https://www.rtlnieuws.nl/(...)-liveblog-rtl-nieuwsquote:Exitpoll: PVV met afstand grootste partij, gevolgd door GroenLinks-PvdA
Volgens de eerste exitpoll lijkt de PVV de grootste partij van Nederland te worden. Geert Wilders haalt met de PVV 35 zetels, meldt de exitpoll van Ipsos, die werd uitgevoerd in opdracht van RTL en de NOS. GroenLinks-PvdA komt op 26 zetels volgens de exitpoll, de VVD op 23 en het NSC van Pieter Omtzigt op 20.
quote:PVV: 35 (was in 2021 17 zetels)
GroenLinks-PvdA: 26 (was 17)
VVD: 23 (was 34 )
GroenLinks-PvdA: 26 (was 17)
D66: 10 (was 24)
NSC: 20 (was 0)
BBB: 7 (was 1)
CDA: 5 (was 15)
SP: 5 (was 9)
Nogmaals: geïmporteerde plantaardige producten zijn beter voor het milieu dan lokaal geproduceerde dierlijke producten. Voedselkilometers dragen maar zeer beperkt bij aan de co2-impact. Zie grafiek onder.quote:Op donderdag 7 december 2023 12:04 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar goed, punt was alleen dat er nog steeds gigantisch veel leed veroorzaakt wordt door die lui, en vaak ook door het gebruik van middelen die ook lang allemaal niet per se noodzakelijk zijn. Zeker wb het geïmporteerd groen dat de wereld over moet.
Nee hoor, mijn schijtlollige spitsvondige verbasteringen van namen van politici werden ook zonder pardon geshredderd. In POL is de policy dat naamsverbasteringen niet zijn toegestaan.quote:
Dat is niet wat met ondemocratisch wordt bedoeld.quote:Op donderdag 7 december 2023 11:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jawel want er was geen democratische meerderheid voor
"Geen van de betrokken partijen wil vertellen hoeveel Van der Valk precies ontvangt voor de verhuur. Een schatting maken van de kosten voor het COA kan wel: wie de kostenraming volgt – noodopvang kost gemiddeld 142 euro per nacht per asielzoeker – komt op een totale rekening neer van zo’n 40 miljoen euro.quote:Op donderdag 7 december 2023 15:34 schreef michaelmoore het volgende:
46 hotels zijn nu al AZC geworden voor 4000 asielzoekers
https://www.telegraaf.nl/(...)wordt-huisartsenpost
En is dit nu omdat de instroom zo extreem hoog is of omdat het COA door dwarsbomerij van gemeente en politieke keuzes de shit en ellende niet voor elkaar heeft?quote:Op donderdag 7 december 2023 15:37 schreef Tjoent het volgende:
[..]
"Geen van de betrokken partijen wil vertellen hoeveel Van der Valk precies ontvangt voor de verhuur. Een schatting maken van de kosten voor het COA kan wel: wie de kostenraming volgt – noodopvang kost gemiddeld 142 euro per nacht per asielzoeker – komt op een totale rekening neer van zo’n 40 miljoen euro.
Vorige week bleek dat noodopvang in hotels, hallen en boten doorgaans dubbel zo duur is als verblijf in een regulier asielzoekerscentrum. Daardoor verdubbelden de opvangkosten vorig jaar naar 1,5 miljard euro. De kosten voor 2023 liggen naar verwachting weer hoger."
Kassa voor Van der Valk
Moeten er wel officiele asielzoekerscentra zijn om deze mensen in op te vangen.quote:Op donderdag 7 december 2023 15:37 schreef Tjoent het volgende:
[..]
"Geen van de betrokken partijen wil vertellen hoeveel Van der Valk precies ontvangt voor de verhuur. Een schatting maken van de kosten voor het COA kan wel: wie de kostenraming volgt – noodopvang kost gemiddeld 142 euro per nacht per asielzoeker – komt op een totale rekening neer van zo’n 40 miljoen euro.
Vorige week bleek dat noodopvang in hotels, hallen en boten doorgaans dubbel zo duur is als verblijf in een regulier asielzoekerscentrum. Daardoor verdubbelden de opvangkosten vorig jaar naar 1,5 miljard euro. De kosten voor 2023 liggen naar verwachting weer hoger."
Kassa voor Van der Valk
compensatie voor de terugvordering van de corona steun per hotelquote:Op donderdag 7 december 2023 15:37 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Kassa voor Van der Valk
quote:TVL-regeling
Uiteindelijk kwam er ook een TVL-regeling voor grotere ondernemingen, al konden die als concern vanaf begin 2021 hooguit aanspraak maken op hetzelfde bedrag als mkb-bedrijven.
Zo kregen alle Van der Valk-hotels samen een kleine 34 miljoen euro aan steun.
Hadden zij als afzonderlijke mkb-bedrijven steun gekregen dan was dit mogelijk 120 miljoen euro hoger geweest.
Volgens Van der Valk is dit in strijd met de gelijkheids- en evenredigheidsbeginselen.
Daar heeft het bedrijf van de rechter dus geen gelijk in gekregen.
Nee extra kosten vanwege faalbeleid!quote:Op donderdag 7 december 2023 17:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
compensatie voor de terugvordering van de corona steun per hotel
https://www.telegraaf.nl/(...)eroep-op-coronasteun
[..]
Er is compleet verzaakt dit structureel goed te organiseren. Dan krijg je dit soort peperdure noodverbanden…quote:Op donderdag 7 december 2023 15:49 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
En is dit nu omdat de instroom zo extreem hoog is of omdat het COA door dwarsbomerij van gemeente en politieke keuzes de shit en ellende niet voor elkaar heeft?
Dat je de instroom aan de voorkant wilt aanpakken betekent niet dat je de shit aan de achterkant niet ook moet regelen.
van der Valk Uden schijnt 29 miljoen te vangen na 3 jaar asielopvang.quote:Op donderdag 7 december 2023 15:37 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Kassa voor Van der Valk
Nog altijd beter dan een echt bedrijventerrein.quote:Op donderdag 7 december 2023 12:14 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Als meteen standaard Natuurinclusieve elementen worden ingebouwd en gezorgd wordt voor (min of meer) inheemse beplanting in de woonwijk, dan zorgt dat bovendien voor een stuk meer biodiversiteit dan zo'n met mest ingespoten grasland geflankeerd door ernstig vervuilde slootjes met nauwelijks onderwater begroeiing.
En dan staat er vaak nog een klaagbord in van een boer met de vraag, 'Hoezo is dit geen prachtige natuur?'.
Het is geen natuur, het is een kaal bedrijventerrein.
Geen nood, met een asielstop besparen we dan maar liefst een miljard euro waar we het gratis bier van gaan uitdelen en de aow op 65 kan.quote:Op donderdag 7 december 2023 15:37 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Kassa voor Van der Valk
Wat is toch die obsessie van linkse users hier met ‘gratis bier’?quote:Op donderdag 7 december 2023 19:57 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Geen nood, met een asielstop besparen we dan maar liefst een miljard euro waar we het gratis bier van gaan uitdelen en de aow op 65 kan.
Ik heb niets tegen gratis bier, geef maar.quote:Op donderdag 7 december 2023 20:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat is toch die obsessie van linkse users hier met ‘gratis bier’?
Dan is het wel grappig dat ik vooral links hoor over gratis bier; bij de daadwerkelijke rechtse stemmers speelt dat amper.quote:Op donderdag 7 december 2023 20:12 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen gratis bier, geef maar.
Lijkt me alleen een beetje onrealistisch, net zoals een asielstop.
Met NSC zal er weinig gratis bier zijn vooral voor de toeslagen mensen niet, want die wil pieter gaan afbouwen , ook voor fors verhogen van het minimumloon is NSC geen voorstander , want dan komt de rest van europa ook hierheenquote:Op donderdag 7 december 2023 20:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan is het wel grappig dat ik vooral links hoor over gratis bier; bij de daadwerkelijke rechtse stemmers speelt dat amper.
quote:Op donderdag 7 december 2023 19:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nog altijd beter dan een echt bedrijventerrein.
[ afbeelding ]
Wat een pracht en praal.
Ben niet links, maar alles wat de BBB voor lul zet is grappigquote:Op donderdag 7 december 2023 20:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat is toch die obsessie van linkse users hier met ‘gratis bier’?
BBB trekt heel veel inwoners van kleine kernen die door de kabinetten Ruitte tot krimpgebied waren verklaardquote:Op donderdag 7 december 2023 20:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ben niet links, maar alles wat de BBB voor lul zet is grappig
Ik denk dat er weinigen zijn die mijn plaatje verkiezen boven deze.quote:Op donderdag 7 december 2023 20:37 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja dit is echt heel mooi!
het is beiden zwaar verontreingd waarschijnlijk, op het laatste plaatje kan je zo een vlotte vinex inplannenquote:Op donderdag 7 december 2023 20:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik denk dat er weinigen zijn die mijn plaatje verkiezen boven deze.
Dat wil ik niet ontkennen. Het is “the lesser of two evils”;, maar wat een ellende.quote:Op donderdag 7 december 2023 20:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik denk dat er weinigen zijn die mijn plaatje verkiezen boven deze.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |