abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211640716
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 19:51 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Dat is ook zeker zo, maar dat mag geen vrijbrief zijn voor de IDF om dan maar zelf geen onderscheid meer te gaan maken tussen burgers en terroristen.

Als 'enige democratische rechtsstaat in het Midden Oosten' heb je die plicht.

En ik zie teveel 'incidenten/ongelukjes' om daar niet kritisch op te zijn.
Hmm, vreemd. Dit is toch echt de eerste keer dat het Isralische per ongeluk drie gijzelaars heeft neergeschoten.

En waarom zet je 'enige democratische rechtsstaat in het Midden Oosten' tussen aanhalingstekens?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 16 december 2023 @ 20:06:46 #252
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_211640730
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2023 18:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, hoe had jij deze kwestie dan willen oplossen?
Ik denk dat je op lange en korte termijn meer bereikt met kleinere gerichtere acties. Hoe dat er exact uit zou moeten zien ben ik (en laten we eerlijk wezen, de rest hier ok Fok ook) te dom voor.

Het conflict zelf gaat, vermoed ik, eindigen met de complete verdrijving van het Palestijnse volk uit Gaza/West Bank. Maar dat gaat nog wel enkele decennia duren.

Als je alle kaarten/conflicten door de decennia achter elkaar zet, lijkt dat me de onvermijdelijke stip aan de horizon.
quote:
[..]
Dat zouden we eerst moeten weten wat de keren zijn dat soldaten in soortgelijke situaties komen. Dat zullen er behoorlijk veel zijn. En in de wetenschap dat het Isralische leger n van de best getrainde ter wereld is, denk ik dat je gerust kunt stellen dat ze hier wel goed in zijn, maar dit soort dingen desondanks niet te voorkomen zijn.
Incidenten waarbij gijzelaars omkomen bij een bevrijdingsactie of in vuurgevecht door een verdwaalde kogel heb ik begrip voor.

Dit voorval met die gijzelaars lijkt daar niet op.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  zaterdag 16 december 2023 @ 20:08:13 #253
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_211640747
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 18:11 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je had liever bombardementen gezien?
Nee.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  zaterdag 16 december 2023 @ 20:09:02 #254
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_211640757
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 18:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
hamas moet opgeruimd worden , dat kan slechts op een manier
Stront erop en in het bejaardentehuis.
  zaterdag 16 december 2023 @ 20:13:06 #255
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211640789
tldw: Ze zijn ondernemender en werken beter samen dan andere volkeren. Ze helpen hun soortgenoten.
Joodse families leren hun kinderen hoe geld en de economie werkt.
pi_211640810
Alle grote rederijen mijden Rode Zee na aanvallen: 'Het loopt uit de hand'
https://nos.nl/l/2501801
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_211640823
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 20:06 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Ik denk dat je op lange en korte termijn meer bereikt met kleinere gerichtere acties. Hoe dat er exact uit zou moeten zien ben ik (en laten we eerlijk wezen, de rest hier ok Fok ook) te dom voor.
De kans is natuurlijk groot dat je een terreurgroepering met kleine acties ook telkens de kans geeft om te herstellen, vooral omdat het gedachtegoed om eigenlijk de hele bevolking leeft. Dan wordt het makkelijk op een paar poppetjes te vervangen. Daarom is de enige manier zo'n hele groepering en militaire infrastructuur compleet uit te schakelen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 20:06 schreef GrumpyFish het volgende:
Het conflict zelf gaat, vermoed ik, eindigen met de complete verdrijving van het Palestijnse volk uit Gaza/West Bank. Maar dat gaat nog wel enkele decennia duren.

Als je alle kaarten/conflicten door de decennia achter elkaar zet, lijkt dat me de onvermijdelijke stip aan de horizon.
Dat lijkt niet waarschijnlijk. Er zijn simpelweg te veel mensen die ook nergens anders heen kunnen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211640838
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 20:13 schreef slashdotter3 het volgende:
tldw: Ze zijn ondernemender en werken beter samen dan andere volkeren. Ze helpen hun soortgenoten.
Joodse families leren hun kinderen hoe geld en de economie werkt.
Bijzondere thumbnail, maar Bill Gates is niet Joods.
  zaterdag 16 december 2023 @ 20:20:04 #259
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_211640839
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2023 20:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, vreemd. Dit is toch echt de eerste keer dat het Isralische per ongeluk drie gijzelaars heeft neergeschoten.
Kan. Ik doel er ook niet mee op het exacte geval van 'drie Isralische gijzelaars neerschieten'. Meer het niet zo nauw nemen met wie ze neerschieten.

quote:
En waarom zet je 'enige democratische rechtsstaat in het Midden Oosten' tussen aanhalingstekens?
Omdat ik vaak zie dat dat wordt aangedragen als een soort argument om Isral (kritiekloos) te steunen. Terwijl het m.i. het ook (juist!) het argument hoort te zijn om heel kritisch op ze te zijn.
pi_211640956
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 20:20 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Kan. Ik doel er ook niet mee op het exacte geval van 'drie Isralische gijzelaars neerschieten'. Meer het niet zo nauw nemen met wie ze neerschieten.
Hmm, met hun eigen burgers zijn ze behoorlijk voorzichtig, daar kun je wel zeker van zijn.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 20:20 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Omdat ik vaak zie dat dat wordt aangedragen als een soort argument om Isral (kritiekloos) te steunen. Terwijl het m.i. het ook (juist!) het argument hoort te zijn om heel kritisch op ze te zijn.
Dat vind ik wel een opmerkelijke benadering, waarom zou je ng kritischer zijn op een democratische staat als deze vechten tegen barbaren? Dit is ook meteen het beste argument om Isral te steunen. Het contrast met de Palestijnen, bij wie alles om antisemitisme, haat, terrorisme en martelaarschap draait, is zo groot dat dit toch elk weldenkend mens zou moeten overtuigen.
  zaterdag 16 december 2023 @ 20:32:17 #261
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_211640966
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2023 20:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De kans is natuurlijk groot dat je een terreurgroepering met kleine acties ook telkens de kans geeft om te herstellen, vooral omdat het gedachtegoed om eigenlijk de hele bevolking leeft. Dan wordt het makkelijk op een paar poppetjes te vervangen. Daarom is de enige manier zo'n hele groepering en militaire infrastructuur compleet uit te schakelen.
Gaza met de grond gelijk maken lijkt mij een goede voedingsbodem voor nieuwe poppetjes.

Deze grondoorlog zal ooit stoppen, die nieuwe poppetjes gaan er komen en over x tijd gaan we weer zoiets meemaken. Dat is hoe het al decennia gaat. Met steeds grotere machtsverschillen in het voordeel van Isral, en met meer onderdrukking.
quote:
[..]
Dat lijkt niet waarschijnlijk. Er zijn simpelweg te veel mensen die ook nergens anders heen kunnen.
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik denk het niet.

En dan heb ik er in ieder geval iets over gezegd...ooit...op Fok :')
pi_211640988
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 16 december 2023 @ 20:35:51 #263
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211640992
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 20:32 schreef GrumpyFish het volgende:
Gaza met de grond gelijk maken lijkt mij een goede voedingsbodem voor nieuwe poppetjes.
Deze grondoorlog zal ooit stoppen, die nieuwe poppetjes gaan er komen en over x tijd gaan we weer zoiets meemaken.
Nee hoor, Palestijnen kregen voorheen nog het voordeel van de twijfel. Dat zal in de toekomst niet meer gebeuren.
• Werken in Israel en spioneren? Nope, ze zijn vervangen door mensen uit India
• In de buurt van het hek komen om zwakke plekken te vinden? Nope, iedereen die in de buurt komt krijgt een kogel
• Ongestoord trainen hoe je een tank opblaast of een dorp of militaire basis bestormt? Nope, gelijk een airstrike op je dak
• groepje mannen die gewapend in Gaza rondlopen? Dronestrike

[ Bericht 2% gewijzigd door slashdotter3 op 16-12-2023 20:41:32 ]
pi_211641015
quote:

[..]
Die voedingsbodem is er nu ook al, die is er al decennialang omdat het simpelweg de cultuur daar is.

Dan wordt de vraag dus: wil je een voedingsbodem voor haat, terrorisme en antisemitisme, waarbij de beleidsbepalers, talloze wapens, strijders en een hele militaire infrastructuur hebben? Of is het beter om misschien de voedingsbodem te hebben (het gedachtegoed onder de bevolking dus), maar geen beleidsbepalers meer aan de macht die strijders en militaire infrastructuur tot hun beschikking hebben? Het laatste natuurlijk.
  zaterdag 16 december 2023 @ 20:42:41 #265
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_211641055
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2023 20:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, met hun eigen burgers zijn ze behoorlijk voorzichtig, daar kun je wel zeker van zijn.
[..]
Dat vind ik wel een opmerkelijke benadering, waarom zou je ng kritischer zijn op een democratische staat als deze vechten tegen barbaren? Dit is ook meteen het beste argument om Isral te steunen. Het contrast met de Palestijnen, bij wie alles om antisemitisme, haat, terrorisme en martelaarschap draait, is zo groot dat dit toch elk weldenkend mens zou moeten overtuigen.
Omdat in een democratische rechtsstaat regels zijn om onschuldigen te beschermen. Dat is wat je onderscheidt van barbaren.

Als je dat loslaat ben je niet veel beter dan waar je tegen strijdt.

Ik vind je typering van (alle?) Palestijnen vs. je beeld van Isral veel te zwart-wit. Niet alleen van jou, maar van veel meer lui in dit topic.
pi_211641097
quote:
Isral: 90 terroristen opgepakt in ziekenhuis Gaza

Het Isralische leger en de veiligheidsdienst Shin Bet zeggen dat het leger in de afgelopen dagen zo'n negentig "terroristen" heeft opgepakt in een ziekenhuis in Noord-Gaza. Met terroristen worden mensen bedoeld die lid zouden zijn van Hamas of andere terroristische groepen.

Dit ziekenhuis zou bij de aanval van Hamas op Isral van 7 oktober als uitvalsbasis hebben gediend. Een aantal opgepakte Palestijnen zou aan die aanval hebben meegedaan.

In het ziekenhuis zouden geweren, raketten en explosieven en ander militair materieel zijn aangetroffen. Volgens de Shin Bet heeft personeel van het ziekenhuis erkend dat wapens in couveuses op de kraamafdeling waren verstopt.
NOS
  zaterdag 16 december 2023 @ 20:52:53 #267
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_211641149
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2023 20:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die voedingsbodem is er nu ook al, die is er al decennialang omdat het simpelweg de cultuur daar is.
Dat is veel te simpel gesteld.
quote:
Dan wordt de vraag dus: wil je een voedingsbodem voor haat, terrorisme en antisemitisme, waarbij de beleidsbepalers, talloze wapens, strijders en een hele militaire infrastructuur hebben? Of is het beter om misschien de voedingsbodem te hebben (het gedachtegoed onder de bevolking dus), maar geen beleidsbepalers meer aan de macht die strijders en militaire infrastructuur tot hun beschikking hebben? Het laatste natuurlijk.
Het beste is de voedingsbodem wegnemen.

Gaat niet gebeuren, weet ik ook wel, maar dat komt ook deels doordat iedereen en zn moeder in dezelfde stuip schiet als jij.

Er is eigenlijk wat good old christelijke andere wang nodig in het conflict.* Om de drie eenheid van abrahamistische religies compleet te maken.

*Kom maar door met verkeerde interpretaties van die opmerking allemaal.
pi_211641243
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2023 20:52 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Wat vind je er simpel aan dan? Er zijn al decennialang terreuraanslagen en ook in vroegere tijd (begin 20e eeuw bijvoorbeeld) was er geregeld geweld van Arabieren richting Joden. Zo is bijvoorbeeld de Haganah ook ontstaan, een Joodse paramilitaire groepering die voor de veiligheid van de Joodse inwoners van het Britse Mandaatgebied Palestina moest zorgen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 20:42 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Omdat in een democratische rechtsstaat regels zijn om onschuldigen te beschermen. Dat is wat je onderscheidt van barbaren.

Als je dat loslaat ben je niet veel beter dan waar je tegen strijdt.

Ik vind je typering van (alle?) Palestijnen vs. je beeld van Isral veel te zwart-wit. Niet alleen van jou, maar van veel meer lui in dit topic.
Het hebben van een democratische rechtstaat zegt in principe vooral iets over de interne structuur van een land, niet over de oorlogsvoering. Dan zou je meer moeten wijzen naar internationale oorlogswetten.

En dat je het beeld van sommigen hier te zwart-wit vindt kan best, maar als je zelf geen hele grote verschillen ziet tussen de Isralische cultuur en de Palestijnse, dan zou ik in eerste instantie daar het probleem zoeken.
  zaterdag 16 december 2023 @ 21:31:06 #269
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_211641634
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2023 21:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat vind je er simpel aan dan? Er zijn al decennialang terreuraanslagen en ook in vroegere tijd (begin 20e eeuw bijvoorbeeld) was er geregeld geweld van Arabieren richting Joden. Zo is bijvoorbeeld de Haganah ook ontstaan, een Joodse paramilitaire groepering die voor de veiligheid van de Joodse inwoners van het Britse Mandaatgebied Palestina moest zorgen.
Enerzijds omdat het m.i. geen recht doet aan de complexiteit van het conflict. Anderzijds omdat het een heel volk wegzet als uniform haatdragend geheel.

En zeker dat laatste, ik denk dat dat niet klopt n het is een gevaarlijke opvatting die het makkelijker maakt om (even gechargeerd) het wel oke te vinden dat er een zooitje Palestijnen platgebombardeerd/neergeschoten worden.

quote:
[..]
Het hebben van een democratische rechtstaat zegt in principe vooral iets over de interne structuur van een land, niet over de oorlogsvoering. Dan zou je meer moeten wijzen naar internationale oorlogswetten.
Vind ik een vrij nauwe manier om daar naar te kijken. Het zegt ook iets (zou moeten zeggen?) over je waardenstelsel.

quote:
En dat je het beeld van sommigen hier te zwart-wit vindt kan best, maar als je zelf geen hele grote verschillen ziet tussen de Isralische cultuur en de Palestijnse, dan zou ik in eerste instantie daar het probleem zoeken.
N.v.t.
pi_211641663
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2023 20:52 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
:')
Het is niet moeilijker dan dat. Haat laat geen ruimte voor nuance.
Intolerant voor intolerantie
  zaterdag 16 december 2023 @ 21:35:07 #271
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211641685
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 18:23 schreef slashdotter3 het volgende:
There is no such thing as a “humanitarian” ceasefire‼️
What it should really be called is a “Hamas-saving” ceasefire. We aren’t stupid. Stop hiding behind your suits and diplomatic wording. You don’t give a damn about Israel and her future. Nor do you care about the hostages. This is what I emphasized to the UN: this distorted resolution has one goal - to secure Hamas’ continued rule in Gaza! We will not let this happen.
[ twitter ]
Totale onzin natuurlijk en smerig gesteld.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211641703
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 21:35 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nop, niks onzin.
Hamas moet weg en het verdraaide wereldbeeld van allerhande "goede doelen" in Gaza is verschrikkelijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_211641751
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 21:35 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik ben precies de omgekeerde mening toegedaan. Frisse wind. De waarheid. To the point en confronterend.
Intolerant voor intolerantie
  zaterdag 16 december 2023 @ 21:59:56 #274
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211641974
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 21:36 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nop, niks onzin.
Hamas moet weg en het verdraaide wereldbeeld van allerhande "goede doelen" in Gaza is verschrikkelijk.
Suggereren dat iedereen die voor een tijdelijk bestand is, een heimelijke Hamaspijper is, is bezijden de waarheid en smerig om te stellen. Alleen debieltjes geloven dat dat zo is.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 16 december 2023 @ 23:00:24 #275
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211642614
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 21:36 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nop, niks onzin.
ook als het of HAMAS weg is, het israelische leger zal er nog minstens een jaar moeten blijven om wederopbouw van GAZA in goede banen te leiden en de laatste HAMAS mensen op te sporen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211642623
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 21:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Suggereren dat iedereen die voor een tijdelijk bestand is, een heimelijke Hamaspijper is, is bezijden de waarheid en smerig om te stellen. Alleen debieltjes geloven dat dat zo is.
Mwah, de weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen. Het betreft volgens mij niet alleen de debieltjes ;)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_211642634
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 23:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ook als het of HAMAS weg is, het israelische leger zal er nog minstens een jaar lichtjaar moeten blijven om wederopbouw van GAZA in goede banen te leiden en de laatste HAMAS mensen op te sporen
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 16 december 2023 @ 23:02:55 #278
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211642638
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 17:43 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
En de enige optie is dan doodschieten?
Zeg ik dat? Nee. Ik zeg dat ze een misschien wel begrijpelijke fout hebben gemaakt in een oorlogssituatie die ze de rest van hun leven met zich mee zullen dragen en waarvoor ze misschien ook nog via de juridische weg gestraft zullen worden en denk ik ook moeten worden.
  zaterdag 16 december 2023 @ 23:10:26 #279
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211642716
quote:

[..]

Deze grondoorlog zal ooit stoppen, die nieuwe poppetjes gaan er komen en over x tijd gaan we weer zoiets meemaken.
Het is juist ede bedoeling dat HAMAS nooit meer de baas in GAZA zal zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 16 december 2023 @ 23:17:38 #280
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_211642795
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 23:02 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Zeg ik dat? Nee. Ik zeg dat ze een misschien wel begrijpelijke fout hebben gemaakt in een oorlogssituatie die ze de rest van hun leven met zich mee zullen dragen en waarvoor ze misschien ook nog via de juridische weg gestraft zullen worden en denk ik ook moeten worden.
Obv de informatie die er nu ligt, kan ik me niet voorstellen dat iemand dit een begrijpelijke fout noemt.
  zaterdag 16 december 2023 @ 23:24:35 #281
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_211642850
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 23:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Het is juist ede bedoeling dat HAMAS nooit meer de baas in GAZA zal zijn
Met de manier waarop Isral nu optreedt, krijg je -wanneer je de Palestijnse bevolking weer terug laat keten naar Gaza- uiteindelijk weer een Hamas o.g. Dat lijkt me vanzelfsprekend/onvermijdelijk.

Dan blijft alleen over: Gaza inlijven bij Isral en Palestijnen Egypte in schuiven? Of de Middellandse zee?
pi_211642859
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 23:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ook als het of HAMAS weg is, het israelische leger zal er nog minstens een jaar moeten blijven om wederopbouw van GAZA in goede banen te leiden en de laatste HAMAS mensen op te sporen
Dat zal snel.

Kan de VN hard roepen maar zelf zullen ze ook geen soldaten sturen en demilitariseren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_211642863
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 23:24 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Met de manier waarop Isral nu optreedt, krijg je -wanneer je de Palestijnse bevolking weer terug laat keten naar Gaza- uiteindelijk weer een Hamas o.g. Dat lijkt me vanzelfsprekend/onvermijdelijk.

Dan blijft alleen over: Gaza inlijven bij Isral en Palestijnen Egypte in schuiven? Of de Middellandse zee?
Ala Afghanistan gewoon eeuwig op blijven hangen en niet wegtrekken na 20 jaar.
  zaterdag 16 december 2023 @ 23:37:21 #284
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211642936
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 23:24 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

nee de bevolking van GAZA gaat weer zelf baas zijn, zonder hamas
  zaterdag 16 december 2023 @ 23:42:51 #285
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 16 december 2023 @ 23:44:21 #286
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211643027
_O- wat een volk.
pi_211643138
twitter
pi_211643432
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 23:17 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Obv de informatie die er nu ligt, kan ik me niet voorstellen dat iemand dit een begrijpelijke fout noemt.
Dat komt denk ik omdat het gros hier denkt dat iedere ongewapende Gazaan een legitiem doelwit is. Ze zijn immers allemaal Hamas/ barbaren?

twitter

[ Bericht 45% gewijzigd door Kijkertje op 17-12-2023 01:07:16 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 17 december 2023 @ 00:56:17 #290
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211643504
In 2018 vond Israel financiele informatie van Hamas waarmee ze hun geldstromen konden afknijpen, ze besloten dat niet te doen vanwege de veronderstelling dat Hamas wilde regeren ipv vechten en dat Israel vrede met geld kon kopen...

https://www.nytimes.com/2(...)ligence-attacks.html
Israel Found the Hamas Money Machine Years Ago. Nobody Turned It Off.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 17 december 2023 @ 01:12:53 #291
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211643574
#BREAKING: Update from the
@IDF
operations in Gaza.

Operation Completed at 'Kamal Adwan' Hospital Area, Used as Hamas Compound in Jabalia; Approximately 90 Terrorists Arrested and Combat Equipment Seized.

In recent days, fighters from Brigade 460 operated in the area of 'Kamal Adwan' hospital in Jabalia, which served as a Hamas terror organization compound. The soldiers arrested about 90 terrorists in the area, some of whom participated in the deadly attack on October 7th. The forces also destroyed terror infrastructures and found numerous combat materials, including Kalashnikov rifles, RPGs, explosive devices, military equipment of the Nuja'bat forces, technological equipment, and intelligence documents belonging to the Hamas terror organization.

As part of the operation inside the hospital, coordinators from the Israel Security Agency and field investigators of Unit 504 interrogated the staff, who admitted that combat materials were hidden in the neonatal department inside incubators, intended for the care of premature babies. Following the investigation, forces from Flotilla 13 located combat equipment, classified documents, and tactical communication devices.
twitter
pi_211643599
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2023 00:56 schreef slashdotter3 het volgende:
In 2018 vond Israel financiele informatie van Hamas waarmee ze hun geldstromen konden afknijpen, ze besloten dat niet te doen vanwege de veronderstelling dat Hamas wilde regeren ipv vechten en dat Israel vrede met geld kon kopen...

https://www.nytimes.com/2(...)ligence-attacks.html
Israel Found the Hamas Money Machine Years Ago. Nobody Turned It Off.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja daar was al eerder een artikel over. Netanyahu zelf moedigde de geldstromen aan in de veronderstelling dat als je de zakken van de Hamas-kopstukken maar spekt ze zich wel gedeisd zouden houden. De reden ook dat ze de waarschuwingen dat een aanval op komst was niet serieus namen. Een enorme inschattingsfout om te denken dat ze daarmee hun vrijheidsstrijd zouden opgeven.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 17 december 2023 @ 01:35:18 #293
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 17 december 2023 @ 01:35:58 #294
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 17 december 2023 @ 01:50:13 #295
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211643733
Varkensvlees en alcohol consumeren of heropvoedkamp, kies maar. Mogen ze ook wel in het Westen doen om van het moslim extremisme af te komen.
twitter
  zondag 17 december 2023 @ 02:10:27 #296
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211643963
twitter

twitter

twitter
pi_211643996
twitter

twitter

[ Bericht 23% gewijzigd door Kijkertje op 17-12-2023 04:36:06 ]
  zondag 17 december 2023 @ 04:55:27 #299
396386 sturmpie
for night & nature
pi_211644036
ok, ze hebben 3 gijzelaars afgeknald van hun eigen, dwz, gijzelaars liepen vrij rond en waren bijna veilig en toen kregen ze de kogel van hun eigen broeder/zuster, 3 gijzelaars afgeknald als kanonnenvoer
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  zondag 17 december 2023 @ 05:53:40 #300
396386 sturmpie
for night & nature
pi_211644073
De Joodse kolonisten wonen in nederzettingen die volgens internationaal recht illegaal zijn.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')