quote:SIMPLY MACKNIFICENT! 👑
Swimming Australia today recognised and thanked Mack Horton for his incredible years of valuable service to the Australian Dolphins following the announcement of his retirement from international competition.
The 27-year-old retires as an Olympic gold medallist in the 400m freestyle at the 2016 Rio Olympics, a bronze medallist in the 4x200m freestyle relay in Tokyo, an athlete leader – and a proud advocate of clean sport. 💚💛
Thank you Mack for your indelible mark on world swimming. Best wishes for your next chapter! 🌟
Read more here: swimming.org.au/articles/olympic-gold-medallist-mack-horton-announces-retirement
#DolphinForLife #747
quote:Op woensdag 31 januari 2024 14:00 schreef franklop het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)r-zwembond-knzb-niet
Wat een onzin zeg als een zwemmer niet zijn/haar eigen traject mag bepalenZelfs niet als ze het zelf financieel wil ondersteunen
Maar ze mag blijkbaar wel bij de Spaanse trials zwemmen, bijzonderquote:Op woensdag 31 januari 2024 14:04 schreef DeLuna het volgende:
[..]Zelfs daarna wordt nog aangegeven dat het financiële aspect meespeelt terwijl dat geen probleem is dus
Nou ja, aangezien ze in Spanje traint zit daar wel iets van logica in, dat een wedstrijd in Spanje wel mag en in Servië niet. Niet dat het verder in het geheel logisch is hoor, typisch sportbondgezeik, maar de reden achter 'Spanje mag wel' snap ik dan nog welquote:Op woensdag 31 januari 2024 14:05 schreef franklop het volgende:
[..]
Maar ze mag blijkbaar wel bij de Spaanse trials zwemmen, bijzonder
Maar die logica is toch alleen als de KNZB zou moeten betalen? En dat hoeft dus niet, dus wat is het punt?quote:Op woensdag 31 januari 2024 14:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, aangezien ze in Spanje traint zit daar wel iets van logica in, dat een wedstrijd in Spanje wel mag en in Servië niet. Niet dat het verder in het geheel logisch is hoor, typisch sportbondgezeik, maar de reden achter 'Spanje mag wel' snap ik dan nog wel
Maar het gaat dus niet om dat ze geen wedstrijd mag doen, maar dat er dus geen geld is. Maar ze mag dan ook weer niet zelf financieren.quote:Op woensdag 31 januari 2024 14:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, aangezien ze in Spanje traint zit daar wel iets van logica in, dat een wedstrijd in Spanje wel mag en in Servië niet. Niet dat het verder in het geheel logisch is hoor, typisch sportbondgezeik, maar de reden achter 'Spanje mag wel' snap ik dan nog wel
Vanuit reisoogpunt snap ik het wel: als je in Spanje traint, is het prima om in Spanje wedstrijden te doen, maar een hele reis naar Servië is misschien niet zo handig.quote:Op woensdag 31 januari 2024 14:08 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Maar die logica is toch alleen als de KNZB zou moeten betalen? En dat hoeft dus niet, dus wat is het punt?
Het is nou niet of van Spanje naar Servie vliegen een wereldreis is. Sterker nog;je bent vrijwel even snel van Barcelona in Amsterdam dan in Belgrado. (2u30 om 2u40 vliegen). Goed, het is allicht beter om helemaal niet te vliegen, maar dat moet voor gelouwterde reizigers geen enkel probleem zijn.quote:Op woensdag 31 januari 2024 14:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vanuit reisoogpunt snap ik het wel: als je in Spanje traint, is het prima om in Spanje wedstrijden te doen, maar een hele reis naar Servië is misschien niet zo handig.
Wat mij betreft moet Toussaint (of eigenlijk haar coach) dat zelf bepalen, en natuurlijk niet de bond, maar ik vermoed dat dat er eigenlijk de gedachte achter is, ofzo
Ja, ik ben ook gewoon #TeamToussaint in dit hele geneuzelquote:Op woensdag 31 januari 2024 14:52 schreef franklop het volgende:
[..]
Het is nou niet of van Spanje naar Servie vliegen een wereldreis is. Sterker nog;je bent vrijwel even snel van Barcelona in Amsterdam dan in Belgrado. (2u30 om 2u40 vliegen). Goed, het is allicht beter om helemaal niet te vliegen, maar dat moet voor gelouwterde reizigers geen enkel probleem zijn.
10 kilometer vrouwen momenteel bezig, stream op NOS.nl voor de liefhebbers (helaas met commentaar nu)quote:Op donderdag 1 februari 2024 18:42 schreef wimderon het volgende:
Morgen begint het WK, althans het algehele WK. Zaterdag begint het openwatertoernooi en volgende week zondag gaan we het bad in.
Grueter heeft zn commentaar al een uur lang opgebouwd naar GOUD voor het vlaggetjequote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:03 schreef DeeBee het volgende:
[..]
10 kilometer vrouwen momenteel bezig, stream op NOS.nl voor de liefhebbers (helaas met commentaar nu)
ONZE Sharon veel aan kop
Goddank. Onvolgbare sport zonder commentaar.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:03 schreef DeeBee het volgende:
[..]
10 kilometer vrouwen momenteel bezig, stream op NOS.nl voor de liefhebbers (helaas met commentaar nu)
Lag al top-4 toch? Ze lag niet helemaal verkeerd...quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:31 schreef Szura het volgende:
Zo waar kwam die dan vandaan vanaf de laatste boei
Lijkt erop dat het hier terug te kijken is, wat een enorme verbetering zou zijn tov dat platform dat World Aquatics hiervoor had (wat betreft de site zelf, de videoplayer hier is wel kut zonder hotkeys):quote:Op zaterdag 3 februari 2024 14:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kan ik nog ergens de laatste km terugzien?
Lijkt inderdaad structureel te zijn!quote:Op zaterdag 3 februari 2024 14:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lijkt erop dat het hier terug te kijken is, wat een enorme verbetering zou zijn tov dat platform dat World Aquatics hiervoor had (wat betreft de site zelf, de videoplayer hier is wel kut zonder hotkeys):
https://eurovisionsport.com/explore/sport?id=EBU-Home-Aquatics
Moet wel even een account hebben, maar dat is verder gratis allemaal.
quote:De Europese Omroepunie (EBU) heeft Eurovision Sport gelanceerd, een nieuwe gratis streamingdienst die zich richt op het aanbieden van live sportwedstrijden. De dienst zal belangrijke Europese en wereldkampioenschappen uitzenden, inclusief een scala aan Olympische sporten zoals gymnastiek, skiën, en zwemmen, met een nadruk op volledige gendergelijkheid bij alle evenementen.
Eurovision Sport, beschikbaar via webbrowsers en een specifieke app voor zowel Android als iOS, is ontwikkeld door Nagravision en markeert de eerste consumentengerichte streamingdienst van de EBU. Het platform is niet bedoeld om bestaande streamingdiensten van publieke omroepen te vervangen, maar om deze aan te vullen, met het doel sport toegankelijker te maken voor kijkers wereldwijd. Met de beheerrechten van de mediarechten voor veertien sporten belooft de EBU jaarlijks 43.000 uur aan sportcontent te bieden.
https://www.spreekbuis.nl(...)or-sportevenementen/
Ze moeten nog wel de player een update geven, degene die ze tot de jaarwisseling op hun oude site jarenlang hadden was dikke prima, maar deze heeft zelfs de simpelste hotkeys niet (pauze, vooruit, achteruit). Maar goed, wie weet komt dat nog.quote:Op maandag 5 februari 2024 21:02 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Lijkt inderdaad structureel te zijn!
[..]
Je kunt hierop ook gewoon live kijken/ Toch maar even, aangezien ik lang heb lopen zoeken naar een goede live stream. Trouwens best schokkend hoe Wellbrock terugviel op de 10km...quote:Op zaterdag 3 februari 2024 14:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lijkt erop dat het hier terug te kijken is, wat een enorme verbetering zou zijn tov dat platform dat World Aquatics hiervoor had (wat betreft de site zelf, de videoplayer hier is wel kut zonder hotkeys):
https://eurovisionsport.com/explore/sport?id=EBU-Home-Aquatics
Moet wel even een account hebben, maar dat is verder gratis allemaal.
Dat was ook schier onmogelijk als ik het zo lees. Waarom mogen er maar 8 meedoenquote:Op woensdag 7 februari 2024 14:36 schreef Max23 het volgende:
Jansen en Van Duijn hebben zich helaas niet geplaatst voor de OS
Voor synchroon neem ik aan? Daar is alleen een finalesessie.quote:Op woensdag 7 februari 2024 19:19 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dat was ook schier onmogelijk als ik het zo lees. Waarom mogen er maar 8 meedoen
quote:Synchroonzwemzussen Bregje en Noortje de Brouwer hebben bij de wereldkampioenschappen in Doha voor een bijzondere primeur gezorgd door als eerste Nederlandse duo een zilveren WK-medaille te veroveren. Op de vrije oefening was alleen de Chinese tweeling Wang Liuyi en Wang Qianyi nipt beter.
Nederland veroverde nog nooit eerder een medaille bij de wereldkampioenschappen synchroonzwemmen.
Olympisch ticket zo goed als zeker
Dankzij de top drie-klassering is het Nederlandse duo ook zo goed als zeker van een ticket voor de Olympische Spelen van komende zomer in Parijs. Om formeel zeker te zijn van een startplek op de Spelen moeten ze de landencompetitie van vrijdag nog wel afwachten.
Op de vorige Spelen behaalden de 24-jarige vrouwen als eerste Nederlandse duo sinds 2008 de finale, waarin ze als negende eindigden.
Woensdag had het Nederlandse duo zich als tweede voor de finale geplaatst. Toen scoorden de Chinese vrouwen flink hoger. In de finale was het verschil een stuk kleiner: China kwam tot een puntentotaal van 250.7729, Nederland scoorde 250.4979.
Wie weet krijgen we nu 3 minuten op de NOS in Parijs ipv de 1 minuut in Tokio.quote:Op donderdag 8 februari 2024 13:35 schreef wimderon het volgende:
WIJ gaan vanaf nu het moeilijk te volgen synchroonzwemmen kijken, JA!
[..]
quote:Voor miljoen dollar wil oud-zwemkampioen doping nemen en wereldrecord aanvallen
Wat gebeurt er als je (oud-)atleten zonder beperkingen van dopingregels het optimale uit hun lichaam laat halen?
Oud-zwemmer en drievoudig wereldkampioen James Magnussen vindt het een interessant experiment. Voor de Australiër is het een reden om zijn zwempensioen op te zeggen en - met behulp van doping - op jacht te gaan naar het wereldrecord op de 50 meter vrije slag, dat al sinds 2009 in de boeken staat.
Dat Magnussen een miljoen dollar kan verdienen als hij het record breekt, is niet onbelangrijk voor de 32-jarige oud-zwemmer. "Voor een miljoen wil ik de eerste zijn die het probeert", zei hij in een Australische podcast. "Dan zal ik mezelf volspuiten en het record in zes maanden breken."
Enhanced Games
Magnussen wil meedoen aan de Enhanced Games, een omstreden project van de Australiër Aron D'Souza. De zakenman is van plan om meerdere sportwedstrijden te organiseren waarbij sporters zich niet aan de WADA-dopingregels hoeven te houden en stelt flinke geldprijzen in het vooruitzicht.
"De Enhanced Games zijn de Olympische Spelen van de toekomst. Terwijl 44% van de atleten al prestatieverbeterende middelen gebruikt, is het tijd om de wetenschap op een veilige manier te omarmen", staat op de website van de organisatie.
Magnussen is de eerste oud-profsporter die openlijk heeft aangekondigd dat hij mee wil doen aan het experiment.
Omstreden project
D'Souza presenteerde zijn plannen afgelopen zomer en kreeg voornamelijk kritiek te verduren. Het Australische olympisch comité noemde het "een gevaarlijk en onverantwoord idee", terwijl het IOC vond dat de plannen geen reactie waard waren.
Magnussen kijkt daar anders naar. "Ik vind het een interessant concept. Als Australische olympiërs zijn we ons ervan bewust dat andere landen wel prestatieverbeterende middelen gebruiken. Er is geen gelijk speelveld."
De Australische olympisch kampioen Kyle Chalmers sprak zich in het verleden ook al eens uit over dopinggebruik in het zwemmen. "Dopinggebruik gebeurt overal in het zwemmen", zei hij.
Magnussen, die in 2019 zijn carrière beëindigde, benadrukt dat hij geen gezondheidsrisico's wil nemen bij zijn recordpoging. "Ik wil naar Amerika gaan, goed advies inwinnen en de juiste supplementen nemen. Ik ga het vastleggen op video, om te laten zien hoe het veilig en goed gedaan kan worden. En zo een atleet creëren die we nog niet eerder gezien hebben."
Er is nog geen datum geprikt voor de recordpoging, als die er überhaupt al komt.
Record met verboden pak
Het wereldrecord op de 50 meter staat sinds 2009 op 20,91. De Braziliaan Cesar Cielo brak het record destijds met behulp van een 'super suit', een extra snel zwempak dat een paar weken later verboden werd.
Het persoonlijk record van Magnussen is 21,52.
Ik heb de daad bij het woord gevoegd en zit momenteel bij de teamfinale!quote:Op donderdag 8 februari 2024 13:35 schreef wimderon het volgende:
[..]
quote:Als Australische olympiërs zijn we ons ervan bewust dat andere landen wel prestatieverbeterende middelen gebruiken.
De finales wel, maar de heats dat boeit U nietquote:Op zondag 11 februari 2024 08:45 schreef heywoodu het volgende:
Nog iets wat kut is aan dat nieuwe platform van Eurovision: je kunt livestreams niet terugspoelen. Gelukkig zijn ze wel gewoon on-demand beschikbaar na afloop (een tijdje nadat live is gestopt, dus wel even wachten), maar als 'ie nog loopt kun je niet gewoon vanaf het begin kijken, zoals bij elke moderne streamprovider wel kan.
Is de NOS eindelijk 2008 uitgestapt, zodat je daar wél streams vanaf het begin kunt kijken...zenden ze het niet uit
Ik dacht dat ze de heats altijd wel op de stream haddenquote:Op zondag 11 februari 2024 09:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De finales wel, maar de heats dat boeit U niet
Zijn ze nou definitief geplaatst? Kan er online niks over terug vinden.quote:Op donderdag 8 februari 2024 13:35 schreef wimderon het volgende:
[..]
Wike-pedia zegt van wel.quote:Op zondag 11 februari 2024 12:10 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Zijn ze nou definitief geplaatst? Kan er online niks over terug vinden.
Vroeger wel toen Politiek 24 Sport 24 werd met Bob vd Tak. (RIP)quote:Op zondag 11 februari 2024 09:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze de heats altijd wel op de stream hadden
Jammer. Ik mis de tijden met het Gouden Duo Nelson Valkenburg en Inge Dekker toen Eurosport het nog had (ik denk tot pak 'm beet 2013 ofzo), maar ja, die komen sowieso niet meer terugquote:Op zondag 11 februari 2024 15:03 schreef borisz het volgende:
[..]
Vroeger wel toen Politiek 24 Sport 24 werd met Bob vd Tak. (RIP)
Maar nu al tijden niet meer.
Volgens mij wel een stukje later dan 2013. Daarvoor had je Bert Sitters nogquote:Op zondag 11 februari 2024 15:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jammer. Ik mis de tijden met het Gouden Duo Nelson Valkenburg en Inge Dekker toen Eurosport het nog had (ik denk tot pak 'm beet 2013 ofzo), maar ja, die komen sowieso niet meer terug
Ik zie dat Mycroft redelijk veel hits geeft als ik zoek naar posts van mij over Sitters, nu weet ik weer waarom ik daar geen fan van was. Met z'n geluidjes, smakken, neus ophalen in de microfoon en zijn...laten we zeggen, uitdagingen bij het uitspreken van ongeveer elke naam. Nog net niet zo erg als die ene die ooit bij Eurosport rodelen deed, toen ze daar de rechten nog voor hadden.quote:Op zondag 11 februari 2024 15:48 schreef wimderon het volgende:
[..]
Volgens mij wel een stukje later dan 2013. Daarvoor had je Bert Sitters nog
Slecht, wel heel dicht bij elkaar.quote:Op zondag 11 februari 2024 17:34 schreef wimderon het volgende:
Matige semi van Kostanje, niet naar de vinale.
Je hebt niks met z'n borstelsnor?quote:Op zondag 11 februari 2024 18:03 schreef wimderon het volgende:
De nog wat verder getokkieficeerde Peaty is terug, maar nog niet helemaal.
Ja ik vraag me af wie ik deze zomer het liefst verliezen zie, die Chinese debiel of Peaty.quote:Op zondag 11 februari 2024 18:06 schreef wimderon het volgende:
[..]
In tegenstelling tot bij Grueter lag mijn focus op de nieuwe plakplaatjes.
quote:Op zondag 11 februari 2024 17:56 schreef superniger het volgende:
Kan iemand een schema posten/linken?
https://resources.fina.or(...)024_SCHEDULES_06.pdfquote:Op zondag 11 februari 2024 18:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
Is er ergens handig programma te zien?
quote:
Geld mot rollenquote:Op zondag 11 februari 2024 18:38 schreef DeeBee het volgende:
Mis ik weer, had toch vanavond moeten gaan in plaats van morgen
Overigens echt bizar dat ze niet in Hamad Aquatic Center zwemmen, maar dat ze een tijdelijk bad in Aspire Dome gebouwd hebben (op het indoorvoetbalveld)Ook voor de waterpolo, dat bad ligt op de indooratletiekbaan
Baan 4!quote:Op zondag 11 februari 2024 18:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waar was de USA eigenlijk op de 4x100?
Geld moet rollen hequote:Op zondag 11 februari 2024 18:38 schreef DeeBee het volgende:
Mis ik weer, had toch vanavond moeten gaan in plaats van morgen
Overigens echt bizar dat ze niet in Hamad Aquatic Center zwemmen, maar dat ze een tijdelijk bad in Aspire Dome gebouwd hebben (op het indoorvoetbalveld)Ook voor de waterpolo, dat bad ligt op de indooratletiekbaan
https://www.worldaquatics-doha2024.com/en/hamad-aquatic-centrequote:
4*100 meter vrije slag?quote:
Pan had vorig jaar ook al de snelste seizoenstijd met 46.97.quote:Op zondag 11 februari 2024 18:41 schreef Pino112 het volgende:
Leuke rubriek dat er altijd weer onbekende Chineesjes opduiken in een olumpisch jaar.
Aan de ene kant wel, aan de andere kant is dit niet een onbekend Chineesje dat ineens op komt duiken.quote:Op zondag 11 februari 2024 18:41 schreef Pino112 het volgende:
Leuke rubriek dat er altijd weer onbekende Chineesjes opduiken in een olumpisch jaar.
Hij misschien niet nee, de rest van het team dan?quote:Op zondag 11 februari 2024 18:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Aan de ene kant wel, aan de andere kant is dit niet een onbekend Chineesje dat ineens op komt duiken.
Is Pan klaar voor de Spelen?quote:Op zondag 11 februari 2024 18:41 schreef Pino112 het volgende:
Slotzwemmer Wang was op het WK vorig jaar een halve seconde sneller. Die andere twee zwommen met wisselvoordeel boven de 48 seconden.quote:Op zondag 11 februari 2024 18:49 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hij misschien niet nee, de rest van het team dan?
Ja, Pan is er klaar voor.quote:
Godsammequote:
Prins Bernhard vindt dit leuk.quote:
Was gisteren ook al ja, hele lelijke mixquote:
Wat valt tegen? Je ziet toch best goed wie voorop ligt of niet?quote:Op maandag 12 februari 2024 18:36 schreef DeeBee het volgende:
Veel sporten vallen tegen om in het stadion te volgen, maar zwemmen is wel vrij slecht
Totaal niet juist, lijkt me. Afgaande van hoe slecht ik buitenspel kan zien als het over de middenlijn is in het Philips Stadionquote:Op maandag 12 februari 2024 18:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wat valt tegen? Je ziet toch best goed wie voorop ligt of niet?
Als je beetje hoog zit dan zie je al wat beter denk ikquote:Op maandag 12 februari 2024 18:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Totaal niet juist, lijkt me. Afgaande van hoe slecht ik buitenspel kan zien als het over de middenlijn is in het Philips Stadion
quote:Op maandag 12 februari 2024 18:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wat valt tegen? Je ziet toch best goed wie voorop ligt of niet?
Meer het laatste ja, omdat je eigenlijk alles op een hoek ziet (ik zat aan de lange zijde) zie je niet hoe het veld ligt, behalve op de schermenquote:Op maandag 12 februari 2024 18:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Totaal niet juist, lijkt me. Afgaande van hoe slecht ik buitenspel kan zien als het over de middenlijn is in het Philips Stadion
Belangrijkste vraag is natuurlijk; zit je met een oranje wortelpak aan in het stadion?quote:Op maandag 12 februari 2024 18:42 schreef DeeBee het volgende:
[..]
[..]
Meer het laatste ja, omdat je eigenlijk alles op een hoek ziet (ik zat aan de lange zijde) zie je niet hoe het veld ligt, behalve op de schermen
Dit is met atletiek ofzo overigens net zo in het stadion, maar maakt het wel lastig volgen
Steenbergen best ok en wat VINALES, tot nu toe een ok toernooi voor
Apart, in Barcelona in 2013 kon ik het voor zover ik mij kan herinneren juist prima volgenquote:Op maandag 12 februari 2024 18:42 schreef DeeBee het volgende:
[..]
[..]
Meer het laatste ja, omdat je eigenlijk alles op een hoek ziet (ik zat aan de lange zijde) zie je niet hoe het veld ligt, behalve op de schermen
De series zendt de NOS niet uit, https://eurovisionsport.com/ wel.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 08:54 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb hier nog geen seconde van gezien. Wordt dit ergens uitgezonden?
Spaanse TVE heeft streams nu ..quote:Op dinsdag 13 februari 2024 08:54 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb hier nog geen seconde van gezien. Wordt dit ergens uitgezonden?
Ik snap niet dat eurosport dit niet uitzendt als ze rechten hebbenquote:Op dinsdag 13 februari 2024 08:57 schreef Pino112 het volgende:
[..]
De series zendt de NOS niet uit, https://eurovisionsport.com/ wel.
Finales zijn elke dag om 17u via NOS-stream
Maar die hebben ze dan vast niet?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 09:18 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik snap niet dat eurosport dit niet uitzendt als ze rechten hebben
Oh ja, ik keek verkeerd. Eurovisionsport :/quote:Op dinsdag 13 februari 2024 09:35 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar die hebben ze dan vast niet?
Terugkijken kan ook aldaar. Wel pas na afloop van een sessie, livestream terugspoelen kan gelukkig bij de NOS ookquote:Op dinsdag 13 februari 2024 09:49 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Oh ja, ik keek verkeerd. Eurovisionsport :/
Hou je bij het songfestival
Lukte mij gisteren welquote:Op dinsdag 13 februari 2024 17:20 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Je kan die NOS stream niet casten? Althans mij lukt het niet...
Aruba in de finale jawel!quote:
Grueter in shambles.quote:
Heeft niemand door als morgen alsnog de betere van de twee zou starten in plaats van die andere.quote:
Die moedervlek hè.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 19:21 schreef wimderon het volgende:
[..]
Heeft niemand door als morgen alsnog de betere van de twee zou starten in plaats van die andere.
[ afbeelding ]
Precies. Zo dom ook weer. Lekker op je rug vlinder benen doen. Kan niet wachten op het interview.quote:Op woensdag 14 februari 2024 09:19 schreef DeLuna het volgende:
Het is de laatste onderwaterfase. Kira begint die op haar rug maar in een wisselslag estafette mag je niet een van de voorgaande slagen op de vrije slag doen, dus je mag niet op je rug zwemmen.
Hoe komt ze daar toch bijquote:Op woensdag 14 februari 2024 09:31 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Precies. Zo dom ook weer. Lekker op je rug vlinder benen doen. Kan niet wachten op het interview.
Heb de finish en dis niet eens afgewacht. Meteen weg geklikt die livestream.
Kijk eens dom Kira. ja stop maar.quote:Op woensdag 14 februari 2024 09:19 schreef DeLuna het volgende:
Het is de laatste onderwaterfase. Kira begint die op haar rug maar in een wisselslag estafette mag je niet een van de voorgaande slagen op de vrije slag doen, dus je mag niet op je rug zwemmen.
Tuurlijk mag het tijdens de 4x100 vrij wel, dan mag je zelfs gewoon schoolslag zwemmen.quote:Zwemmers vol onbegrip na diskwalificatie
De Nederlandse estafettezwemmers zijn vol ongeloof na hun diskwalificatie op de voor hen kansrijke 4x100 wisselslag op de WK in Doha. Toussaint zwom bij haar vrije slag te lang op haar rug in plaats van buik, waardoor de wedstrijdleiding een streep zette door de tijd van Oranje in de voorronde. „Ik vind dit nergens op slaan”, reageerde Toussaint (29).
De rugslagspecialiste voelde zich na afloop schuldig, maar zei dat ze niets anders deed dan toen ze zondag met de zwemsters goud pakte op de 4x100 vrij. „En toen mocht het wel. Ik doe het al tien jaar zo. Ik ken de regel wel, maar het is vandaag niet in mijn hoofd voorbijgekomen. Er is ook niemand die dit vandaag tegen me gezegd heeft, maar ik ga niemand de schuld geven”, aldus Toussaint, die dinsdag al teleurstelde met de laatste plaats in de finale van de 100 meter rugslag.
Domst mogelijke manier
Toussaint vindt het „heel erg”, maar had het zichzelf meer verweten als ze was gediskwalificeerd voor een te vroege start of als ze te lang onder water had gezwommen. „Dat zijn fouten waarvan je weet dat je het niet moet doen. Maar ook dit is mijn schuld, I guess. En we hadden hier zo’n goede medaillekans, dat maakt het extra zuur.”
Ook ploeggenoten Caspar Corbeau, Nyls Korstanje en Maaike de Waard spraken van een grote domper. „Dit is de domst mogelijke manier om gediskwalificeerd te worden. Ik wist niet eens dat het mogelijk was”, zei Corbeau, die de 4x100 wissel ook als een „heel belangrijk nummer” zag.
Op dit estafettenummer heeft Nederland richting de Olympische Spelen de grootste kans op een medaille. De Nederlandse
Als je dit een paar jaar geleden had gezegd had ik je gelijk gegeven maar zo erg is het nu ook weer niet.quote:Op woensdag 14 februari 2024 10:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Gaat lekker in Doha
NL-zwemmen gaan echt het NL-judo achterna. Veel geld dat het kost, bijna geen resultaat.
Nou de prestaties dit toernooi (waar bijna geen toppers aan meedoen) is echt heel slecht, 'wij' zouden hier weg moeten gaan met 4-5 gouden medailles en na een paar dagen mogen we blij zijn als het er straks 1tje is.quote:Op woensdag 14 februari 2024 11:09 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Als je dit een paar jaar geleden had gezegd had ik je gelijk gegeven maar zo erg is het nu ook weer niet.
Echt? Van wie verwacht jij allemaal goud dan? Op elke afstand waar je medailles kan verwachten doen er precies wel een aantal toppers mee waardoor het er gewoon niet in zit. Enige die ik kan bedenken is Kamminga, die had gezien zijn persoonlijk record gewoon minimaal een medaille moeten pakken, maar voor de rest zie ik het niet zo?quote:Op woensdag 14 februari 2024 11:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nou de prestaties dit toernooi (waar bijna geen toppers aan meedoen) is echt heel slecht, 'wij' zouden hier weg moeten gaan met 4-5 gouden medailles en na een paar dagen mogen we blij zijn als het er straks 1tje is.
en gouden medailles op dit toernooi zijn realistisch gezien, strijden om het brons op de OS.
En dit is dan ook nog eens een fout waarvan je weet dat je die niet moet maken.quote:Op woensdag 14 februari 2024 10:52 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Tuurlijk mag het tijdens de 4x100 vrij wel, dan mag je zelfs gewoon schoolslag zwemmen.
Man man man
quote:Op woensdag 14 februari 2024 10:52 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Tuurlijk mag het tijdens de 4x100 vrij wel, dan mag je zelfs gewoon schoolslag zwemmen.
Man man man
Daar gaat het dus misquote:Ik ken de regel wel, maar het is vandaag niet in mijn hoofd voorbijgekomen.
Net als bij het judo ligt het altijd aan een anderquote:Op woensdag 14 februari 2024 12:30 schreef Pino112 het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-vind-dit-schandalig
Kira ziedend, typisch weer.
En de NOS die dan om de beelden gaat vragen bij de VAR, bekijk gewoon de livestream terug en dan zie je het meteen.
Dit klinkt alsof het één grote pot falen is in Doha, laten we wel even realistisch blijvenquote:Op woensdag 14 februari 2024 10:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Gaat lekker in Doha
NL-zwemmen gaan echt het NL-judo achterna. Veel geld dat het kost, bijna geen resultaat.
Gezien de tegenstand wel, als je de ontbrekende poppetjes invult dan heb je helemaal niets op de spelen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit klinkt alsof het één grote pot falen is in Doha, laten we wel even realistisch blijven
Nu is het natuurlijk wel vreemd dat dit wel mag op de individuele vrije slag.quote:Op woensdag 14 februari 2024 12:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
Het was natuurlijk een domme k*t fout en dat is niet alleen Toussaint, maar ook het hele begeleidingsteam aan te rekenen. Ik heb net op de site van de NOS voor het eerst het interview met Toussaint en de uitspraken terug gezien en ik vind wel dat jullie zeuren over haar reactie. Ze krijgt live op beeld het bericht te horen dat zij fout zat en krijgt een microfoon onder haar neus. Ja, dan reageer je emotioneel en roep je dingen, dat hoort gewoon bij dat moment.
Beetje makkelijk om haar daarop te gaan bashen. Ze zal later heus wel erkennen dat ze fout zat.
Eigenlijk moet een begeleider van het team haar even weghalen van de camera om daarna dat interview te doen.
Hoezo? Het is vrije slag he, geen borstcrawl. Ook al ga je samengestelde rugslag zwemmen, boeiend, dat mag gewoon.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:12 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nu is het natuurlijk wel vreemd dat dit wel mag op de individuele vrije slag.
Hebben de Australiaantjes meer dan 2 toppers?quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:15 schreef DeLuna het volgende:
Dit wordt in Parijs wel een hele leuke afstand.
Ja want Ai was tiendes. Bijzonder.quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom heeft Steenbergen zich eigenlijk teruggetrokken voor de vinale? Die had hem toch mogen zwemmen als Li skipt?
Ook raar dat ze in baan 1 zwom. Late afmelding lijkt me dus sowieso. Maar als je als eerste reserve staat ben je wel ergens aanwezig lijkt mijquote:Op woensdag 14 februari 2024 17:23 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ja want Ai was tiendes. Bijzonder.
#werkenbijdenosquote:Op woensdag 14 februari 2024 17:31 schreef heywoodu het volgende:
Grueter die eerst zegt dat O'Callaghan verschroeiend hard ging in vooral de laatste twee baantjes bij haar WR, waarna hij bijna gelijk daarna serieus lijkt te denken dat Haughey, met de paar tienden die ze nog onder het WR lag na 150m, mogelijk op weg is naar het WR. Net zo goed in schema's als de schaatscommentatoren.
Wel een 15m-lijn, dat gaat ook wel eens mis.quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:42 schreef Szura het volgende:
Gelukkig voor Toussaint is er geen keerpunt!
Even wachten tot Jeroen Grueter het ook ziet...quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Toussaint net wel, De Waard net niet zo te zien
Voor de plek van eerste reserve inderdaad.quote:
Wel weer een VAR...quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:42 schreef Szura het volgende:
Gelukkig voor Toussaint is er geen keerpunt!
De kutste swimoff die je kunt doen. Nou ja, tenzij je een swimoff hebt voor tweede reserve.quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Voor de plek van eerste reserve inderdaad.
Ben benieuwd naar z'n fok.ie-account!quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:49 schreef heywoodu het volgende:
Daniel Wiffen is een bijzondere jongen.
Daar heeft hij inmiddels wel genoeg over gezegd lijkt me?quote:Op woensdag 14 februari 2024 18:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
Jeroentje Grueter zegt helemaal niets over de Arubaan. Bijzonder...
Geen idee, ik val er nu voor het eerst in. Bij TeamNL is ie altijd heerlijk nationalistisch, contrast is best groot voor onze mede-(ex)-Nederlandse zwemmerquote:Op woensdag 14 februari 2024 18:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daar heeft hij inmiddels wel genoeg over gezegd lijkt me?
Had je bij de 100 vrij ff moeten kijken.quote:Op woensdag 14 februari 2024 18:46 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Geen idee, ik val er nu voor het eerst in. Bij TeamNL is ie altijd heerlijk nationalistisch, contrast is best groot voor onze mede-(ex)-Nederlandse zwemmer
Niet alleen de 100 vrij, ook gewoon Wiffen gemistquote:Op woensdag 14 februari 2024 18:47 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Had je bij de 100 vrij ff moeten kijken.
Vooral als je dan ruim sneller bentquote:Op woensdag 14 februari 2024 17:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De kutste swimoff die je kunt doen. Nou ja, tenzij je een swimoff hebt voor tweede reserve.
Nogal jammer als dat dan ook nog op de 800 meter is.quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De kutste swimoff die je kunt doen. Nou ja, tenzij je een swimoff hebt voor tweede reserve.
Nieuwe femkequote:Op donderdag 15 februari 2024 09:32 schreef Pino112 het volgende:
Marrit zwemt 1.54.98 op de 200vr in de estafette. Had ze dat nou ff individueel gedaan..
En geboren is in Frankrijk, nietwaar?quote:Op donderdag 15 februari 2024 10:05 schreef TheVulture het volgende:
Wel grappig dat men Van Westering "een Amerikaan die voor Nederland uitkomt" noemt, terwijl die jongen gewoon een Nederlands paspoort heeft
In Spanje zelfs! Vader is half-Nederlands.quote:Op donderdag 15 februari 2024 10:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En geboren is in Frankrijk, nietwaar?
OMG OMGquote:
Gekozen voor een middagje vrijaf!quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom heeft Steenbergen zich eigenlijk teruggetrokken voor de vinale? Die had hem toch mogen zwemmen als Li skipt?
Jeetje. Die stond ook al tijdjequote:
Vast, maar zo zei Grueter het volgens mij niet.quote:Op donderdag 15 februari 2024 17:41 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Neem aan dat je 10e zwemster ooit bedoeld?
Oh, als Grueter het zei, dan klopt het vast niet.quote:Op donderdag 15 februari 2024 17:42 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Vast, maar zo zei Grueter het volgens mij niet.
Echt knap dat je überhaupt nog zo zwemt als je oma net voor het WK sterft....quote:Op donderdag 15 februari 2024 17:42 schreef Szura het volgende:
Faler Toussaint moet zich maar inschrijven op de 25m rugslag
Die kwam zomaar aanwaaien!quote:
Ik ben bij Kamminga wel een beetje bang voor dat laatste eigenlijkquote:Op donderdag 15 februari 2024 19:23 schreef Marcoss het volgende:
Steenbergen, Schouten en Corbeau wel prima bezig dit WK, Kamminga lijkt hier niet echt te pieken (of dit is zijn topniveau tegenwoordig)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |