaas niks mee gedaan.quote:Op zaterdag 16 december 2023 17:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, het zijn de Palestijnen die dit verschil proberen te verdoezelen, niet de Israëliërs. Maar voel je vrij om met een theorie te komen hoe Israël dit verschil zou moeten aanbrengen voor zichzelf. Hesjes gaan uitdelen of zo
Daar gingen mijn vragen idd over. Hoe goed is men in het nemen van die beslissingen? Ik ben daar vrij cynisch over. In het beste geval is men er niet zo goed in.quote:[..]
In een confrontatie wel, als je dat niet doet kun je zelf worden neergeschoten. Dat zijn vaak beslissingen die in een fractie van een seconde moeten worden gemaakt.
Maar dat is toch een jij-bak?quote:Op zaterdag 16 december 2023 17:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Niet. Daarom staat er in het oorlogsrecht ook dat je uniformen moet dragen. Had Hamas dat gedaan was dit waarschijnlijk niet gebeurd.
Nee. Het is zo:quote:Op zaterdag 16 december 2023 18:07 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Maar dat is toch een jij-bak?
"Zij houden zich niet aan de regels, dus dan is het oke als wij onschuldigen doden"
Hmm, hoe had jij deze kwestie dan willen oplossen?quote:Op zaterdag 16 december 2023 18:03 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Mijn advies na de terroristische aanslagen was om geen grondoorlog te beginnen. Had een boel ellende voorkomen. Is helaas niks mee gedaan.
Dat zouden we eerst moeten weten wat de keren zijn dat soldaten in soortgelijke situaties komen. Dat zullen er behoorlijk veel zijn. En in de wetenschap dat het Israëlische leger één van de best getrainde ter wereld is, denk ik dat je gerust kunt stellen dat ze hier wel goed in zijn, maar dit soort dingen desondanks niet te voorkomen zijn.quote:Op zaterdag 16 december 2023 18:03 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Daar gingen mijn vragen idd over. Hoe goed is men in het nemen van die beslissingen? Ik ben daar vrij cynisch over. In het beste geval is men er niet zo goed in.
Je had liever bombardementen gezien?quote:Op zaterdag 16 december 2023 18:03 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Mijn advies na de terroristische aanslagen was om geen grondoorlog te beginnen. Had een boel ellende voorkomen. Is helaas niks mee gedaan.
Wat een openbaring van feiten zeg, en dat van de eerste hand, en dat van een Fokker nog welquote:Op zaterdag 16 december 2023 17:20 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Het goede gesprek, bij een kom theequote:Op zaterdag 16 december 2023 18:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je had liever bombardementen gezien?
Correct.quote:Op zaterdag 16 december 2023 18:23 schreef slashdotter3 het volgende:
There is no such thing as a “humanitarian” ceasefire‼️
What it should really be called is a “Hamas-saving” ceasefire. We aren’t stupid. Stop hiding behind your suits and diplomatic wording. You don’t give a damn about Israel and her future. Nor do you care about the hostages. This is what I emphasized to the UN: this distorted resolution has one goal - to secure Hamas’ continued rule in Gaza! We will not let this happen.
[ twitter ]
Lijkt me wel. Dat is bij een minderjarige man in de west bank de meest gekozen optie en in Gaza staat er zelfs een gewapende terrorist met een wapen op de Israëlische soldaat gerichtquote:Op zaterdag 16 december 2023 17:43 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
hamas moet opgeruimd worden , dat kan slechts op een manierquote:Op zaterdag 16 december 2023 18:03 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
[..].
quote:Op zaterdag 16 december 2023 17:43 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Jouw adviesquote:Op zaterdag 16 december 2023 18:03 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Mijn advies na de terroristische aanslagen was om geen grondoorlog te beginnen.
Nukesquote:Op zaterdag 16 december 2023 18:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hamas moet opgeruimd worden , dat kan slechts op een manier
Ik dacht aan liefde.quote:
D66 die de kant van Rusland kiest. Prachtig weer.quote:Op zaterdag 16 december 2023 16:44 schreef HowardRoark het volgende:
Het zijn natuurlijk weer de 'usual suspects' die voor stemmen.
[ twitter ]
Dat is ook zeker zo, maar dat mag geen vrijbrief zijn voor de IDF om dan maar zelf geen onderscheid meer te gaan maken tussen burgers en terroristen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 18:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee. Het is zo:
"Zij houden zich niet aan de regels, dus dan is de kans dat we de verkeerde raken een stuk groter."
Hmm, vreemd. Dit is toch echt de eerste keer dat het Israëlische per ongeluk drie gijzelaars heeft neergeschoten.quote:Op zaterdag 16 december 2023 19:51 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Dat is ook zeker zo, maar dat mag geen vrijbrief zijn voor de IDF om dan maar zelf geen onderscheid meer te gaan maken tussen burgers en terroristen.
Als 'enige democratische rechtsstaat in het Midden Oosten' heb je die plicht.
En ik zie teveel 'incidenten/ongelukjes' om daar niet kritisch op te zijn.
Ik denk dat je op lange en korte termijn meer bereikt met kleinere gerichtere acties. Hoe dat er exact uit zou moeten zien ben ik (en laten we eerlijk wezen, de rest hier ok Fok ook) te dom voor.quote:Op zaterdag 16 december 2023 18:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, hoe had jij deze kwestie dan willen oplossen?
Incidenten waarbij gijzelaars omkomen bij een bevrijdingsactie of in vuurgevecht door een verdwaalde kogel heb ik begrip voor.quote:[..]
Dat zouden we eerst moeten weten wat de keren zijn dat soldaten in soortgelijke situaties komen. Dat zullen er behoorlijk veel zijn. En in de wetenschap dat het Israëlische leger één van de best getrainde ter wereld is, denk ik dat je gerust kunt stellen dat ze hier wel goed in zijn, maar dit soort dingen desondanks niet te voorkomen zijn.
Nee.quote:Op zaterdag 16 december 2023 18:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je had liever bombardementen gezien?
Stront erop en in het bejaardentehuis.quote:Op zaterdag 16 december 2023 18:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hamas moet opgeruimd worden , dat kan slechts op een manier
De kans is natuurlijk groot dat je een terreurgroepering met kleine acties ook telkens de kans geeft om te herstellen, vooral omdat het gedachtegoed om eigenlijk de hele bevolking leeft. Dan wordt het makkelijk op een paar poppetjes te vervangen. Daarom is de enige manier zo'n hele groepering en militaire infrastructuur compleet uit te schakelen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 20:06 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Ik denk dat je op lange en korte termijn meer bereikt met kleinere gerichtere acties. Hoe dat er exact uit zou moeten zien ben ik (en laten we eerlijk wezen, de rest hier ok Fok ook) te dom voor.
Dat lijkt niet waarschijnlijk. Er zijn simpelweg te veel mensen die ook nergens anders heen kunnen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 20:06 schreef GrumpyFish het volgende:
Het conflict zelf gaat, vermoed ik, eindigen met de complete verdrijving van het Palestijnse volk uit Gaza/West Bank. Maar dat gaat nog wel enkele decennia duren.
Als je alle kaarten/conflicten door de decennia achter elkaar zet, lijkt dat me de onvermijdelijke stip aan de horizon.
Bijzondere thumbnail, maar Bill Gates is niet Joods.quote:Op zaterdag 16 december 2023 20:13 schreef slashdotter3 het volgende:
tldw: Ze zijn ondernemender en werken beter samen dan andere volkeren. Ze helpen hun soortgenoten.
Joodse families leren hun kinderen hoe geld en de economie werkt.
Kan. Ik doel er ook niet mee op het exacte geval van 'drie Israëlische gijzelaars neerschieten'. Meer het niet zo nauw nemen met wie ze neerschieten.quote:Op zaterdag 16 december 2023 20:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, vreemd. Dit is toch echt de eerste keer dat het Israëlische per ongeluk drie gijzelaars heeft neergeschoten.
Omdat ik vaak zie dat dat wordt aangedragen als een soort argument om Israël (kritiekloos) te steunen. Terwijl het m.i. het ook (juist!) het argument hoort te zijn om heel kritisch op ze te zijn.quote:En waarom zet je 'enige democratische rechtsstaat in het Midden Oosten' tussen aanhalingstekens?
Hmm, met hun eigen burgers zijn ze behoorlijk voorzichtig, daar kun je wel zeker van zijn.quote:Op zaterdag 16 december 2023 20:20 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Kan. Ik doel er ook niet mee op het exacte geval van 'drie Israëlische gijzelaars neerschieten'. Meer het niet zo nauw nemen met wie ze neerschieten.
Dat vind ik wel een opmerkelijke benadering, waarom zou je nóg kritischer zijn op een democratische staat als deze vechten tegen barbaren? Dit is ook meteen het beste argument om Israël te steunen. Het contrast met de Palestijnen, bij wie alles om antisemitisme, haat, terrorisme en martelaarschap draait, is zo groot dat dit toch elk weldenkend mens zou moeten overtuigen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 20:20 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Omdat ik vaak zie dat dat wordt aangedragen als een soort argument om Israël (kritiekloos) te steunen. Terwijl het m.i. het ook (juist!) het argument hoort te zijn om heel kritisch op ze te zijn.
Gaza met de grond gelijk maken lijkt mij een goede voedingsbodem voor nieuwe poppetjes.quote:Op zaterdag 16 december 2023 20:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De kans is natuurlijk groot dat je een terreurgroepering met kleine acties ook telkens de kans geeft om te herstellen, vooral omdat het gedachtegoed om eigenlijk de hele bevolking leeft. Dan wordt het makkelijk op een paar poppetjes te vervangen. Daarom is de enige manier zo'n hele groepering en militaire infrastructuur compleet uit te schakelen.
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik denk het niet.quote:[..]
Dat lijkt niet waarschijnlijk. Er zijn simpelweg te veel mensen die ook nergens anders heen kunnen.
Nee hoor, Palestijnen kregen voorheen nog het voordeel van de twijfel. Dat zal in de toekomst niet meer gebeuren.quote:Op zaterdag 16 december 2023 20:32 schreef GrumpyFish het volgende:
Gaza met de grond gelijk maken lijkt mij een goede voedingsbodem voor nieuwe poppetjes.
Deze grondoorlog zal ooit stoppen, die nieuwe poppetjes gaan er komen en over x tijd gaan we weer zoiets meemaken.
Die voedingsbodem is er nu ook al, die is er al decennialang omdat het simpelweg de cultuur daar is.quote:Op zaterdag 16 december 2023 20:32 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Gaza met de grond gelijk maken lijkt mij een goede voedingsbodem voor nieuwe poppetjes.
Omdat in een democratische rechtsstaat regels zijn om onschuldigen te beschermen. Dat is wat je onderscheidt van barbaren.quote:Op zaterdag 16 december 2023 20:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, met hun eigen burgers zijn ze behoorlijk voorzichtig, daar kun je wel zeker van zijn.
[..]
Dat vind ik wel een opmerkelijke benadering, waarom zou je nóg kritischer zijn op een democratische staat als deze vechten tegen barbaren? Dit is ook meteen het beste argument om Israël te steunen. Het contrast met de Palestijnen, bij wie alles om antisemitisme, haat, terrorisme en martelaarschap draait, is zo groot dat dit toch elk weldenkend mens zou moeten overtuigen.
NOSquote:Israël: 90 terroristen opgepakt in ziekenhuis Gaza
Het Israëlische leger en de veiligheidsdienst Shin Bet zeggen dat het leger in de afgelopen dagen zo'n negentig "terroristen" heeft opgepakt in een ziekenhuis in Noord-Gaza. Met terroristen worden mensen bedoeld die lid zouden zijn van Hamas of andere terroristische groepen.
Dit ziekenhuis zou bij de aanval van Hamas op Israël van 7 oktober als uitvalsbasis hebben gediend. Een aantal opgepakte Palestijnen zou aan die aanval hebben meegedaan.
In het ziekenhuis zouden geweren, raketten en explosieven en ander militair materieel zijn aangetroffen. Volgens de Shin Bet heeft personeel van het ziekenhuis erkend dat wapens in couveuses op de kraamafdeling waren verstopt.
Dat is veel te simpel gesteld.quote:Op zaterdag 16 december 2023 20:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die voedingsbodem is er nu ook al, die is er al decennialang omdat het simpelweg de cultuur daar is.
Het beste is de voedingsbodem wegnemen.quote:Dan wordt de vraag dus: wil je een voedingsbodem voor haat, terrorisme en antisemitisme, waarbij de beleidsbepalers, talloze wapens, strijders en een hele militaire infrastructuur hebben? Of is het beter om misschien de voedingsbodem te hebben (het gedachtegoed onder de bevolking dus), maar geen beleidsbepalers meer aan de macht die strijders en militaire infrastructuur tot hun beschikking hebben? Het laatste natuurlijk.
Wat vind je er simpel aan dan? Er zijn al decennialang terreuraanslagen en ook in vroegere tijd (begin 20e eeuw bijvoorbeeld) was er geregeld geweld van Arabieren richting Joden. Zo is bijvoorbeeld de Haganah ook ontstaan, een Joodse paramilitaire groepering die voor de veiligheid van de Joodse inwoners van het Britse Mandaatgebied Palestina moest zorgen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 20:52 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Dat is veel te simpel gesteld.
Het hebben van een democratische rechtstaat zegt in principe vooral iets over de interne structuur van een land, niet over de oorlogsvoering. Dan zou je meer moeten wijzen naar internationale oorlogswetten.quote:Op zaterdag 16 december 2023 20:42 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Omdat in een democratische rechtsstaat regels zijn om onschuldigen te beschermen. Dat is wat je onderscheidt van barbaren.
Als je dat loslaat ben je niet veel beter dan waar je tegen strijdt.
Ik vind je typering van (alle?) Palestijnen vs. je beeld van Israël veel te zwart-wit. Niet alleen van jou, maar van veel meer lui in dit topic.
Enerzijds omdat het m.i. geen recht doet aan de complexiteit van het conflict. Anderzijds omdat het een heel volk wegzet als uniform haatdragend geheel.quote:Op zaterdag 16 december 2023 21:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat vind je er simpel aan dan? Er zijn al decennialang terreuraanslagen en ook in vroegere tijd (begin 20e eeuw bijvoorbeeld) was er geregeld geweld van Arabieren richting Joden. Zo is bijvoorbeeld de Haganah ook ontstaan, een Joodse paramilitaire groepering die voor de veiligheid van de Joodse inwoners van het Britse Mandaatgebied Palestina moest zorgen.
Vind ik een vrij nauwe manier om daar naar te kijken. Het zegt ook iets (zou moeten zeggen?) over je waardenstelsel.quote:[..]
Het hebben van een democratische rechtstaat zegt in principe vooral iets over de interne structuur van een land, niet over de oorlogsvoering. Dan zou je meer moeten wijzen naar internationale oorlogswetten.
N.v.t.quote:En dat je het beeld van sommigen hier te zwart-wit vindt kan best, maar als je zelf geen hele grote verschillen ziet tussen de Israëlische cultuur en de Palestijnse, dan zou ik in eerste instantie daar het probleem zoeken.
quote:Op zaterdag 16 december 2023 20:52 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Dat is veel te simpel gesteld.
Totale onzin natuurlijk en smerig gesteld.quote:Op zaterdag 16 december 2023 18:23 schreef slashdotter3 het volgende:
There is no such thing as a “humanitarian” ceasefire‼️
What it should really be called is a “Hamas-saving” ceasefire. We aren’t stupid. Stop hiding behind your suits and diplomatic wording. You don’t give a damn about Israel and her future. Nor do you care about the hostages. This is what I emphasized to the UN: this distorted resolution has one goal - to secure Hamas’ continued rule in Gaza! We will not let this happen.
[ twitter ]
Nop, niks onzin.quote:Op zaterdag 16 december 2023 21:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Totale onzin natuurlijk en smerig gesteld.
Ik ben precies de omgekeerde mening toegedaan. Frisse wind. De waarheid. To the point en confronterend.quote:Op zaterdag 16 december 2023 21:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Totale onzin natuurlijk en smerig gesteld.
Suggereren dat iedereen die voor een tijdelijk bestand is, een heimelijke Hamaspijper is, is bezijden de waarheid en smerig om te stellen. Alleen debieltjes geloven dat dat zo is.quote:Op zaterdag 16 december 2023 21:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nop, niks onzin.
Hamas moet weg en het verdraaide wereldbeeld van allerhande "goede doelen" in Gaza is verschrikkelijk.
ook als het of HAMAS weg is, het israelische leger zal er nog minstens een jaar moeten blijven om wederopbouw van GAZA in goede banen te leiden en de laatste HAMAS mensen op te sporenquote:Op zaterdag 16 december 2023 21:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nop, niks onzin.
Hamas moet weg en het verdraaide wereldbeeld van allerhande "goede doelen" in Gaza is verschrikkelijk.
Mwah, de weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen. Het betreft volgens mij niet alleen de debieltjesquote:Op zaterdag 16 december 2023 21:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Suggereren dat iedereen die voor een tijdelijk bestand is, een heimelijke Hamaspijper is, is bezijden de waarheid en smerig om te stellen. Alleen debieltjes geloven dat dat zo is.
quote:Op zaterdag 16 december 2023 23:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ook als het of HAMAS weg is, het israelische leger zal er nog minstens een jaar lichtjaar moeten blijven om wederopbouw van GAZA in goede banen te leiden en de laatste HAMAS mensen op te sporen
Zeg ik dat? Nee. Ik zeg dat ze een misschien wel begrijpelijke fout hebben gemaakt in een oorlogssituatie die ze de rest van hun leven met zich mee zullen dragen en waarvoor ze misschien ook nog via de juridische weg gestraft zullen worden en denk ik ook moeten worden.quote:Op zaterdag 16 december 2023 17:43 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Het is juist ede bedoeling dat HAMAS nooit meer de baas in GAZA zal zijnquote:Op zaterdag 16 december 2023 20:32 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Deze grondoorlog zal ooit stoppen, die nieuwe poppetjes gaan er komen en over x tijd gaan we weer zoiets meemaken.
Obv de informatie die er nu ligt, kan ik me niet voorstellen dat iemand dit een begrijpelijke fout noemt.quote:Op zaterdag 16 december 2023 23:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Nee. Ik zeg dat ze een misschien wel begrijpelijke fout hebben gemaakt in een oorlogssituatie die ze de rest van hun leven met zich mee zullen dragen en waarvoor ze misschien ook nog via de juridische weg gestraft zullen worden en denk ik ook moeten worden.
Met de manier waarop Israël nu optreedt, krijg je -wanneer je de Palestijnse bevolking weer terug laat keten naar Gaza- uiteindelijk weer een Hamas o.g. Dat lijkt me vanzelfsprekend/onvermijdelijk.quote:Op zaterdag 16 december 2023 23:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is juist ede bedoeling dat HAMAS nooit meer de baas in GAZA zal zijn
Dat zal snel.quote:Op zaterdag 16 december 2023 23:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ook als het of HAMAS weg is, het israelische leger zal er nog minstens een jaar moeten blijven om wederopbouw van GAZA in goede banen te leiden en de laatste HAMAS mensen op te sporen
Ala Afghanistan gewoon eeuwig op blijven hangen en niet wegtrekken na 20 jaar.quote:Op zaterdag 16 december 2023 23:24 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Met de manier waarop Israël nu optreedt, krijg je -wanneer je de Palestijnse bevolking weer terug laat keten naar Gaza- uiteindelijk weer een Hamas o.g. Dat lijkt me vanzelfsprekend/onvermijdelijk.
Dan blijft alleen over: Gaza inlijven bij Israël en Palestijnen Egypte in schuiven? Of de Middellandse zee?
nee de bevolking van GAZA gaat weer zelf baas zijn, zonder hamasquote:Op zaterdag 16 december 2023 23:24 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Met de manier waarop Israël nu optreedt, krijg je -wanneer je de Palestijnse bevolking weer terug laat keten naar Gaza- uiteindelijk weer een Hamas o.g. Dat lijkt me vanzelfsprekend/onvermijdelijk.
Dat komt denk ik omdat het gros hier denkt dat iedere ongewapende Gazaan een legitiem doelwit is. Ze zijn immers allemaal Hamas/ barbaren?quote:Op zaterdag 16 december 2023 23:17 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Obv de informatie die er nu ligt, kan ik me niet voorstellen dat iemand dit een begrijpelijke fout noemt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 17 december 2023 00:56 schreef slashdotter3 het volgende:
In 2018 vond Israel financiele informatie van Hamas waarmee ze hun geldstromen konden afknijpen, ze besloten dat niet te doen vanwege de veronderstelling dat Hamas wilde regeren ipv vechten en dat Israel vrede met geld kon kopen...
https://www.nytimes.com/2(...)ligence-attacks.html
Israel Found the Hamas Money Machine Years Ago. Nobody Turned It Off.Ja daar was al eerder een artikel over. Netanyahu zelf moedigde de geldstromen aan in de veronderstelling dat als je de zakken van de Hamas-kopstukken maar spekt ze zich wel gedeisd zouden houden. De reden ook dat ze de waarschuwingen dat een aanval op komst was niet serieus namen. Een enorme inschattingsfout om te denken dat ze daarmee hun vrijheidsstrijd zouden opgeven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |