Hier bleef die saturatie ook steeds laag, heb hem niet meer gemeten de laatste dagen. Kinderarts zei dat ze af en toe even goed moest doorademen.quote:Op maandag 18 december 2023 19:37 schreef TolstoiFan het volgende:
@:amaranta, wat een zware tijd! Heel veel sterkte!
@:Leandra, ah nee, dat is ook pittig.
Beterschap en een digitale knuffel voor iedereen die het nodig heeft. Het is voor veel een zware laatste week voor Kerst![]()
![]()
![]()
Manlief is hier op controle geweest, saturatie is nog steeds niet goed 92/93, terwijl die 96 moet zijn. Ook nog vocht op de longen te horen. Hij voelt zich wel wat beter, maar is snel moe. Hij moet meteen HAP bellen als het slechter gaat of hij weer koorts krijgt.
Mijn vakantie is eind van de middag begonnen. Helemaal kapot ben ik, al 2 jankbuien gehad van alle stress en vermoeidheid. Kerstboom staat inmiddels binnen, morgen maar eens optuigen. En de badkamer schoonmaken en verder bijkomen.
Lieve Tolstoj, ik zie nu al weken hier dat je het heel zwaar hebt. Is het écht nodig om die badkamer te poetsen?quote:Op maandag 18 december 2023 19:37 schreef TolstoiFan het volgende:
@:amaranta, wat een zware tijd! Heel veel sterkte!
@:Leandra, ah nee, dat is ook pittig.
Beterschap en een digitale knuffel voor iedereen die het nodig heeft. Het is voor veel een zware laatste week voor Kerst![]()
![]()
![]()
Manlief is hier op controle geweest, saturatie is nog steeds niet goed 92/93, terwijl die 96 moet zijn. Ook nog vocht op de longen te horen. Hij voelt zich wel wat beter, maar is snel moe. Hij moet meteen HAP bellen als het slechter gaat of hij weer koorts krijgt.
Mijn vakantie is eind van de middag begonnen. Helemaal kapot ben ik, al 2 jankbuien gehad van alle stress en vermoeidheid. Kerstboom staat inmiddels binnen, morgen maar eens optuigen. En de badkamer schoonmaken en verder bijkomen.
Ik snap het hoorquote:Op maandag 18 december 2023 20:02 schreef TolstoiFan het volgende:
Nou, dan heb je mijn badkamer niet gezienMaar gewoon op mijn gemakkie met een muziekje erbij. Uiteindelijk zal me dat ook rust geven in het hoofd.
Maar wel lief van je!
En ergens deze week moeten we ook nog gaan bedenken wat we met Kerst gaan eten. Kerstavond altijd kleine hapjes / tapas. Veder nog geen idee. Volgens mij is er wel al een bak ijs gekocht
Hij wilde tijdens het fietsen naar de supermarkt even stoppen om een telefoontje te beantwoorden en stond op een of andere manier niet goed, want hij viel, op zijn achterhoofd en zijn bovenbeen is gebroken, dus dat wordt morgen een operatie.quote:
Hallo, het is mijn vader, uiteraard is het gecompliceerdquote:Op maandag 18 december 2023 18:51 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Ach nee! Wat is er gebeurd? Hopelijk niet gecompliceerd.
Tuurlijk, meteen goed doen he.quote:Op maandag 18 december 2023 20:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hallo, het is mijn vader, uiteraard is het gecompliceerd
Ik heb het ook niet van een vreemde
Fijn dat ze hem in de gaten houden! En fijn dat hij weer kookt, dan voelt hij zich wat beter, maar ook voor jou weer even wat meer ademruimtequote:Op maandag 18 december 2023 19:54 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Nijna, dat weet ik eigenlijk niet. Saturatie is wel wat hoger, vorige week was ie onder de 90.
Hij moet in ieder geval op Derde Kerstdag weer voor controle langskomen.
En hij kookt weer (voor mij en eigenlijk iedereen hier in huis
)
Maar dat hij er niks aan kan doen wil niet zeggen dat het niet enorm aan jou vreet. En jij bent ook maar mens.quote:Op maandag 18 december 2023 16:07 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik ben zaterdag volledig doorgeflipt tegen hem. Ik trok het gewoon niet meer. Dé aaneenschakeling van negatieve “diarree” die uit zijn mond komt. En hij kan er niks aandoen. Dat weet ik. Maar als ontvanger zit op gegeven moment je emmer vol. En hij blijft er maar bijgooien.
Ik had er daarna enorme spijt van overigens. Maar ja, wat je hebt gezegd kun je niet meer terug nemen.
Ik kan mijn (fysieke) zorg ook met niemand delen, aangezien ik maar alleen ben. Dat maakt het extra zwaar.
Oh nee...quote:Op maandag 18 december 2023 18:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou... raad eens wie er in de wachtkamer bij de SEH zit omdat haar vader met een beenbreuk per ambulance afgevoerd is....
Ik moet eerst maar eens zien dat hij met kerst thuis is.
Ja ik sprak vandaag iemand in een ziekenhuis met mondkapje die meteen ging uitleggen dat ze licht verkouden was en m daarom op had, want beleid.quote:Op maandag 18 december 2023 18:04 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Sterker nog, bij ons is het 'verplicht' bij luchtwegklachten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
quote:Op dinsdag 19 december 2023 09:30 schreef Tink89 het volgende:
Ach lieverds, wat een ellende! Heel veel sterkte en beterschap en een dikke digitale knuffel voor iedereen die het kan gebruiken.
Ik kreeg van mijn manager net een vast contract als kerstcadeautje. 4Wat goed! GefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
Gelukkig beter. Huisarts kon niets ontdekken, maar ze voelde zich wel duidelijk slecht gisteren. Ze eet normaal het liefst de hele dag bananen, ze liet gisteren een halve liggen en heeft bijna de hele ochtend niets gegeten. Maar geen koorts meer gisteren en in de loop van de dag knapte ze wel duidelijk weer op. Dus vandaag wel gewoon naar de opvang gebracht.quote:
Bedankt dat je jouw ervaring deelt.quote:Op maandag 18 december 2023 19:04 schreef livelink het volgende:
@:amaranta, wat een zware situatie voor jou en je moeder. Veel sterkte daarmee![]()
Mijn vader was vorig jaar rond deze tijd ook depressief. Hij wilde zijn bed niet meer uitkomen ook. De huisarts is toen langs geweest en vroeg (best cru) aan mijn vader of hij soms liever dood wilde en of ze dat moesten bespreken samen. Toen heeft mijn vader na lang denken geantwoord dat hij toch eigenlijk niet klaar was voor zo'n soort gesprek en dat hij toch verder wilde. En de dag daarna is hij toch zijn bed weer uitgekomen en ging het langzaam beter. Voor hem was dat de trigger, maar dat werkt voor iedereen toch anders natuurlijk.
Zelf naar een arts gaan wilde hij toen ook niet, maar gelukkig wilde de huisarts dus langskomen.
Gaat het al iets beter? En weet je al iets meer over de operatie?quote:Op maandag 18 december 2023 21:07 schreef Leandra het volgende:
Ik rij de hele dag al rond met een emmer in de auto
Voor het geval dat![]()
Tot nu toe de WC kunnen halen en geen emmer nodig gehad.
quote:Op dinsdag 19 december 2023 09:30 schreef Tink89 het volgende:
Ach lieverds, wat een ellende! Heel veel sterkte en beterschap en een dikke digitale knuffel voor iedereen die het kan gebruiken.
Ik kreeg van mijn manager net een vast contract als kerstcadeautje. 4GefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb reclame voor mondkapjes nu…quote:Op dinsdag 19 december 2023 09:08 schreef Mushanga71 het volgende:
Jaaa, ik nu ook kriebelhoesten zoon aan de racekak
![]()
Heb het laatste pak mondkapjes aan man meegegeven, moest vliegen en zo. Nu heb ik er geloof ik, nog 1 in de auto liggen maar dat weet ik niet zeker
quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:11 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb reclame voor mondkapjes nu…
Ik vond nog een zakje met 5 stuksquote:Op dinsdag 19 december 2023 10:23 schreef BE het volgende:
Ik heb er echt nog zo veel staan in de berging.Maar weggooien vond ik ook zonde. Toch hoop ik dat we ze nooit meer zo nodig gaan hebben als toen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Hij wordt nu geopereerd, hij had mij om 9 uur geappt maar toen was ik weer diep in slaap na een verse ronde paracetamolquote:Op dinsdag 19 december 2023 10:10 schreef amaranta het volgende:
[..]
Gaat het al iets beter? En weet je al iets meer over de operatie?
quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:41 schreef Schanu het volgende:
Ik heb donderdag een begrafenis van oma. En waar ik in eerste instantie de kinderen mee wilde nemen, zelfs al kleding had gekocht (met dank aan dit topic), nu toch maar besloten de kinderen niet mee te nemen. Alle andere achterkleinkinderen gaan ook niet mee. En het wordt een best wel lange en zware kerkdienst dus de vraag is of en hoe lang ze dat vol zouden houden. Plus met mijn oudste, en alle indrukken, en ze trekt het allemaal al zo slecht..
Maar goed, niet mee dus, en geen opvang mogelijk voor die dag want de BSO heeft nooit plek en wegens het kerstdiner op school die avond zijn de kinderen ook al om 12.15 uur vrij. Ik heb bij hoge uitzondering mijn moeder gevraagd of ze die middag kan en wil oppassen. Mijn moeder is mentaal niet in orde dus dat is altijd wel een dingetje, ze ziet de meiden normaliter alleen als ze jarig zijn. Maar warempel, ze gaf aan te gaan overleggen met mijn vader omdat hij die dag jarig is. Conclusie na het overleg, mijn vader vond het niet leuk dus mijn moeder kon niet oppassen.
En ik BAAL hier gewoon zo ontzettend van. Dat een volwassen man van 64 zijn eigen verjaardag, die hij niet eens viert behalve met mijn moeder want ook mijn vader is mentaal niet in orde dus ze hebben geen sociaal leven, belangrijker vindt dan ons helpen zoeken naar een oplossing in deze situatie. En ik had het kunnen weten want ik heb hem voor het laatst gezien bij de geboorte van mijn jongste, dus wat verwacht ik nou werkelijk, maar ik hou toch altijd de hoop dat als de nood echt hoog is ze wel voor ons klaar kunnen staan. En zelfs dat kan dus niet..
Uiteindelijk heeft de buurvrouw vrij gevraagd van haar werk om de kinderen op te halen uit school en ze 's middags op te vangen. Zij is meer oma voor mijn meiden dan mijn eigen moeder ooit is geweest en ooit zal worden. En het gebrek aan ouders is iets waar ik wel mee heb leren omgaan, maar voor mijn kinderen het gebrek aan schoonouders breekt toch elke keer weer mijn hart.
#Einderant
Dat is wel heel zwaar als het op dat punt zitquote:Op dinsdag 19 december 2023 10:09 schreef amaranta het volgende:
[..]
Bedankt dat je jouw ervaring deelt.
Wij hebben dat ook aan hem gevraagd. En de huisarts ook. Hij zegt van niet. Maar ook zegt hij dat dit zo ook geen leven is.
Sterkte, hopelijk gaat de operatie goed!quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij wordt nu geopereerd, hij had mij om 9 uur geappt maar toen was ik weer diep in slaap na een verse ronde paracetamol
Dus ik zag dat om 10.30 pas
Mijn zusje heeft even met de afdeling gebeld, we gaan er vanmiddag heen.
Hij zit heel heel diep. En ziet totaal geen lichtpuntjes.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is wel heel zwaar als het op dat punt zit![]()
En kan hij in dat ziekenhuis blijven?quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij wordt nu geopereerd, hij had mij om 9 uur geappt maar toen was ik weer diep in slaap na een verse ronde paracetamol
Dus ik zag dat om 10.30 pas
Mijn zusje heeft even met de afdeling gebeld, we gaan er vanmiddag heen.
Sterkte en idd, oma's zijn toch wel belangrijk vind ik.quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:41 schreef Schanu het volgende:
Ik heb donderdag een begrafenis van oma. En waar ik in eerste instantie de kinderen mee wilde nemen, zelfs al kleding had gekocht (met dank aan dit topic), nu toch maar besloten de kinderen niet mee te nemen. Alle andere achterkleinkinderen gaan ook niet mee. En het wordt een best wel lange en zware kerkdienst dus de vraag is of en hoe lang ze dat vol zouden houden. Plus met mijn oudste, en alle indrukken, en ze trekt het allemaal al zo slecht..
Maar goed, niet mee dus, en geen opvang mogelijk voor die dag want de BSO heeft nooit plek en wegens het kerstdiner op school die avond zijn de kinderen ook al om 12.15 uur vrij. Ik heb bij hoge uitzondering mijn moeder gevraagd of ze die middag kan en wil oppassen. Mijn moeder is mentaal niet in orde dus dat is altijd wel een dingetje, ze ziet de meiden normaliter alleen als ze jarig zijn. Maar warempel, ze gaf aan te gaan overleggen met mijn vader omdat hij die dag jarig is. Conclusie na het overleg, mijn vader vond het niet leuk dus mijn moeder kon niet oppassen.
En ik BAAL hier gewoon zo ontzettend van. Dat een volwassen man van 64 zijn eigen verjaardag, die hij niet eens viert behalve met mijn moeder want ook mijn vader is mentaal niet in orde dus ze hebben geen sociaal leven, belangrijker vindt dan ons helpen zoeken naar een oplossing in deze situatie. En ik had het kunnen weten want ik heb hem voor het laatst gezien bij de geboorte van mijn jongste, dus wat verwacht ik nou werkelijk, maar ik hou toch altijd de hoop dat als de nood echt hoog is ze wel voor ons klaar kunnen staan. En zelfs dat kan dus niet..
Uiteindelijk heeft de buurvrouw vrij gevraagd van haar werk om de kinderen op te halen uit school en ze 's middags op te vangen. Zij is meer oma voor mijn meiden dan mijn eigen moeder ooit is geweest en ooit zal worden. En het gebrek aan ouders is iets waar ik wel mee heb leren omgaan, maar voor mijn kinderen het gebrek aan schoonouders breekt toch elke keer weer mijn hart.
#Einderant
Dat verwacht ik wel, hij wordt geopereerd in het ziekenhuis waar hij gisteren naartoe gebracht is, dus ik verwacht niet dat ze hen daarna nog gaan verplaatsen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:16 schreef amaranta het volgende:
[..]
En kan hij in dat ziekenhuis blijven?
Heel erg dit. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je op die manier in het leven staat. Het is vanaf de zijlijn heel makkelijk om te roepen 'their loss', maar ik weet ook dat dat voorbij gaat aan de diepe gevoelens die hiermee gepaard gaan.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:09 schreef Leandra het volgende:
Och @:Schanu onvoorstelbaar dat ze hun prioriteiten zo slecht op orde hebben, en niet doorhebben hoeveel leed ze daarmee veroorzaken
Gaat redelijk, de hoofdpijn is nu het vervelendst, heb nog steeds geen behoefte om iets te eten dus waarschijnlijk is mijn maag ook nog niet helemaal hersteld.quote:Op dinsdag 19 december 2023 12:56 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Heel erg dit. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je op die manier in het leven staat. Het is vanaf de zijlijn heel makkelijk om te roepen 'their loss', maar ik weet ook dat dat voorbij gaat aan de diepe gevoelens die hiermee gepaard gaan.![]()
@:Leandra sterkte met wachten op nieuws. Rot dat je zijn berichtje hebt gemist. Hoe voel jij je nu?
@:Tink89 gefeliciteerd! Wat heerlijk voor je dat je een fijne werkgever hebt gevonden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moment om andere mensen die voor je klaar staan (zoals je buurvrouw) extra te koesteren!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
quote:Op dinsdag 19 december 2023 13:31 schreef LeSage het volgende:
Wat erg dit, helemaal als de kinderen groter zijn en de zorgtaken dus minimaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
We geven ze altijd al cadeautjes tussendoor, waaronder een houten tekstbordje met een 'opa tekst' voor de buurman en een kookschort met 'de liefste bonus oma' voor de buurvrouw. Dus die bonus oma (en opa) rol is al wel uitgesprokenquote:Op dinsdag 19 december 2023 15:04 schreef FlyingFish het volgende:
Gecondoleerd Schanu. Ik zou de buurvrouw op nationale opa en oma dag een kleinigheidje geven ter waardering en om haar misschien een ‘echte’ oma te maken/laten voelen.
Damn, das niet goed.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:15 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hij zit heel heel diep. En ziet totaal geen lichtpuntjes.
Hij is hier, en zijn vriend belde net. En die zegt dan iets in de trant van: ik hoop dat de volgende keer dat ik je spreek, je je iets beter voelt.
En dan zou je denken dat hij zegt: dat hoop ik ook. Maar zijn antwoord is dan: dat denk ik niet.
Nu wel, operatie is goed gegaan, vanavond naar een verpleegafdeling en dan morgen wellicht ontslag naar een revalidatietehuis.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:15 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hij zit heel heel diep. En ziet totaal geen lichtpuntjes.
Hij is hier, en zijn vriend belde net. En die zegt dan iets in de trant van: ik hoop dat de volgende keer dat ik je spreek, je je iets beter voelt.
En dan zou je denken dat hij zegt: dat hoop ik ook. Maar zijn antwoord is dan: dat denk ik niet.
Hij zegt van niet. Dat is in het verleden en heeft een plekje.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Damn, das niet goed.
Heeft het ook met de tijd van her jaar en je broer te maken denk je?
Fijn dat de operatie goed is gegaan.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nu wel, operatie is goed gegaan, vanavond naar een verpleegafdeling en dan morgen wellicht ontslag naar een revalidatietehuis.
Wat een moeilijke en pijnlijke situatie is dit. Zo moeilijk ook om je vader te helpen als hij het zelf allemaal zo somber inziet.quote:Op dinsdag 19 december 2023 16:20 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hij zegt van niet. Dat is in het verleden en heeft een plekje.
We denken dat het toch te maken heeft met mijn moeder. Zij is heel ziek geweest (en nog steeds) en dat heeft zich waarschijnlijk opgestapeld bij hem. Net voordat ze op vakantie gingen hebben ze ook een busongeluk gehad. En dat is waarschijnlijk de trigger geweest. Mijn moeder is toen gevallen Bij dat ongeluk. En daar is hij erg van geschrokken.
Mijn moeder wordt natuurlijk nooit meer beter. En hij is heel erg bang om alleen achter te blijven. Het komt er nu uit bij hem.
AnyWay een van mijn beste vriendinnen was vroeger psychiatrisch verpleegkundige. En zij heeft vanmiddag ook met hem gesproken. Een tijdje terug had ze ook met hem gepraat. En zij zag wel dat hij vooruit is gegaan sinds de vorige keer. Dus dat is wel troostend.
We komen hier wel doorheen. Heeft gewoon tijd nodig.
Door 1 paraplu?quote:Op woensdag 20 december 2023 10:31 schreef Mushanga71 het volgende:
Morgen maar weer langs de ha. Heb zo'n vermoeden dat ik wéér een blaasontsteking heb![]()
Ben dit lichaam zat.
Ben ook een bewoner zat die denkt dat mijn kliko wel gevuld kan worden met zijn troep. Vond een kapotte paraplu in mijn net geleegde klikoEruit gevist en op de klikoplaatst gedumpt. Niet aardig van mij maar geen idee of de kliko wordt geleegd tijdens kerst en anders kan ik mijn eigen zooi niet kwijt. Dus.
Een grote oninvouwbare plu zonder stof. Daar dacht ik namelijk ook al aan, maar dan had er nog iets van stof aan moeten zitten. En het waaide niet.quote:Op woensdag 20 december 2023 10:38 schreef BE het volgende:
[..]
Door 1 paraplu?
En het kan geen passant zijn die zijn plu kapotwaaide en dacht 'laat ik hem netjes weggooien'?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |