Die migrant is er echter niet voor niets, die is aangeworven om een gat in een productie/ logistieke keten op te vullen, waardoor een product goedkoper aangeboden kan worden aan de Nederlandse consument (of in ieder geval zelfs uberhaupt aangeboden kan worden). Bovendien levert zijn waardetoevoeging ook belasting op.quote:Op maandag 11 december 2023 10:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is de conclusie die je kunt trekken uit deze opmerkin:
[..]
Eigenlijk zou er een soort van gebouw moeten zijn, laten we het een kantoor noemen, waar zeg maar alle post gerelateerde zaken geregeld kunnen worden. Ook zouden bij zo'n postkantoor mensen kunnen werken die zeg maar al je post geregeld brengen of dat je het daar ook af kunt halen. En als dat nou gewoon gestandaardiseerd is is het wel zo handigquote:Op maandag 11 december 2023 11:42 schreef loveli het volgende:
[..]
Was het maar dagelijks 1 postbezorger. Er rijden minimaal busjes van PostNL, DHL, DPD and them some.
Volgens mij heb ik zo'n concept eens gezien in een aflevering van Futurama, of was het de Jetsons?quote:Op maandag 11 december 2023 13:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Eigenlijk zou er een soort van gebouw moeten zijn, laten we het een kantoor noemen, waar zeg maar alle post gerelateerde zaken geregeld kunnen worden. Ook zouden bij zo'n postkantoor mensen kunnen werken die zeg maar al je post geregeld brengen of dat je het daar ook af kunt halen. En als dat nou gewoon gestandaardiseerd is is het wel zo handig
De Wondere Wereld van Chriet Titulaer.quote:Op maandag 11 december 2023 13:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik zo'n concept eens gezien in een aflevering van Futurama, of was het de Jetsons?
On a slightly serious note: Soort van buizenpost met redelijke omvang (diameter 0.60m?) naar elke woning zou ook wel prettig zijn. Vast te onpraktisch. Zou wel echt 95% van dit verkeer overbodig maken.quote:Op maandag 11 december 2023 13:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Eigenlijk zou er een soort van gebouw moeten zijn, laten we het een kantoor noemen, waar zeg maar alle post gerelateerde zaken geregeld kunnen worden. Ook zouden bij zo'n postkantoor mensen kunnen werken die zeg maar al je post geregeld brengen of dat je het daar ook af kunt halen. En als dat nou gewoon gestandaardiseerd is is het wel zo handig
Als kind fantaseerde ik al dat zo'n systeem ook voor personenvervoer werkte.quote:Op maandag 11 december 2023 13:10 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Soort van buizenpost met redelijke omvange (diameter 0.60m?) naar elke woning zou ook wel prettig zijn. Vast te onpraktisch.
Dit is precies de marktwerking die men jarenlang gewild heeft. Verschillende concurrerende bedrijven die hetzelfde aanbieden en om kosten te drukken mensen onder steeds erbarmelijkere omstandigheden dit werk laten doen. Want dat is "efficiënt".quote:Op maandag 11 december 2023 11:42 schreef loveli het volgende:
[..]
Was het maar dagelijks 1 postbezorger. Er rijden minimaal busjes van PostNL, DHL, DPD and them some.
Dat fantaseerden ze bij Futurama echter ook:quote:Op maandag 11 december 2023 13:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als kind fantaseerde ik al dat zo'n systeem ook voor personenvervoer werkte.
mr. postman of no milk today?quote:
Dat ziet er leuk uit. Waar is dat? Zoek nog een zomer bestemming.quote:Op maandag 11 december 2023 12:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je hun hutjes een vrolijke kleur schildert, komen er waarschijnlijk nog toeristen op af ook.
[ afbeelding ]
https://www.beautiful-bon(...)en/slavenhuisjes.phpquote:Op maandag 11 december 2023 13:33 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat ziet er leuk uit. Waar is dat? Zoek nog een zomer bestemming.
Idem voor schoonmaakbedrijven, beveiliging, catering en nog wel een paar diensten. Vroeger werd dat gedaan door mensen in vaste dienst, nu krijgt een bedrijf elke 3 jaar een andere kok die het prefab eten opwarmt en een anonieme kracht die de wc poetst.quote:Op maandag 11 december 2023 13:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit is precies de marktwerking die men jarenlang gewild heeft. Verschillende concurrerende bedrijven die hetzelfde aanbieden en om kosten te drukken mensen onder steeds erbarmelijkere omstandigheden dit werk laten doen. Want dat is "efficiënt".
Ah. Kan ik meteen mijn excuses aanbieden.quote:Op maandag 11 december 2023 13:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
https://www.beautiful-bon(...)en/slavenhuisjes.php
Het verkenningsrapport is sinds vanochtend al exclusief voor online abonnees van de Telegraaf te lezenquote:Op maandag 11 december 2023 13:58 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ah. Kan ik meteen mijn excuses aanbieden.
Maar ontopic: hoe laat gaat Plasterk zijn verslag uitbrengen?
Thuiszorg.quote:Op maandag 11 december 2023 13:52 schreef loveli het volgende:
[..]
Idem voor schoonmaakbedrijven, beveiliging, catering en nog wel een paar diensten. Vroeger werd dat gedaan door mensen in vaste dienst, nu krijgt een bedrijf elke 3 jaar een andere kok die het prefab eten opwarmt en een anonieme kracht die de wc poetst.
Om over de zorg maar niet te spreken.
quote:Het is één ding de PVV-stemmers in bescherming te willen nemen, een ander om ze collectief wilsonbekwaam te verklaren.
https://www.nrc.nl/nieuws/2023/12/11/aanklacht-a4183866
Een rapport die betaald is door de Nederlandse overheid of wordt Plasterk niet betaald voor zijn wilderslikkerij ?quote:Op maandag 11 december 2023 14:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het verkenningsrapport is sinds vanochtend al exclusief voor online abonnees van de Telegraaf te lezen
Plasterk krijgt geen vergoeding voor zijn activiteiten als verkenner. Wel onkosten binnen bepaalde grenzen en een auto met chauffeur indien nodig.quote:Op maandag 11 december 2023 14:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Een rapport die betaald is door de Nederlandse overheid of wordt Plasterk niet betaald voor zijn wilderslikkerij ?
Wel of niet een betaald rapport, het moet voor iedere burger gratis en direct ter inzage liggen , via diverse grote media-sites
Dus met overheidsgeld is dat rapport gemaakt, ook de gesproken kamerleden worden door de overheid betaaldquote:Op maandag 11 december 2023 14:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Plasterk krijgt geen vergoeding voor zijn activiteiten als verkenner. Wel onkosten binnen bepaalde grenzen en een auto met chauffeur indien nodig.
Dat rapport wordt ook gewoon openbaar gemaakt, neem ik aan.quote:Op maandag 11 december 2023 14:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Een rapport die betaald is door de Nederlandse overheid of wordt Plasterk niet betaald voor zijn wilderslikkerij ?
Wel of niet een betaald rapport, het moet voor iedere burger gratis en direct ter inzage liggen , via diverse grote media-sites
Ik geloof dat jij je nu heel erg druk maakt om een ironische opmerking van een user.quote:Op maandag 11 december 2023 14:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dus met overheidsgeld is dat rapport gemaakt, ook de gesproken kamerleden worden door de overheid betaald
Hoe dan ook..... Het privilege voor de Telegraaf is corruptie
Het was een grapje van hem vriend.quote:Op maandag 11 december 2023 14:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dus met overheidsgeld is dat rapport gemaakt, ook de gesproken kamerleden worden door de overheid betaald
Hoe dan ook..... Het privilege voor de Telegraaf is corruptie
ohhh..... dus het is niet waar dat de Telegraaf het al publiceerde achter een betaalmuur. ?quote:Op maandag 11 december 2023 14:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij je nu heel erg druk maakt om een ironische opmerking van een user.
Sorry.quote:Op maandag 11 december 2023 15:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ohhh..... dus het is niet waar dat de Telegraaf het al publiceerde achter een betaalmuur. ?
Dat 'heel erg druk" is ook niet waar.
Kortom: eerst moet Wilders vertellen wat-ie wil laten vallen, voordat ze verder praten. En als dat niet genoeg is, stappen NSC en VVD niet in.quote:
Gaat dus nog wel even duren allemaal. Eerst kerstreces.quote:Op maandag 11 december 2023 17:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kortom: eerst moet Wilders vertellen wat-ie wil laten vallen, voordat ze verder praten. En als dat niet genoeg is, stappen NSC en VVD niet in.
Volgens Plasterk kan dit een "korte informatieronde" zijn. Maar het duurt alleen maar kort als Wilders direct alles laat vallen waar-ie voor staatquote:Op maandag 11 december 2023 17:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Gaat dus nog wel even duren allemaal. Eerst kerstreces.
quote:Op maandag 11 december 2023 17:55 schreef Koffieplanter het volgende:
Als je eerst grondwetgesprekken dient te houden, iets wat zo ongelooflijk vanzelfsprekend hoort te zijn, hoor je de onderhandelingen als zelfrespecterende partij al af te blazen.
Frans is het met je eens.quote:Op maandag 11 december 2023 17:55 schreef Koffieplanter het volgende:
Als je eerst grondwetgesprekken dient te houden, iets wat zo ongelooflijk vanzelfsprekend hoort te zijn, hoor je de onderhandelingen als zelfrespecterende partij al af te blazen.
Nou ja, de vraag wordt alleen aan Wilders gesteld, he. Hij is degene die bijvoorbeeld artikel 1 niet respecteert in z'n verkiezingsprogramma. De andere partijen hoeven alleen maar aan te horen hoe Wilders hiermee om wil gaan.quote:Op maandag 11 december 2023 17:55 schreef Koffieplanter het volgende:
jE kAn De WiL vAn HeT vOLlUk NiEt NeGeReN!1quote:Op maandag 11 december 2023 18:00 schreef Hamlapjes het volgende:
Onderhandelen over de rechtsstaat, welkom in de nieuwe politiek!
quote:Op maandag 11 december 2023 17:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Frans is het met je eens.![]()
Dieptriest eigenlijk.
[ twitter ]
Rapport: "dit zijn de problemen die opgelost moeten worden voor er aangeschoven wordt aan de onderhandelingstafel"quote:Op maandag 11 december 2023 17:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Frans is het met je eens.![]()
Dieptriest eigenlijk.
[ twitter ]
Dat inderdaad.quote:Op maandag 11 december 2023 18:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Rapport: "dit zijn de problemen die opgelost moeten worden voor er aangeschoven wordt aan de onderhandelingstafel"
Linkse populist Timmerfrans: "ze gaan onderhandelen over de grondwet enzo, huilhuil"
Echt, godverdomme man
Jij hebt de machtsgeilheid van de VVD een beetje gemist de afgelopen jaren? Die doen en zeggen alles om maar op het pluche te kunnen blijven. Dus handjeklap met Wilders? Ik zie het nog wel gebeuren hoor.quote:Op maandag 11 december 2023 18:21 schreef Tijn het volgende:
Wat wel interessant is aan een onderhandeling over zaken als de grondwet, is dat een compromis niet echt mogelijk is. Normaal gesproken is er wel wat ruimte voor een beetje geven en nemen, maar nu zijn er eigenlijk maar twee mogelijke uitkomsten: of Wilders gooit z'n programma grotendeels in de prullenbak, of NSC en VVD doen niet mee.
Lijkt me heel bijzonder dat hier een soort middenlijn in gevonden kan worden, want ruimte voor handjeklap is er eigenlijk niet.
Ik vertrouw de VVD hier ook minder in dan NSC. Maar eerlijk is eerlijk, het standpunt van de VVD vooralsnog is dat ze überhaupt niet in zo'n coalitie willen stappen.quote:Op maandag 11 december 2023 18:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jij hebt de machtsgeilheid van de VVD een beetje gemist de afgelopen jaren? Die doen en zeggen alles om maar op het pluche te kunnen blijven. Dus handjeklap met Wilders? Ik zie het nog wel gebeuren hoor.
Dit zijn geen onderhandelingen, wat je beschrijft is gewoon de conclusie van Plasterk. Dit kan maar op twee manieren eindigen, en geen van die twee brengt de grondwet of rechtstaat in gevaar.quote:Op maandag 11 december 2023 18:21 schreef Tijn het volgende:
Wat wel interessant is aan een onderhandeling over zaken als de grondwet, is dat een compromis niet echt mogelijk is. Normaal gesproken is er wel wat ruimte voor een beetje geven en nemen, maar nu zijn er eigenlijk maar twee mogelijke uitkomsten: of Wilders gooit z'n programma grotendeels in de prullenbak, of NSC en VVD doen niet mee.
Lijkt me heel bijzonder dat hier een soort middenlijn in gevonden kan worden, want ruimte voor handjeklap is er eigenlijk niet.
Als Wilders niet bereid is z'n programma grotendeels op te geven, wat is dan het alternatief? Een regering zonder PVV? Lijkt me ook moeilijk met deze verkiezingsuitslag.quote:Op maandag 11 december 2023 18:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit zijn geen onderhandelingen, wat je beschrijft is gewoon de conclusie van Plasterk. Dit kan maar op twee manieren eindigen, en geen van die twee brengt de grondwet of rechtstaat in gevaar.
Regering zonder PVV of nieuwe verkiezingen. Er zal nooit een meerderheid voor het opgeven van de rechtstaat zijn.quote:Op maandag 11 december 2023 18:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als Wilders niet bereid is z'n programma grotendeels op te geven, wat is dan het alternatief? Een regering zonder PVV? Lijkt me ook moeilijk met deze verkiezingsuitslag.
Even aangepast aan de politieke realiteit. Heus dat de VVD wel in deze coalitie gaat stappen, met een schijnheilige smoel over ‘landsbelang’ en dergelijke.quote:Op maandag 11 december 2023 18:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vertrouw de VVD hier ook minder in dan NSC. Maar eerlijk is eerlijk, het publieke standpunt van de VVD vooralsnog is dat ze überhaupt niet in zo'n coalitie willen stappen.
Maar NSC niet, dus je kan het uit je hoofd zetten.quote:Op maandag 11 december 2023 18:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Even aangepast aan de politieke realiteit. Heus dat de VVD wel in deze coalitie gaat stappen, met een schijnheilige smoel over ‘landsbelang’ en dergelijke.
Famous last words.quote:Op maandag 11 december 2023 18:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Regering zonder PVV of nieuwe verkiezingen. Er zal nooit een meerderheid voor het opgeven van de rechtstaat zijn.
Ik denk dat dat inderdaad wel tot de mogelijkheden behoort. Maar zonder NSC komen ze er ook niet. En ik heb niet het gevoel dat Omtzigt erg licht over de grondwettelijkheid van het coalitieakkoord denkt. Dus Wilders zal toch significante toezeggingen moeten doen.quote:Op maandag 11 december 2023 18:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Even aangepast aan de politieke realiteit. Heus dat de VVD wel in deze coalitie gaat stappen, met een schijnheilige smoel over ‘landsbelang’ en dergelijke.
Dan lassoën ze de BBB wel binnen. Of de CU en de FvD.quote:Op maandag 11 december 2023 18:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar NSC niet, dus je kan het uit je hoofd zetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |