Aandeel groene stroom is nog steeds beperkt. Als NS minder verbruikt dan kan dat voor andere civiele doeleinden gebruikt worden.quote:Op dinsdag 12 december 2023 14:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar slaat dan nu weer op? Sowieso gebruikt KPN al sinds 2011 alleen maar groene stroom. Volgens eigen zeggen weliswaar maar toch.
Of, gek idee, we wekken meer groene stroom op!quote:Op dinsdag 12 december 2023 14:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Aandeel groene stroom is nog steeds beperkt. Als NS minder verbruikt dan kan dat voor andere civiele doeleinden gebruikt worden.
Begrijp mij goed: ik pleit daar niet voor, maar het kan wel. Minder hard rijden met een trein scheelt CO2 op die manier.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)nederland-sinds-1990
Ja eens hoor. Een goede energiemix opbouwen, kern, wind, zon.quote:Op dinsdag 12 december 2023 14:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Of, gek idee, we wekken meer groene stroom op!
Zijn we ook minder afhankelijk van regimes in het Midden Oosten en Rusland en hebben we meer controle over onze eigen energie. Je zou denken dat rechts Nederland staat te springen om hiermee door te pakken. De VVD is iig helemaal voor.
Iets wat in de VS vrij normaal is. Ben je veroordeelt, dan raak je je stemrecht kwijt bijv in verschillende staten, waarmee je in feite uitgesloten wordt van de democratie.quote:Op dinsdag 12 december 2023 13:50 schreef Bluesdude het volgende:
Btw .... iedereen (bijv 18 miljoen mensen in Nederland) die zich niet ' aan de Nederlandse wet- en regelgeving houden' onvolwaardige burger noemen is ook akelig discriminerend uit te leggen
Debat woensdag: ik verwacht niks stevigs richting PVV en hun leider van de rechtse partijen.
Misschien is CU een beetje lastig. Maar hoe stevig zullen de linkse partijen reageren ?
Ik weet niet wat er nu idioter is, dat Wilders dit zegt of dat Plasterk het zo opschrijft.quote:Op dinsdag 12 december 2023 13:42 schreef Bluesdude het volgende:
pdf download Verslag van Plasterk:
[..]
Wie geen moslim is en zich niet aan de wet houdt blijven wel volwaardige burgers voor Wilders ? Maar moslims niet ?
Wel, Yesilgoz en Omtzigt........gaan jullie een toelichting van Wilders vragen.... of zien jullie niet hoe discriminerend dit uitgelegd kan worden door de nationale moslimhater
Zeker als je bedenkt dat de regering nogal veel invloed heeft op wat er in de wet staat.quote:Op dinsdag 12 december 2023 14:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat er nu idioter is, dat Wilders dit zegt of dat Plasterk het zo opschrijft.
Debiele uitspraak, waar ik als ik moslim was niet direct geruster van zou worden.
Of onhandig uitgedrukt.quote:Op dinsdag 12 december 2023 14:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat er nu idioter is, dat Wilders dit zegt of dat Plasterk het zo opschrijft.
Debiele uitspraak, waar ik als ik moslim was niet direct geruster van zou worden.
Van wie, van Wilders of van Plasterk?quote:
Ik denk dat het door Plasterk op die manier gevraagd is. Het was een gesprek tussen Platerk en Wilders en er staat "desgevraagd" in die zin.quote:Op dinsdag 12 december 2023 14:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk dus dat Plasterk het zo geformuleerd heeft (en niet Wilders).quote:Op dinsdag 12 december 2023 15:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Van wie, van Wilders of van Plasterk?
Wilders is niet onhandig in dit soort dingen, die zegt exact wat hij wil zeggen. Van Plasterk zou dat op zich nog wel kunnen, maar ik mag eigenlijk aannemen dat hij dit soort uitspraken toch letterlijk overneemt in zijn eindverslag en niet gaat parafraseren.
Ik neem aan dat Wilders (elke fractievoorzitter) het concept van het verslag van zijn/haar inbreng mag lezen en mag aanvullen.quote:Op dinsdag 12 december 2023 15:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Van wie, van Wilders of van Plasterk?
Wilders is niet onhandig in dit soort dingen, die zegt exact wat hij wil zeggen. Van Plasterk zou dat op zich nog wel kunnen, maar ik mag eigenlijk aannemen dat hij dit soort uitspraken toch letterlijk overneemt in zijn eindverslag en niet gaat parafraseren.
Ik denkt dat Plasterk heeft gevraagd "zijn hier woonachtige moslims wat u betreft volwaardige Nederlanders" en dat Wilders in zijn antwoord de criminaliteit er bij heeft gesleept. Die neiging heeft Wikders sowieso bij moslims, namelijk.quote:Op dinsdag 12 december 2023 15:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik denk dat het door Plasterk op die manier gevraagd is. Het was een gesprek tussen Platerk en Wilders en er staat "desgevraagd" in die zin.
Je kan er geen conclusie aan verbinden, misschien had Ronald moet vragen: en criminele Moslims?quote:Op dinsdag 12 december 2023 15:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denkt dat Plasterk heeft gevraagd "zijn hier woonachtige moslims wat u betreft volwaardige Nederlanders" en dat Wilders in zijn antwoord de criminaliteit er bij heeft gesleept. Die neiging heeft Wikders sowieso bij moslims, namelijk.
Wat maakt het uit of iemand een criminele moslim is vs een criminele niet-moslim?quote:Op dinsdag 12 december 2023 15:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je kan er geen conclusie aan verbinden, misschien had Ronald moet vragen: en criminele Moslims?
Die vraag moet aan GW gesteld worden.quote:Op dinsdag 12 december 2023 15:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat maakt het uit of iemand een crimenele moslim is vs een criminele niet-moslim?
Alsof discriminatie bij criminelen opeens wel ok isquote:Op dinsdag 12 december 2023 15:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat maakt het uit of iemand een crimenele moslim is vs een criminele niet-moslim?
Ja, ik ben benieuwd waarom dat uit zou maken.quote:Op dinsdag 12 december 2023 15:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die vraag moet aan GW gesteld worden.
Als het een vluchteling is (maakt niet uit welke religie) maakt dat wel uit voor zijn of haar verdere afhandeling.
Ja ik schreef ook dat religie niet zou mogen uitmaken voor de afhandeling van asielaanvraag.quote:Op dinsdag 12 december 2023 15:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, ik ben benieuwd waarom dat uit zou maken.
Het doet me wat denken aan dat minder-Marokkanen fiasco een tijd geleden. Toen werd er vermeldt dat ze criminele Marokkanen bedoelden... de belangrijke eigenschap is dan crimineel en niet Marokkaan of niet-Marokkaan (ervanuitgaande dat ze met Marokkaan bedoelen, mensen met een Nederlands en een Marokkaans paspoort of achtergrond).
Voor asiel is het uiteraard relevant, maar ook dat staat los van geloofsovertuiging voor zover ik weet.
En dat is dus echt niet per ongeluk. En zou voor de andere partijen (opnieuw) een rooie vlag moeten zijn, want stel dat je straks een kabinet begonnen bent, dan krijg je dit op-of-over het randje-gezeik dus de hele tijd.quote:Op dinsdag 12 december 2023 15:55 schreef phpmystyle het volgende:
Wel typisch GW om dat toch weer wat boven de markt te laten hangen.
Tjah, het gaat erom wat er gebeurt, niet om wat je zegt.quote:Op dinsdag 12 december 2023 15:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En dat is dus echt niet per ongeluk. En zou voor de andere partijen (opnieuw) een rooie vlag moeten zijn, want stel dat je straks een kabinet begonnen bent, dan krijg je dit op-of-over het randje-gezeik dus de hele tijd.
Klar. Plasterk heeft dit geschreven. Wat ging er aan vooraf .Wat vroeg hij letterlijk en wat antwoordde Wilders letterlijk ?quote:Op dinsdag 12 december 2023 15:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik denk dus dat Plasterk het zo geformuleerd heeft (en niet Wilders).
Je kunt geen samenwerking starten met iemand die enerzijds roept zich te willen conformeren aan de grondwet en bepaalde zaken in de ijskast te zetten, en anderzijds continu blijft flirten met het overboord gooien van artikel 1 van de grondwet voor een specifieke groep inwoners.quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah, het gaat erom wat er gebeurt, niet om wat je zegt.
Dat is gewoon waar we nu zijn en wat er gebeurt als je problemen blijft negeren. Het is nu eenmaal zo.
Jawel, je hoeft er alleen niet mee in te stemmen.quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt geen samenwerking starten met iemand die enerzijds roept zich te willen conformeren aan de grondwet en bepaalde zaken in de ijskast te zetten, en anderzijds continu blijft flirten met het overboord gooien van artikel 1 van de grondwet voor een specifieke groep inwoners.
quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:05 schreef Books1 het volgende:
Baudet kapper uitgeschoten of haar geverfd 🙈
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |