Ik denkt dat Plasterk heeft gevraagd "zijn hier woonachtige moslims wat u betreft volwaardige Nederlanders" en dat Wilders in zijn antwoord de criminaliteit er bij heeft gesleept. Die neiging heeft Wikders sowieso bij moslims, namelijk.quote:Op dinsdag 12 december 2023 15:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik denk dat het door Plasterk op die manier gevraagd is. Het was een gesprek tussen Platerk en Wilders en er staat "desgevraagd" in die zin.
Je kan er geen conclusie aan verbinden, misschien had Ronald moet vragen: en criminele Moslims?quote:Op dinsdag 12 december 2023 15:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denkt dat Plasterk heeft gevraagd "zijn hier woonachtige moslims wat u betreft volwaardige Nederlanders" en dat Wilders in zijn antwoord de criminaliteit er bij heeft gesleept. Die neiging heeft Wikders sowieso bij moslims, namelijk.
Wat maakt het uit of iemand een criminele moslim is vs een criminele niet-moslim?quote:Op dinsdag 12 december 2023 15:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je kan er geen conclusie aan verbinden, misschien had Ronald moet vragen: en criminele Moslims?
Die vraag moet aan GW gesteld worden.quote:Op dinsdag 12 december 2023 15:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat maakt het uit of iemand een crimenele moslim is vs een criminele niet-moslim?
Alsof discriminatie bij criminelen opeens wel ok isquote:Op dinsdag 12 december 2023 15:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat maakt het uit of iemand een crimenele moslim is vs een criminele niet-moslim?
Ja, ik ben benieuwd waarom dat uit zou maken.quote:Op dinsdag 12 december 2023 15:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die vraag moet aan GW gesteld worden.
Als het een vluchteling is (maakt niet uit welke religie) maakt dat wel uit voor zijn of haar verdere afhandeling.
Ja ik schreef ook dat religie niet zou mogen uitmaken voor de afhandeling van asielaanvraag.quote:Op dinsdag 12 december 2023 15:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, ik ben benieuwd waarom dat uit zou maken.
Het doet me wat denken aan dat minder-Marokkanen fiasco een tijd geleden. Toen werd er vermeldt dat ze criminele Marokkanen bedoelden... de belangrijke eigenschap is dan crimineel en niet Marokkaan of niet-Marokkaan (ervanuitgaande dat ze met Marokkaan bedoelen, mensen met een Nederlands en een Marokkaans paspoort of achtergrond).
Voor asiel is het uiteraard relevant, maar ook dat staat los van geloofsovertuiging voor zover ik weet.
En dat is dus echt niet per ongeluk. En zou voor de andere partijen (opnieuw) een rooie vlag moeten zijn, want stel dat je straks een kabinet begonnen bent, dan krijg je dit op-of-over het randje-gezeik dus de hele tijd.quote:Op dinsdag 12 december 2023 15:55 schreef phpmystyle het volgende:
Wel typisch GW om dat toch weer wat boven de markt te laten hangen.
Tjah, het gaat erom wat er gebeurt, niet om wat je zegt.quote:Op dinsdag 12 december 2023 15:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En dat is dus echt niet per ongeluk. En zou voor de andere partijen (opnieuw) een rooie vlag moeten zijn, want stel dat je straks een kabinet begonnen bent, dan krijg je dit op-of-over het randje-gezeik dus de hele tijd.
Klar. Plasterk heeft dit geschreven. Wat ging er aan vooraf .Wat vroeg hij letterlijk en wat antwoordde Wilders letterlijk ?quote:Op dinsdag 12 december 2023 15:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik denk dus dat Plasterk het zo geformuleerd heeft (en niet Wilders).
Je kunt geen samenwerking starten met iemand die enerzijds roept zich te willen conformeren aan de grondwet en bepaalde zaken in de ijskast te zetten, en anderzijds continu blijft flirten met het overboord gooien van artikel 1 van de grondwet voor een specifieke groep inwoners.quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah, het gaat erom wat er gebeurt, niet om wat je zegt.
Dat is gewoon waar we nu zijn en wat er gebeurt als je problemen blijft negeren. Het is nu eenmaal zo.
Jawel, je hoeft er alleen niet mee in te stemmen.quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt geen samenwerking starten met iemand die enerzijds roept zich te willen conformeren aan de grondwet en bepaalde zaken in de ijskast te zetten, en anderzijds continu blijft flirten met het overboord gooien van artikel 1 van de grondwet voor een specifieke groep inwoners.
quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:05 schreef Books1 het volgende:
Baudet kapper uitgeschoten of haar geverfd 🙈
zal wel ironisch bedoeld zijnquote:Op dinsdag 12 december 2023 16:05 schreef Books1 het volgende:
Baudet kapper uitgeschoten of haar geverfd 🙈
Gemiddelde kamervraag kost 3750 euro.quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:11 schreef Nober het volgende:
Hoppa. NSC pakt het meteen op!
[ twitter ]
Nieuwe politiek!quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:11 schreef Nober het volgende:
Hoppa. NSC pakt het meteen op!
[ twitter ]
alle wegen leiden naar het TorentjeAmsterdamquote:Op dinsdag 12 december 2023 18:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Gemiddelde kamervraag kost 3750 euro.
Bedankt Olger van Dijk!
Ik zag gisteren iemand door rood fietsen. Ik heb Olger al gemaild, hopelijk doet ie er iets mee.quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Bedankt Olger van Dijk!
Als Wilders zijn zin krijgt qua plannen wordt het ook onmogelijk om een niet-criminele moslim te zijn. Koran verboden, moskeeën dicht...quote:Op dinsdag 12 december 2023 15:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker als je bedenkt dat de regering nogal veel invloed heeft op wat er in de wet staat.
Stevig aanpakken die verkeersovertedende randstedelingen.quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Bedankt Olger van Dijk!
Met de PVV in de regering gaat het met de meldpunten wel goedkomen, me dunkt.quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zag gisteren iemand door rood fietsen. Ik heb Olger al gemaild, hopelijk doet ie er iets mee.
Geen moeite mee maar volgens mij is dit een zaak voor de gemeente Amsterdam, toch? Ik snap niet zo goed waarom dit een zaak voor de 2e Kamer is.quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Stevig aanpakken die verkeersovertedende randstedelingen.
Kan mij niet hard genoeg gaan.
Ik vraag me sowieso af wat Olger in Amsterdam deed. Was het weer LandbouwRAI?quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geen moeite mee maar volgens mij is dit een zaak voor de gemeente Amsterdam, toch? Ik snap niet zo goed waarom dit een zaak voor de 2e Kamer is.
Uiteraard maar de nieuwe kamerleden moeten ook iets te doen hebben…quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geen moeite mee maar volgens mij is dit een zaak voor de gemeente Amsterdam, toch? Ik snap niet zo goed waarom dit een zaak voor de 2e Kamer is.
Dat zal dus ook het antwoord zijn en dus kost dit geen 3000 euro...quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maak je niet zo druk.quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:48 schreef kipknots het volgende:
[..]
Als Wilders zijn zin krijgt qua plannen wordt het ook onmogelijk om een niet-criminele moslim te zijn. Koran verboden, moskeeën dicht...
Dat is iets om bij zijn uitspraken in het achterhoofd te houden.
Edit: daarnaast zijn dit soort tweets niet te negeren als Wilders zegt dat hij geen plannen gaat uitvoeren die niet voldoen aan de grondwet:
[ twitter ]
quote:De Grondwet zou ons moeten beschermen tegen een overheid die teveel vreemdelingen opdringt, boeren onteigend, vissers failliet laat gaan, de inflatie opdrijft, ongevaccineerden discrimineert, lockdowns instelt, toeslagouders stalkt en plundert, Groningers laat verzakken, ongewenste verdragen sluit, referenda afschaft, oorlogen sponsort en NPO propaganda verspreidt.
Die Grondwet heeft dat allemaal niet gedaan.
Nou ook niet zeuren over 'rechtsstatelijkheid' graag en bovenstaande corrigeren.
En? Heb ik het artikel in de grondwet gemist dat de overheid verplicht om alles op alles te zetten om te voorkomen dat vissers failliet gaan?quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:04 schreef Nober het volgende:
[..]
Maak je niet zo druk.
[ twitter ]
[..]
[ twitter ]
Snap ik ook niet, domme Kamervragen ook. Ga wat nuttigs doen.quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |