abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 december 2023 @ 11:28:34 #51
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_211542955
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 10:44 schreef Halcon het volgende:

[..]
Denk dat ze beter de hand in eigen boezem kan steken in plaats van de zwarte piet aan de Telegraaf toe te spelen.
:D
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
pi_211543348
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 10:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Sylvana Simons laat Bij1 achter met financiële strop

Dat is dus simpelweg onwaar want die strop is niet te danken aan het handelen van Sylvana.
En het geld is kennelijk helemaal niet uitgegeven. Het was bedoeld voor plannen die niet gerealiseerd zijn en er was in de boekhouding al rekening mee gehouden dat het terug moet. Oftewel: een 'strop' is het ook niet echt.
  zondag 21 januari 2024 @ 10:05:02 #53
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212113797
Het is wel heel stil rondom deze club. Iemand nog ooit iets van ze vernomen? Of zijn ze na de verkiezingsdag vanzelf gedesintegreerd?
pi_212116219
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 10:05 schreef Hexagon het volgende:
Het is wel heel stil rondom deze club. Iemand nog ooit iets van ze vernomen? Of zijn ze na de verkiezingsdag vanzelf gedesintegreerd?
Alleen in december nog gehoord dat ze 127.000 aan subsidie moeten terugbetalen. Kan me voorstellen dat er weinig animo meer is om op die basis met de club verder te gaan, al hebben ze natuurlijk nog wel raadsleden in Utrecht, Rotterdam en Almere en in een aantal stadsdeelraden in Amsterdam.

Edit: hier een interview met de partijleider: https://dekanttekening.nl(...)-het-nieuwe-jaar-in/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212116323
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 12:12 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
En het geld is kennelijk helemaal niet uitgegeven. Het was bedoeld voor plannen die niet gerealiseerd zijn en er was in de boekhouding al rekening mee gehouden dat het terug moet. Oftewel: een 'strop' is het ook niet echt.
Als jij een betalingsregeling moet afspreken om die centen terug te betalen en geen goedkeurende verklaring kan overleggen voor je wetenschappelijk instituut, je jongerenorganisatie én je buitenlandinstelling, is er gewoon sprake van een financiële strop hoor, hoeveel bloemetjes je er ook op plakt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
  zondag 21 januari 2024 @ 13:01:27 #56
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_212116435
Als PVV groot blijft, en migratie een van de grotere verkiezingspunten blijven is de kans wel aanwezig dat er juiste aan de andere kant van het spectrum ruimte bestaat voor een tegengeluid zou ik denken. Nu is er misschien veel van de stemmen richting Timmermans gegaan om te voorkomen dat Wilders de grootste zou worden, nu dit toch al een feit is zou dat vokgende keer wel anders kunnen zijn.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_212116564
quote:
16s.gif Op zondag 21 januari 2024 13:01 schreef FlippingCoin het volgende:
Als PVV groot blijft, en migratie een van de grotere verkiezingspunten blijven is de kans wel aanwezig dat er juiste aan de andere kant van het spectrum ruimte bestaat voor een tegengeluid zou ik denken. Nu is er misschien veel van de stemmen richting Timmermans gegaan om te voorkomen dat Wilders de grootste zou worden, nu dit toch al een feit is zou dat vokgende keer wel anders kunnen zijn.
je zou dan denken dat DENK groter wordt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 21 januari 2024 @ 13:11:47 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212116573
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2024 12:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Alleen in december nog gehoord dat ze 127.000 aan subsidie moeten terugbetalen. Kan me voorstellen dat er weinig animo meer is om op die basis met de club verder te gaan, al hebben ze natuurlijk nog wel raadsleden in Utrecht, Rotterdam en Almere en in een aantal stadsdeelraden in Amsterdam.

Edit: hier een interview met de partijleider: https://dekanttekening.nl(...)-het-nieuwe-jaar-in/
Ik moet zeggen dat ik zijn analyse over de PVV winst, en vooral de rol van de media wel een goede vind.

Alleen zijn marxistische oplossingen dan weer niet.
  zondag 21 januari 2024 @ 13:15:48 #59
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212116630
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 13:10 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Denk lijkt zich meer te ontwikkelen als een islamitische variant van de ChristenUnie. Dat is niks voor het Bij1 publiek.
  zondag 21 januari 2024 @ 13:23:20 #60
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_212116729
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 13:10 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Maar DENK is ook weer heel conservatief, ik denk vooral hun lhbtq punten heel erg tegenstaan voor veel mensen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_212116892
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 13:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Denk lijkt zich meer te ontwikkelen als een islamitische variant van de ChristenUnie. Dat is niks voor het Bij1 publiek.
precies daarom denk ik aan DENK en niet bij1
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_212117230
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 13:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
precies daarom denk ik aan DENK en niet bij1
Hoezo? Zo'n 4 procent van de Nederlanders is moslim en daarvan zal maar een deel op een islamitische partij willen stemmen (zoals ook niet iedere christen op een christelijke partij wil stemmen) of zich thuis voelen bij Denk. Ook niet al die 4% zijn echt actief moslim. Dan is 4/5 zetels voor een partij die een islamitische variant is van de CU denk ik wel ongeveer de bovengrens.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212117634
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 13:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hoezo? Zo'n 4 procent van de Nederlanders is moslim en daarvan zal maar een deel op een islamitische partij willen stemmen (zoals ook niet iedere christen op een christelijke partij wil stemmen) of zich thuis voelen bij Denk. Ook niet al die 4% zijn echt actief moslim. Dan is 4/5 zetels voor een partij die een islamitische variant is van de CU denk ik wel ongeveer de bovengrens.
Waarom zou bij1 dan anders zijn? De pvv roept niks over de achterban van bij1 namelijk
pi_212118419
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2024 14:10 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Waarom zou bij1 dan anders zijn? De pvv roept niks over de achterban van bij1 namelijk
Ik zie bij1 eerlijk gezegd ook niet echt terugkeren.
  zondag 21 januari 2024 @ 15:21:45 #65
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_212118577
Sylvana was ooit wel redelijk sterk begonnen, ook een vrij simpele boodschap; zwarte mensen een stem geven. Ze had toentertijd ook veel stemmen uit de Bijlmer gekregen. Later is die boodschap echt compleet omgeslagen naar vooral LGBTQ+ gejank en overige deugkwesties die leven bij elitair links. Je zag het ook binnen de partij, zwarte mensen werden weggepest en daarvoor in de plaats kwamen intens trieste figuren; ik noem een Rebekka Timmer. BIJ1 is gaandeweg steeds dieper in het rabbithole van extreme identiteitspolitiek gekropen en is uiteindelijk een soort transgender-partij geworden.

Dat ze uberhaüpt nog zoveel stemmen hebben gekregen komt denk ik omdat veel mensen BIJ1 nog associeren met Sylvana Simons en de politiek helemaal niet zo volgen. Deze partij gaat nooit ook nog maar een zetel halen.

Gezien het feit dat Sylvana Simons compleet van social media is verdwenen denk ik dat ze ook teleurgesteld is wat er van haar partij is geworden.
pi_212118730
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 13:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Niet heel belangrijk maar DENK zit dichter tegen de PvdA aan dan CU, dus ik zou ze meer een islamitische versie van de PvdA zien, zijn op ethisch vlak ook net wat minder conservatief dan CU
pi_212118745
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 15:21 schreef Cruzinats het volgende:
Gezien het feit dat Sylvana Simons compleet van social media is verdwenen denk ik dat ze ook teleurgesteld is wat er van haar partij is geworden.
Sylvana is verdwenen op social media omdat ze dagelijks bedreigingen en andere drek over zich heen kreeg. Heeft niet zo veel met de vraag of ze nog betrokken is bij Bij1 te maken.
  zondag 21 januari 2024 @ 15:57:00 #68
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212118981
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 15:36 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Niet heel belangrijk maar DENK zit dichter tegen de PvdA aan dan CU, dus ik zou ze meer een islamitische versie van de PvdA zien, zijn op ethisch vlak ook net wat minder conservatief dan CU
DENK had onder Azarkan tot een uitstekend vehikel voor de integratie en emancipatie van de Turkse/Marokkaanse gemeenschap kunnen uitgroeien. Nu zijn ze verworden tot een conservatief relpartijtje, ironisch genoeg mede uit angst dat de achterban zou overlopen naar de FvD.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_212119113
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 15:36 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Ik interpreteerde het dan ook als 'wat CU voor gereformeerde christenen is, kan Denk voor (gematigde, actieve) moslims zijn'. Ik zie Denk rustig groeien naar een partij die een vaste basis hebben van een zetel of 4, uitschieters naar 5 of 6 zetels en een ondergrens van 3 zetels. Een veilige haven voor haar stemmers, die geen andere partij overwegen. Dat is wat de CU dus ook is voor een specifieke groep christenen.
pi_212119522
Bij1 heeft geleden aan wat normaal gesproken een karikatuur van 'woke' is. Een deel van de achterban was echt zo. 'Witte man? Hou je bek dan.' Dat is natuurlijk compleet onhoudbaar, want als je spreekrecht gaat afmeten aan dergelijke kenmerken, dan wint uiteindelijk de meest benadeelde persoon en dat is dan de baas of zo.

Ik vond het vroeger altijd moeilijk om te begrijpen dat 'ik heb recht op meer geld' zowel een linkse als een rechtse opvatting kan zijn, afhankelijk van hoeveel geld je al hebt. Maar eigenlijk is dat geen linkse of rechtse opvatting, maar een conservatieve.

Datzelfde geldt voor het 'progressivisme' van Bij1. 'Mijn groep moet meer rechten hebben' is gewoon een conservatieve overtuiging. Ook als je een zwarte, lesbische, autistische, blinde transvrouw in een rolstoel bent.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  zondag 21 januari 2024 @ 16:41:09 #71
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212119930
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 16:19 schreef Blastbeat het volgende:

Ik vond het vroeger altijd moeilijk om te begrijpen dat 'ik heb recht op meer geld' zowel een linkse als een rechtse opvatting kan zijn, afhankelijk van hoeveel geld je al hebt. Maar eigenlijk is dat geen linkse of rechtse opvatting, maar een conservatieve.

'ik heb recht op meer geld' is geen ideologische opvatting maar het behartigen van het eigen belang. De linkse (sociaal-democratische) opvatting is dat een relatief egalitaire welvaartsverdeling de meest rechtvaardige is (want verschillende mensen hebben ongelijke mogelijkheden in het leven), het rechts-liberalisme neigt eerder naar een samenleving waar een ieder de vruchten van de eigen arbeid mag houden (want eigen verdienste). Gedurende de (eind) 19e en 20e eeuw zijn de arbeidersbeweging en de werkgevers/zelfstandige beroepen aan weerszijden ingehaakt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 21 januari 2024 @ 18:01:10 #72
3542 Gia
User under construction
pi_212120995
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 16:41 schreef -XOR- het volgende:

[..]
'ik heb recht op meer geld' is geen ideologische opvatting maar het behartigen van het eigen belang. De linkse (sociaal-democratische) opvatting is dat een relatief egalitaire welvaartsverdeling de meest rechtvaardige is (want verschillende mensen hebben ongelijke mogelijkheden in het leven), het rechts-liberalisme neigt eerder naar een samenleving waar een ieder de vruchten van de eigen arbeid mag houden (want eigen verdienste). Gedurende de (eind) 19e en 20e eeuw zijn de arbeidersbeweging en de werkgevers/zelfstandige beroepen aan weerszijden ingehaakt.
Waarom zouden mensen die geen moeite doen om een opleiding te volgen, of zelfs maar proberen een baan te vinden, net zoveel geld moeten krijgen als mensen die jaren studeren om een goedbetaalde baan te kunnen bemachtigen? En dan is het ook nog zo dat je over je inkomsten belasting moet betalen, hetgeen ik terecht vind. Maar als je het deel dat je niet direct gebruikt op een spaarrekening zet en het wordt meer dan 50.000 euro, moet je er weer belasting over betalen. Als je dan je geld wilt gebruiken om je zoon te helpen een huis te kopen, moet je weer schenkbelasting betalen. Ga je dood, moeten je kinderen weer erfbelasting betalen, omdat het oh zo oneerlijk is dat zij geboren zijn als kinderen van een advocaat, en een ander als kind van een bijstandstrekker.
pi_212121114
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 16:41 schreef -XOR- het volgende:
'ik heb recht op meer geld' is geen ideologische opvatting maar het behartigen van het eigen belang.
Hoe trek je die grens precies?
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212121170
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 18:01 schreef Gia het volgende:

[..]
Waarom zouden mensen die geen moeite doen om een opleiding te volgen, of zelfs maar proberen een baan te vinden, net zoveel geld moeten krijgen als mensen die jaren studeren om een goedbetaalde baan te kunnen bemachtigen? En dan is het ook nog zo dat je over je inkomsten belasting moet betalen, hetgeen ik terecht vind. Maar als je het deel dat je niet direct gebruikt op een spaarrekening zet en het wordt meer dan 50.000 euro, moet je er weer belasting over betalen. Als je dan je geld wilt gebruiken om je zoon te helpen een huis te kopen, moet je weer schenkbelasting betalen. Ga je dood, moeten je kinderen weer erfbelasting betalen, omdat het oh zo oneerlijk is dat zij geboren zijn als kinderen van een advocaat, en een ander als kind van een bijstandstrekker.
Wat je constant negeert is het feit dat het inkomen is voor degene die het ontvangt. Het is totaal niet relevant of het eerlijk of oneerlijk is in jouw ogen, het is INKOMEN en in ons systeem word inkomen belast en dat is wel degelijk fair en eerlijk. Weggeven van geld word niet belast. Ontvangen wel. Het is niet moeilijker dan dat.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2024 18:17:47 ]
pi_212121192
Vergeet ook niet dat Bij1 gewoon een onverkort communistisch gedachtegoed heeft, dat doet het, afgezien van wat barakken in Oost-Groningen, ook niet erg lekker verder.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
pi_212121222
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 18:16 schreef Tijger_m het volgende:
Weggeven van geld word niet belast. Ontvangen wel. Het is niet moeilijker dan dat.
Daar denkt de fiscus anders over.
~Ronald Reagan
  zondag 21 januari 2024 @ 19:29:02 #77
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212122054
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 18:01 schreef Gia het volgende:

[..]
Stel je een superrechtse maatschappij voor: Roderick-Jan het zoontje van een notaris rolt een beetje door het vwo heen en na acht jaar lanterfanteren heeft hij zijn rechtenbul en wordt advocaat. Omdat hij nauwelijks belasting hoeft te betalen kan hij lekker veel huizen kopen en deze verhuren aan geschiedenisdocent Frank of verpleegster Marijke tegen woekerprijzen. Roderick-Jan heeft zo 6000 euro extra aan inkomsten en Frank en Marijke voor het luttele bedrag van 3000 euro per maand een leuk eenpersoonsappartementje op een steenworp afstand van Winkelcentrum Almere Muziekwijk.

Gerrit, het zoontje van staalarbeider Henk en kassamedewerkster Gerda dat wat minder goed kon leren werd vrachtwagenchauffeur. Helaas kon hij geen huis kopen (vrindjes van RJ overbieden steeds zijn bod) of die 3000 euro per maand ophoesten die Roderick-Jan vraagt en moet helaas in het kleine arbeiderswoninkje bij zijn ouders blijven wonen.

Roderick-Jan een rijk en gelukkig man, Frank en Marijke een dak boven hun hoofd voor amper 3/4e van hun nettosalaris en Henkie, Gerrit en Gerda kunnen de tering krijgen. Wat een heerlijke wereld.

[ Bericht 3% gewijzigd door -XOR- op 21-01-2024 19:36:44 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_212123581
Ik hoop het toch niet. Die Rebecca Timmer trekt me nu al het bloed onder de nagels vandaan.
pi_212125558
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 21:13 schreef Magister_Artium het volgende:
Ik hoop het toch niet. Die Rebecca Timmer trekt me nu al het bloed onder de nagels vandaan.
Dat kan toch alleen als jij aandacht aan die mensen besteed? Ik heb geen last van BIJ1 en ik volg die club ook niet omdat ik er totaal geen raakvlaak mee heb. Ik weet niet eens wie er nog bij die partij actief zijn en of ze uberhaupt nog actief zijn.
pi_212221979
Ik zat er laatst aan te denken een partij op te richten die de bij weer een prominente plek in de natuur geeft.

Dus misschien.
pi_212223227
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 10:10 schreef Beathoven het volgende:
Ik zat er laatst aan te denken een partij op te richten die de bij weer een prominente plek in de natuur geeft.

Dus misschien.
De partij voor hoofd- en bijzaken?
  dinsdag 30 januari 2024 @ 12:34:11 #82
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_212223388
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden van niet.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
  donderdag 1 februari 2024 @ 00:35:41 #83
500783 Hawk234
Groene Dictator
pi_212244321
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 10:10 schreef Beathoven het volgende:

Dus misschien.
Waarom een partij oprichten als daar plek voor is.. bij de Partij voor de Dieren? Dan zou je toch als kamerlid in die partij voor kunnen pleiten neem ik aan.
pi_212244328
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 00:35 schreef Hawk234 het volgende:

[..]
Waarom een partij oprichten als daar plek voor is.. bij de Partij voor de Dieren? Dan zou je toch als kamerlid in die partij voor kunnen pleiten neem ik aan.
Dat doen ze al:

https://www.partijvoordedieren.nl/geen-bijen

;)
  donderdag 1 februari 2024 @ 07:38:52 #85
500783 Hawk234
Groene Dictator
pi_212245069
quote:
Ja, verbaast me niks. En, we hebben al genoeg partijen in NL.
pi_212251942
Eng zeg, die woke-dreiging. Goed gezien van Yesilgöz hoor. Echt net zo gevaarlijk als extreemrechts.
pi_212258402
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 16:37 schreef Blastbeat het volgende:
Eng zeg, die woke-dreiging. Goed gezien van Yesilgöz hoor. Echt net zo gevaarlijk als extreemrechts.
Het zijn beide toxische systemen die mensen reduceren tot hun vaststaande eigenschappen... dus ja.

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212259297
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 23:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het zijn beide toxische systemen die mensen reduceren tot hun vaststaande eigenschappen... dus ja.

Ja, het is echt een kwestie van wachten op de volgende regenboogholocaust.
pi_212259481
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 21:23 schreef Gibson88 het volgende:
De enige kaart die zijn kunnen/konden trekken, met in het bijzonder Simons, was de Bruine kaart. Alles was en is racisme. En oh-o-h-oh- wat zijn ze zielig. Nee, laat ze alsjeblieft lekker wegblijven. Mis je helemaal niks aan.
Maar die zieligheid wordt er via slechte opvoeding en matige scholen ingegooid.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_212259486
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 19:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Stel je een superrechtse maatschappij voor: Roderick-Jan het zoontje van een notaris rolt een beetje door het vwo heen en na acht jaar lanterfanteren heeft hij zijn rechtenbul en wordt advocaat. Omdat hij nauwelijks belasting hoeft te betalen kan hij lekker veel huizen kopen en deze verhuren aan geschiedenisdocent Frank of verpleegster Marijke tegen woekerprijzen. Roderick-Jan heeft zo 6000 euro extra aan inkomsten en Frank en Marijke voor het luttele bedrag van 3000 euro per maand een leuk eenpersoonsappartementje op een steenworp afstand van Winkelcentrum Almere Muziekwijk.

Gerrit, het zoontje van staalarbeider Henk en kassamedewerkster Gerda dat wat minder goed kon leren werd vrachtwagenchauffeur. Helaas kon hij geen huis kopen (vrindjes van RJ overbieden steeds zijn bod) of die 3000 euro per maand ophoesten die Roderick-Jan vraagt en moet helaas in het kleine arbeiderswoninkje bij zijn ouders blijven wonen.

Roderick-Jan een rijk en gelukkig man, Frank en Marijke een dak boven hun hoofd voor amper 3/4e van hun nettosalaris en Henkie, Gerrit en Gerda kunnen de tering krijgen. Wat een heerlijke wereld.
Deze discussie is wel infantiel zwart wit op deze manier.

Iedereen kan studeren en hard werken in dit land en MBO praktijkwerk gaat rap omhoog in salaris omdat iedereen maar moet studeren tegenwoordig.

Daarnaast heeft Gia helemaal gelijk, betalen betalen betalen.

Wat je terugkrijgt voor je belastingen wordt steeds minder.

Daarnaast is het een links idee dat iedereen die kan werken zich ook inzet en niet teert op het collectief. Dat gaat behoorlijk fout mbt immigratie en dat niet op slechts 1 generatie.

Rechts en links zouden elkaar op veel van die onderwerpen goed moeten kunnen vinden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:36:37 #91
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212261295
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 03:22 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ja, het is echt een kwestie van wachten op de volgende regenboogholocaust.
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212261321
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, kom op man. Je slaat toch compleet door met die onzin...
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:40:09 #93
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212261345
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:38 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ja, kom op man. Je slaat toch compleet door met die onzin...
Welke onzin?

Misschien dat fimpje eens kijken.

Het categorisch indelen van mensen in groepen op basis van vaststaande eigenschappen om daar vervolgens waarde aan te koppelen is t.a.t. verderfelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:45:50 #94
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212261417
Waar het vooral om gaat is dat die Bij1-woke gekkies marginale politieke invloed hebben momenteel. Al wil extreem rechts ons dat laten denken om mensen bang te maken.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:49:06 #95
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212261469
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:45 schreef Hexagon het volgende:
Waar het vooral om gaat is dat die Bij1-woke gekkies marginale politieke invloed hebben momenteel. Al wil extreem rechts ons dat laten denken om mensen bang te maken.
Dat woke geen invloed zou hebben is een geruststellertje voor mensen die vooral wegkijken van wat er thans al enige tijd gaande is aan universiteiten, scholen, bedrijven en de media.

Al genoeg voorbeelden van gegeven; kennelijk blijft het toch lastig intolerantie te veroordelen wanneer het een 'progressief' smaakje heeft.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:50:45 #96
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212261490
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat woke geen invloed zou hebben is een geruststellertje voor mensen die vooral wegkijken van wat er thans al enige tijd gaande is aan universiteiten, scholen, bedrijven en de media.

Al genoeg voorbeelden van gegeven; kennelijk blijft het toch lastig intolerantie te veroordelen wanneer het een 'progressief' smaakje heeft.
Wat is er precies gaande dan? Mensen maken keuzes die jou niet bevallen?
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:51:53 #97
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212261515
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wat is er precies gaande dan? Mensen maken keuzes die jou niet bevallen?
Licht die keuzes eens toe. Beschrijf ze eens.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:57:50 #98
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212261608
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Licht die keuzes eens toe. Beschrijf ze eens.
Nou heel simpel. Een bedrijf kiest er op eigen gelegenheid om bijvoorbeeld negerzoenen niet meer zo te noemen. Of een bedrijf kiest er voor een sprookje te produceren met een sneeuwwitje die zwart is. Als ze denken dat dat een goed idee is, dan is dat hun vrije keuze.

Wat vervolgens vaak volgt is een krijsende internetmenigte die roept dat ze niks meer mogen van woke. En er worden allerlei mensen (vaak zonder man en paard te noemen) beschuldigd van van alles.

Maar onder de streep is het deze krijsmenigte die de ophef maakt en vind dat de bedrijven in kwestie die keuze niet zouden mogen maken. Dat is natuurlijk gewoon autoritair gedrag.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:58:33 #99
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212261615
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou heel simpel. Een bedrijf kiest er op eigen gelegenheid om bijvoorbeeld negerzoenen niet meer zo te noemen. Of een bedrijf kiest er voor een sprookje te produceren met een sneeuwwitje die zwart is. Als ze denken dat dat een goed idee is, dan is dat hun vrije keuze.

Wat vervolgens vaak volgt is een krijsende internetmenigte die roept dat ze niks meer mogen van woke. En er worden allerlei mensen (vaak zonder man en paard te noemen) beschuldigd van van alles.

Maar onder de streep is het deze krijsmenigte die de ophef maakt en vind dat de bedrijven in kwestie die keuze niet zouden mogen maken. Dat is natuurlijk gewoon autoritair gedrag.
Dit gaat niet over negerzoenen of sneeuwwitje.

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:58:55 #100
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212261622
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dit gaat niet over negerzoenen of sneeuwwitje.

Waarover dan wel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')